abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76126082
En een directe vlucht van Peking naar Brussel is maar 362 euro, zonder over te stappen. Tokyo - Brussel is dan weer minstens 1000 euro. Amsterdam is wel duur zeg .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2009 00:15:36 ]
pi_76126933
quote:
Op maandag 28 december 2009 00:07 schreef Sloggi het volgende:
En een directe vlucht van Peking naar Brussel is maar 362 euro, zonder over te stappen. Tokyo - Brussel is dan weer minstens 1000 euro. Amsterdam is wel duur zeg .
Twee opmerkingen:

TIcketprijzen veranderen soms wel een paar keer per dag, dus check het met tussenpozen nog een paar keer om een goed beeld te krijgen.

Op sommige routes geldt een bepaald luchtvaartverdrag of heersen om een andere reden monopolies. Ook zijn bepaalde luchthavens klein, zodat het aanbod van vluchten beperkt is. Deze steden zullen daarom zelden of nooit goedkope vluchten bieden. Ook om deze reden loont het dus om regelmatig te checken zodat je een beeld krijgt van de markt en die steden kunt vermijden in je planning voor de terugreis.
pi_76127211
Bedankt voor je tips. Mocht het er ooit van komen kan ik dus het beste in Peking kijken of ik een relatief goedkoop ticket van Japan naar Europa kan krijgen, anders is het beter vanuit Peking terug te vliegen (of nog iets geks ondernemen mocht ik geld over hebben).

Tokyo is buitenproportioneel duur, jammer genoeg.

Bedankt .

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2009 00:44:18 ]
pi_76127293
En inderdaad, zoeken loont: Tokyo - Frankfurt, één tussenstop: 389 euro. De directe vlucht is overigens dik 1700 euro duurder...
pi_76132976
Hee allemaal,

ik hoop dat mijn vraag hier goed staat: ik ben aan het zoeken naar vluchten naar Las Vegas, maar ik zie eigenlijk overal waar ik kijk vluchten met 1 stopover ergens. Ik vroeg me af: zijn er directe vluchten naar Las Vegas vanuit NL / BE / DUI?

Alvast bedankt!
pi_76133041
Nee, er zijn geen directe vluchten vanuit NL / BE naar Las Vegas. Dat is maar een hele kleine marktdus je zal altijd in een grotere stad of hub moeten overstappen.
pi_76133119
Das nou jammer ... dan wordt de vliegtijd ineens een stuk langer ...

Moet een keuze maken tussen Las Vegas en Hong Kong ... Moeilijk moeilijk
pi_76133338
quote:
Op maandag 28 december 2009 11:00 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Das nou jammer ... dan wordt de vliegtijd ineens een stuk langer ...

Moet een keuze maken tussen Las Vegas en Hong Kong ... Moeilijk moeilijk

Dan zou ik voor Hong Kong + Macau (+ Shenzhen) gaan natuurlijk. Macau is namelijk gedeeltelijk een exacte kopie van Las Vegas en de rest nog meer over the top casino's winkelcentra etc.

Dit is Macau en dit is Las Vegas
pi_76133662
Wat grappig liggen Macau en Hong Kong ver uit elkaar of is dit goed te doen? We zijn namelijk aan het kijken naar een vakantie voor 6 personen: 2 maakt het niet uit, 2 Las Vegas en ik en mijn vriend Hong Kong. Als ik die anderen nou kan overtuigen dat ze naar Las Vegas in Hong Kong kunnen dan heb ik weer een extra voordeel
pi_76133726
Macau is een uurtje varen vanaf Hong Kong en een enkeltje kost ongeveer ¤10
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76133778
Geweldig! ik denk dat het Hong Kong wordt Vliegafstanden zijn beter en uiteindelijk kun je hetzelfde zien en meer Ik heb er nu al zin in! Bedankt voor de info!

Nog een goede tip voor een betaalbaar hotel (dus met eigen voorzieningen) in Hong Kong? Een stukje met de trein / metro is niet erg. Of een wijk waar we wel / niet moeten zitten?
pi_76414391
Ik heb een vraagje over het overstappen in Atlanta. Op 11 januari moet ik helaas weer vertrekken uit Buenos Aires om vervolgens via Atlanta naar Amsterdam te vliegen. Nu is het zo dat ik bijna 13 uur moet wachten op het vliegveld van Atlanta, maar is het niet mogelijk om het vliegveld te verlaten en Atlanta city in te gaan?? Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Ik heb het gewone ESTA formulier ingevuld om naar de USA te vliegen.

bvd
pi_76424805
quote:
Op maandag 28 december 2009 10:57 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, er zijn geen directe vluchten vanuit NL / BE naar Las Vegas. Dat is maar een hele kleine marktdus je zal altijd in een grotere stad of hub moeten overstappen.
Jammer.
pi_76426476
quote:
Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Ik heb een vraagje over het overstappen in Atlanta. Op 11 januari moet ik helaas weer vertrekken uit Buenos Aires om vervolgens via Atlanta naar Amsterdam te vliegen. Nu is het zo dat ik bijna 13 uur moet wachten op het vliegveld van Atlanta, maar is het niet mogelijk om het vliegveld te verlaten en Atlanta city in te gaan?? Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Ik heb het gewone ESTA formulier ingevuld om naar de USA te vliegen.

bvd
Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_76426549
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 04:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.
ahh super, dacht al dat het kon. Maar ik neem aan dat als in buenos aires mijn bagage word doorgelabeled naar schiphol dat ik die niet hoef op te halen in atlanta? Dat veranderd neem ik aan niet?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:35:07 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_76428135
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 04:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.
Als je vliegt met Delta hoef je je bagage in ieder niet op te halen bij Atlanta. Dat wordt dan doorgelabeld. Is één van de uitzonderingen volgens mij.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:48:24 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_76428431
Iemand ervaring met de Boeing 777-300 van de KLM? Ik mag daar ongeveer 13 uur in vertoeven komende zomer
pi_76429552
Hoi,

Ik wil binnenkort met Lufthansa heen en weer van Amsterdam naar Venetie, omdat zij goedkoper zijn dan KLM. Ik moet dan echter wel in Frankfurt overstappen, wat op zich geen probleem is.

Op de terugweg kan ik voor het goedkoopste tarief echter alleen een ticket krijgen met een lange wachttijd (ca. 4 uur) in Frankfurt.

Mijn vraag is nu: kan ik (ervan uitgaande dat ik alleen handbage heb) op de terugweg gewoon mijn reis afbreken in Frankfurt en op eigen houtje een ICE naar Nederland pakken? Of kom ik dan in de problemen omdat ik officieel al ingecheckt ben voor de vlucht Frankfurt-Amsterdam?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_76429632
Dat moet kunnen, en als jij alleen handbagage hebt is het helemaal makkelijk, want dan hoef je nieteens te vragen of je bagage maar tot Frankfurt gelabeld kan worden
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76429788
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:38 schreef Thetallguy het volgende:
Dat moet kunnen, en als jij alleen handbagage hebt is het helemaal makkelijk, want dan hoef je nieteens te vragen of je bagage maar tot Frankfurt gelabeld kan worden
Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 10:49:35 #221
45833 crew  Fogel
pi_76429906
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?
Waarschijnlijk wel, maar tegen de tijd dat ze je omroepen ben je al lang en breed thuis.
En dreigen dat ze je baggage van boord gaan halen schiet ook niet op als je alleen handbagagge hebt natuurlijk
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_76430746
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?
Ja, dat is mogelijk.

De ICE gaat trouwens 1 x per uur, zodat je daar waarschijnlijk ook op moet wachten en vaak moet je ook nog eens 40 minuten overstappen in Keulen.

Kun je de tijd niet beter besteden met een kort bezoek aan Frankfurt? De metro/stadstrein kost maar 10 a 15 minuten naar het Centraal Station. Direkt in de buurt daarvan is het historische centrum en bevinden zich een paar musea.
pi_76431507
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:35 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Hoi,

Ik wil binnenkort met Lufthansa heen en weer van Amsterdam naar Venetie, omdat zij goedkoper zijn dan KLM. Ik moet dan echter wel in Frankfurt overstappen, wat op zich geen probleem is.

Op de terugweg kan ik voor het goedkoopste tarief echter alleen een ticket krijgen met een lange wachttijd (ca. 4 uur) in Frankfurt.

Mijn vraag is nu: kan ik (ervan uitgaande dat ik alleen handbage heb) op de terugweg gewoon mijn reis afbreken in Frankfurt en op eigen houtje een ICE naar Nederland pakken? Of kom ik dan in de problemen omdat ik officieel al ingecheckt ben voor de vlucht Frankfurt-Amsterdam?
Zoals ze al zeggen, dat kan prima, maar wel alleen als je alleen handbagage hebt. Aangezien je de maatschappij op kosten jaagt (ervan uitgaande dat je wel gewone bagage bij je hebt, die in dat geval dan weer uit het vliegtuig gehaald moet worden wat een vertraging oplevert) zullen ze niet zo snel je bagage teruggeven. Grote kans dat deze op een latere vlucht naar Schiphol wordt gevlogen en je zelf nog even naar Schiphol mag om deze op te halen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_76431863
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Zoals ze al zeggen, dat kan prima, maar wel alleen als je alleen handbagage hebt. Aangezien je de maatschappij op kosten jaagt (ervan uitgaande dat je wel gewone bagage bij je hebt, die in dat geval dan weer uit het vliegtuig gehaald moet worden wat een vertraging oplevert) zullen ze niet zo snel je bagage teruggeven. Grote kans dat deze op een latere vlucht naar Schiphol wordt gevlogen en je zelf nog even naar Schiphol mag om deze op te halen...
Heb je het al eens meegemaakt dat er koffers aan boord waren van een persoon die niet aan boord was? Die gaan er gewoon uit hoor, maar dat kost je dan wel een hele hoop vertraging, die in dit geval hopelijk voor rekening van de 'uitgestapte' passagier is
pi_76445187
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:35 schreef Blik het volgende:

[..]

Als je vliegt met Delta hoef je je bagage in ieder niet op te halen bij Atlanta. Dat wordt dan doorgelabeld. Is één van de uitzonderingen volgens mij.
Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_76445249
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?
Vorig jaar bij Continental: (A'dam -> Houston -> Guatemala City) hoefde het ook niet
pi_76445674
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je het al eens meegemaakt dat er koffers aan boord waren van een persoon die niet aan boord was? Die gaan er gewoon uit hoor, maar dat kost je dan wel een hele hoop vertraging, die in dit geval hopelijk voor rekening van de 'uitgestapte' passagier is
En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_76446047
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....
Oh, handig
pi_76446288
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Oh, handig
Normaal wel, het gaat immers dan om bagage die niet bij hun eigenaar zijn (denk aan bagage die de lvucht niet haalt maar de eigenaar wel, of dat de bagage kwijt raakt en later opgestuurd wordt).

In dit geval zou het gebruikt kunnen worden om dat soort praktijken (een ticket van A naar B naar C kopen maar in B afstappen) te ontmoedigen. Of ze dat ook doen, geen idee...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_76450026
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?
Nee. Die regel m.b.t. het ophalen van bagage is als je overstapt naar een andere bestemming in de VS of Canada. De vraagsteller gaf aan dat hij van Buenos Aires naar Amsterdam vliegt. Hij komt dus met een internationale vlucht en vertrekt weer met een internationale vlucht, Zijn bagage wordt automatisch doorgelabeled.

De vraagsteller moet er wel aan denken om naast het visa waiver formulier ook een US Customs formulier in te vullen, ook al zal de cabin crew aangeven dat dit voor een internationale transfer niet hoeft.

De US Customs medewerker zal misschien wat vragen hebben als een buitenlander met alleen wat handbagage de luchthaven verlaat. Zorg dat je een helder antwoord klaar hebt over wat je in Atlanta wilt doen en zien, dan moet het verder geen probleem zijn.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 20:38:56 #231
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76454325
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:38 schreef The_stranger het volgende:

[..]

En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....
Dat doorsturen van bagage naar de eindbestemming gebeurd echter niet standaard, wel wordt het vaak gebruikt, (illegaal, want het is echt wettelijk niet toegestaan om persoonlijke eigendommen achter te houden, valt namelijk onder het strafrecht), om mensen te dwingen om een vergoeding te betalen voor het onderscheppen van de bagage (civiel recht, omdat je in strijd zou zijn met de voorwaarden).

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk wel iets zie in het berekenen van een boetebedrag als men door hun acties de luchtvaartmaatschappij op kosten jaagt voor het onderscheppen van de bagage, aan de andere kant, de luchtvaartmaatschappij biedt op het land van vertrek geen mogelijkheid om de bagage maar tot een bepaalde bestemming te labelen, zelfs niet bij een vertraging waardoor je je aansluitende vlucht niet haalt. (Alhoewel eerlijkheid gebied te zeggen dat KLM, na wat overredingskracht ook inzag dat het hun fout was dat ik de vlucht gemist had en ik niet 3 uur op de volgende wilde wachten en ik ook met de trein verder kon).

Als je alleen handbagage hebt verstoor je het vluchtproces echter niet, en zal je ook niet nabelast kunnen worden. Niet bij KLM, niet bij Lufthansa.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76474460
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat doorsturen van bagage naar de eindbestemming gebeurd echter niet standaard, wel wordt het vaak gebruikt, (illegaal, want het is echt wettelijk niet toegestaan om persoonlijke eigendommen achter te houden, valt namelijk onder het strafrecht), om mensen te dwingen om een vergoeding te betalen voor het onderscheppen van de bagage (civiel recht, omdat je in strijd zou zijn met de voorwaarden).
Geen idee of het veel gebeurt of niet, ik kan het me wel voorstellen als ontmoedigings strategie.
quote:
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk wel iets zie in het berekenen van een boetebedrag als men door hun acties de luchtvaartmaatschappij op kosten jaagt voor het onderscheppen van de bagage, aan de andere kant, de luchtvaartmaatschappij biedt op het land van vertrek geen mogelijkheid om de bagage maar tot een bepaalde bestemming te labelen, zelfs niet bij een vertraging waardoor je je aansluitende vlucht niet haalt. (Alhoewel eerlijkheid gebied te zeggen dat KLM, na wat overredingskracht ook inzag dat het hun fout was dat ik de vlucht gemist had en ik niet 3 uur op de volgende wilde wachten en ik ook met de trein verder kon).
Als ik de baas mag geloven is het aantal mensen dat dat soort slimme trucs gebruikt vrij sterk gestegen en moet er dus iets tegen gedaan worden, dat is duidelijk. Of een boete wel stand houdt, geen idee. uiteraard moet er wel redelijk mee omgesprongen worden, een gemiste vlucht buiten jouw schuld om mag geen reden zijn om je een betere manier van reizen inclusief je koffer te weigeren. Echter in het geval van de vraagsteller, die koopt voor een lager bedrag een ticket waar nu eenmaal bepaalde voorwaarden aan zitten, in dit geval wachten op een vliegveld voor 4 uur. Wil je dat niet, dan koop je dat duurdere ticket.
quote:
Als je alleen handbagage hebt verstoor je het vluchtproces echter niet, en zal je ook niet nabelast kunnen worden. Niet bij KLM, niet bij Lufthansa.
Bij geen enkele maatschappij lijkt me. Geen kosten/moeite voor hun, geen redelijke basis voor een naheffing.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:34:16 #233
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76498480
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:31 schreef The_stranger het volgende:

Als ik de baas mag geloven is het aantal mensen dat dat soort slimme trucs gebruikt vrij sterk gestegen en moet er dus iets tegen gedaan worden, dat is duidelijk. Of een boete wel stand houdt, geen idee. uiteraard moet er wel redelijk mee omgesprongen worden, een gemiste vlucht buiten jouw schuld om mag geen reden zijn om je een betere manier van reizen inclusief je koffer te weigeren. Echter in het geval van de vraagsteller, die koopt voor een lager bedrag een ticket waar nu eenmaal bepaalde voorwaarden aan zitten, in dit geval wachten op een vliegveld voor 4 uur. Wil je dat niet, dan koop je dat duurdere ticket.

Op vluchten vanaf Dusseldorf zit ik regelmatig met meerdere Nederlanders in het toestel die op doorreis zijn naar een verre bestemming, en allemaal om dezelfde reden dat het goedkoper is. Dit is vanaf Dusseldorf, ik kan mij indenken dat vanaf andere Duitse bestemmingen ook wel een flink aantal Nederlanders zal zitten.
Dus er wordt, en in mijn ogen terecht, gebruik gemaakt van de goedkopere tickeprijs met vertrek vanaf een Duitse luchthaven.
Dat daar voorwaarden aan verbonden zijn als het uitvoeren in de couponvolgorde vindt ik ook eigenlijk wel normaal, en op Amsterdam kon ik met enige overredingskracht het ook wel voor elkaar krijgen, maar het had KLM minder tijd en moeite gekost als ze enige vrijheid hadden gegeven op de verre bestemming om in verband met de vertraging de bagage uitsluitend tot Amsterdam te labelen. Maar op de verre bestemmingen hebben de lokale medewerkers daar geen enkele mogelijkheid toe, dit om het vele 'misbruik' tegen te gaan.......

Dus voor de vraagsteller, als je geen bagage inchecked, geen probleem, doe je dat wel, dan kan je wellicht met overtuigingskracht en dreigen met de juiste middelen je koffer wel terugkrijgen, maar zal je dat in ieder geval veel tijd en stress mee kwijt zijn, en dat lijkt mij niet de juiste afsluiting van een trip.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 12:48:45 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_76519094
Hoi

Afgelopen dinsdag zijn wij van Bangkok naar Amsterdam gevlogen, via Parijs. We zouden volgens de planning om 08:35 uur aan moeten komen in Amsterdam, maar zijn uiteindelijk om 12:00 uur geland. Behoorlijke vertraging dus.

Nu heb ik wel eens gehoord dat ook vliegtuigmaatschappijen een compensatie aanbieden bij het oplopen van een flinke vertraging. Maar ik kon er niet helemaal uit wat betreft het hoe en wat. Wat moet ik precies doen?

We vlogen met Air France/KLM, maar op hun websites kan ik niet goed vinden waar ik zijn moet.

Alvast bedankt voor de tips!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_76519513
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu heb ik wel eens gehoord dat ook vliegtuigmaatschappijen een compensatie aanbieden bij het oplopen van een flinke vertraging. Maar ik kon er niet helemaal uit wat betreft het hoe en wat. Wat moet ik precies doen?
De compensatie hangt van allerlei factoren af waardoor het indienen van een claim ingewikkeld is. Een organisatie die daarbij helpt is http://www.euclaim.nl/

Ik raad je aan om die site in ieder geval even te bezoeken, want ze hebben een 'calculator' waarmee je kunt nagaan of deze vertraging uberhaupt voor vergoeding in aanmerking komt.

Als ik het goed herinner moet de vertraging op zo'n lange vlucht 4 uur of meer bedragen. De vertraging die jij noemt valt eerlijk gezegd wel mee, hoewel het erg vervelend is.
  Moderator donderdag 7 januari 2010 @ 13:03:51 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_76519600
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:01 schreef jaco het volgende:

[..]

De compensatie hangt van allerlei factoren af waardoor het indienen van een claim ingewikkeld is. Een organisatie die daarbij helpt is http://www.euclaim.nl/

Ik raad je aan om die site in ieder geval even te bezoeken, want ze hebben een 'calculator' waarmee je kunt nagaan of deze vertraging uberhaupt voor vergoeding in aanmerking komt.

Als ik het goed herinner moet de vertraging op zo'n lange vlucht 4 uur of meer bedragen. De vertraging die jij noemt valt eerlijk gezegd wel mee, hoewel het erg vervelend is.
Ik ga het even bekijken.

Het valt, relatief gezien ook wel mee. Het zou best kunnen dat we niet in aanmerking komen voor vergoeding. Er was geloof ik ook sprake van externe factoren waardoor we niet konden vertrekken. Dus dat zal ook wel meespelen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 7 januari 2010 @ 13:13:15 #237
62913 Blik
The one and Only!
pi_76519931
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:48 schreef Blik het volgende:
Iemand ervaring met de Boeing 777-300 van de KLM? Ik mag daar ongeveer 13 uur in vertoeven komende zomer
iemand?
pi_76525133
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:13 schreef Blik het volgende:

[..]

iemand?
www.seatguru.com
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:57:21 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_76525940
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

www.seatguru.com
uiteraard al gekeken, maar meer in het algemeen.
pi_76527555
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:57 schreef Blik het volgende:

[..]

uiteraard al gekeken, maar meer in het algemeen.
Ok. Ik vind het echt een donders mooi vliegtuig
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77040786
Hoe gaat het met handbagage? Ik heb binnenkort een lange vlucht van Xiamen naar Dusseldorf met een overstap in Beijing en Amsterdam en ik heb nu een vrij forse tas gekocht die net iets groter is dan de maximale afmetingen van China Southern 55*40*20 en ook wel een kilo of 20 weegt (nogal wat neppe boeken uit china die ook niet makkelijk verzonden kunnen worden naar NL). Weet iemand of ze hier moeilijk over kunnen doen? Ik heb er ook een laptop inzitten en ik heb ook nog een gitaar tas mee. Natuurlijk geen zin om onderweg spullen te moeten weggooien vanwege lastige mensen na het inchecken.
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_77041101
je zoekt nogal de randen op van wat mogelijk is. Volgens mij zal het ervan afhangen in wat voor bui de dames en heren bij de incheck/ gate zullen zijn.
Die laptop maakt niets uit, die moet je er alleen bij de scanner uithalen
Wat de regels voor gitaren zijn weet ik niet.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 20 januari 2010 @ 08:43:22 #244
62913 Blik
The one and Only!
pi_77041312
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoe gaat het met handbagage? Ik heb binnenkort een lange vlucht van Xiamen naar Dusseldorf met een overstap in Beijing en Amsterdam en ik heb nu een vrij forse tas gekocht die net iets groter is dan de maximale afmetingen van China Southern 55*40*20 en ook wel een kilo of 20 weegt (nogal wat neppe boeken uit china die ook niet makkelijk verzonden kunnen worden naar NL). Weet iemand of ze hier moeilijk over kunnen doen? Ik heb er ook een laptop inzitten en ik heb ook nog een gitaar tas mee. Natuurlijk geen zin om onderweg spullen te moeten weggooien vanwege lastige mensen na het inchecken.
20 kilo voor handbagage gaat je denk ik niet lukken, helemaal niet op de lokale vluchten. Waarom heb je in hemelsnaam 20 kilo handbagage bij? Heb je dan ook nog 20 kilo ruimbagage? Anders zou ik je aanraden om iets meer in je ruimbagage te stoppen, doen ze vaak niet heel moeilijk over.
pi_77042932
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoe gaat het met handbagage? Ik heb binnenkort een lange vlucht van Xiamen naar Dusseldorf met een overstap in Beijing en Amsterdam en ik heb nu een vrij forse tas gekocht die net iets groter is dan de maximale afmetingen van China Southern 55*40*20 en ook wel een kilo of 20 weegt (nogal wat neppe boeken uit china die ook niet makkelijk verzonden kunnen worden naar NL). Weet iemand of ze hier moeilijk over kunnen doen? Ik heb er ook een laptop inzitten en ik heb ook nog een gitaar tas mee. Natuurlijk geen zin om onderweg spullen te moeten weggooien vanwege lastige mensen na het inchecken.
Weggooien is hoe dan ook niet nodig, want je krijgt de gelegenheid om de forse tas (tegen bijbetaling) als 2de ruimbagagestuk in te checken. Zorg dus dat je ook een kleinere tas mee hebt en een plan wat je als je handbagage bij je wilt hebben tijdens de reis.

Het gewicht van je handbagage heeft trouwens geen maximum en het wordt bovendien nergens gewogen. De afmetingen kunnen wel een probleem worden, vooral als de vlucht volgeboekt is. Het is ook mogelijk dat je aan de gate alsnog wordt verzocht de tas af te geven.

De gitaar geldt als bijzondere bagage. Bij de KLM moet dit uiterlijk 48 uur van te voren worden aangemeld en goedgekeurd. Ik zou daarom even nagaan hoe dit bij China Southern zit.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:30:35 #246
62913 Blik
The one and Only!
pi_77043442
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:11 schreef jaco het volgende:

[..]

Het gewicht van je handbagage heeft trouwens geen maximum en het wordt bovendien nergens gewogen. De afmetingen kunnen wel een probleem worden, vooral als de vlucht volgeboekt is. Het is ook mogelijk dat je aan de gate alsnog wordt verzocht de tas af te geven.

Denk dat de stewardessen er wel een probleem van kunnen maken als je die tas boven in de bagageruimte wil leggen. Wordt een zware klus met 20 kilo, en dan nog de vraag of de ruimte het gewicht houd...
pi_77045459
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Blik het volgende:

[..]

Denk dat de stewardessen er wel een probleem van kunnen maken als je die tas boven in de bagageruimte wil leggen. Wordt een zware klus met 20 kilo, en dan nog de vraag of de ruimte het gewicht houd...
Er zit een maximum gewicht aan. Bij KLM 12 kilo meen ik. Bij bijvoorbeeld Cathay Pacific 7 kilo. Op zich zullen die bagage bakken het wel houden.

Heb overigens al een aantal keren bij KLM in Manila meegemaakt dat passagiers verzocht werden zelf de bakken dicht te doen. Aziaten hebben nogal eens de neiging nogal wat handbagage mee te nemen en de stewards en stewardessen zijn zuinig met hun rug .
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:54:56 #248
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77046347
Als je tas handbagage niet zo groot lijkt kan je prima zoveel kilo erin stoppen als je wilt, dat zal bij de gate echt niet opgemerkt worden. Mijn tassen zijn aan de gate nog nooit gewogen, en ook niet in de afmetingenbak gestopt, hoewel deze wel degelijk zwaarder zijn geweest dan de toegestane 7-12 kilo.

Inchecken van bagage heeft dan ook mijn voorkeur, zodat ik zelf met niets hoef te lopen aan boord, maar ik heb het idee dat je eerder wilt uitstappen in Amsterdam, en als je dan bagage hebt, wordt het lastig. (Niet onmogelijk, maar lastig, tegen het eventueel betalen van een boete omdat je eerder uitstapt, en dan is de besparing met vertrek vanaf Dusseldorf weer weg).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77051721
Hmm, het gaat erom dat ik inderdaad met 20 kilo hier kwam en nu met circa 35 kilo weer terug wil. Nadeel is ook dat ik 2 tassen heb als ruimbagage, die samen al rond de 20 zijn.

Qua opsturen van spullen is lastig want ze willen hier dus geen copyright spullen opsturen, zelfs nederlandse kleding doen ze al moeilijk over omdat er toevallig jack and jones opstaat wat hier dan weer veel nagemaakt wordt etc.

Maar 10 kilo handbagage + laptop en gitaar moet misschien wel lukken. Op de site van China Southern staat dat het 5 kilo mag zijn maar 5kilo is wel heel lastig, ik ga het denk ik gewoon proberen met de 10 kilo.
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_77051763
Ik denk dat het qua gewicht wel gaat lukken. Ik vrees echter dat de gitaar een probleempje gaat worden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_77104270
Even een vraagje:
Ik wil eind van dit jaar naar India, via Dubai vind ik momenteel de goedkoopste tickets. Niet dat ik nu al wil boeken, ik hou het alleen een beetje in de gaten.
Maar: ik heb een stempel van Israel in mn paspoort staan, ik weet dat ik daarmee Dubai (en meer landen) niet in kom, maar hoe zit het met overstappen? Moet je dan weer door de douane en opnieuw inchecken, of blijf je achter de douane?
  donderdag 21 januari 2010 @ 17:44:51 #252
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_77105452
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Hoothoot het volgende:
Even een vraagje:
Ik wil eind van dit jaar naar India, via Dubai vind ik momenteel de goedkoopste tickets. Niet dat ik nu al wil boeken, ik hou het alleen een beetje in de gaten.
Maar: ik heb een stempel van Israel in mn paspoort staan, ik weet dat ik daarmee Dubai (en meer landen) niet in kom, maar hoe zit het met overstappen? Moet je dan weer door de douane en opnieuw inchecken, of blijf je achter de douane?
In transit passeer je toch geen douane? Geen probleem dus. De keren dat ik in transit in Dubai was moest ik althans nooit mijn pas bovenhalen.
When all things seem to end, the future still remains..
  donderdag 21 januari 2010 @ 19:15:01 #253
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77108943
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Hoothoot het volgende:
Even een vraagje:
Ik wil eind van dit jaar naar India, via Dubai vind ik momenteel de goedkoopste tickets. Niet dat ik nu al wil boeken, ik hou het alleen een beetje in de gaten.
Maar: ik heb een stempel van Israel in mn paspoort staan, ik weet dat ik daarmee Dubai (en meer landen) niet in kom, maar hoe zit het met overstappen? Moet je dan weer door de douane en opnieuw inchecken, of blijf je achter de douane?
Als je achter de douane blijft hoef je je geen zorgen te maken, dan kom je niet door de paspoortcontrole, ik ga er dan wel even vanuit dat je bij Emirates hebt geboekt en een doorvlucht hebt bij Emirates welke je op een ticket hebt gekocht. Dan wordt alles doorgelabeld en kan je 'airside' blijven.

Overigens, je komt Iran niet binnen met een stempel uit Israel, maar Dubai gewoon wel hoor, althans, het lukt mij altijd zonder problemen. Dus mocht je een ticket boeken met een eventule lange overstap omdat deze voordeliger is, kan je in principe gewoon de stad in mocht je dat willen.

Voor India, kan je wellicht ook even kijken met vertrek vanaf London, ik zal niet zozeer Air India aanraden, maar met Jet Airways is opzich niets mis. En deze heeft het opzich vrij moeilijk om de vliegtuigen vol te krijgen, dus een goed tarief moet wel te vinden zijn. (Je moet dan wel naar London, maar vliegt dan rechtstreeks, wel moet je het ticket dan apart boeken, aangezien alleen vluchten met vertrek uit London een dergelijk goedkoop tarief hebben).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77109575
Dat je Dubai wel in komt met zo'n stempel wist ik niet, als ik google op "stempel + israel + dubai" dan komt er toch net iets te vaak naar boven dat het niet mag. En zo'n risico zou ik liever niet willen nemen.
Heb nog nooit met een overstap gereisd, dus heb geen idee hoe zoiets werkt. Maar als je gewoon achter de douane kunt blijven zou ik dus met Emirates kunnen vliegen. Vanaf Londen zag ik goedkope tickets met Kingfisher-nogwat, via Mumbay naar Chennai (wat de uiteindelijke bestemming moet worden).
Maar goed, 't is nog lang geen tijd om te boeken, maar nu weet ik in elk geval dat ik wel via Dubai kan vliegen, fijn!
pi_77137028
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoi

Afgelopen dinsdag zijn wij van Bangkok naar Amsterdam gevlogen, via Parijs. We zouden volgens de planning om 08:35 uur aan moeten komen in Amsterdam, maar zijn uiteindelijk om 12:00 uur geland. Behoorlijke vertraging dus.

Nu heb ik wel eens gehoord dat ook vliegtuigmaatschappijen een compensatie aanbieden bij het oplopen van een flinke vertraging. Maar ik kon er niet helemaal uit wat betreft het hoe en wat. Wat moet ik precies doen?

We vlogen met Air France/KLM, maar op hun websites kan ik niet goed vinden waar ik zijn moet.

Alvast bedankt voor de tips!
Ik vind die vertragen eigenlijk nog wel meevallen. Afgelopen zomer een vertraging van meer dan 25 uur gehad op Curacao naar Amsterdam. EUclaim is er wel druk mee bezig om 3600 euro los te peuteren bij KLM.
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 13:14:30 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_77137306
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik vind die vertragen eigenlijk nog wel meevallen. Afgelopen zomer een vertraging van meer dan 25 uur gehad op Curacao naar Amsterdam. EUclaim is er wel druk mee bezig om 3600 euro los te peuteren bij KLM.
Jezus...

Tja, zoals ik al zei, het is relatief. Het kan altijd erger, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77137730
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Jezus...

Tja, zoals ik al zei, het is relatief. Het kan altijd erger, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden.
Klopt, je kunt het proberen al denk ik dat je vergoeding (als je die al krijgt) echt minimaal zal zijn. KLM is ook heel afhoudend en reageert telkens op het laatste moment. Ze zijn al bezig sinds begin september of een compensatie te verhalen op de KLM. Ze zijn nu de laatste brief verzonden. Als de KLM nu nog niet uitbetaald doen ze de stap naar de rechter.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:55:11 #258
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77153073
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Klopt, je kunt het proberen al denk ik dat je vergoeding (als je die al krijgt) echt minimaal zal zijn. KLM is ook heel afhoudend en reageert telkens op het laatste moment. Ze zijn al bezig sinds begin september of een compensatie te verhalen op de KLM. Ze zijn nu de laatste brief verzonden. Als de KLM nu nog niet uitbetaald doen ze de stap naar de rechter.
Als KLM voor de rechter wordt gedaagd, en ze worden in het ongelijk gesteld, dan zullen ze worden veroordeeld conform de boetes van de EU norm, daar zullen ze niet onderuit komen.
Al heb je in sommige betwistbare gevallen wel een soort EU claim nodig om uberhaubt tot een schadevergoeding te komen, als gewone man heb je niet alle data welke zij hebben, en een luchtvaartmaatschappij zal natuurlijk niet mee willen werken, want dat kost geld.
Want ik vermoed dat hier, ondanks dat EU claim zal zeggen dat het simpel is, nog wel een aantal twistpunten zijn die KLM graag vastgelegd wil zien.

Andersom werkt het overigens ook, KLM koopt maar al te graag mensen af die 'denied boarding' zijn als ze een treinreis vanuit Antwerpen bijvoorbeeld niet genomen hebben, want KLM weet ook wel dat als dit echt getoetst wordt voor de rechter dit ondanks de ticketvoorwaarden helemaal niet zo'n uitgemaakte zaak is, vandaar dat ze gauw tegemoet komen met vergoeding van de ticketprijs. Daarnaast vertragen ze nu al voor 1,5 jaar een rechtszaak voor mensen die niet toegelaten werden tot een vlucht omdat ze een eerste vlucht niet genomen hebben, KLM, is er alles aan gelegen om hier maar geen jurispendentie over op te bouwen, want dat zal in de toekomst grote gevolgen kunnen hebben voor de marktpositie van de luchtvaartmaatschappijen. (Ik kan er helaas geen openbare documenten over vinden, want dit is echt een interessante zaak).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77212291
Hoop dat ik hier goed zit. Ik heb namelijk een vraag over het vervoer naar Weeze. Ik vlieg as zaterdagmiddag naar Marrakech en kom donderdagavond om 23.15 weer terug.
Hoe kom ik het goedkoopst naar Weeze? Ik zag dat er bussen gaan vanaf Nijmegen en Venlo, maar vroeg me af of er nog een goedkopere optie is. Op de site van het vliegveld werd ik doorverwezen naar bahn.de, maar dat was uiteindelijk net zo duur als de bus.
En dan de tweede vraag: we landen donderdagavond dus redelijk laat en de enige optie die dan nog mogelijk is, is de (dure) bus naar Utrecht. Er is ook nog een bus naar Nijmegen maar dan halen we de trein naar Utrecht niet meer. Is er een redelijke kans dat we een lift kunnen krijgen? Heeft een van jullie dat wel eens gedaan? En is het echt nodig om die bustickets van tevoren te boeken?

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken!
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 17:18:21 #260
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_77215290
Weet iemand de seatplan van Martinair boeing 767-300-ER? Ik kan hem op seatguru niet vinden.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_77215362
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:18 schreef BwennieBren het volgende:
Weet iemand de seatplan van Martinair boeing 767-300-ER? Ik kan hem op seatguru niet vinden.
Wat wil je weten? Pas nog met een 767-300 van Martinair naar Curacao geweest.
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 17:31:26 #262
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_77215758
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat wil je weten? Pas nog met een 767-300 van Martinair naar Curacao geweest.
Hoe de Comfort Class is want ik kon gratis upgraden, wat ik dus ook heb gedaan, zit in stoel 4C.
Is dat wat of scheelt niet veel bij Economy Class, qua beenruimte dan. Die 10% extra beenruimte zegt me niet zoveel
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_77215854
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:31 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Hoe de Comfort Class is want ik kon gratis upgraden, wat ik dus ook heb gedaan, zit in stoel 4C.
Is dat wat of scheelt niet veel bij Economy Class, qua beenruimte dan. Die 10% extra beenruimte zegt me niet zoveel
Ja dat scheelt erg veel. Wij hebben toen ook Comfort Class gezeten. 10% lijkt niet zoveel maar je merkt het duidelijk. Ook zijn de stoelen breder dan die in de Economy. Echt ideaal
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 17:36:10 #264
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_77215941
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja dat scheelt erg veel. Wij hebben toen ook Comfort Class gezeten. 10% lijkt niet zoveel maar je merkt het duidelijk. Ook zijn de stoelen breder dan die in de Economy. Echt ideaal
Oh top! en bedankt voor je reactie!
Ik heb er zin in nog 18,5 uurtjes wachten
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_77215967
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:36 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Oh top! en bedankt voor je reactie!
Ik heb er zin in nog 18,5 uurtjes wachten
Waar ga je heen?
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 17:38:52 #266
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_77216030
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waar ga je heen?
Naar Aruba, even lekker bijtanken
ben je daar ook geweest?
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_77216347
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:38 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

Naar Aruba, even lekker bijtanken
ben je daar ook geweest?
Ja 1x op vakantie. 4x in Curacao
Maar veel plezier daar
  † In Memoriam † zondag 24 januari 2010 @ 17:48:51 #268
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_77216393
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja 1x op vakantie. 4x in Curacao
Maar veel plezier daar
dankjewel! gaat helemaal lukken
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_77229622
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:48 schreef MarkaD het volgende:
Hoop dat ik hier goed zit. Ik heb namelijk een vraag over het vervoer naar Weeze. Ik vlieg as zaterdagmiddag naar Marrakech en kom donderdagavond om 23.15 weer terug.
Hoe kom ik het goedkoopst naar Weeze? Ik zag dat er bussen gaan vanaf Nijmegen en Venlo, maar vroeg me af of er nog een goedkopere optie is. Op de site van het vliegveld werd ik doorverwezen naar bahn.de, maar dat was uiteindelijk net zo duur als de bus.
En dan de tweede vraag: we landen donderdagavond dus redelijk laat en de enige optie die dan nog mogelijk is, is de (dure) bus naar Utrecht. Er is ook nog een bus naar Nijmegen maar dan halen we de trein naar Utrecht niet meer. Is er een redelijke kans dat we een lift kunnen krijgen? Heeft een van jullie dat wel eens gedaan? En is het echt nodig om die bustickets van tevoren te boeken?

Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken!
Ik heb een aantal keren vanaf Weeze gevlogen. De gok van een lift zou ik niet aanraden. Het ligt echt in de middle of nowhere en als de gok niet lukt dan ben je aangewezen op een taxi....

Als er een busaanbieding is zou ik die nemen. Dan weet je zeker dat je weg komt. Weet niet of je die tickets wel of niet van tevoren moet kopen. Even bellen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_77311120
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Ik heb een aantal keren vanaf Weeze gevlogen. De gok van een lift zou ik niet aanraden. Het ligt echt in de middle of nowhere en als de gok niet lukt dan ben je aangewezen op een taxi....

Als er een busaanbieding is zou ik die nemen. Dan weet je zeker dat je weg komt. Weet niet of je die tickets wel of niet van tevoren moet kopen. Even bellen?
Dankjewel, we hebben inmiddels toch een bus geboekt
pi_77320486
Kan je bij Qatar Airways gewoon onbeperkt drank bestellen in Economy class, en is dat inclusief gin-tonic enzo? Ik weet dat dit vorig jaar bij Malaysia Airlines sowieso kon, maar weet iemand hoe dat zit bij Qatar Airways?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_77320520
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:55 schreef ozzietukker het volgende:

Daarnaast vertragen ze nu al voor 1,5 jaar een rechtszaak voor mensen die niet toegelaten werden tot een vlucht omdat ze een eerste vlucht niet genomen hebben,
Goeie zaak, wat heb ik een hekel aan dat soort mensen Goedkope vluchten op de kop tikken door te vliegen vanuit een andere markt en dan vervolgens niet willen vliegen vanuit die markt
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77320597
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Goeie zaak, wat heb ik een hekel aan dat soort mensen Goedkope vluchten op de kop tikken door te vliegen vanuit een andere markt en dan vervolgens niet willen vliegen vanuit die markt
Tis toch ook onzin dat je meer betaald voor een vlucht Amsterdam-whatever-Amsterdam dan voor Londen-Amsterdam-whatever-Amsterdam-Londen
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_77320921
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:59 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Tis toch ook onzin dat je meer betaald voor een vlucht Amsterdam-whatever-Amsterdam dan voor Londen-Amsterdam-whatever-Amsterdam-Londen
Uhm nee.... Ik snap dat het er zo uitziet voor de leek, maar het heeft te maken met marktontwikkeling en het feit dat er een dienst verleend wordt.

Een lege stoel kan niet worden opgeslagen in een magazijn voor een volgende vlucht. Elke lege stoel is weggegooid geld voor een vliegmaatschappij. Daarom moet men aan winstmaximalisatie doen middels het systeem van boekingsklasses met verschillende prijzen. Wanneer je dit combineert met het moeten ontwikkelen van andere markten, zoals Duitsland, Engeland enz. dan is het niet zo raar dat voor andere markten lagere prijzen nog beschikbaar kunnen zijn.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77324382
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Kan je bij Qatar Airways gewoon onbeperkt drank bestellen in Economy class, en is dat inclusief gin-tonic enzo?
Je kunt gewoon alcoholische dranken krijgen bij Qatar Airways. Alleen op vluchten van/naar Saudi Arabie is dat waarschijnlijk niet mogelijk. Of er specifiek gin-tonic op het menu staat, dat weet ik niet. Het is 'onbeperkt' in de zin dat je er niet voor hoeft te betalen, maar de crew zal wel z'n instructies hebben om dronkenschap te voorkomen.
pi_77325133
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:12 schreef jaco het volgende:

[..]
Het is 'onbeperkt' in de zin dat je er niet voor hoeft te betalen, maar de crew zal wel z'n instructies hebben om dronkenschap te voorkomen.
Ik heb wel eens in een vlucht richting Curacao naast een aangeschoten Frank Rijkaard en Johan Neeskens gezeten
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:56:13 #277
62913 Blik
The one and Only!
pi_77325704
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 10:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik heb wel eens in een vlucht richting Curacao naast een aangeschoten Frank Rijkaard en Johan Neeskens gezeten
Ik denk dat bekende mensen wel een potje kunnen breken bij de stewardessen, die willen ook geen klacht van een Bekende Nederlander aan hun broek krijgen
  woensdag 27 januari 2010 @ 19:46:00 #278
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77347785
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 02:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Uhm nee.... Ik snap dat het er zo uitziet voor de leek, maar het heeft te maken met marktontwikkeling en het feit dat er een dienst verleend wordt.

Een lege stoel kan niet worden opgeslagen in een magazijn voor een volgende vlucht. Elke lege stoel is weggegooid geld voor een vliegmaatschappij. Daarom moet men aan winstmaximalisatie doen middels het systeem van boekingsklasses met verschillende prijzen. Wanneer je dit combineert met het moeten ontwikkelen van andere markten, zoals Duitsland, Engeland enz. dan is het niet zo raar dat voor andere markten lagere prijzen nog beschikbaar kunnen zijn.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Vroeger mocht je bijvoorbeeld als Nederlander geen ticket op de Duitse of Belgische markt kopen, maar sinds de eenwording van de EU is die regel ook overboord gegaan, aangezien dat juridisch onmogelijk is gemaakt voor een luchtvaartmaatschappij door de EU.

Nu houden veel luchtvaartmaatschappijen (dus niet alleen KLM) zich nog vast aan de strohalm dat je moet vliegen zoals het ticket is uitgegeven en dat je geen vluchten kan laten vervallen. Op die manier doen ze op oneerlijke wijze aan marktbescherming. (Het is namelijk wel van de zotte dat een rechtstreekse vlucht duurder is dan een vlucht met tussenstop, zeker als de vliegafstand hierdoor langer wordt).
Ik begrijp ook het belang van yieldmanagement van de maatschappijen, en ook ik snap dat de luchtvaartmaatschappijen nu aan marktbescherming doen, ze doen het namelijk allemaal, niet voor niets zal een uitspraak in het nadeel van KLM ervoor zorgen dat het voor alle maatschappijen moet gaan gelden, vandaar dat KLM dit tot op de bodem zal uitprocedren om te voorkomen dat ze in een nadelinge positie komen ten opzichte van andere maatschappijen. Maar dat hier juridische duidelijkheid over moet komen is zeker.
Daarnaast valt het overigens te betwijfelen of het de maatschappij meer kost als je met een bepaalde vlucht niet meevliegt, de maatschappij neemt immers het gewicht ook niet mee waardoor je (in theorie, want die 100 KG passagier maakt echt niet uit) brandstof bespaard. Ook zal een beetje maatschappij zijn vluchten overboeken om ervoor zorg te dragen dat je een goed gevuld toestel hebt.

Een negatieve uitspraak voor KLM en andere maatschappijen kan er zelf toe bijdragen dat het aantal intra-europese vluchten wordt verminderd omdat er minder transferpassagiers zullen zijn, en dat zal het milieu weer ten goede kunnen komen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77350015
Waarom is dit marktbescherming? Het is juist competitie; je kan een product kopen dat iets minder goed is (met overstap) voor een lagere prijs. Lufthansa biedt goedkopere tickets aan met vertrek vanaf Schiphol, omdat ze niet kunnen concurreren op de reistijd. Dus gaan ze onder de prijs zitten van een rechtstreekse vlucht. Je moet er immers toch ook voor zorgen dat je vluchten zowel heen als terug zo vol mogelijk zitten.

En als je abonnee wordt van een krant krijg je toch ook korting op het eerste jaar, terwijl je buurman hetzelfde product krijgt, maar dan voor een hogere prijs. Die instapprijs is zodanig bepaald, dat ze klanten naar het product lokken, door goedkoper (en niet noodzakelijkerwijs beter) te zijn dan de concurrent.
pi_77350115
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Een negatieve uitspraak voor KLM en andere maatschappijen kan er zelf toe bijdragen dat het aantal intra-europese vluchten wordt verminderd omdat er minder transferpassagiers zullen zijn, en dat zal het milieu weer ten goede kunnen komen.
Dat ben ik met je eens; het opent waarschijnlijk wel een hele nieuwe markt voor low cost carriers tussen de grote steden, zoals in de VS en eigenlijk ook al steeds meer in Europa gebeurt door bijvoorbeeld Easyjet.
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 20:35:28 #281
45833 crew  Fogel
pi_77350598
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 02:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Uhm nee.... Ik snap dat het er zo uitziet voor de leek, maar het heeft te maken met marktontwikkeling en het feit dat er een dienst verleend wordt.

Een lege stoel kan niet worden opgeslagen in een magazijn voor een volgende vlucht. Elke lege stoel is weggegooid geld voor een vliegmaatschappij. Daarom moet men aan winstmaximalisatie doen middels het systeem van boekingsklasses met verschillende prijzen. Wanneer je dit combineert met het moeten ontwikkelen van andere markten, zoals Duitsland, Engeland enz. dan is het niet zo raar dat voor andere markten lagere prijzen nog beschikbaar kunnen zijn.
OK, en wat is je houding ten opzichte twee tickets boeken om het hogere tarief te ontlopen omdat je niet aan het minimum aantal nachten (zoals bij KLM en Lufthansa) komt?
Bijvoorbeeld: Reis 1 van plek A naar B, weken later terug naar A, en tussendoor reis 2 vanaf plek B naar plek A en weken later weer naar plek B?
Vaak kan je de terugreizen van zowel reis 1 als reis 2 wegmikken, en dan heb je het overboekingsprobleem omdat je niet op komt dagen. Maar... als je beide vluchten helemaal maakt, is het dan nog steed "immoreel" volgens jou omdat je eigenlijk 2 maal het volle pond had moeten betalen omdat je op beide reizen minder dan 3 nachten weg bent geweest?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77350822
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:35 schreef Fogel het volgende:
OK, en wat is je houding ten opzichte twee tickets boeken om het hogere tarief te ontlopen omdat je niet aan het minimum aantal nachten (zoals bij KLM en Lufthansa) komt?

Maakt het uit als mensen het er toch voor betalen?
  woensdag 27 januari 2010 @ 20:41:02 #283
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77350933
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:25 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom is dit marktbescherming? Het is juist competitie; je kan een product kopen dat iets minder goed is (met overstap) voor een lagere prijs. Lufthansa biedt goedkopere tickets aan met vertrek vanaf Schiphol, omdat ze niet kunnen concurreren op de reistijd. Dus gaan ze onder de prijs zitten van een rechtstreekse vlucht. Je moet er immers toch ook voor zorgen dat je vluchten zowel heen als terug zo vol mogelijk zitten.

En als je abonnee wordt van een krant krijg je toch ook korting op het eerste jaar, terwijl je buurman hetzelfde product krijgt, maar dan voor een hogere prijs. Die instapprijs is zodanig bepaald, dat ze klanten naar het product lokken, door goedkoper (en niet noodzakelijkerwijs beter) te zijn dan de concurrent.
Het is marktbescherming omdat je opstappers in Nederland discrimineerd op prijs, uiteindelijk vlieg je toch in hetzelfde toestel naar de eindbstemming. Dat zou opzich nog geen probleem zijn, maar je verplicht iemand een vlucht te maken, terwijl die ook zonder die vlucht op eigen gelegenheid met een andere manier naar een luchthaven zou kunnen gaan. Het zou niet uit moeten maken welke vlucht je wel of niet maakt, als je het vluchtproces maar niet verstoord. (Dus wel bagage inchecken tot eindbestemming en dan eerder uitstappen zorgt terecht voor een 'boete' van de maatschappij, hoewel daar de kanttekening moet worden gemaakt dat de maatschappijen op dit moment normaliter niet toestaan dat je je bagage naar een bepaalde bestemming wilt inchecken).

Uiteraard zie ik het vooral van een passagiersuitgangspunt, maar het is helemaal niet verkeerd om alle ticketvoorwaarden eens te toetsen in juridische zin. Dan ontstaat er gelijk duidelijkheid.
(Voor tickets welke een 'verplichte' treinreis heeft is deze er al, KLM heeft in alle mij bekende gevallen deze rechtszaken voortijdig stopgezet door de passagier te compenseren, en zo al zelf aangegeven hier niet zo sterk te staan als ze beweren, logisch, want je verstoort hiermee geen enkele vluchtuitvoering.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 20:45:40 #284
45833 crew  Fogel
pi_77351192
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:39 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Maakt het uit als mensen het er toch voor betalen?
Voor twee retours (waarvan je de terugreis op beiden niet gebruikt) tegen een lager tarief dan een retour met minder dan 3 nachten? De luchvaartmaatschappij heeft dan wel "verlies"

Maar nee, mij maakt het niks uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77351292
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Vroeger mocht je bijvoorbeeld als Nederlander geen ticket op de Duitse of Belgische markt kopen, maar sinds de eenwording van de EU is die regel ook overboord gegaan, aangezien dat juridisch onmogelijk is gemaakt voor een luchtvaartmaatschappij door de EU.
Het argument daarvoor is dan ook helder: je mag aan een Nederlander geen andere prijs vragen voor hetzelfde product dan je een Duitser of Fransman rekent. Dat is discriminatie.
quote:
Nu houden veel luchtvaartmaatschappijen (dus niet alleen KLM) zich nog vast aan de strohalm dat je moet vliegen zoals het ticket is uitgegeven en dat je geen vluchten kan laten vervallen. Op die manier doen ze op oneerlijke wijze aan marktbescherming.
Hier is de kwalificatie 'oneerlijk' veel minder duidelijk. Een ticket Dusseldorf-Amsterdam-New York is een andere dienst als een ticket Amsterdam-New York. Ik ben het weliswaar met je eens dat het vreemd is dat de eerste goedkoper is dan de laatste, maar dat is aan de maatschappij om te bepalen en die hebben daar hun redenen voor. Jij kunt als passagier besluiten of je die prijs wilt betalen.

Een ticket is een kontrakt tussen passagier en maatschappij. Er zijn rechten en plichten voor beide partijen. Voor het ticket Dusseldorf-Amsterdam-New York is het een voorwaarde dat de passagier in Dusseldorf in checkt.

Je kunt immers ook geen happy meal halen bij de Mc Donalds en die opeten in een duur restaurant omdat je de atmosfeer daar prettiger vindt.

Ik zie de KLM die rechtszaak niet direkt verliezen.
  woensdag 27 januari 2010 @ 20:51:18 #286
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77351532
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:45 schreef Fogel het volgende:

[..]

Voor twee retours (waarvan je de terugreis op beiden niet gebruikt) tegen een lager tarief dan een retour met minder dan 3 nachten? De luchvaartmaatschappij heeft dan wel "verlies"

Maar nee, mij maakt het niks uit.
Niet voor niets pakken de low-cost aanbieders hierdoor marktaandeel weg bij de gevestigde luchtvaartmaatschappijen, en dat is alleen maar gezonder concurrentie.
BA is een heel goed voorbeeld, die verkoopt ook enkele reizen zonder dat het een echte meerprijs is, ze moeten ook wel.

En dan heb je airliners zoals Finnair die opeens alleen nog maar hele dure one-way tickets aanbieden, terwijl ze dit vroeger wel goedkoop deden. Dat is een korte termijnvisie die nu opzich best geld in het laadje zal opbrengen, maar aangezien ze ook op de onboard service bezuinigen, zal een budgetairliner niet al te lang op zich laten wachten om in dit gat te springen en wordt de uiteindelijke opbrengst hierdoor minder.

Waar Lufthansa en KLM nu nog op rekenen zijn de zakenreizigers waar de werkgever de tickets voor betaald, maar ook dat zal niet oneindig zijn. Als je zelf je tickets betaald kies je voor oplossingen zoals retourtickets waarvan je het retour niet gebruikt. (Want dit zogenaamde grijsvliegen kan door een airline niet aangepakt worden, ze kunnen nooit aantonen dat je geboekt hebt met de intentie om de vlucht niet te maken).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 20:51:47 #287
45833 crew  Fogel
pi_77351558
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:47 schreef jaco het volgende:

[..]


Je kunt immers ook geen happy meal halen bij de Mc Donalds en die opeten in een duur restaurant omdat je de atmosfeer daar prettiger vindt.
Mag ik wel een Mcdonalds menu (van een type wat precies hetzelfde is in Duitsland en Nederland) in Duitsland halen en vervolgens in Nederland bij een McDonalds opeten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  woensdag 27 januari 2010 @ 21:00:11 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77352132
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:47 schreef jaco het volgende:

Een ticket is een kontrakt tussen passagier en maatschappij. Er zijn rechten en plichten voor beide partijen. Voor het ticket Dusseldorf-Amsterdam-New York is het een voorwaarde dat de passagier in Dusseldorf in checkt.

Je kunt immers ook geen happy meal halen bij de Mc Donalds en die opeten in een duur restaurant omdat je de atmosfeer daar prettiger vindt.

Ik zie de KLM die rechtszaak niet direkt verliezen.
Ik zie KLM die rechtszaak ook niet direct winnen.

Maar goed, het draait ook om die voorwaarden, mag een maatschappij die wel stellen, zijn die plichten die de luchtvaartmaatschappij de passagier oplegt wel rechtsgeldig, en zo ja op welke gronden.

De vergelijking Happy Meal halen en dan opeten in een duur restaurant gaat hier ook helemaal niet op, dat zou zijn als je een economy ticket koopt en dan in de business klasse gaat zitten omdat je het daar beter vindt, dat is natuurlijk niet toegestaan want dat is daadwerkelijk een ander product.
Nu gaat het erom dat je uiteindelijk in hetzelfde product terecht komt, nameljk dezelfde vlucht in de klasse waar je geboekt hebt.
Nogmaals, ik zie het vanuit een passagiersoogpunt, maar als ik een treinkaartje koop Den Bosch - Amsterdam kan ik toch ook pas in Utrecht opstappen als ik besluit om eerst van Den Bosch naar Utrecht te gaan met de auto?
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_77359575
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 19:46 schreef ozzietukker het volgende:


Nu houden veel luchtvaartmaatschappijen (dus niet alleen KLM) zich nog vast aan de strohalm dat je moet vliegen zoals het ticket is uitgegeven en dat je geen vluchten kan laten vervallen. Op die manier doen ze op oneerlijke wijze aan marktbescherming. (Het is namelijk wel van de zotte dat een rechtstreekse vlucht duurder is dan een vlucht met tussenstop, zeker als de vliegafstand hierdoor langer wordt).
Waarom is dat van de zotte? Je moet langer reizen als je twee vluchten moet maken en je hebt een overstap. Het product dat je dan koopt is dan een stuk minder aantrekkelijk dan wanneer je direct kunt vliegen. Dit minder aantrekkelijk zijn moet je dan toch compenseren door de prijs te verlagen?

Het is een dienst die geleverd wordt, er wordt geen product geproduceerd dat verkocht kan worden door een simpele kosten berekening. Een lege stoel kun je niet opslaan in een magazijn. Het is een heel ander spelletje.


Ik begrijp ook het belang van yieldmanagement van de maatschappijen, en ook ik snap dat de luchtvaartmaatschappijen nu aan marktbescherming doen, ze doen het namelijk allemaal, niet voor niets zal een uitspraak in het nadeel van KLM ervoor zorgen dat het voor alle maatschappijen moet gaan gelden, vandaar dat KLM dit tot op de bodem zal uitprocedren om te voorkomen dat ze in een nadelinge positie komen ten opzichte van andere maatschappijen. Maar dat hier juridische duidelijkheid over moet komen is zeker.
[/quote]
Waar jij marktbescherming zegt, zeg ik marktontwikkeling. Wil KLM meer omzet draaien, meer winst maken om dit natuurlijk weer vervolgens te kunnen investeren in een betere dienstverlening, dan zal er aan marktontwikkeling gedaan moeten worden. Als alle Nederlanders de goedkope tickets opkopen en de rest van Europa ook nog eens via AMS moet reizen om ergens heen te gaan, dan kun je je extra omzet in andere landen wel vergeten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77359657
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:25 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom is dit marktbescherming? Het is juist competitie; je kan een product kopen dat iets minder goed is (met overstap) voor een lagere prijs. Lufthansa biedt goedkopere tickets aan met vertrek vanaf Schiphol, omdat ze niet kunnen concurreren op de reistijd. Dus gaan ze onder de prijs zitten van een rechtstreekse vlucht. Je moet er immers toch ook voor zorgen dat je vluchten zowel heen als terug zo vol mogelijk zitten.
Het is idd een marketingstrategie. En een marketingstrategie heb je om uiteindelijk meer geld te verdienen. En met meer geld kun je nieuwe vliegtuigen kopen, bestaande vliegtuigen up-to-date maken met personal entertainment systemen enz.

De meeste mensen denken dat het grote bedrijf de grote boeman is die hen zoveel mogelijk geld afhandig wil maken, maar er zijn achterliggende redenen waarom de dingen werken zoals ze werken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77359780
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:47 schreef jaco het volgende:

[..]

Het argument daarvoor is dan ook helder: je mag aan een Nederlander geen andere prijs vragen voor hetzelfde product dan je een Duitser of Fransman rekent. Dat is discriminatie.
Het is een dienst, geen product. Dat maakt het een geheel ander spelletje.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77359820
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

OK, en wat is je houding ten opzichte twee tickets boeken om het hogere tarief te ontlopen omdat je niet aan het minimum aantal nachten (zoals bij KLM en Lufthansa) komt?
Bijvoorbeeld: Reis 1 van plek A naar B, weken later terug naar A, en tussendoor reis 2 vanaf plek B naar plek A en weken later weer naar plek B?
Vaak kan je de terugreizen van zowel reis 1 als reis 2 wegmikken, en dan heb je het overboekingsprobleem omdat je niet op komt dagen. Maar... als je beide vluchten helemaal maakt, is het dan nog steed "immoreel" volgens jou omdat je eigenlijk 2 maal het volle pond had moeten betalen omdat je op beide reizen minder dan 3 nachten weg bent geweest?
Dat is gewoon slim en daar heb ik geen probleem mee.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 23:32:26 #293
45833 crew  Fogel
pi_77359934
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat is gewoon slim en daar heb ik geen probleem mee.
Zelfs als je door deze contructie twee delen van de tickets weggooid? Want dat is op zich hetzelfde als niet op de feeder flights meegaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77359974
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 21:00 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zie het vanuit een passagiersoogpunt, maar als ik een treinkaartje koop Den Bosch - Amsterdam kan ik toch ook pas in Utrecht opstappen als ik besluit om eerst van Den Bosch naar Utrecht te gaan met de auto?
De NS en de KLM zijn wat dat betreft niet te vergelijken. De NS hoeft geen ingewikkeld tariefssysteem te gebruiken om zodoende beter aan marktontwikkeling te kunnen doen. De NS heeft geen concurrentie en opereert niet buiten de Nederlandse markt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 23:34:53 #295
45833 crew  Fogel
pi_77360050
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De NS en de KLM zijn wat dat betreft niet te vergelijken. De NS hoeft geen ingewikkeld tariefssysteem te gebruiken om zodoende beter aan marktontwikkeling te kunnen doen. De NS heeft geen concurrentie en opereert niet buiten de Nederlandse markt.
Trek de vergelijking door naar het VK, daar hebben de treinen wel een ingewikkeld tariefsysteem en er is concurrentie...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77360100
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zelfs als je door deze contructie twee delen van de tickets weggooid? Want dat is op zich hetzelfde als niet op de feeder flights meegaan.
Nee want het stoort de marktontwikkeling van een andere markt niet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77360683
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:34 schreef Fogel het volgende:

[..]

Trek de vergelijking door naar het VK, daar hebben de treinen wel een ingewikkeld tariefsysteem en er is concurrentie...
Ok maar dat is dus in NL niet van toepassing. En ik weet niet hoe men daar omgaat met het tussenin opstappen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_77360863
Daarbij vind ik het hele gedoe hieromtrent ook een beetje zielig egoistisch geklaag. Hoor je diezelfde klagers ook over het feit dat er in de Business Class tickets worden verkocht voor 2000 tot 8000 euro en dat er in fysiek opzicht helemaal geen goede reden is om de een 2000 te laten betalen en de ander 8000 euro?

Dat is ongelofelijk oneerlijk, maar wees er blij mee als simpele economy class passagier want juist door de dure business class tickets wordt er eerder winst gemaakt. Zou KLM dit afschaffen moeten de economy class tickets duurder worden om dezelfde omzet te behalen. Maar dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn he?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator donderdag 28 januari 2010 @ 07:38:13 #299
45833 crew  Fogel
pi_77364894
In Business zijn er maar 3 tariefgroepen, waarvan alleen (bij KLM) de world holiday fares een beperking hebben in de flexibiliteit, de rest is volledig flexibel. Doordat ze zo flexibel zijn, weet de luchtvaartmaatschappij nooit of de reiziger wel of niet op komt dagen op de vlucht die geboekt is. Om die onzekerheid qua opvulling tegen te gaan, is de prijs een stuk hoger. In economy is de rest van het alfabet te boeken, en de volledig flexibele economytickets zijn niet veel goedkoper dan een business class ticket, soms zelfs duurder! De economytickets met veel restricties zijn juist een soort van gegarandeerd inkomen, omdat je er vanuit kan gaan dat de reiziger inderdaad komt. Doet deze dat niet is er nog niets aan de hand, want het geld krijgt deze reiziger, in tegenstelling tot mensen met flexibele tickets niet terug.
De luchtvaartmaatschappijen weten dat een bepaald percentage niet op komt duiken, en daardoor werken ze ook met het overboekingsprincipe. Het is erger voor een maatschappij als alle business class passagiers besluiten om met een ander vervoermiddel (van een andere maatschappij) thuis te komen dan restricted fare economy passagiers. Van de laatste groep hebben ze in ieder geval geld gekregen en hoeven er verder geen service voor te verlenen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_77364905
Weet iemand of KLM ook richting het najaar met wereldeal weken komt? of is het eenmalig per jaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')