Iedere bank zou failliet gaan na een opname van 600 miljoen. Lees je eens in ofzoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:44 schreef Rasher het volgende:
Oneens. Als 1 iemand dit voor elkaar kan krijgen dan zegt dat een hele boel over de stabiliteit van de bank zelf.
Van mij mogen alle hypotheek klanten met 36 koopsompolissen het hardste bloeden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:45 schreef BasEnAad het volgende:
De staat staat garant voor domme mensen... Zo leren ze het nooit.
zekers.quote:
TS is Dirk S. zelf!quote:
Kom op, alsof 1 vent dat ff geregeld heeftquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Iedere bank zou failliet gaan na een opname van 600 miljoen. Lees je eens in ofzo
Het is meer een combinatie van factoren geweest denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:48 schreef Rasher het volgende:
[..]
Kom op, alsof 1 vent dat ff geregeld heeftDat is dus m'n punt, ik geloof er niks van. DSB bank is een grote oplichtersbende. Ook al zijn ze binnen de perken gebleven.
Er is maar 1 iemand fout en dat is de staat, die had veel eerder in moeten grijpen als een bank z'n rente zo laat schommelen.
Doe je huiswerk eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:44 schreef Rasher het volgende:
Oneens. Als 1 iemand dit voor elkaar kan krijgen dan zegt dat een hele boel over de stabiliteit van de bank zelf.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is meer een combinatie van factoren geweest denk ik.Een business model wat nergens op slaat. Geen oplichtersbende, maar op een niet helemaal correcte wijze geld willen verdienen. DNB die niets doet. Lakeman die oproept om alles op te nemen.
Helaas, iedereen is voorgelicht zoals voorgeschreven is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:53 schreef Flurry het volgende:
Tja... lastig punt. Mensen zijn bewust verkeerd voorgelicht. Sommigen wilden geen vraagtekens zetten en wilden gewoon zoveel mogelijk geld. Die zijn schuldig. Er zijn er vast ook genoeg die per ongeluk bij DSB terecht kwamen en ook hard zijn genaaid met een koopsompolis en allerlei mooie verhalen. Zijn die dan ook schuldig?
dsb beweerde dat ze er 4,2 miljard voor open hadden staan, dan is die 600 milj niet zoveelquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:45 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Iedere bank zou failliet gaan na een opname van 600 miljoen. Lees je eens in ofzo
Ja, omdat een dergelijke oproep niet dagelijks gedaan wordt. Niet omdat het zo'n geweldig idee is; want wie komt er nu als winnaar uit de bus? Niemand geloof ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:55 schreef mstx het volgende:
[..]De media die de oproep van Lakeman elke 10 minuten herhaalt
Meer dan je als bank hoeft te hebben om aan normale verplichtingen te voldoen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:56 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
dsb beweerde dat ze er 4,2 miljard voor open hadden staan, dan is die 600 milj niet zoveel
je vergeet hebberige mensen die kost wat kost perse een te duur huis op een tophypotheek willen hebben en geen dag verder denken dan vandaag. die mensen die gaan jammeren als ze ontdekken dat ze stom zijn geweest en nu hun centen trug willen (maar wel in hun te dure huis willen blijven wonen natuurlijk)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is meer een combinatie van factoren geweest denk ik.Een business model wat nergens op slaat. Geen oplichtersbende, maar op een niet helemaal correcte wijze geld willen verdienen. DNB die niets doet. Lakeman die oproept om alles op te nemen.
jitzzzze, je zit weer eens onder een steen, kom er eens onder vandaan en kijk om je heen en zie wat er in de wereld gebeurd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helaas, iedereen is voorgelicht zoals voorgeschreven is.
Dat niet iedereen zichzelf daar even goed in verdiept, ja eigen verantwoordelijkheid vind ik.
Koopsompolissen? Sluit je zelf af; hoeft niet. Eigen verantwoordelijkheid.
Die hebberige mensen waren dan ook onderdeel van het business modelquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:59 schreef simmu het volgende:
[..]
je vergeet hebberige mensen die kost wat kost perse een te duur huis op een tophypotheek willen hebben en geen dag verder denken dan vandaag. die mensen die gaan jammeren als ze ontdekken dat ze stom zijn geweest en nu hun centen trug willen (maar wel in hun te dure huis willen blijven wonen natuurlijk)
terechte klacht. goed, dsb was geen al te frisse bank met praktijken die kantje boord waren, maar voor om dergelijke producten te kunnen verkopen heb je ook hebberige domme mensen nodig.
Dan ga je maar naar de concurrent als het je niet bevalt. Hoe dom kan dat klapvee zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:59 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
jitzzzze, je zit weer eens onder een steen, kom er eens onder vandaan en kijk om je heen en zie wat er in de wereld gebeurd.
Koopsompolissen werden verplicht gesteld door de DSB, dat is gisteren 101 keer vermeld op het nieuws/journaal.
Hoor wat je zegt; omdat ik één ding verkeerd heb leef ik onder een steen enzoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:59 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
jitzzzze, je zit weer eens onder een steen, kom er eens onder vandaan en kijk om je heen en zie wat er in de wereld gebeurd.
Koopsompolissen werden verplicht gesteld door de DSB, dat is gisteren 101 keer vermeld op het nieuws/journaal.
TS is iemand die z'n salaris een dag later kreeg omdat al die AHpipo's in Zaandam een DSBrekening hebben, en AH hun een dag de kans gaf voor een rekening over te zetten naar ING of ABN.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:55 schreef _Michiel_ het volgende:
TS is een van de malloten met een achtergestelde deposito bij de DSB
Mensen zien een huis, en vragen dan aan hun adviseur of ze een passende hypotheek kunnen krijgen. De adviseur komt bij de DSB bank uit en sluiten een hypotheek af, in de veronderstelling dat de DSB hun zorgplicht toepast.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:59 schreef simmu het volgende:
[..]
je vergeet hebberige mensen die kost wat kost perse een te duur huis op een tophypotheek willen hebben en geen dag verder denken dan vandaag. die mensen die gaan jammeren als ze ontdekken dat ze stom zijn geweest en nu hun centen trug willen (maar wel in hun te dure huis willen blijven wonen natuurlijk)
terechte klacht. goed, dsb was geen al te frisse bank met praktijken die kantje boord waren, maar voor om dergelijke producten te kunnen verkopen heb je ook hebberige domme mensen nodig.
Jij hebt duidelijk nog nooit een huis gekocht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:02 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dan ga je maar naar de concurrent als het je niet bevalt. Hoe dom kan dat klapvee zijn.
Jammer maar helaas. Nu zijn er meer slachtoffers.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:03 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Mensen zien een huis, en vragen dan aan hun adviseur of ze een passende hypotheek kunnen krijgen. De adviseur komt bij de DSB bank uit en sluiten een hypotheek af, in de veronderstelling dat de DSB hun zorgplicht toepast.
Waarbij de mensen voor het gemak even vergeten dat ze zelf ook een onderzoeksplicht hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:03 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Mensen zien een huis, en vragen dan aan hun adviseur of ze een passende hypotheek kunnen krijgen. De adviseur komt bij de DSB bank uit en sluiten een hypotheek af, in de veronderstelling dat de DSB hun zorgplicht toepast.
Irrelevant. Dikke boehoe dat je meer geld kwijt bent als je happig bent voor een bedrijf als DSB. Dat is hetzelfde als ringtones van Jamba bestellen en dan klagen dat het een abonnementsdienst is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:05 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nog nooit een huis gekocht.
Ik zou solliciteren bij de Nederlandse Bank als ik jou was, of als Minister van Financieen? Leg dit statement ook even uit in je sollicitatiebrief.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Irrelevant. Dikke boehoe dat je meer geld kwijt bent als je happig bent voor een bedrijf als DSB. Dat is hetzelfde als ringtones van Jamba bestellen en dan klagen dat het een abonnementsdienst is.
Slechter dan Bos kan toch nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:09 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Ik zou solliciteren bij de Nederlandse Bank als ik jou was, of als Minister van Financieen? Leg dit statement ook even uit in je sollicitatiebrief.
dat je een adviseur hebt ontslaat je je nog niet van de verplichting aan jezelf om alles wat je tekent eerst een goed door te lezen. nog buiten dat; komop zeg, die dsb heeft al weet-ik-hoelang een kutrepu. ik had begrepen dat de meeste onafhankelijke adviseurs het ten zeertse afraden om met dsb in zee te gaan. en die lui met achtergestelde depositos hebben het al helemaal aan zichzelf te danken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:03 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Dat dus. Mensen hebben bewust hun handtekening gezet en gaan nu klagen, terwijl zij zelf in gebreke zijn gebleven.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:10 schreef simmu het volgende:
[..]
dat je een adviseur hebt ontslaat je je nog niet van de verplichting aan jezelf om alles wat je tekent eerst een goed door te lezen. nog buiten dat; komop zeg, die dsb heeft al weet-ik-hoelang een kutrepu. ik had begrepen dat de meeste onafhankelijke adviseurs het ten zeertse afraden om met dsb in zee te gaan. en die lui met achtergestelde depositos hebben het al helemaal aan zichzelf te danken.
Weer irrelevant. Nu kan je wel op de man gaan spelen, maar het is nergens voor nodig. Ook happig geweest voor Postkrediet? Of was het Frisia? Wat het ook is: blijkbaar zit het diep.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:09 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Ik zou solliciteren bij de Nederlandse Bank als ik jou was, of als Minister van Financieen? Leg dit statement ook even uit in je sollicitatiebrief.
In combinatie met onderzoeksplicht, gladioolquote:
Nee, AZ heeft weinig met DSB te maken. De hypotheek op het stadion blijft gewoon bestaan, en dit seizoen blijft er DSB op de shirts staan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:10 schreef gebruikersnaam het volgende:
zal ronald koeman komend weekend ook een curator naast hem op de bank hebben zitten ?
Je kunt je ook eerst van te voren informeren bij een Hypotheker of zo?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Irrelevant. Dikke boehoe dat je meer geld kwijt bent als je happig bent voor een bedrijf als DSB. Dat is hetzelfde als ringtones van Jamba bestellen en dan klagen dat het een abonnementsdienst is.
Je ziet het veel te zwart-wit. Je kunt van zulke mensen gewoon simpelweg niet verwachten dat ze snappen hoe een bank in elkaar zit en hoe zo'n contract gelezen moeten worden. Als zij om passend en goed advies vragen dient de bank dat te geven, daar hoeven ze geen externe partij voor in te huren (als ze dat al kunnen betalen).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat dus. Mensen hebben bewust hun handtekening gezet en gaan nu klagen, terwijl zij zelf in gebreke zijn gebleven.
Exactly my thoughts.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:15 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Je kunt je ook eerst van te voren informeren bij een Hypotheker of zo?![]()
Zelf heb ik meerdere huizen gekocht en verkocht, en ja, ik ben een gier met geld, maar geef liever 100 euro per maand aan een hypotheek uit waar ik geen slapeloze nachten van heb, dan bij een of andere vage instelling zonder vestigingen, irritante reclames en lokkertjes met te lage rentes.
Daarom trappen tokkies er ook in, als zo'n vage Frisia of Lenen "adviseur" bij je langs komt, gaat hij je onder druk zetten om vandaag te tekenen, want morgen geldt het niet meer.
Geld, geld, geld, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar achteraf dikke boehoe doen als het huis voor 175% van de executiewaarde opeens onverkoopbaar is en jij met een te dure hypotheek zit.
M2C.
Daarom moeten ze zich er ook in verdiepen. Alles staat op internet, een adviseur is nergens voor nodig. Ze hoeven ook geen expert te worden, maar weten waarvoor je tekent, is dat teveel gevraagd?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Je ziet het veel te zwart-wit. Je kunt van zulke mensen gewoon simpelweg niet verwachten dat ze snappen hoe een bank in elkaar zit en hoe zo'n contract gelezen moeten worden. Als zij om passend en goed advies vragen dient de bank dat te geven, daar hoeven ze geen externe partij voor in te huren (als ze dat al kunnen betalen).
Als ze het kunnen betalen? We leven hier in Nederland, niet in één of ander derdewereldland. Als je een huis koopt kan je ook eenmaling investeren in kennis óver het kopen van het huis. Als dat niet kan dan is een huurhuis een betere optie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:15 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Als zij om passend en goed advies vragen dient de bank dat te geven, daar hoeven ze geen externe partij voor in te huren (als ze dat al kunnen betalen).
Nee, dat is erg relevant. Het is zo goed als onmogelijk je overal in te verdiepen. Daarnaast is de bank VERPLICHT jou volledige en juiste informatie te verschaffen zodat je een gefundeerde keuze kan maken. Dat houdt niet in dat je de helft moet verzwijgen zodat je een vette provisie binnen kan harken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Het is onmogelijk je overal in te verdiepen. Een hypotheek is de moeite wel waard denk ik zoquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:21 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nee, dat is erg relevant. Het is zo goed als onmogelijk je overal in te verdiepen. Daarnaast is de bank VERPLICHT jou volledige en juiste informatie te verschaffen zodat je een gefundeerde keuze kan maken. Dat houdt niet in dat je de helft moet verzwijgen zodat je een vette provisie binnen kan harken.
Zelf geen gedupeerde, maar ik weet nog wel hoe ik op een gegeven moment gestopt ben met het uitzoeken van alle maars rondom mijn eigen hypotheek omdat het zo ondoorzichtig is als de pest. Makkelijk lullen dus
Dan ben je echt bij een prutsbank geweest. Ik heb hier alles liggen van mijn hypotheek.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:21 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Nee, dat is erg relevant. Het is zo goed als onmogelijk je overal in te verdiepen. Daarnaast is de bank VERPLICHT jou volledige en juiste informatie te verschaffen zodat je een gefundeerde keuze kan maken. Dat houdt niet in dat je de helft moet verzwijgen zodat je een vette provisie binnen kan harken.
Zelf geen gedupeerde, maar ik weet nog wel hoe ik op een gegeven moment gestopt ben met het uitzoeken van alle maars rondom mijn eigen hypotheek omdat het zo ondoorzichtig is als de pest. Makkelijk lullen dus
Dat dus. Weten waarvoor je tekent is toch niet teveel gevraagd?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:22 schreef Genius-F het volgende:
[..]
Het is onmogelijk je overal in te verdiepen. Een hypotheek is de moeite wel waard denk ik zo
je hoeft ook heus geen adviseur te worden, net zomin als dat er hier geclaimd wordt dat dsb zo'n geweldige en klantvriendelijk bank was. waar je je echter wel in kan verdiepen is het idee dat samen met hypotheken ook nogal eens andere (onnodige of onnodid dure) producten verkocht worden. net zo goed dat je zelf ook dient te bedenken dat als je een hypotheek op 120% van de waarde van je huis zet, op basis van een te hoog ingeschat toekomstig vermogen (of twee inkomens en dan 6 x jaarinkomen, dergelijke ongein), je dan na een tijdje best wel eens in de problemen zou kunnen komen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:21 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Het is dan ook geen rocket science. Ik snap echt geen kont van de financiële markten, maar ik heb bovenstaande echt wel uitgezocht toen ik een huis ging kopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:28 schreef simmu het volgende:
[..]
je hoeft ook heus geen adviseur te worden, net zomin als dat er hier geclaimd wordt dat dsb zo'n geweldige en klantvriendelijk bank was. waar je je echter wel in kan verdiepen is het idee dat samen met hypotheken ook nogal eens andere (onnodige of onnodid dure) producten verkocht worden. net zo goed dat je zelf ook dient te bedenken dat als je een hypotheek op 120% van de waarde van je huis zet, op basis van een te hoog ingeschat toekomstig vermogen (of twee inkomens en dan 6 x jaarinkomen, dergelijke ongein), je dan na een tijdje best wel eens in de problemen zou kunnen komen.
sorrie hoor, maar dit soort dingen dien je gewoon zelf te weten/te achterhalen als je een huis koopt. als je dan desondanks toch voor een dergelijke constructie kiest heb je het gewoon aan jezelf te danken.
Dat is mogelijk, dat neemt niet weg dat een financiele instelling zorgplicht heeft. Je moet ontwetendheid van mensen niet zo genadeloos afstraffen. Dat ze zich beter hadden kunnen inlezen en het hun eigen keuze is om zo´n torenhoge hypotheek te nemen geef ik je gelijk in, maar wel erg slap om daar als bank gebruik van te maken. Zo werkt dat niet anno 2009.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:15 schreef IJsblock het volgende:
[..]
Je kunt je ook eerst van te voren informeren bij een Hypotheker of zo?![]()
Zelf heb ik meerdere huizen gekocht en verkocht, en ja, ik ben een gier met geld, maar geef liever 100 euro per maand aan een hypotheek uit waar ik geen slapeloze nachten van heb, dan bij een of andere vage instelling zonder vestigingen, irritante reclames en lokkertjes met te lage rentes.
Daarom trappen tokkies er ook in, als zo'n vage Frisia of Lenen "adviseur" bij je langs komt, gaat hij je onder druk zetten om vandaag te tekenen, want morgen geldt het niet meer.
Geld, geld, geld, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar achteraf dikke boehoe doen als het huis voor 175% van de executiewaarde opeens onverkoopbaar is en jij met een te dure hypotheek zit.
M2C.
psies. je leest je toch in, je vegrelijkt producten van verschillende banken, etc. dat ik nou in staat ben om de complete hypotheek door te rekenen is leuk, maar niet noodzakelijkquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is dan ook geen rocket science. Ik snap echt geen kont van de financiële markten, maar ik heb bovenstaande echt wel uitgezocht toen ik een huis ging kopen.
Zo werkt dat al 1000 jaar en zo zal het altijd blijven werken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:33 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat is mogelijk, dat neemt niet weg dat een financiele instelling zorgplicht heeft. Je moet ontwetendheid van mensen niet zo genadeloos afstraffen. Dat ze zich beter hadden kunnen inlezen en het hun eigen keuze is om zo´n torenhoge hypotheek te nemen geef ik je gelijk in, maar wel erg slap om daar als bank gebruik van te maken. Zo werkt dat niet anno 2009.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:17 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daarom moeten ze zich er ook in verdiepen. Alles staat op internet, een adviseur is nergens voor nodig. Ze hoeven ook geen expert te worden, maar weten waarvoor je tekent, is dat teveel gevraagd?
Ze gaan toch niet naar een bank met stuntrente's omdat ze bulken van het geld, ontzettend slim zijn en goed kunnen googlen. Laat staan de gemiddelde site met juridisch/financiele taal lezen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:20 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Als ze het kunnen betalen? We leven hier in Nederland, niet in één of ander derdewereldland. Als je een huis koopt kan je ook eenmaling investeren in kennis óver het kopen van het huis. Als dat niet kan dan is een huurhuis een betere optie.
Ik kan geen hypotheek doorrekenen, maar desondanks weet ik de belangrijkste details van mijn hypotheek.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:33 schreef simmu het volgende:
[..]
psies. je leest je toch in, je vegrelijkt producten van verschillende banken, etc. dat ik nou in staat ben om de complete hypotheek door te rekenen is leuk, maar niet noodzakelijk
En daar heeft DSB toch aan voldaan door alle informatie te verschaffen? Dat die mensen zich daar niet in verdiepen is echt hun eigen schuld, kan er weinig medelijden mee hebben.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
Ze gaan toch niet naar een bank met stuntrente's omdat ze bulken van het geld, ontzettend slim zijn en goed kunnen googlen. Laat staan de gemiddelde site met juridisch/financiele taal lezen.
Dus ja: Weten waar ze voor tekenen is te veel gevraagd. Die mensen zijn niet van HBO niveau of hoger en moeten gewoon tegen zichzelf beschermd worden. Daar is die zorgplicht voor.
Dat is behoorlijk kort door de bocht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zo werkt dat al 1000 jaar en zo zal het altijd blijven werken.
Als je al je al je vertrouwen aan een bank geeft vanwege een lullig wetje, dan zou ik bijna willen zeggen dat je het verdient om teveel te betalen.
Hoop maar dat iedereen dat weet, je zal maar in het buitenland zitten en er donderdag achter komen dat je pasjes het niet meer doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:39 schreef MdMa98 het volgende:
en zo lullig nu DSB klanten weten dat ze nog maar een paar dagen 250 euro per dag bij een automaat kunnen opnemenPinnen in de winkel is niet meer mogelijk.
En noem jij dat ethisch zakendoen of een lange termijn visie? Dat het 100% zwart wit via het wetboek klopt zal ik ook niet onderuit halen, maar dat is wat ik in mijn eerdere bericht al zei: Je ziet het te zwart-wit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:38 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
En daar heeft DSB toch aan voldaan door alle informatie te verschaffen? Dat die mensen zich daar niet in verdiepen is echt hun eigen schuld, kan er weinig medelijden mee hebben.
Daar heeft Dirk ook sorry voor gezegd, en beloofd het nooooit meer te doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:33 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat is mogelijk, dat neemt niet weg dat een financiele instelling zorgplicht heeft. Je moet ontwetendheid van mensen niet zo genadeloos afstraffen. Dat ze zich beter hadden kunnen inlezen en het hun eigen keuze is om zo´n torenhoge hypotheek te nemen geef ik je gelijk in, maar wel erg slap om daar als bank gebruik van te maken. Zo werkt dat niet anno 2009.
Oh dat is dom dat je dat niet weet, jij VERDIENT het om teveel te betalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik kan geen hypotheek doorrekenen, maar desondanks weet ik de belangrijkste details van mijn hypotheek.
Goede redenatie van jequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:40 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat is behoorlijk kort door de bocht.
Dat vind ik ook het grootste gevaar van deze affaire. Die bankgarantie zou misschien maar moeten komen te vervallen, zodatr mensen gedwongen worden na te denken waar ze hun geld parkeren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:45 schreef BasEnAad het volgende:
De staat staat garant voor domme mensen... Zo leren ze het nooit.
Dat is zeker geen ethisch zaken doen, dat beweer ik ook niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En noem jij dat ethisch zakendoen of een lange termijn visie? Dat het 100% zwart wit via het wetboek klopt zal ik ook niet onderuit halen, maar dat is wat ik in mijn eerdere bericht al zei: Je ziet het te zwart-wit.
Nee, zo beredeneer ik nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:42 schreef deepart het volgende:
[..]
Oh dat is dom dat je dat niet weet, jij VERDIENT het om teveel te betalen.
Zo beredeneer jij
Zal de DSB bank onder curatele nog wel een briefje met deze informatie mogen versturen aan hun klanten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hoop maar dat iedereen dat weet, je zal maar in het buitenland zitten en er donderdag achter komen dat je pasjes het niet meer doen.
Ik vrees dat een aantal mensen vol verbazing in een supermarché zullen staan donderdagquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:46 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Zal de DSB bank onder curatele nog wel een briefje met deze informatie mogen versturen aan hun klanten?![]()
Gisteravond al een eerste klant die z`n boodschappen niet meer kon pinnen bij de kassa
Ik vind het heel triest, maar dat noemen ze het domino-effect.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:39 schreef MdMa98 het volgende:
en zo lullig nu DSB klanten weten dat ze nog maar een paar dagen 250 euro per dag bij een automaat kunnen opnemenPinnen in de winkel is niet meer mogelijk.
We leven in een land waar je een boete krijgt als je je gordel niet draagt en je dus tegen jezelf beschermt wordt, waarom ben je daar zo op tegen? Er leven hier in Nederland nou eenmaal mensen die minder slim zijn en het fenomeen hypotheek niet kunnen doorgronden. Moeten we dan ineens schijt hebben aan die mensen en ze maar lekker naaien?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Goede redenatie van je![]()
Dat is niet kort door de bocht, het is toch vrij normaal om te weten waar je je handtekening onder zet? Als je je niet inleest, onderzoekt waar je nou voor tekent dan heb ik echt geen medelijden met je als je teveel betaald.
En ook niet als je hypotheek direct opeisbaar wordt waardoor je je huis moet verkopen.
Lullige is alleen, dat als je het niet doet, je nu met de gebakken peren zit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:49 schreef RickoKun het volgende:
Ik vind het wel hilarisch allemaal![]()
![]()
Al die kut idioten als een vlieg hun geld van een bank afhalen
OMDAT ER EEN VERREKTE MONGOL groeteh uit brabant, KUT IS DIE ZEGT DAT ZE SNEL HUN CENTJES MOETEN ERAFHALEN
die gozert die zit nu te janken van het lachen in zijn knuisje
en dat zijn de echte gedupeerden. je zal maar net je salaris gestort hebben gehad en boodschappen willen/moeten doen!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:39 schreef MdMa98 het volgende:
Nee, zelfbescherming is oké. Maar als je daar bewust niet aan meedoet, dan houdt het voor mij ook op. Zoals ik al meerdere keren gezegd heb, een hypotheek hoef je ook niet te kunnen doorgronden. Dat zou ook nergens voor nodig zijn als het niet je werk is. Maar kom op, weten waarvoor je tekent is toch niet zo moeilijk?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:52 schreef deepart het volgende:
[..]
We leven in een land waar je een boete krijgt als je je gordel niet draagt en je dus tegen jezelf beschermt wordt, waarom ben je daar zo op tegen? Er leven hier in Nederland nou eenmaal mensen die minder slim zijn en het fenomeen hypotheek niet kunnen doorgronden. Moeten we dan ineens schijt hebben aan die mensen en ze maar lekker naaien?
Daarbij moet iedereen die in een financiele instelling werkt zijn WFT certificaten en jaarlijkse PE punten halen en tegelijkertijd kan een bank volledig zijn gang gaan met absurde contracten á 85% provisie. Dat is een ander punt waar wel eens over nagedacht mag worden.
ja goed, zo geredeneerd heb je wel een punt. desondanks vind ik het iig nog wel van de gekke dat die stommelingen dan nu een deal mogen sluiten voor lagere hypomaandlasten (tegen langere looptijd mag ik hopen, hopen mag altijd) en gewoon mogen blijven wonen. nog een puntje om dan ook mee te nemen in de discussie; als je geen gordel draagt en je wordt betrapt krijg je een boete. in zekere zin krijgen de sukkels met een tophypo dan nu geen boete, dat zou dan dus wel zo moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:52 schreef deepart het volgende:
[..]
We leven in een land waar je een boete krijgt als je je gordel niet draagt en je dus tegen jezelf beschermt wordt, waarom ben je daar zo op tegen? Er leven hier in Nederland nou eenmaal mensen die minder slim zijn en het fenomeen hypotheek niet kunnen doorgronden. Moeten we dan ineens schijt hebben aan die mensen en ze maar lekker naaien?
Daarbij moet iedereen die in een financiele instelling werkt zijn WFT certificaten en jaarlijkse PE punten halen en tegelijkertijd kan een bank volledig zijn gang gaan met absurde contracten á 85% provisie. Dat is een ander punt waar wel eens over nagedacht mag worden.
Jij weet hoe het in elkaar zit en ik ook, maar kan je je voorstellen dat er mensen zijn die niet de hersencapaciteit hebben om het te begrijpen? Die krijgen een adviseur op de stoep die ze wel even zegt hoe het werkt, en mensen geloven hem op zijn blauwe ogen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:57 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, zelfbescherming is oké. Maar als je daar bewust niet aan meedoet, dan houdt het voor mij ook op. Zoals ik al meerdere keren gezegd heb, een hypotheek hoef je ook niet te kunnen doorgronden. Dat zou ook nergens voor nodig zijn als het niet je werk is. Maar kom op, weten waarvoor je tekent is toch niet zo moeilijk?
Dan wisten al die mensen van tevoren dat ze een hypotheek van 175% hadden, met 36 koopsompolissen.
Het werd/wordt niet vermeld zoals ik heb begrepen (ik kan er naast zitten), dan vind ik niet kunnen. Als er expliciet wordt vermeld dat er 85% provisie opzit dan kies je er zelf voor en is het je eigen schuld.quote:En ja, 85% mag je rekenen. Het zou leuk zijn als je het vermeld ergens, maar dat hoeft dacht ik niet. Als er mensen zijn die dat willen betalen, ja, waarom zou je het dan niet doen?
Nou ja, het is toch common sense om niet één hypotheek adviseur te spreken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:03 schreef deepart het volgende:
[..]
Jij weet hoe het in elkaar zit en ik ook, maar kan je je voorstellen dat er mensen zijn die niet de hersencapaciteit hebben om het te begrijpen? Die krijgen een adviseur op de stoep die ze wel even zegt hoe het werkt, en mensen geloven hem op zijn blauwe ogen.
[..]
Het werd/wordt niet vermeld zoals ik heb begrepen (ik kan er naast zitten), dan vind ik niet kunnen. Als er expliciet wordt vermeld dat er 85% provisie opzit dan kies je er zelf voor en is het je eigen schuld.
Wat mij betreft mogen ze al die leningen (m.u.v. hypotheken) wel afschaffen. Word weer geitenwollensokken onder het matras stoppen. Sparen voor je spullen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:16 schreef mirved het volgende:
"Heeeuy ik wil ook een nieuwe tv ondanks dat ik het geld niet heb" even naar lenen.nl!
Dit soort mensen hebben die shit aangeschaft. Deze mongolen zullen ook binnenkort wel weer gaan janken over hoe de rijken meer moeten afstaan etc etc
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:03 schreef jitzzzze het volgende:
Tijd om wat stoom af te blazen jongens:
Hitler boos op DSB
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:03 schreef jitzzzze het volgende:
Tijd om wat stoom af te blazen jongens:
Hitler boos op DSB
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |