Het is wel duidelijk dat je paddo's verheerlijkt en alcohol verafschuwt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 11:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Coke heeft een duidelijke kater, echter voel je deze niet. Je moet maar eens letten op mensen die in de ochtend grote pupillen hebben. Dat krijgen ze namelijk pas tijdens de kater, of als het spul uitgewerkt is.
Daarbij heeft het volgens mij ook iets te maken met schade aan het lichaam. Van paddo's en wiet is bewezen dat er geen fysieke schade aan het lichaam wordt gedaan. Alcohol beschadigd alles wat het aanraakt. Net zoals dat xtc en coke in de hersenen flinke schade aanrichten.
Absoluutquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:22 schreef oompaloompa het volgende:
Of is de discussie bedoeld als bewijs dat discussies in deze thread altijd neerkomen op discussies over semantiek en wiens definitie het beste is?
En het blijkt dat subjectieve meningen er ook vaak bij komen kijkenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:23 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Binnen het onderwerp drugs komt pseudo-skepticisme vaak bovendrijven.
Beetje loze opmerking.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat je paddo's verheerlijkt en alcohol verafschuwt.
Geen fysieke schade he, van paddo's. Nou, ik kan je verzekeren dat het flinke fysieke schade aan kan richten wanneer je als paddogebruiker denkt dat je kunt vliegen.
Het is erg moeilijk om over dit onderwerp een objectieve mening te hebben, daar het voornamelijk gaat over ervaringen. Iedereen is mijns inziens dan ook vrij om te doen en laten wat hij/zij wil. Het is dan ook mijn mening, en kennelijk laat jij het beeld over dit onderwerp van mijn mening afhangen. Eigenlijk is dat een groot compliment.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En het blijkt dat subjectieve meningen er ook vaak bij komen kijken
Het RIVM heeft ook zo’n grafiekje gemaakt!:quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:19 schreef _Led_ het volgende:
Omdat ie uiteindelijk toch wel gepost gaat worden doe ik 't dan nu maar :
[ afbeelding ]
Voor meer uitleg lees bv. http://transform-drugs.bl(...)-missing-bigger.html
Het worden wel erg saaie discussies er vanquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:24 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Absoluut
Elke discussie staat en valt met het gebruik van heldere door beide partijen geaccepteerde definities.
Als je het niet eens kunt worden over de definities is een discussie zinloos omdat men het dan simpelweg niet over hetzelfde heeft
Helemaal niet.quote:
En, hoe vaak denken paddo-gebruikers dat precies?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:24 schreef Lavenderr het volgende:
Geen fysieke schade he, van paddo's. Nou, ik kan je verzekeren dat het flinke fysieke schade aan kan richten wanneer je als paddogebruiker denkt dat je kunt vliegen.
Pff mien dobbelsteen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Helemaal niet.
Niks loos aan.
Alles wat jij steeds beweert wijst erop dat je gek bent op paddo's. Moet je zelf weten, to each his own, maar veroordeel een ander niet als diegene een andere drug prefereert, al is het koffie
Ik had het over de onderverdeling in hard- en softdrugs, die objectief gezien compleet willekeurig is.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:28 schreef mediaconsument het volgende:
Het is erg moeilijk om over dit onderwerp een objectieve mening te hebben, daar het voornamelijk gaat over ervaringen.
Aangezien je niet begreep waar ik het over had zal ik deze opmerking maar laten gaan, die gaat helemaal nergens overquote:Iedereen is mijns inziens dan ook vrij om te doen en laten wat hij/zij wil. Het is dan ook mijn mening, en kennelijk laat jij het beeld over dit onderwerp van mijn mening afhangen. Eigenlijk is dat een groot compliment.
Het gaat mij er om dat Mediaconsument nu al voor de zoveelste keer de paddo's aan het verheerlijken is zonder enige vorm van kritiek.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:33 schreef Iblis het volgende:
[..]
En, hoe vaak denken paddo-gebruikers dat precies?
Je kunt ook stellen: ‘Ik kan je verzekeren dat het flinke fysieke schade kan aan kan richten wanneer je als bier-drinker denkt dat je nog naar huis kunt rijden’.
Jouw opmerking insinueert een beetje dat ‘denken dat je kunt vliegen’ typisch iets is voor paddo’s (en dat is niet zo). Bij alcohol rijden de meeste mensen die gedronken hebben niet. Een aantal doet het wel.
De vraag is dus: Welk percentage denkt dat ze kunnen vliegen/nog kunnen rijden? En hoeveel doden zijn daarmee te verwachten (waarbij er naast het persoonlijke risico eventueel mee wordt genomen dat iemand die denkt te kunnen vliegen op een onschuldige voorbijganger landt en dat een dronken automobilist een mede-weggebruiker doodrijdt).
Dát is een zinniger vergelijking. Zo’n losse opmerking is hooguit een verdachtmaking.
Idealiter, maar de praktijk van verkeersdoden wijst anders uit.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:42 schreef Lavenderr het volgende:
Vanzelfsprekend ga je geen auto besturen als je gedronken hebt, of anderszins onder invloed bent.
Mjah, volgens mij ben je verliefd op mij, dat lijkt me logisch. Elke keer kom je weer met slecht gefundeerde kritiek op mij, je moet het wel erg goed met mij voorhebben, het lijkt haast onvoorwaardelijke liefde!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat mij er om dat Mediaconsument nu al voor de zoveelste keer de paddo's aan het verheerlijken is zonder enige vorm van kritiek.
En enorm op alcohol zit af te geven.
Vanzelfsprekend ga je geen auto besturen als je gedronken hebt, of anderszins onder invloed bent.
Beetje flauw, Lavenderr heeft gewoon een punt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Mjah, volgens mij ben je verliefd op mij, dat lijkt me logisch. Elke keer kom je weer met kritiek op mij, je moet het wel erg goed met mij voorhebben.
Ja, ze komt even de discussie binnenstappen om te concluderen dat ik wederom paddo's verheerlijk en alcohol afzeik, daar hebben we wat aan. Pseudo-skeptics denken dan ook graag in extremen, zoals in de OP duidelijk wordt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Beetje flauw, Lavenderr heeft gewoon een punt.
Alleen dan op basis van "geloof" en hoe definieren we "geloof" ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:58 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Pseudo-skeptics denken dan ook graag in extremen, zoals in de OP duidelijk wordt.
Over die 'standaard definitie' gaan 'we' het nooit eens worden (misschien dat er daarom van het onderwerp wordt afgeweken ?) Dat gaat dus niet gebeuren, wat betekend dat de discussie over pseudo-sceptics nooit kan beginnen. Kan er net zo goed gelijk een slot op het hele forum. (niet alleen deze thread)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:43 schreef Dragorius het volgende:
Maar om dan weer terug te komen op wat ik bedoelde ()
We moeten dus eerst een "standaarddefinitie" vinden voor bepaalde zaken voor we uberhaupt van psuedo etc. kunnen spreken.
Dat is de flaw die jijzelf bedacht hebt, en niet klopt. Het topic gaat dan ook over openheid, psuedo skeptici hebben hiermee een probleem door hun geloofsovertuiging, hierdoor sluiten ze zich af voor nieuwe zaken. Het valt me dan wederom weer erg op dat de meesten hier erg gesloten zijn mbt. alcohol. Dat staat namelijk symbool voor feest. En dat is leuk.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:05 schreef Dragorius het volgende:
Al deze onderwerpen tonen wel aan wat de "flaw" is in de theorie uit de OP. Je kunt nooit neutraal spreken van psuedo omdat alles onderhevig is aan eigen inkleuring. Enkel een machine, gebouwd door andere machines gebaseerd op een neutrale AI zou een neutrale beantwoording kunnen geven van de definitie.
En dat is nu weer de theorie die jij bedacht hebt en het toont meteen aan dat (in ieder geval een deel van) mijn theorie kloptquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is de flaw die jijzelf bedacht hebt, en niet klopt. Het topic gaat dan ook over openheid, psuedo skeptici hebben hiermee een probleem door hun geloofsovertuiging, hierdoor sluiten ze zich af voor nieuwe zaken. Het valt me dan wederom weer erg op dat de meesten hier erg gesloten zijn mbt. alcohol. Dat staat namelijk symbool voor feest. En dat is leuk.
Hoe dan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:14 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En dat is nu weer de theorie die jij bedacht hebt en het toont meteen aan dat (in ieder geval een deel van) mijn theorie klopt
Jij gaat er al vanuit dat alcohol symbool staat voor feest (wat in mijn geval al niet waar is) en daardoor is dat jouw "geloofsovertuiging" en maakt dat jou dus ook een psuedo-skeptic.quote:
Dat heeft weinig met geloofsovertuiging te maken. Eerder met goed en eerlijk observeren, iets waar jij nog veel van kunt leren.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Jij gaat er al vanuit dat alcohol symbool staat voor feest (wat in mijn geval al niet waar is) en daardoor is dat jouw "geloofsovertuiging" en maakt dat jou dus ook een psuedo-skeptic.Eye of the beholder
Ik baseer me liever op wetenschappelijke onderbouwingen, en heb gewoon geen behoefte om het te proberenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met geloofsovertuiging te maken. Eerder met goed en eerlijk observeren, iets waar jij nog veel van kunt leren.
Kijk, op het moment dat je ergens een mening over wil krijgen, dan ga je het toch uitproberen? Hoe kun je er anders een mening over hebben?
Tot die tijd kun je er niks over zeggen mijns inziens, echter ben jij het type dat dan juist het meeste zegt.
In deze discussie ook al bijvoorbeeld. Het gaat oa. over paddo's en alcohol. Jij hebt met paddo's geen ervaring, toch laat jij je hier negatief over uit. Dat is pseudo-skepticisme. Een echte ekepticus zou hierover aangegeven hebben geen duidelijk beeld te hebben van het verhaal.
Anekdotes, verhalen, onderzoeken over de effecten, rapporten over schadelijkheid, etcetera? Of heb jij geen mening over het gebruik van crack, heroine, of gootsteenontstopper?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:21 schreef mediaconsument het volgende:
Kijk, op het moment dat je ergens een mening over wil krijgen, dan ga je het toch uitproberen? Hoe kun je er anders een mening over hebben?
Wat een onzin zeg, jij typt de meest subjectieve meningen neer en daarvan zeg je dat het "een feit" is, komt door "goed en eerlijk observeren" etcetera.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met geloofsovertuiging te maken. Eerder met goed en eerlijk observeren, iets waar jij nog veel van kunt leren.
Jij gaat dan het liefst ook zo persoonlijk mogelijk te werk, om ervoor te zorgen dat jouw mening de baas word. Daarom zit je dan ook eigenlijk in het verkeerde forum.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, jij typt de meest subjectieve meningen neer en daarvan zeg je dat het "een feit" is, komt door "goed en eerlijk observeren" etcetera.
En daarop gebaseerd beschuldig jij anderen van onwetendheid, bias, het "nog veel moeten leren" etcetera ?
Keihard stellen "dat iets zus zit en niet zo", en er direct achteraan roepen dat anderen niet open staan...
iets met splinter, balk en oog enzo.
Je blijft maar proberen om het weer ontopic te krijgen he?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:32 schreef Dragorius het volgende:
Eigenlijk zijn we met zijn allen psuedo-skeptisch bezig!
Waarom dan precies? Want ik heb wel eens alcohol op, en heb dus een gefundeerde mening, dus is het geen psuedo-skepticisme meer. Volgens de beredenering die men heeft bij het woord "psuedo-skepticisme"quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:37 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom zeg ik overigens ook al een aantal keer dat alcohol een erg mooi onderwerp is om de psuedo-skeptici boven te laten drijven.
Zucht, en weer gewoon slap ouwehoeren omdat je er niks tegenin kunt brengenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:37 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij gaat dan het liefst ook zo persoonlijk mogelijk te werk, om ervoor te zorgen dat jouw mening de baas word. Daarom zit je dan ook eigenlijk in het verkeerde forum.
Daarom zeg ik overigens ook al een aantal keer dat alcohol een erg mooi onderwerp is om de psuedo-skeptici boven te laten drijven.
Tot het moment dat ik iets negatiefs zeg over alcohol, en dit ga vergelijken met drugs. Dan sta je met je mond vol tanden en komen er argumenten a lá een paar pilsjes kunnen geen kwaad. Terwijl er dan wel gesuggereerd word dat wiet en paddo's gevaarlijker zijn?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:39 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waarom dan precies? Want ik heb wel eens alcohol op, en heb dus een gefundeerde mening, dus is het geen psuedo-skepticisme meer. Volgens de beredenering die men heeft bij het woord "psuedo-skepticisme"
Dat heeft te maken met het bagatelliseren van andere drugs door te impliceren dat je daar o.a. geen kater van krijgt, dat het niet schadelijk is voor je etc.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Tot het moment dat ik iets negatiefs zeg over alcohol, en dit ga vergelijken met drugs. Dan sta je met je mond vol tanden en komen er argumenten a lá een paar pilsjes kunnen geen kwaad. Terwijl er dan wel gesuggereerd word dat wiet en paddo's gevaarlijker zijn?
Helemaal niet !quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Tot het moment dat ik iets negatiefs zeg over alcohol, en dit ga vergelijken met drugs. Dan sta je met je mond vol tanden en komen er argumenten a lá een paar pilsjes kunnen geen kwaad. Terwijl er dan wel gesuggereerd word dat wiet en paddo's gevaarlijker zijn?
Is dat mijn manier? Ik geloof dat dit jouw manier is, waar jij patent op hebt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:43 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zucht, moeten we dan echt op jouw kinderachtige manier discussieren ?
Okee, I'll give it a try :
"Maar Mediaconsument, jouw mening telt niet want het is bewezen dat jij in een paddotrip bent blijven hangen."
Je bent je wel weer aan het opwinden ofniet?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Helemaal niet !!!!
JIJ bent degene die telkens doet alsof alcohol de bron van al het kwaad is en de rest allemaal helemaal heppie-de-peppie is.
JIJ bent degene die aankomt met subjectieve meningen en arbitrair getrokken grenzen.
(Omdat je het woord arbitrair niet schijnt te begrijpen - dat wil zeggen dat die grenzen geen enkele objectieve basis hebben; dat ze slechts gebaseerd zijn op jouw eigen subjectieve gevoelens).
Dude, je post net zelf :quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:46 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Is dat mijn manier? Ik geloof dat dit jouw manier is, waar jij patent op hebt.
Ga ik ooit op een dergelijke manier om met jou als persoon? Misschien dat ik soms wat zeg over de snelheid van je posts, en heb ik ooit wat gezegd over je concentratie. Ik ga je nooit persoonlijk door het slijk halen.
Daarom snap ik niet dat moderators jou het recht nog geven om hier te mogen posten uberhaupt, dat respect om het inhoudelijk te houden, mag je namelijk best verwachten. Prive en werk houd ik dan ook niet voor niets gescheiden.
Dat is jouw kinderachtige manier van discussieren, punt.quote:Jij gaat dan het liefst ook zo persoonlijk mogelijk te werk, om ervoor te zorgen dat jouw mening de baas word. Daarom zit je dan ook eigenlijk in het verkeerde forum.
Of jouw bekrompen visie, waarin je liever iemand persoonlijk aanpakt, dan dat je eens een eerlijke mening en openheid laat zien.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dude, je post net zelf :
[..]
Dat is jouw kinderachtige manier van discussieren, punt.
Nee, nu praat ik aan de hand van feiten.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:47 schreef _Led_ het volgende:
Ga je weer je usual Calimero-truc uithalen ?
Mensen beschuldigen van wat je zelf doet en dan drama schoppen ?
Zie je hoe beroerd je discussieert ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je bent je wel weer aan het opwinden ofniet?
Jij bent hier degene die continu persoonlijk te werk gaat.
Mijn mening is heel simpel, die heb ik al meerdere malen gegeven en jij durft er niet op in te gaan.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:48 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Of jouw bekrompen visie, waarin je liever iemand persoonlijk aanpakt, dan dat je eens een eerlijke mening en openheid laat zien.
Jij wijzigt zelfs posts om beledigende zaken weg te halen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mijn mening is heel simpel, die heb ik al meerdere malen gegeven en jij durft er niet op in te gaan.
Ik zeg dat jij jouw subjectieve mening over drugs baseert op arbitrair getrokken grenzen als "soft- en harddrugs" en die vervolgens als feit probeert door te duwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
Nee, dat was omdat ik jouw manier wel heel kinderachtig vond eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:56 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jij wijzigt zelfs posts om beledigende zaken weg te halen.
Herkennig van en verweer tegen een pseudo-skeptic.
Herkennig van en verweer tegen een pseudo-skeptic.
Muhahahahaquote:Ik ga er voor de rest ook niet meer op reageren. Dat ben je niet waard.
Het gaat echt inhoudelijk worden nu, of blijft het bij dreigen?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:58 schreef _Led_ het volgende:
Muhahahaha
Precies zoals ik zei, als het inhoudelijk wordt ontwijk je de discussie
Oh, daar hebben we spuit 11 die alleen langskomt als 2 anderen een discussie hebben om even een dooddoener neer te plempenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:59 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het gaat echt inhoudelijk worden nu, of blijft het bij dreigen?
Wat maakt iemand een psuedo-skeptic volgens jouw visie ?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:56 schreef mediaconsument het volgende:
Mjah, ontopic maar weer. Het is niet tof om met pseudo-skeptics te discussieren die de grens niet kennen.
Volgende keer via PM'tjes dan 'inhoudelijk' discussie voeren als je liever alleen selectief een reactie ziet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:00 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh, daar hebben we spuit 11 die alleen langskomt als 2 anderen een discussie hebben om even een dooddoener neer te plempen
Laat maar.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 13:30 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, jij typt de meest subjectieve meningen neer en daarvan zeg je dat het "een feit" is, komt door "goed en eerlijk observeren" etcetera.
En daarop gebaseerd beschuldig jij anderen van onwetendheid, bias, het "nog veel moeten leren" etcetera ?
Keihard stellen "dat iets zus zit en niet zo", en er direct achteraan roepen dat anderen niet open staan...
iets met splinter, balk en oog enzo.
quote:# Vergeet nooit dat degene aan de andere kant ook een mens is.
Schrijf dus geen dingen die je in een normale face-to-face conversatie ook niet zou zeggen, of dingen die je zelf niet zou willen horen van iemand.
Dus mensen psuedo-skeptics noemen valt daar niet onder, ook niet onder snerende toon?quote:
Nope, lees die, en mijn andere posts nog maar eens goed door.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:05 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat maakt iemand een psuedo-skeptic volgens jouw visie ?
Want als ik de OP ernaast leg, is de definitie volgens mij weer anders. Nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |