Tippelen ? Of valt dat ook onder een baan ?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
Misschien wel een interessante vraag:
Wat zou je doen als je wist dat je nóóit meer een baan zou krijgen en ook een evt. uitkering stopgezet zou worden?
Ja, dat moet dan welquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:38 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat ik nu doe: voor mezelf beginnen
Een rijke man zoeken? (niet dat ik de huidige verlaat, maar ok)quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
Wat zou je doen als je wist dat je nóóit meer een baan zou krijgen en ook een evt. uitkering stopgezet zou worden?
Niet alleen irritant maar ook onprofessioneel als je zoeits overkomt. Het is beter uit te gaan van slecht nieuws.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:45 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Ik heb enkele persoonlijkheids- en beroepskeuzetests ondergaan en daarin kwam naar voren dat ik o.a. goed zou kunnen functioneren in intercedent / recruiter / consultant functie: technische achtergrond, commerciële ervaring, communicatief en administratief erg sterk. Als ik vervolgens hierop solliciteer en een brief schrijf die mijn vaardigheden en competenties laat passen op de activiteiten in die functie; dan krijg ik steevast het antwoord dat mijn achtergrond niet matcht met hetgeen wat zij voor ogen hebben. Als je dan doorvraagt, dan weten ze niet precies wat voor achtergrond ze wel willen, maar men wil gewoon dat je al jaren ervaring hebt in de arbeidsbemiddeling. De vacatureomschrijving maakt hier geen melding van, alleen enkele jaren commerciële ervaring is een pre. Ze hebben verder geen tijd voor een gesprek en baseren hun keuze puur op hun eerste indruk.
Ik moet wel aangeven dat ik 1 uitzondering hierop heb gehad: mijn brief en CV waren zodanig interessant dat ik door de regiomanager werd uitgenodigd voor een gesprek. Dat gesprek was erg constructief en hij gaf toen aan dat hij mij graag in de organisatie wilde hebben - alleen het salaris zou een breekpunt kunnen zijn (hij moet nl. de CAO volgen, en qua schalen is de ervaring doorslaggevend). Ik ben laag in de schaal gaan zitten die op mij van toepassing zou zijn; en dat heb ik hem doorgemaild zoals afgesproken (en heb de leesbevestiging van hem ontvangen). Ik probeer hem nu al de gehele week te bereiken, zowel op alledrie de kantoren als op zijn mobiel krijg ik geen gehoor. Medewerkers krijg ik wel aan de lijn, maar ik krijg steeds te horen dat hij in gesprek is - of buiten de deur is. Een medewerker gaf aan dat ondanks dat het erg druk was, de regiomanager gewoon mij even moet bellen en dat het niet netjes dat hij dat niet doet. Inhoudelijk wist hij natuurlijk niets. Op emails krijg ik ook geen reactie. Meestal geen goed teken. Hier zakt mijn broek dus vanaf.
Wat voor gevolgen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor gevolgen heeft het als je die een van die 2 projecten aanpakt?
Als het helemaal staat en begonnen is, meld ik dat hier ook.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 15:19 schreef MarjoleinA het volgende:
@ Five_Horizons, wat voor bedrijf ga je beginnen?
Mijn god zeg, het lijkt wel alsof je zelf voor CEO baan solliciteert. Is het een mkb bedrijf? Die zijn altijd vrij arrogant volgens mij.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 16:29 schreef Rooligan het volgende:
We eindigen vandaag gelukkig wel met goed nieuws:
Het W&S bureau wat eerder deze week meldde dat ik het derde gesprek in mocht, heeft nu het gesprek bevestigd voor a.s. dinsdag. Gesprek is met de CEO en zou maximaal een half uur duren. De CEO is blijkbaar een druk bezette man met de instelling: "niet lullen, maar doen." Hij beschikt over een flinke dosis mensenkennis, is erg actief en zet zich 200% in voor zijn bedrijf. We gaan ons maandag maar goed voorbereiden.
Ik heb nog even gevraagd naar mijn concurrentie: er zijn nog twee andere kandidaten uitgenodigd voor een gesprek met de CEO. Eentje daarvan had zelf direct bij het bedrijf gesolliciteerd en mijn contactpersoon wist over hem niets te vertellen. De ander komt van hetzelfde W&S bureau af; en heeft veel technische kennis op hun vakgebied. Echter deze man heeft nauwelijks ervaring met klantencontact en heeft luttele commerciële kennis - een echte techneut. Mijn contactpersoon gaf aan dat hij mijn kansen hoger inschat, vanwege mijn commerciële ervaring en de rol die ik voorheen gespeeld heb bij projecten bij mijn vorige werkgevers. Het bedrijf had nogmaals aangegeven dat ze zoeken naar een goede evenwichtige combinatie van techniek en commercie; en deze persoon moet ook nog eens intern en extern communicatief stevig in zijn schoenen staan. Deze baan is mij bijna op het lijf geschreven!
Maar goed, we zijn er nog niet.... er is nog een hele belangrijke horde te nemen.
Dan zorgt de overheid er wel voor als het zo door gaat je tussen zes planken of in een potje komt te zitten!quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
Dan zou ik mijn huis verkopen en in een caravan gaan wonen op een goedkope locatie. Daarnaast zou ik vrijwilligerswerk gaan doen bij een daklozentoestand, en hopen dat ik daar in ieder geval gratis maaltijden zou kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
En gaat ie het eerste half jaar nog 'iets nuttigs' doen behalve zoeken naar banen binnen zijn vakgebied?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:11 schreef Tezz het volgende:
Hij zit nu dus thuis (pas twee weken). Het internet heeft ie inmiddels bijna uitgelezen en de moed begint hem een beetje in de schoenen te zakken. Hij wil heel graag werken en baalt gruwelijk dat er gewoon niets is.
Doen wat ik nu ook doe: zo weinig mogelijk uitgeven en mezelf in leven houden met online verkopen... Maar ik hoop liever dat ik wel een baan ga vinden, al dan niet in Nederlandquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 14:37 schreef DennisMoore het volgende:
Ja hoor, ben maar niet bang. Hij neemt alle banen aan en is flink aan het zoeken naar eventuele omscholingsmogelijkheden. Het punt is alleen dat ie opgeleid is op vmbo niveau en wanneer je vanuit dat oogpunt zoekt naar werk kan ie never-nooit het salaris verdienen wat ie in zijn eigen branche kan verdienen. In de praktijk betekent dit dat ie straks vermoedelijk salaris gaat krijgen ver onder het bedrag wat ie nu als uitkering krijgt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 09:36 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En gaat ie het eerste half jaar nog 'iets nuttigs' doen behalve zoeken naar banen binnen zijn vakgebied?
Cursus oid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |