Ohh ik vind Nori juist echt heerlijk ruiken

Vandaag sushi gemaakt! De rijst was eindelijk echt goed bruikbaar, alleen toch aangebrand in het pannetje, heb zeker rijst voor 1.5 rol weg kunnen gooien. Had het vuur op zijn laagst, maar had de op 1 na kleinste pit volgens mijn pa, waardoor hij toch nog te hard ging waarschijnlijk. Hangiri gebruikt.. ging echt heel erg gemakkelijk, rijst was heel snel afgekoeld en azijn mengen was zo gebeurd

Geprobeerd een tamago ommeletje te maken.. maar dat was best een ramp XD Dus dat wordt een paar keer oefenen, en misschien met een echt pannetje ervoor dat het beter gaat.
Zoals beloofd ook een aantal foto's

Zal er ook bij vertellen wat ik erin gedaan heb. Aantal combi's uit het forum hier geprobeerd en meeste waren heerlijk

![]()
Overview van wat er op tafel stond

hadden we met zijn 4tjes ruim voldoende aan, ik zit nog steeds vol.
![]()
Zalm en garnaal nigiri! De zalm was heerlijk! Van de visboer hier in de stad, had nog om sushi kwaliteit gevraagd en het smaakte echt goed:D dus niet afgezet dus

![]()
Links nigiri met shiitake paddestoel waarvan de rijst helaas beetje uit elkaar viel.. misschien niet goed samengedrukt. rechts combi van hier, mango en munt, maar viel niet zo in de smaak bij ons allemaal. Daaronder wat van mijn ommelet die best te eten was voor een eerste keer

![]()
Links een inside out maki met gerookte zalm en kruidenkaas en gerookte sesamzaadjes en helemaal trots dat hij goed gelukt was, eerste inside out die niet uit elkaar viel

, helemaal rechts hetzelfde
alleen dan nori buiten en zonder sesamzaadjes. Links onder een maki met daikon (ingelegde rettich) en in het midden een soort californiaroll maar dan met gerookte zalm er nog bij die ik over had

![]()
en mijn californiaroll met krab mayo avocado en komkommer.. vorm beetje mislukt maar dat is een kwestie van oefenen.
hebben in ieder geval heeerlijk gegeten

nu maar hopen dat ik de volgende keer niet zoveel rijst hoef weg te gooien! was erg zonde!:(