Vroeg castreren lijkt me toch geen oplossing voor fokproblemen binnen een ras.
De chihuahua zou al eens verplicht getest moeten worden op bepaalde gezondheidsperikelen en zo, maar de rasvereniging wil nergens aan
Patellavrije chihuahua's zijn schaars hoor! ( Kees is vrij, die is getest vroeger, maar die is geholpen

).
En het probleem is, van de chihuahuas die je op straat ziet is denk ik meer dan de helft stamboomloos en niet raszuiver, maar alles wordt tegenwoordig verkocht als chi, als het maar klein is.
En kopers kopen maar, omdat ze niet weten wat ze zoeken en niet kieskeurig zijn.
Stamboomloze beestjes gaan voor even veel geld als met stamboom, het is echt big business hoor.Laat leuk je jr dekken door een klein chihuahuareutje met dwerggroei en alle bijbehorende gezondheidsproblemen, zet het nestje op marktplaats en hoppa 1000 euro per pup.
En dat verplicht castreren, ik ben überhaupt tegen castreren bij reuen, waarom snijden in gezonde honden? Ik vind dat echt ziek, en al helemaal voor die dieren zich idd goed ontwikkeld hebben.
Jammer van het trimfiasco, maar geloof me, met zo een goedkope tondeuse kan ik Bil nog niet eens netjes doen, laat staan een hond met vacht, die dingen zijn echt waardeloos