goh allemaal verschillende dingen gingen er in zoals:quote:Op dinsdag 16 februari 2010 23:41 schreef rioohhh het volgende:
En wat is er dan zoal ingegaan? Nog rare combinaties gemaakt die uiteindelijk toch wel erg lekker waren?
En wat betreft de latex handschoenen.. Had ik nog niet bij stil gestaan dat ze zo stonkenMaar ik zal t zeker onthouden..
Sorry voor de late reactie, maar die heb ik zeker voor jequote:Op zondag 14 februari 2010 19:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Net weer gemaakt en het heeft weer goed gesmaakt
@Rienie heb je het recept voor unagi nigiri voor mij?
wat ik zelf dus anders heb gedaan is ipv te persen de sushi nigiri te maken met een reepje nori eromheen. En ipv rauwe paling, gerookte genomen, die hoef je dan ook maar korter te grillen, tenzij je ze verkoold wilt hebben haha. Ook had ik kant en klare saus maar ik had 6 el aangehouden.quote:geperste sushi's van geglaceerde paling
Ingredienten
voor 10 stuks
350 g verse vette palingfilet zonder vel, in stukken van ca 6cm
1 el olie
2-3 el mirrin of zoete sherry
2-3 el lichte sojasaus
1/2 portie versgekookte sushirijst (=300 gram)
Japanse sojasaus, ingemaakte gemver en wasabipasta voor erbij.
bereiding
1 verwarm de grill op de hoogste stand. Sla de stukken palingfilet plat met een hakmes en wrijf ze in met olie. Grill ze ongeveer 5 minuten aan elke kant onder de hete grill.
2. Meng de mirin of sgerry met de soasaus in een pannetje, breng het mengsel aan de kook en neem het van het vuur. Doop de stukken gegrilde paling in de saus en grill ze opnieuw tot het glazuur is opgedroogd. Doop ze opnieuw in de suaus en grill opnieuw. Herhaal dit tot de saus is opgebruikt.
3. Bevochtig een sushipers omhoog om te voorkomen dat de rijst blijft kleven.
4. Snijdt de paling in de lengte in repen. Verdeel de repen gelijkmatig over de bodem van de sushipers. Verspreid de helft van de rijst erover en druk alles met het deksel van de pers omlaag.
5. Trek de zijkanten van de sushipers omhoog terwijl u het deksel met uw duimen omlaag houdt. Keer de sushiplak op een snijplank zodat de vis bovenop komt. Snijd de plak met een nat, zeer scherp mes in 5 gelijke stukken. Veek het mes steeds af met een vochtige doek. Herhaal het proces vanaf stap 3 zodat u 10 stukjes krijgt. Serveer de sushi's met sojasaus, ingemaakte gember en wasabi.
Ik heb de AH dan ook nooit kunnen betrappen op enige sushiwaardige kwaliteit.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:28 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Net bij de albert heijn een stukje sushi geproefd die door zo'n ah 'kok' gemaakt was.
Echt heel vies. De rijst was hard, en het smaakte echt voor geen meter.
de markt in rotterdam ken ik niet, maar ik weet dat er een toko zit in het alexandrium, en aan de parkhaven (die chinese boot, schijnt erg groot te zijn, ik wil er nog eens heen )quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:27 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Dit weekend gaat het er eindelijk van komen..
Weet iemand of de markt in Rotterdam ook alle sushi benodigheden verkoopt?
quote:Op vrijdag 19 februari 2010 15:48 schreef Pheno het volgende:
Ik heb het ook lang niet meer gemaakt. Dit weekend wilde ik me eens aan Okonomiyaki wagen. Die saus is zo lekker
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:27 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Weet iemand of de markt in Rotterdam ook alle sushi benodigheden verkoopt?
uit de buurt is relatief, ik ga naar die plekken vanuit maassluis...quote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:28 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
De toko's ken ik, maar aangezien ik toch vis wil halen op de markt.. en de Kruiskade en Chinese boot uit de buurt liggen..
Maar dan maar een ommetje maken..
Ik moet alles met het OV doen, weet niet hoe dat bij jou zitquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:37 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
uit de buurt is relatief, ik ga naar die plekken vanuit maassluis...
ik ook hoorquote:Op vrijdag 26 februari 2010 14:15 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
[..]
Ik moet alles met het OV doen, weet niet hoe dat bij jou zit
Gefeliciteerd! Je moet alles vieren hoor! Al is het alleen maar om een goeie reden te hebben om sushi te makenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 13:16 schreef motorbloempje het volgende:
ergens volgende week gaan we ook maar weer eens aan de sushi
gaan in ondertrouw woensdag en willen dat wel een klein beetje vieren, al is het maar administratieve rompslomp
Aha, kijk, dat is toch heel wat anders.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:29 schreef RobinOok het volgende:
Het is geen yam aardappel die je nodig hebt, maar mountain yam. Dat is iets compleet anders.
Het is geen tonkatsu saus die je nodig hebt maar okonomiyaki saus!
Ik zou er geen tempuramix inmieteren maar bapaomeel. En als je geen aonori kunt vinden zou ik dat niet vervangen door peterselie, maar wat verkruimelde nori.
Waar haal jij je recept vandaan zeg?![]()
En oja, bij de Wah Nam Hong en/of de Oriental tegenover de macro kun je deze ingredienten echt wel vinden.
Hier niet te vindenquote:Op vrijdag 26 februari 2010 16:41 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar je zoekt gewoon eerst de goeie saus en dat is okonomiyaki, niet tonkatsu.
Dat zal RobinOok wel zeggen, het is zijn eigen sitequote:Op zaterdag 27 februari 2010 11:56 schreef mmascha het volgende:
Receptje via smulweb, eerste recept wat ik via google tegenkwam:
http://www.smulweb.nl/475962/koken/recept/Okonomiyaki
Ik ga nu maar af op dit recept:
http://tokowijzer.wordpress.com/2010/01/29/nagaimo/
Goeie keus?
Nou ja, dat is ook stom toeval(top site trouwens, gebruik ik wel eens vaker als naslagwerk maar voor dit recept had ik er nog niet aan gedacht). Maar dan zit ik iig goed. Ik ga je overige tips en info eens goed doorlezen en een boodschappenlijstje maken.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 12:45 schreef RobinOok het volgende:
Hihi, je laatste link is mijn eigen recept, tuurlijk is dat een goeie keus!![]()
Op de verpakking staat Takuan? Aan google te zien is dat een andere?quote:
Als ik op Takuan google, dan staat dat het ook in de vriezer kanquote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Op de verpakking staat Takuan? Aan google te zien is dat een andere?
Deze:
[ afbeelding ]
De verpakking is inmiddels open uiteraardde sushi was erg goed gelukt deze keer, alleen zoals altijd erg veel dus morgen heb ik ook nog
Waar heb j die gehaald is ik vragen mag?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:23 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Op de verpakking staat Takuan? Aan google te zien is dat een andere?
Deze:
[ afbeelding ]
De verpakking is inmiddels open uiteraardde sushi was erg goed gelukt deze keer, alleen zoals altijd erg veel dus morgen heb ik ook nog
Bij de toko bij ons in de buurt (Eindhoven - Woenselse markt), de goedkoopste daarquote:Op zaterdag 27 februari 2010 19:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Waar heb j die gehaald is ik vragen mag?
Ben er ook naar opzoek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |