Goor tuig. Ze laten het stereotype wel uitkomen op die manier.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef 9611Niels het volgende:
Als je voor veel geld een pand hebt gekocht, wil je toch niet dat dit tuig er zomaar in gaat wonen:
[ afbeelding ]
Je zou ook een tegenargument kunnen bedenken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo veel werk aan een OP en dan zo kut. Jammer. Je maakt zeer rare vergelijkingen. Auto's, DVD's, dat gaat echt nergens over.
Klopt, ik ook niet. Daarom zal ik ook gaan wonen in een pand wat ik gekocht heb. Als ik het gekocht heb laat ik het niet leegstaan of iets.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef 9611Niels het volgende:
Als je voor veel geld een pand hebt gekocht, wil je toch niet dat dit tuig er zomaar in gaat wonen:
[ afbeelding ]
En als je een pand koopt om een bedrijf oid in te vestigen, maar je krijgt de vergunningen niet binnen 2 jaar rond?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:30 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je zou ook een tegenargument kunnen bedenken.
[..]
Klopt, ik ook niet. Daarom zal ik ook gaan wonen in een pand wat ik gekocht heb. Als ik het gekocht heb laat ik het niet leegstaan of iets.
Dan heb je de vergunning aangevraagd en ben je dus van plan er een bedrijf te starten. Elke kraak is dan illegaal.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:31 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
En als je een pand koopt om een bedrijf oid in te vestigen, maar je krijgt de vergunningen niet binnen 2 jaar rond?
Zeg dan niets als je geen weerwoord hebt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Zo veel werk aan een OP en dan zo kut. Jammer. Je maakt zeer rare vergelijkingen. Auto's, DVD's, dat gaat echt nergens over.
En dat is simpel: als een huis- of pandeigenaar geen plannen met zijn eigendom heeft, dan is dat maar gewoon zo. Het is zijn eigendom. Dat gezever over rechten en plichten in je OP met al die irrelevante voorbeelden is daar geen geldig verweer tegen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:30 schreef Bowlingbal het volgende:
Je zou ook een tegenargument kunnen bedenken.
Prima, maar die DVD is ook jouw eigendom. Toch mag je er niet mee doen wat je wil.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En dat is simpel: als een huis- of pandeigenaar geen plannen met zijn eigendom heeft, dan is dat maar gewoon zo. Het is zijn eigendom. Dat gezever over rechten en plichten in je OP met al die irrelevante voorbeelden is daar geen geldig verweer tegen.
Is dat het? Het 'is gewoon maar zo'? Kun je dat niet iets meer onderbouwen? Waarom zou iemand mogen speculeren in een stad waar ook andere mensen wonen? Waar ook andere mensen belasting betalen en moeite steken in een omgeving om er iets van te maken?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:34 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
En dat is simpel: als een huis- of pandeigenaar geen plannen met zijn eigendom heeft, dan is dat maar gewoon zo. Het is zijn eigendom. Dat gezever over rechten en plichten in je OP met al die irrelevante voorbeelden is daar geen geldig verweer tegen.
Jarenlang midden op een industrieterrein in the middle of nowhere gezeten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Merkie het volgende:
Ik snap niet waarom krakers altijd per se in het centrum van een grote stad willen wonen. Je kan ook gewoon naar Diemen gaan in plaats van het centrum van Amsterdam. Kraken is voor mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Dat komt ook voor. Maar dat soort types wonen tegenwoordig anti-kraak. Which is even more stupidquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jarenlang midden op een industrieterrein in the middle of nowhere gezeten.
Tussen mensen die of een baan hadden, of studeerden of beide.
En nu?
Dit dus. opbokken met die naar wodka stinkende alternatieve zweetnekkenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:35 schreef TimMer1981 het volgende:
Het is heel simpel: iemand die eigenaar (dus geen dief) is van een huis heeft dit betaald, voor het geld waarmee hij het heeft betaald heeft hij gewerkt. Hij heeft wat mij betreft niets te maken met huizentekorten, gepruts van de overheid en beroepscriminelen, krakers dus. Op het moment dat je betaald hebt voor iets mag je er, zolang je er niemand anders kwaad mee doet, mee doen wat je zelf wilt.
Het huizentekort is een probleem van de overheid, die haar werk nooit doet; niet van huizeneigenaren.
Ik vind dus ook dat kraken gelijk staat aan inbreken en wat mij betreft mogen ze geweld van een eigenaar tegen een inbreker legaliseren. Gewoon een knokploeg naar binnen dus als er weer een paar van die ongewassen, luie linkse honden ingebroken hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Respect voor de agenten die dit soort vuiligheid moeten oprollen; ik zou ze niet met blote handen aan willen raken...
Ja, 'het is gewoon maar zo''. Het is je eigendom, je bent er de baas over. Daarbij zijn voor de rest geen argumenten te geven, het is gewoon een kwestie van gezond verstand. Leegstand kan soms hooguit onwenselijk zijn, maar dat geeft niemand het recht om dan maar het heft in eigen hand te nemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Is dat het? Het 'is gewoon maar zo'? Kun je dat niet iets meer onderbouwen? Waarom zou iemand mogen speculeren in een stad waar ook andere mensen wonen? Waar ook andere mensen belasting betalen en moeite steken in een omgeving om er iets van te maken?
Heel fijn. Maar het voornaamste argument vóór kraken zijn de hoge huur- en koopsommen in combinatie met woningnood in grote steden als Amsterdam en Utrecht.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jarenlang midden op een industrieterrein in the middle of nowhere gezeten.
Tussen mensen die of een baan hadden, of studeerden of beide.
En nu?
Speculeren mag niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
Wat niet mag, en daar komt dan het kraken in beeld, is speculeren. Het opzettelijk leeg laten staan van een woning zorgt ervoor dat het schade toebrengt aan de directe omgeving, omdat er vanuit dat huis geen sociale controle is. Heel simpel, er is niemand in dat huis die de politie kan bellen als er op straat iemand om hulp schreeuwt.
Op zo'n DVD rusten daadwerkelijke auteursrechtelijke beperkingen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Prima, maar die DVD is ook jouw eigendom. Toch mag je er niet mee doen wat je wil.
Dus dat iets van jou is, geeft je nog niet alle rechten om er mee te doen wat je wil.
Simpel zat.
Mijn stelling is dat iemand die een pand langdurig leeg laat staan dus wél een dief is van de samenleving die er moeite in steekt en belasting betaald om wat van de omgeving te maken. Je doet er dus de omgeving kwaad mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:35 schreef TimMer1981 het volgende:
Het is heel simpel: iemand die eigenaar (dus geen dief) is van een huis heeft dit betaald, voor het geld waarmee hij het heeft betaald heeft hij gewerkt. Hij heeft wat mij betreft niets te maken met huizentekorten, gepruts van de overheid en beroepscriminelen, krakers dus. Op het moment dat je betaald hebt voor iets mag je er, zolang je er niemand anders kwaad mee doet, mee doen wat je zelf wilt.
Het huizentekort is een probleem van de overheid, die haar werk nooit doet; niet van huizeneigenaren.
Ik vind dus ook dat kraken gelijk staat aan inbreken en wat mij betreft mogen ze geweld van een eigenaar tegen een inbreker legaliseren. Gewoon een knokploeg naar binnen dus als er weer een paar van die ongewassen, luie linkse honden ingebroken hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Respect voor de agenten die dit soort vuiligheid moeten oprollen; ik zou ze niet met blote handen aan willen raken...
Als ze echt zo nobel zijn duwen ze elke maand een envelop met ¤150 door de brievenbus van de eigenaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ja, 'het is gewoon maar zo''. Het is je eigendom, je bent er de baas over. Daarbij zijn voor de rest geen argumenten te geven, het is gewoon een kwestie van gezond verstand. Leegstand kan soms hooguit onwenselijk zijn, maar dat geeft niemand het recht om dan maar het heft in eigen hand te nemen.
Genoeg krakers die dat soort afspraken met de eigenaar inderdaad maken. Maar dat staat niet leuk in de Telegraaf dus daar hoor je zelden iets over.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:43 schreef Merkie het volgende:
[..]
Als ze echt zo nobel zijn duwen ze elke maand een envelop met ¤150 door de brievenbus van de eigenaar.
Het is niet of of. Een leegstaand pand heeft krakers tot gevolg. Een pand met een bestemming niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Speculeren mag niet?
En je kunt je natuurlijk afvragen wat meer schade aan de directe omgeving toebrengt; een leegstaand pand, of een stel krakers als buren. Met alle eventuele gevolgen van dien, je zal als buurman maar net je huis te koop hebben staan.
Wat een mongolenvergelijking.quote:'Ik mag doen met mijn huis wat ik wil!'
Ten dele waar. Je mag ook met je auto doen wat je wilt, zolang het normaal is. Maar je mag er niet 150 mee door de bebouwde kom rijden.
Het is geen vergelijking maar een voorbeeld om aan te geven dat je niet alles met je eigen bezit mag. Zelfs niet als het heel veel kost.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:45 schreef cheqy het volgende:
[..]
Wat een mongolenvergelijking.![]()
Als je dan met een auto wil vergelijken heb het dan over je auto een jaar niet gebruiken.
Maar hoe dan ook, je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af.
Precies, normaal. Een woning gebruiken om te wonen is normaal. Een woning gebruiken om te speculeren niet. Dat krakers niet voldoen aan de norm van de gemiddelde Nederlander lijkt me niets nieuws, maar dat lijkt me tevens ook irrelevant.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:45 schreef eNaSnI het volgende:
Hoe kansloos ben je als je niet het fatsoen/beleefdheid/botte hersens/geld hebt om je enigszins 'normaal' in deze maatschappij te begeven? Het is toch van de pot gerukt dat iemand die wel hard werkt voor zijn geld en zich 'eigenaar' mag noemen, maar op moet draaien voor een stelletje Josti's die vinden dat zij ook rechten hebben en daar zo weinig mogelijk voor willen doen? Dat hele gekraak moet afgelopen zijn en de ME mag zich binnenkort hopelijk lekker uitleven op alles wat onder die noemer zich in dergelijke omgevingen bevindt!![]()
* eNaSnI is oneens met klacht TS.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind het mooi. Ik ga je moeder toch ook niet palen als er een jaar geen pik in heb gezeten?
Nee, het is waar.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
'Het kraken is niet meer van deze tijd.' (Populair bij politici)
Nonsens. Zolang we leven in een land met een beperkte woonoppervlakte en zolang er huizen meer dan een jaar leeg staan met speculeren als doel is kraken ook van deze tijd.
Neem die helden van Vrankrijk, die iemand met een ijzeren staaf ongelukkig slaan.quote:'Sommige krakers gebruiken geweld en richten vernielingen aan.'
Dat kan, het zijn net mensen. Automobilisten kunnen ook schade aanrichten en geweld gebruiken. Net als ieder ander mens. Het wetboek van strafrecht biedt hier mijns inziens meer dan voldoende ruimte om dit te bestraffen.
Dat geef ik inderdaad ook in de OP aan. Ik ben het dus voor de duidelijkheid met je eens. De wetten omtrent kraken zouden inderdaad wat opfrissing kunnen gebruiken. Ook mij duurt het uitzetten van krakers te lang. Juridische procedures zijn onnodig wollig en kunnen veel helderder en sneller. Een verbod is het verkeerde antwoord daarop.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:46 schreef Reintji het volgende:
Beste Bowlingbal,
Wanneer we in het midden houden dat 'legaal' kraken na leegstand van één jaar een ongeschreven protest is naar speculeren en bewust leeghouden van woonruimte. Waarom gaan krakers vaak dan niet weg zonder slag of stoot wanneer er daadwerkelijk wel een fatsoenlijke bestemming is voor een pand? Het punt is dan toch gemaakt, de eigenaar heeft een nuttige bestemming en het pand zal weer worden bevolkt door betalende huurders/pachters wat zo niet al.
Bijvoorbeeld;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolters-Noordhoff_Complex
Maar zo kan het ook;
http://www.omslag.nl/wonen/woongroepen.html#rkz
Bang zijn voor krakers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:36 schreef TNA het volgende:
Mensen die tegen kraken zijn, zijn altijd wereldvreemde figuren die bang zijn voor mensen die alternatief gekleed zijn
Oh, en wie bepaalt dat?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking maar een voorbeeld om aan te geven dat je niet alles met je eigen bezit mag. Zelfs niet als het heel veel kost.
quote:
Eigendom is absoluut, zie het romeins recht.quote:'Je moet met je poten van andermans eigendom blijven!'
Wat dan met de mensen die een jaar op vakantie zijn of iets dergelijks? Heb je daar rekening mee gehouden? Niet elk pand dat leeg staat, staat leeg vanwege speculatie.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende: Wat niet mag, en daar komt dan het kraken in beeld, is speculeren.
Appels met peren vergelijken!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
Ten dele waar. Je mag ook met je auto doen wat je wilt, zolang het normaal is. Maar je mag er niet 150 mee door de bebouwde kom rijden.
Vind je dat nou een serieus antwoord? Jammer, aangezien je toch een hoop moeite hebt gedaan voor die OP en ik je vanaf nu een stuk minder serieus neem.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
'Krakers zijn vuile stinkerds die niet werken voor hun huis.'
Nou en?
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
'Krakers zijn gewelddadiger geworden, dat zeggen politici.'
Dat is dus een leugen. In ieder geval, het hoofd van de politie te Amsterdam op dit moment, en dat is wel iemand die in de positie zit om dat te beoordelen neem ik aan, zegt dat het niet erger is geworden.
Wederom een verkeerde vergelijking.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
'Sommige krakers gebruiken geweld en richten vernielingen aan.'
Dat kan, het zijn net mensen. Automobilisten kunnen ook schade aanrichten en geweld gebruiken. Net als ieder ander mens. Het wetboek van strafrecht biedt hier mijns inziens meer dan voldoende ruimte om dit te bestraffen.
Eerste punt van je waar ik het mee eens ben.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
[b]'Ik snap er niets van maar ik wil wel meeschreeuwen met de rest'
Hou dan liever je mond.
Toch gebruik ik ze!quote:[b]Op donderdag 15 oktober 2009 20:24 schreef Bowlingbal het volgende:
Sub-klacht:
Users die één van de bovenstaande zinnen gebruiken als 'argument' tegen kraken zonder onderbouwing.
Bespaar je de moeite. Dan komt er alleen een vaag stukje idealistisch gezever. Nergens zijn al die zogenaamde plichten in daadwerkelijke wetten vastgelegd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wil je hier een serieus antwoord op? Want dan ga ik misschien wel een lange post schrijven over politici, samenleving, democratie, rechten en plichten van het individu versus rechten en plichten van de samenleving, et cetera.
Eigendom is al sinds jaar en dag niet meer absoluut. Of ga je ook schreeuwen dat bezit absoluut is als je auto in beslag genomen wordt?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:55 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Eigendom is absoluut, zie het romeins recht.
Geen tijd om de rest te lezen, aangezien ik aan het leren ben zodat ik een baan kan krijgen en de maatschappij kan ondersteunen evenals geld verdienen om het eigendom te verwerven van een stuk onroerend goed.
Dan ga je er zelf in wonen of verhuur je het.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:28 schreef 9611Niels het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, doe maar.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:54 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Wil je hier een serieus antwoord op? Want dan ga ik misschien wel een lange post schrijven over politici, samenleving, democratie, rechten en plichten van het individu versus rechten en plichten van de samenleving, et cetera.
In beslagname door de overheid vind ik even wat anders dan dat er werkschuw tuig je huis in trekt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Eigendom is al sinds jaar en dag niet meer absoluut. Of ga je ook schreeuwen dat bezit absoluut is als je auto in beslag genomen wordt?
waarom kopen ze zelf geen huizen/woonruimte?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef boyv het volgende:
[..]
Dan ga je er zelf in wonen of verhuur je het.
TS ziet het verschil ook niet tussen daadwerkelijke wetten die gevolgen hebben en zogenaamd idealistische denkbeelden die blijkbaar ineens voor allerlei plichten zorgen voor pandeigenaren.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
In beslagname door de overheid vind ik even wat anders dan dat er werkschuw tuig je huis in trekt.
En als ik daar geen zin in heb? Ik mag zelf weten wat ik met mijn pand doe, als ik het een jaar leeg wil laten staan dan doe ik datquote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:57 schreef boyv het volgende:
[..]
Dan ga je er zelf in wonen of verhuur je het.
Ik zal je post niet opknippen maar achter elkaar antwoord geven:quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Goed OP, maarrrrrr....
[..]
Wat dan met de mensen die een jaar op vakantie zijn of iets dergelijks? Heb je daar rekening mee gehouden? Niet elk pand dat leeg staat, staat leeg vanwege speculatie.
[..]
Appels met peren vergelijken!
[..]
Vind je dat nou een serieus antwoord? Jammer, aangezien je toch een hoop moeite hebt gedaan voor die OP en ik je vanaf nu een stuk minder serieus neem.
[..]
En wat nou als je gewelddadig verandert in asocialer?
[..]
Wederom een verkeerde vergelijking.
[..]
Eerste punt van je waar ik het mee eens ben.
[..]
Toch gebruik ik ze!
Nu jij weer!
De overheid gedoogd nu dat burgers die taak van de overheid uitvoeren. Zoals ik zei in de OP is het wat mij betreft te bediscussieren om deze taak bij de overheid te leggen. Maar dan zou ik eerst willen zien dat leegstand aangepakt wordt voordat krakers aangepakt worden. In het kort: ik ben het met je eens.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:58 schreef cheqy het volgende:
[..]
In beslagname door de overheid vind ik even wat anders dan dat er werkschuw tuig je huis in trekt.
Zoals ik ook eerder zei: ik ben hard tegen die niet zo nette, illegale krakers. Ik neem het echt niet op voor iedere (illegale) kraker die er rondloopt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:02 schreef Catch22- het volgende:
Ik kan heel verantwoord 150 rijden, maar de meerderheid rijdt dan gevaarlijk, dus daarom mag het niet.
als 10% netjes kraakt en 90% niet, dan moet je boos zijn op die 90%, niet op de rest van de wereld.
je zit anti-kraak?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:03 schreef BlackFrancis het volgende:
Ik ben ze erg dankbaar. Ik woon erg aangenaam en goedkoop dankzij dat tuig.
Geenstijl is van de Telegraaf, niet echt een krant die bekend staat om het volledige verhaal weer te geven, maar eerder de sensatie. Maar op die man die niet Nederlands spreekt na is het een aardig stukje.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:05 schreef Flammie het volgende:
http://www.geenstijl.tv/2(...)ffelen_met_krak.html
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze weten zelf niet eens waarom ze er staan ofzo!!
Maar het is toch van de zotte dat -als je een wereldreis van 2 jaar gaat maken- je eigenlijk verplicht bent om je huis bewoond te houden, omdat er anders lowlifes een claim op je huis gaan leggen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:01 schreef Bowlingbal het volgende:
- Mensen die een jaar op vakantie zijn kunnen iemand anders er in laten wonen. Een collega, een vriend, familie of misschien zelfs anti-kraak. Hier bestaan legio oplossingen voor.
Het is gewoon typisch Nederlands gedrag. Iets wat 'leuk' en als soort van verzet is begonnen, is uiteindelijk helemaal tot in de puntjes wettelijk geregeld, waardoor het hele gedoe zo erg is veranderd dat men niet meer weet wat we er mee aan moeten. Dus verbieden we het maar.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:50 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat geef ik inderdaad ook in de OP aan. Ik ben het dus voor de duidelijkheid met je eens. De wetten omtrent kraken zouden inderdaad wat opfrissing kunnen gebruiken. Ook mij duurt het uitzetten van krakers te lang. Juridische procedures zijn onnodig wollig en kunnen veel helderder en sneller. Een verbod is het verkeerde antwoord daarop.
Idd, dan mag je ze er niet zomaar uitzettenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar het is toch van de zotte dat -als je een wereldreis van 2 jaar gaat maken- je eigenlijk verplicht bent om je huis bewoond te houden, omdat er anders lowlifes een claim op je huis gaan leggen?
En als je huis vervolgens verrampeneerd wordt, dan ben je de lul.
* opgebaarde ziet geen verschil met voetbalquote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:00 schreef Chriz2k het volgende:
Ik heb niks tegen kraken, maar het trekt over het algemeen wel de allergrootste mongolen uit het land aan.
Als eigenaar kun je toch zelf bepalen wat je met jouw eigendom doet? Al schildert hij het pimpelpaars met gouden plintjes, dat geeft jouw nog geen recht om het te kraken. Hoe onnozel ben je als je niet begrijpt dat je met je tengels van andermans eigendommen af moet blijven? Het feit dat ik maar af en toe een paar KM in mijn leaseauto rijd, betekent ook maar dat jij erin zou mogen rijden?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:47 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het is geen vergelijking maar een voorbeeld om aan te geven dat je niet alles met je eigen bezit mag. Zelfs niet als het heel veel kost.
[..]
Precies, normaal. Een woning gebruiken om te wonen is normaal. Een woning gebruiken om te speculeren niet. Dat krakers niet voldoen aan de norm van de gemiddelde Nederlander lijkt me niets nieuws, maar dat lijkt me tevens ook irrelevant.
Nou, misschien dat daar dan ook iets aan gedaan kan worden. Misschien dat vakantie ook maar in het rijtje van 'renovatie' 'te koop zetten' 'vergunningfase' gezet kan worden. Dat als je langer dan een jaar weg bent, je huis in ieder geval niet gekraakt mag worden. Volgens mij moet je het bijvoorbeeld ook aangeven bij de Belastingdienst e.a. als je langer dan een jaar weg gaat.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:07 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar het is toch van de zotte dat -als je een wereldreis van 2 jaar gaat maken- je eigenlijk verplicht bent om je huis bewoond te houden, omdat er anders lowlifes een claim op je huis gaan leggen?
En als je huis vervolgens verrampeneerd wordt, dan ben je de lul.
Nee, want ik houd me netjes aan de regels(!) en zorg dat ik de belasting op tijd betaal, er zou dus geen reden moeten zijn om mijn auto in beslag te nemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:56 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Eigendom is al sinds jaar en dag niet meer absoluut. Of ga je ook schreeuwen dat bezit absoluut is als je auto in beslag genomen wordt?
Gelukig zijn er zat mensen te vinden die wel even een 'handje' willen helpen met dat uitzetten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 21:10 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Idd, dan mag je ze er niet zomaar uitzetten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |