quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:43 schreef Foefna het volgende:
kerel ga op youtube zoeken naar Moon Rising -9 delig - film van Joe Escimillia
ook intresant!
Sowieso, maar ik weet dat ie ook op youtube er helemaal opstaat. is toch net zo makkelijk kijke.. dit heb ie ook van youtube.quote:
ik heb er ook wel mijn vraagtekens bij. maar kan voor hem toch alsnog wel intresant zijn?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:47 schreef Zith het volgende:
En dat je echt gelooft dat de maan kleuren heeft![]()
Waar is het toch mis gegaan... De aldi heeft af en toe een telescoop in de aanbieding, koop die maar eens en kijk op een heldere nacht naar de maar, goed genoeg om de kraters van dichtbij te zien - en geen kleur.
Vrij bizarre gedachten, sci fi, maar ik context van dit alles plausible..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:52 schreef Foefna het volgende:
[..]
maargoed.. wat denk je van die elevators dan?
Ik heb helemaal 0 minuten van die youtube gezien, ik heb mn eigen ogen en een telescoop om zelf te checken of de maan kleuren heeft of niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:50 schreef Foefna het volgende:
[..]
ik heb er ook wel mijn vraagtekens bij. maar kan voor hem toch alsnog wel intresant zijn?
trek niet zo snel conclusies pannekoek
en waarschijnlijk heb je alleen de eerste 5 minuten gezien.![]()
Hier.. perfect voorbeeld van dat de maan echt wel meer grijs en bruintinten heeft dan wat getoont werdquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:47 schreef Zith het volgende:
Waar is het toch mis gegaan... De aldi heeft af en toe een telescoop in de aanbieding, koop die maar eens en kijk op een heldere nacht naar de maad, goed genoeg om de kraters van dichtbij te zien - en geen kleur.
Nou me dunkt dat groen is gewoon bos dus!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Hier.. perfect voorbeeld van dat de maan echt wel meer grijs en bruintinten heeft dan wat getoont werd
voor een telescoop spoar ik nog, dus ben benieuwdquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:57 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik heb helemaal 0 minuten van die youtube gezien, ik heb mn eigen ogen en een telescoop om zelf te checken of de maan kleuren heeft of niet.
Nee, het ziet er gewoon groen van de maan mannetjes..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:01 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou me dunkt dat groen is gewoon bos dus!
dat vond ik dus ook super vreemd, lijkt wel google earth op 386 machinequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:04 schreef Ticker het volgende:
En hier een screenshot... uit het virtuele programma wat NASA gebruikt.
Het object op de voorgrond is duidelijk slecht zichtbaar.. beetje playstation 1 tijdperk achtige grafische look.
Maar op de achtergrond zien we een net zo slecht voorbeeld van de maan als dat we van de live feed kregen.
Gaan we nou te horen krijgen dat ze nooit bedoelt hebben dat het echt 'live' feed was, maar simulatie?
En dat we binnen enkele dagen de 'echte' beelden krijgen?
Vaaaag!
lijkt me niet meer dan normaal als t echt zo zou zijn, misschien boek maar eens lezen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:55 schreef Ticker het volgende:
[..]
Vrij bizarre gedachten, sci fi, maar ik context van dit alles plausible..
Maar, en dat is een grote maar. Alleen maar verticale lijnen op foto's. En dat moet ook iets zeggen over de 'toevals factor'.
Daarintegen wel vreemd dat ze exact stoppen en beginnen bij diverse sterren en planeten.
Het moet denk ik vooral functioneel zijn. Een deel van de NASA besteedt wel tijd aan het pimpen van ruimtefoto’s, maar ik denk dat zij geen moeite stoppen om zoiets fotorealistisch te maken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:06 schreef Foefna het volgende:
[..]
dat vond ik dus ook super vreemd, lijkt wel google earth op 386 machine
Laat eens bewijs zien anders geloof ik er geen bal van, net zoals mensen zeggen dat dat ding van vandaag fake isquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:19 schreef Yi-Long het volgende:
NASA is ook 1 grote HOAX, zodat de USA government al dat geld kan witwassen
De aldi heeft soms ook computers, kun je mee beeldbewerken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:47 schreef Zith het volgende:
Waar is het toch mis gegaan... De aldi heeft af en toe een telescoop in de aanbieding, koop die maar eens en kijk op een heldere nacht naar de maad, goed genoeg om de kraters van dichtbij te zien - en geen kleur.
quote:If you observe some particular features on the lunar surface through a telescope you will notice for sure some tiny differences in the hues of the various greys of the surface, as there are many different geological formations composed of different minerals, so there must be a difference, even though very subtle to our eyes, in the color.
http://www.atalaia.org/filipe/moon/colorofthemoon.htm
Ze hadden een dixon camera?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:21 schreef Hardrebel het volgende:
Het signaal is niet zo goed op zo'n afstand Ik neem aan dat ze zwart/wit beeld hebben gebruikt om bandbreedte te besparen. . Het had geen zin om er een bandje in te stoppen omdat dat ding te pletter sloeg. Ook sloeg het in met een snelheid van 10.000 km per uur. Dat gaat zo snel dat je het niet zo snel kan zien. Maar ach conspyracy mensen dien echt overal een coverup in. Als je het had gezien had je ook gezien dat de maan in de studio wel in kleur was. Ook leuk om te zien dat er hier informatie word achtergehouden om de samenzwering te bekrachtigen.
Hoe vaak heb ik gelogen!? Hoe vaak heeft de USA government gelogen!? Daar is je bewijs.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:20 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Laat eens bewijs zien anders geloof ik er geen bal van, net zoals mensen zeggen dat dat ding van vandaag fake is
Dat gaf ik al aan: witwas praktijken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:34 schreef Hardrebel het volgende:
Dan nog blijft de grote vraag aan jullie, waarom zou NASA hier over liegen?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:28 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ze hadden een dixon camera?
De chef beviel de stagiaire nog net voor de 'lift-off' om 'effe snel een camera te halen' en "hier had ie 300 dollar!!"
Zou zo maar kunnen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 02:33 schreef TimMer1981 het volgende:
Ik zal hem je beter vertelllen: die hele maan is nep.
quote:A similar "crazy" idea was put forward in 1959 by Professor Iosif Shklovsky, an eminent scientist, in relation to the "moons" circling around Mars. After carefully weighing up the evidence he concludes that they are both hollow and therefore artificial satellites.
http://www.bibliotecapleyades.net/luna/esp_luna_6.htm
quote:
Eén van die commentaren eronder ook, dat het net lijkt alsof ze inzoomen op een foto.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:17 schreef ToT het volgende:
Ik ben het filmpje aan het kijken, maar ik vind het niet vreemd dat het in zwart-wit is: ten eerste idd om bandbreedte te besparen, en ten tweede worden er wel vaker zwart-wit opnames gebruikt om hogere contrasten te kunnen zien: kleur leidt alleen maar af, zwart-wit is veel duidelijker.
In het leger worden vaak ook zwart-wit foto's van de te bombarderen omgeving gebruikt om goed te kunnen zien wat het nou precies is.
Ja, waarom niet. Misschien moest hij de bus nog halenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 03:01 schreef Ticker het volgende:
Ook die wat oudere man gezien in dat 'internet cafe'?
Die was een beetje beledigd.. of ergens niet echt tevreden over.
Zo'n jongen (leek wel een studentje) wou hem high-5en, maar hij negeerde hem en liep direct na de 'crash' weg.
Ik heb nu even geen tijd om er dieper in te duiken, maar ik vind het wel vrij ver gezocht om meteen te roepen dat het fake is terwijl het ook door mensen met een goede telescoop te zien is en zonder zelf wat dieper in de missie te duiken.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:58 schreef ToT het volgende:
Maar een goede onderzoeker gaat er niet zomaar van uit dat anderen het wel gezien zullen hebben he!
Nee, een goede onderzoeker in BNW kijkt een filmpje en heeft zijn conclusie klaar.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:58 schreef ToT het volgende:
Maar een goede onderzoeker gaat er niet zomaar van uit dat anderen het wel gezien zullen hebben he!
Dat bedoel ik dus.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb nu even geen tijd om er dieper in te duiken, maar ik vind het wel vrij ver gezocht om meteen te roepen dat het fake is terwijl het ook door mensen met een goede telescoop te zien is en zonder zelf wat dieper in de missie te duiken.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, een goede onderzoeker in BNW kijkt een filmpje en heeft zijn conclusie klaar.
Maar effe serieus. De NASA stuurt een ding naar de maan en de hele wetenschappelijke wereld kijkt mee en dan wordt op basis van de uitzending van de NASA beweert dat het ding niet naar de maan is gestuurd.
Dan zit ofwel de hele wetenschappelijke wereld (incl. alle amateur astrologen e.d.) in het complot, of is er misschien toch iets naar de maan gestuurd en is het filmpje echt?
Tja.. als we erbij halen dat de voorgaande tests allemaal uitwezen dat de maan 'gongde' als een bel.. lijkt het me duidelijk waarom we deze beelden zouden krijgen indien dit allemaal echt is gebeurt gister.quote:sydney morning herald news
"kicking up a 10-kilometre-high shower of debris"
"LCROSS and the attached rocket separated, with the larger empty rocket crashing into a permanently dark crater causing a spray of debris. Just behind it, the satellite beamed back live pictures of the impact and the debris plume with colour cameras, before taking the plunge itself, triggering a dust storm one-third the size of the first hit."
CNN website
"But immediate NASA images of the crash produced no sign of the plumes, which were expected to rise six kilometers from the moon's surface, said John Marmie, LCROSS deputy project manager."
Strange, but journalism ain't a science by a long shot. I will wait to see what other info becomes available.
Dus jij gelooft ook de hollow earth theorie? Op aarde zijn er ook genoeg kraters.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:57 schreef Ticker het volgende:
Hoe kan je een krater maken in een massieve buiten korst?
Joh, wie zijn die mensen? Ik wil ze ontmoeten!!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 12:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik heb nu even geen tijd om er dieper in te duiken, maar ik vind het wel vrij ver gezocht om meteen te roepen dat het fake is terwijl het ook door mensen met een goede telescoop te zien is en zonder zelf wat dieper in de missie te duiken.
quote:NASA's Hubble Space Telescope has made a series of observations immediately preceding and following the Lunar Crater Observation and Sensing Satellite (LCROSS) Centaur rocket stage and shepherding spacecraft impacts at the lunar south pole, on October 9 at 7:31 and 7:35 a.m. EDT.
Hubble's Wide Field Camera 3 (WFC3) and Space Telescope Imaging Spectrograph (STIS) were pointed just off the southern limb of the moon to look for a cloud of vaporized material blasted into space by the successive impacts of the rocket booster and spacecraft. The WFC3 images do not show any evidence for a temporary exosphere resulting from the impacts.
Ik zeg niet dat hij geheel hol is, ik zeg alleen wat de 'feiten' zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus jij gelooft ook de hollow earth theorie? Op aarde zijn er ook genoeg kraters.
Verder kun je genoeg filmpjes vinden over experimenten waarbij men een knikker of zo met 10.000 km/uur of whatever afschieten op een stenen plaat / zandbak / whatever. Reken maar dat je keurige kraters krijgt daarmee.
De raket naar de maan moet toch op zijn minst te volgen zijn geweest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:02 schreef Ticker het volgende:
[..]
Joh, wie zijn die mensen? Ik wil ze ontmoeten!!
Ik vind het vrij ver gezocht om ervan uit te gaan dat er meer beelden zijn als de plek van impact op de niet zichtbare zijde van de maan was.
Ongetwijfeld.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De raket naar de maan moet toch op zijn minst te volgen zijn geweest.
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:10 schreef Ticker het volgende:
Hier een leuk voorbeeld van het verschil van kraters op de maan en kraters op aarde:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je de aarde bekijkt.. hebben we een hemellichaam, met aarde rondom.
De maan daarintegen lijkt een massieve laag eromheen te hebben.. met een wat rommelige of soort gesmolten steen laag erover heen.
Maar als je de 'laagste' of 'diepste' laag bekijkt.. kom je niet dieper. En is deze overal zo goed als gelijk.
Last van onmacht?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:24 schreef -jos- het volgende:
[..]
![]()
Massa maan 7,35×1022kg
En jij durft te beweren dat de maan hol is. Of de maan bestaat uit superzwaar materiaal of de gravitatiewet klopt niet, of jij bent dom. Dat laatste dus.
Ik weet de officiele dieptes niet, maar qua visueel opzicht lijkt het nooit dieper te gaan dan diezelfde laag.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:22 schreef ToT het volgende:
Ticker, hoe verklaar je die kraters in die krater dan? Daarbij: zijn er echt gen diepere kraters te vinden op de maan?
Ja, maar er is totaal geen verwachtte impact geweest. Die impactpluim van mijlen hoog.. die was er niet.quote:Daar weer bij: er is geen wind op de maan en de zwaartekracht is veel lager. Kun jij voorspellen hoe materie dat bij de impact losgeslagen is, zich zal gedragen? Een deel zal veel verder wegslingeren als hier op aarde, maar misschien komt een deel ook gewoon helemaal niet ver. Als dat deel weer in die krater valt, vult het dat gewoon op en zal zich een vrij platte laag vormen.
Nee, hij heeft last van begrip van natuurwetten. Iets waar jij gelukkig totaal geen last van hebt.quote:
Het klinkt wel heel 'slim', maar je roept nu dat het neer plempen van een getal 'begrip' is van natuurwetten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee, hij heeft last van begrip van natuurwetten. Iets waar jij gelukkig totaal geen last van hebt.
Nee inderdaad ja, ze faken een maanbeschieting en zijn wel zo dom om 2 verkeerde plaatjes te gebruikenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:30 schreef Ticker het volgende:
[ afbeelding ]
Normaal.. en infrarood.
uhhhh.. zijn dit twee verschillende plaatjes? Komt van 'dezelfde camera'.
Niets komt overeen!
Jij bent al helemaal overtuigd, dus zo gek doen ze het niet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee inderdaad ja, ze faken een maanbeschieting en zijn wel zo dom om 2 verkeerde plaatjes te gebruiken
En andersom.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:30 schreef IHVK het volgende:
Trouwens, als ik zoveel miljard had om een raket inslag te faken zou ik echt beter mijn best doen.
Wat een crappy kwaliteit.
Nee ze houden zulke dingen normaal geheim.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:35 schreef Wombcat het volgende:
En om het zichzelf extra moeilijk te maken gaf de NASA op hun eigen website tips over hoe je als amateur astronoom de inslag kon zien: http://lcross.arc.nasa.gov/observation/amateur.htm
http://edwards-observator(...)g-lcross-impact.htmlquote:What I saw during the LCROSS impact...
The same thing I've been looking at for 3 weeks, a covered telescope... Dang clouds and rain!
quote:I do not think anything went wrong. Nobody or nothing that I am aware of has ever observed a high-velocity direct impact of a 2,000 kg projectile in the vicinity of either Lunar pole. Hence, nobody, including NASA knew what to expect. Many guessed, due to the extremely dry surface, that a significant plume of debris and dust would be kicked up, but it just didn't happen. I'm sure part of the data analysis will include exploring why no observable plume.
Hij plempt niet alleen een getal neer (de massa van de maan, zoals die uit Newton's wetten en empirische waarnemingen kan worden berekend) maar daarmee verbindt ook conclusies aan de theorie dat de maan niet massief is:quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:35 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het klinkt wel heel 'slim', maar je roept nu dat het neer plempen van een getal 'begrip' is van natuurwetten.
Als jij die conclusie onderuit wilt proberen te halen met argumenten en feiten: ga je gang. Maar voorlopig kom je niet verder dan ad hominems.quote:"Of de maan bestaat uit superzwaar materiaal of de gravitatiewet klopt niet, [...]."
Dat kan alleen als er ook argumenten voor en tegen zijn. Waarom zou NASA dingen faken?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:33 schreef Ticker het volgende:
Het zou toch eens wat zijn als de mensen die hier posten met hun one-liners ook eens serieus en integer een discussie aan proberen te gaan.
Kijk, dit zijn goeie punten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 18:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat kan alleen als er ook argumenten voor en tegen zijn. Waarom zou NASA dingen faken?
Heb jij zo veel verstand van infrarood op de maan dat jij denkt te kunnen zien dat het anders is? Ben je er al geweest en ken jij de structuur van de maan door en door?
Wie weet wat de NASA over het hoofd gezien heeft waardoor het niet gegaan is zoals verwacht.
En over de kwaliteit van de camera die mee is gegaan: volgens mij gaat zo'n verbinding ietsje trager dan onze verbinding, denk je dat ze realtime HD 1080 voor ons gaan sturen? Voor zover ik weet hangt er geen XMS glasvezel in de ruimte.
Werk je voor NASA?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:41 schreef oompaloompa het volgende:
volgens mij snap je infrarood niet helemaal...
Heb mn post net geedit met uitleg & je hoeft niet voor nasa te werken om natuurkunde gehad te hebben. (noch om even te google-en)quote:
quote:Ik heb genoeg verstand van infrarood om te weten dat bij het omswitchen naar infrarood dergelijk contouren niet zodanig veranderen dat het totale landschap omslaat.
voorbeeld:
Infrarood Thermal foto van een huis
Ik denk dat er weinig te raden valt wat het object hier betreft.
En dus zie je door de hitte de contouren, zelfde verhaal bij een landschap.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:44 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Heb mn post net geedit met uitleg & je hoeft niet voor nasa te werken om natuurkunde gehad te hebben. (noch om even te google-en)
[..]
Je ziet het raam toch?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 21:44 schreef oompaloompa het volgende:
O wow he, die hoeken lijken totaal niet op elkaar in een normale en een infrarood foto!
Het idee werd gewekt dat het een en dezelfde camera is.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:03 schreef Iblis het volgende:
Om het precies te kunnen vergelijken moet je weten hoe die camera’s van elkaar afhangen, of ze wel (precies) hetzelfde gebied filmen, of ze even ver ingezoomd zijn, en welk deel van het infrarood ze bestrijken.
Als de ene camera iets verder is ingezoomd dan de ander, dan maakt dat natuurlijk uit.
Whoa op die tweede foto zie je rechtboven in de hoek een kratercontour in de infrarood foto maar wanneer je naar de normale foto kijkt is het een glad plafond..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:01 schreef Ticker het volgende:
[..]
En dus zie je door de hitte de contouren, zelfde verhaal bij een landschap.
T'is al opgelost, je hoeft niet door te gaan.
Je zet jezelf wel voor schut he, hoe lang ga je nog laten zien dat je geen besef hebt van waar het nou precies over gaat?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:05 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Whoa op die tweede foto zie je rechtboven in de hoek een kratercontour in de infrarood foto maar wanneer je naar de normale foto kijkt is het een glad plafond..
De NASA nept zelfs fotos van plafonden. Eigenlijk is daar een UFO neergestort maar door de verkeerde (lees nep) foto's vrij te geven denken wij allemaal dat het een normaal inslag-loos plafond is. NWO en lizardmen!!! (doe ik het zo goed?)
Hoe lang ga jij nog ontkennen dat er op het perfect gladde plafond-oppervlak verschillende kleuren te zien zijn op de infrarood foto?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:07 schreef Ticker het volgende:
[..]
Je zet jezelf wel voor schut he, hoe lang ga je nog laten zien dat je geen besef hebt van waar het nou precies over gaat?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoe lang ga jij nog ontkennen dat er op het perfect gladde plafond-oppervlak verschillende kleuren te zien zijn op de infrarood foto?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |