Heeft iemand enig idee waar de fuck dit over gaat? Welke slachtoffers? Welke extremisten... Wat, waar wanneer... HUH?quote:Ter Horst wil asielextremisme hard aanpakken
Uitgegeven: 12 oktober 2009 12:18
Laatst gewijzigd: 12 oktober 2009 12:18
DEN HAAG - Minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken wil de radicalisering van het verzet tegen opsluiten en uitzetten van vreemdelingen 'stevig aanpakken'. Dat zegt ze in een reactie op een onderzoek van inlichtingendienst AIVD, waarin de toename van dit soort extemisme wordt geconstateerd.
''Het illegaal verzet tegen het asiel- en vreemdelingenbeleid grijpt diep in de levens van slachtoffers en in de samenleving'', vindt de bewindsvrouw.
Burgemeesters hebben volgens haar verschillende mogelijkheden om het fenomeen bestuurlijk aan te pakken door bijvoorbeeld het opleggen van gebieds- en contactverboden en het reguleren of verbieden van demonstraties.
Subsidies
Ook kunnen gemeenten subsidies en vergunningen weigeren of intrekken.
''Verder worden strafbare acties van extremisten uiteraard strafrechtelijk aangepakt door de politie en het Openbaar Ministerie'', zegt Ter Horst. ''Voor de AIVD is asielgerelateerd extremisme een prioriteit vanwege de mogelijke dreiging voor de democratische rechtsorde.''
Het kabinet wil ook de weerbaarheid van gemeenten, bedrijven en instellingen tegen deze vorm van extremisme vergroten.
AIVD waarschuwt voor asielactivismequote:Op maandag 12 oktober 2009 12:30 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Heeft iemand enig idee waar de fuck dit over gaat? Welke slachtoffers? Welke extremisten... Wat, waar wanneer... HUH?
AIVD - illegaal - verzet - extremisme - dreiging voor de democratische rechtsorde... Het klinkt allemaal heel erg en eng, maar ik kan er geen chocola van maken.
Had ik inmiddels ook gevonden ja...quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:40 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
AIVD waarschuwt voor asielactivisme
http://www.nu.nl/algemeen(...)-asielactivisme.html
Hier staat het wat duidelijker![]()
quote:De extremisten maken zich schuldig aan brandstichting, bekladdingen en bedreiging. Slachtoffer van deze intimidatie zijn mensen, zoals wethouders of directeuren van bijvoorbeeld bouwbedrijven.
Ook het bedrijf dat toiletpapier aan justitie levert en de drukkerij die voor het ministrie werkt, zijn doelwit geweest. Dit jaar zijn er al drie zogenoemde 'huisbezoeken' geweest. Daarbij worden bijvoorbeeld huizen en auto's beklad en beschadigd van directeuren van in de ogen van de extremisten 'foute bedrijven'
Ik dacht dat "het verzet" juist vooral vanuit de ambtenarij en de gemeenten gepleegd werd... maar we hebben dus ook "extremisten" die op straat acties uitvoeren en huisbezoeken plegen aan leveranciers van toiletpapier... Sjonge, daar gaat de democratische rechtsorde.quote:Radicale acties
De AIVD vreest dat dit niet de laatste brandstichting zal zijn. Het gaat om enkele cellen, kleine groepjes van enkele personen, die de radicale acties uitvoeren. Die aanvallen lijken veel op die van extremistische dierenrechtenactivisten.
Hoeveel radicalen er precies achter de acties zitten, is niet duidelijk. Tot nu toe kon er namelijk nog geen extremist worden gepakt.
Vallen in de categorie van de extremistische dierenactivisten dus.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:46 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
Ik dacht dat "het verzet" juist vooral vanuit de ambtenarij en de gemeenten gepleegd werd... maar we hebben dus ook "extremisten" die op straat acties uitvoeren en huisbezoeken plegen aan leveranciers van toiletpapier... Sjonge, daar gaat de democratische rechtsorde.
Omdat ze het niet normaal kunnen aankaarten maar handelen vanuit hun onderbuikgevoelquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:47 schreef SicSicSics het volgende:
Gaan ze Rakker vrijlaten!?!
Edit:
Hmmm, toch vrij ernstig als je dit zo leest. Waarom moeten mensen toch altijd geweld en intimidatie gebruiken om hun standpunten kracht bij te zetten. De standpunten an sich zijn zo slecht nog niet!
Bestuurders. Ze heeft het over zichzelf. De overheid moet verdedigt worden. Het volk is de vijand.quote:
Begin jij nou ook al!?!quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Bestuurders. Ze heeft het over zichzelf. De overheid moet verdedigt worden. Het volk is de vijand.
Omdat Nederland geen democratie is en argumenten moeten wijken voor opportunisme, populisme en eigenbelang.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:47 schreef SicSicSics het volgende:
Gaan ze Rakker vrijlaten!?!
Edit:
Hmmm, toch vrij ernstig als je dit zo leest. Waarom moeten mensen toch altijd geweld en intimidatie gebruiken om hun standpunten kracht bij te zetten. De standpunten an sich zijn zo slecht nog niet!
Ik ben het met je eens dat het opportunisme en populisme rare vormen aan beginnen te nemen, maar dat is toch geen reden om mensen met een bedrijf en lokale politici aan te vallen cq geweld te gaan gebruiken? Een beetje een zwaktebod... Als je het verbaal allemaal niet meer kan behappen gaan we wel met molotovs gooien.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat Nederland geen democratie is en argumenten moeten wijken voor opportunisme, populisme en eigenbelang.
Huh? Volgens mij heb je een heel ander beeld van de asielextremist dan ik. De mijne is bijvoorbeeld blond met blauwe ogen, eventueel aan het zicht onttrokken door een iets te warme wollen bivakmuts. Hoe ziet de jouwe eruit?quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:15 schreef angela1966 het volgende:
Goed dat ze worden aangepakt, een beetje de barmhartige palestijn euh samaritaan gaan spelen over de rug van het Nederlandse volk.
Nederland is wel een democratie. Maar dan een democratie met ongeïnformeerde stemmers die geen behoefte hebben om zich beter in te lezen over bepaalde onderwerpen op basis van welke zij hun keuze maken tijdens verkiezingen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat Nederland geen democratie is en argumenten moeten wijken voor opportunisme, populisme en eigenbelang.
ik geloof nooit dat hier asielzoekers achterzitten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:15 schreef zoalshetis het volgende:
best vreemd aangezien ze gratis de beste linkse advocaten krijgen die ze tot vervelends toe helpen. en dat zijn er nogal wat.
uitgeprocedeerd? binnen 24 uur je gouden ketting en matras verkopen en lekker terug.
Het is idd een zwaktebod, maar als "normale" wegen niet deugen....quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:36 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het opportunisme en populisme rare vormen aan beginnen te nemen, maar dat is toch geen reden om mensen met een bedrijf en lokale politici aan te vallen cq geweld te gaan gebruiken? Een beetje een zwaktebod... Als je het verbaal allemaal niet meer kan behappen gaan we wel met molotovs gooien.
Het opkomen voor eigenbelang is niets mis mee in mijn ogen, doe ik ook!
Met het verschil dat die dieren niks gedaan hebben om opsluiting te rechtvaardigen en mensen wel kunnen bedenken wat ze wel en niet mogen en dat ze daarvoor opgepakt kunnen worden. En het verschil dat we mensen niet vermoorden, in jassen omtoveren of er medicijnen op testen natuurlijk. Klein detail.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:48 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Vallen in de categorie van de extremistische dierenactivisten dus.![]()
Zoals Arma zegt, op de brandstapel ermee.
Uit ervaring, de advocaten zijn gewoon kut. In de categorie dat je vijf minuten voor een zitting een andere advocaat toegewezen krijgt die de zaak niet kent of zo, en zegt dat de client zelf het woord maar moet voeren omdat het anders helemaal niks wordt. Echt triest.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:15 schreef zoalshetis het volgende:
best vreemd aangezien ze gratis de beste linkse advocaten krijgen die ze tot vervelends toe helpen. en dat zijn er nogal wat.
uitgeprocedeerd? binnen 24 uur je gouden ketting en matras verkopen en lekker terug.
Een land met meer dan 50% ongelovigen die massaal CDA stemmen voor de HRA, die nee stemmen tegen de EU en hem toch krijgen, is geen democratie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:11 schreef waht het volgende:
[..]
Nederland is wel een democratie. Maar dan een democratie met ongeïnformeerde stemmers die geen behoefte hebben om zich beter in te lezen over bepaalde onderwerpen op basis van welke zij hun keuze maken tijdens verkiezingen.
Daarnaast is opportunisme dé manier om bepaald beleid er door te drukken. Je moet de juiste manier, het juiste moment en de juiste mensen allemaal tezamen brengen om de kansen te vergoten. Dit heeft onder andere te maken met populisme dat het draagvlak voor bepaald beleid vergroot en zeker met eigen belang waar we uit van kunnen gaan dat iedereen dit nastreeft.
Dat het niet zo zou moeten gaan ben ik het wel mee eens. Wat mij betreft heb je dus gelijk behalve dat deel over democratie, wat Nederland weldegelijk is.
ze zijn wel de oorzaak dat links zich gepermitteerd voelt knokploegen in te zetten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:24 schreef Sjaakmat het volgende:
[..]
ik geloof nooit dat hier asielzoekers achterzitten.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze zijn wel de oorzaak dat links zich gepermitteerd voelt knokploegen in te zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |