Als je van jezelf wéét dat het je gemakkelijk afgaat, ben je ook niet bang je relatie te eindigen - je weet dat je ook wel weer een nieuwe vriendin kan scoren.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:35 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vraag me wel af wat dit te maken heeft met iemand oppikken in een kroeg dmv een aangeleerde vlotte babbel.
Op die fiets... Mjah. Zou kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:35 schreef TheGame het volgende:
[..]
Veel dates opzetten en kijken wat eruit voortvloeit?
De gevoelens van een ander spelen ook mee.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:38 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Als je van jezelf wéét dat het je gemakkelijk afgaat, ben je ook niet bang je relatie te eindigen - je weet dat je ook wel weer een nieuwe vriendin kan scoren.
Dat is weer een ándere discussie. Hier gaat het eigenlijk vooral om een zeer egoistische kant van de mens. En dan zelfs vooral de mannelijke mens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
De gevoelens van een ander spelen ook mee.
Een relatie is meer dan houden van, een relatie beeindigen niet het einde van houden van.
Nou, in mijn geval was dat wel zo hoor... na 7 jaar in een keer pats boem. Niks nada... no more lovequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Een relatie is meer dan houden van, een relatie beeindigen niet het einde van houden van.
Maar uit dat gedachtegoed komt de "Tis-wel-goed-zo relatie" juist. Ik ga toch niet mijn leven lang bij iemand blijven omdat ik haar niet wil kwetsen, maar zelf eigenlijk diep ongelukkig ben?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:39 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke kant is dat dan precies?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:41 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Dat is weer een ándere discussie. Hier gaat het eigenlijk vooral om een zeer egoistische kant van de mens. En dan zelfs vooral de mannelijke mens.
Daarnet kwam het nog voort uit de angst geen ander te kunnen vinden?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:42 schreef TheGame het volgende:
[..]
Maar uit dat gedachtegoed komt de "Tis-wel-goed-zo relatie" juist. Ik ga toch niet mijn leven lang bij iemand blijven omdat ik haar niet wil kwetsen, maar zelf eigenlijk diep ongelukkig ben?
Ja helemaal eens, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik het ook heb moeten leren, om die angst opzij te zetten. Dus ik herken het wel degelijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:36 schreef Copycat het volgende:
Ik vind dat echt zo sneu leven. Door angst geleid. En ik sta er serieus versteld van dat er blijkbaar toch echt veel mensen zijn die maar doormodderen in een kutrelatie.
Een paar maanden, half jaar tops om het zeker te weten, maar jaren en jaren? Damn, hoe sneu.
Dan liever die pleister er meteen af en doorgaan met je leven, weer als vrijgezel.
De 'ik wil hebben en ik ga ervoor'-kant.quote:
Ik ben daar te impulsief voor, denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:44 schreef Garisson72 het volgende:
Ja helemaal eens, maar ik zeg er eerlijk bij dat ik het ook heb moeten leren, om die angst opzij te zetten. Dus ik herken het wel degelijk.
Allebei, het gaat er gewoon om dat je niet in een relatie blijft hangen die je (misschien zelfs beide) niet wil en als ik weet dat ik vanavond uit kan gaan en een date kan opzetten, dan hoef ik ook niet bang te zijn om de relatie te verbreken als we niet bij elkaar passen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:43 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Daarnet kwam het nog voort uit de angst geen ander te kunnen vinden?
Wat is het nou?
Heb je zo al een hoop harten gebroken, Cc?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:46 schreef Copycat het volgende:
Ik ben daar te impulsief voor, denk ik.
Ja, ALS je schijt hebt aan de gevoelens van een ander dan is het een makkie jaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:48 schreef TheGame het volgende:
[..]
Allebei, het gaat er gewoon om dat je niet in een relatie blijft hangen die je (misschien zelfs beide) niet wil en als ik weet dat ik vanavond uit kan gaan en een date kan opzetten, dan hoef ik ook niet bang te zijn om de relatie te verbreken als we niet bij elkaar passen.
Mjah, die is bij mij wat anders ontwikkeld dan bij anderen geloof ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:45 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De 'ik wil hebben en ik ga ervoor'-kant.
Genoeg, maar als ik me ergens op stort doe ik het ook goed, en niet half.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:49 schreef Sander het volgende:
TheGame, hoeveel van dit soort 'feitenkennis' heb je wel niet van vrouwen? Want ik krijg de indruk dat je iets teveel boeken leest over dit onderwerp. En dan heb ik het even over de vorige pagina's, niet over dit hele relatie beëindigen verhaal/
Ik heb dan geen schijt aan de gevoelens van een ander, denk je dat zij wel gelukkig wordt als ik bij haar blijf om haar niet te kwetsen? Het is gewoon dan beter voor beide partijen om er een punt achter te zetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ja, ALS je schijt hebt aan de gevoelens van een ander dan is het een makkie ja
Anders is en blijft het een lastige zaak. Los van het al dan niet zeker zijn van je zaak mbt het vinden van iets nieuws.
Nou ja, dat was mijn punt, en stiekem was het niet een compliment (maar vat het ajb niet vervelend op). Zoals ik het lees ga je er een beetje té intensief op in.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:51 schreef TheGame het volgende:
[..]
Genoeg, maar als ik me ergens op stort doe ik het ook goed, en niet half.
True, en net als Garrisson heb ik dat ook moeten leren. Ben het dus wel met je eens. Maar het is moeilijker dan je denkt (al heb ik geen idee of je ervaring met de situatie hebt).quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef TheGame het volgende:
[..]
Ik heb dan geen schijt aan de gevoelens van een ander, denk je dat zij wel gelukkig wordt als ik bij haar blijf om haar niet te kwetsen? Het is gewoon dan beter voor beide partijen om er een punt achter te zetten.
Rationeel gezien is dat wel waar, maar dan ga je er vanuit dat je emoties de boel niet vertroebelen én dat je voor jezelf helemaal helder hebt hoe het zit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef TheGame het volgende:
[..]
Ik heb dan geen schijt aan de gevoelens van een ander, denk je dat zij wel gelukkig wordt als ik bij haar blijf om haar niet te kwetsen? Het is gewoon dan beter voor beide partijen om er een punt achter te zetten.
Zeker nietquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef Sander het volgende:
[..]
Nou ja, dat was mijn punt, en stiekem was het niet een compliment (maar vat het ajb niet vervelend op). Zoals ik het lees ga je er een beetje té intensief op in.
Ik zit zelf een beetje in het midden denk ik. Meestal klooi ik maar wat aan, ik durf wel op mijn bek te gaan. Dat gebeurt meestal ook. Maar da's toch niet zo erg?
Is ook prima, maar ik wil gewoon zien hoever ik er echt mee kan komen door ervoor te gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:53 schreef Sander het volgende:
[..]
Nou ja, dat was mijn punt, en stiekem was het niet een compliment (maar vat het ajb niet vervelend op). Zoals ik het lees ga je er een beetje té intensief op in.
Ik zit zelf een beetje in het midden denk ik. Meestal klooi ik maar wat aan, ik durf wel op mijn bek te gaan. Dat gebeurt meestal ook. Maar da's toch niet zo erg?
Zo'n beslissing maak je natuurlijk ook niet van de ene op de andere dag, maar wel op tijd zodat het niet te lang doorsukkelt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:55 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Rationeel gezien is dat wel waar, maar dan ga je er vanuit dat je emoties de boel niet vertroebelen én dat je voor jezelf helemaal helder hebt hoe het zit.
Ik ben daar toch wat geduldigder in. Wat vandaag groen is, is bij mij morgen namelijk rood en overmorgen weer groen.
Mijn emoties zijn wat dat betreft nogal lastig te controleren. Er gaat dus wel een tijdje overheen eer ik weet wat ik nou echt vind of wil.
Een paar. Maar nooit spijt van gehad. Als het op is, is het op en dan komt het niet meer terug.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:50 schreef Garisson72 het volgende:
Heb je zo al een hoop harten gebroken, Cc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |