abonnement Unibet Coolblue
pi_73760493
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:48 schreef Jane het volgende:
Er komt alleen maar meer binnen als mensen ook daadwerkelijk langer blijven doorwerken. En zoals gezegd zie ik dat niet gebeuren.
En als dat dan straks blijkt dan hoor je iedereen roepen dat ze dat in 2009 al hadden zien aankomen. Degenen die nu zo voor de plannen zijn het hardst.
pi_73761238
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:48 schreef Jane het volgende:
En dan heb je natuurlijk ook nog de groep die de plannen allemaal wel best vindt, omdat ze toch al lekker een spaarpotje aan het aanleggen zijn om er t.z.t. eerder mee op te houden. Prima natuurlijk als je het kunt doen, maar dat betekent dat die mensen straks gewoon ook geen AOW-premie betalen.
Er komt alleen maar meer binnen als mensen ook daadwerkelijk langer blijven doorwerken. En zoals gezegd zie ik dat niet gebeuren.
Volgens mij komt er toch echt wel meer geld binnen dan, mensen die 65 jr zijn zitten op het moment in het laagste belasting tarief, als die leeftijd verhoogd wordt zal dat toch ook wel aangepast worden of niet.
Corrigeer mij als ik het fout heb.
pi_73764778
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo blijft het ook betaalbaar
Waarom wordt het roken dan niet meer gestimuleerd?
Brengt geld in het laatje, en bespaart aanzienlijk op pensioenfondsen en aow..

Zo kan 65 65 blijven..
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:52:43 #154
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_73766270
Zeer goed verhaal van Hamer zonet bij Nova. Zoals de PvdA het heeft geregeld is het echt sociaal. Maar ik ben gewoon bang dat nu een taboe is doorbroken en langzamerhand de AOW steeds verder uitgekleedt zal worden. Onder het mom van "had je maar meer moeten sparen", "moet je maar harder werken" en "had je maar naar een fatsoenlijke school moeten gaan". Want het is geen geheim dat de VVD het liefst van de AOW af wil, stiekem in hun hart. Ook de PVV doet wel populistisch voor de bühne maar Wilders is gewoon een rechts minkukel.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:59:08 #155
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_73766497
Ik ga zeker niet demonstreren, want ik ben zo'n babyboomer die al bijna 40 jaar heeft gewerkt en daarmee er mede voor gezorgd heeft dat de huidige jongere generatie het allemaal wat makkelijker aan kan doen en wat langer kan doorstuderen zonder al op hun 16 te moeten gaan werken.
En ik mag gewoon met 65 jaar met AOW gaan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:04:56 #156
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_73766749
Het is je gegund. Dachten er maar meer net zo over.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_73768631
Ik had wat meer vuurwerk bij NOVA verwacht. Dit was alleen maar damage control. Je ziet de angst in de ogen van die pvda'ers. Prachtig.
pi_73769291
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:55 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik had wat meer vuurwerk bij NOVA verwacht. Dit was alleen maar damage control. Je ziet de angst in de ogen van die pvda'ers. Prachtig.
Ik had me er ook meer van voorgesteld.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-10-2009 00:18:20 ]
pi_73769365
Wat een raar systeem hebben wij toch?
Wie beslist nu hoe en wat enkele gasten met hun reetjes op het pluche?
Sorry hoor kan er niet mee omgaan gewoon..

De meeste mensen gaan dood voor hun pensioen en dan moeten ze hun godganse leven werken...voor wie?
De regering?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:22:32 #160
104871 remlof
Europees federalist
pi_73769430
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 00:19 schreef zhe-devilll het volgende:
Wat een raar systeem hebben wij toch?
Wie beslist nu hoe en wat enkele gasten met hun reetjes op het pluche?
Sorry hoor kan er niet mee omgaan gewoon..

De meeste mensen gaan dood voor hun pensioen en dan moeten ze hun godganse leven werken...voor wie?
De regering?
Eh nee hoor, de meeste mensen gaan dood na hun pensioen en nog steeds later ook. Ik heb dan ook geen problemen met het verhogen van de AOW-leeftijd met twee jaar.
pi_73769459
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 00:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Eh nee hoor, de meeste mensen gaan dood na hun pensioen en nog steeds later ook. Ik heb dan ook geen problemen met het verhogen van de AOW-leeftijd met twee jaar.
Nou ok laten ze die mensen dan door werken, die dat graag willen zoiets als in donor codicil?
ja toch?
Geeft dat nou toch?
Er zijn ezels en werkbijen...maar er zijn ook darren en koninginnen!

Ik ben een koningin!

Bwahahahaha
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73769475
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 00:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Eh nee hoor, de meeste mensen gaan dood na hun pensioen en nog steeds later ook. Ik heb dan ook geen problemen met het verhogen van de AOW-leeftijd met twee jaar.
..trouwens waarom ben jij niet online op MSN?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_73770685
Fijn die Bos. "Nee het is niet de bedoeling dat verplegers en leraren naar een lichtere kantoorfunctie gaan. We hebben juist behoefte aan mensen aan het bed en voor de klas, en als we onvoldoende mensen kunnen krijgen die dat werk willen doen moeten de anderen maar wat langer doorwerken".

Je zou ook kunnen overwegen het verplegersberoep aantrekkelijker te maken door de werkomstandigheden te verbeteren, zodat je geen tekorten krijgt aan personeel. Een tekort aan personeel laten ontstaan en dan alles laten neerkomen op de weinigen die het met kunst- en vliegwerk nog volhouden, je kunt zo uittekenen wat dat gaat opleveren. Ik hoop en bid maar dat ik een kerngezonde bejaarde word.
pi_73771377
Overheid die met geld om moet gaan
Waarom ben ik uberhaupt verplicht om aan deze onzin mee te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73796363
Als deze regering wil dat de mensen doorwerken na hun 65e zorg er dan voor dat ouderen die weggeorganiseerd zijn weer een baan krijgen.

Troost je,de uitkeringen worden vanzelf minder waard omdat de zuidelijke landen de oudedagsvoorziening grotendeels uit de belastingen gaan betalen,dus gaan sparen of tegen die tijd uit de euro als munt stappen.

Vandaag in de Telegraaf gelezen dat in 1980 door Drees jr (zoon van) een onderzoek is ingesteld over de betaalbaarheid van de A.O.W. en dat men toen al wist dat de betaalbaarheid moeilijk zou worden door de krimpende bevolkingsgroei dat is dus wel 29 jaar geleden!

Als men toen de bevolking al had aangespoord om op een geblokkeerde rekening te gaan sparen dan stond men er nu niet zo beroerd voor,dus stoppen met ongebreideld geld te sturen aan de ontwikkelingslanden en dit geld in een potje stoppen! van de week nog een uitzinding gezien waar een vrouwelijke econoom uit Afrika stelde dat we al 50 jaar geld naar afrika sturen maar dat de toestand nog steeds niet verbeterd is omdat de mensen alsdaar verslaafd worden aan het uitgeven van geld en niet gestimuleerd worden er zelf iets voor te gaan doen, vaak komt het geld ook nog eens in de verkeerde zakken, geef dat geld als kleinschalig microkrediet uit en stop na een aantal jaren met het geven van geld.

Het geld wat je dan krijgt kan je oppotten maar beter is het om daarmee versneld de staatsschuld af te lossen,het geld dat we aan rente besparen kunnen we dan ook weer oppotten of gebruiken voor het versneld opbouwen van de infrastructuur,ik zou zeggen roept U maar......


Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_73798328
Jeetje, in het linkse onderwijs maakt men de leerlingen juist wijs dat het goed is om een staatsschuld te hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 18 oktober 2009 @ 08:03:39 #167
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73798332
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 00:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Eh nee hoor, de meeste mensen gaan dood na hun pensioen en nog steeds later ook. Ik heb dan ook geen problemen met het verhogen van de AOW-leeftijd met twee jaar.
Ach straks staat je doodkist al klaar op je werk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_73799232
Dat is duidelijk. Babyboomers stemmen op deze pol
Death solves all problems: no man, no problem.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:22:22 #169
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_73804640
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 07:58 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, in het linkse onderwijs maakt men de leerlingen juist wijs dat het goed is om een staatsschuld te hebben.
Ja, dan krijg je rente-aftrek.
Life is what you make it.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:42:22 #170
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73805378
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 07:58 schreef raptorix het volgende:
Jeetje, in het linkse onderwijs maakt men de leerlingen juist wijs dat het goed is om een staatsschuld te hebben.
natuurlijk, want de staatsschuld is het pensioen van ambtenaren,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:44:58 #171
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_73805475
Demonstreren tegen een verhoogde AOW leeftijd?

Je bepaalt toch lekker zelf wanneer je stopt met werken? Wat is dat toch, dat mensen altijd maar aan de hand genomen moeten worden?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_73808335
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:44 schreef popolon het volgende:
Demonstreren tegen een verhoogde AOW leeftijd?

Je bepaalt toch lekker zelf wanneer je stopt met werken? Wat is dat toch, dat mensen altijd maar aan de hand genomen moeten worden?
Dit dus, daarnaast is het nogal vreemd dat in 1 keer "polisvoorwaarden" worden aangepast, hoe moeilijk kan het zijn dat als je gewoon maandelijks je inleg betaald, dat je dit op een afgesproken datum terug krijgt, dit gaan alleen fout in Ponsi Schemes, HEY WAT ZEG IK NU? BESCHULDIG IK DE OVERHEID NU GEWOON VAN EEN PONZI SCHEME !!!111 OMG
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73813077
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:44 schreef popolon het volgende:
Demonstreren tegen een verhoogde AOW leeftijd?

Je bepaalt toch lekker zelf wanneer je stopt met werken? Wat is dat toch, dat mensen altijd maar aan de hand genomen moeten worden?
Dat dus! (geld overigens niet voor de zwakkeren en mensen die niet kunnen werken, maar die mogen dan ook wel wat extra's krijgen)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73814148
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat dus! (geld overigens niet voor de zwakkeren en mensen die niet kunnen werken, maar die mogen dan ook wel wat extra's krijgen)
Helaas heb je in Nederland geen keuze, je bent verplicht aan de AOW scam mee te doen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73814319
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:51 schreef raptorix het volgende:

[..]

Helaas heb je in Nederland geen keuze, je bent verplicht aan de AOW scam mee te doen.
Jep, maar je bent vrij in keuze om een eigen potje te creeren zodat je voor je 65e kunt stoppen en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:32:19 #176
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_73815614
Nee. De Fok!er en de gemiddelde Nederlander is niet bereid te ''vechten'' voor haar of zijn idealen.
pi_73816530
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep, maar je bent vrij in keuze om een eigen potje te creeren zodat je voor je 65e kunt stoppen en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.
Duh, maar het "potje" dat AOW premie heet is geen premie, men noemt dat graag zo om mensen te misleiden, het is niet anders als een belasting, immers als ik nu multi miljonair ben, en me leven niet werk, en dus geen premie betaal, dan krijg je net zoveel als iemand die 50 jaar ze premie heeft betaald.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_73833735
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jep, maar je bent vrij in keuze om een eigen potje te creeren zodat je voor je 65e kunt stoppen en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.
Dat is een beetje het kromme in het vorostel wat er nu ligt. Er komt ook een verplichting dat je pensioen wat je hebt via je werk (dus een afspraak tussen jou en je werkgever) pas op 67 kan ingaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:27:19 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_73970251
Die beide Agnessen en Geert hebben tijdens de economielessen flink lopen slapen.
pi_74007714
Tsja, heb eerst de volle mep voor de VUT mogen betalen, pensioenpremie 25 jaar lang voor vanaf 65.
Ow mag nu 2 jaar langer betalen om 2 jaar minder te krijgen en het is afwachten of 67 blijft.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 03:42:41 #181
99433 Tup
Tupperwaar
pi_74007748
Een typische VVD-maatregel die hoogopgeleide rijken bevoordeeld tov. laagopgeleide armen. Verder:
- levert het amper wat op. want wat je wint ben je kwijt aan WW en WAO voor ouderen, die de overheid toch niet aan het werk krijgt.
- dat komt door de werkgevers die in meerderheid kosten drukken het belangrijkste vinden, dus jong en goedkoop voor oud.
- en dit ook alleen maar OK vinden vanwege de prepensioen die omlaag kan.
- de levensverwachting is omhoog, maar vooral door lagere kindersterfte. De extra jaren die we hebben brengen we vooral in ongezondheid door. De gezonde extra levensverwachting is 0 tot 2 jaar en afhankelijk van je opleiding.
- laag opgeleid wordt gepakt.
- jammer dat pseudo hoog opgeleiden (dat zijn de meeste mensen hier, die lui die denken dat ze met hun economie of rechten studie de cream of the crop zijn) hier beslissen over laag opgeleid.
- daarbij ook nog eens de crisis aanhalend. Of de vergrijzing. Mensen, vergrijzing is iets van alle tijden, zeg maar een soort cyclusmodel. Tegenover vergrijzing staan weliswaar minder werkenden, maar hier de wake up call: die KOSTEN OOK GELD!! Geld voor de aftrek voor de lease-auto, de hypotheekrenteaftrek, de kinderopvang. Ouderen leveren ook nog eens belasting op met hun hogere pensioenen e.d.
- dus: waarom zo kortzichtig kijken naar een klein deeltje van een holistisch systeem.

Zo, nu niet meer janken (vooral jij Pietverdriet) en gewoon bijdragen aan de sociale samenleving die net jullie studie(s) heeft betaald en de wegen waarop je rijdt.
Wasserwunderland
pi_74007756
Als de AOW dan toch op de schop moet, waarom dan niet kijken naar aantal gewerkte jaren?
pi_74045904
Er zit denk ik weinig anders op dan langer doorwerken.

Beetje jammer dat de babyboomers alles voor zichzelf hebben geregeld (vut ,prepensioen geen herbeoordelingen wao) en wij de rekening krijgen. Als zij vanaf 2011 met pensioen gaan, wordt het pas echt duur voor de generatie die geboren is na 1955.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')