Ja, er zat een vlam achter. Al leek hij hier toch echt groen. Hij ging ook te snel voor een neerstortend vliegtuig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:02 schreef veda het volgende:
Het was meer blauw/wit met een vlam er achter. Neerstortend vliegtuid?
Nee, ik woon in Zwolle.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:04 schreef Kassaa het volgende:
Groen/blauw achtig, met een vlam erachter, spatte uiteen voordat het de grond raakte. Leek een beetje op vuurwerk, maar was het niet. Wonen jullie ook in Purmerend?
Houten (naast utrecht) hier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:04 schreef Kassaa het volgende:
Groen/blauw achtig, met een vlam erachter, spatte uiteen voordat het de grond raakte. Leek een beetje op vuurwerk, maar was het niet. Wonen jullie ook in Purmerend?
grote kans dat dat het inderdaad was...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:06 schreef __Saviour__ het volgende:
meteoor ofzo
Hij is geloof ik in ieder geval niet de enige: Net een meteoor geizien.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:14 schreef Iblis het volgende:
Aannemende dat TS serieus is, vraag ik de antwoorders dat ook te zijn. TS zit lang genoeg op FOK! om te weten dat ONZ/TRU/BNW e.d. ook bestaan, dus als hij zulke antwoorden had gewild, had hij daar wel gepost.
van Leiden tot Muntendam allemaal plaatsen, dus het zal zoiets zijn geweest:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:21 schreef Iblis het volgende:
Kunnen we al een kruispeiling doen? Want het was blijkbaar op heel veel plekken te zien. Dat mensen locatie + richting noemen?
Het is serieus want ik heb hem ook gezien.Terwijl ik aan de andere kant van NL woonquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:23 schreef AryaMehr het volgende:
Nee, ik ben echt serieus. Ik zat TV te kijken en plots werd ik afgeleid doordat ik een soort groene licht in mijn ooghoeken zag bewegen. Ik stond een beetje op en zag een groene vuurbal door de lucht vliegen.
Locatie: Zwollequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:21 schreef Iblis het volgende:
Kunnen we al een kruispeiling doen? Want het was blijkbaar op heel veel plekken te zien. Dat mensen locatie + richting noemen?
Hij vloog toch echt recht over ons heen..quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Maisnon het volgende:
[..]
van Leiden tot Muntendam allemaal plaatsen, dus het zal zoiets zijn geweest:
[ afbeelding ]
Nee nee NoordOosten ging hij richting Groningenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Richting: vuurbal vloog neerstortend richting het Westen als ik het goed heb.
Inderdaad. Een leuke ervaring.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:33 schreef TheFrankey het volgende:
vrij uniek dat ik het ook een keer gezien heb trouwens
ja idd!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:33 schreef TheFrankey het volgende:
vrij uniek dat ik het ook een keer gezien heb trouwens
Zou er echt iemand zijn die precies om 19:00 de lucht zat te filmen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:37 schreef LXIV het volgende:
Ik wacht op het 1e youtube filmpje!
"iedereen" loop tegenwoordig toch met een telefoon met camera! Ik verwacht echt wel dat iemand het gefilmed heeftquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zou er echt iemand zijn die precies om 19:00 de lucht zat te filmen?
Da's dan mooi kut. Ik woon precies op die lijn, maar heb niks gemerktquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:24 schreef Maisnon het volgende:
[..]
van Leiden tot Muntendam allemaal plaatsen, dus het zal zoiets zijn geweest:
[ afbeelding ]
Foto is iets over 18:58 gemaakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:45 schreef DrDarwin het volgende:
In Nijmegen zag ik het ook, ten noorden voorbij schieten met een rotgang, maar geluidloos, ik schat dat het iets over 19.00 uur was.....
Die hebben dat vast gewoon hier gelezenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:46 schreef TheDutchguy het volgende:
HeheToen ik dit topic zat te lezen, hoor ik precies op 3FM ditzelfde
Leek erop alsof die explodeerde.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:50 schreef reetveter het volgende:
Maar is die neergekomen dan?
Wie moet uitsluitsel geven dan?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:47 schreef TheFrankey het volgende:
ben wel benieuwd wat het echt was. Wss komeet maar toch even wachten op een bureau die uitsluitsel geeft
JA!!quote:
Dieren/mensen weggeblazen en bomen ontworteld.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:51 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Toengoeska-explosie
Jan de vries:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:53 schreef BereNDD het volgende:
[..]
JA!!
Wie heeft daar een foto van gemaakt dan?
Ik dacht eerst dat het een groene lichtkogel was toen ik hem in mijn ooghoeken zag.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:58 schreef marco_spn het volgende:
Ik heb hem ook gezien hier in Den Haag, dacht dat het een verdwaalde vuurpijl was!
ik ook, tot ik dit topic zag. Alleen de locatie is anders. Ik woon 200km verderopquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:58 schreef marco_spn het volgende:
Ik heb hem ook gezien hier in Den Haag, dacht dat het een verdwaalde vuurpijl was!
De zon was daar om 18:42 onder. Maar pas om 19:17 is het ‘echt’ donker. Als het inderdaad naar het Westen was kan de hemel nog wel redelijk blauw op de foto komen (afhankelijk van de belichting).quote:
Die is wel echt, om 18:58 genomen op 53° 2' 50"N, 6° 32' 20"E: http://regex.info/exif.cg(...)pic.com%2F9rrg4y.jpgquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jan de vries:
http://twitgoo.com/42p74
http://www.urania.be/berichten/toonbericht.php?id=4097quote:Deze avond om 18u59 plaatselijke tijd, hebben verschillende waarnemers in Vlaanderen een heldere vuurbol van groene kleur met een oranje staart kunnen zien. De heldere meteoor verscheen van Noord naar Noord-Noord-Oost aan de avondhemel en bereikte een helderheid van ongeveer magnitude -8. Waarnemingen zijn meer dan welkom in het discussieforum.
quote:Volgens Twitter is ons land zojuist aan een ramp ontsnapt. Vele Twitteraars werden rond zeven uur vanavond opgeschrikt door een meteoor. Deze is onder andere gesignaleerd boven Zwolle, Ede, Breda, Huizen en Arnhem.
Volgens sommige gebruikers zijn we nog niet van de problemen af. De vuurbal zou zijn neergestort in de Noordzee. Een heuse tsunami zou ons land nu bedreigen. We houden ons hart vast, het is dan ook al bijna 2012.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:13 schreef keithl het volgende:
Damn ik zag het ook! een soort groene vlam met een fel lichtstipje (mega fel) aan zijn achterzijde! blauw licht rond om het vuur gedeelte!! ik zag het ook rond 19:15h - 19:20h! Ik woon in Zwolle, toen ik tv aan het kijken was, merkte ik op dat er een groen licht er voorbij vloog! ik d8 vuurwerk?, nee, straaljager? kan niet want geen geluid, (pure stilte), meteoor? nee kan niet, als de stenen door de damp kringvloog, dan krijg je een staarteffect, ivm verbrandende steen elementen!
een vliegtuig of in de fik vliegende vliegtuig? niet echt mogelijk, want er is geen rook achter het vliegende voorwerp!!
dus geen vliegtuig, want vlak na die groene vlam vloog een vliegtuig (vele malen hoger) haak richting het noorden, en daar zie je duidelijk uitlaatgassen (rook) achter zich.
idee?? UFO?
http://www.urania.be/forum/read.php?f=1&i=24332&t=24329&v=f&noframe=quote:Meteoor richting NNO op 25-30 graden hoogte: bol met lange wake, magnitude -8 a -12, aan het einde fragmenterend in 5 stukken met helderheden van -3 tot -5. Oranje ronde kleuren! Hoek met horizon 40 graden vanuit het zw. Tijd : 18:59 CEST
Meteoor ergens boven (of in??) de provincie Groningen ontplofd. Knal luid hoorbaar geweest in grote delen van de provincie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |