abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74340885
ik twijfelde ook nog maar neig toch steeds meer naar wel halen. Ik heb een nierziekte waardoor ik een oproep gehad heb en als ik denk aan de vorige winter, die ik enorm kwakkelend ben doorgekomen, heb ik toch steeds meer zoiets van; laat ik het maar wel doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:21:23 #102
3542 Gia
User under construction
pi_74345403
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:35 schreef DarkElf het volgende:
ik twijfelde ook nog maar neig toch steeds meer naar wel halen. Ik heb een nierziekte waardoor ik een oproep gehad heb en als ik denk aan de vorige winter, die ik enorm kwakkelend ben doorgekomen, heb ik toch steeds meer zoiets van; laat ik het maar wel doen.
Mijn huisarts raadt het ten stelligste aan voor mij, dus, als de komende weken geen berichten komen van 'slechte vaccins' of 'doden tgv vaccinatie', doe ik het maar gewoon wel.

Duurt nog effe tot de 17de.
pi_74346535
In the US houden ze er trouwens stellig aan vast dat kinderen (maar dat zullen jullie wel niet zijn) twee prikken moeten hebben, 1 is niet voldoende.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_74346570
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:14 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Precies wat ik al dacht .... Als het een vuige christenhond was dan was het wel goed geweest zeker.?
Wat doet het er toe wat voor geloof iemand heeft. Inhoudelijk heeft meneer gewoon gelijk.

Hoe dom is men hier!?!! Het gaat om de inhoud.

Het is wel duidelijk dat menig fokker gewoon liever heeft dat artsen hun lichaam verminkt en hun portemonnee beroofd.

Artsen zijn onkundige criminele klootzakken.
Behold a pale horse
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 3 november 2009 @ 13:02:42 #105
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_74346661
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:58 schreef dramatiek het volgende:
In the US houden ze er trouwens stellig aan vast dat kinderen (maar dat zullen jullie wel niet zijn) twee prikken moeten hebben, 1 is niet voldoende.
In Nl krijgen we toch ook 2 prikken? Althans ikke wel maar weet nog niet of ik het wel doe.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_74346714
quote:
Iedereen krijgt er twee.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:20:59 #107
3542 Gia
User under construction
pi_74349318
quote:
Ik krijg er ook 2 en ben al jaaaaren geen kind meer.

1ste 17 november, 2de 9 december.
pi_74350172
Crohn is geen indicatie voor de griepprik. Ik heb al meer dan 10 jaar geleden de diagnose Crohn gekregen, en nog nooit een oproep voor de griepprik gehad (wel eens nagevraagd bij huisarts en die zei ook dat het niet nodig was). Ook voor deze Mexicaanse griepprik heb ik geen oproep gehad.

Overigens werd er op de eerste pagina aangegeven dat het verstandig zou zijn om zuivel te mijden (en nog iets) maar dat is heel persoonlijk. Iedere Crohn-patient is gevoelig voor andere dingen... Dus wat bij mij helpt, zou voor jou bij wijze van spreken juist een ramp kunnen zijn, en andersom. Crohn is een kwestie van uitproberen en lessen leren... Helaas.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:07:04 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74351052
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef Pandora73 het volgende:
Crohn is geen indicatie voor de griepprik. Ik heb al meer dan 10 jaar geleden de diagnose Crohn gekregen, en nog nooit een oproep voor de griepprik gehad (wel eens nagevraagd bij huisarts en die zei ook dat het niet nodig was). Ook voor deze Mexicaanse griepprik heb ik geen oproep gehad.

Overigens werd er op de eerste pagina aangegeven dat het verstandig zou zijn om zuivel te mijden (en nog iets) maar dat is heel persoonlijk. Iedere Crohn-patient is gevoelig voor andere dingen... Dus wat bij mij helpt, zou voor jou bij wijze van spreken juist een ramp kunnen zijn, en andersom. Crohn is een kwestie van uitproberen en lessen leren... Helaas.
Mijn internist zei dat ik toch echt een griepprik kon krijgen. Nou heb ik sowieso oproepen, maar met crohn kun je het iig krijgen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74352214
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef Pandora73 het volgende:

Ik heb inderdaad helemaal geen problemen met zuivel, ik reageer er zelfs erg goed op als het slecht gaat.

Ik krijg de griepprik ook maar ik heb een combopack van reuma en crohn en gebruik voor beide medicijnen die het immuunsysteem beïnvloeden.
pi_74354720
ik kan het je echt aanraden, ik heb hem gehad en geloof me dat is geen pretje.
pi_74355083
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:49 schreef bartschaijk70 het volgende:
ik kan het je echt aanraden, ik heb hem gehad en geloof me dat is geen pretje.
Ik neem aan dat je bedoelt dat je de griep hebt gehad, niet de vaccinatie?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:28:22 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74356104
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de griep hebt gehad, niet de vaccinatie?
dat dus.

De vraag is uberhaupt nog maar of ik hem kan halen. Ze doen weer lekker moeilijk. Volgens mij HA kan ik hem hier in Den Helder halen, volgens de arts in Den Helder kan dat niet want ze hebben maar een x aantal vaccins, voor de mensen die opgeroepen zijn.

Volgens de assistente van de internist zeiken ze en kunnen ze best bij bestellen via de apotheek. Want stel nou dat ik vandaag naar Den Helder verhuis, dan zullen ze me toch ook in Den Helder MOETEN prikken?
pi_74357891
a;s je vandaga verhuis wordt je daar niet geprikt omdat je nog niet uitgeschreven ben bij je oude dokter
pi_74358153
vanmiddag kreeg ik een telefoontje van de assistente van de huisarts. Mijn naam was met uitroepteken aangekruist omdat ik de griepprik niet had gehaald. Mijn kinderen hebben hem vorige week wel gehad en ik hoorde toen pas dat ik nu ook op de lijst sta. Heb alleen geen idee waarom. Heb wel eds/hms maar volgens mij valt dat niet binnen risico groep. Kwakkel wel veel regelmatig luchtweg infecties enz maar heb geen puffers ed.

Maar de huisarts vond het belangrijk dat ik hem alsnog kom halen. Dus moet donderdag as de gewone griepprik en dan denk ik 2 weken later de mexicaan..
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_74358767
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:34 schreef singlemetkids het volgende:
vanmiddag kreeg ik een telefoontje van de assistente van de huisarts. Mijn naam was met uitroepteken aangekruist omdat ik de griepprik niet had gehaald. Mijn kinderen hebben hem vorige week wel gehad en ik hoorde toen pas dat ik nu ook op de lijst sta. Heb alleen geen idee waarom. Heb wel eds/hms maar volgens mij valt dat niet binnen risico groep. Kwakkel wel veel regelmatig luchtweg infecties enz maar heb geen puffers ed.

Maar de huisarts vond het belangrijk dat ik hem alsnog kom halen. Dus moet donderdag as de gewone griepprik en dan denk ik 2 weken later de mexicaan..
Waarschijnlijk is het dan de combinatie van kinderen die in de risicogroep vallen en omdat je zelf toch regelmatig problemen met je luchtwegen hebt.
pi_74360740
quote:
Daar las ik dus toevallig iets over eerder vandaag...
quote:
Q: Why are U.S. officials saying kids under 10 need two doses?

A: U.S. pandemic planners decided against using adjuvant in their vaccine. And vaccine without adjuvant doesn't induce a terrific immune response in little kids, whose immune systems are still developing and who haven't had as much exposure to flu viruses as older children and adults.

The study results released Monday were based on a trial in 583 children aged six months to nine years of age who were given two doses of H1N1 vaccine without adjuvant at a 21-day interval.

The response to one dose was poor in children six months to 35 months - only 25 per cent reached the protective mark. In children three to nine years, the rate was 55 per cent, still too low by regulatory standards.

But Dr. Anthony Fauci, head of the NIAID, said after the second dose 100 per cent of the younger children and 94 per cent of the older children had antibody levels that suggest they are protected against the virus.
Door Helen Branswell, Canadian Press. Emphasis mine.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  dinsdag 3 november 2009 @ 20:02:10 #118
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74361242
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 18:24 schreef arwd het volgende:
a;s je vandaga verhuis wordt je daar niet geprikt omdat je nog niet uitgeschreven ben bij je oude dokter
Als ik me morgen uitschrijf bij de dokter in drenthe en donderdag hier inschrijf wel. Dan moeten ze me toch prikken?
  woensdag 4 november 2009 @ 01:18:23 #119
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_74372548
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 17:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

quote:
Vaccin Mexicaanse griep risicovol'
AMSTERDAM - Het vaccin tegen de Mexicaanse griep is niet zonder risico. Omdat het een nieuw virus is en bij het maken van het vaccin nieuwe technologie wordt gebruikt, heeft het mogelijk ernstige bijwerkingen.

Dat blijkt uit een advies van Wereldgezondheidsorganisatie WHO in de GPD-bladen. De resultaten van het onderzoek naar de bijwerkingen zijn pas in december klaar, terwijl Nederland al in het najaar wil gaan vaccineren.

tof

WHO bezorgd over vaccin-weigeraars

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) maakt zich zorgen over het grote aantal mensen wereldwijd dat zich niet tegen de Mexicaanse griep wil laten inenten. Cijfers zijn er niet, maar veel mensen zouden bang zijn voor bijwerkingen.

Volgens de WHO is die angst onterecht. Het vaccin is al honderdduizenden keren toegediend. Als er al bijwerkingen zijn, dan zijn die vergelijkbaar met die van een normale griepprik, aldus de WHO.

De Mexicaanse griep heeft tot nu toe wereldwijd 5700 levens geëist. Kinderen verdienen volgens de WHO extra aandacht bij de vaccinaties. Nederland heeft daar nog geen besluit over genomen.

http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA5CC8C91779A1.html

Lekker tegenstrijdig.

[ Bericht 9% gewijzigd door Noax op 04-11-2009 01:27:14 ]
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_74372915
Ik twijfel of ik hem moet halen of niet. Ik behoor door mijn asthma weliswaar tot de risicogroepen maar ik slik ook Neoral (Cyclosporine), zeg maar een medicijn dat kunstmatig mijn immuunsysteem onderdrukt omdat die anders overactief is. Bij effect van dat medicijn is dat je daardoor vatbaarder bent voor infecties.

Misschien mijn dermatoloog maar even bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')