Waarom de 'quote:Op zondag 20 juni 2010 16:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:
om heel eerlijk te zijn denk ik dat de olieramp alleen een economische TEOTWAWKI
Thuisblijven is optie 1. Tenzij je middenin een stad woont, zit je thuis neter dan je denkt.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:40 schreef Procella het volgende:
[..]
Juist daarom lijkt het me nuttig daar vooraf over na te denken en je daarbij niet op maar 1 plek te richten. Tenzij je je vooraf installeert zoals Buschetta.
Ik denk dat thuisblijven sowieso geen goeie optie is als de pleuris ooit echt zal uitbreken, op wat voor manier dan ook.
Dat zie ik toch net ff anders.quote:Op zondag 20 juni 2010 16:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik denk ook dat voorbereiding maar 45% kans van slagen geeft.
je eigen skillz en intelligentie en persoonlijkheid is de ander 45%
en dan heb je nog altijd de 10% luck factor!
want je kan rambo zijn als je uit een boom pleurt en 2 benen breekt ben je dood.
Hm, ik woon in een stadquote:Op maandag 21 juni 2010 12:59 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Thuisblijven is optie 1. Tenzij je middenin een stad woont, zit je thuis neter dan je denkt.
In Nederland heb je dan eigenlijk maar 2 problemen om rekening mee te houden. Wateroverlast & Voedsel.
Breken de dijken, heb je een probleem- Voedsel wordt hier massaal geimporteerd, aangezien we onvoldoende land hebben om alle 16 miljoen NLers zelf van voedsel te voorzien. Hongersnood is dus onvermijdelijk.
Weggaan is optie 2. Waarheen hangt van de details van de 'ramp' af.
Ik ben wel al bezig met het zoeken van tenminste 3 locaties (Bug Out Locations / safeareas) die ver van elkaar af liggen.
Mocht de 1 niet bereikbaar zijn, dan gaan we naar de ander. + uitzoeken hoe daar te komen. (Ook als de brug er b.v. niet meer is e.d.)
Geld om ergens grond te kopen heb ik helaas niet, anders had ik het ws al gedaan.
Oost Europa is ook geen slechte keus daarvoor. Stukken dunner bevolkt dan het westen & nog veelal zelfvoorzienend.
Nadeel van een vooraf ingerichte locatie is dat je er eerst nog maar moet zien te komen & hopen dat er niet iemand anders zijn intrek heeft genomen voor je aankomt, of gewoon de boel geplunderd & gesloopt is. (Zelfs nu in goede tijden al een serieus probleem voor velen. (zie Yankee survivalists websites)
Gewoon naar de plek gaan waar je evacuatieheli verborgen staatquote:Op maandag 21 juni 2010 16:25 schreef Procella het volgende:
[..]
Hm, ik woon in een stad![]()
Waar ik benieuwd naar ben, aan welke 'eisen' moeten de de locaties die je uitkiest allemaal aan voldoen? Bevolkingsdichteid is er dus een, en de hoogte is idd ook niet onbelangrijk. Nog meer criteria?
Presidenten en andere mensen met een hoge functie, geen idee of dat in Nederland zo is, in Amerika wel.quote:Op maandag 21 juni 2010 19:24 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Gewoon naar de plek gaan waar je evacuatieheli verborgen staat
Zouden er mensen zijn die zo'n ding klaar hebben staan?![]()
Same here, 1 van de grootste van 't land nog welquote:Op maandag 21 juni 2010 16:25 schreef Procella het volgende:
[..]
Hm, ik woon in een stad![]()
Waar ik benieuwd naar ben, aan welke 'eisen' moeten de de locaties die je uitkiest allemaal aan voldoen? Bevolkingsdichteid is er dus een, en de hoogte is idd ook niet onbelangrijk. Nog meer criteria?
dank voor je antwoordquote:Op dinsdag 22 juni 2010 12:42 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Same here, 1 van de grootste van 't land nog wel
Goede, vruchtbare grond voor land/tuin-bouw en/of veestapel.
Een water bron. (meer, rivier etc.)
Uit de buurt van vulkanen & breuklijnen.
In of nabij een dorp is aan te raden, maar vaak lastig tussen te komen, vooral als de ellende al onderweg is. Daar zou je nu al tussen moeten komen. Daarom is wat Buschetta doet ook zo gek nog niet. Als je die mogelijkheid hebt, uiteraard.
Bij voorkeur in een eenvoudig af te sluiten gebied, a la een vallei o.i.d. (NIET op de 'bodem' bivakkeren i.v.m. flashfloods !)
Nabijheid van vesting of legerbasis kan ook voordelen hebben. Let wel, die soldaten kunnen in geval van totale chaos en het uiteenvallen van 'staten' ook een probleem gaan vormen, maar om je gebied te beveiligen tegen de rest van de wereld kun je haast niet zonder.
Als je een beetje kunt vissen, een destillator hebt en een zonnepaneel of windgenerator, kun je het op een zeilboot heel lang uithouden onder redelijk comfortabele omstandigheden. Maar je moet wel op de één of andere manier van je huis naar die zeilboot. Een hovercraft mag dan veel herrie maken, maar is ook lastig te stoppen.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 15:25 schreef Resistor het volgende:
Hovercraft hoor je op kilometers afstand al aankomen, en het brandstofverbruik is ook 'niet zuinig'.
Ik hou het wel bij een zeilbootje, kan je ook meer meenemen. 'Waddenproof' is voor mij groot genoeg, kan je bij mooi weer naar de Oostzee, om Denemarken heen.
Ten minste, als het klimaat niet naar 'ijstijd' gaat
Yep. Vingerhoedje als helm, broche als schild, boterkuipje als boot (+ extra velletjes A4, voor de zeilen) & omgekeerde theepot om in the wonenquote:Op maandag 28 juni 2010 22:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
hovercrafts helikopters...dat zijn allemaal dingen die je NU zelfs niet ff fixt... when shit hits the fan zijn ze helemaal onverkrijgbaar/onbetaalbaar.
denk dat je jezelf op dat soort momenten zo klein mogelijk moet maken!
zie mezelf al ergens lopen... well ill be damned!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:36 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Yep. Vingerhoedje als helm, broche als schild, boterkuipje als boot (+ extra velletjes A4, voor de zeilen) & omgekeerde theepot om in the wonen![]()
Maar ff zonder gekheid, een bunkercomplex in mount cheyenne of een atoom-onderzeer in de Atlantische oceaan mogen dan de hoogste kansen bieden, erg reel is het allemaal niet voor de doorsnee forum lurker alhier.
Probeer het beste uit je situatie te halen. Meer kun je toch niet doen. Uiteindelijk beslist het lot.
Wie weet loop je een hovercraft tegen het lijf, maar zou er niet op rekenen.
goed verhaal!quote:Op donderdag 15 juli 2010 02:32 schreef Aelse het volgende:
Als je nu alvast een goed jachtwapen wilt hebben, maar dat wel legaal wilt doen, dan kun je overwegen een krachtige pcp buks aan te schaffen in combinatie met een (aantal) grote persluchtflessen.
De gemiddelde 6.35 pcp buks is makkelijk op te schroeven tot kogelsnelheden die in de buurt komen van .22 vuurwapenmunitie, en in sommige gevallen zelfs daarboven.
Ik heb zelf ook zo'n buks, en buiten dat zo'n ding met een fatsoenlijke kijker zo nauwkeurig is dat je met wat oefening en in een liggende houding makkelijk 10 schoten binnen een cirkel van 5cm schiet op een afstand van 100m, schiet je er op 75m nog gemakkelijk mee door een tefalpan en een 5cm dik ytong gipsbetonblok waar die pan tegenaan ligt.
In Engeland word op konijnen en ander klein wild gejaagd met pcp buksen die een maximale kracht van 12ft/lbs hebben. In Nederland is het legaal om de kracht zo hoog te hebben als je wilt, zolang de buks niet sprekend op een bestaand vuurwapen lijkt, een kaliber groter dan .50 (12,7mm) heeft of volautomatisch kan schieten. Verder moet je natuurlijk 18 zijn, en mag je het wapen alleen vervoeren in een daarvoor bestemd foudraal.
Met een volle luchtbuis haal je afhankelijk van de kracht en het soort buks ergens tussen de 5 en 50 schoten. Over het algemeen geld dat hoe krachtiger de buks is, hoe minder schoten je ermee kunt doen.
Die van mij doet 15 schoten en dan is de koek ver op. Op dit moment heb ik een 10l 300bar persluchtfles en daarmee kan ik de buks ongeveer 48 keer vullen.
Als je dus een of meerdere 50l flessen aanschaft, kun je een hele lange tijd jagen, zeg dat je gemiddeld 3 schoten nodig hebt voor een konijn (en dan kun je dus echt niet mikken, maargoed), dan kun je enkel op een 10l fles al 240 konijnen schieten.
Aangezien de Engelsen met hun 12ft/lbs al konijnen schieten op 50m, zal met een buks zoals de mijne, die op het moment op 115ft/lbs staat ook geen enkel probleem zijn een hert of iets dergelijks te schieten, zolang je het dier maar op de goede plaats kunt raken of als het dier ergens opgesloten zit zodat je er eventueel vaker op zou kunnen schieten.
Ook zou je ervoor kunnen kiezen een grootkaliber pcp buks te halen, bijvoorbeeld een .32 of een .50. In het geval van een .50 heb je maximaal 5 schoten, maar je haalt wel makkelijk 500ft/lbs. Dat is genoeg om een hert of een zwijn met een schot te doden ook al is de schotplaatsing niet perfect. Deze wapens worden in onder andere amerika en afrika veelvuldig gebruikt voor de jacht op gemsen, herten en ander, groter wild. Het nadeel is dan wel dat je het niet voor konijnen kunt gebruiken, tenzij je kant en klare paté wilt hebben.
Tot slot kun je er natuurlijk ook voor kiezen een kleinkaliber én een grootkaliber aan te schaffen.
De kosten zijn voor kleinkaliber nog best te doen, maar voor een compleet pakket moet je wel rekenen op minimaal 1000 euro. Een goede kleinkaliber pvp buks begint bij 450 euro, een 10l fles kost rond de 300, en dan heb je nog een vulset, kijker en wat andere accesoires nodig.
Mooie camo.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 18:37 schreef Aelse het volgende:
- knip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |