abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73781433
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 16:05 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppy steekt een hart onder de riem bij alle werkzoekenden, ik weet nog héél goed hoe het was.

@Tezz, Heeft je man zich aangemeld op LinkedIn? Daar vind ik erg veel grafici terug. Misschien voor offsetdrukkers niet heel geschikt, maar wie niet waagt wie niet wint. Heeft hij behalve als offsetdrukker ook zelf dingen ontworpen? Want als dat zo is zou hij eens kunnen nadenken over een portfolio-website. Is hij echt alleen offsetdrukker, of heeft hij ook dtp en repro ervaring? Anders zou hij het daarop eens kunnen gooien.
Nope, geen dtp-ervaring. Hij is nu bezig om zich verder te verdiepen in rotatiedruk en zeefdruk, dat verbreed zijn zoekquest in ieder geval iets.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_73789587
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 09:11 schreef Tezz het volgende:
Ik lees even mij voor tips en ideetjes.

Onze situatie: mijn man heeft een grafische opleiding en werkt al ruim 16 jaar als offsetdrukker. Hij heeft in zijn vakgebied behoorlijk wat stappen vooruit kunnen maken en heeft zich telkens zeer goed kunnen 'verkopen' wanneer hij naar een nieuwe werkgever ging. Hij is drie maal geswitched van werkgever.
Hij had een riant salaris. Niets op aan te merken, werkte dicht bij huis (op fietsafstand) en nog mogelijkheden tot doorgroei. Helaas is dit bedrijf twee weken geleden failliet gegaan en staat mijn man dus op straat.

Hier in het Zuiden van Nederland is het slecht gesteld met de grafische branche. De ene drukkerij na de andere valt om en er is (nog steeds) overcappaciteit. Voor zover hij zelf al heeft gezien zijn er gewoonweg GEEN BANEN in zijn vakgebied momenteel.
Het UWV heeft hem geadviseerd (ja echt!) om het eerste half jaar niet te solliciteren op banen buiten zijn vakgebied om. Dit heeft ook vooral te maken met zijn hoge salaris, dat kan ie zekers te weten in een andere branche niet verdienen.

Hij zit nu dus thuis (pas twee weken). Het internet heeft ie inmiddels bijna uitgelezen en de moed begint hem een beetje in de schoenen te zakken. Hij wil heel graag werken en baalt gruwelijk dat er gewoon niets is.

Dus............. (lang verhaal kort) ............ tips inzake banen in de grafische branche (op uitvoerniveau) in het Zuiden van Nederland zijn van harte welkom!
De grafische industrie in w-europa is steeds meer op zijn retour, sinds kort zit ik er zelf ook in, maar wij werken hoofdzakelijk buiten w-europa. Foto labo`s die digitaal drukken hebben tegenwoordig wel veel werk. Probeer Elka in Bilzen (B) eens.
pi_73798738
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 21:40 schreef Osramp het volgende:

[..]

De grafische industrie in w-europa is steeds meer op zijn retour, sinds kort zit ik er zelf ook in, maar wij werken hoofdzakelijk buiten w-europa. Foto labo`s die digitaal drukken hebben tegenwoordig wel veel werk. Probeer Elka in Bilzen (B) eens.
Thx voor de tip. Mooie website. Wel net iets te ver rijden eigenlijk, maar mijn man zal zijn cv mailen en vragen naar vacatures. You never know!
pi_73812208
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 09:45 schreef Tezz het volgende:
Wel net iets te ver rijden eigenlijk.
Succes! Maar bednek dat reisafstand geen groot probleem kan en mag zijn bij het zoeken naar werk. Ik vermoed dat jullie in de buurt van Weert wonen, dan is Bilzen op zich nog wel te doen. Zal zo'n 45 minuten enkel zijn.
pi_73816655
Ik zit vanaf 1 dec. ook zonder werk . Heb het zelf opgezegd, ik werd de reistijd zat en de 'bedrijfscultuur' ligt me niet (iedereen die er nu nog werkt zit er voor het geld).

Omdat ik zelf opgezegd heb heb ik dus ook geen recht op een uitkering (toch?) dus dat wordt snel werk zoeken en elke voorlopige/tijdelijke baan aannemen die ik krijgen kan! Maar ik heb er redelijk wat vertrouwen in, en zie het werk zoeken meer als een uitdaging dan als een probleem.

Die carrierebeurzen bezoeken is wel een goed idee!!
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:00:35 #56
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_73816822
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:56 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zit vanaf 1 dec. ook zonder werk . Heb het zelf opgezegd, ik werd de reistijd zat en de 'bedrijfscultuur' ligt me niet (iedereen die er nu nog werkt zit er voor het geld).

Omdat ik zelf opgezegd heb heb ik dus ook geen recht op een uitkering (toch?) dus dat wordt snel werk zoeken en elke voorlopige/tijdelijke baan aannemen die ik krijgen kan! Maar ik heb er redelijk wat vertrouwen in, en zie het werk zoeken meer als een uitdaging dan als een probleem.

Klopt, uitkering krijg je alleen als je ontslagen wordt. (voor zover ik weet)
Carrierebeurzen heb ik mindere ervaring mee.. de laatste waar ik was werd eigenlijk alleen naar economen of technici gezocht. Beide niet mijn ding.
Maar goed... ik heb morgen dus gesprek in Utrecht. Ben benieuwd wat het wordt.
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
pi_73816951
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:00 schreef DaCybrSrfr het volgende:

[..]

Klopt, uitkering krijg je alleen als je ontslagen wordt. (voor zover ik weet)
Carrierebeurzen heb ik mindere ervaring mee.. de laatste waar ik was werd eigenlijk alleen naar economen of technici gezocht. Beide niet mijn ding.
Maar goed... ik heb morgen dus gesprek in Utrecht. Ben benieuwd wat het wordt.
Ik zoek ook richting economie, dus dat komt goed uit. Mijn huidige baan had ik wel via een carrierebeurs trouwens.

Succes morgen in Utrecht!
  zondag 18 oktober 2009 @ 20:05:22 #58
47586 DaCybrSrfr
pi_73817012
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik zoek ook richting economie, dus dat komt goed uit. Mijn huidige baan had ik wel via een carrierebeurs trouwens.

Succes morgen in Utrecht!
Dan is die (geloof) Nobiles Carrierebeurs zeker wel interessant voor je.
Ik ga iig m'n best doen.
pi_73817054
quote:

Haha... Jij durft in deze economische malaise, waaghals!
pi_73819718
Morgen weer maandag, heb gewoon weer zin in de week, hoop echt op een reactie van de sollicitatie eind vorige week!

Ben niet eens uitgeweest ofzo, helemaal geen zin in, had alleen maar zin in de week, heb 't weer helemaal te pakken om werk te vinden, had echt 3 weken een dip.
pi_73821296
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:00 schreef JDx het volgende:
Morgen weer maandag, heb gewoon weer zin in de week, hoop echt op een reactie van de sollicitatie eind vorige week!

Ben niet eens uitgeweest ofzo, helemaal geen zin in, had alleen maar zin in de week, heb 't weer helemaal te pakken om werk te vinden, had echt 3 weken een dip.
Ik hoop dat ik die zin ook weer vind morgen.
pi_73834208
ik zit helaas ook weer zonder, ik ben 3 weken terug begonnen bij een klantenservice. De 1e week was training, de 2e week was prakijktraining de 3e week was weer theorie met als eind een toets.

Nu heb ik een dierbaar familielid verloren op het einde van de 2e week en heb nogal moeite met het verwerken, ik ben de hele 3e week niet aanwezig geweest omdat ik dat gewoon niet aan kon.
Nu in goed overleg met de trainer en teamleider besloten om verder te gaan zodra er weer een nieuwe trainingsgroep start, ik heb gewoon teveel gemist en loop nu te ver achter.
Nu maar weer WWB aanvragen, gelukkig hoefde dat vorige keer niet, aangezien ik nog een spaarpotje had. Iemand enig idee hoe dat in zn werk gaat?
pi_73834402
Goedemorgen zei zij met frisse moed!
Ik verheug me nu al op donderdag.

Het gaat snel nu, nog 2 weken en dan heb ik geen werk meer.
BlaBlaBla
pi_73834527
Zaterdagavond had ik een reünie van mijn basisschool... Ook daar heeft de recessie bij sommigen toegeslagen, dat was dus ook een van de vele onderwerpen die avond. Lang verhaal kort:
- eentje wist me te vertellen dat ze intern een vacature hadden die zou passen op mijn profiel;
- een ander had een uitnodiging gekregen bij een bedrijf om te praten over een vacature. Hij heeft ongeveer dezelfde achtergrond als ik, maar heeft onlangs promotie gemaakt bij zijn huidige werkgever en wil daar niet weg. De vacature heeft hij mij doorgestuurd en ik ben nu de brief aan het schrijven ;
- een klasgenote die zo'n 20 jaar geleden verhuist is naar de Randstad, was nu als zelfstandig ondernemer succesvol actief in de arbeidsbemiddeling, reïntegratie, reorganisatie en efficiency verbetering binnen bedrijven. Zij richt zich met name op middle-management niveau's en zij zou haar netwerk in de regio Eindhoven eens raadplegen.

Netwerken is net werken....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
  maandag 19 oktober 2009 @ 09:50:09 #65
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_73834680
Leuk, ik zit ook in dit vak. Schaam tvp schaam. Succes met het interview morgen.
No bad soldiers under a good leader
pi_73835500
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:25 schreef Edwinuss het volgende:
ik zit helaas ook weer zonder, ik ben 3 weken terug begonnen bij een klantenservice. De 1e week was training, de 2e week was prakijktraining de 3e week was weer theorie met als eind een toets.

Nu heb ik een dierbaar familielid verloren op het einde van de 2e week en heb nogal moeite met het verwerken, ik ben de hele 3e week niet aanwezig geweest omdat ik dat gewoon niet aan kon.
Nu in goed overleg met de trainer en teamleider besloten om verder te gaan zodra er weer een nieuwe trainingsgroep start, ik heb gewoon teveel gemist en loop nu te ver achter.
Nu maar weer WWB aanvragen, gelukkig hoefde dat vorige keer niet, aangezien ik nog een spaarpotje had. Iemand enig idee hoe dat in zn werk gaat?
Naar het UWV gaan en aanvragen. Misschien kan het via internet? Ze willen in ieder geval heel veel gegevens van je weten om uit te rekenen of je in aanmerking komt. En ze willen waarschijnlijk ook weten waarom je het aanvraagt, en ondertussen moet je op zoek blijven gaan naar werk.
  maandag 19 oktober 2009 @ 10:28:25 #67
47586 DaCybrSrfr
pi_73835646
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 09:25 schreef Edwinuss het volgende:

UPC toevallig?
pi_73836539
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 10:28 schreef DaCybrSrfr het volgende:

[..]

UPC toevallig?
Nee
pi_73841131
quote:

Jij durft!
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:32:13 #70
47586 DaCybrSrfr
pi_73850709
Nou... net terug van gesprek. Ging allemaal top.
Mag in ieder geval door voor een tweede gesprek met de regiomanager.
pi_73852331
Geen nieuwe interessante vacatures bijgekomen, geen mailtjes, geen telefoontjes... teleurstellende eerste dag van de week. Gelukkig wel genoeg te doen gehad, opruimen, schoonmaken, boodschappen, de was, etc...
pi_73855003
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:06 schreef LaVauX het volgende:

[..]

Haha... Jij durft in deze economische malaise, waaghals!
We zullen zien .
Kon wel al op gesprek komen op een ontzettend leuke functie, maar ze zochten iemand per direct en ik heb in overleg nog 1,5 maand werk bij mn huidige baan.
pi_73866925
Volgende week donderdag gesprek bij "kleine" jonge onderneming, ben benieuwd

Nog steeds in afwachting van andere sollicitatie , pas 3 weken wachtend.
pi_73884521
Oe! Al het jobhunten heeft zijn vruchten (slechts eenmaal, maar oke) afgeworpen: mijn man wordt net gebeld voor een functie als rotatiedrukker bij een grote drukkerij in het Zuiden des Lands.

Hij mag donderdag op gesprek komen. Enige nadeel is dat hij weliswaar rotatiedruk op school heeft gehad vroeger (20 jaar geleden), maar altijd als vellenoffsetdrukker heeft gewerkt. Dat schijnt toch wel iets heel anders te zijn. Maar hij zegt dat ie dat binnen knowtime onder de knie heeft en met een beetje bluffen komt ie er vast wel. Op zich wel gunstig dat ie gebeld wordt hiervoor. Toch een beetje ons-kent-ons wereldje blijkbaar.

Ik duim voor donderdag!
pi_73884710
Net gebeld, heb waarschijnlijk werk voor zeker 1 maand, wellicht langer!
pi_73886160
Net bij de jongerenmarkt van het UWV in Zwolle geweest.
Leuk dat ik er was (naam werd ook daadwerkelijk aangevinkt... dus misschien doen ze echt wel wat er in die mail staat... kom je niet, dan geen uitkering meer. Ik heb niet eens een uitkering, maar ok). Kreeg een formuliertje en kon kijken bij de vacatures die aan de 'waslijn' hingen. En als ik een leuke zag kon ik meer info opvragen bij de balies.
Ik: zijn er ook banen die bij mijn opleiding passen?
Mevrouw: Er zijn stands van landstede en deltion....
Ik: ik heb een afgeronde HBO opleiding.
Mevrouw: Ow, dan zijn er ook stands van verschillende uitzendbureaus en je kunt op de computers...
Ik: ik kijk bijna dagelijks op werk.nl
Mevrouw: nou, kijk maar even rond he...

Dusss... Drie vacaturenummers opgeschreven van werk wat ik net niet kan doen met mijn opleiding (SPH vereist, ik heb CMV). Naar een balie... daar worden die vacatures uitgedraaid voor mij, kan ik lekker zelf gaan reageren. En bij twee ervan staat bij hun in de computer dat ik daar een mail van gehad moet hebben... Kan het me niet herinneren. Bij eentje daarvan zie ik de naam van het bedrijf staan en zeg: Owja, deze ken ik. Heb ik een open sollicitatie naartoe gestuurd. Ik voldeed niet aan de vereisten qua werkervaring, dus ze konden niks voor me doen.

En toen naar de stand van startpeople. Waar ik positief over ben, al was ik dat in het begin totaal niet.
Meneer: Kunnen we je helpen?
Ik: Vast niet.
Bla blabla, tijdje gekletst. Zij vonden stages wel werkervaring (positief). En vonden ook dat ik al best veel gedaan had, en dus al best wat ervaring had (wederom positief). Ze wisten misschien wel het een en ander (nog meer positief). Dus ik moest mn CV mailen, en dan werd er een afspraak gemaakt. (ook weer positief).
Ben benieuwd. Zou erg leuk zijn als ik via hen aan het werk kan. Maar eerst zien, dan pas geloven.
pi_73889121
Ik heb dus precies een week geleden (dinsdags) een gesprek gehad, en heb tot vandaag daar nog niks over gehoord.
Hij vertelde mij toen wel dat er in loop van de week nog iemand op gesprek kwam en dat hij mij zou bellen begin volgende week (Deze week dus)
Het is nu al weer dinsdag geweest en heb nog steeds niks gehoord.
Is dit normaal? en kan ik nu beter zelf gaan bellen?
pi_73889578
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 17:49 schreef Kekaa het volgende:
Ben benieuwd. Zou erg leuk zijn als ik via hen aan het werk kan. Maar eerst zien, dan pas geloven.
Ik verdenk veel wervings- en selectiebedrijven en zowat alle uitzendbureaus ervan dat ze cv's hamsteren. Het trekt geloof ik wel weer wat aan, dus gaan ze nu helemaal alles naar binnen trekken. Ingeschreven word je altijd, dan hebben ze jou alvast in de bak zitten als er een aanvraag komt.
pi_73889919
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:30 schreef Osramp het volgende:

[..]

Ik verdenk veel wervings- en selectiebedrijven en zowat alle uitzendbureaus ervan dat ze cv's hamsteren. Het trekt geloof ik wel weer wat aan, dus gaan ze nu helemaal alles naar binnen trekken. Ingeschreven word je altijd, dan hebben ze jou alvast in de bak zitten als er een aanvraag komt.
Dat is niet zo erg, toch?
En ik sta al ingeschreven bij ze trouwens... maar daar is niet echt wat mee gedaan.
pi_73890624
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:38 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat is niet zo erg, toch?
En ik sta al ingeschreven bij ze trouwens... maar daar is niet echt wat mee gedaan.
Het kan geen kwaad, als je dat bedoelt. Maar ze doen alsof ze wonderswat zijn en je aan het werk kunnen krijgen. Laat je echter 3 weken niks meer van je horen, dan ben je out of the picture. Kost dus vaak veel tijd die je beter ergens anders in kunt steken.
pi_73890796
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:59 schreef Osramp het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad, als je dat bedoelt. Maar ze doen alsof ze wonderswat zijn en je aan het werk kunnen krijgen. Laat je echter 3 weken niks meer van je horen, dan ben je out of the picture. Kost dus vaak veel tijd die je beter ergens anders in kunt steken.
Daarom ook eerst zien, dan geloven.
pi_73890841
gaan er nog meer hier naar careerevent in utrecht ?
pi_73898030
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 20:05 schreef morpheus_at_work het volgende:
gaan er nog meer hier naar careerevent in utrecht ?
Ja ik ga! . Had toevallig al vrijgevraagd van mn werk, dus dat komt goed uit
pi_73898702
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 22:46 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ja ik ga! . Had toevallig al vrijgevraagd van mn werk, dus dat komt goed uit
Ik ga die donderdag, geen idee of het zin heeft.
pi_73908619
Vandaag dus mijn tweede en derde gesprek gehad! Ging erg goed! Er is nog maar 1 andere kandidaat over
pi_73910785
Spannend Addie!

Ik kom net terug van een bespreking. Buiten werd ik aangesproken door iemand uit het overleg of ik mijn gegevens wilde opsturen Zij zijn personeel aan het werven. Net gelijk gedaan dus ik ben benieuwd
BlaBlaBla
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:39:53 #87
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_73916430
tvp'tje
Tics van je petten.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:49:32 #88
47586 DaCybrSrfr
pi_73916815
Ben aangenomen!!
Kan maandag beginnen.
  Moderator woensdag 21 oktober 2009 @ 15:55:13 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_73917059
Hoera!! Als wat, en waar?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:58:54 #90
47586 DaCybrSrfr
pi_73917212
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoera!! Als wat, en waar?
Teammanager in Leeuwarden.
pi_73918966
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 15:49 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Ben aangenomen!!
Kan maandag beginnen.
Gefeliciteerd!
pi_73941763
`ik mag op gesprek bij het bedrijf waar ik gister door aangesproken werd
BlaBlaBla
pi_73942491
Nog steeds niet gehoord van mn oh zo grote verwachtingen, ik ga vandaag proberen aan telefoon nummers te komen en gewoon bellen!
pi_73943287
Succes JDx!

Hou de moed er in ook al is het rete lastig!
BlaBlaBla
pi_73943481
Ik heb net zelf maar telefon gepakt en naar het bedrijf gebeld waar ik vorige week dinsdag gesprek had.

uitkomst: Ow ja ik wou je net bellen , maar helaas de keuze is op de ander gevallen.

Wat een drama, kunnen weer opnieuw beginnen
pi_73944047
Eindelijk telnummer gevonden, ik bel, krijg een heel ander bedrijf aan de telefoon, ik uitleggen, ja ik weet niet waar dit over gaat, ik zal u even doorverbinden met iemand die erover gaat... okee... 5 seconden later... "the person you are trying to reach is not available... piepppppppp"...
pi_73944580
Word net gebeld... ja we zijn net overgestapt naar digitale telefonie er ging hier wat fout, maar u had gebeld konden wij nog net zien?

Ehhh ja, bla bla alles uitleggen, ze waren heel druk op dit moment, te druk om zo verder te gaan, maar beetje twijfelachtig of ze iemand aan zouden moeten nemen. Hij was net bezig met de sollicitaties (zijn ze heel toevallig altijd)... ik vertellen dat ik wel ervaring heb met de gevraagde onderdelen en het ook geen probleem zou vinden om te groeien in een functie, bijvoorbeeld 32 uur, later 40. Dat wou hij net vertellen, en opeens... STIL... hoor niks meer... verbinding was er nog wel...

5 minuten gewacht, ik hun weer gebeld, ja we hadden een storing, er lagen wat kabels uit, maar dat is nu verholpen, dus we zijn lekker bezig hier... nou idd, volgens mij een geluk bij een ongeluk, want hij zei, nou weet je wat, nu ik je toch aan de telefoon heb, kunnen we net zo goed wat afspreken en dan verder praten... (haaaaaaa, maria geluidje, wit licht enzo!! )... ja lijkt me goed...

Morgenmiddag 2uur afspraak!
pi_73944818
Nou, wat ik laatst toch weer had. Ik heb laatst gebeld voor een functie waar ik min of meer via connecties ben binnengerold. Kom je natuurlijk eerst bij de P&O afdeling terecht. Daar heb ik mezelf in een kort telefoongesprek goed genoeg weten te presenteren om die gasten te overtuigen dat ze hun best voor me moeten doen. En er was een aantrekkelijke functie waarin moleculair biologisch werk verricht moest worden.

Even later krijg ik een telefoontje van de PO medewerker. Helaas, was de mededeling, je kunt niet op gesprek. We zijn bang dat je je gaat vervelen bij ons, omdat we routinewerk doen en dat jij eigenlijk het onderzoek in wil. Je achtergrond is er in ieder geval naar. Maar, zei de PO medewerker, misschien kun je alsnog de teamleider daar overtuigen met een brief, waar je duidelijk zegt dat je niet verder het onderzoek in wil (wil ik inderdaad ook niet in verder). Na even overlegd te hebben hoe hij mijn oorspronkelijke brief nou geïnterpreteerd kon hebben komt de PO medewerker op het idee dat het misschien beter is om die teamleider te gaan bellen. En zo krijg ik een tweede kans om mezelf te verkopen bij de labmanager van het lab waar ik zou gaan werken.

Dus maak ik mijn borst nat voor het komende telefoongesprek. Van tevoren schrijf ik steeksgewijs op een papiertje wat de redenen zijn om niet het onderzoek in te willen en waarom juist deze baan me toch aanspreekt. Een telefoongesprek van ruim een half uur volgt. En wat blijkt? Hij zegt dat ik niet de juiste papieren heb Ik laat me natuurlijk niet zomaar uit het veld slaan, maar er blijkt toch een opleiding te bestaan die veel meer toegespitst is op dat werk. Toch blijk ik een goede indruk te hebben gemaakt, want wat hij wel geeft is een gigantische waslijst aan connecties die ik zeker ook eens moet proberen en waar ik absoluut zijn naam moet noemen...

Beter gaat dat balletje nu wel rollen.
pi_73974875
Helaas weer een afwijzing, en eentje die best wel hard aankomt.....
Ik had dinsdag het gesprek met de directie van het bedrijf waar ik al twee maal op gesprek was geweest. Ook dat gesprek verliep vlot, kort en krachtig. Die directeur was een prettig persoon, maar direct to the point. Het gesprek duurde ook maar een half uurtje (was van tevoren aangegeven) en ik ging zelf met een prettig gevoel weg. Ik heb enthousiast op vragen gereageerd, een goede uitleg gegeven bij bepaalde zaken, tegenvragen gesteld etc.

Helaas heeft het bedrijf besloten om voor de andere te gaan; deze had nl. een jarenlange achtergrond in besturingstechniek. Op dit moment was dat voor het bedrijf van grotere waarde dan mijn commerciële ervaring. In andere tijden hadden ze hoogstwaarschijnlijk meer waarde gehecht aan het commerciële, maar nu wil men eigenlijk niet investeren in (een aantal weken) producttraining en marktverkenning.

Alhoewel ik wist dat het lastig zou worden, ben ik hier toch nogal kapot van. Die baan was me op het lijf geschreven, alleen alweer kiest het bedrijf voor de zekerheid. Ik heb nu verder procedures lopen, alleen 1 brief die verstuurd is. Dus we kunnen voor de zoveelste keer weer opnieuw beginnen; alhoewel er nauwelijks vacatures voor mij te vinden zijn. Het vreet ook energie en het is voor mij steeds lastiger om motivatie op te brengen om alweer een goede brief op te stellen en alweer mijn verhaal te doen.

Ik denk ook dat ik vandaag nauwelijks iets ga doen aan solliciteren en mijn energie ga richten op andere dingen. Ik heb nog een gitaar af te bouwen.... Ik hoop dat ik mijn hoofd ernaar kan zetten.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_73976297

[ Bericht 100% gewijzigd door addie84 op 23-10-2009 14:24:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')