abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73714452
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geloven doe ik in de kerk. Ik zeg de feiten. En overleg is niet hetzelfde als dat Bos daadwerkelijk zeggenschap heeft over de DNB. Ik zou zelfs het tegenovergestelde willen beweren: Financiën is de onderliggende partij ten opzichte van de DNB.
Bos heeft geen formele zeggenschap maar de politiek en het monetair beleid worden nauwkeurig op elkaar afgestemd. En wie denk je dat daarin de doorslaggevende stem heeft. Niet de voorzitter van DNB. Wat die wordt gewoon door de politiek benoemd.
pi_73714486
Ook leuk dit:
quote:
Scheringa is lid van het CDA. Als het om bekende namen gaat, werkt hij in zijn bedrijf exclusief met VVD’ers, zoals oud-minister van Verkeer, Ed Nijpels, die nu commissaris is bij DSB Bank. Een andere commissaris is de VVD-prominent Robin van Linschoten, oud-staatssecretaris van Sociale Zaken. Voormalig minister van Defensie, Frank de Grave, is sinds kort financieel directeur bij DSB. Hij is de opvolger van de gewezen minister van Financiën en partijgenoot Gerrit Zalm. Scheringa: ‘VVD’ers zijn pragmatisch. Die werken heel hard.’

In het CDA is Scheringa teleurgesteld. ‘Het CDA is een goede partij en Balkenende een prima man. Maar niet om Nederland door deze crisis te loodsen. Daarvoor heb je moed nodig.’

De oplossing? ‘Nederland heeft een ander soort kabinet nodig dat nu eens even niet naar partijpolitieke belangen kijkt, maar alleen bezig is met de vraag hoe alle Nederlanders kunnen overleven.’
quote:
WOGNUM - In twaalf maanden tijd de Nederlandse economie weer op koers brengen? Dirk Scheringa (58), eigenaar en bestuursvoorzitter van de DSB Bank, denkt de klus te kunnen klaren. ‘Ik ben beschikbaar als gevolmachtigd crisisminister op financieel gebied.’

Scheringa zegt te weten hoe je deze crisis kunt oplossen. ‘Daar heb ik een jaar voor nodig, in een breed zakenkabinet. We staan pas aan het begin van de wereldcrisis, het wordt allemaal nog veel erger. Als er niet snel krachtdadig wordt ingegrepen, staan Nederland nog zeker tien donkere jaren te wachten.’

Zijn prognoses baseert de ondernemer op ‘gezond verstand en een onderhuids gevoel. Ik zie gewoon wat er om mij heen gebeurt. Het is een financieel oorlogsgebied. Het is echt een slagveld hoor.’
Hopelijk is dat geemmer over een 'zakenkabinet' (wat je uit bepaalde hoeken wel vaker hoort in dit land) ook verleden tijd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73714523
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Die gaat echt wel gewipt worden. Bos noemde het toezicht (AFM && DNB) ook als onderwerp van onderzoek.
Hij zal helaas niet zo makkelijk te ontslaan zijn. Dat moet Wellink uit eigen beweegreding doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73714607
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:43 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Bos heeft geen formele zeggenschap maar de politiek en het monetair beleid worden nauwkeurig op elkaar afgestemd. En wie denk je dat daarin de doorslaggevende stem heeft. Niet de voorzitter van DNB. Wat die wordt gewoon door de politiek benoemd.
Ik denk dus dat de DNB de bovenliggende partij is. Zij hebben niet enkel relaties met de overheid maar ook banden met de financieele wereld zelf (overigens toentertijd gestimuleerd door de politiek) en Europa.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73714633
Die D66-miep nu vind ik echt lachwekkend. Het is haar eigen minister geweest die de maximale provisiehoogte heeft afgeschaft.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73714669
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij zal helaas niet zo makkelijk te ontslaan zijn. Dat moet Wellink uit eigen beweegreding doen.
Politieke druk zal hem tot aftreden dwingen. Vraag een gemiddelde Nederlander wat hij van Wellink (en de DNB) vindt. Zij die hem kennen, zullen niet positief zijn.
pi_73714770
Kennen jullie Mathijs Bouman van RTLZ? De Nederlandse versie van CNBC? De spreekbuis voor rechts-liberaal Nederland? Nou, die 'journalist' schreef ooit dit:
http://www.z24.nl/analyse(...)_Dirk_Scheringa.html
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:53:34 #258
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73714799

pi_73714880
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik denk dus dat de DNB de bovenliggende partij is. Zij hebben niet enkel relaties met de overheid maar ook banden met de financieele wereld zelf (overigens toentertijd gestimuleerd door de politiek) en Europa.
DNB is de schoothond van het ministerie van Financien. in elk land.
pi_73715016
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:55 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73715069
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]

pi_73715197
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:52 schreef Klopkoek het volgende:
Kennen jullie Mathijs Bouman van RTLZ? De Nederlandse versie van CNBC? De spreekbuis voor rechts-liberaal Nederland? Nou, die 'journalist' schreef ooit dit:
http://www.z24.nl/analyse(...)_Dirk_Scheringa.html
Wat ik mis ik, zie niks in dat artikel. En Scheringa komt vooral aan zijn kapitaal doordat hij andere banken bedonderde met leningen
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:04:41 #263
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73715199
Bij Pauw en witteman hadden ze laatst op zo'n scherm het dsb logo met een wak staan
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:05:25 #264
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73715234
quote:

[..]

Eerder andersom De ministers van Financiën zijn schoothonden van de centrale banken.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73715438

Ai, pijnlijk.
pi_73715541
quote:

[..]

, Dus de FED in Amerika is het schoothondje van Timothy Geithner? Denk nog eens na voor je kolder post. Het is toch echt andersom.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73715636
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:04 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat ik mis ik, zie niks in dat artikel. En Scheringa komt vooral aan zijn kapitaal doordat hij andere banken bedonderde met leningen
Wrijf je ogen uit. Alleen maar bewondering voor Scheringa in dat artikel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 15 oktober 2009 @ 15:15:49 #268
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73715640
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:10 schreef Dutchguy het volgende:
[ afbeelding ]

Ai, pijnlijk.
auwauwauw

Op je muil gegaan bij DSB? Ga voor goud, sparen bij Noud en Wout.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73716984
Grappig om te zien dat De Telegraaf nu de aandacht verschuift naar Bos en de reacties stralen pure haat richting Bos uit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73717154
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73717270
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73717352
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 15:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Zie de OP van: DSB: vrijdag failliet of overname? #2
Pleur het dan in de op van: DSB #8 - vanavond al faillissement?
pi_73717411
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Pleur het dan in de op van: DSB #8 - vanavond al faillissement?
Het topic hoort hier al niet én ik ben geen mod hier.... het is míjn OP...

Afblijven
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73717633
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73718479
ff een vraagje, er wordt steeds gesteld dat AZ niets heeft te vrezen van een ondergang van de DSB omdat ze de sponsorgelden al binnen hebben.

Nu werd er op het nieuws gezegd dat de DSB bank vannacht/vanochtend bij de rechter heeft aangevoerd dat een tot nul afgewaarde lening van 80 miljoen van DSB bank aan DSB beheer onterecht zou zijn omdat hiervoor kunstwerken en "verkoopwaardes" van AZ spelers als onderpand zouden gelden (correct me if iam wrong).

Waarom gebruiken de curatoren dat onderpand dan niet om gedupeerde schuldeisers te kunnen betalen (of is dat nog te vroeg?) En loopt AZ dus wel flink wat risico?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')