abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:41:44 #201
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73710020
"Daar hoef je geen rocket scientist voor te zijn" W.Bos
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73710051
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:41 schreef Zero2Nine het volgende:
"Daar hoef je geen rocket scientist voor te zijn" W.Bos
Nog veel leuker: Europa ( Nelie ) verbied het dat 4 van de "grote 5" überhaupt iets aankopen
pi_73710186
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:24 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ook nog een kleine escape dus indien het niet lukt voor morgen 12.00 uur.
Zou niet weten welke partij ineens die hele zooi kan en wil overnemen. Veel te riskant. Alleen maar uitstel van executie.
pi_73710252
Waarom krijgt Scheringa eigenlijk uitstel van executie/ Wat heeft ie nog te zeggen? Het zijn toch de curatoren bewindvoerders die nu de dienst uitmaken

[ Bericht 2% gewijzigd door Roel_Jewel op 15-10-2009 12:58:16 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:48:59 #205
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73710267
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zou niet weten welke partij ineens die hele zooi kan en wil overnemen. Veel te riskant. Alleen maar uitstel van executie.
Klopt, maar er staat dat als ze nog kansen zien voor overname de beslissing nog even verder wordt uitgesteld. Dus dan hoeft er niet meteen een concreet bod te liggen. Maar het is niet waarschijnlijk dat het faillisement daarmee wordt afgewend. Wil alleen maar zeggen dat het zelfs zonder concreet bod vrijdag 12.00 uur nog niet voorbij hoeft te zijn.
---
pi_73710338
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom krijgt Scheringa eigenlijk uitstel van executie/ Wat heeft ie nog te zeggen? Het zijn toch de curatoren die nu de dienst uitmaken
Nope, curatoren heb je pas als de toko failliet verklaard is. Nu word DSB enkel "geleid" door 2 bewindvoerders.
pi_73710404
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom krijgt Scheringa eigenlijk uitstel van executie/ Wat heeft ie nog te zeggen? Het zijn toch de curatoren die nu de dienst uitmaken
Er is verwarring in de terminologie. Een curator zit op een failliete boedel. Momenteel is er nog sprake van bewindvoerder.
Blijkbaar vindt de rechter dat Scheringa een soort van partij is naast de bewindvoerders.
De rechter maakt momenteel de dienst uit in deze zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 15-10-2009 12:53:37 (Wat ben je snel RvLaak. :)) ]
pi_73710688
quote:
11:38: Bos: op zaterdag 10 oktober was er een voorstel vanuit de banken. Zij wilden 300 mln euro injecteren, waarvan 60 procet (sic) door de banken banken en 40 procent door de overheid - maar de banken wilden dat de overheid zich zonder onderpand garant zou stellen voor 5 miljard euro aan DSB-tegoeden. Bos wilde dat laatste niet. "Ik had u, de Tweede Kamer, daarmee niet onder ogen kunnen of willen komen."
Dan vind ik het niet zo gek dat Bos het niet gedaan heeft...
pi_73710725
En nog eentje..
quote:
12:23: De 5 miljard euro waarvoor Bos garant zou moeten staan in een reddingscenario, zoals Nederlandse banken eisten, bestonden uit 1 miljard euro spaargeld, de 1 miljard euro die Scheringa geleend had bij de Europese Centrale Bank, en 3 miljard aan tegoeden die direct aan DSB onttrokken zou worden op het moment dat DSB over zou gaan in andere handen. Banken wilden dat de Staat voor al dat geld garant zou staan, aldus Bos
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:21:19 #210
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_73711438
quote:
DEN HAAG - De rijksrecherche gaat uitzoeken hoe informatie over de wankele positie van de DSB Bank en mogelijke maatregelen afgelopen maandag in de media kon verschijnen.

Minister Wouter Bos (Financiën) maakte dat donderdag bekend tijdens een debat in de Tweede Kamer over de neergang van DSB.
zou wel leuk zijn als daar wat uit kwam...
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:23:55 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73711538
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef Palmboom313 het volgende:
Na dit nieuwsbericht: Scheringa ontsloeg Frank de Grave. Wat heeft Zalm dan al die tijd gedaan bij DSB?

pi_73711570
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

mijn hemel, wat een drukke krant... Zou ik nooit kunnen lezen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:29:33 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73711760
'Zalm wist ervan'
AMSTERDAM - Als minister van Financiën in 2002 wist Gerrit Zalm al af van de exorbitante provisies die werden opgestreken door de DSB Bank .
In die tijd trokken de koepelorganisatie het Verbond van Verzekeraars en tussenpersonen aan de bel bij het ministerie, zo beweert het Verbond. Ook werden de wanpraktijken bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) aangezwengeld . Niemand greep toen echter in. Volgens documenten uit die periode kwam vanuit de verzekeringswereld de luide roep om een forse beperking van de torenhoge provisiekosten die op conto van de klant kwamen. Destijds waren percentages van 70 tot 80 al eerder regel dan uitzondering. Er werd dan ook aangedrongen op een maximum van 45 procent. Een woordvoerder van ABN Amro bevestigde gisteravond dat ABN-topman Zalm als minister al wist van de hoge provisies.

Pikante rol

Zalm ging ondanks het gemor in verzekeringsland over de toestanden een aantal jaren later aan de slag bij de bank van Scheringa. "Hoewel het wettelijk gezien nog altijd niet verboden is om hoge kosten in rekening te brengen, wordt het moreel wel als verwerpelijk gezien. In dat geheel speelt Zalm een pikante rol", reageert een ingewijde.

Dat de huidige minister van Financiën, Wouter Bos, eind september in de Kamer riep dat de bank van Scheringa er 'idiote praktijken' op na hield, heeft bij veel tussenpersonen kwaad bloed gezet. Bos deed daarmee hebben voorkomen dat om nieuwe praktijken ging, terwijl het al lange tijd dagelijkse gang van zaken was.

Scherpere regels

Het ministerie van Financiën zegt in een reactie dat er weldegelijk stappen zijn gezet. "In 2006 zijn scherpere regels aan tussenpersonen gesteld, halverwege 2008 zijn koopsompolissen aan scherpere adviesregels onderworpen en vanaf 2010 vallen koopsompolissen onder nog scherpere regels", aldus een woordvoerster.

DSB wees gisteren Bos aan als medeverantwoordelijk voor de ondergang. Hij zou doelbewust de bank kapot willen maken. Dat zou hij hebben gedaan onder druk van de andere banken. Die zouden enerzijds de DSB als een te grote concurrent hebben gezien, anderzijds vreesden zij dat

van de regeling tussen DSB en Stichting Steunfonds Probleemhypotheken een precedentwerking zou uitgaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)m_wist_ervan___.html

Tsja Bolkesteijn wat ga je nu doen

bericht editten, weghalen of je mening herzien over die "aardige meneer"
pi_73712319
quote:
WOGNUM (AFN) - Fortis en SNS Bank zijn niet geïnteresseerd in een overname van DSB Bank. ,,Wij zijn niet in gesprek met ze en niet geïnteresseerd om met ze te praten'', aldus een woordvoerder van SNS donderdag.
Dat faillissement wordt vrijdag dus alsnog uitgesproken.
pi_73712408
De tegenstellingen van verschillende partijen zorgen (bij mij) wel voor leedvermaak:

Personeel DSB hoopt nog
vs
Fortis en SNS geven DSB weinig hoop

[edit]
Dirk doet ook een duit in het leedvermaak-zakje... Wel een hele dikke duit:

Scheringa: 60 procent kans op redding DSB

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 13:48:32 ]
pi_73712458
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat de huidige minister van Financiën, Wouter Bos, eind september in de Kamer riep dat de bank van Scheringa er 'idiote praktijken' op na hield, heeft bij veel tussenpersonen kwaad bloed gezet. Bos deed daarmee hebben voorkomen dat om nieuwe praktijken ging, terwijl het al lange tijd dagelijkse gang van zaken was.
Wouter zou dan ook meteen op moeten zouten. Populistische uitspraken doen in de kamer die niet gestroeld zijn op enige feitenkennis, hij begint een beetje op Wilders te lijken. Totaal onbekwaam dus voor de huidige functie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73712468
En de rekeninghouders van DSB met financiële problemen, kunnen misschien een voorbeeld nemen aan de volgende vrouw:

DSB-rekeninghoudster wordt... prostituee
pi_73712492
Er worden door Fokkers weer halfzachte pogingen her en der gedaan om Bos te beschadigen maar ik vind dat hij ook dit weer uitstekend afhandelt. Op een gegeven moment heeft hij gewoon het besluit genomen dat die toko falliet moet en dat dat het beste is voor de meeste Nederlanders. Mijn complimenten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73712533
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:49 schreef RvLaak het volgende:
En de rekeninghouders van DSB met financiële problemen, kunnen misschien een voorbeeld nemen aan de volgende vrouw:

DSB-rekeninghoudster wordt... prostituee
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73712559
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Er worden door Fokkers weer halfzachte pogingen her en der gedaan om Bos te beschadigen maar ik vind dat hij ook dit weer uitstekend afhandelt. Op een gegeven moment heeft hij gewoon het besluit genomen dat die toko falliet moet en dat dat het beste is voor de meeste Nederlanders. Mijn complimenten.
pi_73712567
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
halfzacht zijn de maatregelen idd niet, maar wel op een hele verdachte manier doorgevoerd.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:53:04 #222
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73712582
Poll van Geen stijl

Welk barbertje moet gaan hangen

Nout Wellink 2517 9.4%
Wouter Bos 1400 5.2%
Gerrit Zalm 2350 8.7%
Robin Linschoten 477 1.8%
Ed Nijpels 530 2%
Klaas Wilting 672 2.5%
Wyb Feddema 566 2.1%
Pieter Lakeman 4645 17.3%
ALLEMAAL! 13718 51%
Totaal 26875

http://www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
pi_73712617
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Poll van Geen stijl

Welk barbertje moet gaan hangen

Nout Wellink 2517 9.4%
Wouter Bos 1400 5.2%
Gerrit Zalm 2350 8.7%
Robin Linschoten 477 1.8%
Ed Nijpels 530 2%
Klaas Wilting 672 2.5%
Wyb Feddema 566 2.1%
Pieter Lakeman 4645 17.3%
ALLEMAAL! 13718 51%
Totaal 26875

http://www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
het mooiste vind ik de aantallen. Als je statistisch gaat kijken, is GS betrouwbaarder dan Radar, 1-vandaag en de politieke peilingen bij elkaar
pi_73712743
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

halfzacht zijn de maatregelen idd niet, maar wel op een hele verdachte manier doorgevoerd.
Wat is er verdacht aan? Ik zou het veel verdachter gevonden hebben als er ongedekte cheques richting de DSB-bank gaan. Het is geen systeembank en Bos heeft in interviews al aangegeven dat hij er grote moeite mee had om voortaan nog geld te geven aan de banken.

Opvallend trouwens dat het CDA (weer) buiten schot blijft in dit gedoe. Nou ja, opvallend is het verkeerde woord, ik wist al langer dat het CDA de dienst uit maakt in dit land. Het is meer een bevestiging.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73712782
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

het mooiste vind ik de aantallen. Als je statistisch gaat kijken, is GS betrouwbaarder dan Radar, 1-vandaag en de politieke peilingen bij elkaar
GeenStijl is een walgelijke website. Huilen met de wolven in het bos mee. Neem ze niet te serieus.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73713099
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is er verdacht aan? Ik zou het veel verdachter gevonden hebben als er ongedekte cheques richting de DSB-bank gaan. Het is geen systeembank en Bos heeft in interviews al aangegeven dat hij er grote moeite mee had om voortaan nog geld te geven aan de banken.

Opvallend trouwens dat het CDA (weer) buiten schot blijft in dit gedoe. Nou ja, opvallend is het verkeerde woord, ik wist al langer dat het CDA de dienst uit maakt in dit land. Het is meer een bevestiging.
Het gaat vooral om het totaal beeld. De DNB was al maanden, zo niet jaren, bezig om DSB te ontmantelen of op z'n minst Dirk daar weg te krijgen. Bos moet dit weten, aangezien hij de min.fin. is.

Zondag nacht is er gelekt. Bewust of niet, maar het is gebeurd. Dat was de allerlaatste zet. Het lek kwam uit een vertrouwelijk overleg tussen de min.fin., DNB en de DSB.

De DNB heeft een groot gedeelte van een lening teruggetrokken uit de DSB. Dit is een mede-oorzaak geweest.

Bos gaf gisteren, in verdekte bewoording, aan dat Wellink en Zalm hun biezen kunnen gaan pakken.

Het zaakje stinkt.
pi_73713111
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

GeenStijl is een walgelijke website. Huilen met de wolven in het bos mee. Neem ze niet te serieus.
eens, maar statistisch betrouwbaarder dan vele peilingen.
pi_73713166
Vind dit stukje tekst wat schokkender
quote:
DONDERDAG 15 OKTOBER
Bos zwijgt over genadeklap DSBMinister Bos van Financiën wil tijdens het debat over de DSB Bank niets zeggen over de reden waarom De Nederlandsche Bank plotseling de waarde van de hypotheekportefeuille van de bank veel lager waardeerde. De Tweede Kamer en Bos zelf zien in deze zogenaamde 'haircut' de belangrijkste oorzaak voor de ondergang van de bank van Scheringa.

Haircut

DNB paste de haircut toe op maandag 5 oktober. De hoeveelheid kasgeld die DSB kon lenen op basis van de hypotheken die de bank van Scheringa heeft, werd plotseling met 800 miljoen euro ingekort. De toezichthouder vertrouwde de waarde van het onderpand niet meer. Dit betekende dat DSB in één klap fors minder kasgeld tot zijn beschikking had, terwijl er intussen ook een run op de bank plaatsvond. Door het afknijpen van de geldstroom werd de positie van DSB onhoudbaar.

Wellink

Minister Bos van Financiën zegt dat hij niet op de hoogte is gebracht over de haircut, omdat dit een beslissing van DNB is. Hij wil het onafhankelijke onderzoek afwachten voor hij op dit besluit van Wellink ingaat. Over andere zaken is Bos wel uitgebreid op de hoogte gebracht door Wellink, bleek tijdens het debat.

Onderzoek

PvdA en SP vroegen verheldering omtrent de berichten over oud-minister Frank de Grave. VVD-Kamerlid Frans Weekers vindt het geheel diep treurig. Het CDA wil een onafhankelijk onderzoek naar de rol van de DSB-berstuurders. Ook de VVD wil een onafhankelijk onderzoek, maar dan naar de gebeurtenissen van de afgelopen veertien dagen.

Enquête

De Partij voor de Vrijheid en Rita Verdonk willen zelfs een parlementaire enquête. Zij willen weten wat er precies misging en hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ook willen ze weten wat de rol van de toezichthouders is geweest in het geheel.
Dit ruikt naar bewust de bank omzeep helpen. Wellink doet niks zonder goedkeuring van de politiek.
Erg rare en verdachte timing
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:11:03 #229
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73713183
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

eens, maar statistisch betrouwbaarder dan vele peilingen.
Al kun je wel vraagtekens stellen bij representativiteit voor de gehele bevolking. Ouderen, vrouwen en allochtonen zijn bij GS waarschijnlijk ondervertegenwoordigd.
---
pi_73713323
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:10 schreef Den_Haag het volgende:
[..]

Dit ruikt naar bewust de bank omzeep helpen. Wellink doet niks zonder goedkeuring van de politiek.
daar riekt het wel naar inderdaad maar kan het me niet voorstellen, ben heel benieuwd wat er is gebeurd en vooral naar het waarom. Het kan ook we het van de verkeerde kant interpreteren en dat DNB er niet alles aan heeft gedaan om DSB overeind te houden.
pi_73713402
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

daar riekt het wel naar inderdaad maar kan het me niet voorstellen, ben heel benieuwd wat er is gebeurd en vooral naar het waarom. Het kan ook we het van de verkeerde kant interpreteren en dat DNB er niet alles aan heeft gedaan om DSB overeind te houden.
Denk dat we het nooit te weten zullen komen, wat de waarheid is.
pi_73713572
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:09 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Het gaat vooral om het totaal beeld. De DNB was al maanden, zo niet jaren, bezig om DSB te ontmantelen of op z'n minst Dirk daar weg te krijgen.
Bron graag?

Ze lieten volgens mij de DSB jarenlang hun gang gaan. Pas recent werden de duimschroeven aangedraaid. Onder andere door de AFM, die overigens veel te lage boetes heeft uitgedeeld.
quote:
Bos moet dit weten, aangezien hij de min.fin. is.
Zowel de DNB als AFM vallen bewust niet onder de minister. Dat is een hoofdkenmerk van het huidige neoliberale internationale systeem. De nationale banken en toezichthouders staan los van de politiek.
quote:
Zondag nacht is er gelekt. Bewust of niet, maar het is gebeurd. Dat was de allerlaatste zet. Het lek kwam uit een vertrouwelijk overleg tussen de min.fin., DNB en de DSB.
Dat staat niet vast. De journalist van het FD heeft gezegd dat het niet uit die hoek kwam.

http://www.radio1.nl/cont(...)t-niet-bij-financien

(zullen ze bij het FD van balen dat ze dat hebben prijsgegeven)
quote:
De DNB heeft een groot gedeelte van een lening teruggetrokken uit de DSB. Dit is een mede-oorzaak geweest.

Bos gaf gisteren, in verdekte bewoording, aan dat Wellink en Zalm hun biezen kunnen gaan pakken.

Het zaakje stinkt.
Een haircut gebeurt wel vaker hoor. Ik vraag me ook af waarom ze dat gedaan hebben maar het kan net zo goed vallen onder het kopje 'redden wat er te redden valt'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73713634
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Geloof niet alles wat DSB beweert.

Er zijn een hoop vraagtekens. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom de geldopname langzaam piekte naar 130 miljoen (oid) en toen opeens plotseling terugzakte naar 50 miljoen. Heel plotseling. Voor de rest zijn de ontwikkelingen die twee weken heel geleidelijk geweest.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73713687
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:10 schreef Den_Haag het volgende:
[..]

Dit komt van De Spits vandaan....
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:25:15 #235
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73713720
quote:De DNB heeft een groot gedeelte van een lening teruggetrokken uit de DSB. Dit is een mede-oorzaak geweest.

Bron

*gaat champagne koud zetten*
pi_73713836
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bron graag?

Ze lieten volgens mij de DSB jarenlang hun gang gaan. Pas recent werden de duimschroeven aangedraaid. Onder andere door de AFM, die overigens veel te lage boetes heeft uitgedeeld.
Weet het niet meer, maar 1 van de vele programma's over DSB in de afgelopen paar dagen. Ws Nova op P&W. Een half jaar was het zeker, maar misschien langer. Mijn geheugen is helaas niet in HD.
quote:
[..]

Zowel de DNB als AFM vallen bewust niet onder de minister. Dat is een hoofdkenmerk van het huidige neoliberale internationale systeem. De nationale banken en toezichthouders staan los van de politiek.
Jij denkt echt dat het laten klappen van een bank met 400k klanten niet wordt overlegd?
quote:
[..]

Dat staat niet vast. De journalist van het FD heeft gezegd dat het niet uit die hoek kwam.

http://www.radio1.nl/cont(...)t-niet-bij-financien

(zullen ze bij het FD van balen dat ze dat hebben prijsgegeven)
Ik zei ook niet dat de min.fin. (of personeel) heeft gelekt, alleen dat er is gelekt uit het overleg.
quote:
[..]

Een haircut gebeurt wel vaker hoor. Ik vraag me ook af waarom ze dat gedaan hebben maar het kan net zo goed vallen onder het kopje 'redden wat er te redden valt'.
kan. Maar mijn conclusie is, het zaakje stinkt.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:29:29 #237
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73713886

pi_73713908
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
quote:De DNB heeft een groot gedeelte van een lening teruggetrokken uit de DSB. Dit is een mede-oorzaak geweest.

Bron

*gaat champagne koud zetten*
Hoe is je "ambtenaars"? Bos zei namelijk dat er een diepgaand onderzoek komt naar de toezicht en de verantwoordelijken bij DSB. Zalm werd expliciet genoemd.

Als je dat vertaald naar het normaal Nederlands wat iedereen snapt: Zalm & Wellink

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 14:30:11 ]
pi_73713943
Nog iets over 'zelfregulering'.

Grappig is dat (en dat zeg ik als overtuigd socialist) dit wel werkte ten aanzien van de provisies. Ooit maakten de verzekeraars en banken afspraken met elkaar over de maximale hoogte. Paars (en in het bijzonder minister Weijers en Zalm) wilde daar van af tot weerzin van de sector zelf. Paars maakte er een soort kartelwetgeving voor ook al zeiden sommigen in de sector dat dit de provisies zou doen stijgen.

Ik vind het wel prachtig hoe de marktwerking en competitiewaanzin een ongewenst effect hebben veroorzaakt maar de grap is dus dat er wél sprake was van zelfregulering..... maar verboden door de politiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73713982
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_73713996
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe is je "ambtenaars"? Bos zei namelijk dat er een diepgaand onderzoek komt naar de toezicht en de verantwoordelijken bij DSB. Zalm werd expliciet genoemd.

Als je dat vertaald naar het normaal Nederlands wat iedereen snapt: Zalm & Wellink
Nijpels heeft er veel langer gezeten dan Zalm. En Nijpels beheert nu ons grootste pensioenfonds: ABP.
Wat mij betreft mag hij ook zijn koffers pakken.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73714125
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

[..]
whahahaha. En dat geloof je zelf ook?
pi_73714190
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:30 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, er moeten koppen rollen. En het CDA blijft weer buiten schot:
quote:
Op maandagavond 18 mei staat Jan Peter Balkenende achter een katheder in het AZ-stadion in Alkmaar. In de Georg Kessler-lounge is een honderdtal CDA'ers bijeengekomen. Ook aanwezig: Wim van de Camp, CDA-lijsttrekker in Europa. Het is twee weken voor de Europese verkiezingen.

Dit is het soort bijeenkomst waar de premier op zijn best is: kleinschalig en onder gelijkgezinden. Ontspannen en goed gehumeurd neemt hij het woord. De speech die volgt is een lofrede op Dirk Scheringa, voorzitter van voetbalclub AZ, eigenaar van de DSB bank en CDA-sympathisant. 'Dirk, je speelt een geweldige rol in de financiële sector,' zegt de premier tegen Scheringa. 'En ook op gebied van sport en cultuur zet jij je enorm in voor onze samenleving.' Om licht geëmotioneerd te besluiten: 'Dirk, je bent een van ons, we zijn trots op je.'
Scheringa maakte naar verluid een half miljoen per jaar over naar de partijkas van het CDA.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73714218
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Nijpels heeft er veel langer gezeten dan Zalm. En Nijpels beheert nu ons grootste pensioenfonds: ABP.
Wat mij betreft mag hij ook zijn koffers pakken.
Eensch, maar Zalm werd genoemd. Nijpels zal ws ook wel gewipt worden, maar dan door de achterdeur. Denk ik.
pi_73714248
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:35 schreef Den_Haag het volgende:

[..]

whahahaha. En dat geloof je zelf ook?
Geloven doe ik in de kerk. Ik zeg de feiten. En overleg is niet hetzelfde als dat Bos daadwerkelijk zeggenschap heeft over de DNB. Ik zou zelfs het tegenovergestelde willen beweren: Financiën is de onderliggende partij ten opzichte van de DNB.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73714260
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, er moeten koppen rollen. En het CDA blijft weer buiten schot:
[..]

Scheringa maakte naar verluid een half miljoen per jaar over naar de partijkas van het CDA.
lol, maar waar zie jij CDA'ers betrokken zijn bij de DSB? Tis enkel VVD wat de klok slaat.
pi_73714285
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Eensch, maar Zalm werd genoemd. Nijpels zal ws ook wel gewipt worden, maar dan door de achterdeur. Denk ik.
Zalm is een makkelijk mikpunt omdat hij ook als minister vertikte er wat aan zou doen. Zalm wilde alleen meehelpen aan het transparanter maken van de markt. Daar hield het mee op.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73714288
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Geloven doe ik in de kerk. Ik zeg de feiten. En overleg is niet hetzelfde als dat Bos daadwerkelijk zeggenschap heeft over de DNB. Ik zou zelfs het tegenovergestelde willen beweren: Financiën is de onderliggende partij ten opzichte van de DNB.
nee, jij geeft aan hoe het wettelijk geregeld is. Groot verschil. Als wet feit was, hadden we geen politie nodig.
pi_73714323
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:38 schreef RvLaak het volgende:

[..]

lol, maar waar zie jij CDA'ers betrokken zijn bij de DSB? Tis enkel VVD wat de klok slaat.
Laat ik beginnen met Wellink...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_73714440
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat ik beginnen met Wellink...
Die gaat echt wel gewipt worden. Bos noemde het toezicht (AFM && DNB) ook als onderwerp van onderzoek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')