abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73745132
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:33 schreef Adolecens het volgende:
Hele RvB is onderweg naar A' dam.
stond toch ook in het vonnis?
pi_73745151
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:28 schreef Klopkoek het volgende:
Die Bos heeft echt zware dagen Die AOW discussie en dit ook.
Ja hakt er wel in.

En vervolgens na jarenlang minister van financiën zijn geweest, daarna financieel directeur worden bij een bank en onethische methodes gebruiken.
pi_73745269
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wilting was van Sterrenslag, Rob Fruithof deed Waku Waku.
Maar Klaas 'Waku Waku' Wilting draafde wel regelmatig op voor dat programma en nog veel meer.

Ik hoop voor de werknemers en de spaarders (en ook voor de andere banken die bij een faillissement moeten gaan dokken) dat ze nog een oplossing vinden, al lijkt die kans erg klein. De overheid die er geld in gaat steken lijkt me echter niet de juiste oplossing.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:41:01 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_73745321
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:35 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ja hakt er wel in.

En vervolgens na jarenlang minister van financiën zijn geweest, daarna financieel directeur worden bij een bank en onethische methodes gebruiken.
Bos is heel lang lief geweest voor de financieele sector. Hij en Irrgang hebben menig robbertje gevochten. Bijvoorbeeld over de overkredietering. Bos wilde heel lang niet ingrijpen en de richtlijn een richtlijn laten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73745329
quote:
Scheringa grijpt zich nu vast aan een strohalm van een Amerikaanse bank. Deze zou geïnteresseerd zijn DSB over te nemen en daarmee de Nederlandse markt te betreden. Scheringa noemt geen naam, maar zegt dat deze bank meerdere banken in Europa bezit. Eentje met een balanstotaal van 75 miljard euro. "Als we morgen op tijd een concreet voorstel bij de rechter neer kunnen leggen, blijft een doorstart van DSB mogelijk."
Ben benieuwd, interessante optie.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:42:11 #126
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73745346
Voor de spaarders onder de 100K is er niet veel aan de hand hoor, behalve de vervelende betalingsproblemen nu.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:42:50 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_73745375
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:41 schreef axis303 het volgende:

[..]

Ben benieuwd, interessante optie.
WAnt hoe Amerikaanser dit land hoe beter?

Daar maak ik me nou zorgen over. Dat een Amerikaanse partij voet aan de grond krijgt in dit land in een essentieele industrie. Als de DNB al niet overweg kan met Ijsland dan al helemaal niet met de Amerikanen (die een heel andere bedrijfscultuur kennen).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:44:22 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_73745423
Wat een elitair miepje van RTLZ zeg
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:45:19 #129
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73745461
Wie is die Amerikaanse partij eigenlijk? GS?
pi_73745477
Ook leuk voorbeeld van "de wens is de vader van de gedachte"...

Vergelijk het volgende artikel maar met de url:
Nieuwe zitting over DSB
pi_73745505
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:45 schreef RvLaak het volgende:
Ook leuk voorbeeld van "de wens is de vader van de gedachte"...

Vergelijk het volgende artikel maar met de url:
Nieuwe zitting over DSB

Er heeft iemand voorwerk gedaan, maar verder zitten slapen....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73745530
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:45 schreef Lemans24 het volgende:
Neuh, die hebben wel een een groter balanstotaal dan dat.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:48:25 #133
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73745560
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:44 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een elitair miepje van RTLZ zeg
Hella bedoel je zeker
---
pi_73745583
quote:
Ik blijf bij de eerdere optie: JC Flowers. Een andere naam was Kohlberg Kravis Roberts, maar die kan ik niet linken aan het balanstotaal en de banken in Europa. Citibank/Group leek me ook wat opportuun....
pi_73745617
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik blijf bij de eerdere optie: JC Flowers. Een andere naam was Kohlberg Kravis Roberts, maar die kan ik niet linken aan het balanstotaal en de banken in Europa. Citibank/Group leek me ook wat opportuun....
KKR is een P/E bedrijf.

Die gaan die tent wel leegzuigen dan
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:49:56 #136
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_73745618
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:48 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Hella bedoel je zeker
Ja, zal wel. Ik kijk nooit zo vaak RTLZ Het is iig degene die voor de rechtbank staat.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73745620
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:42 schreef Klopkoek het volgende:
Daar maak ik me nou zorgen over. Dat een Amerikaanse partij voet aan de grond krijgt in dit land in een essentieele industrie.
Er zitten al tientallen Amerikaanse banken in Nederland via een dochter. Trouwens, al komt de bank uit China, dan nog maakt het mij weinig uit. Als eventuele klant zijn voor mij slechts het productaanbod en de service interessant.
pi_73745639
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:49 schreef axis303 het volgende:

[..]

KKR is een P/E bedrijf toch?
Klopt.
pi_73745692
quote:
Freddie Mae of Freddie Mac
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:55:03 #140
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73745809
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zitten al tientallen Amerikaanse banken in Nederland via een dochter. Trouwens, al komt de bank uit China, dan nog maakt het mij weinig uit. Als eventuele klant zijn voor mij slechts het productaanbod en de service interessant.
Het is ook wel belangrijk of ze onder het DGS vallen, maar als ze op de Nederlandse markt mogen opereren is dat ook zo toch?
---
pi_73745836
Scheringa hoopt dat de zitting van vanmiddag zal leiden tot een nieuw uitstel t/m zondag. Aldus devakbondslui (via de verslaggever op BNR)
pi_73745869
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:55 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Het is ook wel belangrijk of ze onder het DGS vallen, maar als ze op de Nederlandse markt mogen opereren is dat ook zo toch?
De vergunnining is verleend aan DSB. Wie daar dan eigenaar van is, is niet zo relevant. (voor het DGS, uiteraard. DNB kan altijd de vergunning intrekken)
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:57:30 #143
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73745897
quote:

[..]

Nee, dat hoeft niet persé, zie Icesave. Er moet geloof ik een echt kantoor zijn in Nederland, niet alleen een PC met drie mensen.
pi_73745911
quote:

[..]

Alle banken buiten europa moeten verplicht een NL-bankvergunning aanvragen voordat ze een bank mogen zijn. Deze vergunning moet toegewezen worden aan een Nederlands bedrijf (BV vallend onder de mama).

Uitzondering hierop is, helaas, IJsland.

Maar een VS-bank moet dus een NL-BV oprichten en daar de bankvergunning in stallen. Hierdoor valt de bank onder de DGS.

Heb ik uitgezocht in voorbereiding op een overstap naar IceSave

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2009 12:58:02 ]
pi_73745928
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:55 schreef RvLaak het volgende:
Scheringa hoopt dat de zitting van vanmiddag zal leiden tot een nieuw uitstel t/m zondag. Aldus devakbondslui (via de verslaggever op BNR)
Dat begrijp ik niet helemaal. Wat zou er zondag meer bekend moeten zijn (als ik ervan uitga dat er maar 1 potentiële koper is en blijft) dan er nu bekend is. Die investeerder wil vast iets bieden, maar voor de overname wil men vast de boeken inzien.... en dat duurt wel even....
pi_73745943
Live twitterverslag rechtbank #dsb door @DannyMekic

Nog een leuke update:
quote:
Als dirk gewoon Nico heette. Dan was het NSB stadion.
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_73745962
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat begrijp ik niet helemaal. Wat zou er zondag meer bekend moeten zijn (als ik ervan uitga dat er maar 1 potentiële koper is en blijft) dan er nu bekend is. Die investeerder wil vast iets bieden, maar voor de overname wil men vast de boeken inzien.... en dat duurt wel even....
Ze zeiden gisteren op BNR dat het in principe heel simpel is om heel snel de serieuze interesse te peilen. Ze vragen "domweg" een bank-garantie die aantoont dat het geld voor een overname aanwezig is.

Dat ging er tot nu toe mis bij de buitenlanders.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:00:09 #148
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73745986
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:55 schreef RvLaak het volgende:
Zie het nog wel gebeuren ook. Het is nu al een paar keer uitgesteld dus waarom niet tot zondag als er nog een mogelijke overnamepartner is? Wat die kerel ook zei bij RTLZ: mensen kunnen bij een faillissement ook niet bij hun geld dus nog een paar dagen langer deze toestand is niet zo erg.
---
pi_73746031
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:00 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Zie het nog wel gebeuren ook. Het is nu al een paar keer uitgesteld dus waarom niet tot zondag als er nog een mogelijke overnamepartner is? Wat die kerel ook zei bij RTLZ: mensen kunnen bij een faillissement ook niet bij hun geld dus nog een paar dagen langer deze toestand is niet zo erg.
Net op BNR nieuws: Scheringa gaat er zelfs van uit dat hij uitstel krijgt...

arrogante klootzak
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:01:48 #150
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73746041
Het is idd Hella Hueck dus Klopkoek, wist ik al zonder te kijken (iets teveel RTLZ gezien de afgelopen tijd).
---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')