Dan zou ik voor Hong Kong + Macau (+ Shenzhen) gaan natuurlijk. Macau is namelijk gedeeltelijk een exacte kopie van Las Vegas en de rest nog meer over the top casino's winkelcentra etc.quote:Op maandag 28 december 2009 11:00 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Das nou jammer ... dan wordt de vliegtijd ineens een stuk langer ...
Moet een keuze maken tussen Las Vegas en Hong Kong ... Moeilijk moeilijk
Jammer.quote:Op maandag 28 december 2009 10:57 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, er zijn geen directe vluchten vanuit NL / BE naar Las Vegas. Dat is maar een hele kleine marktdus je zal altijd in een grotere stad of hub moeten overstappen.
Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Ik heb een vraagje over het overstappen in Atlanta. Op 11 januari moet ik helaas weer vertrekken uit Buenos Aires om vervolgens via Atlanta naar Amsterdam te vliegen. Nu is het zo dat ik bijna 13 uur moet wachten op het vliegveld van Atlanta, maar is het niet mogelijk om het vliegveld te verlaten en Atlanta city in te gaan?? Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Ik heb het gewone ESTA formulier ingevuld om naar de USA te vliegen.
bvd
ahh super, dacht al dat het kon. Maar ik neem aan dat als in buenos aires mijn bagage word doorgelabeled naar schiphol dat ik die niet hoef op te halen in atlanta? Dat veranderd neem ik aan niet?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 04:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.
Als je vliegt met Delta hoef je je bagage in ieder niet op te halen bij Atlanta. Dat wordt dan doorgelabeld. Is één van de uitzonderingen volgens mij.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 04:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.
Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:38 schreef Thetallguy het volgende:
Dat moet kunnen, en als jij alleen handbagage hebt is het helemaal makkelijk, want dan hoef je nieteens te vragen of je bagage maar tot Frankfurt gelabeld kan worden
Waarschijnlijk wel, maar tegen de tijd dat ze je omroepen ben je al lang en breed thuis.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?
Ja, dat is mogelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?
Zoals ze al zeggen, dat kan prima, maar wel alleen als je alleen handbagage hebt. Aangezien je de maatschappij op kosten jaagt (ervan uitgaande dat je wel gewone bagage bij je hebt, die in dat geval dan weer uit het vliegtuig gehaald moet worden wat een vertraging oplevert) zullen ze niet zo snel je bagage teruggeven. Grote kans dat deze op een latere vlucht naar Schiphol wordt gevlogen en je zelf nog even naar Schiphol mag om deze op te halen...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:35 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Hoi,
Ik wil binnenkort met Lufthansa heen en weer van Amsterdam naar Venetie, omdat zij goedkoper zijn dan KLM. Ik moet dan echter wel in Frankfurt overstappen, wat op zich geen probleem is.
Op de terugweg kan ik voor het goedkoopste tarief echter alleen een ticket krijgen met een lange wachttijd (ca. 4 uur) in Frankfurt.
Mijn vraag is nu: kan ik (ervan uitgaande dat ik alleen handbage heb) op de terugweg gewoon mijn reis afbreken in Frankfurt en op eigen houtje een ICE naar Nederland pakken? Of kom ik dan in de problemen omdat ik officieel al ingecheckt ben voor de vlucht Frankfurt-Amsterdam?
Heb je het al eens meegemaakt dat er koffers aan boord waren van een persoon die niet aan boord was? Die gaan er gewoon uit hoor, maar dat kost je dan wel een hele hoop vertraging, die in dit geval hopelijk voor rekening van de 'uitgestapte' passagier isquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zoals ze al zeggen, dat kan prima, maar wel alleen als je alleen handbagage hebt. Aangezien je de maatschappij op kosten jaagt (ervan uitgaande dat je wel gewone bagage bij je hebt, die in dat geval dan weer uit het vliegtuig gehaald moet worden wat een vertraging oplevert) zullen ze niet zo snel je bagage teruggeven. Grote kans dat deze op een latere vlucht naar Schiphol wordt gevlogen en je zelf nog even naar Schiphol mag om deze op te halen...
Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je vliegt met Delta hoef je je bagage in ieder niet op te halen bij Atlanta. Dat wordt dan doorgelabeld. Is één van de uitzonderingen volgens mij.
Vorig jaar bij Continental: (A'dam -> Houston -> Guatemala City) hoefde het ook nietquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?
En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je het al eens meegemaakt dat er koffers aan boord waren van een persoon die niet aan boord was? Die gaan er gewoon uit hoor, maar dat kost je dan wel een hele hoop vertraging, die in dit geval hopelijk voor rekening van de 'uitgestapte' passagier is
Oh, handigquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....
Normaal wel, het gaat immers dan om bagage die niet bij hun eigenaar zijn (denk aan bagage die de lvucht niet haalt maar de eigenaar wel, of dat de bagage kwijt raakt en later opgestuurd wordt).quote:
Nee. Die regel m.b.t. het ophalen van bagage is als je overstapt naar een andere bestemming in de VS of Canada. De vraagsteller gaf aan dat hij van Buenos Aires naar Amsterdam vliegt. Hij komt dus met een internationale vlucht en vertrekt weer met een internationale vlucht, Zijn bagage wordt automatisch doorgelabeled.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?
Dat doorsturen van bagage naar de eindbestemming gebeurd echter niet standaard, wel wordt het vaak gebruikt, (illegaal, want het is echt wettelijk niet toegestaan om persoonlijke eigendommen achter te houden, valt namelijk onder het strafrecht), om mensen te dwingen om een vergoeding te betalen voor het onderscheppen van de bagage (civiel recht, omdat je in strijd zou zijn met de voorwaarden).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....
Geen idee of het veel gebeurt of niet, ik kan het me wel voorstellen als ontmoedigings strategie.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat doorsturen van bagage naar de eindbestemming gebeurd echter niet standaard, wel wordt het vaak gebruikt, (illegaal, want het is echt wettelijk niet toegestaan om persoonlijke eigendommen achter te houden, valt namelijk onder het strafrecht), om mensen te dwingen om een vergoeding te betalen voor het onderscheppen van de bagage (civiel recht, omdat je in strijd zou zijn met de voorwaarden).
Als ik de baas mag geloven is het aantal mensen dat dat soort slimme trucs gebruikt vrij sterk gestegen en moet er dus iets tegen gedaan worden, dat is duidelijk. Of een boete wel stand houdt, geen idee. uiteraard moet er wel redelijk mee omgesprongen worden, een gemiste vlucht buiten jouw schuld om mag geen reden zijn om je een betere manier van reizen inclusief je koffer te weigeren. Echter in het geval van de vraagsteller, die koopt voor een lager bedrag een ticket waar nu eenmaal bepaalde voorwaarden aan zitten, in dit geval wachten op een vliegveld voor 4 uur. Wil je dat niet, dan koop je dat duurdere ticket.quote:Al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk wel iets zie in het berekenen van een boetebedrag als men door hun acties de luchtvaartmaatschappij op kosten jaagt voor het onderscheppen van de bagage, aan de andere kant, de luchtvaartmaatschappij biedt op het land van vertrek geen mogelijkheid om de bagage maar tot een bepaalde bestemming te labelen, zelfs niet bij een vertraging waardoor je je aansluitende vlucht niet haalt. (Alhoewel eerlijkheid gebied te zeggen dat KLM, na wat overredingskracht ook inzag dat het hun fout was dat ik de vlucht gemist had en ik niet 3 uur op de volgende wilde wachten en ik ook met de trein verder kon).
Bij geen enkele maatschappij lijkt me. Geen kosten/moeite voor hun, geen redelijke basis voor een naheffing.quote:Als je alleen handbagage hebt verstoor je het vluchtproces echter niet, en zal je ook niet nabelast kunnen worden. Niet bij KLM, niet bij Lufthansa.
Op vluchten vanaf Dusseldorf zit ik regelmatig met meerdere Nederlanders in het toestel die op doorreis zijn naar een verre bestemming, en allemaal om dezelfde reden dat het goedkoper is. Dit is vanaf Dusseldorf, ik kan mij indenken dat vanaf andere Duitse bestemmingen ook wel een flink aantal Nederlanders zal zitten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:31 schreef The_stranger het volgende:
Als ik de baas mag geloven is het aantal mensen dat dat soort slimme trucs gebruikt vrij sterk gestegen en moet er dus iets tegen gedaan worden, dat is duidelijk. Of een boete wel stand houdt, geen idee. uiteraard moet er wel redelijk mee omgesprongen worden, een gemiste vlucht buiten jouw schuld om mag geen reden zijn om je een betere manier van reizen inclusief je koffer te weigeren. Echter in het geval van de vraagsteller, die koopt voor een lager bedrag een ticket waar nu eenmaal bepaalde voorwaarden aan zitten, in dit geval wachten op een vliegveld voor 4 uur. Wil je dat niet, dan koop je dat duurdere ticket.
De compensatie hangt van allerlei factoren af waardoor het indienen van een claim ingewikkeld is. Een organisatie die daarbij helpt is http://www.euclaim.nl/quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu heb ik wel eens gehoord dat ook vliegtuigmaatschappijen een compensatie aanbieden bij het oplopen van een flinke vertraging. Maar ik kon er niet helemaal uit wat betreft het hoe en wat. Wat moet ik precies doen?
Ik ga het even bekijken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:01 schreef jaco het volgende:
[..]
De compensatie hangt van allerlei factoren af waardoor het indienen van een claim ingewikkeld is. Een organisatie die daarbij helpt is http://www.euclaim.nl/
Ik raad je aan om die site in ieder geval even te bezoeken, want ze hebben een 'calculator' waarmee je kunt nagaan of deze vertraging uberhaupt voor vergoeding in aanmerking komt.
Als ik het goed herinner moet de vertraging op zo'n lange vlucht 4 uur of meer bedragen. De vertraging die jij noemt valt eerlijk gezegd wel mee, hoewel het erg vervelend is.
iemand?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:48 schreef Blik het volgende:
Iemand ervaring met de Boeing 777-300 van de KLM? Ik mag daar ongeveer 13 uur in vertoeven komende zomer
www.seatguru.comquote:
Ok. Ik vind het echt een donders mooi vliegtuigquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:57 schreef Blik het volgende:
[..]
uiteraard al gekeken, maar meer in het algemeen.
20 kilo voor handbagage gaat je denk ik niet lukken, helemaal niet op de lokale vluchten. Waarom heb je in hemelsnaam 20 kilo handbagage bij? Heb je dan ook nog 20 kilo ruimbagage? Anders zou ik je aanraden om iets meer in je ruimbagage te stoppen, doen ze vaak niet heel moeilijk over.quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoe gaat het met handbagage? Ik heb binnenkort een lange vlucht van Xiamen naar Dusseldorf met een overstap in Beijing en Amsterdam en ik heb nu een vrij forse tas gekocht die net iets groter is dan de maximale afmetingen van China Southern 55*40*20 en ook wel een kilo of 20 weegt (nogal wat neppe boeken uit china die ook niet makkelijk verzonden kunnen worden naar NL). Weet iemand of ze hier moeilijk over kunnen doen? Ik heb er ook een laptop inzitten en ik heb ook nog een gitaar tas mee. Natuurlijk geen zin om onderweg spullen te moeten weggooien vanwege lastige mensen na het inchecken.
Weggooien is hoe dan ook niet nodig, want je krijgt de gelegenheid om de forse tas (tegen bijbetaling) als 2de ruimbagagestuk in te checken. Zorg dus dat je ook een kleinere tas mee hebt en een plan wat je als je handbagage bij je wilt hebben tijdens de reis.quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoe gaat het met handbagage? Ik heb binnenkort een lange vlucht van Xiamen naar Dusseldorf met een overstap in Beijing en Amsterdam en ik heb nu een vrij forse tas gekocht die net iets groter is dan de maximale afmetingen van China Southern 55*40*20 en ook wel een kilo of 20 weegt (nogal wat neppe boeken uit china die ook niet makkelijk verzonden kunnen worden naar NL). Weet iemand of ze hier moeilijk over kunnen doen? Ik heb er ook een laptop inzitten en ik heb ook nog een gitaar tas mee. Natuurlijk geen zin om onderweg spullen te moeten weggooien vanwege lastige mensen na het inchecken.
Denk dat de stewardessen er wel een probleem van kunnen maken als je die tas boven in de bagageruimte wil leggen. Wordt een zware klus met 20 kilo, en dan nog de vraag of de ruimte het gewicht houd...quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Het gewicht van je handbagage heeft trouwens geen maximum en het wordt bovendien nergens gewogen. De afmetingen kunnen wel een probleem worden, vooral als de vlucht volgeboekt is. Het is ook mogelijk dat je aan de gate alsnog wordt verzocht de tas af te geven.
Er zit een maximum gewicht aan. Bij KLM 12 kilo meen ik. Bij bijvoorbeeld Cathay Pacific 7 kilo. Op zich zullen die bagage bakken het wel houden.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk dat de stewardessen er wel een probleem van kunnen maken als je die tas boven in de bagageruimte wil leggen. Wordt een zware klus met 20 kilo, en dan nog de vraag of de ruimte het gewicht houd...
In transit passeer je toch geen douane? Geen probleem dus. De keren dat ik in transit in Dubai was moest ik althans nooit mijn pas bovenhalen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Hoothoot het volgende:
Even een vraagje:
Ik wil eind van dit jaar naar India, via Dubai vind ik momenteel de goedkoopste tickets. Niet dat ik nu al wil boeken, ik hou het alleen een beetje in de gaten.
Maar: ik heb een stempel van Israel in mn paspoort staan, ik weet dat ik daarmee Dubai (en meer landen) niet in kom, maar hoe zit het met overstappen? Moet je dan weer door de douane en opnieuw inchecken, of blijf je achter de douane?
Als je achter de douane blijft hoef je je geen zorgen te maken, dan kom je niet door de paspoortcontrole, ik ga er dan wel even vanuit dat je bij Emirates hebt geboekt en een doorvlucht hebt bij Emirates welke je op een ticket hebt gekocht. Dan wordt alles doorgelabeld en kan je 'airside' blijven.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Hoothoot het volgende:
Even een vraagje:
Ik wil eind van dit jaar naar India, via Dubai vind ik momenteel de goedkoopste tickets. Niet dat ik nu al wil boeken, ik hou het alleen een beetje in de gaten.
Maar: ik heb een stempel van Israel in mn paspoort staan, ik weet dat ik daarmee Dubai (en meer landen) niet in kom, maar hoe zit het met overstappen? Moet je dan weer door de douane en opnieuw inchecken, of blijf je achter de douane?
Ik vind die vertragen eigenlijk nog wel meevallen. Afgelopen zomer een vertraging van meer dan 25 uur gehad op Curacao naar Amsterdam. EUclaim is er wel druk mee bezig om 3600 euro los te peuteren bij KLM.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoi![]()
Afgelopen dinsdag zijn wij van Bangkok naar Amsterdam gevlogen, via Parijs. We zouden volgens de planning om 08:35 uur aan moeten komen in Amsterdam, maar zijn uiteindelijk om 12:00 uur geland. Behoorlijke vertraging dus.
Nu heb ik wel eens gehoord dat ook vliegtuigmaatschappijen een compensatie aanbieden bij het oplopen van een flinke vertraging. Maar ik kon er niet helemaal uit wat betreft het hoe en wat. Wat moet ik precies doen?
We vlogen met Air France/KLM, maar op hun websites kan ik niet goed vinden waar ik zijn moet.
Alvast bedankt voor de tips!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |