abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 20:08:02 #226
236264 crew  capricia
pi_73691905
Ik denk dat die koopsompolissen door heel veel banken en tussenpersonen verkocht werden.
Niet alleen door de DSB.
Maar de DSB richtte zich wel heel erg op de mensen die niet hoog opgeleid waren...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73692176
Opzich wel apart te noemen dat men geen enkele van de 30.000 hippies die tijdens de G10 in London gingen protesteren tegen de banken en de bankiers en bonusses. Het systeem was zo verrot etc. Uiteraard luisterde er geen hond naar deze mensen ..

Staat er 1 'persoontje' op in Nederland die z'n mond opentrekt, en weet direct de 1e beste (kleine) bank door de stront te halen.

Jammer dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Dit soort situaties voeden alleen maar het gevoel van onrecht bij veel burgers die zich al genaaid voelen terwijl dat helemaal niet nodig is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:26:42 #228
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73692600
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Wil je nou beweren dat de koopsommen die andere banken verkochten ook niet bovenop de hypotheek gefinancierd werden? Ik geef toe dat wat de DSB deed niet door de beugel kan, maar dat kan het bij andere banken ook niet. Jij doet alsof de DSB de enige was die dat deed, maar dat is gewoon onjuist. Alle banken deden hier ook in mindere mate aan mee. Of we hangen ze allemaal te drogen en gaan serieus kijken naar een nieuw systeem of we accepteren het systeem en ook de eventuele uitwassen en daar komt een stukje eigen verantwoordelijkheid bij kijken.
Gvd man, doe niet zo onnozel! Natuurlijk verkochten andere banken ook rotzooi, maar DSB deed het op dusdanige schaal dat die mensen alleen nog maar uit de schulden komen als ze de schuldsanering ingaan. Dat deden andere banken niet, en dat maakt enorm verschil.

N.B. De reden dat DSB dat kon doen, was omdat ze de risico's doorverkochten (anders zou dit namelijk ook een zeer onaantrekkelijk businessmodel zijn geweest).
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 20:30:00 #229
236264 crew  capricia
pi_73692714
De DSB is wel DE bank die jarenlang leefde van het verdienmodel op provisies en koopsompolissen. Niet echt zoals een normale bank aan zijn geld komt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73693007
http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)ng-de-zondebok.dhtml

Hopelijk krijgt ie straf: brood en water!

[ Bericht 25% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-10-2009 21:33:35 ]
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 20:39:34 #231
236264 crew  capricia
pi_73693051
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:38 schreef Popki het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)ng-de-zondebok.dhtml

Hopelijk krijgt ie straf: brood en water!
Dat artikel is al 24 uur oud...dat is meermaals gepost...
(geeft niet hoor!)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73693196

Thanks ............
Ik heb nog geen gelegenheid gehad om alles te lezen..
  Moderator woensdag 14 oktober 2009 @ 20:45:16 #233
236264 crew  capricia
pi_73693291
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:42 schreef Popki het volgende:

Thanks ............
Ik heb nog geen gelegenheid gehad om alles te lezen..
Tis ook best wel veel, eigenlijk!
Bijna een dagtaak hier...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73695241
Lakeman, mijn held, de kleine man die grote boze bankdirecteuren op de knieën krijgt, hulde -eentje is wel voldoende-

[ Bericht 34% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-10-2009 21:36:37 ]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73695310
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:33 schreef xenobinol het volgende:
Lakeman, mijn held, de kleine man die grote boze bankdirecteuren op de knieën krijgt, hulde
Hij moet ook wel stalen zenuwen hebben. Nu richten anderen weer de pijlen op hem.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-10-2009 21:36:48 ]
pi_73695435
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij moet ook wel stalen zenuwen hebben. Nu richten anderen weer de pijlen op hem.
Pfffff.... allemaal rancune..... de bankwereld zit vol met zielige mannetjes en vrouwtjes

Die Lakeman lijkt mij echter een ijzervreter, dus dat komt wel goed.
I'll sing you a lullaby.
pi_73695481
-dat mag in de AEX FB-

[ Bericht 96% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-10-2009 21:39:41 ]
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:21:06 #238
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_73697320
Ik vind die Lakeman op zich een raar mannetje, maar kom op... Als je hem wilt aanklagen moet iedereen aanklagen die zich negatief over de DSB heeft uitgelaten. Radar, Nova, noem maar op. Zeker die reportage van Nova met de ex-werknemers heeft veel teweeg gebracht. Mensen (en de media) maken Lakeman veel belangrijker dan hij is.
Je denkt toch niet echt dat als zomaar iemand (want de meesten hadden echt nog nooit van die hele Lakeman gehoord) vanavond roept dat je je geld van de Rabobank moet afhalen, dat zoveel mensen daaraan gehoor geven dat Rabo dan volgende week failliet is, hè? Dat gebeurt alleen als mensen hun vertrouwen toch al hadden verloren en wrs toch al van plan waren op te stappen.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_73702186
Lakeman is een veredelde luis in de Pels die in het verleden ook e.e.a op zijn kerkstof had.
Dat hij heel vroeger - jaren 90 - best wel goede dingen heeft bewerkstelligd inzake het beleid
van veelal grote accounts kantoren moge zo zijn,maar naar mate de jaren vorderden werd
Lakeman meer een vervelend iemand die eerder uit racune de jacht op alles en iedereen
die te maken had met multinationals opende.

Dit laatste huzarenstukje,ongeacht zijn reden, is koren op zijn molen en de gevolgen ook.
Van mij mag deze man aangeklaagd worden en niet zo zuinig ook want hij kan zich niet
verweren dat hoe dan ook DSB toch wel gevallen zou zijn zonder zijn oproep.
75 topics = FIN
pi_73702279
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:21 schreef Jane het volgende:
Ik vind die Lakeman op zich een raar mannetje, maar kom op... Als je hem wilt aanklagen moet iedereen aanklagen die zich negatief over de DSB heeft uitgelaten. Radar, Nova, noem maar op. Zeker die reportage van Nova met de ex-werknemers heeft veel teweeg gebracht. Mensen (en de media) maken Lakeman veel belangrijker dan hij is.
Je denkt toch niet echt dat als zomaar iemand (want de meesten hadden echt nog nooit van die hele Lakeman gehoord) vanavond roept dat je je geld van de Rabobank moet afhalen, dat zoveel mensen daaraan gehoor geven dat Rabo dan volgende week failliet is, hè? Dat gebeurt alleen als mensen hun vertrouwen toch al hadden verloren en wrs toch al van plan waren op te stappen.
het gaat er niet om dat hij mensen waarschuwde voor DSB of zich negatief uitliet over de DSB maar dat hij alles deed omdat hij perse wilde dat DSB failliet zou gaan (zijn eigen woorden). Hij snapt het zelf ook niet want de mensen die hij vertegenwoordigde hebben hun probleem nog steeds of is het probleem zelfs groter geworden.

Lakeman gaf inderdaad gewoon het laatste zetje.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:25:16 #241
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73704723
quote:
Het grote ongelijk van Pieter Lakeman

Geplaatst: 14 oktober 2009 08:00, laatste wijziging: 14 oktober 2009 08:06 door Kor Mollema

In het mediageweld rond de DSB-bank speelde Pieter Lakeman, die zich had opgeworpen als reddende engel voor gedupeerde hypotheekklanten van DSB, een dominante rol. Maar vooral ook een verkeerde.

n de bekende praatrubrieken op tv kreeg Lakeman ruim baan en al eerder deed hij daar ook de oproep om massaal spaargeld bij DSB weg te halen en zo het faillissement uit te lokken. Maandagavond bij Pauw en Witteman zat hij te pronken; dit (DSB onder curatele) was nog eens goed voor de gedupeerde klanten van DSB. Er zou bij liquidatie van de bank niet meer dan 5 procent van de activa (balanswaarden) verloren gaan. Een echte deskundige aan dezelfde tafel, hoogleraar Arnoud Boot die dit heel anders inschatte, werd overstemd door de heer Lakeman.

Pieter Lakeman is een beroepsklokkenluider en heeft menige misstand in het bedrijfsleven en de accountantswereld aan de kaak gesteld. Maar hij begeeft zich nu op een terrein (banken) waar hij zich geen deskundige toont. Want een faillissement van DSB zal niet alleen sommige spaarders duperen (zij die boven de 100.000 euro hebben ingelegd, of zij die hebben belegd in niet gegarandeerde producten) maar ook de hypotheekklanten.

Geen boodschap
Om nog maar te zwijgen van degene die opdraait voor de garantieregeling (uiteindelijk wij allen), maar daaraan heeft Lakeman geen boodschap.

De hypotheekportefeuille is een belangrijk activum van DSB. De problemen die ermee zijn (topfinanciering, te lage onderpandswaarde, betalingsproblemen) zijn niet alleen een probleem voor de klanten, maar ook voor de bank. Immers de waarde van de hypotheekportefeuille komt daardoor sterk onder druk te staan.

Zolang de slechte leningen in de boeken van DSB staan, wordt die waardevermindering nog versluierd, maar zodra de portefeuille verkocht moet worden (bijvoorbeeld in het kader van een reddingsoperatie of een faillissement) wordt die slechte kwaliteit direct zichtbaar in een afwaardering die tientallen procenten kan belopen. Dat betekent dat er navenant minder overblijft voor de crediteuren.

Iedere verwachting of zelfs toezegging van schadecompensatie aan de gedupeerde hypotheekklanten is een sigaar uit eigen doos. Immers, honorering daarvan zal de DSB direct geld kosten en de uit te keren restwaarde aan alle crediteuren verder verminderen. De hypotheekklanten die compensatie verlangen, staan echt niet vooraan in de rij van de schuldeisers.

Curatoren hebben tot taak zoveel mogelijk waarde te redden, niet om verzoeken tot schadecompensatie te honoreren en al zeker niet als die de waarde van de activa verder vermindert.

In de voet geschoten
Pieter Lakeman lijkt ditmaal in zijn eigen voet geschoten te hebben. Dat zou voor hemzelf consequenties kunnen hebben.

Het is interessant na te gaan of zijn oproep om geld weg te halen bij de DSB als onrechtmatige daad kan worden bestempeld. Bij honorering daarvan kan een schadeclaim volgen. Deze weg of enig ander juridisch alternatief is sowieso verstandig, om de kans op vergelijkbare gevaarlijke oproepen in de toekomst te dempen.

Ook de hypotheekklanten van DSB hebben genoeg reden de heer Lakeman aan te pakken zodra duidelijk wordt dat er voor hen niets te halen valt, ja sterker, dat hun positie eerder verzwakt door de noodzakelijk geworden verkoop van de hypotheekportefeuille. De koper van die portefeuille zal minder sympathie voelen met de hypotheekklanten en zich zeker niet verantwoordelijk voelen voor het leed dat hen is aangedaan door DSB. Naast de rol van Lakeman mag ook die van de media onder de loep gelegd worden. De hyperige sfeer die men daar heeft opgeroepen, vooral bij Pauw en Witteman is bedenkelijk. De positie van de Nout Wellink (directeur van De Nederlandse Bank) ter discussie stellen, is namelijk een schot uit de heup. In het bancaire toezicht in Nederland ligt het monetaire en solvabiliteitstoezicht bij DNB, maar het toezicht op producten en consumentenbelangen ligt bij de Autoriteit Financiële Markten. En de roep om consequenties voor Gerrit Zalm kon wel eens een tweede schot in eigen voet worden. Staatsbank ABN Amro/Fortis zit middenin een integratietraject en dus bepaald niet te wachten op een wisseling van de bestuursvoorzitter.

Prof. dr. Kornelis Mollema is emeritus hoogleraar aan de Erasmus School of Accountancy & Assurance en heeft gewerkt in het internationale bank- en verzekeringswezen.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 15 oktober 2009 @ 09:27:29 #242
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73704745
een van de reacties is ook wel interessant
quote:
agatha (14 oktober 2009 21:48)

Als verzekeringsadviseur heb de hypotheek wereld van een andere kant mogen bekijken. Als onafhankelijke verzekeringsadviseur kon ik voor verschillende banken hypotheken aannemen. De marges waren hoog en de klanten waren gretig om overtesluiten, als de maandlast lager werd en je ook nog een bedrag extra kon financieren. Naast de DSB bank ( ik zal ze niet met name noemen) waren er zeker nog 4 banken die op die manier veel mensen hebben overgehaald om erin te stappen. Vaak werd de aflossing minder en de verzekeringskosten hoger, maar de klant nam dat voor lief. De hypotheek rente was toen ook lager. Het zijn ook de mensen die zoeken naar de goedkoopste maandlast of naar de gene die ze het meeste willen lenen, die bij dit soort banken komen. Als adviseur heb ik verschillende keren mensen anders geadviseerd, maar ze konden de verleiding niet weerstaan. Als het gaat om geld, is het hart begerig en lijkt het verstand niet meer goed te werken. Het zijn dus niet alleen de banken of de DSB bank maar ook de mensen die dachten goedkoper uit te zijn. Dat geld natuurlijk niet voor alle mensen, sommige weten niet hoe het allemaal werkt en laten zich gemakkelijk strikken. (Maar de meeste in mijn beleving en ervaring wel) Intussen doe ik dit werk niet meer omdat ik niet commercieel genoeg was, als kind van God was ik te eerlijk en kon me niet staande houden. Het gaat namelijk niet om een goed advies maar om commercie.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 15 oktober 2009 @ 10:32:06 #243
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73706181
quote:
De Grave niet opgestapt, maar ontslagen

Frank de Grave blijkt in mei te zijn ontslagen bij de DSB Bank. Eerder dacht men dat de ex-minister zelf was opgestapt. De Grave zou zijn ontslagen door Dirk Scheringa zelf.

In mei ventileerde men het ontslag als gevolg van "onvoldoende match in de persoonlijke verhoudingen". In werkelijkheid zou De Grave zich kapot zijn geschrokken toen hij de boekhouding bij de bank zag, meldt de Telegraaf, Zo merkte hij op dat er tientallen miljoenen euro's werden overgeboekt naar de spaarrekening van Scheringa.

De Grave zou hier lastige vragen over hebben gesteld en Scheringa zou dit niet erg hebben kunnen waarderen. De reden dat De Grave er in mei niets over zei, was een simpele. De bank zou dan al voor de zomer zijn gevallen, omdat ook dan klanten en masse hun geld van hun rekeningen zouden hebben gehaald.

Later vanochtend nog veel meer DSB: Het faillissement wordt waarschijnlijk uitgesproken en de Tweede Kamer houdt een spoeddebat.
Bron
quote:
De Grave schrok zich een ongeluk door Emile Bode
AMSTERDAM - Oud-minister Frank de Grave, die medio mei vertrok als financiële topman van de DSB Bank, blijkt in werkelijkheid door eigenaar Dirk Scheringa te zijn ontslagen.

De DSB Bank kiest met voormalig VVD-minister Frank de Grave als nieuwe financieel directeur expliciet voor kennis van buiten de bancaire wereld. ANP Photo Indertijd werd meegedeeld dat het ontslag een gevolg was van een 'onvoldoende match in de persoonlijke verhoudingen'. In goed Nederlands: ze konden elkaar niet luchten of zien. Een reconstructie van deze krant leert dat De Grave, gepokt en gemazeld in de financiële wereld, zich een ongeluk schrok toen hij als topbestuurder de boekhouding van DSB zag en constateerde dat tientallen miljoenen euro's van de bank werden overgeheveld naar de hobby's van Scheringa, zoals het subsidiëren van sport en kunst. De Grave stelde lastige vragen in de raad van bestuur en dat leidde tot grote zenuwachtigheid bij de top van DSB.

Nadat De Grave volledige inzage wilde in de kasstromen van DSB en de liefhebberijen van 'godfather' Scheringa was voor laatstgenoemde de maat vol. Gewend omringd te zijn door jaknikkers, zegde hij De Grave de wacht aan. In het persbericht werd toen gesproken van het cryptische 'onvoldoende match in de persoonlijke verhoudingen'.

Na zijn vertrek heeft De Grave uitgebreid gesproken met De Nederlandsche Bank (DNB) en de geldinstelling verteld welke onvolkomenheden hij in het hoofdkwartier in Wognum aantrof. De rol van De Grave als 'klokkenluider' heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontmanteling van de bank. In deze affaire blijft de rol van De Graves opvolger Robin Linschoten bij DSB opmerkelijk. Linschoten is een huisvriend van De Grave en wist als lid van de raad van commissarissen van de wantoestanden van de bank. Naar nu blijkt, heeft De Nederlandsche Bank juist gestimuleerd dat Linschoten de baan bij DSB accepteerde zodat hij misschien kon redden wat er nog te redden viel. De reden dat De Grave nu en een aantal maanden geleden nooit iets over zijn vertrek wilde zeggen, ligt voor de hand. Als hij in mei had gezegd wat er bij deze bank allemaal aan de hand was, hadden de klanten van DSB in 24 uur tijd al hun spaartegoeden van de bank gehaald. Dit had geleid tot een financiële catastrofe. Een rampspoed die maanden later door Lakeman wel in gang werd gezet.
Bron

Zou Lakeman wat inside informatie van De Grave gehad hebben?
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73709234
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:27 schreef MikeyMo het volgende:
een van de reacties is ook wel interessant
[..]

Op de site van het FD staat ook een interview met de topman van Delta Lloyd, die hebben ook dat soort percentages (80%) aan commissie in rekening gebracht in het verleden gaf hij toe.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73712640
Lakeman is niet zo heel slim geweest maar wat overal gemist wordt (misschien dat het in dit topic al voorbij is gekomen) is dat er nog een stap tussen zit: dat alle media onverbloemd die ene gewraakte zin overnemen.

Door mensen worden wel zo vaak allerlei boude beweringen gedaan. Ten aanzien van DSB is het niet de eerste keer dat hen het vuur aan de schenen is gelegd. Essentieel is denk ik of en hoe andere media iets overnemen. Als je dat gaat napluizen zie je dat gek genoeg de zo ondernemingsgezinde Telegraaf als eerste groot opende met de oproep van Lakeman (plus zijn 'CV") om je geld er vanaf te halen.

Ik wist eigenlijk al genoeg toen er maart dit jaar allemaal anti-DSB berichten in DePers verschenen. Ook dat is een ondernemingsgezinde krant, vol stichtelijke praatjes over eigen verantwoordelijkheid en bewondering voor self made men. Het is een krant die betaald wordt door advertentie-inkomsten en zal dus niet zo snel kritisch worden op bedrijven. Op de DSB dus wel (url]http://www.depers.nl/economie/290708/Een-voor-de-prijs-van-twee.html[/url]). Ik wist toen gelijk al de link te leggen met dat er veel kinnesinne tegen de DSB is door de gevestigde bankiers en krachten. En de DNB is daar ook onderdeel van blijkt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Klopkoek op 15-10-2009 14:04:02 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73724721
DSB moet kapot, omdat anders Consumentengroepen en Lakeman c.s de andere banken en Aegon ook gaan aanpakken.

En dan gaat de beerput open, bij Aegon bijvoorbeeld met al hun vieze verkooptrucs.

De DNB en AFM houden namelijk niet van openbare beerputten.
pi_73725718
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:46 schreef Bankfurt het volgende:
DSB moet kapot, omdat anders Consumentengroepen en Lakeman c.s de andere banken en Aegon ook gaan aanpakken.

En dan gaat de beerput open, bij Aegon bijvoorbeeld met al hun vieze verkooptrucs.

AEGON komt nog wel aan de beurt denk ik
I'll sing you a lullaby.
pi_73726665
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 19:46 schreef Bankfurt het volgende:

Net of een supermarkt aanbieding in aardappels geen vieze verkooptruc is? Of een afgeprijste TV bij mediamarkt. Of een 15% korting bij de lokale fitness boer.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73726981
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Net of een supermarkt aanbieding in aardappels geen vieze verkooptruc is? Of een afgeprijste TV bij mediamarkt. Of een 15% korting bij de lokale fitness boer.
Ten eerste is de Mediamarkt helemaal niet goedkoop

Het gaat niet om de prijs van het product, als je thuis de zak aardappelen opentrekt en je ziet dat de aardappels rot zijn kan je ze terugbrengen. Bij AEGON zegt men dan gewoon dat je maar beter had moeten opletten. Die 15% korting bij de sportschool is een stimulans die mogelijk je gezondheid ten goed kan komen, de ellende die AEGON je aandoet is juist niet bevorderlijk voor de gezondheid. Maar kom gerust met een betere vergelijking
I'll sing you a lullaby.
pi_73727161
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 20:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ten eerste is de Mediamarkt helemaal niet goedkoop

Het gaat niet om de prijs van het product, als je thuis de zak aardappelen opentrekt en je ziet dat de aardappels rot zijn kan je ze terugbrengen. Bij AEGON zegt men dan gewoon dat je maar beter had moeten opletten. Die 15% korting bij de sportschool is een stimulans die mogelijk je gezondheid ten goed kan komen, de ellende die AEGON je aandoet is juist niet bevorderlijk voor de gezondheid. Maar kom gerust met een betere vergelijking
Kortingen in welke aard dan ook is pure geldklopperij.

Wat betreft de vergelijking AEGON en de aardappels. Als je een contract afsluit bij AEGON en je voelt je genaaid moet je gewoon met vuist op tafel slaan, mensen die zich te gemakkelijk laten afwimpelen heb je er natuurlijk ook bij zitten. Die durven niet tegen zo'n groot bedrijf als AEGON in te gaan. En daar maakt zo'n bedrijf natuurlijk makkelijk gebruik van. Maar dat zul je ook bij andere instellingen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')