Net als in Nederland, is ook in België het rookverbod breed gedragen onder de bevolking.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom? Omdat politici zo stemmen? Dat werkt in NL toch ook niet?![]()
Totaal niet van belang. Het gaat om het draagvlak onder de mensen die regelmatig ik de kroeg komen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 01:09 schreef isogram het volgende:
[..]
Net als in Nederland, is ook in België het rookverbod breed gedragen onder de bevolking.
Zie de poll waar ik naar verwijs in de post hierboven.
dat vaccin is net zo vrijwillig als de pleisters en kauwgomquote:Op donderdag 19 november 2009 20:44 schreef KoosVogels het volgende:
Was ik bijna vergeten het volgende onder de aandacht te brengen:
[..]
Rokers moeten worden uitgeroeidDikke lul met je vaccin, blijf lekker doorpaffen
Binnenkort verplicht bij je verplichte ziektekostenverzekering. Laten we alles medicaliseren, als er een farmaceutische 'oplossing' voor is, is er een ziekte. Of het nou gaat om peuters met een nieuw ontdekte stoornis, of om een ongezonde gewoonte. Bovendien snijdt dit mes aan twee kanten, je verkoopt pilletjes waardoor mensen ouder worden en je nog veel meer pilletjes kunt verkopen.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:44 schreef KoosVogels het volgende:
Was ik bijna vergeten het volgende onder de aandacht te brengen:
[..]
Rokers moeten worden uitgeroeidDikke lul met je vaccin, blijf lekker doorpaffen
Wat mij betreft leg je de vinger op de zere plek. Ongezonde gewoonten dienen natuurlijk met hand en tand bestreden te worden, beweren zowel de overheid als de farmaceutische industrie. Dat er tijdens de uitvoering van dit nobele streven vele miljoenen euro's buit worden gemaakt door deze zelfde figuren, wordt voor het gemak even gegeven.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Binnenkort verplicht bij je verplichte ziektekostenverzekering. Laten we alles medicaliseren, als er een farmaceutische 'oplossing' voor is, is er een ziekte. Of het nou gaat om peuters met een nieuw ontdekte stoornis, of om een ongezonde gewoonte. Bovendien snijdt dit mes aan twee kanten, je verkoopt pilletjes waardoor mensen ouder worden en je nog veel meer pilletjes kunt verkopen.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij betreft leg je de vinger op de zere plek. Ongezonde gewoonten dienen natuurlijk met hand en tand bestreden te worden, beweren zowel de overheid als de farmaceutische industrie. Dat er tijdens de uitvoering van dit nobele streven vele miljoenen euro's buit worden gemaakt door deze zelfde figuren, wordt voor het gemak even gegeven.
Roken is een uitstekend voorbeeld. Telkens komt de farmaceutische industrie op de proppen met allerlei wondermiddelen om de roker van zijn nare gewoonte af te helpen. Het heeft echter helemaal niets te maken met dat zij het beste voorhebben met de roker. Natuurlijk is dat al een behoorlijk naieve gedachte, maar goed. Pleisters en kauwgow kosten werkelijk een fortuin. En hetzelfde geldt straks voor dit vaccin. Beetje vreemd dat een farmagigant zoveel geld wil verdienen aan een remedie.
Nee, wat mij betreft is er een ding overduidelijk: De farmaceutische industrie is doordrenkt van achterbaksheid. Gewetenloze figuren die geld verdienen over de rug van hypochonders. En dankzij hun monopoliepositie blijft iedereen er maar in stinken.
Het is eigenlijk van de gekken dat de farmaceutische industrie een bedrijfstak is die streeft naar winstbejag. Gelukkig koop ik ook vrijwel nooit hun producten. Dat ene pakje asprine dat ik per jaar koop, daar lig ik ook niet wakker van.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het zijn bedrijven hoor, hun doelstelling is geld verdienen
zie ook hier: Mensen die huilie doen over de Farmaceutische Industrie
Als je ze niet wilt steunen moet je hun producten niet afnemen
Waarom is dat raar? Onderzoek kost vele miljoenen, dat moet je terug verdienenquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is eigenlijk van de gekken dat de farmaceutische industrie een bedrijfstak is die streeft naar winstbejag. Gelukkig koop ik ook vrijwel nooit hun producten. Dat ene pakje asprine dat ik per jaar koop, daar lig ik ook niet wakker van.
Dat moet niet. Dat kan ook van belastinggeld. Het is een keuze om het zo te doen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Waarom is dat raar? Onderzoek kost vele miljoenen, dat moet je terug verdienen
schrijf je volksvertegenwoordigerquote:Op vrijdag 20 november 2009 10:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat moet niet. Dat kan ook van belastinggeld. Het is een keuze om het zo te doen.
Nee, het is jouw slechte argument.quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
schrijf je volksvertegenwoordiger
Dat doe ik ook zo min mogelijk, de meerookleugen is bijvoorbeeld een product van hen dat ik niet afneem. Het probleem is dat een clubje als de gezondheidsraad op de loonlijst van de farmaceutische industrie staat, en dat de regering de adviezen en hun wetenschappelijke fraude klakkeloos overneemt omdat ze deskundig zijn. In ieder geval zijn ze deskundig op het gebied van geld verdienen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het zijn bedrijven hoor, hun doelstelling is geld verdienen
zie ook hier: Mensen die huilie doen over de Farmaceutische Industrie
Als je ze niet wilt steunen moet je hun producten niet afnemen
Mijn slechte argument is dat wanneer je ergens geld in steekt, je dat op termijn wilt terugverdienen aan hetgeen waar je het geld in hebt gestoken...quote:Op vrijdag 20 november 2009 10:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het is jouw slechte argument.
Precies. Het is een keuze.quote:
Wie beweert dat het kapitalisme iets goed is?quote:
Hypocrisie ten top idd. Als het om roken in de kroeg gaat is vrije marktwerking plotseling niet meer liefquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Mickey Mo gaat het ineens opnemen voor keuzevrijheid omdat er geld verdiend moet worden. Hilarisch.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hypocrisie ten top idd. Als het om medicijnen gaat is vrije marktwerking plotseling niet meer lief
Vrije marktwerking voor medicijnen is ook stupide. Die zijn er immers om mensen te helpen. Althans, dat is de bedoeling. Voor roken en andere producten die worden gebruikt ter ontspanning is dat een heel ander verhaal.quote:
Dan moet de overheid die dingen gaan fabriceren.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vrije marktwerking voor medicijnen is ook stupide. Die zijn er immers om mensen te helpen. Althans, dat is de bedoeling. Voor roken en andere producten die worden gebruikt ter ontspanning is dat een heel ander verhaal.
Zo, steek er maar weer eentje op. Buiten
Ja, maar voedsel vind ik toch weer een heel ander verhaal. Je kunt er immers voor kiezen om goedkoop eten, terwijl huisartsen of apothekers hun klanten meestal dure troep door de maag splitsen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Dan moet de overheid die dingen gaan fabriceren.
Zolang commerciële bedrijven medicijnen moeten ontwikkelen vin dik het niet gek dat ze geld verdienen aan de producten.
Vrije marktwerking heb je in principe ook op voedsel want dat krijg je immers ook niet gratis.
Indien je wilt kun je ook vaak voor andere versies van medicijnen kiezen hoor. Met de pil kreeg mijn vriendin in ene een andere bij de apotheek want daar verdienden ze natuurlijk meer op. Even mondig zijn en ze kreeg zo weer haar microgynon.quote:Op vrijdag 20 november 2009 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar voedsel vind ik toch weer een heel ander verhaal. Je kunt er immers voor kiezen om goedkoop eten, terwijl huisartsen of apothekers hun klanten meestal dure troep door de maag splitsen.
En ik snap ook wel dat commerciele bedrijven geld willen verdienen. Maar dat toont maar weer eens aan hoe verneukt ons systeem eigenlijk is.
Las laatst bijvoorbeeld een verhaal over dat die astma-apparaten in de VS ruim 200 dollar kosten, terwijl je in Cuba nog geen twee dollar betaalt voor zo'n ding. Dat vind ik mal.
Verrek, je hebt gelijk. Weer effe on-topic: het rookverbod moet worden afgeschaft! Vind het gewoon niet meer leukquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:17 schreef MikeyMo het volgende:
Overigens dwalen we zo wel af van het rookverbod
Als het niet zo triest wasquote:Op vrijdag 20 november 2009 13:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Mickey Mo gaat het ineens opnemen voor keuzevrijheid omdat er geld verdiend moet worden. Hilarisch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |