abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:41:44 #201
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73710020
"Daar hoef je geen rocket scientist voor te zijn" W.Bos
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73710051
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:41 schreef Zero2Nine het volgende:
"Daar hoef je geen rocket scientist voor te zijn" W.Bos
Nog veel leuker: Europa ( Nelie ) verbied het dat 4 van de "grote 5" überhaupt iets aankopen
pi_73710186
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:24 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ook nog een kleine escape dus indien het niet lukt voor morgen 12.00 uur.
Zou niet weten welke partij ineens die hele zooi kan en wil overnemen. Veel te riskant. Alleen maar uitstel van executie.
pi_73710252
Waarom krijgt Scheringa eigenlijk uitstel van executie/ Wat heeft ie nog te zeggen? Het zijn toch de curatoren bewindvoerders die nu de dienst uitmaken

[ Bericht 2% gewijzigd door Roel_Jewel op 15-10-2009 12:58:16 ]
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:48:59 #205
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73710267
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zou niet weten welke partij ineens die hele zooi kan en wil overnemen. Veel te riskant. Alleen maar uitstel van executie.
Klopt, maar er staat dat als ze nog kansen zien voor overname de beslissing nog even verder wordt uitgesteld. Dus dan hoeft er niet meteen een concreet bod te liggen. Maar het is niet waarschijnlijk dat het faillisement daarmee wordt afgewend. Wil alleen maar zeggen dat het zelfs zonder concreet bod vrijdag 12.00 uur nog niet voorbij hoeft te zijn.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_73710338
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom krijgt Scheringa eigenlijk uitstel van executie/ Wat heeft ie nog te zeggen? Het zijn toch de curatoren die nu de dienst uitmaken
Nope, curatoren heb je pas als de toko failliet verklaard is. Nu word DSB enkel "geleid" door 2 bewindvoerders.
pi_73710404
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
Waarom krijgt Scheringa eigenlijk uitstel van executie/ Wat heeft ie nog te zeggen? Het zijn toch de curatoren die nu de dienst uitmaken
Er is verwarring in de terminologie. Een curator zit op een failliete boedel. Momenteel is er nog sprake van bewindvoerder.
Blijkbaar vindt de rechter dat Scheringa een soort van partij is naast de bewindvoerders.
De rechter maakt momenteel de dienst uit in deze zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Hilfiger op 15-10-2009 12:53:37 (Wat ben je snel RvLaak. :)) ]
pi_73710688
quote:
11:38: Bos: op zaterdag 10 oktober was er een voorstel vanuit de banken. Zij wilden 300 mln euro injecteren, waarvan 60 procet (sic) door de banken banken en 40 procent door de overheid - maar de banken wilden dat de overheid zich zonder onderpand garant zou stellen voor 5 miljard euro aan DSB-tegoeden. Bos wilde dat laatste niet. "Ik had u, de Tweede Kamer, daarmee niet onder ogen kunnen of willen komen."
Dan vind ik het niet zo gek dat Bos het niet gedaan heeft...
pi_73710725
En nog eentje..
quote:
12:23: De 5 miljard euro waarvoor Bos garant zou moeten staan in een reddingscenario, zoals Nederlandse banken eisten, bestonden uit 1 miljard euro spaargeld, de 1 miljard euro die Scheringa geleend had bij de Europese Centrale Bank, en 3 miljard aan tegoeden die direct aan DSB onttrokken zou worden op het moment dat DSB over zou gaan in andere handen. Banken wilden dat de Staat voor al dat geld garant zou staan, aldus Bos
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:21:19 #210
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_73711438
quote:
DEN HAAG - De rijksrecherche gaat uitzoeken hoe informatie over de wankele positie van de DSB Bank en mogelijke maatregelen afgelopen maandag in de media kon verschijnen.

Minister Wouter Bos (Financiën) maakte dat donderdag bekend tijdens een debat in de Tweede Kamer over de neergang van DSB.
zou wel leuk zijn als daar wat uit kwam...
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:23:55 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73711538
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef Palmboom313 het volgende:
Na dit nieuwsbericht: Scheringa ontsloeg Frank de Grave. Wat heeft Zalm dan al die tijd gedaan bij DSB?

pi_73711570
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

mijn hemel, wat een drukke krant... Zou ik nooit kunnen lezen.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:29:33 #213
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73711760
'Zalm wist ervan'
AMSTERDAM - Als minister van Financiën in 2002 wist Gerrit Zalm al af van de exorbitante provisies die werden opgestreken door de DSB Bank .
In die tijd trokken de koepelorganisatie het Verbond van Verzekeraars en tussenpersonen aan de bel bij het ministerie, zo beweert het Verbond. Ook werden de wanpraktijken bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) aangezwengeld . Niemand greep toen echter in. Volgens documenten uit die periode kwam vanuit de verzekeringswereld de luide roep om een forse beperking van de torenhoge provisiekosten die op conto van de klant kwamen. Destijds waren percentages van 70 tot 80 al eerder regel dan uitzondering. Er werd dan ook aangedrongen op een maximum van 45 procent. Een woordvoerder van ABN Amro bevestigde gisteravond dat ABN-topman Zalm als minister al wist van de hoge provisies.

Pikante rol

Zalm ging ondanks het gemor in verzekeringsland over de toestanden een aantal jaren later aan de slag bij de bank van Scheringa. "Hoewel het wettelijk gezien nog altijd niet verboden is om hoge kosten in rekening te brengen, wordt het moreel wel als verwerpelijk gezien. In dat geheel speelt Zalm een pikante rol", reageert een ingewijde.

Dat de huidige minister van Financiën, Wouter Bos, eind september in de Kamer riep dat de bank van Scheringa er 'idiote praktijken' op na hield, heeft bij veel tussenpersonen kwaad bloed gezet. Bos deed daarmee hebben voorkomen dat om nieuwe praktijken ging, terwijl het al lange tijd dagelijkse gang van zaken was.

Scherpere regels

Het ministerie van Financiën zegt in een reactie dat er weldegelijk stappen zijn gezet. "In 2006 zijn scherpere regels aan tussenpersonen gesteld, halverwege 2008 zijn koopsompolissen aan scherpere adviesregels onderworpen en vanaf 2010 vallen koopsompolissen onder nog scherpere regels", aldus een woordvoerster.

DSB wees gisteren Bos aan als medeverantwoordelijk voor de ondergang. Hij zou doelbewust de bank kapot willen maken. Dat zou hij hebben gedaan onder druk van de andere banken. Die zouden enerzijds de DSB als een te grote concurrent hebben gezien, anderzijds vreesden zij dat

van de regeling tussen DSB en Stichting Steunfonds Probleemhypotheken een precedentwerking zou uitgaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)m_wist_ervan___.html

Tsja Bolkesteijn wat ga je nu doen

bericht editten, weghalen of je mening herzien over die "aardige meneer"
pi_73712319
quote:
WOGNUM (AFN) - Fortis en SNS Bank zijn niet geïnteresseerd in een overname van DSB Bank. ,,Wij zijn niet in gesprek met ze en niet geïnteresseerd om met ze te praten'', aldus een woordvoerder van SNS donderdag.
Dat faillissement wordt vrijdag dus alsnog uitgesproken.
pi_73712408
De tegenstellingen van verschillende partijen zorgen (bij mij) wel voor leedvermaak:

Personeel DSB hoopt nog
vs
Fortis en SNS geven DSB weinig hoop

[edit]
Dirk doet ook een duit in het leedvermaak-zakje... Wel een hele dikke duit:

Scheringa: 60 procent kans op redding DSB

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2009 13:48:32 ]
pi_73712458
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
Dat de huidige minister van Financiën, Wouter Bos, eind september in de Kamer riep dat de bank van Scheringa er 'idiote praktijken' op na hield, heeft bij veel tussenpersonen kwaad bloed gezet. Bos deed daarmee hebben voorkomen dat om nieuwe praktijken ging, terwijl het al lange tijd dagelijkse gang van zaken was.
Wouter zou dan ook meteen op moeten zouten. Populistische uitspraken doen in de kamer die niet gestroeld zijn op enige feitenkennis, hij begint een beetje op Wilders te lijken. Totaal onbekwaam dus voor de huidige functie.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73712468
En de rekeninghouders van DSB met financiële problemen, kunnen misschien een voorbeeld nemen aan de volgende vrouw:

DSB-rekeninghoudster wordt... prostituee
pi_73712492
Er worden door Fokkers weer halfzachte pogingen her en der gedaan om Bos te beschadigen maar ik vind dat hij ook dit weer uitstekend afhandelt. Op een gegeven moment heeft hij gewoon het besluit genomen dat die toko falliet moet en dat dat het beste is voor de meeste Nederlanders. Mijn complimenten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73712533
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:49 schreef RvLaak het volgende:
En de rekeninghouders van DSB met financiële problemen, kunnen misschien een voorbeeld nemen aan de volgende vrouw:

DSB-rekeninghoudster wordt... prostituee
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73712559
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
Er worden door Fokkers weer halfzachte pogingen her en der gedaan om Bos te beschadigen maar ik vind dat hij ook dit weer uitstekend afhandelt. Op een gegeven moment heeft hij gewoon het besluit genomen dat die toko falliet moet en dat dat het beste is voor de meeste Nederlanders. Mijn complimenten.
pi_73712567
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:50 schreef Klopkoek het volgende:
halfzacht zijn de maatregelen idd niet, maar wel op een hele verdachte manier doorgevoerd.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:53:04 #222
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73712582
Poll van Geen stijl

Welk barbertje moet gaan hangen

Nout Wellink 2517 9.4%
Wouter Bos 1400 5.2%
Gerrit Zalm 2350 8.7%
Robin Linschoten 477 1.8%
Ed Nijpels 530 2%
Klaas Wilting 672 2.5%
Wyb Feddema 566 2.1%
Pieter Lakeman 4645 17.3%
ALLEMAAL! 13718 51%
Totaal 26875

http://www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
pi_73712617
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
Poll van Geen stijl

Welk barbertje moet gaan hangen

Nout Wellink 2517 9.4%
Wouter Bos 1400 5.2%
Gerrit Zalm 2350 8.7%
Robin Linschoten 477 1.8%
Ed Nijpels 530 2%
Klaas Wilting 672 2.5%
Wyb Feddema 566 2.1%
Pieter Lakeman 4645 17.3%
ALLEMAAL! 13718 51%
Totaal 26875

http://www.geenstijl.nl/poll/pollresult.php
het mooiste vind ik de aantallen. Als je statistisch gaat kijken, is GS betrouwbaarder dan Radar, 1-vandaag en de politieke peilingen bij elkaar
pi_73712743
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:52 schreef RvLaak het volgende:

[..]

halfzacht zijn de maatregelen idd niet, maar wel op een hele verdachte manier doorgevoerd.
Wat is er verdacht aan? Ik zou het veel verdachter gevonden hebben als er ongedekte cheques richting de DSB-bank gaan. Het is geen systeembank en Bos heeft in interviews al aangegeven dat hij er grote moeite mee had om voortaan nog geld te geven aan de banken.

Opvallend trouwens dat het CDA (weer) buiten schot blijft in dit gedoe. Nou ja, opvallend is het verkeerde woord, ik wist al langer dat het CDA de dienst uit maakt in dit land. Het is meer een bevestiging.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73712782
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

het mooiste vind ik de aantallen. Als je statistisch gaat kijken, is GS betrouwbaarder dan Radar, 1-vandaag en de politieke peilingen bij elkaar
GeenStijl is een walgelijke website. Huilen met de wolven in het bos mee. Neem ze niet te serieus.
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')