¤1047,20.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat was de nieuwprijs in de winkel toen?
en je dacht 1040 is wel genoeg?quote:
Nee.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
en je dacht 1040 is wel genoeg?
Officieel gezien betaald me moeder het.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:05 schreef LasTeR het volgende:
Alsof iemand van 14 zo'n afbetalingsprogramma aan kan gaan.
Ja.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:19 schreef ivanhoe1984 het volgende:
Ja je hebt een probleem. Ik neem aan dat je bij primeline dit hebt afgesloten. Als zij niet het volledige bedrag op de gestelde datum ontvangen hebben, dan zullen ze rente in rekening brengen over de gehele periode dat jij dit bedrag "geleend" hebt. Succes ermee, heb er zelf ontzettend veel problemen mee gehad omdat zij een fout hadden gemaakt.
volgens mij iets van 12%.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:21 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ja.
Hoeveel procent rente is dat en valt hier niets aan te doen?
Vertel.
Nee, kijk ik zal het wel even uitleggen...quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
ik neem aan dat je die 7,20 allang betaald hebt nu?
Bovenstaande quote komt van Primeline's website maar, ik snap er eerlijk gezegd niet veel van, op hoeveel euro rente komt het neer dat ik moet betalen?quote:Doordat wij op de einddatum van de rentevrije periode geen (algehele/volledige) betaling hebben ontvangen is het resterende uitstaande saldo automatisch overgegaan in een rentedragend doorlopend kaartkrediet. Tevens is het mogelijk dat u een kredietvergoeding berekend krijgt, dit conform de door u getekende overeenkomst. Deze kredietvergoeding is de uitgestelde rente die met terugwerkende kracht (vanaf de aankoopdatum) in rekening wordt gebracht.
Voor het uitstaand saldo op uw Doorlopend Krediet geldt dat de minimale aflossing 2%(*) over het uitstaande saldo per maand met een minimum van ¤ 10,00 bedraagt. Conform de Algemene Voorwaarden zal de maandelijkse aflossing via automatische incasso plaatsvinden.
Ik zelf beschik niet over die luxe, mijn vader heb maar die site van ING werkt voor geen meter als ik aanklik ''Aflossen of nog iets'' dan kom ik opeens bij een pagina terecht waar ik geld kan lenen etc...quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:33 schreef Light het volgende:
Internetbankieren is ook in het weekend open
M'n moeder betaald het officieel gezien maar niet echt want ik geef haar het geld zij stort dat op haar rekening en maakt het over aan PrimeLine.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:38 schreef tisauch het volgende:
Flink bedrag voor een Tv, nog leuker dat moeders hem voor je doet betalen.
dan krijg je moeder het gezeikquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:41 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
M'n moeder betaald het officieel gezien maar niet echt want ik geef haar het geld zij stort dat op haar rekening en maakt het over aan PrimeLine.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:27 schreef Lil.Q94 het volgende:
Ongeveer anderhalve week geleden maakte ik die ¤1040 over en toen een paar dagen geleden belde ik PrimeLine om te kijken of alles was aangekomen ze zeiden nee, u moet nog ¤7,20 betalen dus ik dacht ooh oké dat doe ik wel even dan maar toen kon ik nergens een brief vinden waar bepaalde belangrijke informatie stond omdat m'n moeder het uit de auto haalde toen dacht ik dat doe ik morgen dan wel maar toen moest ik werken en de Rabobank is gesloten op zaterdag...
Ik dacht dat jij alles regelt, jij iedereen belt en jij de auto van je moeder op de kop zet, niet je moeder? Als jij moest werken, kon je moeder dat toch van je overnemen? Zij had sowieso toch de vorige betalingen gedaan en moet kennelijk deze ¤ 7,20 ook overmaken dus wat was er makkelijker geweest haar er bij te betrekken ipv haar auto dan maar op de kop te zetten enzo?quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:41 schreef Lil.Q94 het volgende:
M'n moeder betaald het officieel gezien maar niet echt want ik geef haar het geld zij stort dat op haar rekening en maakt het over aan PrimeLine.
Nee, niet klaar. Dan komt Primeline nog 20 cent incasserenquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:01 schreef Armani XL het volgende:
Maak die 7 euro alsnog over en klaar....
je maakt een geintje hoop ik?quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:35 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik zelf beschik niet over die luxe, mijn vader heb maar die site van ING werkt voor geen meter als ik aanklik ''Aflossen of nog iets'' dan kom ik opeens bij een pagina terecht waar ik geld kan lenen etc...
Amenquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik hoop dat je een probleem hebt... of nog beter je ouders.
Dan leren je ouders het af dure spullen voor je te kopen.
Als je het geld er niet voor hebt.. koop het dan niet?
Nee joh, de rente gaat alleen over het krediet dat nog openstaat dus dat is een paar dubbeltjes.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:53 schreef Flurry het volgende:
Zo'n 16% op jaarbasis over het totaalbedrag volgens mij... als je de betaling 1 jaar hebt uitgesteld komt dat dus op zo'n 168 euro... dure grap.
Mogelijk, maar dit staat er volgens TS op de website:quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee joh, de rente gaat alleen over het krediet dat nog openstaat dus dat is een paar dubbeltjes.
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat ze dit gewoon in rekening brengen - anders zijn die renteloze leningen een verliesgevende business. Ze moeten het juist van dit soort gevallen hebben, gok ik.quote:Tevens is het mogelijk dat u een kredietvergoeding berekend krijgt, dit conform de door u getekende overeenkomst. Deze kredietvergoeding is de uitgestelde rente die met terugwerkende kracht (vanaf de aankoopdatum) in rekening wordt gebracht.
Officieel gezien heb JIJ dus geen probleemquote:Op zondag 11 oktober 2009 10:19 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Officieel gezien betaald me moeder het.
Dubbeltjes zijn niet gemakkelijk meer te vinden hoorquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:28 schreef eleusis het volgende:
[..]
Nee joh, de rente gaat alleen over het krediet dat nog openstaat dus dat is een paar dubbeltjes.
hij heeft officieel misschien geen probleem maar dat krijgt hij vanzelf als z'n ouders dikke rekeningen binnen krijgenquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:35 schreef D. het volgende:
[..]
Officieel gezien heb JIJ dus geen probleem
Slotje
Dochter?quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:22 schreef r_one het volgende:
TS regelt Primeline krediet van ma ...![]()
TS regelt online banking van pa ...![]()
Ouders die hun financiėle zaken door hun 14-jarige dochter laten bestieren![]()
Ik heb het idee dat zijn ouders niet naar 'm om kijken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:37 schreef mschol het volgende:
[..]
hij heeft officieel misschien geen probleem maar dat krijgt hij vanzelf als z'n ouders dikke rekeningen binnen krijgen
Kinderen zijn het product van de opvoeding van de ouders. Ik wil dus niet eens weten in wat voor problemen pa en ma zitten.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:04 schreef RubenSosa het volgende:
Ongeloofelijk dat een ouder of ouders een 14 jarige dit laten doen. En what the fuck moet een 14 jarige met een tv van 1100 euro.
En dat.....quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:20 schreef kweek89 het volgende:
mensen die 1100 euro betalen voor een TV
mensen die spullen op aflossing kopen
600 euro kan nog...maar wie kan er eerlijk zeggen dat hij een TV van 1100 euro nodig heeft...quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat.....
Alhoewel onze tv ook iets van 600 euro was, maar niet op afbetaling.
John Jones?quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:35 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe fucking grote TV heb je wel niet voor 1100 euro? Daarnaast zal TS over 15 jaar vast op tv komen als pauper bij "Een dubbeltje op zijn kant".
Waarin John Jones paupers helpt uit hun financiėle teringzooi te komen...
John Williams. My badquote:
Dat valt reuze mee, 40''.quote:Op zondag 11 oktober 2009 19:35 schreef Bootje84 het volgende:
Hoe fucking grote TV heb je wel niet voor 1100 euro? Daarnaast zal TS over 15 jaar vast op tv komen als pauper bij "Een dubbeltje op zijn kant".
Waarin John Jones paupers helpt uit hun financiėle teringzooi te komen...
En dat heb je nodig als 14 jarige?quote:
Niet per sé, maar het is wel leuk om het te hebben.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:19 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En dat heb je nodig als 14 jarige?
Ja, want ach, ¤1000,- is 3x niets als 14jarige..quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Niet per sé, maar het is wel leuk om het te hebben.
Tv's heb je sowieso niet 'nodig'.quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:19 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
En dat heb je nodig als 14 jarige?
Blijkbaar heeft hij dat dus niet anders had hij wel even gepind bij de kassa...quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:51 schreef L.no het volgende:
[..]
Tv's heb je sowieso niet 'nodig'.
Op welke leeftijd is het wel toegestaan volgens jou? Als hij lekker veel geld over heeft en iets leuks wilt hebben, let him..
Een grote tv is vast chill, maar je hebt het niet perse nodig en al helemaal niet op afbetaling. En op je 14de ook niet, leg me eens uit waarom?quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:54 schreef Matthijs- het volgende:
Een grote televisie is toch gewoon erg chill? Ga nou niet even de moraalridder uithangen met gezeik als "dat hoeft niet als 14-jarige" omdat je toevallig zelf niet zo'n televisie hebt etc. Come on.
@ TS
Je krijgt waarschijnlijk gewoon een herinnering-acceptgiro voor de resterende 7 euro. Mocht dat niet het geval zijn en moet je rente betalen: bummer.Maar dat gaat dan ook niet direct om astronomische bedragen ofzo.
Ik had dat geld op dat moment niet maar, ik wist bijna 100% zeker dat ik het een jaar later wel zou hebben en ik had gelijk.quote:Op zondag 11 oktober 2009 22:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft hij dat dus niet anders had hij wel even gepind bij de kassa...
Komop gast als je zo begint kunnen we nog lang doorgaan...quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een grote tv is vast chill, maar je hebt het niet perse nodig en al helemaal niet op afbetaling. En op je 14de ook niet, leg me eens uit waarom?
als je het geld NIET had gehad hadden je ouders diep in de buidel moeten tasten omdat jij zonodig een 40"tv moest en zou hebben...quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:26 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Ik had dat geld op dat moment niet maar, ik wist bijna 100% zeker dat ik het een jaar later wel zou hebben en ik had gelijk.
er zijn maar al te veel mensen die bij de komst van LCD tv's een tv hebben gekocht en die zitten allemaal opgescheept metquote:Op maandag 12 oktober 2009 07:32 schreef Flurry het volgende:
Ik ben 33 en heb een Samsung 32 inch HD-ready van 380 euro. Faal ik nu?
Toch niks mis mee? Zoveel meerwaarde biedt een full HD resolutie nou ook weer niet...quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:59 schreef mschol het volgende:
[..]
er zijn maar al te veel mensen die bij de komst van LCD tv's een tv hebben gekocht en die zitten allemaal opgescheept metHD-Ready
Ha ha ik ben dan een superfaalhaas, met een oude brakke beeldbuis tv. Deze heeft net nog wel teletekst.quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:32 schreef Flurry het volgende:
persoonlijk zie ik duidelijk verschil tussen full HD en HD ready. En ja ik dacht eerst zelf ook dat Full HD niet/nauwelijks waarneembaar was... maar opzich, als je er niet te veel waarde aan hecht, voldoet HD ready in veel gevallen gewoonquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
Toch niks mis mee? Zoveel meerwaarde biedt een full HD resolutie nou ook weer niet...
Kortom, je hebt geen enkele reden om een dergelijke tv te hebben. Precies zoals ik al dacht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:26 schreef Lil.Q94 het volgende:
Komop gast als je zo begint kunnen we nog lang doorgaan...
Maar nu zit je in de problemenquote:Op zondag 11 oktober 2009 21:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Niet per sé, maar het is wel leuk om het te hebben.
Je kan wel allemaalquote:Op maandag 12 oktober 2009 07:59 schreef mschol het volgende:
[..]
er zijn maar al te veel mensen die bij de komst van LCD tv's een tv hebben gekocht en die zitten allemaal opgescheept metHD-Ready
Ik ben 28 en heb een 28 inch JVC breedbeeld CRT kanon staan die ik 2e hands voor 100 euro heb gekocht, faal ik nu harder dan jij ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 07:32 schreef Flurry het volgende:
Nee 28 en een 28" die ander persoon is 33 en had een 32".quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:59 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik ben 28 en heb een 28 inch JVC breedbeeld CRT kanon staan die ik 2e hands voor 100 euro heb gekocht, faal ik nu harder dan jij ?![]()
?
dat zei m'n vriendin ook alquote:
Omdat het chill is. Sinds wanneer heb je meer redenen nodig..quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:46 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Een grote tv is vast chill, maar je hebt het niet perse nodig en al helemaal niet op afbetaling. En op je 14de ook niet, leg me eens uit waarom?
Nou, geef je moeder die 7euro nog wat,.. laat haar het op haar rekening storten en vervolgens overmaken aan PrimeLine....quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:41 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 11 oktober 2009 21:54 schreef Matthijs- het volgende:
Een grote televisie is toch gewoon erg chill? Ga nou niet even de moraalridder uithangen met gezeik als "dat hoeft niet als 14-jarige" omdat je toevallig zelf niet zo'n televisie hebt etc. Come on.
@ TS
Je krijgt waarschijnlijk gewoon een herinnering-acceptgiro voor de resterende 7 euro. Mocht dat niet het geval zijn en moet je rente betalen: bummer.Maar dat gaat dan ook niet direct om astronomische bedragen ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |