nice... Wordt er dus niet nog meer onderhandeld.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:19 schreef Adolecens het volgende:
Twitter meldt herhaaldelijk dat uitspraak rechtbank om 13:00 uur zal komen.
Het is slechts een detail en geen afzonderlijk bericht waardig. Heel erg suggestief allemaal. Toen Van Goor woensdag bij Nova zat werden er ook geen vragen gesteld van 'had u nu niet ergens anders moeten zijn' (nl. bij de rechtbank).quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
onderbouw dat eens. Ze geven alleen maar aan dat Wellink eerst naar een etentje gaat en dan pas naar het overleg met DSB. Lijkt mij een gevalletje "prioriteiten stellen".
Of ken ik de betekenis van het woord "prioriteit" niet goed?
Die stond al gepland in het vorige vonnis.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:23 schreef Adolecens het volgende:
Breaking News: Rechtbank houdt om 14:00 uur nieuwe zitting over DSB
Van Goor is woordvoerder, Wellink is de baas. Subtiel verschil.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is slechts een detail en geen afzonderlijk bericht waardig. Heel erg suggestief allemaal. Toen Van Goor woensdag bij Nova zat werden er ook geen vragen gesteld van 'had u nu niet ergens anders moeten zijn' (nl. bij de rechtbank).
damn it... Nog langer wachten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die stond al gepland in het vorige vonnis.
Van Goor is geen woordvoerder, dat is die ex politieman van WAku Waku.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:24 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Van Goor is woordvoerder, Wellink is de baas. Subtiel verschil.
Dan houden ze zich er nog aan, ineens 10 tweets achter elkaar met die updatequote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die stond al gepland in het vorige vonnis.
Wilting was van Sterrenslag, Rob Fruithof deed Waku Waku.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
dat is die ex politieman van WAku Waku.
quote:3.19. Indien DSB laat weten dat een overname van DSB niet tot de mogelijkheden behoort, zal de rechtbank het faillissement uitspreken.
Indien DSB laat weten hiertoe nog wel kansen te zien, zal de behandeling van het verzoek van de bewindvoerders om de noodregeling om te zetten in een faillissement worden voortgezet op vrijdag 16 oktober om 14.00 uur. Dit is opnieuw een besloten zitting; de rechtbank gaat er vanuit dat alle betrokken er evenals op 14 oktober mee zullen instemmen dat de leden van de OR aanwezig zijn.
Feit blijft, dat als Scheringa zelf aanwezig is, Van Goor overbodig is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wilting was van Sterrenslag, Rob Fruithof deed Waku Waku.
Dat betekent dat er nog wel een kleine kans is dat DSB wordt overgenomen. Gister stond er tenminste 12.00 uur uitspraak tenzij DSB kon aantonen dat een overname nog mogelijk was dan uitstel naar 14.00.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:23 schreef Adolecens het volgende:
Breaking News: Rechtbank houdt om 14:00 uur nieuwe zitting over DSB
Chapeau media. Jullie (Elsevier, DePers, Telegraaf, BNR, RTL, Nova, P&W) hebben van hem een slachtoffer gemaakt. Echt opmerkelijk hoe de stemming kan om slaan. Dezelfde media die nu van hem een held maken waren er bijv. als eerste bij om de oproep van Lakeman prominent en vertekend op hun website te pleuren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:27 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Bij BNR hebben ze het daar ook al over....
Wilde ik net postenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:30 schreef Adolecens het volgende:
Bewindvoerder Kuit is vertrokken vanuit Wognum en politie zet kruispunt af voor DSB bank. Vermoedelijk om ruimte te maken voor Scheringa die naar A'dam vertrekt.
RTLZ.
Ja hakt er wel in.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:28 schreef Klopkoek het volgende:
Die Bos heeft echt zware dagenDie AOW discussie en dit ook.
Maar Klaas 'Waku Waku' Wilting draafde wel regelmatig op voor dat programma en nog veel meer.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wilting was van Sterrenslag, Rob Fruithof deed Waku Waku.
Bos is heel lang lief geweest voor de financieele sector. Hij en Irrgang hebben menig robbertje gevochten. Bijvoorbeeld over de overkredietering. Bos wilde heel lang niet ingrijpen en de richtlijn een richtlijn laten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:35 schreef Rejected het volgende:
[..]
Ja hakt er wel in.![]()
En vervolgens na jarenlang minister van financiën zijn geweest, daarna financieel directeur worden bij een bank en onethische methodes gebruiken.
Ben benieuwd, interessante optie.quote:Scheringa grijpt zich nu vast aan een strohalm van een Amerikaanse bank. Deze zou geïnteresseerd zijn DSB over te nemen en daarmee de Nederlandse markt te betreden. Scheringa noemt geen naam, maar zegt dat deze bank meerdere banken in Europa bezit. Eentje met een balanstotaal van 75 miljard euro. "Als we morgen op tijd een concreet voorstel bij de rechter neer kunnen leggen, blijft een doorstart van DSB mogelijk."
WAnt hoe Amerikaanser dit land hoe beter?quote:
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:45 schreef RvLaak het volgende:
Ook leuk voorbeeld van "de wens is de vader van de gedachte"...
Vergelijk het volgende artikel maar met de url:
Nieuwe zitting over DSB
Neuh, die hebben wel een een groter balanstotaal dan dat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:45 schreef Lemans24 het volgende:
Wie is die Amerikaanse partij eigenlijk? GS?
Hella bedoel je zekerquote:
Ik blijf bij de eerdere optie: JC Flowers. Een andere naam was Kohlberg Kravis Roberts, maar die kan ik niet linken aan het balanstotaal en de banken in Europa. Citibank/Group leek me ook wat opportuun....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:45 schreef Lemans24 het volgende:
KKR is een P/E bedrijf.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:49 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik blijf bij de eerdere optie: JC Flowers. Een andere naam was Kohlberg Kravis Roberts, maar die kan ik niet linken aan het balanstotaal en de banken in Europa. Citibank/Group leek me ook wat opportuun....
Ja, zal wel. Ik kijk nooit zo vaak RTLZquote:
Er zitten al tientallen Amerikaanse banken in Nederland via een dochter. Trouwens, al komt de bank uit China, dan nog maakt het mij weinig uit. Als eventuele klant zijn voor mij slechts het productaanbod en de service interessant.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:42 schreef Klopkoek het volgende:
Daar maak ik me nou zorgen over. Dat een Amerikaanse partij voet aan de grond krijgt in dit land in een essentieele industrie.
Freddie Mae of Freddie Macquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:45 schreef Lemans24 het volgende:
Het is ook wel belangrijk of ze onder het DGS vallen, maar als ze op de Nederlandse markt mogen opereren is dat ook zo toch?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er zitten al tientallen Amerikaanse banken in Nederland via een dochter. Trouwens, al komt de bank uit China, dan nog maakt het mij weinig uit. Als eventuele klant zijn voor mij slechts het productaanbod en de service interessant.
De vergunnining is verleend aan DSB.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het is ook wel belangrijk of ze onder het DGS vallen, maar als ze op de Nederlandse markt mogen opereren is dat ook zo toch?
Nee, dat hoeft niet persé, zie Icesave. Er moet geloof ik een echt kantoor zijn in Nederland, niet alleen een PC met drie mensen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het is ook wel belangrijk of ze onder het DGS vallen, maar als ze op de Nederlandse markt mogen opereren is dat ook zo toch?
Alle banken buiten europa moeten verplicht een NL-bankvergunning aanvragen voordat ze een bank mogen zijn. Deze vergunning moet toegewezen worden aan een Nederlands bedrijf (BV vallend onder de mama).quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:55 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat zou er zondag meer bekend moeten zijn (als ik ervan uitga dat er maar 1 potentiële koper is en blijft) dan er nu bekend is. Die investeerder wil vast iets bieden, maar voor de overname wil men vast de boeken inzien.... en dat duurt wel even....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:55 schreef RvLaak het volgende:
Scheringa hoopt dat de zitting van vanmiddag zal leiden tot een nieuw uitstel t/m zondag. Aldus devakbondslui (via de verslaggever op BNR)
quote:Als dirk gewoon Nico heette. Dan was het NSB stadion.
Ze zeiden gisteren op BNR dat het in principe heel simpel is om heel snel de serieuze interesse te peilen. Ze vragen "domweg" een bank-garantie die aantoont dat het geld voor een overname aanwezig is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat zou er zondag meer bekend moeten zijn (als ik ervan uitga dat er maar 1 potentiële koper is en blijft) dan er nu bekend is. Die investeerder wil vast iets bieden, maar voor de overname wil men vast de boeken inzien.... en dat duurt wel even....
Zie het nog wel gebeuren ook. Het is nu al een paar keer uitgesteld dus waarom niet tot zondag als er nog een mogelijke overnamepartner is? Wat die kerel ook zei bij RTLZ: mensen kunnen bij een faillissement ook niet bij hun geld dus nog een paar dagen langer deze toestand is niet zo erg.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 12:55 schreef RvLaak het volgende:
Scheringa hoopt dat de zitting van vanmiddag zal leiden tot een nieuw uitstel t/m zondag. Aldus devakbondslui (via de verslaggever op BNR)
Net op BNR nieuws: Scheringa gaat er zelfs van uit dat hij uitstel krijgt...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Zie het nog wel gebeuren ook. Het is nu al een paar keer uitgesteld dus waarom niet tot zondag als er nog een mogelijke overnamepartner is? Wat die kerel ook zei bij RTLZ: mensen kunnen bij een faillissement ook niet bij hun geld dus nog een paar dagen langer deze toestand is niet zo erg.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:01 schreef Zero2Nine het volgende:
Het is idd Hella Hueck dus Klopkoek, wist ik al zonder te kijken(iets teveel RTLZ gezien de afgelopen tijd).
Mja, hij kan moeilijk daar staan vertellen dat íe hoopt, als het de rechter behaagt, dat hij wellicht misschien een paar daagjes uitstel zal mogen bekomen. Pretty please.....?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Net op BNR nieuws: Scheringa gaat er zelfs van uit dat hij uitstel krijgt...arrogante klootzak
Mwa, hoef je niet zoveel achter te zoeken. Hij heeft wel heel kort te tijd gekregen om een koper te vinden. Misschien is er serieuse belangstelling achter de schermen, maar willen die nog het weekeinde om een en ander goed te overwegen. Is op zich niet zoveel mis mee.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:01 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Net op BNR nieuws: Scheringa gaat er zelfs van uit dat hij uitstel krijgt...arrogante klootzak
Nee, maar hij kan zich best wel wat nederiger opstellen. Hij heeft immers veel mensen in een financiële afgrond gestort.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:03 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, hij kan moeilijk daar staan vertellen dat íe hoopt, als het de rechter behaagt, dat hij wellicht misschien een paar daagjes uitstel zal mogen bekomen. Pretty please.....?
Ik zoek er niets meer achter dan een combi tussen arrogantie en hoop. Kan Dirkje domweg niet uitstaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mwa, hoef je niet zoveel achter te zoeken. Hij heeft wel heel kort te tijd gekregen om een koper te vinden. Misschien is er serieuse belangstelling achter de schermen, maar willen die nog het weekeinde om een en ander goed te overwegen. Is op zich niet zoveel mis mee.
Niemand met een kort lijntje naar Dirk daar dus. Tja de godfather is moeilijk bereikbaarquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:06 schreef RvLaak het volgende:, bij DSB kijken ze RTLZ voor info,
Lijkt me erg zuur voor de medewerkers...
is dat een voorspelling, of nieuws?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:09 schreef Adolecens het volgende:
edit: Laat maar..
Nu komt er een update van uitstel naar morgenmiddag, zondag en uitstel tot maandag.
Twitter, dus een gokquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
is dat een voorspelling, of nieuws?
Ik vermoed suggestief denken. De zitting is besloten. Er morgen alleen advocaten en direct belanghebbenden bij aanwezig zijn en die zullen niet vanuit de rechtszaal gaan Twitteren.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:14 schreef RvLaak het volgende:
[..]
is dat een voorspelling, of nieuws?
Blijf het zo raar vinden dat het een gesloten zitting is. Waarom mogen wij niet zien hoe eerlijk het er daar aantoe gaat?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:15 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik vermoed suggestief denken. De zitting is besloten. Er morgen alleen advocaten en direct belanghebbenden bij aanwezig zijn en die zullen niet vanuit de rechtszaal gaan Twitteren.
Nog even wachten dus.
Nou... remember Verhagen vanuit de besloten ministerraad.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:15 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik vermoed suggestief denken. De zitting is besloten. Er morgen alleen advocaten en direct belanghebbenden bij aanwezig zijn en die zullen niet vanuit de rechtszaal gaan Twitteren.
Nog even wachten dus.
Aan de andere kant, er wordt wel gesproken van 2 keer uitstel. Lijkt me een heel dubieus vonnisquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:17 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nou... remember Verhagen vanuit de besloten ministerraad.
Da's waarquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:17 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nou... remember Verhagen vanuit de besloten ministerraad.
Bedrijfsgeheimen in dit geval. Denk ik. Ivm de "amerikaanse partij".quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Blijf het zo raar vinden dat het een gesloten zitting is. Waarom mogen wij niet zien hoe eerlijk het er daar aantoe gaat?
Er kan wel worden gesproken van 1 keer uitstel met een mogelijkheid tot nog een keer uitstel. Zoals donderdag. Toen werd er gezegd vrijdag 12.00 uur en bij toch nog kansen tot overname uitstel naar 14.00 uur dat was dus van tevoren al vastgesteld.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Aan de andere kant, er wordt wel gesproken van 2 keer uitstel. Lijkt me een heel dubieus vonnis
Misschien komt het doordat ik links ben maar ik snap dus niet dat zoveel mensen overdag kijken naar die yuppen-zender met dat hippe gedoe. Dan heb ik het alleen nog maar over de vorm van het programma (de presentatie enzo).quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:01 schreef Zero2Nine het volgende:
Het is idd Hella Hueck dus Klopkoek, wist ik al zonder te kijken(iets teveel RTLZ gezien de afgelopen tijd).
Blijkbaar heb je niet veel interesse in de achtergronden van de economische ontwikkelingen. RTLZ verdiept zich vaak hier in.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Misschien komt het doordat ik links ben maar ik snap dus niet dat zoveel mensen overdag kijken naar die yuppen-zender met dat hippe gedoe. Dan heb ik het alleen nog maar over de vorm van het programma (de presentatie enzo).
Ik heb het meestal gewoon aan staan op de achtergrond, mocht er wat interessants voorbij komen dan zet ik het even wat harder. Ook op de radio komt de yup (quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:21 schreef Klopkoek het volgende:
Misschien komt het doordat ik links ben maar ik snap dus niet dat zoveel mensen overdag kijken naar die yuppen-zender met dat hippe gedoe. Dan heb ik het alleen nog maar over de vorm van het programma (de presentatie enzo).
Je weet meer dan wij?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom zou je de DSB nou nog gaan redden, het is al veel te laat daarvoor.
Friday move is gewoon ronduit kut, imo... Verder vind ik voor Peptalk erg leuk..quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb het meestal gewoon aan staan op de achtergrond, mocht er wat interessants voorbij komen dan zet ik het even wat harder. Ook op de radio komt de yup () aan zijn trekken, BNR is echt goed bezig. Leuke programma's (Economenpanel, Kees de Kort, en On The Move/Friday Move is ook wel leuk), en veel beter dan Radio 1 waar het vooral over kunst, cultuur en ontwikkelingssamenwerking gaat.
Beter. Niet alles moet in het teken staan van economie en geld verdienen. Relativeer dat nou eens.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb het meestal gewoon aan staan op de achtergrond, mocht er wat interessants voorbij komen dan zet ik het even wat harder. Ook op de radio komt de yup () aan zijn trekken, BNR is echt goed bezig. Leuke programma's (Economenpanel, Kees de Kort, en On The Move/Friday Move is ook wel leuk), en veel beter dan Radio 1 waar het vooral over kunst, cultuur en ontwikkelingssamenwerking gaat.
Dat is heel RTL........Heb je wel eens geprobeerd om 1 minuut naar RTL blvd te kijken? Dat hou je niet vol. Pure vorm. Opgeprikte poppen op barkrukkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
http://forum.mokkels.nl/3(...)114-hella-hueck.htmlquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Hella
[edit]
Ze heeft er veel beter uitgezien... Wss korte nacht
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://forum.mokkels.nl/3(...)114-hella-hueck.html
RTL is idd in mijn ogen ook onderdeel van de kongsi om de neoliberale economische modellen in de praktijk om te zetten. Een model waarbij dus de mens in zijn vrije tijd een luie passieve op zichzelf gekeerde hedonistische consument is en op zijn werk een nietsontziende stachanov-arbeider (die niet moet zeiken over beloning en arbeidsrechten).quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is heel RTL........Heb je wel eens geprobeerd om 1 minuut naar RTL blvd te kijken? Dat hou je niet vol. Pure vorm. Opgeprikte poppen op barkrukken![]()
BNW was 2 straten terug, linksaf...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
RTL is idd in mijn ogen ook onderdeel van de kongsi om de neoliberale economische modellen in de praktijk om te zetten. Een model waarbij dus de mens in zijn vrije tijd een luie passieve op zichzelf gekeerde hedonistische consument is en op zijn werk een nietsontziende stachanov-arbeider (die niet moet zeiken over beloning en arbeidsrechten).
Nee, maar ik vraag me gewoon af of er nog iets te redden valt. De naam DSB lijkt me gewoon niet veel meer waard.quote:
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
http://forum.mokkels.nl/3(...)114-hella-hueck.html
quote:Advertentiemarkt krijgt flinke tik! #DSB gaf in 2008 ¤ 56 miljoen(!) uit aan die irritante TV-spots.
ze mag wel eens een extra knoopje opendoen voor al haar fans..quote:
Kunnen we niet gewoon een zender erbij krijgen waar naakte blonde modellen het financiele nieuws presenteren, dat moet haast wel een succes wordenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
ze mag wel eens een extra knoopje opendoen voor al haar fans..
Dat dus, de gemiddelde babe op Bloomberg TV zoals Gigi Stone of Margaret Brannon is 10 keer hotterquote:
Ik vraag mij dat ook af...quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nee, maar ik vraag me gewoon af of er nog iets te redden valt. De naam DSB lijkt me gewoon niet veel meer waard.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
ze mag wel eens een extra knoopje opendoen voor al haar fans..
De merknaam DSB kun je weggooien. Maar onder een andere naam kun je nog best wat zaken voortzetten. Er zijn een aantal rekeninghouders, een aantal leningen die uitstaan, hypotheken die uitstaan.quote:
Deze?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat dus, de gemiddelde babe op Bloomberg TV zoals Gigi Stone of Margaret Brannon is 10 keer hotter
Erin Burnett, in giraffe dress.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat dus, de gemiddelde babe op Bloomberg TV zoals Gigi Stone of Margaret Brannon is 10 keer hotter
Die ja, dat is Gigi Stone die op BB TV bepaalde tv journals doet, en die tovert bij elke man hier een glimlach op het gezichtquote:
* meeleest zonder tv in de buurtquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:54 schreef Adolecens het volgende:
Rechtszaal open. Het is de Van Namenzaal. Toga's worden aangetrokken. Drie heren met rode das staan op een rij in gang.
Brennan denk ik? Dan is die ook niet verkeerdquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 13:42 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |