abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74873928
quote:
Op donderdag 19 november 2009 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom? Omdat politici zo stemmen? Dat werkt in NL toch ook niet?
Net als in Nederland, is ook in België het rookverbod breed gedragen onder de bevolking.
Zie de poll waar ik naar verwijs in de post hierboven.
  vrijdag 20 november 2009 @ 03:48:04 #152
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_74874922
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 01:09 schreef isogram het volgende:

[..]

Net als in Nederland, is ook in België het rookverbod breed gedragen onder de bevolking.
Zie de poll waar ik naar verwijs in de post hierboven.
Totaal niet van belang. Het gaat om het draagvlak onder de mensen die regelmatig ik de kroeg komen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 20 november 2009 @ 07:15:27 #153
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74875401
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:44 schreef KoosVogels het volgende:
Was ik bijna vergeten het volgende onder de aandacht te brengen:
[..]

Rokers moeten worden uitgeroeid Dikke lul met je vaccin, blijf lekker doorpaffen
dat vaccin is net zo vrijwillig als de pleisters en kauwgom
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_74875762
quote:
Op donderdag 19 november 2009 20:44 schreef KoosVogels het volgende:
Was ik bijna vergeten het volgende onder de aandacht te brengen:
[..]

Rokers moeten worden uitgeroeid Dikke lul met je vaccin, blijf lekker doorpaffen
Binnenkort verplicht bij je verplichte ziektekostenverzekering. Laten we alles medicaliseren, als er een farmaceutische 'oplossing' voor is, is er een ziekte. Of het nou gaat om peuters met een nieuw ontdekte stoornis, of om een ongezonde gewoonte. Bovendien snijdt dit mes aan twee kanten, je verkoopt pilletjes waardoor mensen ouder worden en je nog veel meer pilletjes kunt verkopen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74876611
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 08:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Binnenkort verplicht bij je verplichte ziektekostenverzekering. Laten we alles medicaliseren, als er een farmaceutische 'oplossing' voor is, is er een ziekte. Of het nou gaat om peuters met een nieuw ontdekte stoornis, of om een ongezonde gewoonte. Bovendien snijdt dit mes aan twee kanten, je verkoopt pilletjes waardoor mensen ouder worden en je nog veel meer pilletjes kunt verkopen.
Wat mij betreft leg je de vinger op de zere plek. Ongezonde gewoonten dienen natuurlijk met hand en tand bestreden te worden, beweren zowel de overheid als de farmaceutische industrie. Dat er tijdens de uitvoering van dit nobele streven vele miljoenen euro's buit worden gemaakt door deze zelfde figuren, wordt voor het gemak even gegeven.

Roken is een uitstekend voorbeeld. Telkens komt de farmaceutische industrie op de proppen met allerlei wondermiddelen om de roker van zijn nare gewoonte af te helpen. Het heeft echter helemaal niets te maken met dat zij het beste voorhebben met de roker. Natuurlijk is dat al een behoorlijk naieve gedachte, maar goed. Pleisters en kauwgow kosten werkelijk een fortuin. En hetzelfde geldt straks voor dit vaccin. Beetje vreemd dat een farmagigant zoveel geld wil verdienen aan een remedie.

Nee, wat mij betreft is er een ding overduidelijk: De farmaceutische industrie is doordrenkt van achterbaksheid. Gewetenloze figuren die geld verdienen over de rug van hypochonders. En dankzij hun monopoliepositie blijft iedereen er maar in stinken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:32:26 #156
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74877144
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mij betreft leg je de vinger op de zere plek. Ongezonde gewoonten dienen natuurlijk met hand en tand bestreden te worden, beweren zowel de overheid als de farmaceutische industrie. Dat er tijdens de uitvoering van dit nobele streven vele miljoenen euro's buit worden gemaakt door deze zelfde figuren, wordt voor het gemak even gegeven.

Roken is een uitstekend voorbeeld. Telkens komt de farmaceutische industrie op de proppen met allerlei wondermiddelen om de roker van zijn nare gewoonte af te helpen. Het heeft echter helemaal niets te maken met dat zij het beste voorhebben met de roker. Natuurlijk is dat al een behoorlijk naieve gedachte, maar goed. Pleisters en kauwgow kosten werkelijk een fortuin. En hetzelfde geldt straks voor dit vaccin. Beetje vreemd dat een farmagigant zoveel geld wil verdienen aan een remedie.

Nee, wat mij betreft is er een ding overduidelijk: De farmaceutische industrie is doordrenkt van achterbaksheid. Gewetenloze figuren die geld verdienen over de rug van hypochonders. En dankzij hun monopoliepositie blijft iedereen er maar in stinken.

het zijn bedrijven hoor, hun doelstelling is geld verdienen

zie ook hier: Mensen die huilie doen over de Farmaceutische Industrie

Als je ze niet wilt steunen moet je hun producten niet afnemen

Overigens druipt de naviviteit van je post af: Dat de farmaceutische industrie een monopolie heeft op geneesmiddelen is hetzelfde als jammeren dat de tabaksindustrie een monopolie heeft op tabakswaren, de olieindustrie een monopolie heeft olie, de gamesindustrie een omnopolie heeft op het ontwikkelen en maken van games en ga zo maar door...

De regering heeft gewoone en monopo
[..]
pi_74877256
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Het is eigenlijk van de gekken dat de farmaceutische industrie een bedrijfstak is die streeft naar winstbejag. Gelukkig koop ik ook vrijwel nooit hun producten. Dat ene pakje asprine dat ik per jaar koop, daar lig ik ook niet wakker van.
  vrijdag 20 november 2009 @ 09:54:34 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74877633
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is eigenlijk van de gekken dat de farmaceutische industrie een bedrijfstak is die streeft naar winstbejag. Gelukkig koop ik ook vrijwel nooit hun producten. Dat ene pakje asprine dat ik per jaar koop, daar lig ik ook niet wakker van.
Waarom is dat raar? Onderzoek kost vele miljoenen, dat moet je terug verdienen
[..]
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:42:36 #159
pi_74878802
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:54 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Waarom is dat raar? Onderzoek kost vele miljoenen, dat moet je terug verdienen
Dat moet niet. Dat kan ook van belastinggeld. Het is een keuze om het zo te doen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:43:13 #160
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74878820
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat moet niet. Dat kan ook van belastinggeld. Het is een keuze om het zo te doen.
schrijf je volksvertegenwoordiger
[..]
  vrijdag 20 november 2009 @ 10:51:09 #161
pi_74879072
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:43 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

schrijf je volksvertegenwoordiger
Nee, het is jouw slechte argument.
pi_74879550
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 09:32 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dat doe ik ook zo min mogelijk, de meerookleugen is bijvoorbeeld een product van hen dat ik niet afneem. Het probleem is dat een clubje als de gezondheidsraad op de loonlijst van de farmaceutische industrie staat, en dat de regering de adviezen en hun wetenschappelijke fraude klakkeloos overneemt omdat ze deskundig zijn. In ieder geval zijn ze deskundig op het gebied van geld verdienen.

Het probleem is ook dat de farmaceutische industrie reclame richt op jonge kinderen om ze een psychisch probleem aan te praten waar ze dan toevallig weer een pilletje voor hebben.

Het probleem is ook dat ze diagnostiek ontwikkelen die psychische problemen bij peuters vaststelt, waar dan ook weer heel toevallig een pilletje voor is.

Het probleem is ook dat ze systematisch frauderen met onderzoeken. Het probleem is ook dat ze artsen omkopen met snoepreisjes.

De "schijn van belangenverstrengeling" is geen criterium wanneer de pillendraaiers erbij betrokken zijn. Zelfs keihard belangenverstrengeling niet.
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:20:08 #163
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74879834
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, het is jouw slechte argument.
Mijn slechte argument is dat wanneer je ergens geld in steekt, je dat op termijn wilt terugverdienen aan hetgeen waar je het geld in hebt gestoken...

PV, welkom in het kapitalisme
[..]
  vrijdag 20 november 2009 @ 11:47:11 #164
pi_74880549
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wilt
Precies. Het is een keuze.
pi_74880989
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 11:20 schreef MikeyMo het volgende:
PV, welkom in het kapitalisme
Wie beweert dat het kapitalisme iets goed is?
pi_74883481
Mickey Mo gaat het ineens opnemen voor keuzevrijheid omdat er geld verdiend moet worden. Hilarisch.
pi_74883645
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Mickey Mo gaat het ineens opnemen voor keuzevrijheid omdat er geld verdiend moet worden. Hilarisch.
Hypocrisie ten top idd. Als het om roken in de kroeg gaat is vrije marktwerking plotseling niet meer lief

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 20-11-2009 14:02:31 ]
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:55:18 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74884627
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hypocrisie ten top idd. Als het om medicijnen gaat is vrije marktwerking plotseling niet meer lief
[..]
  vrijdag 20 november 2009 @ 13:56:29 #169
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74884651
Overigens mag je ook bij de farmaceutische industrie niet op de werkvloer roken hier in Nederland.

Niets hypocriets aan dus
[..]
pi_74884891
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Vrije marktwerking voor medicijnen is ook stupide. Die zijn er immers om mensen te helpen. Althans, dat is de bedoeling. Voor roken en andere producten die worden gebruikt ter ontspanning is dat een heel ander verhaal.

Zo, steek er maar weer eentje op. Buiten
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:09:49 #171
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74885085
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vrije marktwerking voor medicijnen is ook stupide. Die zijn er immers om mensen te helpen. Althans, dat is de bedoeling. Voor roken en andere producten die worden gebruikt ter ontspanning is dat een heel ander verhaal.

Zo, steek er maar weer eentje op. Buiten
Dan moet de overheid die dingen gaan fabriceren.

Zolang commerciële bedrijven medicijnen moeten ontwikkelen vin dik het niet gek dat ze geld verdienen aan de producten.

Vrije marktwerking heb je in principe ook op voedsel want dat krijg je immers ook niet gratis.
[..]
pi_74885187
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:09 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dan moet de overheid die dingen gaan fabriceren.

Zolang commerciële bedrijven medicijnen moeten ontwikkelen vin dik het niet gek dat ze geld verdienen aan de producten.

Vrije marktwerking heb je in principe ook op voedsel want dat krijg je immers ook niet gratis.
Ja, maar voedsel vind ik toch weer een heel ander verhaal. Je kunt er immers voor kiezen om goedkoop eten, terwijl huisartsen of apothekers hun klanten meestal dure troep door de maag splitsen.

En ik snap ook wel dat commerciele bedrijven geld willen verdienen. Maar dat toont maar weer eens aan hoe verneukt ons systeem eigenlijk is.

Las laatst bijvoorbeeld een verhaal over dat die astma-apparaten in de VS ruim 200 dollar kosten, terwijl je in Cuba nog geen twee dollar betaalt voor zo'n ding. Dat vind ik mal.
  vrijdag 20 november 2009 @ 14:17:59 #173
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_74885338
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, maar voedsel vind ik toch weer een heel ander verhaal. Je kunt er immers voor kiezen om goedkoop eten, terwijl huisartsen of apothekers hun klanten meestal dure troep door de maag splitsen.

En ik snap ook wel dat commerciele bedrijven geld willen verdienen. Maar dat toont maar weer eens aan hoe verneukt ons systeem eigenlijk is.

Las laatst bijvoorbeeld een verhaal over dat die astma-apparaten in de VS ruim 200 dollar kosten, terwijl je in Cuba nog geen twee dollar betaalt voor zo'n ding. Dat vind ik mal.
Indien je wilt kun je ook vaak voor andere versies van medicijnen kiezen hoor. Met de pil kreeg mijn vriendin in ene een andere bij de apotheek want daar verdienden ze natuurlijk meer op. Even mondig zijn en ze kreeg zo weer haar microgynon.

Wat betreft Cuba: daar weet ik het fijne niet van afgezien van dat gezondheidszorg in Cuba door de staat betaald wordt. Ook hier bestaan extreme verschillen in prijzen. Iets wat hier 100 euro kost kun je in china voor 10 euro kopen. Schoenen, fietsen, you name it.

Overigens dwalen we zo wel af van het rookverbod
[..]
pi_74885552
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 14:17 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens dwalen we zo wel af van het rookverbod
Verrek, je hebt gelijk. Weer effe on-topic: het rookverbod moet worden afgeschaft! Vind het gewoon niet meer leuk
  vrijdag 20 november 2009 @ 18:58:09 #175
pi_74893435
quote:
Op vrijdag 20 november 2009 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Als het niet zo triest was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')