Zo krijg je wel een hypotheek die veel meer waard is dan het huis, kan me voorstellen dat andere banken die niet gaan overnemen... Maar die kredieten valt alleen maar op te verdienen, lekker rente trekken, dat is toch wel aantrekkelijk?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:28 schreef jitzzzze het volgende:
Originele OP:
Laatste serieuze post:
[..]
Denk niet dat je een keus hebt. Nou ja, eigenlijk wel: direct alles betalen of mee naar nieuwe verstrekker gaan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:30 schreef Stereotomy het volgende:
Mag je zo selectief dingen overnemen? Is ook een kwestie van willen verkocht worden.
Ze hebben ook hypotheekklanten met 'gewone' hypothekenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:29 schreef Bart het volgende:
[..]
Zo krijg je wel een hypotheek die veel meer waard is dan het huis, kan me voorstellen dat andere banken die niet gaan overnemen... Maar die kredieten valt alleen maar op te verdienen, lekker rente trekken, dat is toch wel aantrekkelijk?
quote:Scheringa tot tranen geroerd in afscheidsrede
Uitgegeven: 14 oktober 2009 19:25
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2009 19:24
WOGNUM - Topman Dirk Scheringa van DSB Bank heeft woensdagavond zijn personeel toegesproken over het besluit van de bewindvoerders om aan te sturen op een faillissement van de bank.
© ANP
Het was een zeer emotionele bijeenkomst waarbij de tranen Scheringa over de wangen liepen.
Dat zei Joop Hofland, bestuurder van vakbond De Unie. Hij was aanwezig bij de toespraak van Scheringa, die ongeveer een kwartier duurde.
Ook konden de aanwezige personeelsleden, zo'n twee- à driehonderd, vragen stellen. ''Scheringa liet weten nog steeds overeind te staan en strijdbaar te zijn.
Wel was hij tijdens de bijeenkomst heel emotioneel en aangeslagen. Mensen vlogen hem om de nek en daarbij liepen Scheringa de tranen over de wangen'', zei Hofland.
Vieze spelletjes
Volgens de vakbondsbestuurders vindt het personeel van de bank dat er in de politiek vieze spelletjes zijn gespeeld en dat de bank met opzet naar een faillissement is gedrongen. ''Ze vinden dat de bank hun is afgenomen door anderen.''
Ja natuurlijk. Maar de mensen die wel een dikke overwaarde hebben, die hebben misschien wel een probleem omdat geen enkele bank die hypotheek wil overnemen... Ik met mijn bescheiden kredietje dat ik toch binnen een kleine 8 maanden afbetaald heb, maak me niet zo'n zorgenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ze hebben ook hypotheekklanten met 'gewone' hypotheken
Mensen met overwaarde hebben juist geen probleem, diegenen die op 125+% van EW zitten, die hebben 'n probleem (maar waarschijnlijk bedoelde je dat ook te zeggenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:33 schreef Bart het volgende:
Ja natuurlijk. Maar de mensen die wel een dikke overwaarde hebben, die hebben misschien wel een probleem omdat geen enkele bank die hypotheek wil overnemen... Ik met mijn bescheiden kredietje dat ik toch binnen een kleine 8 maanden afbetaald heb, maak me niet zo'n zorgen
Ja, overgewaardeerde hypotheek bedoelde ikquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:59 schreef anboni het volgende:
[..]
Mensen met overwaarde hebben juist geen probleem, diegenen die op 125+% van EW zitten, die hebben 'n probleem (maar waarschijnlijk bedoelde je dat ook te zeggen). Je zult maar 2 jaar geleden in het 300k+ segment een huis hebben gekocht met 140% financiering voor een of andere polis
Dan had je al 'n flink hogere hypotheek dan de EW, is je onderpand ook nog 'ns aardig onderuit gegaan...
Maar een doorstart is denk ik maar tijdelijk. Wie gaat er nu nog zaken doen met iets dat ook maar een beetje aan DSB verbonden is/was?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:33 schreef Tha_Duck het volgende:
Eerlijk gezegd hoop ik alleen maar op duidelijkheid vanavond.
Ofwel failliet, zodat er zekerheid is voor het personeel wat al die jaren hard heeft gewerkt.
Ofwel, terugdraaien naar normaal die boel en gewoon doorgaan.
Dat tussen inhangen is klote voor de klanten, leiding, personeel, etc.
Het geld is niet op te halenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Het zou misschien een optie zijn om de boel te laten draaien, onder curatele. Zodat iedereen zijn geld kan ophalen en de hypotheken verkocht kunnen worden.
Maar dat zal geen werkbare situatie zijn ben ik bang...
Nee, een doorstart zal zo'n beetje onmogelijk zijn ben ik bang voor
Ik zal sowieso eens kijken of er een mooie OP in elkaar te steken is.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 22:34 schreef testje318 het volgende:
Weet niet of deze link al in het vorige deel van dit topic genoemd is:
http://www.dnb.nl/over-dn(...)ezicht/dnb223286.jsp
Er staan in ieder geval een hoop antwoorden op de meest gestelde vragen in, die ook hier regelmatig langskomen. Misschien handig voor in de OP?
Zelfs als de waarheid in het midden lag, dan had DSB het niet overleefd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:05 schreef Five_Horizons het volgende:
Wat een verhaal net bij NOVA, trouwens.... eenzijdig, uiteraard, maar dit is wel een heel sterke soap geweest, ook al is 10% waar....
Dat is ook mijn gedachte, maar ik ken te weinig van de feiten (voor zover we daar sowieso achter zullen komen). Ik heb het idee dat het gewoon een hoofdpijndossier was, dat weg moest. Of dat nu terecht is of niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Zelfs als de waarheid in het midden lag, dan had DSB het niet overleefd.
Goeie zet, want dit verhaal gaat vast nog wel een staartje krijgen!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik zal sowieso eens kijken of er een mooie OP in elkaar te steken is.
Bedankt
Bos had al aangegeven dat hij het niet echt nodig acht een onderzoek naar het informatielek te doen. Lekker dan, soms is het hier ook net een bananenrepubliekquote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:11 schreef Stereotomy het volgende:
...
Ben benieuwd wat de rechter gaat zeggen en wat er uit die 'onafhankelijke onderzoeken' komen. Kijken hoe onafhankelijk het rechtsysteem is...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |