Bos heeft geen formele zeggenschap maar de politiek en het monetair beleid worden nauwkeurig op elkaar afgestemd. En wie denk je dat daarin de doorslaggevende stem heeft. Niet de voorzitter van DNB. Wat die wordt gewoon door de politiek benoemd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Geloven doe ik in de kerk. Ik zeg de feiten. En overleg is niet hetzelfde als dat Bos daadwerkelijk zeggenschap heeft over de DNB. Ik zou zelfs het tegenovergestelde willen beweren: Financiën is de onderliggende partij ten opzichte van de DNB.
quote:Scheringa is lid van het CDA. Als het om bekende namen gaat, werkt hij in zijn bedrijf exclusief met VVD’ers, zoals oud-minister van Verkeer, Ed Nijpels, die nu commissaris is bij DSB Bank. Een andere commissaris is de VVD-prominent Robin van Linschoten, oud-staatssecretaris van Sociale Zaken. Voormalig minister van Defensie, Frank de Grave, is sinds kort financieel directeur bij DSB. Hij is de opvolger van de gewezen minister van Financiën en partijgenoot Gerrit Zalm. Scheringa: ‘VVD’ers zijn pragmatisch. Die werken heel hard.’
In het CDA is Scheringa teleurgesteld. ‘Het CDA is een goede partij en Balkenende een prima man. Maar niet om Nederland door deze crisis te loodsen. Daarvoor heb je moed nodig.’
De oplossing? ‘Nederland heeft een ander soort kabinet nodig dat nu eens even niet naar partijpolitieke belangen kijkt, maar alleen bezig is met de vraag hoe alle Nederlanders kunnen overleven.’
Hopelijk is dat geemmer over een 'zakenkabinet' (wat je uit bepaalde hoeken wel vaker hoort in dit land) ook verleden tijd.quote:WOGNUM - In twaalf maanden tijd de Nederlandse economie weer op koers brengen? Dirk Scheringa (58), eigenaar en bestuursvoorzitter van de DSB Bank, denkt de klus te kunnen klaren. ‘Ik ben beschikbaar als gevolmachtigd crisisminister op financieel gebied.’
Scheringa zegt te weten hoe je deze crisis kunt oplossen. ‘Daar heb ik een jaar voor nodig, in een breed zakenkabinet. We staan pas aan het begin van de wereldcrisis, het wordt allemaal nog veel erger. Als er niet snel krachtdadig wordt ingegrepen, staan Nederland nog zeker tien donkere jaren te wachten.’
Zijn prognoses baseert de ondernemer op ‘gezond verstand en een onderhuids gevoel. Ik zie gewoon wat er om mij heen gebeurt. Het is een financieel oorlogsgebied. Het is echt een slagveld hoor.’
Hij zal helaas niet zo makkelijk te ontslaan zijn. Dat moet Wellink uit eigen beweegreding doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:43 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Die gaat echt wel gewipt worden. Bos noemde het toezicht (AFM && DNB) ook als onderwerp van onderzoek.
Ik denk dus dat de DNB de bovenliggende partij is. Zij hebben niet enkel relaties met de overheid maar ook banden met de financieele wereld zelf (overigens toentertijd gestimuleerd door de politiek) en Europa.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:43 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Bos heeft geen formele zeggenschap maar de politiek en het monetair beleid worden nauwkeurig op elkaar afgestemd. En wie denk je dat daarin de doorslaggevende stem heeft. Niet de voorzitter van DNB. Wat die wordt gewoon door de politiek benoemd.
Politieke druk zal hem tot aftreden dwingen. Vraag een gemiddelde Nederlander wat hij van Wellink (en de DNB) vindt. Zij die hem kennen, zullen niet positief zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij zal helaas niet zo makkelijk te ontslaan zijn. Dat moet Wellink uit eigen beweegreding doen.
DNB is de schoothond van het ministerie van Financien. in elk land.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik denk dus dat de DNB de bovenliggende partij is. Zij hebben niet enkel relaties met de overheid maar ook banden met de financieele wereld zelf (overigens toentertijd gestimuleerd door de politiek) en Europa.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:55 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
DNB is de schoothond van het ministerie van Financien. in elk land.
Wat ik mis ik, zie niks in dat artikel. En Scheringa komt vooral aan zijn kapitaal doordat hij andere banken bedonderde met leningenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:52 schreef Klopkoek het volgende:
Kennen jullie Mathijs Bouman van RTLZ? De Nederlandse versie van CNBC? De spreekbuis voor rechts-liberaal Nederland? Nou, die 'journalist' schreef ooit dit:
http://www.z24.nl/analyse(...)_Dirk_Scheringa.html
Eerder andersomquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:55 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:55 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Wrijf je ogen uit. Alleen maar bewondering voor Scheringa in dat artikel.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat ik mis ik, zie niks in dat artikel. En Scheringa komt vooral aan zijn kapitaal doordat hij andere banken bedonderde met leningen
auwauwauwquote:
Zie de OP van: DSB: vrijdag failliet of overname? #2quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Chronologisch overzicht DSB Bank
Pleur het dan in de op van: DSB #8 - vanavond al faillissement?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zie de OP van: DSB: vrijdag failliet of overname? #2
Het topic hoort hier al niet én ik ben geen mod hier.... het is míjn OP...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 16:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Pleur het dan in de op van: DSB #8 - vanavond al faillissement?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |