De hypotheek is opgeblazen met koopsompolissen en zeer hoge provisies die ook in de hypotheek meegenomen werden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:30 schreef rja het volgende:
Ik zeg gisteren op tv iemand, met een hypotheek van 240 duizend euro en het huis is 140.000 euro waard, wat hebben ze met de rest van geld gedaan, een mooie auto gekocht ?
Uiteindelijk is het er alleen maar slechter op geworden voor de mensen met een te hoge hypotheek. Zij staan inderdaad achteraan het lijstje. De spaarders staan daar in ieder geval boven. Lakeman heeft zijn hand enorm overspeeld, heeft daarmee een bank failiiet gemaakt en een heleboel extra mensen de stront in geduwd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:30 schreef rja het volgende:
De curator moet zoveel mogelijk geld uit de boedel halen en degene helpen die veel te hoge hypotheken hebben staat heel laag op z'n lijstje.
Daar gaat het in ons geval helemaal niet om, we moeten er nu voor zorgen dat alle automatische incasso's van die rekening overgaan naar een andere die niet geblokkeerd is. Ons salaris kwam er niet op binnen, we maakten elk de helft over naar die DSB rekening om zo de vaste (woning) lasten gemakkelijk centraal af te handelen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan toch gewoon een andere rekening openen bij een andere bank en daar je salaris op laten storten?
Waarschijnlijk omdat hij of zij de autoriteiten nog op hun woord geloofde.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:44 schreef capricia het volgende:
Fruityloop: Waarom heb je niet eerder maatregelen genomen dan?
Zijn oproep was wel de initiele aanleiding, kijk maar naar de miljoenen die na zijn oproep zijn weggehaald. Geen oproep = geen geld weggehaald.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is wel een overdreven stelling, meerdere factoren hebben naar het onder curatele stellen van DSB geleid.
Kom op zeg, je gaat niet voor elk bericht in de krant je hele financiele hebben en houden overzetten naar een andere bank.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:48 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat hij of zij de autoriteiten nog op hun woord geloofde.
Ik zou het wel weten als er over mijn bank aanhoudend zoveel verbijsterende geruchten in de relatief betrouwbare media zouden verschijnen. Dan zou ik de eerste zijn die m'n geld op zou nemen.
Jep, meneer Lakeman heeft zijn zin; 1800 mensen zonder baan, duizenden spaarders zonder geld, en zijn eigen achterban mag mooi achteraan sluiten in de rij van schuldeisers. Goh, wat een heldquote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het er alleen maar slechter op geworden voor de mensen met een te hoge hypotheek. Zij staan inderdaad achteraan het lijstje. De spaarders staan daar in ieder geval boven. Lakeman heeft zijn hand enorm overspeeld, heeft daarmee een bank failiiet gemaakt en een heleboel extra mensen de stront in geduwd.
Hulde aan Lakeman
Omdat je niet even met een druk op de knop 6 automatische incasso's om kan zetten. Zonder de spoedprocedures duurt dat in een aantal gevallen 3 a 4 weken, dus zelfs dan was het erg krap geworden. Nog even afgezien van het feit dat die bank verder gezond was en ook hard werkte om schoon schip te maken. Er waren zelfs mensen met probleem hypotheken die vrijdag nog bij de DSB op kantoor waren geweest om eea door te rekenen, daar moest alleen nog een handtekening onder gezet worden. Die komt er nu dankzij Lakerman niet, dus die heeft het zelfs voor zijn eigen achterban verknoeit..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:44 schreef capricia het volgende:
Fruityloop: Waarom heb je niet eerder maatregelen genomen dan?
Nee, niet voor elk bericht. Zoals ik al schreef: alleen als er sprake is van "aanhoudend zoveel verbijsterende geruchten in de relatief betrouwbare media".quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom op zeg, je gaat niet voor elk bericht in de krant je hele financiele hebben en houden overzetten naar een andere bank.
Dat dus. En dankzij deze noodmaatregel werkt de overstapservice ook niet, dus we moeten alles 1 voor 1 regelen, waarbij we links en rechts procedures kortsluiten, toch vaak een recept voor veel (betaal) verwarring bij clubs als Essent, Ziggo, verzekeraars en hypotheekverstrekkers.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kom op zeg, je gaat niet voor elk bericht in de krant je hele financiele hebben en houden overzetten naar een andere bank.
Vaak kun je je rekeningnummer bij dat soort bedrijven gewoon zelf veranderen via internet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat dus. En dankzij deze noodmaatregel werkt de overstapservice ook niet, dus we moeten alles 1 voor 1 regelen, waarbij we links en rechts procedures kortsluiten, toch vaak een recept voor veel (betaal) verwarring bij clubs als Essent, Ziggo, verzekeraars en hypotheekverstrekkers.
En terecht, moeten ze hun "voorman" maar beter in de gaten houden..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:59 schreef MikeyMo het volgende:
In de krant vanochtend kwam het naar voren dat "men" er alles aan gaat doen om de probleemhypotheken ergens achteraan in de rij te pleuren. Eerst iig de spaarders.
Ik zag het meer als een soort waarschuwing van Lakeman. En hij heeft uiteindelijk ook nog gelijk gekregen ook!quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn oproep was wel de initiele aanleiding, kijk maar naar de miljoenen die na zijn oproep zijn weggehaald. Geen oproep = geen geld weggehaald.
Zonder zijn oproep was de schade uiteindelijk nog veel groter geweest. Dan was DSB op termijn alsnog failliet gegaan en viel er nog minder te halen. Daar ben ik van overtuigd.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn oproep was wel de initiele aanleiding, kijk maar naar de miljoenen die na zijn oproep zijn weggehaald. Geen oproep = geen geld weggehaald.
Bij essent wel, en bij ziggo moet ik het nog even zien, maar bij de belastingdienst normaliter niet, en ook niet bij Florius en Reaal in ons geval. Florius werkt mee, en daar kon het per telefoon, Reaal houdt gewoon vast aan de bestaande (schriftelijke) procedure via een tussenpersoon.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:01 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Vaak kun je je rekeningnummer bij dat soort bedrijven gewoon zelf veranderen via internet.
Toen ik een jaar geleden over wilde stappen naar een andere bank, hadden ze een overstapservice.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Omdat je niet even met een druk op de knop 6 automatische incasso's om kan zetten. Zonder de spoedprocedures duurt dat in een aantal gevallen 3 a 4 weken, dus zelfs dan was het erg krap geworden. Nog even afgezien van het feit dat die bank verder gezond was en ook hard werkte om schoon schip te maken. Er waren zelfs mensen met probleem hypotheken die vrijdag nog bij de DSB op kantoor waren geweest om eea door te rekenen, daar moest alleen nog een handtekening onder gezet worden. Die komt er nu dankzij Lakerman niet, dus die heeft het zelfs voor zijn eigen achterban verknoeit..
Ik vind dus ook dat Lakeman terecht gewaarschuwd heeft. Door zijn waarschuwing zijn er in ieder geval nog vele miljoenen gered.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Zonder zijn oproep was de schade uiteindelijk nog veel groter geweest. Dan was DSB op termijn alsnog failliet gegaan en viel er nog minder te halen. Daar ben ik van overtuigd.
Dat moet je niet allemaal zelf gaan regelen...dat had je toen der tijd door je nieuwe bank moeten laten doen...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Bij essent wel, en bij ziggo moet ik het nog even zien, maar bij de belastingdienst normaliter niet, en ook niet bij Florius en Reaal in ons geval. Florius werkt mee, en daar kon het per telefoon, Reaal houdt gewoon vast aan de bestaande (schriftelijke) procedure via een tussenpersoon.De belastingdienst gaan alle stortingen naar DSB rekeningen on hold zetten, en de desbetreffende personen actief benaderen om een ander rekeningnummer te gaan gebruiken.
Jawel, maar dat werkt alleen tussen 2 niet failliete banken onderling..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Toen ik een jaar geleden over wilde stappen naar een andere bank, hadden ze een overstapservice.
Eigenlijk werd bijna alles automatisch overgezet voor me.
Vreemd dat ze dat dan kennelijk niet meer hebben?
Dat zullen we nooit weten he. We zullen ook nooit weten of er een schikking zou zijn gekomen, of dat er mensen schadeloos gesteld zouden worden. We zullen ook nooit weten of Dirkje inderdaad zou terugtreden waarna er schoon schip kon worden gemaakt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:04 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Zonder zijn oproep was de schade uiteindelijk nog veel groter geweest. Dan was DSB op termijn alsnog failliet gegaan en viel er nog minder te halen. Daar ben ik van overtuigd.
Huh? Dit moeten wij nu, acuut dus, regelen. Die dingen zijn toen we die rekening bij de DSB openden inderdaad netjes overgezet. Alleen werkt dat slechts tussen 2 actieve banken, niet als 1 van beiden failliet is..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moet je niet allemaal zelf gaan regelen...dat had je toen der tijd door je nieuwe bank moeten laten doen...
Gelul. Lakeman deed een regelrechte oproep aan het volk om die bank kapot te krijgen, hij heeft het letterlijk zo gezegd. Een waarschuwing is van een hele andere orde. Daarnaast moet je je afvragen wie er baat zou willen hebben bij deze zogenaamde 'waarschuwing'. Precies, Lakeman zelf! Wij van WC Eend.......quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zag het meer als een soort waarschuwing van Lakeman. En hij heeft uiteindelijk ook nog gelijk gekregen ook!
Toch vraag ik mij af of DSB tzt had overleefd, los van de oproep van Lakeman.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |