Nope, geen dtp-ervaring. Hij is nu bezig om zich verder te verdiepen in rotatiedruk en zeefdruk, dat verbreed zijn zoekquest in ieder geval iets.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:05 schreef Guppyfriend het volgende:
* Guppy steekt een hart onder de riem bij alle werkzoekenden, ik weet nog héél goed hoe het was.
@Tezz, Heeft je man zich aangemeld op LinkedIn? Daar vind ik erg veel grafici terug. Misschien voor offsetdrukkers niet heel geschikt, maar wie niet waagt wie niet wint. Heeft hij behalve als offsetdrukker ook zelf dingen ontworpen? Want als dat zo is zou hij eens kunnen nadenken over een portfolio-website. Is hij echt alleen offsetdrukker, of heeft hij ook dtp en repro ervaring? Anders zou hij het daarop eens kunnen gooien.
De grafische industrie in w-europa is steeds meer op zijn retour, sinds kort zit ik er zelf ook in, maar wij werken hoofdzakelijk buiten w-europa. Foto labo`s die digitaal drukken hebben tegenwoordig wel veel werk. Probeer Elka in Bilzen (B) eens.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:11 schreef Tezz het volgende:
Ik lees even mij voor tips en ideetjes.
Onze situatie: mijn man heeft een grafische opleiding en werkt al ruim 16 jaar als offsetdrukker. Hij heeft in zijn vakgebied behoorlijk wat stappen vooruit kunnen maken en heeft zich telkens zeer goed kunnen 'verkopen' wanneer hij naar een nieuwe werkgever ging. Hij is drie maal geswitched van werkgever.
Hij had een riant salaris. Niets op aan te merken, werkte dicht bij huis (op fietsafstand) en nog mogelijkheden tot doorgroei. Helaas is dit bedrijf twee weken geleden failliet gegaan en staat mijn man dus op straat.
Hier in het Zuiden van Nederland is het slecht gesteld met de grafische branche. De ene drukkerij na de andere valt om en er is (nog steeds) overcappaciteit. Voor zover hij zelf al heeft gezien zijn er gewoonweg GEEN BANEN in zijn vakgebied momenteel.
Het UWV heeft hem geadviseerd (ja echt!) om het eerste half jaar niet te solliciteren op banen buiten zijn vakgebied om. Dit heeft ook vooral te maken met zijn hoge salaris, dat kan ie zekers te weten in een andere branche niet verdienen.
Hij zit nu dus thuis (pas twee weken). Het internet heeft ie inmiddels bijna uitgelezen en de moed begint hem een beetje in de schoenen te zakken. Hij wil heel graag werken en baalt gruwelijk dat er gewoon niets is.
Dus............. (lang verhaal kort) ............ tips inzake banen in de grafische branche (op uitvoerniveau) in het Zuiden van Nederland zijn van harte welkom!
Thx voor de tip. Mooie website. Wel net iets te ver rijden eigenlijk, maar mijn man zal zijn cv mailen en vragen naar vacatures. You never know!quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 21:40 schreef Osramp het volgende:
[..]
De grafische industrie in w-europa is steeds meer op zijn retour, sinds kort zit ik er zelf ook in, maar wij werken hoofdzakelijk buiten w-europa. Foto labo`s die digitaal drukken hebben tegenwoordig wel veel werk. Probeer Elka in Bilzen (B) eens.
Succes! Maar bednek dat reisafstand geen groot probleem kan en mag zijn bij het zoeken naar werk. Ik vermoed dat jullie in de buurt van Weert wonen, dan is Bilzen op zich nog wel te doen. Zal zo'n 45 minuten enkel zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2009 09:45 schreef Tezz het volgende:
Wel net iets te ver rijden eigenlijk.
Klopt, uitkering krijg je alleen als je ontslagen wordt. (voor zover ik weet)quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:56 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zit vanaf 1 dec. ook zonder werk. Heb het zelf opgezegd, ik werd de reistijd zat en de 'bedrijfscultuur' ligt me niet (iedereen die er nu nog werkt zit er voor het geld).
Omdat ik zelf opgezegd heb heb ik dus ook geen recht op een uitkering (toch?) dus dat wordt snel werk zoeken en elke voorlopige/tijdelijke baan aannemen die ik krijgen kan! Maar ik heb er redelijk wat vertrouwen in, en zie het werk zoeken meer als een uitdaging dan als een probleem.
Die carrierebeurzen bezoeken is wel een goed idee!!
Ik zoek ook richting economie, dus dat komt goed uit. Mijn huidige baan had ik wel via een carrierebeurs trouwens.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:00 schreef DaCybrSrfr het volgende:
[..]
Klopt, uitkering krijg je alleen als je ontslagen wordt. (voor zover ik weet)
Carrierebeurzen heb ik mindere ervaring mee.. de laatste waar ik was werd eigenlijk alleen naar economen of technici gezocht. Beide niet mijn ding.
Maar goed... ik heb morgen dus gesprek in Utrecht. Ben benieuwd wat het wordt.
Dan is die (geloof) Nobiles Carrierebeurs zeker wel interessant voor je.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zoek ook richting economie, dus dat komt goed uit. Mijn huidige baan had ik wel via een carrierebeurs trouwens.
Succes morgen in Utrecht!
Haha... Jij durft in deze economische malaise, waaghals!quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:56 schreef Sport_Life het volgende:
Ik zit vanaf 1 dec. ook zonder werk. Heb het zelf opgezegd, ik werd de reistijd zat en de 'bedrijfscultuur' ligt me niet (iedereen die er nu nog werkt zit er voor het geld).
Omdat ik zelf opgezegd heb heb ik dus ook geen recht op een uitkering (toch?) dus dat wordt snel werk zoeken en elke voorlopige/tijdelijke baan aannemen die ik krijgen kan! Maar ik heb er redelijk wat vertrouwen in, en zie het werk zoeken meer als een uitdaging dan als een probleem.
Ik hoop dat ik die zin ook weer vind morgen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:00 schreef JDx het volgende:
Morgen weer maandag, heb gewoon weer zin in de week, hoop echt op een reactie van de sollicitatie eind vorige week!
Ben niet eens uitgeweest ofzo, helemaal geen zin in, had alleen maar zin in de week, heb 't weer helemaal te pakken om werk te vinden, had echt 3 weken een dip.
Naar het UWV gaan en aanvragen. Misschien kan het via internet? Ze willen in ieder geval heel veel gegevens van je weten om uit te rekenen of je in aanmerking komt. En ze willen waarschijnlijk ook weten waarom je het aanvraagt, en ondertussen moet je op zoek blijven gaan naar werk.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:25 schreef Edwinuss het volgende:
ik zit helaas ook weer zonder, ik ben 3 weken terug begonnen bij een klantenservice. De 1e week was training, de 2e week was prakijktraining de 3e week was weer theorie met als eind een toets.
Nu heb ik een dierbaar familielid verloren op het einde van de 2e week en heb nogal moeite met het verwerken, ik ben de hele 3e week niet aanwezig geweest omdat ik dat gewoon niet aan kon.
Nu in goed overleg met de trainer en teamleider besloten om verder te gaan zodra er weer een nieuwe trainingsgroep start, ik heb gewoon teveel gemist en loop nu te ver achter.
Nu maar weer WWB aanvragen, gelukkig hoefde dat vorige keer niet, aangezien ik nog een spaarpotje had. Iemand enig idee hoe dat in zn werk gaat?
UPC toevallig?quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:25 schreef Edwinuss het volgende:
ik zit helaas ook weer zonder, ik ben 3 weken terug begonnen bij een klantenservice. De 1e week was training, de 2e week was prakijktraining de 3e week was weer theorie met als eind een toets.
Nu heb ik een dierbaar familielid verloren op het einde van de 2e week en heb nogal moeite met het verwerken, ik ben de hele 3e week niet aanwezig geweest omdat ik dat gewoon niet aan kon.
Nu in goed overleg met de trainer en teamleider besloten om verder te gaan zodra er weer een nieuwe trainingsgroep start, ik heb gewoon teveel gemist en loop nu te ver achter.
Nu maar weer WWB aanvragen, gelukkig hoefde dat vorige keer niet, aangezien ik nog een spaarpotje had. Iemand enig idee hoe dat in zn werk gaat?
Jij durft!quote:Op zondag 18 oktober 2009 19:56 schreef Sport_Life het volgende:
We zullen zienquote:Op zondag 18 oktober 2009 20:06 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Haha... Jij durft in deze economische malaise, waaghals!
Ik verdenk veel wervings- en selectiebedrijven en zowat alle uitzendbureaus ervan dat ze cv's hamsteren. Het trekt geloof ik wel weer wat aan, dus gaan ze nu helemaal alles naar binnen trekken. Ingeschreven word je altijd, dan hebben ze jou alvast in de bak zitten als er een aanvraag komt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 17:49 schreef Kekaa het volgende:
Ben benieuwd. Zou erg leuk zijn als ik via hen aan het werk kan. Maar eerst zien, dan pas geloven.
Dat is niet zo erg, toch?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:30 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik verdenk veel wervings- en selectiebedrijven en zowat alle uitzendbureaus ervan dat ze cv's hamsteren. Het trekt geloof ik wel weer wat aan, dus gaan ze nu helemaal alles naar binnen trekken. Ingeschreven word je altijd, dan hebben ze jou alvast in de bak zitten als er een aanvraag komt.
Het kan geen kwaad, als je dat bedoelt. Maar ze doen alsof ze wonderswat zijn en je aan het werk kunnen krijgen. Laat je echter 3 weken niks meer van je horen, dan ben je out of the picture. Kost dus vaak veel tijd die je beter ergens anders in kunt steken.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:38 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat is niet zo erg, toch?
En ik sta al ingeschreven bij ze trouwens... maar daar is niet echt wat mee gedaan.
Daarom ook eerst zien, dan geloven.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:59 schreef Osramp het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad, als je dat bedoelt. Maar ze doen alsof ze wonderswat zijn en je aan het werk kunnen krijgen. Laat je echter 3 weken niks meer van je horen, dan ben je out of the picture. Kost dus vaak veel tijd die je beter ergens anders in kunt steken.
Ja ik ga!quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 20:05 schreef morpheus_at_work het volgende:
gaan er nog meer hier naar careerevent in utrecht ?
Ik ga die donderdag, geen idee of het zin heeft.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 22:46 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ja ik ga!. Had toevallig al vrijgevraagd van mn werk, dus dat komt goed uit
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 15:49 schreef DaCybrSrfr het volgende:
Ben aangenomen!!
Kan maandag beginnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |