Ik ben verre van Hard to Getquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:38 schreef Catbert het volgende:
Tenslotte: CC is geen "extreem hard to get" iemand. Ze heeft gewoon duidelijk voor ogen wat ze wil. En zo zijn volgens mij de meeste normale vrouwen.
Wat voor jouw common sense is ligt voor velen niet zo voor de hand hoor. Ik denk achteraf ook dat veel common sense was, maar ik had het zelf niet kunnen verzinnen danwel zo kunnen verwoorden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:38 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: mensen die gewoon een beetje meidenschuw zijn hebben soms net een zetje in hun rug nodig. Maar wat in die boeken staat is weinig meer dan common sense: spreekt volgens mij voor zich dat je meiden geinteresseerd in je krijgt door initiatief te nemen. Ik doe dat soms ook niet genoeg, maar ik heb geen boek nodig me te vertellen dat dat nodig is.
Maar dat alles neemt niet weg dat je, als je een lelijkerd bent, je niet dankzei dat boek opeens iedereen kunt krijgen.
Tenslotte: CC is geen "extreem hard to get" iemand. Ze heeft gewoon duidelijk voor ogen wat ze wil. En zo zijn volgens mij de meeste normale vrouwen.
Ja maar je moet zelf ook wel een beetje snappen in wat voor situaties je dat kan gebruikenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:37 schreef Armand88 het volgende:
[..]
ja dus negs uitdelen kan werken wanneer een meid je al leuk vindt, beetje spanning opbouwen. Maar als er een nerd naar adriana lima toestapt, en die zegt dat haar ogen mooi zijn, maar dat ze haar haar wel vaker mag wassen. Ik bedoel, c'monHoe gaat dat succes opleveren.
Zo'n "fuck off nerd" blik betekent eigenlijk dat ze staat te soppen voor je, snap dat dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:37 schreef Armand88 het volgende:
ja dus negs uitdelen kan werken wanneer een meid je al leuk vindt, beetje spanning opbouwen. Maar als er een nerd naar adriana lima toestapt, en die zegt dat haar ogen mooi zijn, maar dat ze haar haar wel vaker mag wassen. Ik bedoel, c'monHoe gaat dat succes opleveren.
Het is dat ik geen golvend haar heb, maar anders! Rrrr!quote:
ja en dat zijn dus situaties waarbij er al een natuurlijke aantrekkingskracht is. En dat komt weer door uiterlijk, uitstraling, etc.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:39 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
Ja maar je moet zelf ook wel een beetje snappen in wat voor situaties je dat kan gebruiken.
Dat is het teken dat je in moet gaan voor de kill -> Hand subtiel "per ongeluk" over haar borst vegen + high five geven?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:39 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zo'n "fuck off nerd" blik betekent eigenlijk dat ze staat te soppen voor je, snap dat dan.
Klopt. Maar de essentiële eis om gek op iemand te worden blijft ...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:41 schreef Xeanor het volgende:
En verder: veel vrouwen hebben een lijstje aan eisen, maar als ze gek op iemand worden gaat dat lijstje meestal meteen het raam uit.
Kijk, je kan geloven wat je maar wil in deze wereld (maar goed ook) en als het voor jou werkt om je doelen te bereiken, wees er dan gewoon tevreden mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:42 schreef Armand88 het volgende:
[..]
ja en dat zijn dus situaties waarbij er al een natuurlijke aantrekkingskracht is. En dat komt weer door uiterlijk, uitstraling, etc.
Nogmaals, de Mystery Method, oftewel het boek "The Game" is allang achterhaald en wordt nauwelijks nog gebruikt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:38 schreef Armand88 het volgende:
[..]
En wat is er dan pcies mis met gewoon relaxt doen, praatje maken en niet te bang zijn voor de mogelijke scenarios die zich kunnen voltrekken? Waarom moet het via een boek met code words en theorieen?
een discussie is niet mogelijk?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:44 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Kijk, je kan geloven wat je maar wil in deze wereld (maar goed ook) en als het voor jou werkt om je doelen te bereiken, wees er dan gewoon tevreden mee.
Jij blijft proberen er ons van te overtuigen dat alles maar door natuurlijke aantrekkingskracht komt, terwijl wij juist het tegenovergestelde geloven. Either way gaat niemands overtuiging hier veranderen denk ik.quote:
Ik ruik hartstikke fitquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe is jouw lichaamsgeur?
En je karakter? En met karakter bedoel ik : Zie je er een beetje appetijtelijk uit? Uiteraard.
ok heb je een puntquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:48 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Jij blijft proberen er ons van te overtuigen dat alles maar door natuurlijke aantrekkingskracht komt, terwijl wij juist het tegenovergestelde geloven. Either way gaat niemands overtuiging hier veranderen denk ik.
Tsja. En daar zit nou ook het grootste verschil in mening in dit topic: wanneer wordt iemand gek op je? Er komen hier mensen met 'natuurlijke aantrekkingskracht' en 'chemie', maar wat is de trigger voor die kracht of chemie? Het uiterlijk van dat persoon? De persoonlijkheid? Het sociale status? Humor?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Klopt. Maar de essentiële eis om gek op iemand te worden blijft ...
Het gaat niet alleen om aantrekkingskracht, dat zegt niemand. Als je stil in een hoekje staat zul je weinig regelen. Maar het is onzin dat uiterlijk niet belangrijk is, en het is ook onzin dat je aan de hand van een 'cursus' iedere vrouw kunt krijgen. Ook na 5 jaar 'trainen' lukt je dan niet. Ik ben dan ook nog erg benieuwd naar de verhalen van TheGame, aangezien hij kennelijk wel die 5 jaar volgemaakt heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:48 schreef Xeanor het volgende:
Jij blijft proberen er ons van te overtuigen dat alles maar door natuurlijke aantrekkingskracht komt, terwijl wij juist het tegenovergestelde geloven. Either way gaat niemands overtuiging hier veranderen denk ik.
Humor is idd ook erg belangrijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:53 schreef Xeanor het volgende:
Marilyn Monroe zei wel ooit eens iets van: "If you can make a girl laugh, you can make her do almost anything." Je moet als man sowieso grappig en interessant overkomen, anders wordt gewoon niemand gek op je. Ik durf ook wel te wedden dat jij (CC) ook niet gek wordt op een negatief, grumpy en vervelend mannetje.
No shit sherlock... Maar heb je een boek nodig om niet meer negatief, grumpy en vervelend te zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:53 schreef Xeanor het volgende:
Marilyn Monroe zei wel ooit eens iets van: "If you can make a girl laugh, you can make her do almost anything." Je moet als man sowieso grappig en interessant overkomen, anders wordt gewoon niemand gek op je. Ik durf ook wel te wedden dat jij (CC) ook niet gek wordt op een negatief, grumpy en vervelend mannetje.
Ach als hij en TheGame die boeken en DVDs nodig hebben om zich zekerder te voelen in het versier-wereldje, dan is dat toch prima.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
No shit sherlock... Maar heb je een boek nodig om niet meer negatief, grumpy en vervelend te zijn?
Nouja, ik vind dat common sense. Dat je daar geld aan uit moet geven (en ja ik weet dat ze het allemaal gedownload hebben enzo maar dat is voor zover ik weet nog steeds illegaal) vind ik wat vreemd. Ik zie in m'n omgeving ook heus wel waarmee je succesvol bent bij de vrouwen, en da's niet met in een hoekje gaan staan en afwachten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:57 schreef PBateman1978 het volgende:
Ach als hij en TheGame die boeken en DVDs nodig hebben om zich zekerder te voelen in het versier-wereldje, dan is dat toch prima.
Je mag mij wel eens komen observeren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:59 schreef Copycat het volgende:
Waar kunnen we deze Don Juan's hun kunsten zien vertonen?
Wat draai jij het toch steeds ontzettend om zeg. Zo'n boek is wat het is, een boek. Een iemand wist alles wat in dat boek stond al lang, een ander wist de helft niet, en een echte nerd wist helemaal niets van wat in dat boek stond. In zo'n boek staat wat je WEL moet zijn, en altijd naar moet streven om te zijn. Ik was een tijd terug uit met een vriendin, en er kwamen op die avond minstens 5 mannen op haar af die begonnen over hoe de muziek kut was, de tent kut was, de bar kut was, of weet ik wat. Zulke negativiteit is bijna les 1 over wat je NIET moet doen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
No shit sherlock... Maar heb je een boek nodig om niet meer negatief, grumpy en vervelend te zijn?
Niemand kan iedere vrouw krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:55 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om aantrekkingskracht, dat zegt niemand. Als je stil in een hoekje staat zul je weinig regelen. Maar het is onzin dat uiterlijk niet belangrijk is, en het is ook onzin dat je aan de hand van een 'cursus' iedere vrouw kunt krijgen. Ook na 5 jaar 'trainen' lukt je dan niet. Ik ben dan ook nog erg benieuwd naar de verhalen van TheGame, aangezien hij kennelijk wel die 5 jaar volgemaakt heeft.
Ik denk eigenlijk dat er heel veel vrouwen zullen zijn bij wie die truuks best zullen werken. Er zijn immers ontzettend veel onzekere vrouwen, zelfs móóie onzekere vrouwen, die zich gewoon laten inpakken door de artificiële aantrekkingskracht van de smooth talkers. Ze zullen zelfs misschien wel doorhebben dat de boel gesugarcoat wordt om hen te paaien, en dat lekker laten gebeuren omwille van al die aandacht.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:48 schreef Xeanor het volgende:
Nee, maar hoeveel mannen zie je dat doen? Bijna iedereen. Ik zie in het uitgaansleven bijna niemand die meerdere vrouwen op één avond aanspreekt, misschien spreken ze er één aan worden weggewuifd, kijken enigzins depressief en doen vervolgens de hele avond niets meer.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:59 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nouja, ik vind dat common sense. Dat je daar geld aan uit moet geven (en ja ik weet dat ze het allemaal gedownload hebben enzo maar dat is voor zover ik weet nog steeds illegaal) vind ik wat vreemd. Ik zie in m'n omgeving ook heus wel waarmee je succesvol bent bij de vrouwen, en da's niet met in een hoekje gaan staan en afwachten.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Niemand kan iedere vrouw krijgen.
Ja, dat is ook ongeveer letterlijk wat ik al eerder zei.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:00 schreef Xeanor het volgende:
Wat draai jij het toch steeds ontzettend om zeg. Zo'n boek is wat het is, een boek. Een iemand wist alles wat in dat boek stond al lang, een ander wist de helft niet, en een echte nerd wist helemaal niets van wat in dat boek stond.
Neuken?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:02 schreef Garisson72 het volgende:
ik heb het liever puur en ongezoet. Gewoon die chemie dus, en die is er of die is er niet.
Hoevaak moet ik nog zeggen dat die trucjes allang niet meer gebruikt worden maar dat de wijze waarop en het doel van "The Game" totaal verandert zijn?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat er heel veel vrouwen zullen zijn bij wie die truuks best zullen werken. Er zijn immers ontzettend veel onzekere vrouwen, zelfs móóie onzekere vrouwen, die zich gewoon laten inpakken door de artificiële aantrekkingskracht van de smooth talkers. Ze zullen zelfs misschien wel doorhebben dat de boel gesugarcoat wordt om hen te paaien, en dat lekker laten gebeuren omwille van al die aandacht.
Ik vind het alleen iets hols hebben, iets leegs. Truukje dit, truukje dat, het gaat allang niet meer om de persoon maar om de score, en niet te vergeten: hebben de matties het wel gezien! Ik heb daar niks mee, ik heb het liever puur en ongezoet. Gewoon die chemie dus, en die is er of die is er niet.
Maar is dit gewoon een onderbuikgevoel voor jouw, of kan je in woorden omschrijven waarom die chemie er wel of niet is?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Gewoon die chemie dus, en die is er of die is er niet.
Euh. Waar ga jij in hemelsnaam uit dan? Volgens mij is het normaal om met mensen te kletsen maargoed.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:03 schreef TheGame het volgende:
Nee, maar hoeveel mannen zie je dat doen? Bijna iedereen. Ik zie in het uitgaansleven bijna niemand die meerdere vrouwen op één avond aanspreekt, misschien spreken ze er één aan worden weggewuifd, kijken enigzins depressief en doen vervolgens de hele avond niets meer.
Ah, daar komt de aap uit de mouw. Dus je weet nog niet of 't werkt, je hoopt 't alleen.quote:(BTW heb ik die 5 jaar ook nog lang niet volgemaakt, ik ben er pas enkele maanden mee bezig.)
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:02 schreef Garisson72 het volgende:
ik heb het liever puur en ongezoet. Gewoon die chemie dus, en die is er of die is er niet.
Maar dan vestig je je aandacht enkel op de wat minder geslaagden, lijkt me.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:03 schreef TheGame het volgende:
Ik zie in het uitgaansleven bijna niemand die meerdere vrouwen op één avond aanspreekt, misschien spreken ze er één aan worden weggewuifd, kijken enigzins depressief en doen vervolgens de hele avond niets meer.
Je hoeft toch niet alles te analyseren en doorgronden ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:04 schreef Xeanor het volgende:
[..]
Maar is dit gewoon een onderbuikgevoel voor jouw, of kan je in woorden omschrijven waarom die chemie er wel of niet is?
Ik kan ook wel zeggen dat rood licht rood is, en blauw licht blauw, maar waarom? Nou kan ik als technische student zeggen dat dat aan de golflengte van de elektromagnetische golven ligt, en zo hebben andere mensen weer uitgezocht waarom er chemie wel of niet is. Dit hebben zij wel iets anders genoemd dan chemie.
Ik zou idd ook als door een slang gebeten reageren, iedere keer als iemand een verkeerd woordje post. Is dát het waar die vrouwen zo geil van worden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:04 schreef TheGame het volgende:
Hoevaak moet ik nog zeggen dat die trucjes allang niet meer gebruikt worden maar dat de wijze waarop en het doel van "The Game" totaal verandert zijn?
Dat is dan jouw keuze om alles in je gedachten simpel te houden. Waar jij ook misschien spreekt van het doodmeppen van een vlieg, zeggen een select aantal mensen in de wereld dat ze net een Drosophila melanogaster hebben platgeslagen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet alles te analyseren en doorgronden ?
Ik ben hetzelfde als hem, de chemie is er, of is er niet, en waar dat dan precies aan ligt, tsja, zal me een worst wezen ook eigenlijk.
En ik denk dat daar de crux zit. Vraag me opeens af hoeveel van die self proclaimed PUA's een technische achtergrond heeft en alles met analyse denkt te kunnen doorgronden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:07 schreef PBateman1978 het volgende:
Dat niet eens, want als je hiermee bezig bent ga je er automatisch ook meer op letten wat andere mannen goed of fout doen, maar ik zie in ieder geval maar zelden een 'approach' goed gaan of zelfs überhaubt gedaan worden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:06 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar dan vestig je je aandacht enkel op de wat minder geslaagden, lijkt me.
Maar je bedoelt toch ook niet 'eerst douchen en dan pas viezelevozelen en vervolgens weer heel snel douchen', hè?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:10 schreef Garisson72 het volgende:
Trouwens, Cc, even for da record: met 'puur en ongezoet' bedoel ik niet ongewassen hè. En zonder deo. Ik weet hoezeer je gebrand bent op lichaamsgeur enzo.
Ja, dat zit toch ook in het woordje 'verleiden', wat iedere man tracht te doen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:08 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik zou idd ook als door een slang gebeten reageren, iedere keer als iemand een verkeerd woordje post. Is dát het waar die vrouwen zo geil van worden?
Het gaat erom dat het iets kunstmatigs is. Je beinvloedt de gang van zaken met zo'n vrouw, however subtle, om te bewerkstelligen wat jij wil. Is dat genuanceerd genoeg? Zie je nu het hele plaatje weer?
Als jij er genoegen mee neemt om het geluk jouw relaties te laten bepalen en niet je eigen keuze dan is dat ook prima.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:07 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ben hetzelfde als hem, de chemie is er, of is er niet, en waar dat dan precies aan ligt, tsja, zal me een worst wezen ook eigenlijk.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:15 schreef TheGame het volgende:
[..]
Ik zeg toch, voor mannen is uiterlijk het belangrijkste. Voor vrouwen is persoonlijkheid het belangrijkste.
Heb je nooit iemand ontmoet, en binnen een paar minuten met die persoon staan praten alsof het al járen zo gaat? Je weet niet hoe dat kan, maar het gebeurt soms zo.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:04 schreef Xeanor het volgende:
Maar is dit gewoon een onderbuikgevoel voor jouw, of kan je in woorden omschrijven waarom die chemie er wel of niet is?
Wat je hiermee wil zeggen ontgaat mij volledig, so here is a smiley looking like a moose:quote:Ik kan ook wel zeggen dat rood licht rood is, en blauw licht blauw, maar waarom? Nou kan ik als technische student zeggen dat dat aan de golflengte van de elektromagnetische golven ligt, en zo hebben andere mensen weer uitgezocht waarom er chemie wel of niet is. Dit hebben zij wel iets anders genoemd dan chemie.
quote:
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:15 schreef TheGame het volgende:
Als jij er genoegen mee neemt om het geluk jouw relaties te laten bepalen en niet je eigen keuze dan is dat ook prima.
je zei viezelevozelen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:11 schreef Copycat het volgende:
Maar je bedoelt toch ook niet 'eerst douchen en dan pas viezelevozelen en vervolgens weer heel snel douchen', hè?
Dat is dan mooi voor hem, maar er zijn mannen die variëren van een kerel die charmant geboren is, tot een Schenkstroop.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:17 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Misschien is hij wel van nature gezegend met charme waardoor hij het geluk naar zijn hand kan zetten zonder geforceerde formules.
Ja, want dat is ook wat je wil bereiken als je iemand aanspreekt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:16 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Heb je nooit iemand ontmoet, en binnen een paar minuten met die persoon staan praten alsof het al járen zo gaat? Je weet niet hoe dat kan, maar het gebeurt soms zo.
Zeg eens PUA's: wie van de aanwezigen hier heeft een technische opleiding gevolgd of volgt deze nog steeds?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:10 schreef Copycat het volgende:
En ik denk dat daar de crux zit. Vraag me opeens af hoeveel van die self proclaimed PUA's een technische achtergrond heeft en alles met analyse denkt te kunnen doorgronden.
Zo werkt het liefdesspel nu eenmaal niet. Het is geen formule.
Dat zijn vaak wel de mooiste krenten uit de pap.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:19 schreef TheGame het volgende:
Ja, want dat is ook wat je wil bereiken als je iemand aanspreekt.
Liever met wat geluk, dan met aangeleerde trucjes.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:15 schreef TheGame het volgende:
[..]
Als jij er genoegen mee neemt om het geluk jouw relaties te laten bepalen en niet je eigen keuze dan is dat ook prima.
Ben jij ook een PUA?quote:
Kijk dát is het hele verschil.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:19 schreef TheGame het volgende:
Maar weet je wat het is? De meeste mannen laten zich nu uitkiezen door een meisje. Denken: "Mooi, ik heb beet!" Gaan verder met haar en bouwen een relatie op, maar komen er na 2 jaar o.i.d. achter dat het allemaal toch niet helemaal geweldig is, maar blijven toch bij haar omdat ze niet de moeite willen doen om iemand anders te gaan zoeken en alles weer opnieuw op te bouwen en het meisje voelt eigenlijk precies hetzelfde. Het ontstaan van de zogenaamde: "Tis-wel-goed-zo relatie". Hoeveel van deze relaties er zijn? Ik schat zo'n 70-80%.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:17 schreef Copycat het volgende:
[..]![]()
Misschien is hij wel van nature gezegend met charme waardoor hij het geluk naar zijn hand kan zetten zonder geforceerde formules.
Relationeel gezien helpt het wel ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:19 schreef TheGame het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:23 schreef solaire het volgende:
Sinds 15 minuten! (ik schrijf me wel ff in voor LOI werktuigbouwkunde zometeen)
Dat is helemaal waar ja.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:23 schreef TheGame het volgende:
[..]
Maar weet je wat het is? De meeste mannen laten zich nu uitkiezen door een meisje. Denken: "Mooi, ik heb beet!" Gaan verder met haar en bouwen een relatie op, maar komen er na 2 jaar o.i.d. achter dat het allemaal toch niet helemaal geweldig is, maar blijven toch bij haar omdat ze niet de moeite willen doen om iemand anders te gaan zoeken en alles weer opnieuw op te bouwen en het meisje voelt eigenlijk precies hetzelfde. Het ontstaan van de zogenaamde: "Tis-wel-goed-zo relatie". Hoeveel van deze relaties er zijn? Ik schat zo'n 70-80%.
Ik ben bang dat wij in twee totaal verschillende werelden leven. In die van mij durven mensen wel een knoop door te hakken als een relatie niet blijkt te werken. En doen dat ook. Vallen en staan weer op en verder.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:23 schreef TheGame het volgende:
Maar weet je wat het is? De meeste mannen laten zich nu uitkiezen door een meisje. Denken: "Mooi, ik heb beet!" Gaan verder met haar en bouwen een relatie op, maar komen er na 2 jaar o.i.d. achter dat het allemaal toch niet helemaal geweldig is, maar blijven toch bij haar omdat ze niet de moeite willen doen om iemand anders te gaan zoeken en alles weer opnieuw op te bouwen en het meisje voelt eigenlijk precies hetzelfde. Het ontstaan van de zogenaamde: "Tis-wel-goed-zo relatie". Hoeveel van deze relaties er zijn? Ik schat zo'n 70-80%.
Engels.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
TheGame, Xenaor en andere PUA's. Kom eens clean met jullie studierichting!
Ik zou ook willen dat het anders was, maar helaas is het in de realiteit wel zo... Waar denk je dat al die scheidingen vandaan komen? De basis van een scheiding onstaat al in de eerste paar jaar, hoewel mensen dan misschien nog wel 10 jaar bij elkaar blijven tot ze uiteindelijk de knoop doorhakken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ben bang dat wij in twee totaal verschillende werelden leven. In die van mij durven mensen wel een knoop door te hakken als een relatie niet blijkt te werken. En doen dat ook. Vallen en staan weer op en verder.
De door jouw geschetste wereld vind ik maar fatalistisch en naargeestig.
Master in Biomedical Engineering. Ik zat gisteren in een college Nano-nogwat met een Chinees, een Taiwanees, twee Nederlandse studenten, een Duitse natuurkunde studente met bakkebaarden en een snor (ja echtquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
TheGame, Xenaor en andere PUA's. Kom eens clean met jullie studierichting!
Toch heeft TheGame wat dát betreft wel gelijk - er zijn zeker héél veel stellen die bij elkaar blijven uit angst anders weer alleen te zijn, want dan moeten ze weer de singles-markt op en wát nou als het nooit meer lukt. Mensen laten zich van nature nu eenmaal meer motiveren door angst dan door kans.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:27 schreef Copycat het volgende:
Ik ben bang dat wij in twee totaal verschillende werelden leven. In die van mij durven mensen wel een knoop door te hakken als een relatie niet blijkt te werken. En doen dat ook. Vallen en staan weer op en verder.
De door jouw geschetste wereld vind ik maar fatalistisch en naargeestig.
Veel dates opzetten en kijken wat eruit voortvloeit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Relationeel gezien helpt het wel ja.
De link tussen relaties en het lukraak versieren van een paar lekkere wijven ontgaat mij overigens volledig. Wat zegt je handboek daarover?
Ik vraag me wel af wat dit te maken heeft met iemand oppikken in een kroeg dmv een aangeleerde vlotte babbel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:33 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Toch heeft TheGame wat dát betreft wel gelijk - er zijn zeker héél veel stellen die bij elkaar blijven uit angst anders weer alleen te zijn, want dan moeten ze weer de singles-markt op en wát nou als het nooit meer lukt. Mensen laten zich van nature nu eenmaal meer motiveren door angst dan door kans.
Dus jij mag je gelukkig prijzen met zulke voortvarende, positieve en vooral moedige mensen om je heen!
Ik vind dat echt zo sneu leven. Door angst geleid. En ik sta er serieus versteld van dat er blijkbaar toch echt veel mensen zijn die maar doormodderen in een kutrelatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:33 schreef Garisson72 het volgende:
Toch heeft TheGame wat dát betreft wel gelijk - er zijn zeker héél veel stellen die bij elkaar blijven uit angst anders weer alleen te zijn, want dan moeten ze weer de singles-markt op en wát nou als het nooit meer lukt. Mensen laten zich van nature nu eenmaal meer motiveren door angst dan door kans.
Dus jij mag je gelukkig prijzen met zulke voortvarende, positieve en vooral moedige mensen om je heen!
Vandaar dat vrouwen nooit met me naar bed willen. Ik ben relatiemateriaal.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:25 schreef Kieswiel het volgende:
Wat is nou eigenlijk de bedoeling van een pick up artist? zoekt hij een relatie of wil die gewoon elk weekend meisjes scoren? Als het tweede het geval is, ben ik bang dat seksuele aantrekkingskracht meer met chemie te maken heeft inderdaad. Tenminste, bij mij. Ik heb twee kerels gedaan puur omdat ze lekker roken en een leuk hoofd hadden, maar een vlotte babbel hadden ze absoluut niet. Voor wat serieuzers heb je denk ik wel baat bij wat trucjes om het ijs te breken. Als ik het gevoel heb dat ik iemand al jaren ken, ga ik niet meteen met hem naar bed, dan is het immers relatiemateriaal.
Als je je relaties meer voor het uitkiezen hebt dan zul je ook makkelijker foute keuzes opzij zetten alsmede met geduld wachten op een hele goede keuze. Sommige mensen blijven dus bij iemand omdat ze bang zijn jarenlang single te zijn als ze het uit zouden maken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:35 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af wat dit te maken heeft met iemand oppikken in een kroeg dmv een aangeleerde vlotte babbel.
Als je van jezelf wéét dat het je gemakkelijk afgaat, ben je ook niet bang je relatie te eindigen - je weet dat je ook wel weer een nieuwe vriendin kan scoren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:35 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vraag me wel af wat dit te maken heeft met iemand oppikken in een kroeg dmv een aangeleerde vlotte babbel.
Op die fiets... Mjah. Zou kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:35 schreef TheGame het volgende:
[..]
Veel dates opzetten en kijken wat eruit voortvloeit?
De gevoelens van een ander spelen ook mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:38 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als je van jezelf wéét dat het je gemakkelijk afgaat, ben je ook niet bang je relatie te eindigen - je weet dat je ook wel weer een nieuwe vriendin kan scoren.
Dat is weer een ándere discussie. Hier gaat het eigenlijk vooral om een zeer egoistische kant van de mens. En dan zelfs vooral de mannelijke mens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
De gevoelens van een ander spelen ook mee.
Een relatie is meer dan houden van, een relatie beeindigen niet het einde van houden van.
Nou, in mijn geval was dat wel zo hoor... na 7 jaar in een keer pats boem. Niks nada... no more lovequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Een relatie is meer dan houden van, een relatie beeindigen niet het einde van houden van.
Maar uit dat gedachtegoed komt de "Tis-wel-goed-zo relatie" juist. Ik ga toch niet mijn leven lang bij iemand blijven omdat ik haar niet wil kwetsen, maar zelf eigenlijk diep ongelukkig ben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke kant is dat dan precies?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:41 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is weer een ándere discussie. Hier gaat het eigenlijk vooral om een zeer egoistische kant van de mens. En dan zelfs vooral de mannelijke mens.
Daarnet kwam het nog voort uit de angst geen ander te kunnen vinden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:42 schreef TheGame het volgende:
[..]
Maar uit dat gedachtegoed komt de "Tis-wel-goed-zo relatie" juist. Ik ga toch niet mijn leven lang bij iemand blijven omdat ik haar niet wil kwetsen, maar zelf eigenlijk diep ongelukkig ben?
Ja helemaal eens, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik het ook heb moeten leren, om die angst opzij te zetten. Dus ik herken het wel degelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:36 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat echt zo sneu leven. Door angst geleid. En ik sta er serieus versteld van dat er blijkbaar toch echt veel mensen zijn die maar doormodderen in een kutrelatie.
Een paar maanden, half jaar tops om het zeker te weten, maar jaren en jaren? Damn, hoe sneu.
Dan liever die pleister er meteen af en doorgaan met je leven, weer als vrijgezel.
De 'ik wil hebben en ik ga ervoor'-kant.quote:
Ik ben daar te impulsief voor, denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:44 schreef Garisson72 het volgende:
Ja helemaal eens, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik het ook heb moeten leren, om die angst opzij te zetten. Dus ik herken het wel degelijk.
Allebei, het gaat er gewoon om dat je niet in een relatie blijft hangen die je (misschien zelfs beide) niet wil en als ik weet dat ik vanavond uit kan gaan en een date kan opzetten, dan hoef ik ook niet bang te zijn om de relatie te verbreken als we niet bij elkaar passen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daarnet kwam het nog voort uit de angst geen ander te kunnen vinden?
Wat is het nou?
Heb je zo al een hoop harten gebroken, Cc?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:46 schreef Copycat het volgende:
Ik ben daar te impulsief voor, denk ik.
Ja, ALS je schijt hebt aan de gevoelens van een ander dan is het een makkie jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:48 schreef TheGame het volgende:
[..]
Allebei, het gaat er gewoon om dat je niet in een relatie blijft hangen die je (misschien zelfs beide) niet wil en als ik weet dat ik vanavond uit kan gaan en een date kan opzetten, dan hoef ik ook niet bang te zijn om de relatie te verbreken als we niet bij elkaar passen.
Mjah, die is bij mij wat anders ontwikkeld dan bij anderen geloof ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:45 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De 'ik wil hebben en ik ga ervoor'-kant.
Genoeg, maar als ik me ergens op stort doe ik het ook goed, en niet half.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:49 schreef Sander het volgende:
TheGame, hoeveel van dit soort 'feitenkennis' heb je wel niet van vrouwen? Want ik krijg de indruk dat je iets teveel boeken leest over dit onderwerp. En dan heb ik het even over de vorige pagina's, niet over dit hele relatie beëindigen verhaal/
Ik heb dan geen schijt aan de gevoelens van een ander, denk je dat zij wel gelukkig wordt als ik bij haar blijf om haar niet te kwetsen? Het is gewoon dan beter voor beide partijen om er een punt achter te zetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, ALS je schijt hebt aan de gevoelens van een ander dan is het een makkie ja
Anders is en blijft het een lastige zaak. Los van het al dan niet zeker zijn van je zaak mbt het vinden van iets nieuws.
Nou ja, dat was mijn punt, en stiekem was het niet een compliment (maar vat het ajb niet vervelend op). Zoals ik het lees ga je er een beetje té intensief op in.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:51 schreef TheGame het volgende:
[..]
Genoeg, maar als ik me ergens op stort doe ik het ook goed, en niet half.
True, en net als Garrisson heb ik dat ook moeten leren. Ben het dus wel met je eens. Maar het is moeilijker dan je denkt (al heb ik geen idee of je ervaring met de situatie hebt).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef TheGame het volgende:
[..]
Ik heb dan geen schijt aan de gevoelens van een ander, denk je dat zij wel gelukkig wordt als ik bij haar blijf om haar niet te kwetsen? Het is gewoon dan beter voor beide partijen om er een punt achter te zetten.
Rationeel gezien is dat wel waar, maar dan ga je er vanuit dat je emoties de boel niet vertroebelen én dat je voor jezelf helemaal helder hebt hoe het zit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef TheGame het volgende:
[..]
Ik heb dan geen schijt aan de gevoelens van een ander, denk je dat zij wel gelukkig wordt als ik bij haar blijf om haar niet te kwetsen? Het is gewoon dan beter voor beide partijen om er een punt achter te zetten.
Zeker nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef Sander het volgende:
[..]
Nou ja, dat was mijn punt, en stiekem was het niet een compliment (maar vat het ajb niet vervelend op). Zoals ik het lees ga je er een beetje té intensief op in.
Ik zit zelf een beetje in het midden denk ik. Meestal klooi ik maar wat aan, ik durf wel op mijn bek te gaan. Dat gebeurt meestal ook. Maar da's toch niet zo erg?
Is ook prima, maar ik wil gewoon zien hoever ik er echt mee kan komen door ervoor te gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef Sander het volgende:
[..]
Nou ja, dat was mijn punt, en stiekem was het niet een compliment (maar vat het ajb niet vervelend op). Zoals ik het lees ga je er een beetje té intensief op in.
Ik zit zelf een beetje in het midden denk ik. Meestal klooi ik maar wat aan, ik durf wel op mijn bek te gaan. Dat gebeurt meestal ook. Maar da's toch niet zo erg?
Zo'n beslissing maak je natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag, maar wel op tijd zodat het niet te lang doorsukkelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Rationeel gezien is dat wel waar, maar dan ga je er vanuit dat je emoties de boel niet vertroebelen én dat je voor jezelf helemaal helder hebt hoe het zit.
Ik ben daar toch wat geduldigder in. Wat vandaag groen is, is bij mij morgen namelijk rood en overmorgen weer groen.
Mijn emoties zijn wat dat betreft nogal lastig te controleren. Er gaat dus wel een tijdje overheen eer ik weet wat ik nou echt vind of wil.
Een paar. Maar nooit spijt van gehad. Als het op is, is het op en dan komt het niet meer terug.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:50 schreef Garisson72 het volgende:
Heb je zo al een hoop harten gebroken, Cc?
*doet mee*quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 16:05 schreef solaire het volgende:
zeg nou heb ik er wel zin in wanneer gaan we chickies hosselen!?!?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |