Dat mag jaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:05 schreef Rave_NL het volgende:
Whahaha jaaa1!~!!~!:DD:D:D:;d;d;d;DD:D:d:D
Of zal ik mn reet afvegen met alles wat met bakkies te maken heeft...
quote:Op vrijdag 17 april 2009 21:56 schreef Pumatje het volgende:
[..]
het is Kmar of Marns
maar geen Kmarns.
Korps Mariniers is Kmarns!!!quote:
Hey, ik ben niet de militair die de nukubu probeerde te corrigeren.....quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 17:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Korps Mariniers is Kmarns!!!
Mariniers is Marns!!!
Wilco!
Je kunt het gewoon op MPbundels noemen, overal waar marine genoemt word worden KMarns en vloot apart genoemd. KMarns word ook als KMarns benoemt. Dus gewoon de militaire wetgeving staat het overal in vermeld, lijkt mij an sich wel duidelijk genoeg.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 08:42 schreef fathank het volgende:
Tijd voor een eenduidige bronvermelding dan maar voordat we deze eindeloze discussie weer tot in den treure gaan houden.
Dus Kmarns voor het Korps Mariniers. Klaar. Mooi, dan zijn we daar ook weer uitquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:28 schreef AchJa het volgende:
Nou nou, de logica is bij sommigen ook wel ver te zoeken. Waar zou die laatste "S" voor zijn in Kmarns??? Juist, meervoud, dus niet Korps Marinier maar Mariniers. Is dat nou zo moeilijk te begrijpen? Op het moment dat je het over een stand of rang hebt bv: "marn1alg of smjrmarnalg" (marinier 1e klas algemeen, sergeant majoor marinier algemeen) dan heb je het over enkelvoud. Als je het geheel bedoelt heb je het over de mariniers of het korps mariniers, dus plus "S".
Ja, het is toch ook KLPD, KCT, KMC KRA enz. En oh ja, om nog wat meer verwarring te stichting had je vroeger ook nog het "Korps Marechaussee te voet"quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 01:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Dus Kmarns voor het Korps Mariniers. Klaar. Mooi, dan zijn we daar ook weer uit
Het is niet zo dat ik hier bundels van militaire wetgeving heb liggen dus ik kon het niet even 1,2,3 nakijkenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:44 schreef Esses het volgende:
[..]
Je kunt het gewoon op MPbundels noemen, overal waar marine genoemt word worden KMarns en vloot apart genoemd. KMarns word ook als KMarns benoemt. Dus gewoon de militaire wetgeving staat het overal in vermeld, lijkt mij an sich wel duidelijk genoeg.
Zo zou je het wel kunnen stellen jaquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:38 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Dit is de militaire versie van patat/friet?
Gewoon online te raadplegen: http://mpbundels.mindef.nl/quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:45 schreef fathank het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik hier bundels van militaire wetgeving heb liggen dus ik kon het niet even 1,2,3 nakijken
quote:Gebruikte afkortingen:
DvO Departement van Oorlog
Esk Eskader
Gen Genealogische band met
GFPI Garde Fuseliers Prinses Irene
GRG Garderegiment Grenadiers
GRJ Garderegiment Jagers
KCT Korps Commandotroepen
KIM Koninklijk Instituut voor de Marine
KL Koninklijke Landmacht
Klu Koninklijke Luchtmacht
KNIL Koninklijk Nederlands-Indisch Leger
KM Koninklijke Marine
KMA Koninklijke Militaire Academie
KMar Koninklijke Marechaussee
KMarns Korps Mariniers
KMS Koninklijke Militaire School
KNatres Korps Nationale Reserve
KNB Koninklijke Nederlandse Brigade Prinses Irene
Klua Korps Luchtdoelartillerie
KMI Koninklijk Militair Invalidenhuis (nu KTOMM)
KRA Korps Rijdende Artillerie
KTOMM Koninklijk Tehuis voor Oud Militairen en Museum
KVA Korps Veldartillerie
MD Mijnendienst
MLD Marine Luchtvaartdienst
OZD Onderzeedienst
RBT Regiment Bevoorradings- en Transporttroepen
RGKT Regiment Geneeskundige Troepen
RHB Regiment Huzaren van Boreel
RHPA Regiment Huzaren Prins Alexander
RHPO Regiment Huzaren Prins van Oranje
RHS Regiment Huzaren van Sytzama
RI Regiment Infanterie
RICh Regiment Infanterie Chassé
RIJWF Regiment Infanterie Johan Willem Friso
RIMvC Regiment Infanterie Menno van Coehoorn
RIOG Regiment Infanterie Oranje Gelderland
RLJ Regiment Limburgse Jagers
RGT Regiment Genietroepen
RSTPB Regiment Stoottroepen Prins Bernhard
RvH Regiment van Heutsz
RVT Regiment Verbindingstroepen
Het is trouwens patat bij Defensiequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:38 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:
Dit is de militaire versie van patat/friet?
Ik dacht trouwens ook altijd dat het Kmarns was voor het korps.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |