Mede hierom zal er geen koper zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:30 schreef marcb1974 het volgende:
De hypotheken blijven bestaan en gaan normaal gesproken over naar een andere bank. Daar kan hij dan gewoon verder tegen procederen.
Volgens mij ookquote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:43 schreef sanger het volgende:
Wat ik vermoed dat Lakeman zal doen is als straks de inventaris opgemaakt wordt een deel van de schuld van zijn achterban betwisten. Oftewel, dat stukje blijft in de DSB en alleen het volgens Lakeman juiste hyportheekbedrag gaat over naar een andere bank.
Volgens mij gokt hij hier op.
Daar zal dan toch eerst een rechter zich over uit moeten spreken. En aangezien alle banken zich schuldig maakten aan de praktijken waarmee ze de DSB hebben afgebrand, vraag ik me af in hoeverre de rechter mee zal gaan in de claim.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:43 schreef sanger het volgende:
Wat ik vermoed dat Lakeman zal doen is als straks de inventaris opgemaakt wordt een deel van de schuld van zijn achterban betwisten. Oftewel, dat stukje blijft in de DSB en alleen het volgens Lakeman juiste hyportheekbedrag gaat over naar een andere bank.
Volgens mij gokt hij hier op.
Die hypotheken gaan haast zeker wel over. Het kan niet zo zijn, in deze huizenmarkt, dat dat niet gaat gebeuren.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Mede hierom zal er geen koper zijn.
Want? Andere partijen zijn misschien alleen bereid deze over te nemen voor een heel erg lage prijs (gezien de risico's die ze er mee binnenhalen).quote:Die hypotheken gaan haast zeker wel over. Het kan niet zo zijn, in deze huizenmarkt, dat dat niet gaat gebeuren.
Dat kan zeker een probleem zijn, maar iemand die een hypotheek heeft van ¤300.000 met een woning van ¤200.000 levert uiteindelijk ook gewoon 'maar' ¤170.000 op. Daarnaast zijn er nog kosten voor de executieverkoop, waardoor de netto opbrengst nog maar ¤150.000 is (ik noem maar iets).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:21 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Want? Andere partijen zijn misschien alleen bereid deze over te nemen voor een heel erg lage prijs (gezien de risico's die ze er mee binnenhalen).
Dit kan voor de curator een reden zijn om ze niet te verkopen, maar de geleende bedragen direct op te eisen bij de leners. Deze hebben dan namelijk een nog groter probleem, want die krijgen natuurlijk never nooit niet een nieuwe hypotheek voor dat bedrag rond bij een andere verstrekker...
De Rabo zou in zo een geval alleen de 'echte' hypotheek overnemen. De rest van de hypotheek blijft bij DSB staan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:17 schreef MikeyMo het volgende:
Als zo'n hypotheek in handen komt van een andere bank, is die bank dan verantwoordelijk voor het feit dat hij wellicht door een andere partij te duur is verkocht?
Je kan moeilijk een Rabo aansprakelijk stellen voor een hypotheek die door een DSB'er is verkocht lijkt me
Ze verlenen ook nog eens een gunst aan de hypotheeknemer aangezien die ook voor keuze gesteld kan worden om direct zijn schuld te voldoen
En op die manier kan de curator druk uitoefenen op diegene die een claim proberen neer te leggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 13:21 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Want? Andere partijen zijn misschien alleen bereid deze over te nemen voor een heel erg lage prijs (gezien de risico's die ze er mee binnenhalen).
Dit kan voor de curator een reden zijn om ze niet te verkopen, maar de geleende bedragen direct op te eisen bij de leners. Deze hebben dan namelijk een nog groter probleem, want die krijgen natuurlijk never nooit niet een nieuwe hypotheek voor dat bedrag rond bij een andere verstrekker...
Dat kan helemaal niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:20 schreef sanger het volgende:
[..]
De Rabo zou in zo een geval alleen de 'echte' hypotheek overnemen. De rest van de hypotheek blijft bij DSB staan.
Ik denk niet heel ver. Een rechter kan ook oordelen dat de mensen zich niet voldoende hebben laten informeren en zelf verantwoordelijk zijn voor hun handtekening op een verder rechtsgeldig contract.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:59 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Daar zal dan toch eerst een rechter zich over uit moeten spreken. En aangezien alle banken zich schuldig maakten aan de praktijken waarmee ze de DSB hebben afgebrand, vraag ik me af in hoeverre de rechter mee zal gaan in de claim.
quote:
A: daar gaat Rabo niet mee akkoord. Die DSB-hypotheek is hoogste in rang.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:23 schreef sanger het volgende:
[..]
A heeft bij DSB een hypotheekschuld van 200k die direct opeisbaar is.
A sluit bij de Rabo een hypotheek af voor 170k die hij direct doorstort aan DSB.
A houdt een restschuld van 30k aan DSB, die hij vervolgens betwist.
Banken hebben een ‘zorgplicht’. Je kunt zeker niet alle verantwoordelijheid bij de consument neerleggen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik denk niet heel ver. Een rechter kan ook oordelen dat de mensen zich niet voldoende hebben laten informeren en zelf verantwoordelijk zijn voor hun handtekening op een verder rechtsgeldig contract.
A. Natuurlijk niet indd. Vanwege het onderpan detc. Effe niet aan gedacht.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
A: daar gaat Rabo niet mee akkoord. Die DSB-hypotheek is hoogste in rang.
B: het gaat in deze situatie om de overname van de hypotheek als geheel. Rabo kan dan niet kiezen om maar een deel van de schuld in te lossen.
Ben ik het ook helemaal mee eens. Maar klanten hebben ook een onderzoeksplicht. Daarnaast mag je verwachten dat je leest wat je tekent, en het zal ongetwijfeld wel in de papieren hebben gestaan.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:26 schreef Iblis het volgende:
[..]
Banken hebben een ‘zorgplicht’. Je kunt zeker niet alle verantwoordelijheid bij de consument neerleggen.
Waar dan wel weer bij opgemerkt moet worden dat je welhaast een academische achtergrond moet hebben om alle voorwaarden te kunnen begrijpenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef sanger het volgende:
Ben ik het ook helemaal mee eens. Maar klanten hebben ook een onderzoeksplicht. Daarnaast mag je verwachten dat je leest wat je tekent, en het zal ongetwijfeld wel in de papieren hebben gestaan.
Oh dat zal ook wel ja. Een van de redenen waarom ik me nog niet heb gewaagd aan het kopen van een huis.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:51 schreef anboni het volgende:
[..]
Waar dan wel weer bij opgemerkt moet worden dat je welhaast een academische achtergrond moet hebben om alle voorwaarden te kunnen begrijpen(dat was in ieder geval het geval bij de pakken papier die ik begin dit jaar bij m'n drie hypotheekoffertes kreeg, zal bij DSB niet veel anders zijn geweest)
Zijn we nou niet bij de discussie die Lakeman etc voeren. Over wat voor een teringzooi er verkocht is.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Ben ik het ook helemaal mee eens. Maar klanten hebben ook een onderzoeksplicht. Daarnaast mag je verwachten dat je leest wat je tekent, en het zal ongetwijfeld wel in de papieren hebben gestaan.
Dat vang je op door je offerte aan andere adviseurs voor te leggenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:51 schreef anboni het volgende:
[..]
Waar dan wel weer bij opgemerkt moet worden dat je welhaast een academische achtergrond moet hebben om alle voorwaarden te kunnen begrijpen(dat was in ieder geval het geval bij de pakken papier die ik begin dit jaar bij m'n drie hypotheekoffertes kreeg, zal bij DSB niet veel anders zijn geweest)
Ik zeg nergens dat de klagenden geen gelijk hebben hoor. Maar ik ben wel van mening dat ze bij hun volle verstand getekend hebben zonder zich er goed genoeg van te overtuigen dat het product was wat ze wilden.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zijn we nou niet bij de discussie die Lakeman etc voeren. Over wat voor een teringzooi er verkocht is.
Je neemt nu iets aan waar iedereen tegenin gaat, en waarvan zelfs de DSB al gezegd heeft dat het misschien toch wel niet helemaal netjes is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |