wat een rare saait en ook al euhh... 12 jaar oud die tekstenquote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:37 schreef 08091981 het volgende:
deze link wil ik jullie niet onthouden, tijdens mijn dagelijkse speurtoch op internet naar info over zelfvoorziening in de ruimste zin van het woord kwam ik deze site voor het eerst tegen. met volgende "archief".
Ben nu aan het rondlezen:
http://www.zelfvoorziening.nl/nieuwsbrief.html
is er op fok trouwens nog een topic over zelfvoorziening??
MOOI waar was je erges en voor hoe lang? ook echt gebivakeerd?quote:
quote:Op dinsdag 8 juni 2010 21:41 schreef Saak het volgende:
[..]
ps: paden zijn voor watjes, routes/afkortingen die je uiteindelijk tot in de late uurtjes laten verdwalen zijn het helemaal
Daar wil ik ook nog eens heen ja. Zweden of Noorwegen. Vergeleken met de uitgestrekte & super dun bevolkte bossen daar, lijken de Ardennen net een stadsparkquote:Op woensdag 9 juni 2010 20:28 schreef Saak het volgende:
ben trouwens alleen nog maar in Oostenrijk, Zwitserland en oost Frankrijk (franse alpen) wezen rondtrekken. ben van plan om in laat zomer naar Scandinavië te gaan met een goede vrind ipv familie
Wat een geweldige sitesquote:Op vrijdag 30 april 2010 12:43 schreef Bestolene het volgende:
http://www.textfiles.com/wdirectory.html
staan aantal leuke tutorials bij, ook over Survivalism
Zeker wel interresant, 'tis alleen een beetje oud.quote:
quote:Op dinsdag 13 april 2010 18:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
wat dom!
Ik ben al heel lang op zoek naar iets wat ik niet kan vinden en vergeet het hier te vragen.
Ik zou graag voor een aantal van mijn messen kydex sledes maken/kopen.
[ afbeelding ]
Nu nog een winkel die kydex of een soortgelijk kunststof verkoopt (en dan niet dat ik gelijk 40 platen van 1 bij 1 meter aan hoef te schaffen.)
zonde... ik zag op youtube een hoe maak ik zelf een sleath, is heel makkelijk.... als je zelf een gamma bentquote:Op zondag 13 juni 2010 18:21 schreef Keoni het volgende:
[..]
Probeer 't hier eens: http://outdoorsuppliesuk.com/classicknifekits/sheath/sheath.html
Ik heb een keer op ebay een custom made kydex sheath voor een Fallkniven F1's gekocht. Deze paste dus niet lekker. Ik heb nog wel geprobeerd deze passend te maken door hem te verwarmen boven een aansteker en daarna in de juiste vorm te kneden. Dat ging wel redelijk maar of het mes werd niet goed vastgeklemd in de sheath, of het heft beschadigde. En de zwarte coating op het lemmet sleet eraf. Heb dat ding dus weggegooid.
Ben er vanaf dag 1 mee bezigquote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:24 schreef Procella het volgende:
Hallo mensen![]()
Ben zo eens een beetje dit topic aan het doorkijken, erg interessant.
Ik heb een hypothetische vraag aan de posters hier, stel dat de olieramp in Mexico inderdaad apocalyptische vormen zal aannemen en al het leven op aarde wordt bedreigd. Als er grote gebieden onbewoonbaar zijn geworden zal de mens gaan emigreren naar beter bewoonbare gebieden. Iemand enig idee of gedachtes over wat en welke plaatsen op aarde nog bewoonbaar zullen zijn? En hoe zo’n migratie er in theorie uit zou kunnen zien?
Ik denk inderdaad ook dat deze situatie nog wel eens grote economische gevolgen kan hebben die ook hier merkbaar zullen zijn. Je zegt dat je er vanaf dag 1 mee bezig bent, bedoel je dan dag 1 van deze olieramp?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:51 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ben er vanaf dag 1 mee bezigIk verwacht dat er een substantiele kans aanwezig is dat de US economisch in elkaar stort hierdoor. Zal ongetwijfeld impact hebben op Europa.
Met Nederland als dichtbevolkt gebied zou ik zeggen "get the hell out of dodge". Zelf zit ik in een Oostblok land momenteel met naast een huurflat in een grote stad nog 1 huis in een dorp tegen de Poolse grens en 1 berghut met moestuin, bijen en andere ongein (pc, electronica).
Moet wel op tijd daar komen natuurlijkDaarnaast een hoop key contacts overal in de wereld met de afspraak dat we als netwerk elkaar ondersteunen. Dat wil zeggen dat er scenarios zijn waarbij vluchtroutes zijn bepaald met verschillende BC factoren.
Hoe ben je er ooit zo toe gekomen om je hier mee bezig te houden?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:51 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ben er vanaf dag 1 mee bezigIk verwacht dat er een substantiele kans aanwezig is dat de US economisch in elkaar stort hierdoor. Zal ongetwijfeld impact hebben op Europa.
Met Nederland als dichtbevolkt gebied zou ik zeggen "get the hell out of dodge". Zelf zit ik in een Oostblok land momenteel met naast een huurflat in een grote stad nog 1 huis in een dorp tegen de Poolse grens en 1 berghut met moestuin, bijen en andere ongein (pc, electronica).
Moet wel op tijd daar komen natuurlijkDaarnaast een hoop key contacts overal in de wereld met de afspraak dat we als netwerk elkaar ondersteunen. Dat wil zeggen dat er scenarios zijn waarbij vluchtroutes zijn bepaald met verschillende BC factoren.
quote:Op vrijdag 18 juni 2010 13:24 schreef Procella het volgende:
Hallo mensen![]()
Ben zo eens een beetje dit topic aan het doorkijken, erg interessant.
Ik heb een hypothetische vraag aan de posters hier, stel dat de olieramp in Mexico inderdaad apocalyptische vormen zal aannemen en al het leven op aarde wordt bedreigd. Als er grote gebieden onbewoonbaar zijn geworden zal de mens gaan emigreren naar beter bewoonbare gebieden. Iemand enig idee of gedachtes over wat en welke plaatsen op aarde nog bewoonbaar zullen zijn? En hoe zo’n migratie er in theorie uit zou kunnen zien?
Verder kwam ik dus ook nietxDquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:24 schreef R0N1N het volgende:
Dun bevolkte, hoog gelegen gebieden zijn i.i.g. beter dan overbevolkte laag gelegen gebieden.
Psies. DAT is nog het grootste probleem met dat soort volksverhuizingen. Die gebieden worden overspoelt met 'vluchtelingen' waardoor het ook daar chaos wordt. Voor zover je al op bestemming aan weet te komen tussen de stromen met mensen door.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:11 schreef Saak het volgende:
[..]
Verder kwam ik dus ook nietxD
En als het er op aan komt ben je heus niet de enige die richting dat bewuste gebied gaat![]()
Met de auto kom je nergens als er zo'n grote volksverhuizing plaats vind
Slotje dan maar?quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:20 schreef R0N1N het volgende:
In veel gevallen ben je als thuisblijver net zo goed / slecht af.
Thanksquote:Op vrijdag 18 juni 2010 16:24 schreef R0N1N het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hangt ervan af waar die onbewoonbare gebieden zich bevinden. 75% van de wereld bevolking woont aan kust gebieden. Als die gebieden er aan gaan zal er een massale volksverhuizing plaats vinden, echter ... de gebieden waar men heen trekt zijn ook al bewoond & kunnen dit soort aantallen doorgaands niet aan.
Die migratie gaat er dus heel erg grimmig uitzien. Oorlog, genocide & ander geweld is eerder regel dan uitzondering in dergelijke situaties. Hongersnood zal nog de meeste slachtoffers maken.
Ik verwacht overigens eerder een economische ineenstorting van het al kwakkelende financiele systeem wereldwijd dan dat wij hier last hebben van de vervuiling (Olie, Corexit etc).
Ik probeer al jaren een degelijke analyse te maken van plaatsen waar ik heen zou kunnen vluchten in geval van ...
Maar dat is onmogelijk. Hangt teveel van toevalligheden e.d. af.
Dun bevolkte, hoog gelegen gebieden zijn i.i.g. beter dan overbevolkte laag gelegen gebieden.
Dat had ik idd ook al bedacht. Tenzij je als een van de eersten zou vertrekken, dan maak je misschien nog een kans je bestemming te bereiken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:11 schreef Saak het volgende:
[..]
Verder kwam ik dus ook nietxD
En als het er op aan komt ben je heus niet de enige die richting dat bewuste gebied gaat![]()
Met de auto kom je nergens als er zo'n grote volksverhuizing plaats vind
Juist daarom lijkt het me nuttig daar vooraf over na te denken en je daarbij niet op maar 1 plek te richten. Tenzij je je vooraf installeert zoals Buschetta.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 17:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Psies. DAT is nog het grootste probleem met dat soort volksverhuizingen. Die gebieden worden overspoelt met 'vluchtelingen' waardoor het ook daar chaos wordt. Voor zover je al op bestemming aan weet te komen tussen de stromen met mensen door.
In veel gevallen ben je als thuisblijver net zo goed / slecht af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |