abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74133694
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 16:48 schreef rlue het volgende:
ik ga het laatste weekend van november naar londen, bedoeling is stappen en stappen. De zaterdag komt wel goed met wat technodeuntjes om onze oren maar voor de zondag heb ik een vraag:
wat is de lokale melkweg/paradiso in londen? Was van plan om een toko/kroeg in te gaan en bandjes te kijken...mogen best totaal onbekende bandjes zijn...zolang ze maar leuk zijn!
suggesties?
Ehm, er zijn heel wat plekken eigenlijk. Wat voor muziek? Voor electro bvb. Corsica Studios, voor indie/rock bvb The Roundhouse. Brixton Academy is erg mooi en raad ik eigenlijk altijd aan. Scale is ook vooral voor up-and-coming dingen. Er zijn echt zoveel kleine zaaltjes... ik raad www.timeout.com aan zodat je gewoon kunt kijken naar wat je leuk vind.
pi_74134937
geboekt voor 25 tot 29 nov!!!
Be brave. Be kind.
pi_74243539
Gaat er iemand nog los morgen met Halloween? Mn huisgenoot (male:P) heeft een sexy lingerie pakketje gekocht met zwarte heksenpruik, bloederige mascara. Dat wordt nog wat! Ik ga er sowieso vanuit dat de binnenstad met gekken rondloopt morgenavond.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74247678
Is het eigenlijk al wat goedkoper geworden om te gaan shoppen in londen?
Be kind whenever possible. It is always possible
Blog: http://worldtripping.org/
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:13:16 #105
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_74247715
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:10 schreef jdeheij het volgende:
Is het eigenlijk al wat goedkoper geworden om te gaan shoppen in londen?
De pond staat relatief erg laag, dus ja.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_74247768
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

De pond staat relatief erg laag, dus ja.
Mooi! Een goede reden om naar londen te gaan
Be kind whenever possible. It is always possible
Blog: http://worldtripping.org/
pi_74248765
Vandaag Halloween en komende maandag Jim Carrey in Londen ... het kan weer eens niet op in deze stad!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_74248983
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:17 schreef sitting_elfling het volgende:
Vandaag Halloween en komende maandag Jim Carrey in Londen ... het kan weer eens niet op in deze stad!
Colin Firth doet 't trouwens samen met Jim.

Maar het is hier toch elke dag feest

pi_74249108
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:28 schreef jmac het volgende:

[..]

Colin Firth doet 't trouwens samen met Jim.

Maar het is hier toch elke dag feest

[ afbeelding ]
Colin Firth heb ik nog nooit van gehoord maar Jim Carrey is een baas .
Is die kerstfoto al actueel? Moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit in het centrum van Londen kom alleen als er echtwat te doen is.
pi_74249526
Je hebt Bridget Jones toch wel gezien?

7 November om 8 uur 's ochtends is trouwens de grote Harrods kerstparade.
pi_74250065
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 12:51 schreef jmac het volgende:
Je hebt Bridget Jones toch wel gezien?

7 November om 8 uur 's ochtends is trouwens de grote Harrods kerstparade.
Danku, ik zal er zijn Heb vorig jaar veel 'kerst' dingetjes gemist in Londen omdat het me niet zo veel interesseerde. Nu heb ik er tijd voor komende zaterdag. Zijn er eigenlijk nog meer must see's wat betreft Kerst in Londen?

En nee, ik heb geen bridget jones diary gezien (pepernoten zijn overigens op)
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:09:37 #112
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_74251359
Ik zie trouwens dat ik mijn Londen verslag nog helemaal niet gespamd heb hier: http://www.royorama.nl/?p=1409
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_74262196
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 14:09 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zie trouwens dat ik mijn Londen verslag nog helemaal niet gespamd heb hier: http://www.royorama.nl/?p=1409
Wel een typisch verslag over Londen

Voor de rest is het hier op dit moment best wel gekkenhuis, het laatste half uur al constant vuurwerk en iedereen loopt er bij als of ze uit 1 of ander kerkhof zijn ontwaakt . Verbaas me er wel over dat het ZO ontzettend leeft hier
pi_74262450
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]
Voor de rest is het hier op dit moment best wel gekkenhuis, het laatste half uur al constant vuurwerk en iedereen loopt er bij als of ze uit 1 of ander kerkhof zijn ontwaakt . Verbaas me er wel over dat het ZO ontzettend leeft hier
Inderdaad Hele straat vol met koters in allemaal gekke creaties en allemaal aanbellen voor snoep. In elke winkel waar ze komen krijgen ze ook nog eens snoep. Hilarisch hoe leuk sommige zich aankleden. Veel verschil met Nederland waar volgens mij geen kind 't echt serieus viert.
pi_74262472
wat zijn de niet typische dingen dan???

ben beetje aan het plannen voor mijn trip 25 tot 29 nov
Be brave. Be kind.
pi_74262664
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:23 schreef jmac het volgende:

[..]

Inderdaad Hele straat vol met koters in allemaal gekke creaties en allemaal aanbellen voor snoep. In elke winkel waar ze komen krijgen ze ook nog eens snoep. Hilarisch hoe leuk sommige zich aankleden. Veel verschil met Nederland waar volgens mij geen kind 't echt serieus viert.
Haha nee dat klopt! Ik kan me niet herinneren dat dat in Nederland gebeurt. Hierzo net ook een groep koters met hun ouders dressed as leraren van Harry Poter. Ben benieuwd hoe dat vannacht zal zijn in het centrum,

Zo'n feestje ben ik wel voor te porren, maar me om kleden als 1 of andere graftak gaat me wat ver
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:24 schreef Esje-lief het volgende:
wat zijn de niet typische dingen dan???

ben beetje aan het plannen voor mijn trip 25 tot 29 nov
Typisch .. als zijnde van de museums, de big ben, de eye, de wisseling van de wacht bij bucky paleisje enzovoorts. Allemaal wel leuk en aardig, maar niet 'echt' speciaal in mijn ogen.
pi_74263577
wat is dan speciaal in Londen?
Be brave. Be kind.
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:40:51 #118
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_74264457
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 21:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wel een typisch verslag over Londen
Typisch als in standaard toeristisch? Ja, ik was er nog nooit geweest en dan hoort dat er toch wel bij
pi_74265564
hoi hoi,

dank voor alle info in dit forum scheelt weer wat zoek werk. Wij gaan 17 december tot 21 dec. ik vroeg me af of er bij de tube of op liverpool street een mogelijkheid is om bagage op te slaan totdat we naar het hotel gaan en op de dag van vertrek natuurlijk. we vliegen pas laat weer terug naar weeze.
pi_74277337
Naast Platform 10 kan je je bagage op slaan geloof ik. Weet niet hoeveel het kost.
pi_74279048
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 23:23 schreef mister_HP het volgende:
hoi hoi,

dank voor alle info in dit forum scheelt weer wat zoek werk. Wij gaan 17 december tot 21 dec. ik vroeg me af of er bij de tube of op liverpool street een mogelijkheid is om bagage op te slaan totdat we naar het hotel gaan en op de dag van vertrek natuurlijk. we vliegen pas laat weer terug naar weeze.
Kan je dat niet gewoon bij het hotel achterlaten?
pi_74285189
mijn hotel zit in hammersmith en ik moet op liverpool street zijnvoor de stansted express. ik heb geen idee hoelang ik erover doe om heen en terug tegaan. als me dat twee uur kost dan zoek ik leiver een kluis voor een dag.

update:

gevonden: http://www.left-baggage.co.uk/index.php dit bedrijf beheerd een aantal bagage opslag locaties op stations.

[ Bericht 33% gewijzigd door mister_HP op 01-11-2009 18:57:05 ]
pi_74286362
ik ga naar het yha hostel bij earls court...

ik ben benieuwt!!
Be brave. Be kind.
pi_74287939
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:25 schreef Esje-lief het volgende:
ik ga naar het yha hostel bij earls court...

ik ben benieuwt!!
Ha, zit je bij mij in de straat. Nou ja, ongeveer dan. Enfin, mooie buurt, zeker als je richting Gloucester Rd/South Ken gaat.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_74289609
ik hoor graag genoeg over lekkere restaurantjes en leuke pubs?
Be brave. Be kind.
pi_74290184
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:35 schreef Esje-lief het volgende:
ik hoor graag genoeg over lekkere restaurantjes en leuke pubs?
Het is een meer residential buurtje, maar ik kan wel wat snelle tips geven als je het in de buurt zoekt. In Bina Gardens zit Noor Jahan, een van de betere (en nog steeds betaalbare) curry-shops in Londen. Nog steeds geen 'fine dining', maar hele goeie Indiase gerechten. Qua pubs is de Angelsea Arms op Selwood Terrace altijd wel goed, maar meestal zit ik bij vrienden in Notting Hill ofzo. Anders de Duke of Clarence op Old Brompton, die's ook wel gezellig. Oh, en voor een late brunch naar Balans op de hoek van Old Brompton en Earls Court Road (echt om de hoek van je hostel), die serveren brunch tot 5 uur in de middag, heerlijk in het weekend
pi_74291801
thankssss...

ben nu al een beetje aan het kijken voor feesten en lekkere eet tentjes...

andere mensen nog tips?
Be brave. Be kind.
pi_74296513
quote:
Op zondag 1 november 2009 21:09 schreef Esje-lief het volgende:
thankssss...

ben nu al een beetje aan het kijken voor feesten en lekkere eet tentjes...

andere mensen nog tips?
Ben je alleen op reis? Wat is ongeveer je budget, waar ben je naar op zoek qua keuken/sfeer/muziek, etc...
pi_74297281
nee, ik vertrek wel alleen, maar een vriendin uit Coventry meet mij in Londen.

Ik neem zo'n 1000 euro mee voor 4 dagen... Dus kan aardig wat leuke dingen doen.
Mijn vriendin is Moslim, dus qua eten moeten we daar op letten. Verder sta ik open voor alles.
Ben dol op japans, italiaans en tapas maar lekker fish en chips gaan er zeker in.
Qua uitgaan ben ik ook wel voor alles in. House, techno, urban maar een gezellige avond in de pub kletsen is ook leuk

Bring it on!!
Be brave. Be kind.
pi_74298058
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:24 schreef Esje-lief het volgende:

Ik neem zo'n 1000 euro mee voor 4 dagen... Dus kan aardig wat leuke dingen doen.
Mijn vriendin is Moslim, dus qua eten moeten we daar op letten. Verder sta ik open voor alles.
Ben dol op japans, italiaans en tapas maar lekker fish en chips gaan er zeker in.
Qua uitgaan ben ik ook wel voor alles in. House, techno, urban maar een gezellige avond in de pub kletsen is ook leuk

Bring it on!!
Tapas! Hele goeie vlakbij op Old Brompton Road, heet Tendido Cero. Wel reserveren, maar past wel binnen het budget. Ik ga je nog wel wat meer tips geven, ben morgen alleen op reis, kom dus later.
pi_74305862
quote:
Op zondag 1 november 2009 22:24 schreef Esje-lief het volgende:

Bring it on!!
Tapas: Jamon Jamon op Parkway, NW1 is erg goed, maar er zijn heel wat andere plaatsjes.
Voor Japan eten is Brewer Street het best en heeft heel wat authentieke restaurants. Voor de rest raad ik ook Okawari net ten noorden van Leicester Square aan voor sushi, en Satsuma in Wardour Street in Soho is goed voor een snelle lunch en vooral voor al het Japans eten dat niet sushi is.
Fish / Chips: gewoon een goede pub zoeken.
Italiaans: krijg je echt overal natuurlijk. Locando Locatelli is een fantastisch restaurant met een michelin-ster wat eigenlijk niet eens zo duur is - en het eigenlijk misschien wel waard is om naar toe te gaan als je echt geweldig Italiaans eten wil.
pi_74306450
i'm totally in love with you guys right now... !!!
Be brave. Be kind.
pi_74307841
quote:
Op maandag 2 november 2009 09:13 schreef Esje-lief het volgende:
i'm totally in love with you guys right now... !!!
Voor fish en chips moet je trouwens naar Rock & Sole (of Sole & Rock, maar een van die twee moet de naam ongeveer zijn) in Endell Street bij Covent Garden. Goede verse vis en beslag, niet dat voorverwerkte spul dat meeste pubs serveren.
pi_74326272
ik heb al die restaurantjes gegoogled en sites bekeken...

Tering ik ga tonnetje rond terug komen..
Maar meer suggesties zijn zeker welkom..
Nog uitgaanstips??
Be brave. Be kind.
pi_74326804
18 t/m 21 december kerstshoppen in London.
Nou maar hopen dat de pond zo laag blijft staan
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_74329470
Morgen Jim Carrey
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:00 schreef Esje-lief het volgende:
ik heb al die restaurantjes gegoogled en sites bekeken...

Tering ik ga tonnetje rond terug komen..
Maar meer suggesties zijn zeker welkom..
Nog uitgaanstips??
Electric Ballroom in Camden town?
pi_74330990
hmmmm de zaterdag trekt me niet echt..

kent iemand Plan B brixton road?
Be brave. Be kind.
pi_74337198
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:41 schreef Esje-lief het volgende:
hmmmm de zaterdag trekt me niet echt..

kent iemand Plan B brixton road?
Nee, niet echt. Favella Chique bij Old Street is ook wel leuk, goeie mojito's en vaak lekkere muziek. Op iets meer "posh" en ergens in de Westend uit gaan. Met twee meiden kom je wel binnen bij Cuckoo ofzo, laat je de kerels lekker je drankjes betalen
pi_74362867
Iemand nog fotos van Jim gemaakt? Het was overigens tievus druk en beetje zonde dat ze Oxford Circus moesten dichtgooien : (
pi_74363575
zooo dat Cuckoo zit er uit als een herenclub... hahahahaha

ik denk dat ik maar hakken moet gaan kopen
op sneakers kom ik denk ik niej binnen
Be brave. Be kind.
pi_74364850
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Iemand nog fotos van Jim gemaakt? Het was overigens tievus druk en beetje zonde dat ze Oxford Circus moesten dichtgooien : (
Ik keek naar buiten en toen bedacht ik me dat ik geen zin had om nat te worden

Heb je 'm goed kunnen zien of was 't te druk?

Handige site is trouwens: http://www.londontown.com/

[ Bericht 7% gewijzigd door jmac op 03-11-2009 22:03:47 ]
pi_74372348
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 20:59 schreef Esje-lief het volgende:
zooo dat Cuckoo zit er uit als een herenclub... hahahahaha

ik denk dat ik maar hakken moet gaan kopen
op sneakers kom ik denk ik niej binnen
Inderdaad. Gewoon korte rok, rode lippen, hoge hakken. Vervolgens de rest van de avond gratis drank. Het is een keuze.
  woensdag 4 november 2009 @ 09:19:40 #143
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74375340
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 21:31 schreef jmac het volgende:

[ afbeelding ]
Koopje toch voor £5m.

Ik moest maar eens een overheidscontract zien te scoren!
reset
pi_74378932
De nieuwe kruising werkt erg goed, trouwens. En wat ook echt nodig daar. Het is eigenlijk in heel het VK een probleem met onnodige clutter op de straat, maar Oxford Circus als drukste kruising van Europa of wat het dan ook is, had het echt nodig.
pi_74392123
Wat een held he die burgemeester

Als je aangevallen wordt gewoon even Boris gillen. Boris to the rescue

AT YOUR SERVICE.
pi_74420957
Voor de niet-Londeners die misschien niet weten waar dit over gaat:
http://www.guardian.co.uk(...)ttack-camden-london1
pi_74438626
Nog iemand naar een bonfire night geweest vanavond? Ik ga Zaterdag met 2 vrienden die uit Nederland langs komen, iemand eerder bij Alexandra Palace of Victoria Park vuurwerk geweest?
pi_74438991
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:01 schreef Niek. het volgende:
Nog iemand naar een bonfire night geweest vanavond? Ik ga Zaterdag met 2 vrienden die uit Nederland langs komen, iemand eerder bij Alexandra Palace of Victoria Park vuurwerk geweest?
Je bedoelt die tievus vuurwerk die ik hiervan een uurtje of 7 al kan zien vanuit mijn kamer? En nog steeds hoor ik gepruttel van vuurwerk ..
pi_74439042
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je bedoelt die tievus vuurwerk die ik hiervan een uurtje of 7 al kan zien vanuit mijn kamer? En nog steeds hoor ik gepruttel van vuurwerk ..
Ik wou al bijna iedereen in de straat een gelukkig nieuwjaar gaan wensen. Leek meer BOMBfire night. Wat een vuurwerk zeg

Zaterdag naar Alexandra. Is ook een duits bierfestival en andere activiteiten.
pi_74439426
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet echt indrukwekkend hier in de buurt maar doelde meer op het vuurwerk in oa. Clapham Common en Wimbledon (blijkbaar komen er jaarlijks zo'n 100.000 mensen naar het profesionele vuurwerk in Clapham)
pi_74439519
http://www.timeout.com/lo(...)s_displays_2009.html staat een overzicht van alle vuurwerkshows.

Die van Victoria Park had vorig jaar gewonnen volgens mij.
pi_74439576
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:22 schreef Niek. het volgende:

[..]

Het is inderdaad niet echt indrukwekkend hier in de buurt maar doelde meer op het vuurwerk in oa. Clapham Common en Wimbledon (blijkbaar komen er jaarlijks zo'n 100.000 mensen naar het profesionele vuurwerk in Clapham)
Dat zou ik zo niet weten, het vuurwerk hier in de buurt van Notting Hill was best wel indrukwekkend, maar na een kwartiertje heb je het ook wel gezien .. en dan duurt het nog 45 minuten.

Kan me de reactie van vorig jaar ook nog wel goed herinneren. Schrok me de tievus toen er opeens allemaal vuurwerk te horen was.
pi_74446757
quote:
Op donderdag 5 november 2009 23:01 schreef Niek. het volgende:
Ik ben eerder bij het Alexandra Palace (Ally Pally) vuurwerk geweest - dit jaar kan ik er niet naartoe want ik zit met vrienden in Paddington... waarschijnlijk gaan we wel even Primrose Hill op om vandaar het vuurwerk te zien.

Ally Pally is volgens velen het beste vuurwerk - het is erg groot en duurt erg lang. Ook heb je gewoon een prachtig uitzicht over heel Londen vandaaruit. De treinen zullen vrij vol zitten (rijden vanuit Moorgate/King's Cross/Finsbury Park), maar je kunt het ook via Wood Green bereiken indien je wil.

Voor de rest zullen er inderdaad nog heel wat andere activiteiten zijn en is er heel wat eten/drinken/muziek. Veel plezier in ieder geval!
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:25:40 #154
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74447685
Ben eigenlijk alleen naar de Blackheath fireworks geweest een aantal keer en dat was wel spectaculair, maar na 4th July fireworks aan de East River NYC ben ik erg verwend geworden!

Dit weekend mis ik het omdat ik in Oslo ben.
reset
pi_74447811
Ik ben de afgelopen die jaar elke keer dat weekend weg geweest, en zit nu weer in Stockholm
pi_74467927
is er een soort Iens voor Londonse restaurantjes?
Ik vind wel site waar je op type keuken kan zoeken, of op de omgeving, maar niet allebei en dan nog met reviews ipv betaalde advertenties
pi_74471871
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:27 schreef computergirl het volgende:
Ik vind wel site waar je op type keuken kan zoeken, of op de omgeving, maar niet allebei en dan nog met reviews ipv betaalde advertenties
Geen idee, wij testen het altijd eerst uit en dan zien we het resultaat later

Overigens heb ik vandaag voor het eerst meegemaakt, dat ik
-een telefoon met lege accu had
-er op mn oyster geen stuiver meer stond
-mn pinpas niet werkte
-ik geen cash voor handen had

En school was net afgelopen, iedereen was weg. En ik bij Moorgate stond, terwijl ik naar Notting Hill Gate moest. Toen voelde ik toch wel even een zweetdruppel langs mn rug gaan
pi_74475985
Hallo iedereen. Dit is mijn eerste keer posten in dit topic en ik had een vraag aan jullie.
Ik ben van plan om samen met mijn broertje begin december voor 3 dagen naar london te gaan. Mijn vraag was. Hebben jullie een restaurant waar we echt naar toe moeten. Zoals het er nu naar uitziet is het hotel waar we in verblijven dicht in de buurt van Hyde Park.
Alvast bedankt.
X-box GT: Nalyu
PSN tag: nalyu
pi_74481996
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:27 schreef computergirl het volgende:
http://www.london-eating.co.uk/
http://www.squaremeal.co.uk/
http://www.timeout.com/london/restaurants/

Voor pubs/bars:
http://www.beerintheevening.com/

Over het algemeen vind je ook op Google Maps heel wat reviews door gewoon te zoeken naar een restaurant.
pi_74486798
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef BeamofLight het volgende:
Laagste prijs garantie: Easyhotel. Verspreid over de stad, maar gegarandeerd hartje Londen. Tevens gegarandeerd de kleinste kamer. 34,50 pond per nacht per kamer.
Ik kende die nog heel niet . Is het te doen qua... alles? . Beetje fatsoenlijk enzo, geen kakkerlakken, geen bruin water?
Tap tap tap
pi_74510832
zit er sterk over te denken om volgend jaar 2 of 3 maanden in london te gaan wonen en werken voor een paar dagen in de week. Is er een forum of site waar ik terecht kan met mijn vragen over huizing en tijdelijk werk zoeken etc??
pi_74511787
Even een heel vreemde vraag misschien, maar is bellen in Engeland duur? En kan je ook abonnementen nemen speciaal geschikt om veel mee naar het buitenland (Nederland dus) te bellen? Ik zit volgend jaar halfjaartje in Southampton, en ben nu al wat aan het rondkijken voor praktische tips (en kon zo snel geen UK-topic vinden)
pi_74512041
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:13 schreef frame-saw het volgende:
Even een heel vreemde vraag misschien, maar is bellen in Engeland duur? En kan je ook abonnementen nemen speciaal geschikt om veel mee naar het buitenland (Nederland dus) te bellen? Ik zit volgend jaar halfjaartje in Southampton, en ben nu al wat aan het rondkijken voor praktische tips (en kon zo snel geen UK-topic vinden)
Ja, gewoon pre-paid en dan international pakketje kiezen. Krijg je telkens bepaald aantal minuten gratis.

Maar makkelijkste is Skype of landline natuurlijk. Dan is het zowat gratis.

quote:
Op zondag 8 november 2009 16:47 schreef Retarded het volgende:
zit er sterk over te denken om volgend jaar 2 of 3 maanden in london te gaan wonen en werken voor een paar dagen in de week. Is er een forum of site waar ik terecht kan met mijn vragen over huizing en tijdelijk werk zoeken etc??
Stel je vraag hier gerust: United kingdom * deel 6 *
  zondag 8 november 2009 @ 17:24:30 #164
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_74512177
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 17:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik kende die nog heel niet . Is het te doen qua... alles? . Beetje fatsoenlijk enzo, geen kakkerlakken, geen bruin water?
Heeel de kamer is opgeruimd (die 2 meter vloer is niet zo heel veel werk verder). Douchekop is fijn en warm en goed te regelen. Verder is het er erg klein (echt klein dan hè).
Tevens moet je even nadenken over een raam in de kamer of niet. Bij geen raampje is het nix voor claustrofoben!
pi_74515127
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:24 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Heeel de kamer is opgeruimd (die 2 meter vloer is niet zo heel veel werk verder). Douchekop is fijn en warm en goed te regelen. Verder is het er erg klein (echt klein dan hè).
Tevens moet je even nadenken over een raam in de kamer of niet. Bij geen raampje is het nix voor claustrofoben!
Voor een paar pond per nacht zit je in een beter hotel met grotere kamer op een betere locatie imho.
pi_74516468
nouuu.. there is a kink in the cable...
Kword vrijdag geopereerd.. ( gelukkig een kleine ingreep)
Nu hopen dat ik weer fit ben voor de 25ste
Be brave. Be kind.
pi_74524556
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voor een paar pond per nacht zit je in een beter hotel met grotere kamer op een betere locatie imho.
Tips?
Ik wil nog een keer alleen gaan en zit dan te twijfelen tussen een hostel ( = misschien contact met anderen) of een betaalbare hotelkamer ( = geen enge lui op de kamer). Maar zo'n hotelkamer wordt al snel best duur in je uppie.
Tap tap tap
pi_74526912
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tips?
Ik wil nog een keer alleen gaan en zit dan te twijfelen tussen een hostel ( = misschien contact met anderen) of een betaalbare hotelkamer ( = geen enge lui op de kamer). Maar zo'n hotelkamer wordt al snel best duur in je uppie.
Cental Park Hotel London, Blakemore Hotel, Leisure Inn Hotel. Ben in alle 3 de hotels meerdere keren geweest. De 1e twee bieden erg goede kwaliteit voor de prijs! Het laatste hotel is ietwat minder, maar wel een stuk goedkoper en gezien die prijs 1 van de betere hotels voor die prijs. Als ik zelf een hotel mocht kiezen, zou het toch Central Park of Blakemore zijn. Daar heb ik alles bij elkaar meerdere weken gezeten en dat was echt top!

Wat betreft hostels kom je al snel op de Generator uit, of een YHA of LHA hostel. Ik 'woon' op dit moment overigens ook in een hostel sinds begin Oktober. Deel een kamer met een ander. Ben natuurlijk wel continu op zoek naar een goede kamer, maar heb geen haast want ik ben vrij pietje precies als het gaat over een goede kamer en dat krijg je niet binnen een week hier mits goede contacten. Ben wel in onderhandeling met een aantal op dit moment. Maar het hostel heeft ook wel zo zijn charme (op de wc's en douche's na )
  maandag 9 november 2009 @ 19:37:57 #169
242666 BeamofLight
pi_74550645
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Cental Park Hotel London, Blakemore Hotel, Leisure Inn Hotel. Ben in alle 3 de hotels meerdere keren geweest. De 1e twee bieden erg goede kwaliteit voor de prijs! Het laatste hotel is ietwat minder, maar wel een stuk goedkoper en gezien die prijs 1 van de betere hotels voor die prijs.
Roep eens wat prijzen dan?
pi_74552039
quote:
Op maandag 9 november 2009 19:37 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Roep eens wat prijzen dan?
Dat heeft weinig zin, die prijzen verschillen elke dag, voor elke periode. Ik schat zo rond de 20 - 55 pond per dag, afhankelijk van hoe vol het hotel op die dag zit.
  maandag 9 november 2009 @ 20:27:34 #171
242666 BeamofLight
pi_74552621
Proef op de som:

willekeurige dag: 23 november, 1 nacht:

Easyhotel : 34 pond. Earls Court
Central Park : 92 pond
Blakemore : 65 pond
Leisure Inn : 52 pond

Scheelt toch nogal? Ik bedoel, als je het goedkoopste wil hebben dan weet ik er centraler gelegen geen te vinden hoor.
pi_74553425
quote:
Op maandag 9 november 2009 20:27 schreef BeamofLight het volgende:
Proef op de som:

willekeurige dag: 23 november, 1 nacht:

Easyhotel : 34 pond. Earls Court
Central Park : 92 pond
Blakemore : 65 pond
Leisure Inn : 52 pond

Scheelt toch nogal? Ik bedoel, als je het goedkoopste wil hebben dan weet ik er centraler gelegen geen te vinden hoor.
Mja zoals ik al zeg, het is erg willekeurig. Ik heb Earls Court EasyHotel ook al voor 30 pond per nacht gezien. Het hangt er een beetje af wat je wil doen in de periode dat je in Londen zit. Is het voor zaken, vakantie of voor tussentijdse woonplaats maakt al veel verschil.

Als het puur voor zaken is of een 1 a 2 dagen in London kan zo'n Easyhotel wel. Alleen lijkt het me geen vakantie experience. Je moet immers voor alles betalen, tv, schoonmaakster enzovoorts. Het lijkt mij gewoon niks. Ik zoek liever een zo'n goed mogelijke verhouding tussen prijs/kwaliteit ipv. echt voor het goedkoopste te gaan want dan kom je soms(!) echt bagger tegen en dat wil je niet op je vakantie.

De reden dat Central Park en Blakemore zo duur zijn, is omdat beide erg populair zijn, het hotel dus sneller vol zit en de prijzen automatisch duurder zijn voor boekingen op korte termijn.
pi_74564154
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:20 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Voor fish en chips moet je trouwens naar Rock & Sole (of Sole & Rock, maar een van die twee moet de naam ongeveer zijn) in Endell Street bij Covent Garden. Goede verse vis en beslag, niet dat voorverwerkte spul dat meeste pubs serveren.
Daar heb ik de vorige keer naar gezocht en niet gevonden. Endell street zei je?

*gaat googlen*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_74569131
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 09:26 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Daar heb ik de vorige keer naar gezocht en niet gevonden. Endell street zei je?

*gaat googlen*
Op de hoek van Endell Street en Short Gardens.
pi_74583045
Één event verder is oud en nieuw alweer, ik ga met mijn neefje (17) hierheen. Helaas mag hij dus van de Britten nog geen alcohol drinken, maar waarschijnlijk ook geen venues in (minimumleeftijd waarschijnlijk 18 of 21?)? Weten jullie misschien iets waardoor we toch nog een leuke avond kunnen hebben nadat we het vuurwerk hebben bekeken?
pi_74584368
Drie weken terug weer één dagje in Londen geweest (en twee dagen klanten bezoeken ten Zuiden van Londen). Toch leuk om er weer even een wandeling door het centrum te maken. tevens ook weer even wat spullen voor weinig geld op de kop getikt. Het blijft leuk, die stand van de Pond t.o.v. de Euro.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_74584369
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef WhiteJoker het volgende:
Één event verder is oud en nieuw alweer, ik ga met mijn neefje (17) hierheen. Helaas mag hij dus van de Britten nog geen alcohol drinken, maar waarschijnlijk ook geen venues in (minimumleeftijd waarschijnlijk 18 of 21?)? Weten jullie misschien iets waardoor we toch nog een leuke avond kunnen hebben nadat we het vuurwerk hebben bekeken?
Ik heb nog nooit iemand gechecked zien worden, volgens mij wordt dat echt geen probleem...
pi_74584878
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 19:57 schreef WhiteJoker het volgende:
Hij mag in pubs drinken maar er zijn een aantal voorwaarden, er moet een volwassene bij hem zijn en die moet betalen voor de drank, het mag alleen bier, wijn of cider zijn en hij moet er ook een maaltijd bij hebben Als je aan die voorwaarden voldoet mag iedereen die 16 of 17 is drinken in een pub.
pi_74585195
Zaterdag naar Ally Pally geweest waar het bier fest niet bijzonder was maar het vuurwerk erg mooi en Zondag naar Russell Brand in de Royal Albert Hall wat een groot succes was
pi_74587553
Je kunt waarschijnlijk ook gewoon op straat blijven drinken op nieuwjaarsavond... Als hij niet jong uitziet moet het ook gewoon lukken om in pubs/clubs te drinken.
pi_74589154
Nu ben ik altijd vrij laat met plannen van dingen. Maar 26 nov ga ik naar de tennis masters in de O2 arena. Daarna wilde ik een paar dagen met een vriendin naar Schotland gaan om daar eens de boel te verkennen.

Nu leek de trein me een aardige optie (zie je veel van het landschap), maar een eerste indruk geeft aan dat een retourticket London Bridge - Edinburgh al gauw 250 pond kost. 2e klas voor een ritje van 4,5 uur. Zijn die prijzen echt zo belachelijk omhoog gegaan? Een retourvluchtje gatwick-edinburgh doet al 90 gbp. De bus is geen optie voor 4 dagen reizen, want dat is een enkele reis van 9 uur. Hoewel dat maar 20 gbp kost.

Het is toch niet voordeliger om de tickets ter plekke op het station te kopen? Iemand nog een tip hoe ik dit evt wat voordeliger kan regelen (ja, had het veel eerder moeten regelen, maar toch)....
pi_74589322
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 20:38 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand gechecked zien worden, volgens mij wordt dat echt geen probleem...
Ik heb weleens m'n ID moeten laten zien . Maar dat was niet in Londen.
Tap tap tap
pi_74589366
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:50 schreef veekeend het volgende:
Nu ben ik altijd vrij laat met plannen van dingen. Maar 26 nov ga ik naar de tennis masters in de O2 arena. Daarna wilde ik een paar dagen met een vriendin naar Schotland gaan om daar eens de boel te verkennen.

Nu leek de trein me een aardige optie (zie je veel van het landschap), maar een eerste indruk geeft aan dat een retourticket London Bridge - Edinburgh al gauw 250 pond kost. 2e klas voor een ritje van 4,5 uur. Zijn die prijzen echt zo belachelijk omhoog gegaan? Een retourvluchtje gatwick-edinburgh doet al 90 gbp. De bus is geen optie voor 4 dagen reizen, want dat is een enkele reis van 9 uur. Hoewel dat maar 20 gbp kost.

Het is toch niet voordeliger om de tickets ter plekke op het station te kopen? Iemand nog een tip hoe ik dit evt wat voordeliger kan regelen (ja, had het veel eerder moeten regelen, maar toch)....
Het lijkt me dat die tickets niet voordeliger zijn op het station. En JEMIG .. wat een AFZETTERS als dat echt 250 pond kost

Ik heb er verder niet veel verstand van, maar het lijkt me dat je dan toch maar voor het vliegtuig kiest en meer sightseeing gaat doen in Schotland.
  dinsdag 10 november 2009 @ 22:56:18 #184
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_74589392
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:50 schreef veekeend het volgende:

De trein is idd erg duur hier. Op het station op dezelfde dag is nog veeeeel duurder. zie ook: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/8340561.stm

ga vliegen!
reset
pi_74589713
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:56 schreef Individual het volgende:

[..]

De trein is idd erg duur hier. Op het station op dezelfde dag is nog veeeeel duurder. zie ook: http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/8340561.stm

ga vliegen!
Okay, this makes (no) sense

De treinreis is juist zo mooi. Ik denk dat het waarschijnlijk een combi wordt. Dus 1 kant op vliegen en dan de andere kant terug met de trein (of andersom). Ik sta ervan te kijken, werkelijk waar.
pi_74589909
Probeer even www.thetrainline.com. Een snelle search voor 26 november gaf me een enkeltje voor £48, dat valt toch nog mee?
pi_74590562
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:07 schreef Drive-r het volgende:
Probeer even www.thetrainline.com. Een snelle search voor 26 november gaf me een enkeltje voor £48, dat valt toch nog mee?
Frappant, want ik had ook via die site gezocht. Misschien zijn de tarieven hoger omdat ik op vrij specifieke dagdelen zocht. Toch nog maar even wat beter zoeken dus, maar thanks voor de info.
pi_74591806
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:24 schreef veekeend het volgende:

[..]

Frappant, want ik had ook via die site gezocht. Misschien zijn de tarieven hoger omdat ik op vrij specifieke dagdelen zocht. Toch nog maar even wat beter zoeken dus, maar thanks voor de info.
Beetje rondkijken helpt volgens mij wel, net als met vliegtickets eigenlijk. Vreemd gebeuren trouwens, ik snap er normaal ook weinig van.
pi_74595027
Oke, treinreizen in het VK werkt net iets anders, in ieder geval de lange reizen. Voor Londen-Edinburgh moet je kijken naar http://www.nationalexpresseastcoast.com/ en dan werkt het eigenlijk als iedere airline.

Open retourtjes en singles waarmee je op iedere trein kan stappen zijn duur; maar als je een specifieke trein kiest is het weer goedkoop. Heb je een retourtje nodig, dan is het veel goedkoper om twee specifieke singles te kopen dan een (flexibel) open retourtje.

Voor de 24ste November zie ik singles voor £33, dus kun je retour voor een £66 ofzo indien je je aan specifieke treinen houdt.

Het is trouwens een hele mooie reis, vooral ten Noorden van Newcastle is de route langs de kust prachtig.
pi_74602684
moet niet vergeten ergens ponden te halen voor volgende week donderdag!
(die euro is toch echt super makkelijk bij tripjes naar buurlanden)
pi_74602799
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:28 schreef computergirl het volgende:
moet niet vergeten ergens ponden te halen voor volgende week donderdag!
(die euro is toch echt super makkelijk bij tripjes naar buurlanden)
Gewoon pinnen dus als je aankomt.
pi_74603455
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:32 schreef jmac het volgende:

[..]

Gewoon pinnen dus als je aankomt.
ik heb nog nooit in het buitenland gepind
pi_74603587
quote:
Op woensdag 11 november 2009 13:51 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik heb nog nooit in het buitenland gepind
Is inderdaad heel eng. 75% van de Londonse pinautomaten ontploft bij het insteken van een Nederlands bankpasje dus pas maar op

Niks lastigs/anders/moeilijks aan dus bespaar jezelf de belachelijke commissies en haal gewoon 't geld uit de muur

Voor de mensen die er morgen zijn. Grote carnaby sale (20% )

[ Bericht 4% gewijzigd door jmac op 11-11-2009 14:01:55 ]
pi_74603724
Engeland is dan ook een eng derdewereldland . Ik pin altijd gelijk zodra ik aankom op het vliegveld, maar ik neem altijd wel weer ponden mee naar huis zodat ik in ieder geval nog een tientje oid heb voor de volgende keer, voor het geval dat .
Tap tap tap
pi_74605747
Ik haal in nederland 40 pond, commissie gaat door 3

Maar pin in Engeland gewoon weer hoor. Voor de mensen die het niet durven. Ik spreek slecht engels (hoewel dat al beter wordt, sinds ik engelse boeken lees) en ik snap de pinautomaten in engeland ook. Zo moeilijk is het niet dus
pi_74606964
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:09 schreef charmed_angel het volgende:
Ik haal in nederland 40 pond, commissie gaat door 3

Maar pin in Engeland gewoon weer hoor. Voor de mensen die het niet durven. Ik spreek slecht engels (hoewel dat al beter wordt, sinds ik engelse boeken lees) en ik snap de pinautomaten in engeland ook. Zo moeilijk is het niet dus
ik verwacht ook niet dat een pin automaat in engeland anders werkt, maar heb het gewoon nog nooit uitgeprobeerd met mijn rabo pas&pin. Stel nou dat het om een of andere manier niet lukt dan sta je in de duurste stad van europa (zo ongeveer) met maar een paar pond op zak
Ok, ok, ik ben een oude sufferd
pi_74609499
Ik heb een europas van de rabo (ik werk ook bij de rabo) en ik kan je verzekeren dat alles gewoon goed werkt
pi_74621906
quote:
Op woensdag 11 november 2009 09:04 schreef Monopoly_Man het volgende:
Oke, treinreizen in het VK werkt net iets anders, in ieder geval de lange reizen. Voor Londen-Edinburgh moet je kijken naar http://www.nationalexpresseastcoast.com/ en dan werkt het eigenlijk als iedere airline.

Open retourtjes en singles waarmee je op iedere trein kan stappen zijn duur; maar als je een specifieke trein kiest is het weer goedkoop. Heb je een retourtje nodig, dan is het veel goedkoper om twee specifieke singles te kopen dan een (flexibel) open retourtje.

Voor de 24ste November zie ik singles voor £33, dus kun je retour voor een £66 ofzo indien je je aan specifieke treinen houdt.

Het is trouwens een hele mooie reis, vooral ten Noorden van Newcastle is de route langs de kust prachtig.
Dank voor de tip ook. Ik heb inderdaad goede verhalen gehoord over de treinreis en de uitzichten op de landschappen. Ben benieuwd!.

Het wordt een logistiek strak tripje. Eerst in de ochtend vliegen van AMS naar LCY. Dan naar de tennismasters. Daarna met vliegtuig door naar Edinburgh (het is al donker, treinreis heeft dan voor het uitzicht niet zoveel zin). Pak ik de treugreis de trein om te genieten van de uitzichten, om dan 's avonds weer terug te vliegen.
pi_74622148
Ik heb weer zin om te gaan, het is alweer 5,5 maand geleden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
pi_74623283
We zijn er weer bij met de jaarwisseling, net als in 2008 en 2005.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')