abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64289116
Vanavond is de 6e aflevering (en de laatste van seizoen 1) van de BBC serie Surivors. Ik ben ene paar weken geleden gaan kijken en ben redelijk hooked . Hoewel het eerste seizoen dus bijna klaar is, komt er een 2e, tijd genoeg dus om op de hoogte te komen van seizoen 1 en fan te worden van deze serie!

Van 1975 tot 1977 liep er op de BBC een science-fiction programma genaamd Survivors. Een serie over een groep mensen die elkaar vind en samen verder gaat na een gebeurtenis waarbij 99% van de wereldbevolking sterft.
In 2008 heeft de BBC een remake gemaakt, waar het eerste seizoen bijna van klaar is (ik had misschien een paar weken eerder moeten posten ). Er is inmiddels een akkoord, serie 2 gaat er komen !

In Survivors 2008 volgen we in de serie een groep mensen die een griepvirus hebben overleefd, waar 99.9% van de wereldbevolking aan is overleden. De serie geeft aan hoe het is om te overleven in een wereld zonder de gemakken van alle dag, en zonder leiding, politie, law & order, alles wat we in deze tijden normaal vinden.

Hoofdpersonen zijn:

Abby Grant, de vrouw die de moeder van de groep overlevenden wordt. Ze zoekt naar haar zoon Peter tijdens de serie. Ze houdt de groep bij elkaar en zorgt voor stabiliteit. Abby is de enige die het virus heeft overleefd zonder er immuun voor te zijn (voor zover we weten)

Aleem Sadiq (Al) is een playboy die gewend is aan een luxe levensstijl. Al is totaal niet voorbereid op een leven zonder al die luxe. Hij komt al snel Najid tegen en de twee krijgen een sterke band.

Najid Hanif is een moslim, die iedereen die hij kent is kwijtgeraakt aan het virus. Toch is hij zijn geloof niet kwijtgeraakt. Hij komt al snel Al tegen, die hem onder zijn hoede neemt. Hij ligt het makkelijkst in de groep, maar vooral Abby, Al en Anya is hij erg close mee.

Greg Preston ontmoet de groep als hij de stad ontvlucht. Zijn plan is om alleen ergens op het platteland een zelf-voorzienend bestaan op te bouwen, maar hij wordt door Abby overgehaald om bij de groep te blijven om zo samen sterk te staan.

Anya Raczynski is een dokter die honderden patienten met het virus onder haar ogen ziet sterven. Nadat alles stil is komen te liggen, vertrekt ze. Ze wil niet meer aan haar tijd als dokter herinnerd worden, omdat ze vindt dat ze gefaald heeft. Ze wordt opgenomen in de groep, waar ze weer warmte voelt.

Tom Price zit in de gevangenis als het virus uitbreekt. Hij doet alles om te ontsnappen aan het virus en de dood in de gevangenis. Hij lijkt emotieloos, maar hij is veel complexer dan dat, en hij kan moeilijke situaties heel rationeel ontleden. Hij is loyaal aan de groep overlevers die hem heeft opgenomen, al doet hij alles om binnen de groep zelf te overleven.

Natuurlijk zijn er nog veel meer hoofdrolspelers, maar dit zijn de belangrijkste karakters die samen de Surivors-groep vormen. Deze groep wordt gevolgd tijdens hun avonturen om eten te halen, hoe ze omgaan met ontmoetingen van andere overlevenden en hoe ze overleven in een wereld waar niets meer is zoals het was.
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 23 december 2008 @ 23:50:09 #2
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_64308139
Beter laat dan nooit.
Ik vond het erg spannend en kon me al niet voorstellen dat de 'laatste' aflevering echt de laatste zou zijn, want het had nogal een open einde.
Op het BBC Message Board, forum voor kijkers, is de afgelopen tijd trouwens erg geklaagd. Dat het niet logisch was... dat de originele serie beter was... dat de acteurs zo slecht waren...
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  dinsdag 23 december 2008 @ 23:56:07 #3
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_64308464
P.S. Ik vond het geen sciencefiction. Dit kan morgen gebeuren
pi_64360865
Weet iemand ook of er NL subs ergens te vinden zijn voor deze serie?
pi_64361597
Even een tvp voor deze serie
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  donderdag 25 december 2008 @ 21:43:07 #6
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64361668
Ah post apocalyticaanse serie, tof. . Zeker eentje om uit te proberen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_64367400
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 23:56 schreef Wickedangel het volgende:
P.S. Ik vond het geen sciencefiction. Dit kan morgen gebeuren
Mwoah, het zal allemaal nog net wel meevallen, maar zeker interessant om over na te denken
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:57 schreef Dynd het volgende:
Geen idee. Keek zelf altijd op de BBC, prima te volgen vond ik.
quote:
Op donderdag 25 december 2008 21:43 schreef jogy het volgende:
Ah post apocalyticaanse serie, tof. . Zeker eentje om uit te proberen.
Ja, de episodes zijn wel 'beschikaar' op internet, zeker het kijken waard
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_64368911
Had er nog niet van gehoord maar de openingspost klinkt erg goed. Binnenkort maar eens op zoek naar torrents dvd's.
Je suis Charlie Sheen
pi_64412565
Gisteren en vandaag heb ik de 6 afleveringen bekeken, en ik moet zeggen dat ik het leuke serie serie vind.

Terug naar het tijdperk met rivaliserende groepen mensen.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mr.Silencer op 27-12-2008 21:46:50 ]
pi_64414664
quote:
Op donderdag 25 december 2008 20:57 schreef Dynd het volgende:
www.bierdopje.eu

Leuke serie maar ik word echt ziek van die "wij-gaan-medicijn-ontwikkelen"-gasten
Ik wil gewoon mensen zien die moeten gaan overleven
pi_64632098
Net de laatste aflevering gekeken - verrassend goede serie! Ben benieuwd hoe het verder gaat - weet iemand wanneer seizoen 2 begint?
Nee.
  zondag 4 januari 2009 @ 00:20:27 #12
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_64632782
leuke serie, maar acteurs niet altijd overtuigend en waarom zie je de hele tijd de zelfde auto's langsrijden?
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:19:23 #13
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_76484124
GROTE DIKKE KICK!!

Dinsdag 12 januari begint seizoen 2 op BBC1: http://eztv.it/tvnews/4728/survivors-returns-to-bbc/
Ik heb net seizoen 1 maar weer gedownload omdat ik de helft alweer ben vergeten.
  woensdag 6 januari 2010 @ 15:46:32 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_76485223
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 15:19 schreef Beavis het volgende:
GROTE DIKKE KICK!!

Dinsdag 12 januari begint seizoen 2 op BBC1: http://eztv.it/tvnews/4728/survivors-returns-to-bbc/
Ik heb net seizoen 1 maar weer gedownload omdat ik de helft alweer ben vergeten.

Woooohooooooo! Leujk! .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_76504867
Erg vet inderdaad. Vind het wel een erg goede serie, ben benieuwd hoe dit seizoen wordt. Gewoon erg spannend!
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:46:11 #16
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_76505274
Ja, ik zag de promo. Zin in!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 12:31:56 #17
230534 stamppot
Stampen maarr!
pi_76558798
TVP, k moet het eerste seizoen ook maar weer even opnieuw gaan kijken
  dinsdag 12 januari 2010 @ 16:32:26 #18
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_76725595
Vanavond om 22:00 is het weer zo ver. BBC1
pi_77472937
Toevallig las ik vandaag dat het deze maand weer was begonnen.
Zo te zien zal dit seizoen ook 6 afleveringen bevatten.

Eerst seizoen 1 kijken, want de meeste details ben ik inmiddels wel weer vergeten.
pi_77608525
Damn, net aflevering 3 gezien van 't 2de seizoen. Wat spannend! Aan het einde had ik echt iets zo van ''shit, waarom nu al afgelopen?'' Vind het een goede serie, leuke plotwendingen soms. Bij aflevering 1 van dit seizoen had ik even het idee dat ze iets teveel wilden, maar dat kwam gelukkig weer goed.
pi_77636960
nog niet gezien, wil ik wel gaan kijken, eerst seizoen 1 natuurlijk
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_77838622
is wel vette serie idd nu alle afl gezien en nu telkens wachten weer op nieuwe

anyway:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 februari 2010 @ 22:40:41 #23
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_77865445
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 11:08 schreef SameOldGrind het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Wat ik jammer vind, is dat in deze tweede serie de nadruk op actie ligt. Dan wordt er wéér een hoofdrolspeler ontvoerd en dan volgt er wéér een hoop geren om hem/haar te bevrijden... Hoewel in de laatste aflevering nog wel wat morele dilemma's werden aangesneden. Dat vind ik interessanter.
pi_77867931
nee k bedoel haar, niet abby
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:58:14 #25
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_77869253
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:27 schreef SameOldGrind het volgende:
nee k bedoel haar, niet abby[ afbeelding ]
Ach ja, je schreef ook "dokter". Ik ben even vergeten hoe dat precies zat.
pi_77903964
TerugVindPandemie
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_78106665
nieuwe ep online
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:20:09 #28
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_78372931
Mooi (voorlopig ) einde.
pi_80307031
quote:
Survivors won't survive BBC axe

The BBC is bringing Survivors to an end after just two series.

The remake of the 1970s cult sci-fi show will not return because of its falling ratings.

The 21st century version of Survivors stars Julie Graham and Max Beesley, in which a handful of survivors struggle to stay alive when a deadly virus wipes out most of the world's population.

The finale of the second series was seen by 4.43million viewers.

A BBC spokeswoman confirmed: "The BBC is committed to making a broad range of varied and ambitious drama, but in order to achieve this we do have to move on from some pieces in order to allow new work to come through.

"After two series, Survivors will not be returning."

The post-apocalyptic BBC1 drama was originally penned by sci-fi writer Terry Nation, who also wrote Blake's 7 and created Doctor Who's arch-enemies the Daleks.

It ran over three series in 1975 after the BBC secured the rights to The Survivors after months of negotiations with Nation's estate.

The new series was written by Adrian Hodges, who also penned Ruby In The Smoke, Shadow In The North and Primeval.

bron
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 14 april 2010 @ 15:33:24 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80307116
Begint zoiets niet binnenkort op Discovery?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80307484
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:31 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

Fuck...
  woensdag 14 april 2010 @ 23:25:23 #32
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_80327388
Nu zullen we nooit weten hoe het afliep met Max Beesley als luchtverstekeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')