Mijn huisarts raadt het ten stelligste aan voor mij, dus, als de komende weken geen berichten komen van 'slechte vaccins' of 'doden tgv vaccinatie', doe ik het maar gewoon wel.quote:Op dinsdag 3 november 2009 09:35 schreef DarkElf het volgende:
ik twijfelde ook nog maar neig toch steeds meer naar wel halen. Ik heb een nierziekte waardoor ik een oproep gehad heb en als ik denk aan de vorige winter, die ik enorm kwakkelend ben doorgekomen, heb ik toch steeds meer zoiets van; laat ik het maar wel doen.
Behold a pale horsequote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Precies wat ik al dacht .... Als het een vuige christenhond was dan was het wel goed geweest zeker.?
Wat doet het er toe wat voor geloof iemand heeft. Inhoudelijk heeft meneer gewoon gelijk.
Hoe dom is men hier!?!! Het gaat om de inhoud.
Het is wel duidelijk dat menig fokker gewoon liever heeft dat artsen hun lichaam verminkt en hun portemonnee beroofd.
Artsen zijn onkundige criminele klootzakken.
In Nl krijgen we toch ook 2 prikken? Althans ikke wel maar weet nog niet of ik het wel doe.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:58 schreef dramatiek het volgende:
In the US houden ze er trouwens stellig aan vast dat kinderen (maar dat zullen jullie wel niet zijn) twee prikken moeten hebben, 1 is niet voldoende.
Iedereen krijgt er twee.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:58 schreef dramatiek het volgende:
In the US houden ze er trouwens stellig aan vast dat kinderen (maar dat zullen jullie wel niet zijn) twee prikken moeten hebben, 1 is niet voldoende.
Ik krijg er ook 2 en ben al jaaaaren geen kind meer.quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:58 schreef dramatiek het volgende:
Mijn internist zei dat ik toch echt een griepprik kon krijgen. Nou heb ik sowieso oproepen, maar met crohn kun je het iig krijgen.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef Pandora73 het volgende:
Crohn is geen indicatie voor de griepprik. Ik heb al meer dan 10 jaar geleden de diagnose Crohn gekregen, en nog nooit een oproep voor de griepprik gehad (wel eens nagevraagd bij huisarts en die zei ook dat het niet nodig was). Ook voor deze Mexicaanse griepprik heb ik geen oproep gehad.
Overigens werd er op de eerste pagina aangegeven dat het verstandig zou zijn om zuivel te mijden (en nog iets) maar dat is heel persoonlijk. Iedere Crohn-patient is gevoelig voor andere dingen... Dus wat bij mij helpt, zou voor jou bij wijze van spreken juist een ramp kunnen zijn, en andersom. Crohn is een kwestie van uitproberen en lessen leren... Helaas.
Ik heb inderdaad helemaal geen problemen met zuivel, ik reageer er zelfs erg goed op als het slecht gaat.quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef Pandora73 het volgende:
Crohn is geen indicatie voor de griepprik. Ik heb al meer dan 10 jaar geleden de diagnose Crohn gekregen, en nog nooit een oproep voor de griepprik gehad (wel eens nagevraagd bij huisarts en die zei ook dat het niet nodig was). Ook voor deze Mexicaanse griepprik heb ik geen oproep gehad.
Overigens werd er op de eerste pagina aangegeven dat het verstandig zou zijn om zuivel te mijden (en nog iets) maar dat is heel persoonlijk. Iedere Crohn-patient is gevoelig voor andere dingen... Dus wat bij mij helpt, zou voor jou bij wijze van spreken juist een ramp kunnen zijn, en andersom. Crohn is een kwestie van uitproberen en lessen leren... Helaas.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de griep hebt gehad, niet de vaccinatie?quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef bartschaijk70 het volgende:
ik kan het je echt aanraden, ik heb hem gehad en geloof me dat is geen pretje.
dat dus.quote:Op dinsdag 3 november 2009 17:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de griep hebt gehad, niet de vaccinatie?
Waarschijnlijk is het dan de combinatie van kinderen die in de risicogroep vallen en omdat je zelf toch regelmatig problemen met je luchtwegen hebt.quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:34 schreef singlemetkids het volgende:
vanmiddag kreeg ik een telefoontje van de assistente van de huisarts. Mijn naam was met uitroepteken aangekruist omdat ik de griepprik niet had gehaald. Mijn kinderen hebben hem vorige week wel gehad en ik hoorde toen pas dat ik nu ook op de lijst sta. Heb alleen geen idee waarom. Heb wel eds/hms maar volgens mij valt dat niet binnen risico groep. Kwakkel wel veel regelmatig luchtweg infecties enz maar heb geen puffers ed.
Maar de huisarts vond het belangrijk dat ik hem alsnog kom halen. Dus moet donderdag as de gewone griepprik en dan denk ik 2 weken later de mexicaan..
Daar las ik dus toevallig iets over eerder vandaag...quote:Op dinsdag 3 november 2009 12:58 schreef dramatiek het volgende:
Door Helen Branswell, Canadian Press. Emphasis mine.quote:Q: Why are U.S. officials saying kids under 10 need two doses?
A: U.S. pandemic planners decided against using adjuvant in their vaccine. And vaccine without adjuvant doesn't induce a terrific immune response in little kids, whose immune systems are still developing and who haven't had as much exposure to flu viruses as older children and adults.
The study results released Monday were based on a trial in 583 children aged six months to nine years of age who were given two doses of H1N1 vaccine without adjuvant at a 21-day interval.
The response to one dose was poor in children six months to 35 months - only 25 per cent reached the protective mark. In children three to nine years, the rate was 55 per cent, still too low by regulatory standards.
But Dr. Anthony Fauci, head of the NIAID, said after the second dose 100 per cent of the younger children and 94 per cent of the older children had antibody levels that suggest they are protected against the virus.
Als ik me morgen uitschrijf bij de dokter in drenthe en donderdag hier inschrijf wel. Dan moeten ze me toch prikken?quote:Op dinsdag 3 november 2009 18:24 schreef arwd het volgende:
a;s je vandaga verhuis wordt je daar niet geprikt omdat je nog niet uitgeschreven ben bij je oude dokter
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:03 schreef Qwea het volgende:
[..]
quote:
Vaccin Mexicaanse griep risicovol'
AMSTERDAM - Het vaccin tegen de Mexicaanse griep is niet zonder risico. Omdat het een nieuw virus is en bij het maken van het vaccin nieuwe technologie wordt gebruikt, heeft het mogelijk ernstige bijwerkingen.
Dat blijkt uit een advies van Wereldgezondheidsorganisatie WHO in de GPD-bladen. De resultaten van het onderzoek naar de bijwerkingen zijn pas in december klaar, terwijl Nederland al in het najaar wil gaan vaccineren.tof
quote:Op woensdag 4 november 2009 01:55 schreef Dutchguy het volgende:
Ik twijfel of ik hem moet halen of niet. Ik behoor door mijn asthma weliswaar tot de risicogroepen maar ik slik ook Neoral (Cyclosporine), zeg maar een medicijn dat kunstmatig mijn immuunsysteem onderdrukt omdat die anders overactief is. Bij effect van dat medicijn is dat je daardoor vatbaarder bent voor infecties.
Misschien mijn dermatoloog maar even bellen.
Last gehad van een stijve arm?quote:Op woensdag 4 november 2009 08:29 schreef Taiga het volgende:
Yep ik ga hem wel halen. Heb de 1ste prik al gehad, nog 2 te gaan. Ik krijg hem ivm medicatie tegen reuma die mijn afweer omlaag halen.
Nee, maar het voelt net alsof ik daar een blauwe plek maar dan zonder de blauwe plek...snappie?quote:
Joh, er is zoveel narigheid zo goed als uitgeroeid door vaccinaties, dat is mij de pijn en kleine moeite altijd wel waardquote:Op woensdag 4 november 2009 09:04 schreef Taiga het volgende:
[..]
Nee, maar het voelt net alsof ik daar een blauwe plek maar dan zonder de blauwe plek...snappie?
Ik vind die prikken maar niets, maar ik prik al zovaak dat ik er bijna aan begin te wennen
Je word allicht vatbaarder en wat eerder verkouden e.d.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:43 schreef Qwea het volgende:
totaal offtopic he... maar ik zie dat best veel mensen hier medicatie krijgen die hun afweer systeem omlaag halen. Ik dus ook sinds gisteren... ik ben benieuwd of je daar nou veel van merkt? Qua griep/verkoudheid e.d ?
Ik neem aan dat jij voor je Crohn een vorm van prednison krijgt? Eventueel in een lage dosis? Je merkt er op zich niet heel veel van, maar in vergelijking met een gezond persoon krijg je misschien 3-4x meer een verkoudheid. Griep komt niet extreem veel vaker voor, maar als je het hebt dan heb je er wel langer last van (hij valt zwaarder) en meestal hebben mensen met prednison toch wel minimaal 1x per jaar een griepje (of dit nu een klein buikgriepje is of echte influenza). Vooral bij ontstekingen moet je ook uitkijken, dus als je infecties krijgt (keelonsteking e.d.) ga je sneller naar de antibiotica dan iemand anders die het 'uitziekt'.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:43 schreef Qwea het volgende:
totaal offtopic he... maar ik zie dat best veel mensen hier medicatie krijgen die hun afweer systeem omlaag halen. Ik dus ook sinds gisteren... ik ben benieuwd of je daar nou veel van merkt? Qua griep/verkoudheid e.d ?
Ik krijg nu sinds 5 maanden Humira en ik merk niet echt dat ik sneller verkouden ben ofzo, maar misschien gebruik ik het nog te kort. Ik heb momenteel 1 spuit per week.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:43 schreef Qwea het volgende:
Ja, nee dat snap ik. Plan was ook wel om hem nu te nemen. Vraag is alleen wie, wat, waar en hoequote:Op woensdag 4 november 2009 10:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je word allicht vatbaarder en wat eerder verkouden e.d.
Dat lijkt mij persoonlijk dan alleen maar extra reden om dus wél tacohoest vaccin of normale griepvaccin te nemen. Dat 'onschuldige griepje' kan bij jou dan toch net ff wat erger zijn als bij een ander
Ik heb voor mn crohn 2 weken 30 mg prednisolon, dan 2 weken 25, 2 weken 20, 2 weken 15, 2 weken 10 en als laatste 2 weken 5. En ik slik imuran.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:47 schreef kahlie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij voor je Crohn een vorm van prednison krijgt? Eventueel in een lage dosis? Je merkt er op zich niet heel veel van, maar in vergelijking met een gezond persoon krijg je misschien 3-4x meer een verkoudheid. Griep komt niet extreem veel vaker voor, maar als je het hebt dan heb je er wel langer last van (hij valt zwaarder) en meestal hebben mensen met prednison toch wel minimaal 1x per jaar een griepje (of dit nu een klein buikgriepje is of echte influenza). Vooral bij ontstekingen moet je ook uitkijken, dus als je infecties krijgt (keelonsteking e.d.) ga je sneller naar de antibiotica dan iemand anders die het 'uitziekt'.
Het ligt natuurlijk ook heel erg aan je dosering, maar zo even uit de losse pols is dit wat je ongeveer kan verwachten.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als ik me morgen uitschrijf bij de dokter in drenthe en donderdag hier inschrijf wel. Dan moeten ze me toch prikken?
Ben je echt zo naïef dat je denk dat overheden altijd het beste voor heeft met het klootjesvolk ? de praktijk wijs uit dan overheden veelal de belangen van het grote geld behartigen, overheden heeft overigens ook de meeste slachtoffers geëist in het verleden voor diezelfde belangen.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:45 schreef ZamZara het volgende:
Als het echt zo is dat de prik niet goed is, gevaarlijk noem maar op dan zou deze echt niet aan ons worden toegediend.
Je kunt claimen wat je wilt, iedere betrokken partij (vaccin producenten) hebben inmiddels onschendbaarheid aangevraagd en gekregen voor eventueel gevolgen omdat testen om de lange termijn niet gedaan konden worden wegens het tijdsschema.quote:Op donderdag 5 november 2009 20:45 schreef ZamZara het volgende:
Weet je wel wat voor schade claims er dan kommen, als blijkt dat het echt slecht voor je is dat de regering ons dood wil hebben.. hahaha
In zout zit ook chloor...quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:55 schreef Suisse het volgende:
In dat vaccin zit kwik en chloor.![]()
En er is GEEN ENKEL BEWIJS dat het vaccin werkt.![]()
Nou, dat is de keuze voor mij snel gemaakt!![]()
Uitzieken met die zweinenflu!
Wat een onzin weer. Je moet waarschijnlijk een paar miljoen keer een vaccinatie toedienen in 1 persoon om een giftige dosis te willen krijgen.quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:55 schreef Suisse het volgende:
Ze moeten zóveel ampullen maken, dat ze niet genoeg goeie stoffen hebben, dus donderen ze gewoon maar wat door elkaar.![]()
Ik las dit op een voorlichtingsformulier bij een afnamekweek van het virus ,dat van een huisartsenpost afkomstig was.![]()
Dus zal het wel waar zijn.![]()
Bovendien is het geen kwik maar kwikzout.quote:Op zaterdag 7 november 2009 14:47 schreef Pathos het volgende:
[..]
Wat een onzin weer. Je moet waarschijnlijk een paar miljoen keer een vaccinatie toedienen in 1 persoon om een giftige dosis kwik te willen krijgen.
eet je toevallig wel eens vis ? Enig idee hoeveel kwik er in die lekkere paling , zalm enz zit ? Alleen al dagelijks langs de snelweg lopen ofzo geeft al meer giftige stoffen in je lijf dan dat kleine beetje vaccin.quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:55 schreef Suisse het volgende:
Ze moeten zóveel ampullen maken, dat ze niet genoeg goeie stoffen hebben, dus donderen ze gewoon maar wat door elkaar.![]()
Ik las dit op een voorlichtingsformulier bij een afnamekweek van het virus ,dat van een huisartsenpost afkomstig was.![]()
Dus zal het wel waar zijn.![]()
niet toevallig een hyperventilatie aanval ? Veel van de klachten komen daarmee overeen. Alleen de hoge koorts niet. Dat het vandaag prima gaat is gewoon een goed teken. Er wordt ook gezegd dat je de dag erna wat ziekig kan zijn..quote:Op zaterdag 7 november 2009 13:31 schreef brilkikker het volgende:
Nou ik voelde mij voor de prik gewoon goed, in de loop van donderdag na de prik begon het met wat spierpijn en gister op de school van mijn kind zakte ik praktisch in elkaar . Ik begon te zweten over mijn hele lichaam , mijn nek , hoofd en bovenlichaam was helemaal klam van het zweet , trillen (kon niet eens een bekertje water stil houden) , kortademig , en hoge koorts . De hele dag had ik het koud en vandaag gaat het prima ..
Ik kreeg de assistente van mijn huisarts aan de telefoon en die zei dat het kon voorkomen en dat ik rustig aan moest doen. Het was in ieder geval een bizar eng gevoel . Ik heb mij wel eerder ziekig gevoeld maar dit leek meer op een toeval/aanval .
Zoals eerder geschreven ,vandaag voel ik mij weer prima en nergens last van.
Kan ook best zijn dat de angst door al die berichten juist jouw reacties versterkt heeft.quote:Op zaterdag 7 november 2009 17:08 schreef brilkikker het volgende:
Aan hyperventilatie dachten de mensen om mij heen ook , echter heb ik nog nooit eerder een hyperventilatie aanval gehad dus die ervaring ken ik niet. Dus ik kan niet zeggen of het daarop leek .
Het zou wel kunnen natuurlijk vooral omdat ik vandaag behalve de kortademigheid nergens meer last van heb.
Ach ik voel mij nu goed gelukkig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |