abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:16:33 #126
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73561820
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:14 schreef Zith het volgende:
Zijn er verder nog stellingen die je ontkracht wilt zien ticker?

Sorry, we hebben iets ontkracht?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73562427
Mooi topic.

Je zou niet verwachten dat er op infraroodbeelden van de maan dergelijke temperatuurverschillen zichtbaar zijn.

Ben ook benieuwd of er ergens een grotere versie is te vinden van die normale foto.

Ik vind die donkere vlekken sowieso vreemd.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:43:38 #128
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73562637
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:38 schreef mediaconsument het volgende:
Mooi topic.

Je zou niet verwachten dat er op infraroodbeelden van de maan dergelijke temperatuurverschillen zichtbaar zijn.

Ben ook benieuwd of er ergens een grotere versie is te vinden van die normale foto.
Dat ook.
Die pulserende punten zijn best vreemd.

Daarnaast vind ik het frapant dat de schaduwen zo donker blijven dat bij het naderen van de schaduwen er totaal geen verschil of detail merkbaar is.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_73562704
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:43 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat ook.
Die pulserende punten zijn best vreemd.

Daarnaast vind ik het frapant dat de schaduwen zo donker blijven dat bij het naderen van de schaduwen er totaal geen verschil of detail merkbaar is.
Op de infraroodfoto is dat een egale paarse vlek.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_73562751

grotere versie. Al is het daar wel geblurred volgens mij.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 23:47:10 #131
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73562767
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Op de infraroodfoto is dat een egale paarse vlek.
Dat klopt opzich wel.
Dat houdt in dat de temperatuur (veroorzaakt door de schaduw) gelijk zou zijn.
Maar de randen of de overgang van een schaduw zou in mijn ogen minder drastisch zichtbaar zijn bij het benaderen.
pi_73562992
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:38 schreef mediaconsument het volgende:
Mooi topic.

Sommige delen van de maan zijn reflecterender dan anderen, hoe meer ze licht reflecteren, hoe minder (als t goed is ben vandaag niet op mijn scherpst) warm ze zouden moeten zijn. Of in andere woorden, sommige delen van de maan warmen meer op dan andere delen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  zondag 11 oktober 2009 @ 09:26:07 #133
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73567640
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 08:17 schreef ToT het volgende:
Ik ben het filmpje aan het kijken, maar ik vind het niet vreemd dat het in zwart-wit is: ten eerste idd om bandbreedte te besparen, en ten tweede worden er wel vaker zwart-wit opnames gebruikt om hogere contrasten te kunnen zien: kleur leidt alleen maar af, zwart-wit is veel duidelijker.
In het leger worden vaak ook zwart-wit foto's van de te bombarderen omgeving gebruikt om goed te kunnen zien wat het nou precies is.
Ik denk dat het technisch gezien ook heel lastig gaat zijn om kleurenopnamen te maken. Die techniek is bij ruimtesondes toch vaak gebaseerd op verschillende filters en daar tussen wisselen. Niet echt praktisch als je een hoge framerate wil, en je object significant dichterbij komt tussen de 3 foto's in
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 11 oktober 2009 @ 09:40:16 #134
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73567743
Er zijn twee infraroodcamera’s aan boord, Near-Infra-Red, en Mid-Infra-Red: Die eerste heeft een breedte van 0,9–1,7μm, en die tweede van 6,0–13,5μm. Dus we moeten eerst weten naar welke van die twee we kijken, en dan welke kleur met welke golflengte correspondeert, en dán kun je beredeneren hoe groot de temperatuursverschillen überhaupt zijn en hoe abrupt de overgang is. Die kleur is namelijk altijd kunstmatig omdat we infrarood normaliter niet kunnen zien, dus dit is altijd ingekleurd volgens een speciaal schema.

Die overgang kan overigens best abrupt zijn omdat bekend is dat de maan heel grote temperatuursverschillen heeft, Wikipedia geeft:

1
2
3
4
Surface temp.   
        min     mean    max
equator 100 K   220 K   390 K
85°N    70 K    130 K   230 K
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73568994
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 09:40 schreef Iblis het volgende:
Er zijn twee infraroodcamera’s aan boord, Near-Infra-Red, en Mid-Infra-Red: Die eerste heeft een breedte van 0,9–1,7μm, en die tweede van 6,0–13,5μm. Dus we moeten eerst weten naar welke van die twee we kijken, en dan welke kleur met welke golflengte correspondeert, en dán kun je beredeneren hoe groot de temperatuursverschillen überhaupt zijn en hoe abrupt de overgang is. Die kleur is namelijk altijd kunstmatig omdat we infrarood normaliter niet kunnen zien, dus dit is altijd ingekleurd volgens een speciaal schema.

Die overgang kan overigens best abrupt zijn omdat bekend is dat de maan heel grote temperatuursverschillen heeft, Wikipedia geeft:
[ code verwijderd ]

Die hele grote temp verschillen komen door de zon & geen dampkring maar dat zou je niet op de beelden zien. Maar zoals ik gisteren al postte zijn er op het normale oppervlakte ook temp verschillen omdat het gesteente van de maan niet allemaal even reflectief is.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  † In Memoriam † zondag 11 oktober 2009 @ 12:06:38 #136
230491 Zith
pls tip
pi_73569903
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 23:16 schreef Ticker het volgende:

[..]

Sorry, we hebben iets ontkracht?
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:33 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kijk, dit zijn goeie punten.

Ik zal er op ingaan.

Laten we voorop stellen dat je niet bij NASA hoeft te werken om ten alle tijden ergens maar iets over te mogen zeggen.
Zoals ik in de OP post al zei leek het niet op een live camera feed, maar meer op het inzoomen van een hoge kwaliteit frame.
De grap is alleen dat er naarmate het inzoomen geen scherper beeld kwam. De voorgrond kwam dichterbij, maar de wazige stukken werden er niet duidelijker door, zie vergelijking op pagina 1.

Ik heb genoeg verstand van infrarood om te weten dat bij het omswitchen naar infrarood dergelijk contouren niet zodanig veranderen dat het totale landschap omslaat.
voorbeeld:

Infrarood Thermal foto van een huis
[ afbeelding ]
Ik denk dat er weinig te raden valt wat het object hier betreft.

Nu de foto erbij pakken van de crash:
[ afbeelding ]

Waar zijn de contouren gebleven van de kraters? Deze verplaatsen zich helemaal!
[ afbeelding ]

Om te beginnen pak ik dan maar het infrarood plaatje.
Kunnen we in dit plaatje contouren en de structuur van de maan zien? Ja perfect zelfs, kraters zijn te herkennen, en vooral boven zijn de bergen duidelijk herkenbaar.
Wat ik nu doe is een ovaal trekken in het ovale berg gebied wat te zien op de infrarood beelden.
Logischerwijs zouden deze bergen ook exact hetzelfde zichtbaar moeten zijn in het normale spectrum, zie hieronder.
[ afbeelding ]

Kijk en nu ik dit dus weet, kan ik ook gelijk zien waar die ovale krater is gebleven die in het begin aanhaalde.
Die krater die wel te zien was in de infrarood beelden, maar niet op de beelden van het normale spectrum:

[ afbeelding ]

Zo.. om het even duidelijk te maken.. we zijn genept, en jan boerelul op Fok! heeft dit gewoon gezien.
Wat nou academisch niveau bla bla bla.
Ik ben niet gek, ik zag toch al dat er iets niet klopte.

Tijd voor een borrel.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:39:54 #137
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_73571002
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:28 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Die hele grote temp verschillen komen door de zon & geen dampkring maar dat zou je niet op de beelden zien. Maar zoals ik gisteren al postte zijn er op het normale oppervlakte ook temp verschillen omdat het gesteente van de maan niet allemaal even reflectief is.
Op de polen van de maan verwacht je juist extreme temperatuurverschillen. Dat is een van de hoofdredenen dat die plek is uitgekozen voor dit experiment.
Op de plekken waar de zon schijnt zal het erg heet zijn, maar op de bodem van sommige kraters daar zijn plekken die permanent in de schaduw liggen, en de zon nooit komt. Daar kan het koud genoeg zijn om een voorraad ijs te hebben liggen, zonder dat die smelt of verdampt.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_73572143
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Op de polen van de maan verwacht je juist extreme temperatuurverschillen. Dat is een van de hoofdredenen dat die plek is uitgekozen voor dit experiment.
Op de plekken waar de zon schijnt zal het erg heet zijn, maar op de bodem van sommige kraters daar zijn plekken die permanent in de schaduw liggen, en de zon nooit komt. Daar kan het koud genoeg zijn om een voorraad ijs te hebben liggen, zonder dat die smelt of verdampt.
O zo ja, nee dat is idd logisch met de kraters, dacht dat de vraag was waarom er temperatuurverscillen waren in de niet-krater stukken.
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:35:40 #139
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_73574632
Japanese probe set to crash into moon
http://www.newscientist.c(...)crash-into-moon.html

The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zondag 11 oktober 2009 @ 14:39:08 #140
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_73574735
Zeer interessant interview met Alfred Webre.

Alfred Webre - Exopolitics, NASA Bombing of the Moon, Outer Space Treaty & E.T.

Alfred Webre is the founding father of Exopolitics, he is a peace advocate and space activist who started the International Director of the Institute for Cooperation in Space (ICIS) and a co-architect of the Space Preservation Treaty. He joins Henrik to discuss Exopolitics, the October NASA Bombing of the Moon, E.T. presence on the Moon and Mars, Black Ops Programs, The Secrets Space Program, Outer Space Treaty, Timetravel, Teleportation Technology and much more. Topics Discussed: How Exopolitics Started, Futurist at SRI, Cosmic Cycles, Whitehouse UFO study with Jimmy Carter, Government Disclosure, The Violation of International Law, Space Preservation Treaty, War, Depleted Uranium, Mineral Rights, Bases on the Moon and Mars, Henry Deacon, Teleportation Corridor, Carl Wolf, NASA is a military program, Buzz Aldrin UFO testimony, NASA as a Civilian Agency, CIA, NSA, Andrew D. Basiago, Mars Anomaly Research Society, Deep Impact Mission, Comet Tempel 1, Apollo 11, LCROSS Kinetic Weapon, Maritime Law, What can be Done? You don't want to miss our continuation with Alfred Webre as we discuss the Current Conditions on Earth, the War between Dark, Controlling Forces and Benevolent Higher Dimensional Being and Humanity is Lodged Right in the Middle. We talk about Natural Evolution, Emanations from the Center of the Galazy, our Sun, Mutation, Calendar Cycles, The Changing and Alteration of Human DNA, Genetic Interference by Negative Reptilian Forces. We also Discuss Time Travel and the Testimony of Andrew D. Basiago about an already Present Human Civilizations on Mars, Black Ops Programs, Teleportation, Time Travel Technology and Much more.

http://www.redicecreation(...)IR-090802-awebre.mp3
The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:52:38 #141
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73582446
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:06 schreef Zith het volgende:

[..]

[..]

Echt begrijpen doe je het niet he.
  zondag 11 oktober 2009 @ 18:53:43 #142
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73582473
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:39 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

En die hitte plekken? Wat zijn dat denk je?
pi_73583288
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:53 schreef Ticker het volgende:

[..]

En die hitte plekken? Wat zijn dat denk je?
Heb je nou echt 3 keer over de verklaring daarvoor gelezen?
Verschillende oppervlakten van de maan hebben verschillende reflectieniveaus.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:21:33 #144
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73583465
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

En heuvels en andere glooiingen geven ook weer een verschil in invallende energie
Onikaan ni ov dovah
pi_73584067
FAKE, FAKE en nog eens FAKE !

..........en zijn ze dan op de maan geweest ?

Ik denk het niet !

Gewoon een maanfoto en dan inzoomen, wat een lachfilm.
pi_73584482
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:38 schreef mothermoon het volgende:

Ik denk het niet !

< niet doen >

[ Bericht 10% gewijzigd door Dragorius op 12-10-2009 08:29:00 ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:50:48 #147
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_73584504
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:16 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Je wilt de enige verklaring die je hebt direct toepassen op wat er hier plaats vond?

Heb je enigzins wel een idee waar je het over hebt? Of heb je heel het filmpje niet eens bekeken?
Bekijk dit plaatje eens
Die inimini kleine rode vlekjes, zijn uitspattingen uitgedrukt in hitte.
Als je dus logisch nadenkt, heeft dit niets met specifieke licht reflectie punten te maken die toevallig net iets meer warm daardoor zijn. Er zouden dan allemaal van deze plekken moeten zijn die op hoeken en hoge plekken zouden zitten.
pi_73584580
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:50 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je wilt de enige verklaring die je hebt direct toepassen op wat er hier plaats vond?

Heb je enigzins wel een idee waar je het over hebt? Of heb je heel het filmpje niet eens bekeken?
Bekijk dit plaatje eens [ afbeelding ]
Die inimini kleine rode vlekjes, zijn uitspattingen uitgedrukt in hitte.
Als je dus logisch nadenkt, heeft dit niets met specifieke licht reflectie punten te maken die toevallig net iets meer warm daardoor zijn. Er zouden dan allemaal van deze plekken moeten zijn die op hoeken en hoge plekken zouden zitten.
Ander materiaal, niet andere positie.
  zondag 11 oktober 2009 @ 19:59:21 #149
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_73584866
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:38 schreef mothermoon het volgende:

Ik denk het niet !

Mss vind je deze dan ook wel leuk om te zien
http://www.lpi.usra.edu/resources/ranger/catalog/9/A/
Onikaan ni ov dovah
pi_73585558
Het is mij al gelijk wat er nou wel of niet aan de hand is, maar ik vond het éen grote klucht, weer typisch NASA ... kheb al spijt dat ik het met grote verwachtingen live zitten volgen heb, niet ivm dat water maar gewoon voor de beelden van de maan ... en dan dat zenuwachtig zinloos overschakelen van camera's ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')