abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:36:21 #76
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73659456
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 19:06 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Oke dus nu zitten er opeens wel nadelen aan . Een aantal uur geleden was het nog complete bullshit
Ja, exact dezelfde nadelen als er aan ZOUT zitten. Duhuh.
pi_73660119
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:36 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, exact dezelfde nadelen als er aan ZOUT zitten. Duhuh.
Nogmaals onzin omdat het dus nergens niet vastgelegd is omdat men schijnbaar zelf kan bepalen in welke mate zout wel schadelijk is:
quote:
Mononatriumglutamaat in de keuken ook Ve-tsin genoemd. Is een smaakversterker die toegepast wordt in vele hartige voedingsmiddelen. Denk aan soepen, sauzen, pasta’s en snacks. Het is een wit poeder, vrijwel reukloos. Het is een toegestaan additief en heeft E-nummer 621. En E-621 wordt ook weer genoemd MSG. Tot zover …Maar het feit dat die goedgekeurd is wil niet zeggen dat die in onbeperkte mate toegevoegd kan worden. In Nederland mag Ve-tsin als additief slechts beperkt gebruikt worden (10g/kg). Zo is vastgelegd in de Warenwetregeling.

http://www.haccp-advies.i(...)n-over-vetsin-e-621/
Anyway doe wat je niet laten kunt . Eet van mijn part 3 potjes leeg (smakelijk ) Ik vreet die troep niet meer . Je gaat er meer van eten schijnbaar dus lijkt me in de huidige obesitas-samenleving wenselijk die zooi aan banden te leggen .

Bovendien heeft een beetje kok geen E-nummers nodig om zijn gerecht op smaak te maken.

Ik ga nu verder niet meer reageren hier want het wordt een beetje een herhaalrecept . Dat stukje van die site heb ik 3 uur geleden ookal gepost + link , en daarna nog eens . Dus als je toen een beetje opgelet had had of de moeite had genomen het topic door te lezen had je toen kunnen reageren. Eens worden doen we het toch niet
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:15:05 #78
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73660968
Die mijnheer Tegenbosch van die schimmige website waar je nu meer komt lult welgevoeglijk uit zijn nek. Ik heb toch maar even wat beter gezocht in de warenwet en bij E621 staat dus GEEN MAXIMUM. Gewoon NIET.

Kijk zelf maar. Niks, nada, noppes staat er achter E621.
http://www.st-ab.nl/wette(...)n_levensmiddelen.htm

Zo, blij dat dat nu duidelijk is.
pi_73661376
Inderdaad, goed gevonden. Als ik Winner_Taco was zou ik voortaan binnenblijven.
anonieme razernist
pi_73662270
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:15 schreef RobinOok het volgende:
Die mijnheer Tegenbosch van die schimmige website waar je nu meer komt lult welgevoeglijk uit zijn nek. Ik heb toch maar even wat beter gezocht in de warenwet en bij E621 staat dus GEEN MAXIMUM. Gewoon NIET.

Kijk zelf maar. Niks, nada, noppes staat er achter E621.
http://www.st-ab.nl/wette(...)n_levensmiddelen.htm

Zo, blij dat dat nu duidelijk is.

4 [33] De in deze kolom vermelde maximale gehaltes hebben betrekking op de stoffen E620 t/m E625 welke afzonderlijk of in combinatie zijn toegevoegd

Je hebt duidelijk moeite met lezen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_73662337
O en aan zuigelingenvoeding tot 12 weken mogen geen additieven worden toegevoegd. Het is zoals ik eerder heb aangehaald uit de Warenwet in het algemeen verboden om additieven toe te voegen aan voedingsmiddelen voor deze subgroep.
Deze nuance aanbrengen vind ik nodig voor de beeldvorming.

Dus je lulde sowieso al dat er totaal geen regels verbonden waren aan het gebruik van MSG's
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:10:33 #82
63722 z80
I fink you freaky
pi_73663451
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 23:41 schreef RobinOok het volgende:

[..]
Ik word echt doodmoe van dat gezanik over E621.
Maar ja, ik word ook doodmoe over dat gezanik over homeopathie. Eigenlijk van hetzelfde laken een pak, nog nooit in een dubbelblind proef aangetoond, mensen zweeeeeeren erbij: "het is echt waar, bladiebla". Het is gewoon als een geloof. Met waarheid en werkelijkheid heeft het niks te maken.
even off toppic
hier sla je de plank mis.
er zijn wel degelijk homeopathische behandelingen die bewezen wel werken,
en in een aantal gevallen zelfs in een normaal ziekenhuis worden toe gepast.
maar als je hier moe van wordt lekker gaan slapen.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:17 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Same difference. Allergie, overgevoeligheid, schadelijk, hinderlijk, slecht, ongezond, bladiebladiebla, er is gewoon GEEN oorzakelijk verband te leggen tussen klachten die mensen krijgen en de inname van ve-tsin. Hoe je het ook noemt. Gewoon NIET.
klopt een allergische kan niet.
maar een overgevoeligheid kan wel.
msg werkt op bepaalde delen van de tong en hersenen in.
hierdoor ontstaat bij de meeste mensen een prettig gevoel en wil men meer van dit eten hebben.
echter kan deze reactie ook doorslaan.
de gevolgen lijken op een allergische reactie, maar zijn dit niet.
hier zijn meerdere onderzoeken naar gedaan, en er is ook genoeg wetenschappelijk bewezen testen voor uitgevoerd en beschreven.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_73663468
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 21:47 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

4 [33] De in deze kolom vermelde maximale gehaltes hebben betrekking op de stoffen E620 t/m E625 welke afzonderlijk of in combinatie zijn toegevoegd
Dat gaat geloof ik over dieetvoeding bij zuigelingen.
Vervolgens is er nog nergens een onderzoek gepubliceerd de allergie aantoont. Moet toch niet zo moeilijk zijn.
Wel onderzoeken die het tegendeel aantonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 13-10-2009 22:18:41 ]
anonieme razernist
pi_73663605
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef z80 het volgende:

[..]

even off toppic
hier sla je de plank mis.
er zijn wel degelijk homeopathische behandelingen die bewezen wel werken,
en in een aantal gevallen zelfs in een normaal ziekenhuis worden toe gepast.
maar als je hier moe van wordt lekker gaan slapen.
[..]
Onzin, er is niets zo vaak onderzocht als homeopathie, en er is nog NOOIT ook maar iets van bewezen.
Toon nu aan met een onverdachte bron.
anonieme razernist
pi_73663690
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef z80 het volgende:

[..]

maar een overgevoeligheid kan wel.
msg werkt op bepaalde delen van de tong en hersenen in.
hierdoor ontstaat bij de meeste mensen een prettig gevoel en wil men meer van dit eten hebben.
echter kan deze reactie ook doorslaan.
de gevolgen lijken op een allergische reactie, maar zijn dit niet.
hier zijn meerdere onderzoeken naar gedaan, en er is ook genoeg wetenschappelijk bewezen testen voor uitgevoerd en beschreven.
Ja vast. Geef die dan maar even ajb. Heb je iedereen ook weer overtuigt.
anonieme razernist
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:17:42 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73663810
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef z80 het volgende:

[..].
er zijn wel degelijk homeopathische behandelingen die bewezen wel werken,

Wie claimt maakt hard.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:43:30 #87
63722 z80
I fink you freaky
pi_73665043
op welk nivo wil je dit hebben?
inzet van dieren (bloedzuigers (oa bij doorbloedings probleemen, maden oa bij wonden die niet of moeilijk zijn schoon te maken en met veel dood vlees)
inzet van gif van dieren (de bekendste Botulinetoxine als botox maar deze wordt ook ingezet om tijdelijk een of meerder zenuwen uit te schakelen)
inzet van planten (hennep als pijnstiller pijnstiller)
of worden deze alternatieve inmiddels tot de reguliere geneeskunst gezien?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:46:17 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73665185
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:43 schreef z80 het volgende:
op welk nivo wil je dit hebben?
inzet van dieren (bloedzuigers (oa bij doorbloedings probleemen, maden oa bij wonden die niet of moeilijk zijn schoon te maken en met veel dood vlees)
inzet van gif van dieren (de bekendste Botulinetoxine als botox maar deze wordt ook ingezet om tijdelijk een of meerder zenuwen uit te schakelen)
inzet van planten (hennep als pijnstiller pijnstiller)
of worden deze alternatieve inmiddels tot de reguliere geneeskunst gezien?
Wat heeft dat allemaal me homeopatie te maken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klassieke_homeopathie

Inzet van planten extracten is heel gewoon in de reguliere geneeskunde, een procent of 70 van de bekende geneesmiddelen is daarop gebaseerd als ik me goed herinner, en het gebruik van Maden is ook gebruikelijk maar dat is allemaal geen homeopatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 13-10-2009 22:52:51 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:54:04 #89
63722 z80
I fink you freaky
pi_73665556
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft dat allemaal me homeopatie te maken?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homeopathie
homeopatie of met andere woorden natuurlijke geneeswijze.
en de "reguliere" geneeskunde maakt hier ook dankbaar gebruik van.
maar dan mag het ineens geen homeopatie meer heten.

he niet snel wijzigen.

zie je van een verslaving af komen ook als een homeopatische handeling?
stopen met roken door middel van acupunctuur (geen Laser-acupunctuur wand dit werkt niet)
deze is inmiddels bewezen dat dit werkt en wordt ook geregeld toe gepast. (en zoals elke behandeling werkt het niet bij iedereen)

[ Bericht 10% gewijzigd door z80 op 13-10-2009 23:03:37 (toevoeging) ]
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:59:20 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73665795
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:54 schreef z80 het volgende:

[..]

homeopatie of met andere woorden natuurlijke geneeswijze.
en de "reguliere" geneeskunde maakt hier ook dankbaar gebruik van.
maar dan mag het ineens geen homeopatie meer heten.
Nee, Homeopatie is wat heel specifieks, als je allerlei dingen zoals het werken met plantenextracten homeopatie noemt gebruik je de verkeerde benaming.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73666191
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:54 schreef z80 het volgende:

[..]

homeopatie of met andere woorden natuurlijke geneeswijze.
en de "reguliere" geneeskunde maakt hier ook dankbaar gebruik van.
maar dan mag het ineens geen homeopatie meer heten.

he niet snel wijzigen.

zie je van een verslaving af komen ook als een homeopatische handeling?
stopen met roken door middel van acupunctuur (geen Laser-acupunctuur wand dit werkt niet)
deze is inmiddels bewezen dat dit werkt en wordt ook geregeld toe gepast. (en zoals elke behandeling werkt het niet bij iedereen)
Ik denk dat je niet zo goed weet wat homeopathie is. Verdiep je er eens in. En als je er -eveneens volledig onbewezen- zaken als acupunctuur bijhaalt bewijs je maar weer eens aan dat je wat basisbegrippen door elkaar haalt.
anonieme razernist
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:09:11 #92
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73666273
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:54 schreef z80 het volgende:

[..]

homeopatie of met andere woorden natuurlijke geneeswijze.
en de "reguliere" geneeskunde maakt hier ook dankbaar gebruik van.
maar dan mag het ineens geen homeopatie meer heten.

he niet snel wijzigen.

zie je van een verslaving af komen ook als een homeopatische handeling?
stopen met roken door middel van acupunctuur (geen Laser-acupunctuur wand dit werkt niet)
deze is inmiddels bewezen dat dit werkt en wordt ook geregeld toe gepast. (en zoals elke behandeling werkt het niet bij iedereen)
he niet snel wijzigen.
:-)
Acupunctuur is weer wat anders.
Niet alles op een hoop gooien en het homeopatie noemen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:12:29 #93
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73666421
James Randi heeft er nog steeds een miljoen dollar op staan als je bewijst dat homeopatie werkt.
http://www.bbc.co.uk/science/horizon/2002/homeopathy.shtml
Gek genoeg heeft nog geen enkele fabrikant van homeopatische middelen of homeopatische arts zich bij hem gemeld.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:43:16 #94
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73667632
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:10 schreef z80 het volgende:
er zijn wel degelijk homeopathische behandelingen die bewezen wel werken,
Kom maar op dan. Ik ken ze niet.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:44:15 #95
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73667666
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:54 schreef z80 het volgende:

[..]

homeopatie of met andere woorden natuurlijke geneeswijze.
*mond zakt open van verbazing en ongeloof*
  woensdag 14 oktober 2009 @ 01:35:13 #96
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73670047
Inderdaad heb ik moeite met dat te lezen, nu nog. Ik vind het er maar raar staan.

Maar goed, stel dat ze een maximum van 10 gram per kilo geven, dat is echt belachelijk veel hoor.
Maak jij maar eens een (kilo) kip klaar met 10 gram vetsin (bijna een half conimexpotje), dat is niet te eten, dat is goor. Dat komt dus gewoon niet voor. Onmogelijk. Niemand die het in zijn hoofd haalt. Een maximum wat nergens op slaat dus.

Of lees ik het nu weer verkeerd en is het 10 gram per kilo mens of zo?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:07:09 #97
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_73673212
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 01:35 schreef RobinOok het volgende:
Inderdaad heb ik moeite met dat te lezen, nu nog. Ik vind het er maar raar staan.

Maar goed, stel dat ze een maximum van 10 gram per kilo geven, dat is echt belachelijk veel hoor.
Maak jij maar eens een (kilo) kip klaar met 10 gram vetsin (bijna een half conimexpotje), dat is niet te eten, dat is goor. Dat komt dus gewoon niet voor. Onmogelijk. Niemand die het in zijn hoofd haalt. Een maximum wat nergens op slaat dus.

Of lees ik het nu weer verkeerd en is het 10 gram per kilo mens of zo?
De aanduidingen zijn (milli)gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 oktober 2009 @ 10:25:31 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73673600
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:07 schreef Flurry het volgende:

[..]

De aanduidingen zijn (milli)gram per kilo lichaamsgewicht per dag.
Dan mag ik dus meer dan 40 potjes Vetsin in mijn eten gooien per dag...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_73673651
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:07 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet zo goed weet wat homeopathie is. Verdiep je er eens in. En als je er -eveneens volledig onbewezen- zaken als acupunctuur bijhaalt bewijs je maar weer eens aan dat je wat basisbegrippen door elkaar haalt.
Jij haalt natuurgeneeskunde door elkaar met homeopathie.
quote:
Homeopathische middelen worden bereid op basis van een extract van minerale, plantaardige of dierlijke oorsprong, dat bij toediening in pure vorm geacht wordt symptomen te geven die lijken op die van de te bestrijden ziekte. Op basis van deze gelijkheid aan symptomen (gelijksoortigheidsbeginsel) wordt het middel geacht een effectieve geneeswijze te zijn [4]. De grondstof of oertinctuur wordt daarna in een aantal stappen verdund en geschud, het zogenaamde "potentiëren". Het extreem verdunde eindproduct wordt geacht zonder bijwerkingen de ziektesymptomen te doen verdwijnen.
Vooral dat onderstreepte is het probleem met homeopathie. Ja een extract van een wilgenboom kan helpen, een extract 200 keer verdunt niet. Het eerste is een erkende behandeling, de tweede is homeopathie.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 14 oktober 2009 @ 10:51:52 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73674356
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:27 schreef The_stranger het volgende:


Vooral dat onderstreepte is het probleem met homeopathie. Ja een extract van een wilgenboom kan helpen, een extract 200 keer verdunt niet. Het eerste is een erkende behandeling, de tweede is homeopathie.
Over die homeopatische verdunningen die dus zouden moeten werken

8D 4C 10−8
Aanvaardbare concentratie arsenicum in het drinkwater van de Verenigde Staten
12D 6C 10−12 Zelfde concentratie als één druppel in 25 Olympische zwembaden.
24D 12C 10−24 Er is 60 procent kans dat de verdunning één enkele molecule van de oorspronkelijke stof bevat als men begon met één mol van die stof.
60D 30C 10−60 Verdunning aanbevolen door Hahneman voor de meeste doeleinden; een dergelijke verdunning is een even grote verdunning als 1 molecule actieve stof in 20 biljoen keer de inhoud van alle oceanen .De kans dat er dus één molecule actieve stof zit in een flesje homeopathisch middel van dergelijke verdunning is dus verwaarloosbaar.
80D 40C 10−80 [/sup] Dezelfde verdunning als ongeveer 1 molecule in het observeerbare heelal (het heelal bestaat uit zo’n 10 [sup]80atomen).
400D 200C 10−400 Verdunning van het veelgebruikte homeopathisch middel Oscillococcinum.

Let dus op, de stap van 60D 30C 10−60 [/b] naar 80D 40C 10[sup]−80 [/sup] is 1 molecuul op al het water in alle oceanen, en 1 molecuul op waarneembare heelal. Oscillococcinum is nog 20 van die stappen meer verdund.
Dit slaat helemaal nergens meer op, nog afgezien dat je de oplosmiddelen niet zuiver krijgt en je dus nooit weet wat er nu allemaal oneindig verdunt inzit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73675268
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 10:27 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Jij haalt natuurgeneeskunde door elkaar met homeopathie.
[..]
Dat doe ik helemaal niet.
anonieme razernist
pi_73678555
Wat een gezeur.
Laat iedereen die geneest van een druppel werkzame stof in een zwembad zijn gang gaan. Maar ze moeten ons er niet mee lastigvallen.
Hetzelfde met de overgevoeligheid voor ve-tsin.
Ja hoor het is heel erg. Vooral niet meer eten dan gaat het vanzelf over.

Wetenschappelijke argumenten werken toch niet bij deze mensen, ze hebben toch gelijk.
pi_73680559
kan je verslaafd raken aan ve-tsin?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 18:55:19 #104
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73689540
Nee, je kunt wel "gewend" raken aan ve-tsin en daardoor eten zonder ve-tsin altijd te flauw vinden. Je verpest dus je smaak. Maar je krijgt geen afkickverschijnselen of zo.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:27:29 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73690609
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Nee, je kunt wel "gewend" raken aan ve-tsin en daardoor eten zonder ve-tsin altijd te flauw vinden. Je verpest dus je smaak. Maar je krijgt geen afkickverschijnselen of zo.
Humbug, Umami is de vijfde smaak, zeggen dat je je smaak verpest door Ve-Tsin is zoiets als zeggen dat je je smaak verpest door suiker in je koffie te doen.
Ve-Tsin is voor Umami wat Keukenzout voor zout is en suiker voor zoet. Je kan ipv Ve-Tsin ook bv parmazaanse kaas over je pasta doen of een ansjovisje, sojasaus, of vissaus door de saus doen.
Je kan een salami lang laten rijpen, om van nature met de afbraak van eiwitten glutamaat te laten ontstaan, of je kan het toevoegen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 19:44:40 #106
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_73691185
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Humbug, Umami is de vijfde smaak, zeggen dat je je smaak verpest door Ve-Tsin is zoiets als zeggen dat je je smaak verpest door suiker in je koffie te doen.
Ve-Tsin is voor Umami wat Keukenzout voor zout is en suiker voor zoet. Je kan ipv Ve-Tsin ook bv parmazaanse kaas over je pasta doen of een ansjovisje, sojasaus, of vissaus door de saus doen.
Je kan een salami lang laten rijpen, om van nature met de afbraak van eiwitten glutamaat te laten ontstaan, of je kan het toevoegen.
Het is toch zo dat als je veel zout eet, je daaraan went en eten met minder zout flauw gaat vinden? Datzelfde geldt voor zoet volgens mij.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_73691714
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:44 schreef Flurry het volgende:

[..]

Het is toch zo dat als je veel zout eet, je daaraan went en eten met minder zout flauw gaat vinden? Datzelfde geldt voor zoet volgens mij.
Lijkt me ook ja.
anonieme razernist
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:13:55 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73692105
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:44 schreef Flurry het volgende:

[..]

Het is toch zo dat als je veel zout eet, je daaraan went en eten met minder zout flauw gaat vinden? Datzelfde geldt voor zoet volgens mij.
Er is natuurlijk een verschil tussen veel zout toevoegen en géén zout toevoegen.
Het punt is dat veel dingen al umami smaken zonder Ve-Tsin toe te voegen, omdat er al glutamaat van nature in zit. Tomaten bijvoorbeeld, of oude kaas.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:17:42 #109
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73692239
Ja, en? Moet je alles maar pimpen?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:23:10 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73692447
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:17 schreef RobinOok het volgende:
Ja, en? Moet je alles maar pimpen?
Nee, je begrijpt me verkeerd, lees het nog maar eens.
Je verpest je smaak ook niet met suiker in de koffie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 20:56:10 #111
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_73693705
http://www.food-info.net/nl/national/ww-msg.htm

Ook nog een leuke link, kijk naar de baby
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:12:25 #112
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73694319
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt me verkeerd, lees het nog maar eens.
Je verpest je smaak ook niet met suiker in de koffie.
Tuurlijk wel. Want koffie zonder suiker, koffie dus, vind je dan vies.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:16:44 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73694481
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:12 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Want koffie zonder suiker, koffie dus, vind je dan vies.
Robin, wil je met me trouwen?
Je ben nog eigenwijzer dan ik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:55:36 #114
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_73696239
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:39 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Jongens luister naar professor Piet !

Professor Piet heeft onderzoek gedaan en is tevens hoogleraar en huisarts .

Volgens professor Piet is het niet mogelijk allergisch te zijn voor een bepaalde stof omdat dat uit zijn driedubbelblinde onderzoeks rapporten door zijn Stasi-medewerkers geadviseerd is.

Het enigste dat jouw onderzoeken aantonen is dat het niet schadelijk zou zijn malle Pietje!

Er wordt nergens gezegd dat het niet mogelijk is dat men er allergisch voor zou KUNNEN zijn .

Twee verschillende zaken dus!

Het zowel in het woordenboek als in het medisch woordenboek opgenomen : Definitie: acuut onwelzijn bij het nuttigen van sommige Chinese spijzen.

Volgens mij heb jij gewoon hele draaiboeken klaarliggen voor als er een weer een topic over geopend wordt of niet ?

Laatste keer voor jou nu : Schadelijk voor het lichaam en een allergische reactie zijn 2 verschillende dingen
Gawd....

Misschien is het wel gewoon Keukenzout, zit ook in royale hoeveelheden in de producten die je noemt
I follow you......but not on Twitter
  woensdag 14 oktober 2009 @ 21:56:13 #115
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_73696265
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Robin, wil je met me trouwen?
Je ben nog eigenwijzer dan ik

Hihi, je bent de tweede in korte tijd die me dat vraagt.
Jammer/gelukkig geloof ik niet in het huwelijk, maar anders: ja hoor!
pi_73708134
Heeft het zin om biijv. wat ve-tsin door de soep te gooien?Zo ja, welke soort smaken worden dan versterkt?
In boulion blokjes zit toch ve-tsin. Maar als ik een boulion maakt van boulionblokjes maak ik voeg daarbij bruine bonen toe, soepgroente en verse worst. Welke smaak wordt dan versterkt door de ve-tsin?

Over de vraag of je er aan verslaafd kan raken: komt het door de ve-tsin dat ik na een schaaltje nibb-it het niet kan laten om de rest van de zak leeg te eten? Want ik hoor de hele tijd dat mensen er meer van gaan eten. Dan is dat toch eigenlijk wel een verslaving.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:58:12 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73708755
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:38 schreef covie het volgende:
Heeft het zin om biijv. wat ve-tsin door de soep te gooien?Zo ja, welke soort smaken worden dan versterkt?
In boulion blokjes zit toch ve-tsin. Maar als ik een boulion maakt van boulionblokjes maak ik voeg daarbij bruine bonen toe, soepgroente en verse worst. Welke smaak wordt dan versterkt door de ve-tsin?
Umami
quote:
Over de vraag of je er aan verslaafd kan raken: komt het door de ve-tsin dat ik na een schaaltje nibb-it het niet kan laten om de rest van de zak leeg te eten? Want ik hoor de hele tijd dat mensen er meer van gaan eten. Dan is dat toch eigenlijk wel een verslaving.
Nee, dat is geen verslaving, dat is dat je het lekker vindt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73708911
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:


Nee, dat is geen verslaving, dat is dat je het lekker vindt
of gebrek aan discipline als je tegen beter weten in de zak toch leegvreet
pi_73709700
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:03 schreef Ra-z het volgende:

[..]

of gebrek aan discipline als je tegen beter weten in de zak toch leegvreet


Shit idd gebrek aan discipline dan. Dacht eindelijk iets te hebben wat ik de schuld kon geven.
pi_73840366
Gister wat Ve-tsin geproefd uit de zak. Smaakassociatie met cup a soup
pi_73849465
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gister wat Ve-tsin geproefd uit de zak. Smaakassociatie met cup a soup
vetsin als stof zelf is echt
pi_73849642
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:01 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

vetsin als stof zelf is echt
Zoutig...
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:06:54 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73849667
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zoutig...
Umami
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73850892
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Zoutig...
en een weeerige en aanwezige nasmaak.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:23:01 #125
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74400655


Van een andere orde maar ook interessant.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_74408566
Ik merk het als een Chinees restaurant te veel ervan gebruikt. Beetje smerig in dat geval maar bij matig gebruik is het gewoon lekker.
pi_74418949
Ook al krijg je er geen hoofdpijn van, toevoegen van vetsin is natuurlijk wel een goedkope manier om flutvoedsel wat lekkerder te maken. Daarom heb ik het spul liever niet in mijn eten.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  donderdag 5 november 2009 @ 14:17:16 #128
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74419022
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:15 schreef tuxepux het volgende:
Ook al krijg je er geen hoofdpijn van, toevoegen van vetsin is natuurlijk wel een goedkope manier om flutvoedsel wat lekkerder te maken. Daarom heb ik het spul liever niet in mijn eten.
Zout en suiker gebruik je ook niet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_74419457
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zout en suiker gebruik je ook niet?
Klopt.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_74420712
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:29 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Klopt.
No way . Niemand wil bij jou eten
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:25:18 #131
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_74447673
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:23 schreef Curiosity het volgende:
[ afbeelding ]

Van een andere orde maar ook interessant.
Ik denk ik plaats een interessant artikel, maar schijnbaar ben ik de enige die dat vind.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:44:10 #132
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_74448237
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:25 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ik denk ik plaats een interessant artikel, maar schijnbaar ben ik de enige die dat vind.
heb je bevestiging nodig?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')