Camouflage, baby.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:
waarom wist ik niets van het nieuwe topic?
verbeterdquote:Op dinsdag 29 december 2009 22:50 schreef BarraCupraCuda het volgende:
waarom wist ik niets van het nieuwe topic?![]()
![]()
![]()
Nee, maar door ouderdom kunnen ze gaan lekken en verliezen ze (uiteindelijk) hun spanning, of ze ergens inzitten of niet.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:37 schreef Killaht het volgende:
Ff een vraag. Ik heb een knijpcat led zaklamp en een maglite op batterijen. Lopen de batterijen van de maglite langzaam leeg als je hem ook niet gebruikt of voor zaklampen in het algemeen?
Ik heb ook een maglite LED, ze adviseren om de batterij eruit te halen wanneer je hem niet gebruiktquote:Op donderdag 31 december 2009 03:29 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee, maar door ouderdom kunnen ze gaan lekken en verliezen ze (uiteindelijk) hun spanning, of ze ergens inzitten of niet.
PS: Hoe beviel die Krav Maga-cursus eigenlijk?quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
te matig nog
stabiele handen altijd van het buks schieten
Overdrijven is natuurlijk ook weer een vak.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef Da_Ripper het volgende:
Op het balkon, mijn sigaretje rokend, kijkend naar de wereld onder me, met die harde wind, alles onder de stuifsneeuw - krijg ik een soort van post-apocalyptisch nucleaire-fallout-winter gevoel ... en ben toch maar wàt blij dat ik gewoon de deur achter me kan dichttrekken en in m'n warme woonkamer deze post hier kan plempen
ik denk dat je in een survival situatie niet genoeg eten hebt om al je electical gear op te laten door te draaien/fietsen..quote:Op zondag 17 januari 2010 03:39 schreef einszweiachtung het volgende:
Is zonne energie trouwens wel slim te gebruiken? Als het kapot is is het moeilijk te repareren, ik dacht meer aan dynamos
quote:
quote:Op maandag 18 januari 2010 18:23 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Je hebt geen cd-speler in je doos!
Wel een laptopquote:Op maandag 18 januari 2010 18:23 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Je hebt geen cd-speler in je doos!
Ik beloof me telkens er een samen te stellen maar het is er nog niet van gekomen. Tot nu toe heb ik wel genoeg spullen en weet ik ook waar het ligt maar when the poop hits the propeller moet ik toch alles nog bij elkaar rapenquote:
Lijkt me wel een goed horloge, heb er zelf ook eentje die erop lijkt, met dezelfde functies, die werkt ook goed, alleen met het weer, als je je vaak verplaatst duurt het wel even voordat hij een goede voorspelling geeft, hij gaf bij mij een keer 3 dagen zon aan terwijl het regende.quote:Wat vinden jullie hier van eigenlijk? Ik wil al een tijdje zo'n horloge maar ik vond ze steeds veel te duur. Deze lijk nu weer veel te goedkoop om waar te zijn!
Volgens mij zal een EMP ook die schrootonderdelen waardeloos maken afhankelijk van het bereik. Je kan beter een goede Faraday kooi ergens plaatsen om bepaalde electronica in te bewaren.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 12:48 schreef R0N1N het volgende:
Een CD met survival info is overigens ook niet gek om mee te nemen. Geheugen sticks, Micro-SD etc. past meer op en is veel kleiner ... maar een gebrande CD overleeft een EMP & andere magnetische invloeden
Zelfs al heb je geen Notebook o.i.d. bij je. Van schroot een werkende PC maken moet geen probleem zijn. Dergelijk schroot zou er wel eens in overvloed kunnen zijn. (Er zijn in Nederland b.v. ongeveer net zoveel PC's als mensen.)
& zo niet, jammer dan
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:10 schreef huhggh het volgende:
Wie heeft trouwens de film "The Road" inmiddels al gezien?
Gaat over een post-apocaliptische wereld, waarin mensen op een harde manier zonder al te veel bronnen, moeten zien te overleven.
Ben 'm nu aan het bekijken. Tis echt een film gemaakt voor dit topic.
quote:
Dat wel, maar op den duur gaat het toch kapot. Met computers al helemaal. 5 jaar met een computer doen zonder dat er iets aan kapot gaat is al redelijk bijzonder, laat staan 10, 20, 30 jaar.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:47 schreef Buschetta het volgende:
Volgens mij zal een EMP ook die schrootonderdelen waardeloos maken afhankelijk van het bereik. Je kan beter een goede Faraday kooi ergens plaatsen om bepaalde electronica in te bewaren.
Zijn genoeg PC's hier die 20 jaar oud zijn hoorquote:Op woensdag 20 januari 2010 00:21 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat wel, maar op den duur gaat het toch kapot. Met computers al helemaal. 5 jaar met een computer doen zonder dat er iets aan kapot gaat is al redelijk bijzonder, laat staan 10, 20, 30 jaar.
Een hoop 'schroot' zal inderdaad met EMP ook niet veel meer doen, en met de zon als bron blijft er weinig buiten bereik. Met nukes zal het er om hangen. Waar & hoeveel. Maar hoog in de atmosfeer kun je een half continent plat krijgen, met 1 bom. Bij een 'al out nuclear exchange' zijn er toch ook niet veel plaatsen op aarde 'veilig' voor EMP.
hmmm... tja. Steeds 3 computers tegelijk kopen, en er 2 in de doos (+zilverpapier) laten zitten voor de onderdelen wordt een beetje duur.
Ja, m'n C=64. 28 alweerquote:Op woensdag 20 januari 2010 00:25 schreef Buschetta het volgende:
Zijn genoeg PC's hier die 20 jaar oud zijn hoorLaptops is weer een ander verhaal. Ik heb een "Blackbox" case mod die de meeste dingen wel zou moeten weerstaan. Maar zelfs batterijen overleven een EMP niet meer tegenwoordig volgens mij ? Weet jij daar iets van ?
Ik dacht dat moderne accus een bepaalde chip hadden die "overcharging" etc tegengaat, Dus logischerwijze ook dus het gehele laadsysteem beschadigen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:49 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja, m'n C=64. 28 alweer
Geen idee hoe dat zit met batterijen. Dat zoeken we even op ...![]()
* aah, EMP Batterijen is een merk![]()
* EMB's mogen we ook niet vergeten (= ElectroMagnetische Bom)
Nee, kan er niets negatiefs over vinden, so far. Maar ik zou niet weten waarom niet, eigenlijk ?
Misschien als ze in de apparatuur zitten dat ze kunnen lekken o.i.d. maar ook dat is mij niet bekend.
AaH, op die fiets. Accu's met een chip. tja, die chip wordt gebakken, maar das toch geen probleem ? Een oude accu heeft ook geen beveiliging, daarom doet 'ie 't nog wel. eventuele onderbrekers vallen vast te overbruggen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:51 schreef Buschetta het volgende:
Ik dacht dat moderne accus een bepaalde chip hadden die "overcharging" etc tegengaat, Dus logischerwijze ook dus het gehele laadsysteem beschadigen.
nah ja, dat kan dus lastig worden, als we met EMP te maken krijgen. Dan brand zo'n beetje elke pc-voeding door.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:25 schreef Saak het volgende:
Ik heb nog een paar pentium3's en een shitload aan onderdelen uit die tijd liggen, die dingen zijn niet kapot te krijgen. Ooit een keer met een storm gehad dat een voeding kapot ging, maar dan zoek je gewoon ff tussen de schroot naar een andere![]()
En ik ga the road maar es te pakken zien te krijgen
Ik wel.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:27 schreef Saak het volgende:
Goeie film, beetje somber. Maar wel lekker realistischJe krijgt echt het gevoel van "all is lost" En om het spannend te maken heb ik het laatste kwartier nog niet gekeken
Met een flink zonnepaneel of generator lukt dat prima. Notebook heeft hierbij een voordeel, omdat je de accu oplaad. Al duurt het dagen, uiteindelijk komt ie wel vol. Bij gebrek aan energie zou ik m'n PC ook alleen aandoen als het moet (en dat is zelden)quote:Op donderdag 21 januari 2010 02:07 schreef einszweiachtung het volgende:
Hier op koninginnenmarkt zijn er van die oude computers te koop (miss ken je ze van je basisschool) voor 6¤ heb je een beeldscherm + pc?
Het roept wel een paar vragen bij me op.
1. Hoe wil je in godsnaam aan zoveel energie komen voor een pc? Ik kan amper aan energie komen via de zon voor mijn ipod pakket laat staan voor een hele pc.
Nee, je hoeft geen alu-hoedje opquote:2. Ik lees hier dat je de pc moet verpakken in folie.. Moet je jezelf ook inpakken dus als er een EMB valt in nl?
Stereo? Is een kortegolfradio a.k.a. wereldontvanger, of nog beter: een scanner waarmee je ook portofoonverkeer mee af kan luisteren (C2000 is overrated met dat centrale gedoe) niet beter?quote:Op maandag 18 januari 2010 19:29 schreef Buschetta het volgende:
Ik probeer momenteel alles op penlites te laten draaien of accu's.
Best interesant experiment. Mijn stereo draait 35 uur op 4 penlites. Als ik die dingen dus eens per week oplaadt is het al voldoende. Een solarcharger kan dus makkelijk 7 verschillende apparaten continue van energie voorzien als ze allemaal zo'n laag energieverbruik hebben.
Mijn laptop draait 9.5 uur. (effectief 5 uur) dus ik zoek nu om die op te laden met solar en dan ben ik best wel zuinig. Koelkast staat trouwens ook al een paar weken uit
Binnenkort wil ik een paar LED buizen halen en dan een soort standalone verlichting maken voor in Keuken, Douche, WC en Slaapkamer. Als ik die dan op een soortgelijke manier kan opladen kan ik continue gebruik maken van die dingen zonder te hoeven investeren in grote solar panelen. Het gaat me op de basis behoeften.
Door alles van elkaar gescheiden te houden kan ik goed inschatten wat het verbruik is en zo efficienter maken.
Mijn doel is om alles zo uit te bouwen maar niets af te doen in luxe. Kost helaas wel geld om zulke efficiente apparaten te kopen want hoe zuiniger hoe duurder zo lijkt het.
Daarom vond ik 'm ook erg realistisch.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:43 schreef R0N1N het volgende:
Let op, is GEEN popcorn film & voor actie hoef je er ook niet naar te kijken ...
Hij maalt nog steeds door m'n hoofd. Is geen film waar je vrolijk van wordt ofzo.
Als de wereld naar de klote gaat, geloof, dan heb je veel aan een wereldontvanger (kortegolf).quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Resistor het volgende:
[..]
Stereo? Is een kortegolfradio, of nog beter: een scanner waarmee je ook portofoonverkeer mee af kan luisteren (C2000 is overrated met dat centrale gedoe) niet beter?
En als je helemaal gek wilt doen kan je een camping-satellietschotelsetje aanschaffen, die kan je op 12V laten werken, net als een televisietje.
Zie jij ze al zitten? Beetje radio maken:: Jaaa hier is radio 3fm jouw hits terwijl je vecht voor je leven!quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef Resistor het volgende:
[..]
Stereo? Is een kortegolfradio a.k.a. wereldontvanger, of nog beter: een scanner waarmee je ook portofoonverkeer mee af kan luisteren (C2000 is overrated met dat centrale gedoe) niet beter?
En als je helemaal gek wilt doen kan je een camping-satellietschotelsetje aanschaffen, die kan je op 12V laten werken, net als een televisietje.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:06 schreef einszweiachtung het volgende:
Zie jij ze al zitten? Beetje radio maken:: Jaaa hier is radio 3fm jouw hits terwijl je vecht voor je leven!
Of.. een Documantaire op TV hoe ze chocolade maken terwijl jij amper droog brood hebt..
Als je gewoon eens een non-elektriciteit weekend wilt houden is dat wel leuk allemaal. Maar ik denk dat je er verder niet veel aan hebt.
quote:Ik zal me eens verdiepen in het maken van een 12v/15v generator want bijna alles heeft zoeen auto-plug daarmee kan dat erg handig zijn.
Verder wou ik een kaart met handige punten op zoals: Vuilstort, e.v.t. supermarkt distributie centrum etc. zou dat slim zijn/kan je het gebruiken in tijden van nood?
Lang geleden. Te langquote:Op donderdag 21 januari 2010 19:28 schreef huhggh het volgende:
<snip>
Wat vinden jullie trouwens van Red Dawn, uit de tachtiger jaren?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:50 schreef R0N1N het volgende:
Denk meer aan:
'Emergency broadcast', survival-zend-amateurs. Gemeenschappen. Communicatie.
"I am broadcasting on all AM frequencies. I will be at the South Street Seaport everyday at mid-day, when the sun is highest in the sky. If you are out there... if anyone is out there... I can provide food, I can provide shelter, I can provide security. If there's anybody out there... anybody... please. You are not alone."
Je zag in het nieuws dat sommige mensen op Haïti vanuit de steden naar het platteland trekken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:32 schreef blupper het volgende:
[quote]Op vrijdag 22 januari 2010 00:50 schreef R0N1N het volgende:
Denk meer aan:
'Emergency broadcast', survival-zend-amateurs. Gemeenschappen. Communicatie.
"I am broadcasting on all AM frequencies. I will be at the South Street Seaport everyday at mid-day, when the sun is highest in the sky. If you are out there... if anyone is out there... I can provide food, I can provide shelter, I can provide security. If there's anybody out there... anybody... please. You are not alone."
I Am Legend, geweldige film ook.
En als er bijv. een ramp net zoals Haïti gebeurt, wat zouden jullie dan doen? spullen pakken en wegwezen of wachten op noodhulp?
Er van uitgaande dat alleen Nederland is getroffen door een aardbeving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |