Heeft iemand enig idee waar de fuck dit over gaat? Welke slachtoffers? Welke extremisten... Wat, waar wanneer... HUH?quote:Ter Horst wil asielextremisme hard aanpakken
Uitgegeven: 12 oktober 2009 12:18
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2009 12:18
DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken wil de radicalisering van het verzet tegen opsluiten en uitzetten van vreemdelingen 'stevig aanpakken'. Dat zegt ze in een reactie op een onderzoek van inlichtingendienst AIVD, waarin de toename van dit soort extemisme wordt geconstateerd.
''Het illegaal verzet tegen het asiel- en vreemdelingenbeleid grijpt diep in de levens van slachtoffers en in de samenleving'', vindt de bewindsvrouw.
Burgemeesters hebben volgens haar verschillende mogelijkheden om het fenomeen bestuurlijk aan te pakken door bijvoorbeeld het opleggen van gebieds- en contactverboden en het reguleren of verbieden van demonstraties.
Subsidies
Ook kunnen gemeenten subsidies en vergunningen weigeren of intrekken.
''Verder worden strafbare acties van extremisten uiteraard strafrechtelijk aangepakt door de politie en het Openbaar Ministerie'', zegt Ter Horst. ''Voor de AIVD is asielgerelateerd extremisme een prioriteit vanwege de mogelijke dreiging voor de democratische rechtsorde.''
Het kabinet wil ook de weerbaarheid van gemeenten, bedrijven en instellingen tegen deze vorm van extremisme vergroten.
AIVD waarschuwt voor asielactivismequote:Op maandag 12 oktober 2009 12:30 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Heeft iemand enig idee waar de fuck dit over gaat? Welke slachtoffers? Welke extremisten... Wat, waar wanneer... HUH?
AIVD - illegaal - verzet - extremisme - dreiging voor de democratische rechtsorde... Het klinkt allemaal heel erg en eng, maar ik kan er geen chocola van maken.
Had ik inmiddels ook gevonden ja...quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:40 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
AIVD waarschuwt voor asielactivisme
http://www.nu.nl/algemeen(...)-asielactivisme.html
Hier staat het wat duidelijker![]()
quote:De extremisten maken zich schuldig aan brandstichting, bekladdingen en bedreiging. Slachtoffer van deze intimidatie zijn mensen, zoals wethouders of directeuren van bijvoorbeeld bouwbedrijven.
Ook het bedrijf dat toiletpapier aan justitie levert en de drukkerij die voor het ministrie werkt, zijn doelwit geweest. Dit jaar zijn er al drie zogenoemde 'huisbezoeken' geweest. Daarbij worden bijvoorbeeld huizen en auto's beklad en beschadigd van directeuren van in de ogen van de extremisten 'foute bedrijven'
Ik dacht dat "het verzet" juist vooral vanuit de ambtenarij en de gemeenten gepleegd werd... maar we hebben dus ook "extremisten" die op straat acties uitvoeren en huisbezoeken plegen aan leveranciers van toiletpapier... Sjonge, daar gaat de democratische rechtsorde.quote:Radicale acties
De AIVD vreest dat dit niet de laatste brandstichting zal zijn. Het gaat om enkele cellen, kleine groepjes van enkele personen, die de radicale acties uitvoeren. Die aanvallen lijken veel op die van extremistische dierenrechtenactivisten.
Hoeveel radicalen er precies achter de acties zitten, is niet duidelijk. Tot nu toe kon er namelijk nog geen extremist worden gepakt.
Vallen in de categorie van de extremistische dierenactivisten dus.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:46 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ik dacht dat "het verzet" juist vooral vanuit de ambtenarij en de gemeenten gepleegd werd... maar we hebben dus ook "extremisten" die op straat acties uitvoeren en huisbezoeken plegen aan leveranciers van toiletpapier... Sjonge, daar gaat de democratische rechtsorde.
Omdat ze het niet normaal kunnen aankaarten maar handelen vanuit hun onderbuikgevoelquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:47 schreef SicSicSics het volgende:
Gaan ze Rakker vrijlaten!?!
Edit:
Hmmm, toch vrij ernstig als je dit zo leest. Waarom moeten mensen toch altijd geweld en intimidatie gebruiken om hun standpunten kracht bij te zetten. De standpunten an sich zijn zo slecht nog niet!
Bestuurders. Ze heeft het over zichzelf. De overheid moet verdedigt worden. Het volk is de vijand.quote:
Begin jij nou ook al!?!quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bestuurders. Ze heeft het over zichzelf. De overheid moet verdedigt worden. Het volk is de vijand.
Omdat Nederland geen democratie is en argumenten moeten wijken voor opportunisme, populisme en eigenbelang.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:47 schreef SicSicSics het volgende:
Gaan ze Rakker vrijlaten!?!
Edit:
Hmmm, toch vrij ernstig als je dit zo leest. Waarom moeten mensen toch altijd geweld en intimidatie gebruiken om hun standpunten kracht bij te zetten. De standpunten an sich zijn zo slecht nog niet!
Ik ben het met je eens dat het opportunisme en populisme rare vormen aan beginnen te nemen, maar dat is toch geen reden om mensen met een bedrijf en lokale politici aan te vallen cq geweld te gaan gebruiken? Een beetje een zwaktebod... Als je het verbaal allemaal niet meer kan behappen gaan we wel met molotovs gooien.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat Nederland geen democratie is en argumenten moeten wijken voor opportunisme, populisme en eigenbelang.
Huh? Volgens mij heb je een heel ander beeld van de asielextremist dan ik. De mijne is bijvoorbeeld blond met blauwe ogen, eventueel aan het zicht onttrokken door een iets te warme wollen bivakmuts. Hoe ziet de jouwe eruit?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef angela1966 het volgende:
Goed dat ze worden aangepakt, een beetje de barmhartige palestijn euh samaritaan gaan spelen over de rug van het Nederlandse volk.
Nederland is wel een democratie. Maar dan een democratie met ongeïnformeerde stemmers die geen behoefte hebben om zich beter in te lezen over bepaalde onderwerpen op basis van welke zij hun keuze maken tijdens verkiezingen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat Nederland geen democratie is en argumenten moeten wijken voor opportunisme, populisme en eigenbelang.
ik geloof nooit dat hier asielzoekers achterzitten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:15 schreef zoalshetis het volgende:
best vreemd aangezien ze gratis de beste linkse advocaten krijgen die ze tot vervelends toe helpen. en dat zijn er nogal wat.
uitgeprocedeerd? binnen 24 uur je gouden ketting en matras verkopen en lekker terug.
Het is idd een zwaktebod, maar als "normale" wegen niet deugen....quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het opportunisme en populisme rare vormen aan beginnen te nemen, maar dat is toch geen reden om mensen met een bedrijf en lokale politici aan te vallen cq geweld te gaan gebruiken? Een beetje een zwaktebod... Als je het verbaal allemaal niet meer kan behappen gaan we wel met molotovs gooien.
Het opkomen voor eigenbelang is niets mis mee in mijn ogen, doe ik ook!
Met het verschil dat die dieren niks gedaan hebben om opsluiting te rechtvaardigen en mensen wel kunnen bedenken wat ze wel en niet mogen en dat ze daarvoor opgepakt kunnen worden. En het verschil dat we mensen niet vermoorden, in jassen omtoveren of er medicijnen op testen natuurlijk. Klein detail.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:48 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Vallen in de categorie van de extremistische dierenactivisten dus.![]()
Zoals Arma zegt, op de brandstapel ermee.
Uit ervaring, de advocaten zijn gewoon kut. In de categorie dat je vijf minuten voor een zitting een andere advocaat toegewezen krijgt die de zaak niet kent of zo, en zegt dat de client zelf het woord maar moet voeren omdat het anders helemaal niks wordt. Echt triest.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:15 schreef zoalshetis het volgende:
best vreemd aangezien ze gratis de beste linkse advocaten krijgen die ze tot vervelends toe helpen. en dat zijn er nogal wat.
uitgeprocedeerd? binnen 24 uur je gouden ketting en matras verkopen en lekker terug.
Een land met meer dan 50% ongelovigen die massaal CDA stemmen voor de HRA, die nee stemmen tegen de EU en hem toch krijgen, is geen democratie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:11 schreef waht het volgende:
[..]
Nederland is wel een democratie. Maar dan een democratie met ongeïnformeerde stemmers die geen behoefte hebben om zich beter in te lezen over bepaalde onderwerpen op basis van welke zij hun keuze maken tijdens verkiezingen.
Daarnaast is opportunisme dé manier om bepaald beleid er door te drukken. Je moet de juiste manier, het juiste moment en de juiste mensen allemaal tezamen brengen om de kansen te vergoten. Dit heeft onder andere te maken met populisme dat het draagvlak voor bepaald beleid vergroot en zeker met eigen belang waar we uit van kunnen gaan dat iedereen dit nastreeft.
Dat het niet zo zou moeten gaan ben ik het wel mee eens. Wat mij betreft heb je dus gelijk behalve dat deel over democratie, wat Nederland weldegelijk is.
ze zijn wel de oorzaak dat links zich gepermitteerd voelt knokploegen in te zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:24 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
ik geloof nooit dat hier asielzoekers achterzitten.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze zijn wel de oorzaak dat links zich gepermitteerd voelt knokploegen in te zetten.
ik was idd vergeten af te sluiten met het woordje 'blijkbaar', je bent scherp vandaag!quote:
ik kan me anders nog prima de bomsaanslag op de staatssectretaris Kosto herinneren. Of het verlies van haar beide benen van Wil Schuurman na weer zo`n slinkse aanslag...quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:30 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Heeft iemand enig idee waar de fuck dit over gaat? Welke slachtoffers? Welke extremisten... Wat, waar wanneer... HUH?
AIVD - illegaal - verzet - extremisme - dreiging voor de democratische rechtsorde... Het klinkt allemaal heel erg en eng, maar ik kan er geen chocola van maken.
Daar gaat het hier toch niet om.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:35 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Met het verschil dat die dieren niks gedaan hebben om opsluiting te rechtvaardigen en mensen wel kunnen bedenken wat ze wel en niet mogen en dat ze daarvoor opgepakt kunnen worden. En het verschil dat we mensen niet vermoorden, in jassen omtoveren of er medicijnen op testen natuurlijk. Klein detail.
Zestienhoven asielonderkomen in aanbouw in brand gestoken bijvoorbeeld.quote:
http://onsoverschie.nl/Ni(...)p_komst.aspx?rId=181quote:Anarchisten eisen brand vliegveld op - Meer acties op komst
27.08.2009, categorie: uit de media
MARLIES VAN LEEUWEN
ROTTERDAM
Het Openbaar Ministerie onderzoekt de betrokkenheid van de actie groep Anarchist Fire bij de brand bij het in aanbouw zijnde detentiecentrum op Rotterdam Airport.
De actiegroep claimt via internet dat zij dit weekeinde een bouwkreet in de brand heeft gestoken, om te voorkomen 'dat Europa in een fort verandert'. In het cellencomplex komen vanaf volgend jaar 600 illegale asielzoekers in afwachting van hun uitzetting. Volgens de anarchistische groepering verdienen bedrijven die meehelpen met de bouw geld over de rug van asielzoekers.
Ballast Nedam en Strukton, en architectenbureau EGM waren al eerder het doelwit van actievoerders. De acties zijn nog niet ten einde: op internet wordt er opgeroepen tot een demostratie op 10 september bij Ballast Nedam en Strukton.
Het Openbaar Ministerie wil niet zeggen of de eerdere acties nog aandacht krijgen in het onderzoek naar de brand. Ook de uitvoerder van het bouwbedrijf wil niks kwijt over de bedreigingen.
Bewoners van het Overschiese wijkje Landzicht weten dat er enkele keren per jaar demonstraties worden gehouden bij het detentiecentrum. ''Een paar weken geleden nog, een stuk of twaalf van die geitenwollensokkentypees met lang haar. Er stond wel veertig man politie omheen,'' zegt een bewoner. ''Meestal gebruiken ze geen geweld bij die acties. Maar zo'n brand geeft me wel een naar gevoel.''
Nee, uiteraard niet. Die mensen doen gewoon hun werk en zorgen juist voor opvangmogelijkheden voor asielzoekers.quote:Is het terecht dat terwijl mensen in barre omstandigheden worden opgesloten en dat bedrijven kapitalen verdienen aan het in stand houden hiervan , dat dan die bedrijven worden bestookt met molovs ?
Die opvang , dat zijn toch gewoon cellen ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:08 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, uiteraard niet. Die mensen doen gewoon hun werk en zorgen juist voor opvangmogelijkheden voor asielzoekers.
Als we aanvallen met molotovs goed gaan keuren, dan is dit een pretty fucked up world!
Kiezen tussen gevaar lopen in je land of hier veilig (maar in een "cel") zitten...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:27 schreef kitao het volgende:
[..]
Die opvang , dat zijn toch gewoon cellen ?
Ik kan er niet zo om smilen , ze zitten daar om gedeporteerd te worden naar , zoals je het zelf zegt ,vaak een levensgevaarlijk land voor hun veiligheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:28 schreef Dragorius het volgende:
Kiezen tussen gevaar lopen in je land of hier veilig (maar in een "cel") zitten...
Of wil je iedereen meteen in een 4-sterrenhotel kwijt?
Nee, of in afwachting van goedkeuring (als ik de OP lees staat er niks over terugsturen...)quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:53 schreef kitao het volgende:
[..]
Ik kan er niet zo om smilen , ze zitten daar om gedeporteerd te worden naar , zoals je het zelf zegt ,vaak een levensgevaarlijk land voor hun veiligheid.
De eerste is ongewenst, de 2e is iemand die nog in de running is voor ons mooie landjequote:Weet je het verschil nog niet tussen een illegale vreemdeling en een asielzoeker ?
Ik ben bang dat er toch heel veel mensen onterecht opgesloten zitten...quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:35 schreef Maeghan het volgende:
Met het verschil dat die dieren niks gedaan hebben om opsluiting te rechtvaardigen en mensen wel kunnen bedenken wat ze wel en niet mogen en dat ze daarvoor opgepakt kunnen worden.
In NL vermoordt de staat (vrijwel) niemand, jassen van mensen zijn niet mooi, maar medicijnen testen we wel op mensen. En helaas in de derde wereld ook in het stadium waar we hier dieren voor gebruiken (en voor de goede orde: Westerse bedrijven doen dat aldaar).quote:En het verschil dat we mensen niet vermoorden, in jassen omtoveren of er medicijnen op testen natuurlijk. Klein detail.
Toch iets beter lezen dan , er staat namelijk in de tweede regel al :quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:55 schreef Dragorius het volgende:
Nee, of in afwachting van goedkeuring (als ik de OP lees staat er niks over terugsturen...)
Zo mooi is dat landje anders niet als je kijkt naar deze berichten :quote:De eerste is ongewenst, de 2e is iemand die nog in de running is voor ons mooie landje
quote:1 september 2009: Onbekende man (40 jr., uit Turkije)
Dood aangetroffen in een cel in het arrestantencomplex in Houten. De man was aangehouden nadat hij had staan wildplassen. Hij bleek geen verblijfspapieren te hebben en werd gearresteerd. De rijksrecherche stelt een onderzoek in. Betreft in elk geval geen natuurlijke doodsoorzaak. Berichten: RTV Utrecht / AD.
Eerste helft van augustus 2009: Diyar Zahir Hamed (28 jr., Koerd uit Irak)
Dood aangetroffen in zijn woning. Daags ervoor was zijn verblijfsvergunning geweigerd. Hij had al twee zelfmoordpogingen gedaan en zijn gezondheid was slecht. Officieel geen doodsoorzaak bekend. Zie bericht op Ravage.
23 juni 2009: meneer Seidu, roepmaan Raste
Bajesboten Zaanstad. Pleegde zelfmoord door zichzelf te wurgen met een theedoek. Celgenoot werd daarna in de isoleercel gegooid. Zie verhaal op Indymedia.
20 juni 2009: onbekende man
Detentiecentrum Alphen aan den Rijn. De man had last van buikpijn voor hij overleed. Niet bekend of dit in een isoleercel of op de afdeling is gebeurd.
2e week van juni 2009: onbekende man
Detentiecentrum Alphen aan den Rijn. Dit zou gaan om zelfmoord in tweepersoonscel. Justitie ontkent, maar zegt dat er wel een zelfmoordpoging is gedaan. Volgens onze informatie zou de celgenoot na het overlijden zijn geklinkerd.
Onbekende datum in 2009: onbekende man
Detentiecentrum Alphen aan den Rijn. Gebeurd in de isoleercel. De man zou zijn overleden nadat hij lange tijd om medicijnen had gevraagd en niet gekregen.
23 juni 2008: Osman Salat (27 jr., Somalië)
Overleden aan niet erkende en niet (goed) behandelde ziekte, leefde al jaren op straat en in detentie. Eén vandaag uitzending over Osman Salat
Maart 2008: Ahmad Mahmud El Sabah (Egypte)
Bajesboot Rotterdam: geen (tijdige/goede) medische verzorging. Van Harte Pardon: "Wéér een dode op de bajesboot" /
3 februari 2008: Rachid Abdelsalam (Algerije)
Bajesboot Rotterdam: geen (tijdige/goede) medische verzorging. Netherlands: Two deaths in immigration detention in 2 months / Vrij Nederland: "Wie hielp de stervende illegaal?" / Van Harte Pardon: "Dode man op bajesboot kreeg te weinig hulp" /
Ik neem aan dat je het nu hebt over de vreemdeling die is opgepakt en een piketadvocaat toegewezen krijgt... waarbij je als vreemdeling gewoon al een voorkeurspiketadvocaat kan opgeven...quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:38 schreef Maeghan het volgende:
Uit ervaring, de advocaten zijn gewoon kut. In de categorie dat je vijf minuten voor een zitting een andere advocaat toegewezen krijgt die de zaak niet kent of zo, en zegt dat de client zelf het woord maar moet voeren omdat het anders helemaal niks wordt. Echt triest.
Hangt van de opvang af. In beginsel niet. Alleen als er sprake is van detentie. Maar die dient het doel uitzetting en het gaat dan niet om een asielgerechtigde, maar een vreemdeling die hier illegaal verblijft. Tsja, als je de wet overtreedt kun je de cel in... dat is een feit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:27 schreef kitao het volgende:
Die opvang , dat zijn toch gewoon cellen ?
Kennelijk jij nog niet aangezien je denkt dat asielgerechtigden (asielzoeker is een beetje een verkeerde term) de cel in worden gemikt. Normale opvang is gewoon open. Terecht natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:53 schreef kitao het volgende:
Ik kan er niet zo om smilen , ze zitten daar om gedeporteerd te worden naar , zoals je het zelf zegt ,vaak een levensgevaarlijk land voor hun veiligheid.
Weet je het verschil nog niet tussen een illegale vreemdeling en een asielzoeker ?
Die berichten zijn suggestief. Kan best zijn dat er iets mis is gegaan, maar het feit dat iemand overlijdt in zijn cel wil niet zeggen dat er iets mis is gegaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:26 schreef kitao het volgende:
Zo mooi is dat landje anders niet als je kijkt naar deze berichten :
Op het moment dat je mensen opsluit dan brengt dat ook een verantwoording met zich mee qua zorg en veiligheid.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:32 schreef Dragorius het volgende:
En het probleem is? Dan is dus gebleken dat ze hier onterecht zouden zijn, en dat er dus schijnbaar geen gevaar is?
Zo'n lijstje word ik niet warm of koud van, dagelijks overlijden mensen die ook door eigen familie verwaarloosd zijn. Dat is klote maar daar verander je niets aan.
Klopt, maar uit jouw lijstje blijkt niet dat dat fout is gegaan. Waarbij dus aangetekend dat ik vind dat in het algemeen bij gedetineerden (of dat nu een moordenaar is, of een illegale vreemdeling) de zorg te traag op gang komt. Ik ken teveel verhalen van gedetineerden die onmiddellijke medische attentie nodig hadden en dat b.v. pas de volgende ochtend kregen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:42 schreef kitao het volgende:
Op het moment dat je mensen opsluit dan brengt dat ook een verantwoording met zich mee qua zorg en veiligheid.
Je bedoelt bijvoorbeeld deze ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:41 schreef DS4 het volgende:
Die berichten zijn suggestief. Kan best zijn dat er iets mis is gegaan, maar het feit dat iemand overlijdt in zijn cel wil niet zeggen dat er iets mis is gegaan.
(hoewel de medische verzorging ter zaken van gedetineerden iha niet heel erg snel gaat, waardoor men wel eens te laat is, hetgeen een risico is wat we ten onrechte nemen als land)
quote:Uit de Volkskrant van zaterdag 26 juli 2003, voorpagina:
ALARMBEL OVER ZIEKE ILLEGAAL TOT AAN ZIJN DOOD GENEGEERD
========================================================
Van onze verslaggeefster Kim van Keken, Amsterdam.
Bewaarders van het grenshospitium in Amsterdam Zuidoost hebben meermaals
alarm geslagen over de zorgelijke medische toestand van een opgesloten
illegaal. Desondanks kreeg de man uit Burkina Faso geen adequate medische
hulp. Hij overleed op 14 januari in zijn cel.
Dit blijkt uit dagrapporten van het gevangenispersoneel, die in het
bezit zijn van de Volkskrant. 'Deze gedetineerde moet gewoon in het
ziekenhuis worden opgenomen. Ik wil geen lijk zien', schreef een
bewaarder. Twee dagen later gebeurde wat hij vreesde. Pas op het laatst
zijn pogingen ondernomen de man op te nemen in een ziekenhuis. De
rijksrecherche onderzoekt de zaak. De West-Afrikaan Baraya was bij
aankomst in het grenshospitium, begin november 2002, al in de war. In zijn
brief aan het personeel schrijft hospitiumdirecteur Jan de Vrijer dat zijn
conditie de laatste dagen snel verslechterde. Maar uit de dagrapporten
blijkt dat zelfs op Baraya's sterfdag verplegers weigerden te komen, ook
al vroeg een bewaarder daarom. De medische dienst werd verzocht te komen
kijken. 'Als antwoord werd neen gegeven', zo staat in een rapport. Een dag
eerder had de medische dienst geconstateerd dat de man er ernstig aan toe
was. Volgens een woordvoerster van het ministerie van Justitie worden
hangende het onderzoek van de rijksrecherche, dat waarschijnlijk pas dit
najaar wordt afgerond, geen mededelingen gedaan over de zaak.
De zaken die ik persoonlijk ken liepen gelukkig beter af. Maar helaas komt het ook voor dat iemand komt te overlijden doordat bewakers en/of medische dienst iemand negeren.quote:
Zijn alle normale wegen al bewandelt dan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is idd een zwaktebod, maar als "normale" wegen niet deugen....
Welke burgers worden gemarteld? Welke burgers geterroriseerd? (En wat versta je daaronder?) Als dit het geval mag je er van mij alles aan doen om de situatie te veranderen! Apartheid en slavernij werden ook niet geaccepteerd, evenmin werden ze met geweld opgelost!quote:Als een overheid zijn burgers terroriseert en martelt, mag je daar dan niets tegen doen omdat het volgens de wet/bestuurders mag? Apartheid en slavernij accepteren omdat je geen geweld mag gebruiken tegen de machthebbers?
Regels zijn inderdaad niet heilig, in de zin dat je ze via de juiste wegen kunt veranderen.quote:Regels zijn niet heilig, regels zijn een middel. Het doel is nooit het naleven van regels. Bestuurders die acties afwijzen alleen maar omdat ze tegen de regels zijn hebben het niet begrepen, of ze hebben het heel goed begrepen, maar ze dienen niet het belang van het algemeen.
Volgens een aantal mensen zit dit echter structureel in het uitzetbeleid ingebouwd en is dat ook erg moeilijk om boven water te krijgen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:55 schreef DS4 het volgende:
De zaken die ik persoonlijk ken liepen gelukkig beter af. Maar helaas komt het ook voor dat iemand komt te overlijden doordat bewakers en/of medische dienst iemand negeren.
http://www.ravagedigitaal(...)4archief/0204nws.htmquote:De man uit Burkina Faso overleed op 14 januari 2003 in het Grenshospitium. Onderzoek heeft uitgewezen dat het gevolg was van een toxoplasmose-infectie. Volgens het OM hebben betrokkenen onderschat hoe ernstig ziek de man was en hebben zij pas in een heel laat stadium geprobeerd hem in een ziekenhuis te laten opnemen.
Het Autonoom Centrum in Amsterdam bracht destijds het overlijden van de man naar buiten.
dus geen openbaar persbericht door het IND (tussen gevoegd door mijzelf.)
Rens den Hollander van het Autonoom Centrum is het oneens met de beslissing van het OM. ,,Het hele systeem deugt niet. De man was al drie maanden ziek, maar is nooit geholpen. De procedure bij het Medisch Tuchtcollege kan jaren duren. Hiermee stop je wezenlijke problemen weg.''
Het Autonoom Centrum staat versteld dat het OM de zaak seponeert. ,,Dit oordeel is het zoveelste bewijs dat illegalen in Nederland tweederangsburgers zijn. Wij achten de arts niet alleen verantwoordelijk, maar het hele vreemdelingenapparaat. Vanaf het moment dat de man Nederland binnenkwam, had hij een goede verzorging moeten krijgen.''
quote:Augustus 2009; de afgelopen maanden hebben ons berichten bereikt over doden in detentiecentra. Het is lastig gebleken meer informatie te verkrijgen. Wat we wel weten, plaatsen we hieronder.
Help ons met informatie: Weet u iets over één van deze sterfgevallen, geeft u het dan door. Intussen zoeken we zelf ook verder. Bedankt.
Waar was die oorlog in de Townships en de Amerikaanse Burgeroorlog dan om , althans grotendeels ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:03 schreef SicSicSics het volgende:
Welke burgers worden gemarteld? Welke burgers geterroriseerd? (En wat versta je daaronder?) Als dit het geval mag je er van mij alles aan doen om de situatie te veranderen! Apartheid en slavernij werden ook niet geaccepteerd, evenmin werden ze met geweld opgelost!![]()
De oorlog in de Townships was een gevolg, niet de oplossing. De Amerikaanse burgeroorlog is inderdaad grotendeels om 'het niet meer toestaan van' slavernij (en legio andere economische en politieke motieven) gevochten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:16 schreef kitao het volgende:
Waar was die oorlog in de Townships en de Amerikaanse Burgeroorlog dan om , althans grotendeels ?
Dat het niet werd opgelost door geweld dat geloof ik graag , maar zonder dat geweld was het waarschijnlijk ook niet geëindigd.
Mij niet bekend en als het zo was had het mij bekend geweest. Het komt voor, net als bij andere detentiecentra. Klaar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:11 schreef kitao het volgende:
Volgens een aantal mensen zit dit echter structureel in het uitzetbeleid ingebouwd en is dat ook erg moeilijk om boven water te krijgen.
Is er een rapportageplicht om medische missers , verwondingen , en overlijden te melden bij een instantie en zo ja , weet jij wie deze instantie is en is die openbaar ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 10:39 schreef DS4 het volgende:
Mij niet bekend en als het zo was had het mij bekend geweest. Het komt voor, net als bij andere detentiecentra. Klaar.
Dat bij vreemdelingen meer mis gaat kan natuurlijk wel een gevolg zijn van het feit dat gemiddeld genomen de fysieke en geestelijke gezondheidstoestand van de vreemdelingen die naar NL komen minder is dan van de mensen die hier wonen.
Ik ben het oneens met die klote-hippies. Mag ik dan ook wat molovs naar hun en hun huizen gooien? Volgens jouw redenering wel.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 07:53 schreef kitao het volgende:
Ik heb nog gekeken , maar wist niet dat er al een topic open was over dit onderwerp.
Nu kan ik dat ook niet erg goed uit de TT halen , maar goed.
Vanuit het topic achter slot en grendel dan maar deze bijdrage :
[ afbeelding ]
Is het terecht dat terwijl mensen in barre omstandigheden worden opgesloten en dat bedrijven kapitalen verdienen aan het in stand houden hiervan , dat dan die bedrijven worden bestookt met molovs ?
[..]
Zestienhoven asielonderkomen in aanbouw in brand gestoken bijvoorbeeld.
[..]
http://onsoverschie.nl/Ni(...)p_komst.aspx?rId=181
Nee , dat mag niet , en wat is mijn redenering dan volgens jou ?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:55 schreef Den_Haag het volgende:
Ik ben het oneens met die klote-hippies. Mag ik dan ook wat molovs naar hun en hun huizen gooien? Volgens jouw redenering wel.
Dit was dus vlakbij een , dat zou je denken , zwaarbeveiligd vliegveld , namelijk Zestienhoven.quote:Hoeveel radicalen er precies achter de acties zitten, is niet duidelijk. Tot nu toe kon er namelijk nog geen extremist worden gepakt.
Overigens , zouden deze sites eventueel geblokkeerd moeten worden ?quote:Winst uit opsluiting
Dit jaar wordt begonnen met de bouw van een nieuw detentie- en uitzetcentrum op Rotterdam Airport (Zestienhoven). De bouw wordt gerealiseerd door het consortium DC16. Het is de eerste keer in Nederland dat de bouw van een gevangenis door middel van publiek-private samenwerking (PPS) is aanbesteed.
Vol trots meldt het consortium, bestaande uit Ballast Nedam, Strukton, EGM architecten, ISS Facility Services, en Smits van Burgst, dat het in februari 2008 de PPS voor deze nieuwbouw heeft 'gewonnen' (zie persbericht Strukton).
Contract en financiering
DC16 heeft op 27 maart 2008 het contract met de staat getekend. Dit is een contract met een looptijd van 25 jaar. Hiermee is een bedrag van 100 miljoen euro gemoeid. De ´financial close´, het rondmaken van de financiering, vond plaats op 20 mei 2008.
Als het aan de staat en aan het consortium ligt, zal de nieuwbouw, met een gepland aantal cellen van 320, om totaal 576 (dat zijn er in Zestienhoven nu 212) mensen in op te sluiten, opgeleverd worden op 1 juni 2010. Als het aan ons ligt NOOIT!
Actie
Met deze website en een reeds gestarte reeks acties tegen de ontwerpers van deze vluchtelingengevangenis, EGM architecten, begint Werkgroep Stop Deportaties een campagne tegen de nieuwbouw van het detentie- en uitzetcentrum Rotterdam-Airport. Openlijke, directe, confronterende, geweldloze acties die zich zullen uitbreiden naar alle verantwoordelijke bedrijven.
En straks nog meer! Want ze mogen vast een nieuwe neerzetten omdat de andere is platgebrand...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:40 schreef Dragorius het volgende:
Wat erg, een bouwbedrijf dat winst maakt.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |