Goed topic. Even zwaaien naar de AIVD hoor.
Wel nu, ik denk dat het decimeringsvraagstuk een lastige is. Je kan dit probleem niet oplossen zonder het beoogde doel in ogenschouw te nemen. Als je doel is puur om zonder aanziens des persoons een bepaalde hoeveelheid mensen om zeep te helpen dan zijn alle in dit topic genoemde methodes in principe wel geschikt. Het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat de complotteur(s) die de wereldpopulatie willen uitdunnen het om het even is wie er het loodje legt in hun plan.
Waarschijnlijker lijkt het me dat de complotteurs willen dat zijzelf, hun naasten en wellicht ook bepaalde demografische groepen de dans ontspringen. Dat betekent dat ze op de een of andere manier niet betrokken moeten raken in het decimatieproces of er immuun voor moeten worden. Dit limiteert het aantal mogelijkheden dat de complotteurs hebben, omdat in een aantal zeer effectieve decimeringsmethodes m.i. het gevaar sluipt dat ze zo effectief zijn dat niemand er aan kan ontsnappen. Ik ben geen bioloog maar ik kan me voorstellen dat virussen zodanig kunnen muteren dat de vaccins die je als complotteur ontwikkeld hebt niet meer adequaat zijn om het virus te bestrijden. Hetzelfde geldt voor bepaalde genetisch gemanipuleerde gewassen, die zo succesvol zijn dat ze ook de niet aangetaste gewassen van de complotteurs ‘besmetten’. Nogmaals, ik ben geen deskundige op dit gebied, maar als ik op mijn lekenmening afga dan zou ik als ik de wereldbevolking zou willen decimeren niet voor dergelijke opties kiezen, wegens de geringe controle die je er op kunt uitoefenen. Maar hou me ten goede als ik het verkeerd heb.
Decimeringsmethodes van biologische aard vallen in mijn optiek dus af. Voor methoden van chemische aard is het bezwaar van besmetting, dwz dat de complotteurs ook slachtoffer worden van hun eigen methodiek, minder doorslaggevend. Toxische stoffen hebben over het algemeen een lokaler effect dan biologische. Probleem is wel dat als je op wereldwijde schaal mensen gaat vergiftigen, het voor de complotteurs zelf lastig zal worden om grondwater en voedingsbodem te vinden die verschoond zullen blijven van enige vergiftiging. Doch, dit is niet het voornaamste bezwaar. Ook hierbij moet ik de aantekening maken dat ik op dit vlak niet van de hoed en de rand weet.
Iets wat beide voorgaande methodes imo ongeschikt maakt is het logistieke vraagkstuk dat erbij komt kijken: hoe zorg je ervoor dat de methodes geimplementeerd worden en hachelijker nog: hoe zorg je ervoor dat degenen die niet gedecimeerd hoeven/willen worden er niet mee in aanraking komen? Voedsel en ziektes zijn maar tot zekere hoogte demografisch bepaald, het is derhalve onmogelijk om bepaalde demografische groepen te ontzien. Omwille van de geheimhouding van het complot is het noodzakelijk dat zo min mogelijk mensen er weet van hebben. Als de beoogde groep die de endlosung zou moeten overleven aan de forse kant is, laten we zeggen >100.000, een getal dat het m.i. ongetwijfeld zou zijn, kun je ze moelijk allemaal op de hoogte stellen van je voornemens en verwachten dat ze er allemaal 1. mee in zullen stemmen en 2. niet loslippig zullen zijn.
Ik zie dus eigenlijk maar één mogelijke oplossingsmethodiek voor het decimeringsvraagstuk, en dat is een politieke. Het grote voordeel is dat het een veelvuldig beproefd arsenaal aan technieken omvat teneinde de vijand uit te schakelen. Een greep uit het aanbod:
-verdeel en heers, bijv het bewapenen van beide partijen tijdens de Irak-Iranoorlog en de Iran-contra affaire.
-propaganda, zie o.m de Nazi’s en de toneelstukjes van de Amerikanen om hun inmenging in beide golfoorlogen te verkopen.
- genocide, uiterst dodelijk politiek ‘wapen’. Bekende voorbeelden zijn de holocaust, het uitroeien van de indianenvolkeren, de Armeense genocide, etc.
Een groot voordeel van politiek is dat je zowel heimelijk alswel publiek te werk kan gaan. Als je een bepaalde groep mensen niet weet te overtuigen met propaganda kun je op bepaalde terreinen welwillende geheime diensten de klus laten klaren.
Decimeringspolitiek hoeft niet perse van geweldadige aard te zijn. Zo zou je zoals al genoemd geboortebeperking kunnen propageren, een shift in de seksuele houding kunnen bewerkstelligen, of zoals China een eenkindspolitiek kunnen invoeren.
De enige voorwaarde is dat je macht moet hebben, veel macht, om dmv politiek de bevolking uit te dunnen.
Of, je zou als je naar de Westerse wereld kijkt kunnen zeggen dat een combinatie van welvaart, loslaten van religie (geen pastoor meer op de koffie die komt vragen of de geslachtsorganen wel naar behoren functioneren) en carrieredrang voor een zodanige afname in het vruchtbaarheidscijfer heeft gezorgd dat de bevolking door natuurlijk verloop zal krimpen. Leeft Westers is kortom de boodschap!
tl;drIk denk dat als je de wereldbevolking wilt decimeren je keuzes gerelateerd zijn aan welk doel je met die decimatie wilt bereiken. Als je zonder aanziens des persoons de mens wil uitroeien dan is in principe niets te gek, wil je jezelf, je naasten en een bepaalde deografische groep sparen dan ben je gelimiteerd tot politieke methoden.