abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:24:55 #1
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_73726255
Naar aanleiding van de diverse topics en posts op FOK en de uitspraken uit het Binnenhof, leek het me tijd om eens grondig te klagen over mensen die tegen kraken zijn.

Omdat er al een hoop 'tegen-argumenten' voorbij zijn gekomen, pak ik even wat van die argumenten en zet ik het onder elkaar met mijn tegenargument.

'Je moet met je poten van andermans eigendom blijven!'
Dat is wat kort door de bocht. Op deze bocht kom ik later nog terug.
Een huis is inderdaad een eigendom van iemand. Zoals iedere josti wel weet zit er aan elk bezit wel een serie rechten en plichten gekoppeld. Heel eenvoudig (naar aanleiding van de klachtentopics over BREIN e.d.) als voorbeeld een DVD. Ook deze koop je, en wordt ook je eigendom. Je mag hem bekijken, máár, je mag hem niet verhuren. En nog een aantal dingen niet. Dan kun je hoog en laag springen en schreeuwen dat je het gekocht hebt; je mag er bepaalde dingen mee doen, sommige dingen niet. Over het algemeen staat dit het normaal gebruik niet in de weg.
Zo mag je in je eigen huis wonen. Zolang je er woont mag er niet gekraakt worden. Je mag ook je woning renoveren, en daar zelfs meerdere jaren over doen zonder er te wonen. Ook dan mag het niet gekraakt worden. Zolang dat gewoon in je vergunning staat is er niets aan de hand.
Wat niet mag, en daar komt dan het kraken in beeld, is speculeren. Het opzettelijk leeg laten staan van een woning zorgt ervoor dat het schade toebrengt aan de directe omgeving, omdat er vanuit dat huis geen sociale controle is. Heel simpel, er is niemand in dat huis die de politie kan bellen als er op straat iemand om hulp schreeuwt.
Daarnaast, en dat is een belangrijke, staat de grond waar het huis op staat in het bestemmingsplan aangewezen als een oppervlakte om te wonen. Niet om er huizen op te plaatsen en hiermee te speculeren. Iedereen kan wel bedenken dat het niet de bedoeling is om een huis leeg te laten staan terwijl het bestemmingsplan aangeeft dat het woonruimte is. Voorál in drukbevolkte centrums van steden.
Dat was mijn argument tegen leegstand met als doel te speculeren. Of de overheid dat zou moeten aanpakken of krakers; ook daar kom ik op terug.

Goed, dat was in het kort mijn argument voor kraken. Dan nu wat andere argumenten die verwacht worden.

'Ik mag doen met mijn huis wat ik wil!'
Ten dele waar. Je mag ook met je auto doen wat je wilt, zolang het normaal is. Maar je mag er niet 150 mee door de bebouwde kom rijden.

'Ja, wat zou jij ervan vinden als jouw huis gekraakt wordt TS?'
Dat zou illegaal zijn, omdat ik er woon. Zolang ik er woon, het te koop zet of het aan het renoveren ben maak ik me geen zorgen. Iemand die het binnen een jaar leegstand kraakt is daarnaast een illegale kraker, wat heel wat anders is dan een legale kraker.

'Ja maar pas las ik in de krant van Wakker Nederland dat een huis waar iemand woonde gekraakt werd OPEN JE OGEN!'
Dat is dus een illegale kraak. Feitelijk heeft dat niets meer met kraken te maken. Het is net zoiets als iedere automobilist erop aanspreken als één of andere gestoorde hardrijder met 150 door de bebouwde kom scheurt. Een hardrijder heeft niets te maken met een automobilist. Een illegale kraker ook niet met een kraker.

'Het kraken is niet meer van deze tijd.' (Populair bij politici)
Nonsens. Zolang we leven in een land met een beperkte woonoppervlakte en zolang er huizen meer dan een jaar leeg staan met speculeren als doel is kraken ook van deze tijd.

'De overheid zou leegstand aan moeten pakken, niet de krakers.'
Goed, daar valt over te discussiëren, maar dan lijkt het me dat de overheid eerst zijn wetten aanscherpt betreffende leegstand voordat het krakers aanpakt. Zo lang dat niet gebeurd, blijf ik voor kraken. Niet voor illegaal kraken. Het lijkt me de verkeerde volgorde om eerst krakers aan te pakken om dan pas wetten en sancties tegen leegstand te maken.

'Krakers zijn vuile stinkerds die niet werken voor hun huis.'
Nou en?

'Krakers kraken alleen maar voor een goedkope woning.'
Nou en? Alsof dat wat uitmaakt. Een hardrijder rijdt ook niet te hard om aan de maatschappij aan te tonen dat er ook veilig te hard gereden kan worden.

'Krakers zijn gewelddadiger geworden, dat zeggen politici.'
Dat is dus een leugen. In ieder geval, het hoofd van de politie te Amsterdam op dit moment, en dat is wel iemand die in de positie zit om dat te beoordelen neem ik aan, zegt dat het niet erger is geworden.

'Sommige krakers gebruiken geweld en richten vernielingen aan.'
Dat kan, het zijn net mensen. Automobilisten kunnen ook schade aanrichten en geweld gebruiken. Net als ieder ander mens. Het wetboek van strafrecht biedt hier mijns inziens meer dan voldoende ruimte om dit te bestraffen.

'Ja maar het duurt heel lang om ook die illegale krakers eruit te zetten.'
Klopt, helemaal mee eens. Maar het is dus, zoals het woord al aangeeft, verboden om binnen een jaar te kraken. Dan zouden liever die wetten omtrent illegaal kraken opgehelderd moeten worden. Een tweede verbod voor hetzelfde verhelpt het probleem niet.

'Ik snap er niets van maar ik wil wel meeschreeuwen met de rest '
Hou dan liever je mond.

Sub-klacht:
Users die één van de bovenstaande zinnen gebruiken als 'argument' tegen kraken zonder onderbouwing.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73726284
Goede OP.
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:28:33 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_73726414
Zo veel werk aan een OP en dan zo kut. Jammer. Je maakt zeer rare vergelijkingen. Auto's, DVD's, dat gaat echt nergens over.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_73726425
Als je voor veel geld een pand hebt gekocht, wil je toch niet dat dit tuig er zomaar in gaat wonen:
Op woensdag 5 mei 2010 00:37 schreef henrydg het volgende:
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:29:39 #5
46149 __Saviour__
pi_73726464
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef 9611Niels het volgende:
Als je voor veel geld een pand hebt gekocht, wil je toch niet dat dit tuig er zomaar in gaat wonen:
[ afbeelding ]
Goor tuig. Ze laten het stereotype wel uitkomen op die manier.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:29:40 #6
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73726466
Ze moeten met hun poten van andermans gebouwen afblijven.

Bovendien zijn het werkeloze AH Pilsener drinkende stoners met rood haar.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:30:06 #7
248844 Bowlingbal
pi_73726489
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo veel werk aan een OP en dan zo kut. Jammer. Je maakt zeer rare vergelijkingen. Auto's, DVD's, dat gaat echt nergens over.
Je zou ook een tegenargument kunnen bedenken.
De voorbeelden zijn slechts als, wat het woord zegt, voorbeeld om aan te geven dat je niet alles mag met een bezit. Het is niet de bedoeling om het te vergelijken.
quote:
[ afbeelding ]
Klopt, ik ook niet. Daarom zal ik ook gaan wonen in een pand wat ik gekocht heb. Als ik het gekocht heb laat ik het niet leegstaan of iets.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_73726547
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:30 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

[..]

Klopt, ik ook niet. Daarom zal ik ook gaan wonen in een pand wat ik gekocht heb. Als ik het gekocht heb laat ik het niet leegstaan of iets.
En als je een pand koopt om een bedrijf oid in te vestigen, maar je krijgt de vergunningen niet binnen 2 jaar rond?
GATVERDAMME TS. GAT VR DAMME WAT BEN JIJ GOOR JE KUNT TOCH NAAR HE TOILET LOPEN VUIEL RANSAAP GATVERDAMME :r :r
pi_73726553
probeer eens voor de grap serieus in te gaan op een topic jongens, iedereen loopt te klagen over de kwaliteit in klb, help er zelf eens aan mee het beter te krijgen
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:32:01 #10
270242 ynuhh
Cuddle cuddle
pi_73726572
Respect, dat je het opneemt voor de krakers. Je komt tenminste met goede argumenten.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:32:36 #11
248844 Bowlingbal
pi_73726607
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

En als je een pand koopt om een bedrijf oid in te vestigen, maar je krijgt de vergunningen niet binnen 2 jaar rond?
Dan heb je de vergunning aangevraagd en ben je dus van plan er een bedrijf te starten. Elke kraak is dan illegaal.
En iedereen die panden kraakt die een bestemming hebben (woonruimte, kantoor, onder renovatie, te koop, vergunningfase, etc.) dient er ook met harde hand uit gewerkt te worden. Eerst een waarschuwing en dan 8 uurtjes later er met de ME uit werken en opsluiten die handel. Ja, ik ben hard tegen illegale krakers. Omdat illegaal kraken totaal wat anders is dan legaal kraken.
- Donald Love
pi_73726634
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Zeg dan niets als je geen weerwoord hebt.
-
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:34:35 #13
46149 __Saviour__
pi_73726692
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:30 schreef Bowlingbal het volgende:
En dat is simpel: als een huis- of pandeigenaar geen plannen met zijn eigendom heeft, dan is dat maar gewoon zo. Het is zijn eigendom. Dat gezever over rechten en plichten in je OP met al die irrelevante voorbeelden is daar geen geldig verweer tegen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Redactie Frontpage donderdag 15 oktober 2009 @ 20:35:15 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_73726722
Het probleem met de hedendaagse krakers is dat de panden die ze kraken bijna onherstelbaar beschadigd raken.

Als je de foto's van de politierapporten ziet, die gemaakt zijn nadat krakers zijn verwijderd, dan schrik je gewoon van de rommel. Alle muren bespoten, deurkozijnen los/gescheurd/deels weg???

Daar komt nog eens bij dat de krakers van deze tijd vaak mensen zijn die illegaal in ons land verblijven.

Wat mij betreft 2 goeie redenen om het kraken strafbaar te stellen.

Het feit dat er niemand is die hulp kan bieden als er iemand op straat ligt te bloeden is natuurlijk kolder. Dan kun je ook eisen dat er mensen in natuurgebieden gaan wonen, of in kantoorpanden.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_73726733
Het is heel simpel: iemand die eigenaar (dus geen dief) is van een huis heeft dit betaald, voor het geld waarmee hij het heeft betaald heeft hij gewerkt. Hij heeft wat mij betreft niets te maken met huizentekorten, gepruts van de overheid en beroepscriminelen, krakers dus. Op het moment dat je betaald hebt voor iets mag je er, zolang je er niemand anders kwaad mee doet, mee doen wat je zelf wilt.

Het huizentekort is een probleem van de overheid, die haar werk nooit doet; niet van huizeneigenaren.

Ik vind dus ook dat kraken gelijk staat aan inbreken en wat mij betreft mogen ze geweld van een eigenaar tegen een inbreker legaliseren. Gewoon een knokploeg naar binnen dus als er weer een paar van die ongewassen, luie linkse honden ingebroken hebben.

Respect voor de agenten die dit soort vuiligheid moeten oprollen; ik zou ze niet met blote handen aan willen raken...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:36:32 #16
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73726780
Mensen die tegen kraken zijn, zijn altijd wereldvreemde figuren die bang zijn voor mensen die alternatief gekleed zijn
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:37:18 #17
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73726815
Ik snap niet waarom krakers altijd per se in het centrum van een grote stad willen wonen. Je kan ook gewoon naar Diemen gaan in plaats van het centrum van Amsterdam . Kraken is voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
2000 light years from home
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:37:20 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_73726816
Credits voor de moeite die je in je OP hebt gestoken trouwens. Zeldzame kwaliteit in KLB.
pi_73726838
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En dat is simpel: als een huis- of pandeigenaar geen plannen met zijn eigendom heeft, dan is dat maar gewoon zo. Het is zijn eigendom. Dat gezever over rechten en plichten in je OP met al die irrelevante voorbeelden is daar geen geldig verweer tegen.
Prima, maar die DVD is ook jouw eigendom. Toch mag je er niet mee doen wat je wil.
Dus dat iets van jou is, geeft je nog niet alle rechten om er mee te doen wat je wil.
Simpel zat.
-
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:37:54 #20
248844 Bowlingbal
pi_73726840
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Is dat het? Het 'is gewoon maar zo'? Kun je dat niet iets meer onderbouwen? Waarom zou iemand mogen speculeren in een stad waar ook andere mensen wonen? Waar ook andere mensen belasting betalen en moeite steken in een omgeving om er iets van te maken?
Dat krakers inderdaad vast wel iets minder belasting betalen heeft er dan niets mee te maken. Als mensen panden niet leeg laten staan om ermee te speculeren is er ook geen kraak. Kraken is een gevolg van langdurige leegstand. Niet omdat krakers graag voor niks willen wonen of iets.
- Donald Love
pi_73726913
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Merkie het volgende:
Ik snap niet waarom krakers altijd per se in het centrum van een grote stad willen wonen. Je kan ook gewoon naar Diemen gaan in plaats van het centrum van Amsterdam . Kraken is voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Jarenlang midden op een industrieterrein in the middle of nowhere gezeten.
Tussen mensen die of een baan hadden, of studeerden of beide.
En nu?
-
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:40:32 #22
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73726948
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En nu?
Dat komt ook voor. Maar dat soort types wonen tegenwoordig anti-kraak. Which is even more stupid
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_73726974
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:35 schreef TimMer1981 het volgende:
Het is heel simpel: iemand die eigenaar (dus geen dief) is van een huis heeft dit betaald, voor het geld waarmee hij het heeft betaald heeft hij gewerkt. Hij heeft wat mij betreft niets te maken met huizentekorten, gepruts van de overheid en beroepscriminelen, krakers dus. Op het moment dat je betaald hebt voor iets mag je er, zolang je er niemand anders kwaad mee doet, mee doen wat je zelf wilt.

Het huizentekort is een probleem van de overheid, die haar werk nooit doet; niet van huizeneigenaren.

Ik vind dus ook dat kraken gelijk staat aan inbreken en wat mij betreft mogen ze geweld van een eigenaar tegen een inbreker legaliseren. Gewoon een knokploeg naar binnen dus als er weer een paar van die ongewassen, luie linkse honden ingebroken hebben.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Respect voor de agenten die dit soort vuiligheid moeten oprollen; ik zou ze niet met blote handen aan willen raken...
Dit dus. opbokken met die naar wodka stinkende alternatieve zweetnekken Het laatste wat je wil aantreffen in je huis na een vermoeiende zakenreis ofzo is een stel van die randdebielen die je huis gekraakt hebben en daar binnen in je woonkamer staan te moshen !!!
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:41:28 #24
46149 __Saviour__
pi_73726991
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Is dat het? Het 'is gewoon maar zo'? Kun je dat niet iets meer onderbouwen? Waarom zou iemand mogen speculeren in een stad waar ook andere mensen wonen? Waar ook andere mensen belasting betalen en moeite steken in een omgeving om er iets van te maken?
Ja, 'het is gewoon maar zo''. Het is je eigendom, je bent er de baas over. Daarbij zijn voor de rest geen argumenten te geven, het is gewoon een kwestie van gezond verstand. Leegstand kan soms hooguit onwenselijk zijn, maar dat geeft niemand het recht om dan maar het heft in eigen hand te nemen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:41:47 #25
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73727005
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En nu?
Heel fijn. Maar het voornaamste argument vóór kraken zijn de hoge huur- en koopsommen in combinatie met woningnood in grote steden als Amsterdam en Utrecht.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:41:52 #26
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73727010
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat niet mag, en daar komt dan het kraken in beeld, is speculeren. Het opzettelijk leeg laten staan van een woning zorgt ervoor dat het schade toebrengt aan de directe omgeving, omdat er vanuit dat huis geen sociale controle is. Heel simpel, er is niemand in dat huis die de politie kan bellen als er op straat iemand om hulp schreeuwt.
Speculeren mag niet?
En je kunt je natuurlijk afvragen wat meer schade aan de directe omgeving toebrengt; een leegstaand pand, of een stel krakers als buren. Met alle eventuele gevolgen van dien, je zal als buurman maar net je huis te koop hebben staan.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:43:06 #27
46149 __Saviour__
pi_73727061
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Prima, maar die DVD is ook jouw eigendom. Toch mag je er niet mee doen wat je wil.
Dus dat iets van jou is, geeft je nog niet alle rechten om er mee te doen wat je wil.
Simpel zat.
Op zo'n DVD rusten daadwerkelijke auteursrechtelijke beperkingen.
Dat is compleet anders dan de zogenaamde plichten die de OP aanhaalt. Dat is meer de visie van een groepje tuig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:43:34 #28
248844 Bowlingbal
pi_73727088
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:35 schreef TimMer1981 het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mijn stelling is dat iemand die een pand langdurig leeg laat staan dus wél een dief is van de samenleving die er moeite in steekt en belasting betaald om wat van de omgeving te maken. Je doet er dus de omgeving kwaad mee.

Verder bestaan er al heel lang wetten tegen vernieling, dus waarom daar een tweede wet voor moet komen is mij een raadsel. Alsof je een tweede wet tegen hardrijden maakt terwijl die wet er al is.
- Donald Love
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:43:41 #29
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73727093
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ja, 'het is gewoon maar zo''. Het is je eigendom, je bent er de baas over. Daarbij zijn voor de rest geen argumenten te geven, het is gewoon een kwestie van gezond verstand. Leegstand kan soms hooguit onwenselijk zijn, maar dat geeft niemand het recht om dan maar het heft in eigen hand te nemen.
Als ze echt zo nobel zijn duwen ze elke maand een envelop met ¤150 door de brievenbus van de eigenaar.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:43:44 #30
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_73727098
Je praat recht wat krom is.
pi_73727104
Zolang krakers van die ongewassen viespeuken zijn, ben ik tegen kraken.
pi_73727144
quote:
blablabla
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:45:25 #33
248844 Bowlingbal
pi_73727167
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

Als ze echt zo nobel zijn duwen ze elke maand een envelop met ¤150 door de brievenbus van de eigenaar.
Genoeg krakers die dat soort afspraken met de eigenaar inderdaad maken. Maar dat staat niet leuk in de Telegraaf dus daar hoor je zelden iets over.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Speculeren mag niet?
En je kunt je natuurlijk afvragen wat meer schade aan de directe omgeving toebrengt; een leegstaand pand, of een stel krakers als buren. Met alle eventuele gevolgen van dien, je zal als buurman maar net je huis te koop hebben staan.
Het is niet of of. Een leegstaand pand heeft krakers tot gevolg. Een pand met een bestemming niet.

Nogmaals, als je iets te koop hebt staan heeft het een bestemming. Ook te koop zetten is 'iets ermee doen'. Als het dan gekraakt wordt; is het illegaal.
- Donald Love
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:45:36 #34
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_73727177
Hoe kansloos ben je als je niet het fatsoen/beleefdheid/botte hersens/geld hebt om je enigszins 'normaal' in deze maatschappij te begeven? Het is toch van de pot gerukt dat iemand die wel hard werkt voor zijn geld en zich 'eigenaar' mag noemen, maar op moet draaien voor een stelletje Josti's die vinden dat zij ook rechten hebben en daar zo weinig mogelijk voor willen doen? Dat hele gekraak moet afgelopen zijn en de ME mag zich binnenkort hopelijk lekker uitleven op alles wat onder die noemer zich in dergelijke omgevingen bevindt!

Oh ja, een kraker vergelijken met een automobilist slaat al helemaal nergens op

* eNaSnI is oneens met klacht TS.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:45:38 #35
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_73727179
quote:
'Ik mag doen met mijn huis wat ik wil!'
Ten dele waar. Je mag ook met je auto doen wat je wilt, zolang het normaal is. Maar je mag er niet 150 mee door de bebouwde kom rijden.
Wat een mongolenvergelijking.

Als je dan met een auto wil vergelijken heb het dan over je auto een jaar niet gebruiken.
Maar hoe dan ook, je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_73727210
Beste Bowlingbal,

Wanneer we in het midden houden dat 'legaal' kraken na leegstand van één jaar een ongeschreven protest is naar speculeren en bewust leeghouden van woonruimte. Waarom gaan krakers vaak dan niet weg zonder slag of stoot wanneer er daadwerkelijk wel een fatsoenlijke bestemming is voor een pand? Het punt is dan toch gemaakt, de eigenaar heeft een nuttige bestemming en het pand zal weer worden bevolkt door betalende huurders/pachters wat zo niet al.

Bijvoorbeeld;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolters-Noordhoff_Complex

Maar zo kan het ook;
http://www.omslag.nl/wonen/woongroepen.html#rkz
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:47:12 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73727253
vieze, domme, luie, rommelmakende, vernielende hippies zijn het.

Het `kraken`van de jaren 70 is wel weg, tegenwoordig is het leeuwendeel van de gekraakte huizen gewoon een pleurisbende.

En ja, er zullen vast een paar vreemdzaam netjes in een huis wonen, maar dat is meer uitzondering dan regel.

Ik vind het mooi. Ik ga je moeder toch ook niet palen als er een jaar geen pik in heb gezeten?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:47:55 #38
248844 Bowlingbal
pi_73727286
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:45 schreef cheqy het volgende:

[..]

Wat een mongolenvergelijking.

Als je dan met een auto wil vergelijken heb het dan over je auto een jaar niet gebruiken.
Maar hoe dan ook, je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af.
Het is geen vergelijking maar een voorbeeld om aan te geven dat je niet alles met je eigen bezit mag. Zelfs niet als het heel veel kost.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:45 schreef eNaSnI het volgende:
Hoe kansloos ben je als je niet het fatsoen/beleefdheid/botte hersens/geld hebt om je enigszins 'normaal' in deze maatschappij te begeven? Het is toch van de pot gerukt dat iemand die wel hard werkt voor zijn geld en zich 'eigenaar' mag noemen, maar op moet draaien voor een stelletje Josti's die vinden dat zij ook rechten hebben en daar zo weinig mogelijk voor willen doen? Dat hele gekraak moet afgelopen zijn en de ME mag zich binnenkort hopelijk lekker uitleven op alles wat onder die noemer zich in dergelijke omgevingen bevindt!

* eNaSnI is oneens met klacht TS.
Precies, normaal. Een woning gebruiken om te wonen is normaal. Een woning gebruiken om te speculeren niet. Dat krakers niet voldoen aan de norm van de gemiddelde Nederlander lijkt me niets nieuws, maar dat lijkt me tevens ook irrelevant.
- Donald Love
pi_73727294
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind het mooi. Ik ga je moeder toch ook niet palen als er een jaar geen pik in heb gezeten?
pi_73727334
Eens met klacht.
Nederland heeft een groot tekort aan huizen, speculeren is daarom ook verwerpelijk en egoïstisch. Moet je maar wat nuttigs met je huis doen in plaats van het maar in waarde te laten stijgen
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_73727349
quote:
'Het kraken is niet meer van deze tijd.' (Populair bij politici)
Nonsens. Zolang we leven in een land met een beperkte woonoppervlakte en zolang er huizen meer dan een jaar leeg staan met speculeren als doel is kraken ook van deze tijd.
Nee, het is waar.
Kraken was vroeger ludiek en een zeer praktische vorm van protest tegen leegstand.
Nu is kraken geregeld met wetjes en contracten (anti-kraak). Leegstand en verloedering worden door gemeenten niet meer gepikt en de gebouweigenaar wordt er op aangesproken.

De misstanden zijn dus minder en een deel van het kraken is gereguleerd.
quote:
Dat kan, het zijn net mensen. Automobilisten kunnen ook schade aanrichten en geweld gebruiken. Net als ieder ander mens. Het wetboek van strafrecht biedt hier mijns inziens meer dan voldoende ruimte om dit te bestraffen.
Neem die helden van Vrankrijk, die iemand met een ijzeren staaf ongelukkig slaan.
Het gaat me niet om het geweld. Dat is geen gevalletje 'het zijn net mensen'.
Het gaat me niet om het geweld.
Nee, dit zijn types die vinden dat ze het recht in eigen hand hebben. Want daarna wordt onderzoek door de politie gefrustreerd, tegengewerkt, bewijsmateriaal opgeruimd.
Dat zijn geen normale mensen die erkennen dat ze een fout hebben begaan.
Dat zijn mensen die vinden dat de wet niet voor hen geldt.

Dat laatste vind ik dus vrij ernstig. Kraken vanuit idealisme is één ding; dan doe je het in feite voor een betere samenleving. Iedereen recht op een woning enzo. Lief, leuk.
Maar als je vindt dat de wet op jou niet van toepassing is, ga je tever. Dan ben je geen onderdeel meer van de samenleving. Dan ben je iemand die gewoon eigendom steelt en geweld pleegt omdat je zelf vindt dat je daar het recht toe hebt. Dat is geen typ waar de samenleving mee vooruit gaat.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:50:14 #42
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73727389
99% heeft gewoon een baan en een huis. Die ene procent, die bovenmatig vies ruikt en bijzonder vaak geen baan heeft, krijgt het niet voorelkaar? Ga anders lekker naar Zweden ofzo, in the middle of nowhere een hutje bewonen.

http://www.geenstijl.tv/2(...)ffelen_met_krak.html

die gast op 3:30
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:50:21 #43
248844 Bowlingbal
pi_73727397
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:46 schreef Reintji het volgende:
Beste Bowlingbal,

Wanneer we in het midden houden dat 'legaal' kraken na leegstand van één jaar een ongeschreven protest is naar speculeren en bewust leeghouden van woonruimte. Waarom gaan krakers vaak dan niet weg zonder slag of stoot wanneer er daadwerkelijk wel een fatsoenlijke bestemming is voor een pand? Het punt is dan toch gemaakt, de eigenaar heeft een nuttige bestemming en het pand zal weer worden bevolkt door betalende huurders/pachters wat zo niet al.

Bijvoorbeeld;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolters-Noordhoff_Complex

Maar zo kan het ook;
http://www.omslag.nl/wonen/woongroepen.html#rkz
Dat geef ik inderdaad ook in de OP aan. Ik ben het dus voor de duidelijkheid met je eens. De wetten omtrent kraken zouden inderdaad wat opfrissing kunnen gebruiken. Ook mij duurt het uitzetten van krakers te lang. Juridische procedures zijn onnodig wollig en kunnen veel helderder en sneller. Een verbod is het verkeerde antwoord daarop.
- Donald Love
pi_73727422
erg goede en duidelijke openingspost maar het is niet goed te praten dat lui bepaalde panden zich toeeigenen en er een gruwelijke zooi van maken en de eigenaar duidelijk duperen. Uiteraard doet de eigenaar wat fout maar een soort van "het recht in eigen hand nemen" is nog steeds fout.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:51:40 #45
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_73727457
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:36 schreef TNA het volgende:
Mensen die tegen kraken zijn, zijn altijd wereldvreemde figuren die bang zijn voor mensen die alternatief gekleed zijn
Bang zijn voor krakers. __!!!
Ik heb er eens ooit een paar een teringschop verkocht met mijn werkschoenen. Het enige wat ze deden was huillie doen dat ik agressief was.

ben ik normaal niet maar deze gasten roepen het bij mij gewoon op.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:52:55 #46
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_73727521
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het is geen vergelijking maar een voorbeeld om aan te geven dat je niet alles met je eigen bezit mag. Zelfs niet als het heel veel kost.
Oh, en wie bepaalt dat?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:54:52 #47
248844 Bowlingbal
pi_73727608
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:52 schreef cheqy het volgende:

[..]

Oh, en wie bepaalt dat?
Wil je hier een serieus antwoord op? Want dan ga ik misschien wel een lange post schrijven over politici, samenleving, democratie, rechten en plichten van het individu versus rechten en plichten van de samenleving, et cetera.
- Donald Love
pi_73727618
quote:
'Je moet met je poten van andermans eigendom blijven!'
Eigendom is absoluut, zie het romeins recht.

Geen tijd om de rest te lezen, aangezien ik aan het leren ben zodat ik een baan kan krijgen en de maatschappij kan ondersteunen evenals geld verdienen om het eigendom te verwerven van een stuk onroerend goed.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_73727643
Goed OP, maarrrrrr....
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende: Wat niet mag, en daar komt dan het kraken in beeld, is speculeren.
Wat dan met de mensen die een jaar op vakantie zijn of iets dergelijks? Heb je daar rekening mee gehouden? Niet elk pand dat leeg staat, staat leeg vanwege speculatie.
quote:
Appels met peren vergelijken!
quote:
'Krakers zijn vuile stinkerds die niet werken voor hun huis.'

Nou en?
Vind je dat nou een serieus antwoord? Jammer, aangezien je toch een hoop moeite hebt gedaan voor die OP en ik je vanaf nu een stuk minder serieus neem.
quote:
'Krakers zijn gewelddadiger geworden, dat zeggen politici.'

Dat is dus een leugen. In ieder geval, het hoofd van de politie te Amsterdam op dit moment, en dat is wel iemand die in de positie zit om dat te beoordelen neem ik aan, zegt dat het niet erger is geworden.

En wat nou als je gewelddadig verandert in asocialer?
quote:

Wederom een verkeerde vergelijking.
quote:
[b]'Ik snap er niets van maar ik wil wel meeschreeuwen met de rest '

Hou dan liever je mond.
Eerste punt van je waar ik het mee eens ben.
quote:
[b]Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
Sub-klacht:
Users die één van de bovenstaande zinnen gebruiken als 'argument' tegen kraken zonder onderbouwing.
Toch gebruik ik ze!

Nu jij weer!

[ Bericht 0% gewijzigd door Hojdhopper op 15-10-2009 20:57:27 (uitbreiden) ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 20:56:10 #50
46149 __Saviour__
pi_73727678
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Wil je hier een serieus antwoord op? Want dan ga ik misschien wel een lange post schrijven over politici, samenleving, democratie, rechten en plichten van het individu versus rechten en plichten van de samenleving, et cetera.
Bespaar je de moeite. Dan komt er alleen een vaag stukje idealistisch gezever. Nergens zijn al die zogenaamde plichten in daadwerkelijke wetten vastgelegd.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:56:52 #51
248844 Bowlingbal
pi_73727730
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Eigendom is absoluut, zie het romeins recht.

Geen tijd om de rest te lezen, aangezien ik aan het leren ben zodat ik een baan kan krijgen en de maatschappij kan ondersteunen evenals geld verdienen om het eigendom te verwerven van een stuk onroerend goed.
Eigendom is al sinds jaar en dag niet meer absoluut. Of ga je ook schreeuwen dat bezit absoluut is als je auto in beslag genomen wordt?
- Donald Love
pi_73727751
quote:
[ afbeelding ]
Dan ga je er zelf in wonen of verhuur je het.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:57:25 #53
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_73727766
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ja, doe maar.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:58:43 #54
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_73727842
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Eigendom is al sinds jaar en dag niet meer absoluut. Of ga je ook schreeuwen dat bezit absoluut is als je auto in beslag genomen wordt?
In beslagname door de overheid vind ik even wat anders dan dat er werkschuw tuig je huis in trekt.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:59:34 #55
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73727880
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef boyv het volgende:

[..]

waarom kopen ze zelf geen huizen/woonruimte?

in dld is genoeg ruimte hoor, daar koop je voor 50.000 euro wel een huisje
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73727935
Ik heb niks tegen kraken, maar het trekt over het algemeen wel de allergrootste mongolen uit het land aan.
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 21:00:37 #57
46149 __Saviour__
pi_73727941
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef cheqy het volgende:

[..]

In beslagname door de overheid vind ik even wat anders dan dat er werkschuw tuig je huis in trekt.
TS ziet het verschil ook niet tussen daadwerkelijke wetten die gevolgen hebben en zogenaamd idealistische denkbeelden die blijkbaar ineens voor allerlei plichten zorgen voor pandeigenaren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_73727948
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef boyv het volgende:

[..]

En als ik daar geen zin in heb? Ik mag zelf weten wat ik met mijn pand doe, als ik het een jaar leeg wil laten staan dan doe ik dat
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:01:09 #59
248844 Bowlingbal
pi_73727979
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Goed OP, maarrrrrr....
[..]

Wat dan met de mensen die een jaar op vakantie zijn of iets dergelijks? Heb je daar rekening mee gehouden? Niet elk pand dat leeg staat, staat leeg vanwege speculatie.
[..]

Appels met peren vergelijken!
[..]

Vind je dat nou een serieus antwoord? Jammer, aangezien je toch een hoop moeite hebt gedaan voor die OP en ik je vanaf nu een stuk minder serieus neem.
[..]

En wat nou als je gewelddadig verandert in asocialer?
[..]

Wederom een verkeerde vergelijking.
[..]

Eerste punt van je waar ik het mee eens ben.
[..]

Toch gebruik ik ze!

Nu jij weer!
Ik zal je post niet opknippen maar achter elkaar antwoord geven:
- Mensen die een jaar op vakantie zijn kunnen iemand anders er in laten wonen. Een collega, een vriend, familie of misschien zelfs anti-kraak. Hier bestaan legio oplossingen voor.
- Over die vergelijking: dat was het niet, het was een voorbeeld.
- Wie of wat krakers zijn vind ik inderdaad irrelevant. Of ze zichzelf douchen of niet lijkt me geen reden om voor of tegen een verbod te zijn.
- Gewelddadiger naar asocialer? Geen idee. Naar mijn idee zijn krakers niet asocialer geworden. Wel heb ik het idee dat illegale krakers vaker in het nieuws gekomen zijn, en zoals ik gezegd heb, mogen illegale krakers snel en hard aangepakt worden.
- Tweede 'vergelijking' ook hier was het een voorbeeld.
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat sommige krakers wat vernielen. Maar daar zijn al lang wetten tegen.
- Donald Love
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:02:51 #60
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73728071
Ik kan heel verantwoord 150 rijden, maar de meerderheid rijdt dan gevaarlijk, dus daarom mag het niet.

als 10% netjes kraakt en 90% niet, dan moet je boos zijn op die 90%, niet op de rest van de wereld.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:03:11 #61
248844 Bowlingbal
pi_73728089
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef cheqy het volgende:

[..]

De overheid gedoogd nu dat burgers die taak van de overheid uitvoeren. Zoals ik zei in de OP is het wat mij betreft te bediscussieren om deze taak bij de overheid te leggen. Maar dan zou ik eerst willen zien dat leegstand aangepakt wordt voordat krakers aangepakt worden. In het kort: ik ben het met je eens.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:02 schreef Catch22- het volgende:
Ik kan heel verantwoord 150 rijden, maar de meerderheid rijdt dan gevaarlijk, dus daarom mag het niet.

als 10% netjes kraakt en 90% niet, dan moet je boos zijn op die 90%, niet op de rest van de wereld.
Zoals ik ook eerder zei: ik ben hard tegen die niet zo nette, illegale krakers. Ik neem het echt niet op voor iedere (illegale) kraker die er rondloopt.
- Donald Love
pi_73728110
Ik ben ze erg dankbaar. Ik woon erg aangenaam en goedkoop dankzij dat tuig.
  Donald Duck held donderdag 15 oktober 2009 @ 21:04:54 #63
46149 __Saviour__
pi_73728178
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:03 schreef BlackFrancis het volgende:
Ik ben ze erg dankbaar. Ik woon erg aangenaam en goedkoop dankzij dat tuig.
je zit anti-kraak?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_73728208

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ze weten zelf niet eens waarom ze er staan ofzo !!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:07:14 #65
248844 Bowlingbal
pi_73728280
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:05 schreef Flammie het volgende:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ze weten zelf niet eens waarom ze er staan ofzo !!
Geenstijl is van de Telegraaf, niet echt een krant die bekend staat om het volledige verhaal weer te geven, maar eerder de sensatie. Maar op die man die niet Nederlands spreekt na is het een aardig stukje.
- Donald Love
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:07:37 #66
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_73728292
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:01 schreef Bowlingbal het volgende:
- Mensen die een jaar op vakantie zijn kunnen iemand anders er in laten wonen. Een collega, een vriend, familie of misschien zelfs anti-kraak. Hier bestaan legio oplossingen voor.
Maar het is toch van de zotte dat -als je een wereldreis van 2 jaar gaat maken- je eigenlijk verplicht bent om je huis bewoond te houden, omdat er anders lowlifes een claim op je huis gaan leggen?

En als je huis vervolgens verrampeneerd wordt, dan ben je de lul.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73728362
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:50 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat geef ik inderdaad ook in de OP aan. Ik ben het dus voor de duidelijkheid met je eens. De wetten omtrent kraken zouden inderdaad wat opfrissing kunnen gebruiken. Ook mij duurt het uitzetten van krakers te lang. Juridische procedures zijn onnodig wollig en kunnen veel helderder en sneller. Een verbod is het verkeerde antwoord daarop.
Het is gewoon typisch Nederlands gedrag. Iets wat 'leuk' en als soort van verzet is begonnen, is uiteindelijk helemaal tot in de puntjes wettelijk geregeld, waardoor het hele gedoe zo erg is veranderd dat men niet meer weet wat we er mee aan moeten. Dus verbieden we het maar.
pi_73728366
Misschien zou ik er anders over denken als ik zou zien dat ook beschaafde, nette mensen in die situatie komen waardoor ze gaan kraken. Maar over het algemeen zie ik vooral van die gasten met ongewassen bruine dreadlocks en lange jassen vol buttons. Die mensen gun ik nou eenmaal iets minder.
-
pi_73728427
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Maar het is toch van de zotte dat -als je een wereldreis van 2 jaar gaat maken- je eigenlijk verplicht bent om je huis bewoond te houden, omdat er anders lowlifes een claim op je huis gaan leggen?

Idd, dan mag je ze er niet zomaar uitzetten
pi_73728447
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb niks tegen kraken, maar het trekt over het algemeen wel de allergrootste mongolen uit het land aan.
* opgebaarde ziet geen verschil met voetbal
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:12:01 #71
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_73728486
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

[..]

Precies, normaal. Een woning gebruiken om te wonen is normaal. Een woning gebruiken om te speculeren niet. Dat krakers niet voldoen aan de norm van de gemiddelde Nederlander lijkt me niets nieuws, maar dat lijkt me tevens ook irrelevant.
Als eigenaar kun je toch zelf bepalen wat je met jouw eigendom doet? Al schildert hij het pimpelpaars met gouden plintjes, dat geeft jouw nog geen recht om het te kraken. Hoe onnozel ben je als je niet begrijpt dat je met je tengels van andermans eigendommen af moet blijven? Het feit dat ik maar af en toe een paar KM in mijn leaseauto rijd, betekent ook maar dat jij erin zou mogen rijden?
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:12:16 #72
248844 Bowlingbal
pi_73728505
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nou, misschien dat daar dan ook iets aan gedaan kan worden. Misschien dat vakantie ook maar in het rijtje van 'renovatie' 'te koop zetten' 'vergunningfase' gezet kan worden. Dat als je langer dan een jaar weg bent, je huis in ieder geval niet gekraakt mag worden. Volgens mij moet je het bijvoorbeeld ook aangeven bij de Belastingdienst e.a. als je langer dan een jaar weg gaat.

Dus ook dit valt wel te bediscussiëren. Maar ik zie een algeheel verbod dan niet als oplossing.
- Donald Love
pi_73728524
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Nee, want ik houd me netjes aan de regels(!) en zorg dat ik de belasting op tijd betaal, er zou dus geen reden moeten zijn om mijn auto in beslag te nemen.

Eigendom is nog steeds absoluut, jij mag ermee doen zolang dit binnen het kader van de wet gebeurt. Jij kan jouw recht op het eigendom hard maken tegen degene die het heeft gestolen die zal het dan moeten teruggeven of vergoeden. Of wacht, jij "gebruikt" zeker fietsen die je toevallig bij het station hebt gevonden.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:13:06 #74
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_73728542
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:10 schreef 9611Niels het volgende:

[..]

Idd, dan mag je ze er niet zomaar uitzetten
Gelukig zijn er zat mensen te vinden die wel even een 'handje' willen helpen met dat uitzetten. Hihi wat een beeldspraak.
pi_73728601
Nog even een scheve vergelijking

Ik koop een telefoon
Als ik hem op de tafel laat liggen, geen probleem
Als ik hem met een hamer kapot sla, geen probleem
Omdat het mijn eigendom is!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')