Dat wist ik niet dat dat bij alle fokkers word gedaan,maar heb het idd gelezen.Op zich aan de ene kant wel raar,de meningen over (vroeg) castereren zijn natuurlijk ook verdeeld maar ook schiet er wel door m'n hoofd dat hadden ze wel bij meer rassen mogen doen als je ziet hoe er met veel populaire rassen gefokt word,dan is er iig wel meer controle over en zouden er nu b.v niet van die half mislukte chihuahua's rondlopen.Er zijn zoveel rassen uit verschillende rassen ontstaan en dat heeft ook jaren geduurd,dus zo raar vind ik dat niet.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 11:29 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat noem jij een goede fokker van Labradoodles? Ik heb alleen nog maar fokkers gezien die hun hondjes gecastreerd afleveren. Ook in NL ja.
Ik denk dat je het soms ook al een beetje van te voren in kan schatten wat voor hond je hebt. Heb je een jaloers Jack russeltje thuis die flink de aandacht opeist, dan weet je dat het wel even wennen wordt voor het beestje als de baby er is. (Sommige honden willen al niet dat de baas buiten een andere hond aait...).quote:Op zondag 1 november 2009 13:25 schreef DanseMacabre het volgende:
Dat hoeft geen probleem te zijn een kindje met hondjes erbij. Zorg alleen wel dat je de hondjes erbij betrekt. Dit gaat vaak mis, als er een kindje bijkomt is het hondje ineens niet meer belangrijk.
Mijn ouders hebben dit bij mijn geboorte ook gedaan (toen hadden we ook een wetterhoun). En ik kon alles met die hond.
Ik denk dat die vrouw buiten anders dacht, omdat ze meteen die opmerking gaf over het "wel goed komen". (Ws toch een vooroordeel denk ik). En dat terwijl m'n hond helemaal enthousiast bij haar zoontje stond.quote:Op zondag 1 november 2009 14:31 schreef DanseMacabre het volgende:
Bull-terriers zijn sowieso al gek op kinderen.
Jouw hondjes kunnen ook lekker met elkaar dartelen als jij je handen even niet vrij hebt, dat is volgens mij ook wel positiefquote:Op zondag 1 november 2009 12:59 schreef Guess. het volgende:
Nu ik zwanger ben krijgen we van een stel mensen veel commetaar over hoe dat nu moet met de honden enzo,baal er zo van,heb last van m'n hormonen en ik wil gewoon nooit meet zonder m'n hondjes,jij hebt toch ook vrienden met kleine kinderen en hondjes wat prima gaat?
Luna is ook gek op kinderen, laat zich zelfs als looprek gebruiken. Ze is alleen wel vrij enthousiast en likt om te begroeten. Laatst was de zus van mijn schoonzus daar met haar zoontje. OHNEE HIJ BIJT HIJ BIJT. Maar hij beet niet hij gaf 'm een lik.quote:Op zondag 1 november 2009 14:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik denk dat die vrouw buiten anders dacht, omdat ze meteen die opmerking gaf over het "wel goed komen". (Ws toch een vooroordeel denk ik). En dat terwijl m'n hond helemaal enthousiast bij haar zoontje stond.
quote:Op zondag 1 november 2009 14:52 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Luna is ook gek op kinderen, laat zich zelfs als looprek gebruiken. Ze is alleen wel vrij enthousiast en likt om te begroeten. Laatst was de zus van mijn schoonzus daar met haar zoontje. OHNEE HIJ BIJT HIJ BIJT. Maar hij beet niet hij gaf 'm een lik.
quote:Op zondag 1 november 2009 14:57 schreef Harajuku. het volgende:
Charlie is ook te wild en lompDaar moet je echt op letten als 't kind hier is anders zou hij er zo op gaan staan
Was hier in t begin ook. t Kind is van mijn zus en Charlie was ontzettend enthousiast, zij zag dat in t begin ook voor iets anders aan. Maar goed, een paar weken later zag zij ook wel dat Charlie t kind niet opeet. Maar 't is natuurlijk wel je kind hè, en dieren kun je nooit 100% vertrouwen imo. Ik durf nu wel te zeggen dat Charlie niets doet, maar misschien steekt dat kind straks zijn vinger in Charlie's oog of zo, dan is het niet geheel onlogisch te denken dat de hond dat niet toelaatquote:Op zondag 1 november 2009 15:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja hier ook erg enthousiast.
Mensen zien vaak enthousiasme aan voor aanvallen of agressie... Vaak zijn het mensen die zelf geen honden hebben (of hondenkennis) en drukte als een aanval zien. Soms ook uit pure angst voor dit ras of in het algemeen omdat een kind zo kwetsbaar is.
M'n buurvrouw ziet hard kwispelen ook aan voor iets negatiefs, terwijl m'n hond juist geaaid hoopt te worden
Daarom moet je er ook altijd bijblijven.quote:Op zondag 1 november 2009 15:35 schreef Harajuku. het volgende:
maar misschien steekt dat kind straks zijn vinger in Charlie's oog of zo, dan is het niet geheel onlogisch te denken dat de hond dat niet toelaat![]()
quote:Op zondag 1 november 2009 15:35 schreef Harajuku. het volgende:
Was hier in t begin ook. t Kind is van mijn zus en Charlie was ontzettend enthousiast, zij zag dat in t begin ook voor iets anders aan. Maar goed, een paar weken later zag zij ook wel dat Charlie t kind niet opeet. Maar 't is natuurlijk wel je kind hè
quote:Op zondag 1 november 2009 15:49 schreef Tassiepassie het volgende:
Vaak wordt de schuld aan de hond gegeven als het ''mis gaat''.... en dat is zeker niet altijd het geval.
Er was een docu op animal planet waar ze een rotweiler lieten inslapen omdat hij naar een kind had gegromd (let op ! niet eens gebeten)
Nadat het dier overleden was zag de da pas dat de hond zeker 5 nietjes in zijn oor had![]()
De baasjes schrokken er toch wel even van dat hun hond dus eigenlijk heel mild had gereageerd en hadden natuurlijk erg veel spijt...
Ja, we laten ze hier sowieso niet alleen. We hebben een open keuken dus daar durf ik nog wel heenquote:Op zondag 1 november 2009 15:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daarom moet je er ook altijd bijblijven.Een hond kan er niks aan doen als een kind aan de staart trekt of in het oog prikt. Kinderen gaan nou eenmaal veel plukken en trekken, zeker zodra ze gaan kruipen bv.
Of ze gaan de dieren achterna ondanks dat de hond zich terugtrekt en op een rustige plek in huis gaat slapen en daarbij signalen heeft gegeven.
Ik ken dat verhaal met een sint Bernardquote:Op zondag 1 november 2009 15:49 schreef Tassiepassie het volgende:
Vaak wordt de schuld aan de hond gegeven als het ''mis gaat''.... en dat is zeker niet altijd het geval.
Er was een docu op animal planet waar ze een rotweiler lieten inslapen omdat hij naar een kind had gegromd (let op ! niet eens gebeten)
Nadat het dier overleden was zag de da pas dat de hond zeker 5 nietjes in zijn oor had![]()
De baasjes schrokken er toch wel even van dat hun hond dus eigenlijk heel mild had gereageerd en hadden natuurlijk erg veel spijt...
m.i kunnen de meeste honden en kids gewoon samen als je er maar altijd bij bent om op zowel de hond als op het kind te letten (die laatste misschien nog wel t meeste)
Maar dat vind ik ook anders hoor, een vreemde hondquote:Op zondag 1 november 2009 15:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
T'is ook schrikken en je kind is (zeker in het begin) zo klein.
Ik heb zelf zo'n sterk beest rondlopen en toch schrok ik heel eventjes toen er 2 weken terug een teckel op de achterpoten half de kinderwagen in sprong.De voorpoten waren net van m'n dochters gezicht verwijderd, dan kan een teckel nog zo klein (en brutaal
) zijn, ik schrok wel. Het zat zo dichtbij het gezicht. Ik groette de vrouw en de hond huppelt er naast en draait in 1 slag de wagen in.
En dan ben ik nog een sterk ras gewend, kan je nagaan als je geen hond hebt
En er liep een vrouw van 89 mee, de hond was van haar dochter, die laat ze uit als de dochter werkt. Ze moest er om lachen, want "ja hij ruikt ws jouw hond". (Normaal gaat een hond dan toch bij de baas bij de broekspijpen ruiken, in dit geval eerst in de kinderwagen en daarna bij mij).quote:Op zondag 1 november 2009 16:03 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar dat vind ik ook anders hoor, een vreemde hondBij je eigen hond weet je tenminste wat je kunt verwachten, maar een vreemde
Precies, voor zowel kind als hondquote:Op zondag 1 november 2009 15:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ja, we laten ze hier sowieso niet alleen. We hebben een open keuken dus daar durf ik nog wel heenmaar wij laten 't kind niet echt alleen met de dieren hier.
Toen ik geboren werd was er al een hond, een heel grote Golden, dus ik weet ook niet beter. Er is ook nooit iets gebeurd maar mijn ouders lieten me dus ook niet zomaar alleen met de hond oid. En zo moet het ook. En dan niet alleen voor t kind, maar ook voor de hond.
Oohh, als ik ooit een kind neem dan ga ik inderdaad aanleren dat ze eerst moeten vragen. Als ik nu ook zie wat voor akelige honden ik hier tegenkom, nou nee bedankt.quote:Op zondag 1 november 2009 16:17 schreef Pisces29 het volgende:
Ik had onlangs nog tijdens het wandelen dat een moeder met kind mij inhaalden en het meisje aaide in 1 slag m'n hond (meisje was +- 4 denk ik).
Moeder reageerde heel lachend "ja ze is honden gewend, we hebben ook een hond".
Vond het wel gedurft eigenlijk, maar aan de andere kant, een kind van 4 dat voorbij springt kan je als moeder ook niet nonstop tegenhouden. Als ze alleen buitenspelen benaderen ze ook honden terwijl de moeder niet bij is.
Maar ik heb ook genoeg kinderen in de buurt die altijd vragen of ze mogen aaien en/of de hond lief is.![]()
Als ze dat niet doen en snel willen aaien zeg ik altijd dat ze eerst moeten vragen of ze mogen aaien, bij alle honden.
Wat een leuke plaatjesquote:Op zondag 1 november 2009 17:21 schreef oh-oh het volgende:
Mijn honden zijn echt dol op kinderen *knip*
Nee tuurlijk niet.quote:Op zondag 1 november 2009 17:24 schreef Harajuku. het volgende:
Ja, maar daar ben je zelf bij natuurlijk. Ik zou een kind ook niet alleen op pad laten met een hond.
Als je in de toekomst met kinderwagen en hondjes wilt gaan wandelen, dan kun je al voor de bevalling oefenen met een lege wagenquote:Op zondag 1 november 2009 17:27 schreef Guess. het volgende:
De mensen die commentaar leveren zijn ook eigenlijk alleen mensen die geen hond hebbenof er geen verstand van hebben,weetje ik wil het gewoon goed doen zodat het de kans dat het niet goed zou gaan minimaal is.Joost kan wel eens jaloers zijn dus ik weet dat ik met hem moet uitkijken,ik ben nog niet lang zwanger hoor maar het lijkt me wel slim om al op tijd de kinderwagen en box enzo in huis te zetten.Mijn moeder zij je moet ze aan de 1e vieze luier laten ruiken maar volgens mij is dat echt zo'n fabeltje van vroeger.
Ik zal ze echt nooit alleen laten met de baby,ik ben echt van mening dat geen enkele hond 100% betrouwbaar is,niet uit onwil maar uit een schrikreactie of iets dergelijks.
Bil die trekt wel als ie een kat ziet of zo hoor.quote:Op zondag 1 november 2009 17:26 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wat een leuke plaatjesEn ook leuk voor hun fotoalbums later, zo jong al aan de wandel met de doggies
![]()
En idd met zulke lichte hondjes kan het wel.
Zitten er ook hondjes bij die trekken, of zijn ze altijd rustig?
Toen mijn beste vriendin bevallen was hebben we de baby meteen op bed gelegd toen ze thuiskwam en de hondjes laten ruiken.quote:Op zondag 1 november 2009 17:27 schreef Guess. het volgende:
De mensen die commentaar leveren zijn ook eigenlijk alleen mensen die geen hond hebbenof er geen verstand van hebben,weetje ik wil het gewoon goed doen zodat het de kans dat het niet goed zou gaan minimaal is.Joost kan wel eens jaloers zijn dus ik weet dat ik met hem moet uitkijken,ik ben nog niet lang zwanger hoor maar het lijkt me wel slim om al op tijd de kinderwagen en box enzo in huis te zetten.Mijn moeder zij je moet ze aan de 1e vieze luier laten ruiken maar volgens mij is dat echt zo'n fabeltje van vroeger.
Ik zal ze echt nooit alleen laten met de baby,ik ben echt van mening dat geen enkele hond 100% betrouwbaar is,niet uit onwil maar uit een schrikreactie of iets dergelijks.
quote:
Morgen of zoquote:

Nouja, wat ik bedoel te zeggen, is dat we de eerste keer zijn gaan kijken naar de fokkers. Niet naar de honden. Maar uiteraard zijn die ook erg belangrijk!quote:Op maandag 2 november 2009 18:55 schreef Harajuku. het volgende:
Die ouders geven obviously dingen door aan hun pups, dus de hond 'dat zal allemaal wel' no way. De honden zijn daarbij ook een goede indicatie over hoe zij met hun honden omgaan.
Wat voor merk is dat? Een bearded collie ofzo?quote:Op maandag 2 november 2009 19:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ afbeelding ]
Te lui om de restjes van het tafelkleed op te eten.
quote:Op maandag 2 november 2009 20:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat voor merk is dat? Een bearded collie ofzo?
Magic had net de gekke 5 minuten. Als een gek door het huis rennen met een speeltje in z'n bek.
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawquote:
Whaaaaaaaaa dat heb ik pas gehad met Ronja van Draakje,de smiegtquote:Op dinsdag 3 november 2009 11:28 schreef Burdie het volgende:
GETVERDERRIE!!! Magic probeerde net een drol op te eten. Ik had pas door dat het een drol was, toen ik 'm achteruit z'n keel viste en mijn handen ineens enorm gingen stinken![]()
.
Hihihi. Maar wat is tiequote:Op dinsdag 3 november 2009 11:28 schreef Burdie het volgende:
GETVERDERRIE!!! Magic probeerde net een drol op te eten. Ik had pas door dat het een drol was, toen ik 'm achteruit z'n keel viste en mijn handen ineens enorm gingen stinken![]()
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |