Twee opmerkingen:quote:Op maandag 28 december 2009 00:07 schreef Sloggi het volgende:
En een directe vlucht van Peking naar Brussel is maar 362 euro, zonder over te stappen. Tokyo - Brussel is dan weer minstens 1000 euro. Amsterdam is wel duur zeg.
Dan zou ik voor Hong Kong + Macau (+ Shenzhen) gaan natuurlijk. Macau is namelijk gedeeltelijk een exacte kopie van Las Vegas en de rest nog meer over the top casino's winkelcentra etc.quote:Op maandag 28 december 2009 11:00 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Das nou jammer ... dan wordt de vliegtijd ineens een stuk langer ...
Moet een keuze maken tussen Las Vegas en Hong Kong ... Moeilijk moeilijk
Jammer.quote:Op maandag 28 december 2009 10:57 schreef DutchTrain het volgende:
Nee, er zijn geen directe vluchten vanuit NL / BE naar Las Vegas. Dat is maar een hele kleine marktdus je zal altijd in een grotere stad of hub moeten overstappen.
Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:04 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Ik heb een vraagje over het overstappen in Atlanta. Op 11 januari moet ik helaas weer vertrekken uit Buenos Aires om vervolgens via Atlanta naar Amsterdam te vliegen. Nu is het zo dat ik bijna 13 uur moet wachten op het vliegveld van Atlanta, maar is het niet mogelijk om het vliegveld te verlaten en Atlanta city in te gaan?? Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat? Ik heb het gewone ESTA formulier ingevuld om naar de USA te vliegen.
bvd
ahh super, dacht al dat het kon. Maar ik neem aan dat als in buenos aires mijn bagage word doorgelabeled naar schiphol dat ik die niet hoef op te halen in atlanta? Dat veranderd neem ik aan niet?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 04:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.
Als je vliegt met Delta hoef je je bagage in ieder niet op te halen bij Atlanta. Dat wordt dan doorgelabeld. Is één van de uitzonderingen volgens mij.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 04:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Is geen enkel probleem. Houdt er wel rekening mee dat je eerst je baggage in de transfer area moet ophalen in Atlanta en weer in moet checken voor de volgende vlucht. Daarna kun je gewoon de luchthaven afgaan. Geef jezelf wel genoeg tijd om weer het vliegveld binnen te komen en naar de gate te gaan.
Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:38 schreef Thetallguy het volgende:
Dat moet kunnen, en als jij alleen handbagage hebt is het helemaal makkelijk, want dan hoef je nieteens te vragen of je bagage maar tot Frankfurt gelabeld kan worden
Waarschijnlijk wel, maar tegen de tijd dat ze je omroepen ben je al lang en breed thuis.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?
Ja, dat is mogelijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:44 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
Maar ik word in Venetië waarschijnlijk gewoon ingecheckt voor de hele reis naar Amsterdam. Krijg je dan op Frankfurt van die "Mr Gunther, traveling to Amsterdam on flight LH4050, please go to gate C24 immediately" -taferelen?
Zoals ze al zeggen, dat kan prima, maar wel alleen als je alleen handbagage hebt. Aangezien je de maatschappij op kosten jaagt (ervan uitgaande dat je wel gewone bagage bij je hebt, die in dat geval dan weer uit het vliegtuig gehaald moet worden wat een vertraging oplevert) zullen ze niet zo snel je bagage teruggeven. Grote kans dat deze op een latere vlucht naar Schiphol wordt gevlogen en je zelf nog even naar Schiphol mag om deze op te halen...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:35 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Hoi,
Ik wil binnenkort met Lufthansa heen en weer van Amsterdam naar Venetie, omdat zij goedkoper zijn dan KLM. Ik moet dan echter wel in Frankfurt overstappen, wat op zich geen probleem is.
Op de terugweg kan ik voor het goedkoopste tarief echter alleen een ticket krijgen met een lange wachttijd (ca. 4 uur) in Frankfurt.
Mijn vraag is nu: kan ik (ervan uitgaande dat ik alleen handbage heb) op de terugweg gewoon mijn reis afbreken in Frankfurt en op eigen houtje een ICE naar Nederland pakken? Of kom ik dan in de problemen omdat ik officieel al ingecheckt ben voor de vlucht Frankfurt-Amsterdam?
Heb je het al eens meegemaakt dat er koffers aan boord waren van een persoon die niet aan boord was? Die gaan er gewoon uit hoor, maar dat kost je dan wel een hele hoop vertraging, die in dit geval hopelijk voor rekening van de 'uitgestapte' passagier isquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zoals ze al zeggen, dat kan prima, maar wel alleen als je alleen handbagage hebt. Aangezien je de maatschappij op kosten jaagt (ervan uitgaande dat je wel gewone bagage bij je hebt, die in dat geval dan weer uit het vliegtuig gehaald moet worden wat een vertraging oplevert) zullen ze niet zo snel je bagage teruggeven. Grote kans dat deze op een latere vlucht naar Schiphol wordt gevlogen en je zelf nog even naar Schiphol mag om deze op te halen...
Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je vliegt met Delta hoef je je bagage in ieder niet op te halen bij Atlanta. Dat wordt dan doorgelabeld. Is één van de uitzonderingen volgens mij.
Vorig jaar bij Continental: (A'dam -> Houston -> Guatemala City) hoefde het ook nietquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?
En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je het al eens meegemaakt dat er koffers aan boord waren van een persoon die niet aan boord was? Die gaan er gewoon uit hoor, maar dat kost je dan wel een hele hoop vertraging, die in dit geval hopelijk voor rekening van de 'uitgestapte' passagier is
Oh, handigquote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....
Normaal wel, het gaat immers dan om bagage die niet bij hun eigenaar zijn (denk aan bagage die de lvucht niet haalt maar de eigenaar wel, of dat de bagage kwijt raakt en later opgestuurd wordt).quote:
Nee. Die regel m.b.t. het ophalen van bagage is als je overstapt naar een andere bestemming in de VS of Canada. De vraagsteller gaf aan dat hij van Buenos Aires naar Amsterdam vliegt. Hij komt dus met een internationale vlucht en vertrekt weer met een internationale vlucht, Zijn bagage wordt automatisch doorgelabeled.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Oh ok. Bij first point of entry in de VS moet je je bagage ophalen maar Atlanta is daar dus een uitzondering op?
Dat doorsturen van bagage naar de eindbestemming gebeurd echter niet standaard, wel wordt het vaak gebruikt, (illegaal, want het is echt wettelijk niet toegestaan om persoonlijke eigendommen achter te houden, valt namelijk onder het strafrecht), om mensen te dwingen om een vergoeding te betalen voor het onderscheppen van de bagage (civiel recht, omdat je in strijd zou zijn met de voorwaarden).quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:38 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En worden na een extra (röntgen)check vrolijk weer meegestuurd op de volgende vlucht....
Geen idee of het veel gebeurt of niet, ik kan het me wel voorstellen als ontmoedigings strategie.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:38 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat doorsturen van bagage naar de eindbestemming gebeurd echter niet standaard, wel wordt het vaak gebruikt, (illegaal, want het is echt wettelijk niet toegestaan om persoonlijke eigendommen achter te houden, valt namelijk onder het strafrecht), om mensen te dwingen om een vergoeding te betalen voor het onderscheppen van de bagage (civiel recht, omdat je in strijd zou zijn met de voorwaarden).
Als ik de baas mag geloven is het aantal mensen dat dat soort slimme trucs gebruikt vrij sterk gestegen en moet er dus iets tegen gedaan worden, dat is duidelijk. Of een boete wel stand houdt, geen idee. uiteraard moet er wel redelijk mee omgesprongen worden, een gemiste vlucht buiten jouw schuld om mag geen reden zijn om je een betere manier van reizen inclusief je koffer te weigeren. Echter in het geval van de vraagsteller, die koopt voor een lager bedrag een ticket waar nu eenmaal bepaalde voorwaarden aan zitten, in dit geval wachten op een vliegveld voor 4 uur. Wil je dat niet, dan koop je dat duurdere ticket.quote:Al moet ik eerlijk bekennen dat ik eigenlijk wel iets zie in het berekenen van een boetebedrag als men door hun acties de luchtvaartmaatschappij op kosten jaagt voor het onderscheppen van de bagage, aan de andere kant, de luchtvaartmaatschappij biedt op het land van vertrek geen mogelijkheid om de bagage maar tot een bepaalde bestemming te labelen, zelfs niet bij een vertraging waardoor je je aansluitende vlucht niet haalt. (Alhoewel eerlijkheid gebied te zeggen dat KLM, na wat overredingskracht ook inzag dat het hun fout was dat ik de vlucht gemist had en ik niet 3 uur op de volgende wilde wachten en ik ook met de trein verder kon).
Bij geen enkele maatschappij lijkt me. Geen kosten/moeite voor hun, geen redelijke basis voor een naheffing.quote:Als je alleen handbagage hebt verstoor je het vluchtproces echter niet, en zal je ook niet nabelast kunnen worden. Niet bij KLM, niet bij Lufthansa.
Op vluchten vanaf Dusseldorf zit ik regelmatig met meerdere Nederlanders in het toestel die op doorreis zijn naar een verre bestemming, en allemaal om dezelfde reden dat het goedkoper is. Dit is vanaf Dusseldorf, ik kan mij indenken dat vanaf andere Duitse bestemmingen ook wel een flink aantal Nederlanders zal zitten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:31 schreef The_stranger het volgende:
Als ik de baas mag geloven is het aantal mensen dat dat soort slimme trucs gebruikt vrij sterk gestegen en moet er dus iets tegen gedaan worden, dat is duidelijk. Of een boete wel stand houdt, geen idee. uiteraard moet er wel redelijk mee omgesprongen worden, een gemiste vlucht buiten jouw schuld om mag geen reden zijn om je een betere manier van reizen inclusief je koffer te weigeren. Echter in het geval van de vraagsteller, die koopt voor een lager bedrag een ticket waar nu eenmaal bepaalde voorwaarden aan zitten, in dit geval wachten op een vliegveld voor 4 uur. Wil je dat niet, dan koop je dat duurdere ticket.
De compensatie hangt van allerlei factoren af waardoor het indienen van een claim ingewikkeld is. Een organisatie die daarbij helpt is http://www.euclaim.nl/quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Nu heb ik wel eens gehoord dat ook vliegtuigmaatschappijen een compensatie aanbieden bij het oplopen van een flinke vertraging. Maar ik kon er niet helemaal uit wat betreft het hoe en wat. Wat moet ik precies doen?
Ik ga het even bekijken.quote:Op donderdag 7 januari 2010 13:01 schreef jaco het volgende:
[..]
De compensatie hangt van allerlei factoren af waardoor het indienen van een claim ingewikkeld is. Een organisatie die daarbij helpt is http://www.euclaim.nl/
Ik raad je aan om die site in ieder geval even te bezoeken, want ze hebben een 'calculator' waarmee je kunt nagaan of deze vertraging uberhaupt voor vergoeding in aanmerking komt.
Als ik het goed herinner moet de vertraging op zo'n lange vlucht 4 uur of meer bedragen. De vertraging die jij noemt valt eerlijk gezegd wel mee, hoewel het erg vervelend is.
iemand?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 09:48 schreef Blik het volgende:
Iemand ervaring met de Boeing 777-300 van de KLM? Ik mag daar ongeveer 13 uur in vertoeven komende zomer
www.seatguru.comquote:
Ok. Ik vind het echt een donders mooi vliegtuigquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:57 schreef Blik het volgende:
[..]
uiteraard al gekeken, maar meer in het algemeen.
20 kilo voor handbagage gaat je denk ik niet lukken, helemaal niet op de lokale vluchten. Waarom heb je in hemelsnaam 20 kilo handbagage bij? Heb je dan ook nog 20 kilo ruimbagage? Anders zou ik je aanraden om iets meer in je ruimbagage te stoppen, doen ze vaak niet heel moeilijk over.quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoe gaat het met handbagage? Ik heb binnenkort een lange vlucht van Xiamen naar Dusseldorf met een overstap in Beijing en Amsterdam en ik heb nu een vrij forse tas gekocht die net iets groter is dan de maximale afmetingen van China Southern 55*40*20 en ook wel een kilo of 20 weegt (nogal wat neppe boeken uit china die ook niet makkelijk verzonden kunnen worden naar NL). Weet iemand of ze hier moeilijk over kunnen doen? Ik heb er ook een laptop inzitten en ik heb ook nog een gitaar tas mee. Natuurlijk geen zin om onderweg spullen te moeten weggooien vanwege lastige mensen na het inchecken.
Weggooien is hoe dan ook niet nodig, want je krijgt de gelegenheid om de forse tas (tegen bijbetaling) als 2de ruimbagagestuk in te checken. Zorg dus dat je ook een kleinere tas mee hebt en een plan wat je als je handbagage bij je wilt hebben tijdens de reis.quote:Op woensdag 20 januari 2010 07:46 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoe gaat het met handbagage? Ik heb binnenkort een lange vlucht van Xiamen naar Dusseldorf met een overstap in Beijing en Amsterdam en ik heb nu een vrij forse tas gekocht die net iets groter is dan de maximale afmetingen van China Southern 55*40*20 en ook wel een kilo of 20 weegt (nogal wat neppe boeken uit china die ook niet makkelijk verzonden kunnen worden naar NL). Weet iemand of ze hier moeilijk over kunnen doen? Ik heb er ook een laptop inzitten en ik heb ook nog een gitaar tas mee. Natuurlijk geen zin om onderweg spullen te moeten weggooien vanwege lastige mensen na het inchecken.
Denk dat de stewardessen er wel een probleem van kunnen maken als je die tas boven in de bagageruimte wil leggen. Wordt een zware klus met 20 kilo, en dan nog de vraag of de ruimte het gewicht houd...quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:11 schreef jaco het volgende:
[..]
Het gewicht van je handbagage heeft trouwens geen maximum en het wordt bovendien nergens gewogen. De afmetingen kunnen wel een probleem worden, vooral als de vlucht volgeboekt is. Het is ook mogelijk dat je aan de gate alsnog wordt verzocht de tas af te geven.
Er zit een maximum gewicht aan. Bij KLM 12 kilo meen ik. Bij bijvoorbeeld Cathay Pacific 7 kilo. Op zich zullen die bagage bakken het wel houden.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef Blik het volgende:
[..]
Denk dat de stewardessen er wel een probleem van kunnen maken als je die tas boven in de bagageruimte wil leggen. Wordt een zware klus met 20 kilo, en dan nog de vraag of de ruimte het gewicht houd...
In transit passeer je toch geen douane? Geen probleem dus. De keren dat ik in transit in Dubai was moest ik althans nooit mijn pas bovenhalen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Hoothoot het volgende:
Even een vraagje:
Ik wil eind van dit jaar naar India, via Dubai vind ik momenteel de goedkoopste tickets. Niet dat ik nu al wil boeken, ik hou het alleen een beetje in de gaten.
Maar: ik heb een stempel van Israel in mn paspoort staan, ik weet dat ik daarmee Dubai (en meer landen) niet in kom, maar hoe zit het met overstappen? Moet je dan weer door de douane en opnieuw inchecken, of blijf je achter de douane?
Als je achter de douane blijft hoef je je geen zorgen te maken, dan kom je niet door de paspoortcontrole, ik ga er dan wel even vanuit dat je bij Emirates hebt geboekt en een doorvlucht hebt bij Emirates welke je op een ticket hebt gekocht. Dan wordt alles doorgelabeld en kan je 'airside' blijven.quote:Op donderdag 21 januari 2010 17:11 schreef Hoothoot het volgende:
Even een vraagje:
Ik wil eind van dit jaar naar India, via Dubai vind ik momenteel de goedkoopste tickets. Niet dat ik nu al wil boeken, ik hou het alleen een beetje in de gaten.
Maar: ik heb een stempel van Israel in mn paspoort staan, ik weet dat ik daarmee Dubai (en meer landen) niet in kom, maar hoe zit het met overstappen? Moet je dan weer door de douane en opnieuw inchecken, of blijf je achter de douane?
Ik vind die vertragen eigenlijk nog wel meevallen. Afgelopen zomer een vertraging van meer dan 25 uur gehad op Curacao naar Amsterdam. EUclaim is er wel druk mee bezig om 3600 euro los te peuteren bij KLM.quote:Op donderdag 7 januari 2010 12:48 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoi![]()
Afgelopen dinsdag zijn wij van Bangkok naar Amsterdam gevlogen, via Parijs. We zouden volgens de planning om 08:35 uur aan moeten komen in Amsterdam, maar zijn uiteindelijk om 12:00 uur geland. Behoorlijke vertraging dus.
Nu heb ik wel eens gehoord dat ook vliegtuigmaatschappijen een compensatie aanbieden bij het oplopen van een flinke vertraging. Maar ik kon er niet helemaal uit wat betreft het hoe en wat. Wat moet ik precies doen?
We vlogen met Air France/KLM, maar op hun websites kan ik niet goed vinden waar ik zijn moet.
Alvast bedankt voor de tips!
Jezus...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:07 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik vind die vertragen eigenlijk nog wel meevallen. Afgelopen zomer een vertraging van meer dan 25 uur gehad op Curacao naar Amsterdam. EUclaim is er wel druk mee bezig om 3600 euro los te peuteren bij KLM.
Klopt, je kunt het proberen al denk ik dat je vergoeding (als je die al krijgt) echt minimaal zal zijn. KLM is ook heel afhoudend en reageert telkens op het laatste moment. Ze zijn al bezig sinds begin september of een compensatie te verhalen op de KLM. Ze zijn nu de laatste brief verzonden. Als de KLM nu nog niet uitbetaald doen ze de stap naar de rechter.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Jezus...
Tja, zoals ik al zei, het is relatief. Het kan altijd erger, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar de mogelijkheden.
Als KLM voor de rechter wordt gedaagd, en ze worden in het ongelijk gesteld, dan zullen ze worden veroordeeld conform de boetes van de EU norm, daar zullen ze niet onderuit komen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Klopt, je kunt het proberen al denk ik dat je vergoeding (als je die al krijgt) echt minimaal zal zijn. KLM is ook heel afhoudend en reageert telkens op het laatste moment. Ze zijn al bezig sinds begin september of een compensatie te verhalen op de KLM. Ze zijn nu de laatste brief verzonden. Als de KLM nu nog niet uitbetaald doen ze de stap naar de rechter.
Wat wil je weten? Pas nog met een 767-300 van Martinair naar Curacao geweest.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:18 schreef BwennieBren het volgende:
Weet iemand de seatplan van Martinair boeing 767-300-ER? Ik kan hem op seatguru niet vinden.
Hoe de Comfort Class is want ik kon gratis upgraden, wat ik dus ook heb gedaan, zit in stoel 4C.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:20 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Wat wil je weten? Pas nog met een 767-300 van Martinair naar Curacao geweest.
Ja dat scheelt erg veel. Wij hebben toen ook Comfort Class gezeten. 10% lijkt niet zoveel maar je merkt het duidelijk. Ook zijn de stoelen breder dan die in de Economy. Echt ideaalquote:Op zondag 24 januari 2010 17:31 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Hoe de Comfort Class is want ik kon gratis upgraden, wat ik dus ook heb gedaan, zit in stoel 4C.
Is dat wat of scheelt niet veel bij Economy Class, qua beenruimte dan. Die 10% extra beenruimte zegt me niet zoveel
Oh top! en bedankt voor je reactie!quote:Op zondag 24 januari 2010 17:33 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja dat scheelt erg veel. Wij hebben toen ook Comfort Class gezeten. 10% lijkt niet zoveel maar je merkt het duidelijk. Ook zijn de stoelen breder dan die in de Economy. Echt ideaal
Waar ga je heen?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:36 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Oh top! en bedankt voor je reactie!
Ik heb er zin innog 18,5 uurtjes wachten
Naar Aruba, even lekker bijtankenquote:
Ja 1x op vakantie. 4x in Curacaoquote:Op zondag 24 januari 2010 17:38 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Naar Aruba, even lekker bijtanken
ben je daar ook geweest?
dankjewel! gaat helemaal lukkenquote:Op zondag 24 januari 2010 17:47 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ja 1x op vakantie. 4x in Curacao![]()
Maar veel plezier daar
Ik heb een aantal keren vanaf Weeze gevlogen. De gok van een lift zou ik niet aanraden. Het ligt echt in de middle of nowhere en als de gok niet lukt dan ben je aangewezen op een taxi....quote:Op zondag 24 januari 2010 15:48 schreef MarkaD het volgende:
Hoop dat ik hier goed zit. Ik heb namelijk een vraag over het vervoer naar Weeze. Ik vlieg as zaterdagmiddag naar Marrakech en kom donderdagavond om 23.15 weer terug.
Hoe kom ik het goedkoopst naar Weeze? Ik zag dat er bussen gaan vanaf Nijmegen en Venlo, maar vroeg me af of er nog een goedkopere optie is. Op de site van het vliegveld werd ik doorverwezen naar bahn.de, maar dat was uiteindelijk net zo duur als de bus.
En dan de tweede vraag: we landen donderdagavond dus redelijk laat en de enige optie die dan nog mogelijk is, is de (dure) bus naar Utrecht. Er is ook nog een bus naar Nijmegen maar dan halen we de trein naar Utrecht niet meer. Is er een redelijke kans dat we een lift kunnen krijgen? Heeft een van jullie dat wel eens gedaan? En is het echt nodig om die bustickets van tevoren te boeken?
Hopelijk kunnen jullie me wat wijzer maken!
Dankjewel, we hebben inmiddels toch een bus geboektquote:Op zondag 24 januari 2010 22:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ik heb een aantal keren vanaf Weeze gevlogen. De gok van een lift zou ik niet aanraden. Het ligt echt in de middle of nowhere en als de gok niet lukt dan ben je aangewezen op een taxi....
Als er een busaanbieding is zou ik die nemen. Dan weet je zeker dat je weg komt. Weet niet of je die tickets wel of niet van tevoren moet kopen. Even bellen?
Goeie zaak, wat heb ik een hekel aan dat soort mensenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:55 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast vertragen ze nu al voor 1,5 jaar een rechtszaak voor mensen die niet toegelaten werden tot een vlucht omdat ze een eerste vlucht niet genomen hebben,
Tis toch ook onzin dat je meer betaald voor een vlucht Amsterdam-whatever-Amsterdam dan voor Londen-Amsterdam-whatever-Amsterdam-Londenquote:Op woensdag 27 januari 2010 01:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Goeie zaak, wat heb ik een hekel aan dat soort mensenGoedkope vluchten op de kop tikken door te vliegen vanuit een andere markt en dan vervolgens niet willen vliegen vanuit die markt
Uhm nee.... Ik snap dat het er zo uitziet voor de leek, maar het heeft te maken met marktontwikkeling en het feit dat er een dienst verleend wordt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:59 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Tis toch ook onzin dat je meer betaald voor een vlucht Amsterdam-whatever-Amsterdam dan voor Londen-Amsterdam-whatever-Amsterdam-Londen
Je kunt gewoon alcoholische dranken krijgen bij Qatar Airways. Alleen op vluchten van/naar Saudi Arabie is dat waarschijnlijk niet mogelijk. Of er specifiek gin-tonic op het menu staat, dat weet ik niet. Het is 'onbeperkt' in de zin dat je er niet voor hoeft te betalen, maar de crew zal wel z'n instructies hebben om dronkenschap te voorkomen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 01:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Kan je bij Qatar Airways gewoon onbeperkt drank bestellen in Economy class, en is dat inclusief gin-tonic enzo?
Ik heb wel eens in een vlucht richting Curacao naast een aangeschoten Frank Rijkaard en Johan Neeskens gezetenquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is 'onbeperkt' in de zin dat je er niet voor hoeft te betalen, maar de crew zal wel z'n instructies hebben om dronkenschap te voorkomen.
Ik denk dat bekende mensen wel een potje kunnen breken bij de stewardessen, die willen ook geen klacht van een Bekende Nederlander aan hun broek krijgenquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ik heb wel eens in een vlucht richting Curacao naast een aangeschoten Frank Rijkaard en Johan Neeskens gezeten
quote:Op woensdag 27 januari 2010 02:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Uhm nee.... Ik snap dat het er zo uitziet voor de leek, maar het heeft te maken met marktontwikkeling en het feit dat er een dienst verleend wordt.
Een lege stoel kan niet worden opgeslagen in een magazijn voor een volgende vlucht. Elke lege stoel is weggegooid geld voor een vliegmaatschappij. Daarom moet men aan winstmaximalisatie doen middels het systeem van boekingsklasses met verschillende prijzen. Wanneer je dit combineert met het moeten ontwikkelen van andere markten, zoals Duitsland, Engeland enz. dan is het niet zo raar dat voor andere markten lagere prijzen nog beschikbaar kunnen zijn.
Dat ben ik met je eens; het opent waarschijnlijk wel een hele nieuwe markt voor low cost carriers tussen de grote steden, zoals in de VS en eigenlijk ook al steeds meer in Europa gebeurt door bijvoorbeeld Easyjet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Een negatieve uitspraak voor KLM en andere maatschappijen kan er zelf toe bijdragen dat het aantal intra-europese vluchten wordt verminderd omdat er minder transferpassagiers zullen zijn, en dat zal het milieu weer ten goede kunnen komen.
OK, en wat is je houding ten opzichte twee tickets boeken om het hogere tarief te ontlopen omdat je niet aan het minimum aantal nachten (zoals bij KLM en Lufthansa) komt?quote:Op woensdag 27 januari 2010 02:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Uhm nee.... Ik snap dat het er zo uitziet voor de leek, maar het heeft te maken met marktontwikkeling en het feit dat er een dienst verleend wordt.
Een lege stoel kan niet worden opgeslagen in een magazijn voor een volgende vlucht. Elke lege stoel is weggegooid geld voor een vliegmaatschappij. Daarom moet men aan winstmaximalisatie doen middels het systeem van boekingsklasses met verschillende prijzen. Wanneer je dit combineert met het moeten ontwikkelen van andere markten, zoals Duitsland, Engeland enz. dan is het niet zo raar dat voor andere markten lagere prijzen nog beschikbaar kunnen zijn.
Maakt het uit als mensen het er toch voor betalen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:35 schreef Fogel het volgende:
OK, en wat is je houding ten opzichte twee tickets boeken om het hogere tarief te ontlopen omdat je niet aan het minimum aantal nachten (zoals bij KLM en Lufthansa) komt?
Het is marktbescherming omdat je opstappers in Nederland discrimineerd op prijs, uiteindelijk vlieg je toch in hetzelfde toestel naar de eindbstemming. Dat zou opzich nog geen probleem zijn, maar je verplicht iemand een vlucht te maken, terwijl die ook zonder die vlucht op eigen gelegenheid met een andere manier naar een luchthaven zou kunnen gaan. Het zou niet uit moeten maken welke vlucht je wel of niet maakt, als je het vluchtproces maar niet verstoord. (Dus wel bagage inchecken tot eindbestemming en dan eerder uitstappen zorgt terecht voor een 'boete' van de maatschappij, hoewel daar de kanttekening moet worden gemaakt dat de maatschappijen op dit moment normaliter niet toestaan dat je je bagage naar een bepaalde bestemming wilt inchecken).quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:25 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom is dit marktbescherming? Het is juist competitie; je kan een product kopen dat iets minder goed is (met overstap) voor een lagere prijs. Lufthansa biedt goedkopere tickets aan met vertrek vanaf Schiphol, omdat ze niet kunnen concurreren op de reistijd. Dus gaan ze onder de prijs zitten van een rechtstreekse vlucht. Je moet er immers toch ook voor zorgen dat je vluchten zowel heen als terug zo vol mogelijk zitten.
En als je abonnee wordt van een krant krijg je toch ook korting op het eerste jaar, terwijl je buurman hetzelfde product krijgt, maar dan voor een hogere prijs. Die instapprijs is zodanig bepaald, dat ze klanten naar het product lokken, door goedkoper (en niet noodzakelijkerwijs beter) te zijn dan de concurrent.
Voor twee retours (waarvan je de terugreis op beiden niet gebruikt) tegen een lager tarief dan een retour met minder dan 3 nachten? De luchvaartmaatschappij heeft dan wel "verlies"quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Maakt het uit als mensen het er toch voor betalen?
Het argument daarvoor is dan ook helder: je mag aan een Nederlander geen andere prijs vragen voor hetzelfde product dan je een Duitser of Fransman rekent. Dat is discriminatie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Vroeger mocht je bijvoorbeeld als Nederlander geen ticket op de Duitse of Belgische markt kopen, maar sinds de eenwording van de EU is die regel ook overboord gegaan, aangezien dat juridisch onmogelijk is gemaakt voor een luchtvaartmaatschappij door de EU.
Hier is de kwalificatie 'oneerlijk' veel minder duidelijk. Een ticket Dusseldorf-Amsterdam-New York is een andere dienst als een ticket Amsterdam-New York. Ik ben het weliswaar met je eens dat het vreemd is dat de eerste goedkoper is dan de laatste, maar dat is aan de maatschappij om te bepalen en die hebben daar hun redenen voor. Jij kunt als passagier besluiten of je die prijs wilt betalen.quote:Nu houden veel luchtvaartmaatschappijen (dus niet alleen KLM) zich nog vast aan de strohalm dat je moet vliegen zoals het ticket is uitgegeven en dat je geen vluchten kan laten vervallen. Op die manier doen ze op oneerlijke wijze aan marktbescherming.
Niet voor niets pakken de low-cost aanbieders hierdoor marktaandeel weg bij de gevestigde luchtvaartmaatschappijen, en dat is alleen maar gezonder concurrentie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Voor twee retours (waarvan je de terugreis op beiden niet gebruikt) tegen een lager tarief dan een retour met minder dan 3 nachten? De luchvaartmaatschappij heeft dan wel "verlies"
Maar nee, mij maakt het niks uit.
Mag ik wel een Mcdonalds menu (van een type wat precies hetzelfde is in Duitsland en Nederland) in Duitsland halen en vervolgens in Nederland bij een McDonalds opeten?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Je kunt immers ook geen happy meal halen bij de Mc Donalds en die opeten in een duur restaurant omdat je de atmosfeer daar prettiger vindt.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:47 schreef jaco het volgende:
Een ticket is een kontrakt tussen passagier en maatschappij. Er zijn rechten en plichten voor beide partijen. Voor het ticket Dusseldorf-Amsterdam-New York is het een voorwaarde dat de passagier in Dusseldorf in checkt.
Je kunt immers ook geen happy meal halen bij de Mc Donalds en die opeten in een duur restaurant omdat je de atmosfeer daar prettiger vindt.
Ik zie de KLM die rechtszaak niet direkt verliezen.
Waarom is dat van de zotte? Je moet langer reizen als je twee vluchten moet maken en je hebt een overstap. Het product dat je dan koopt is dan een stuk minder aantrekkelijk dan wanneer je direct kunt vliegen. Dit minder aantrekkelijk zijn moet je dan toch compenseren door de prijs te verlagen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:46 schreef ozzietukker het volgende:
Nu houden veel luchtvaartmaatschappijen (dus niet alleen KLM) zich nog vast aan de strohalm dat je moet vliegen zoals het ticket is uitgegeven en dat je geen vluchten kan laten vervallen. Op die manier doen ze op oneerlijke wijze aan marktbescherming. (Het is namelijk wel van de zotte dat een rechtstreekse vlucht duurder is dan een vlucht met tussenstop, zeker als de vliegafstand hierdoor langer wordt).
Het is idd een marketingstrategie. En een marketingstrategie heb je om uiteindelijk meer geld te verdienen. En met meer geld kun je nieuwe vliegtuigen kopen, bestaande vliegtuigen up-to-date maken met personal entertainment systemen enz.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:25 schreef DutchTrain het volgende:
Waarom is dit marktbescherming? Het is juist competitie; je kan een product kopen dat iets minder goed is (met overstap) voor een lagere prijs. Lufthansa biedt goedkopere tickets aan met vertrek vanaf Schiphol, omdat ze niet kunnen concurreren op de reistijd. Dus gaan ze onder de prijs zitten van een rechtstreekse vlucht. Je moet er immers toch ook voor zorgen dat je vluchten zowel heen als terug zo vol mogelijk zitten.
Het is een dienst, geen product. Dat maakt het een geheel ander spelletje.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Het argument daarvoor is dan ook helder: je mag aan een Nederlander geen andere prijs vragen voor hetzelfde product dan je een Duitser of Fransman rekent. Dat is discriminatie.
Dat is gewoon slim en daar heb ik geen probleem mee.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
OK, en wat is je houding ten opzichte twee tickets boeken om het hogere tarief te ontlopen omdat je niet aan het minimum aantal nachten (zoals bij KLM en Lufthansa) komt?
Bijvoorbeeld: Reis 1 van plek A naar B, weken later terug naar A, en tussendoor reis 2 vanaf plek B naar plek A en weken later weer naar plek B?
Vaak kan je de terugreizen van zowel reis 1 als reis 2 wegmikken, en dan heb je het overboekingsprobleem omdat je niet op komt dagen. Maar... als je beide vluchten helemaal maakt, is het dan nog steed "immoreel" volgens jou omdat je eigenlijk 2 maal het volle pond had moeten betalen omdat je op beide reizen minder dan 3 nachten weg bent geweest?
Zelfs als je door deze contructie twee delen van de tickets weggooid? Want dat is op zich hetzelfde als niet op de feeder flights meegaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:30 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat is gewoon slim en daar heb ik geen probleem mee.
De NS en de KLM zijn wat dat betreft niet te vergelijken. De NS hoeft geen ingewikkeld tariefssysteem te gebruiken om zodoende beter aan marktontwikkeling te kunnen doen. De NS heeft geen concurrentie en opereert niet buiten de Nederlandse markt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:00 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zie het vanuit een passagiersoogpunt, maar als ik een treinkaartje koop Den Bosch - Amsterdam kan ik toch ook pas in Utrecht opstappen als ik besluit om eerst van Den Bosch naar Utrecht te gaan met de auto?
Trek de vergelijking door naar het VK, daar hebben de treinen wel een ingewikkeld tariefsysteem en er is concurrentie...quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De NS en de KLM zijn wat dat betreft niet te vergelijken. De NS hoeft geen ingewikkeld tariefssysteem te gebruiken om zodoende beter aan marktontwikkeling te kunnen doen. De NS heeft geen concurrentie en opereert niet buiten de Nederlandse markt.
Nee want het stoort de marktontwikkeling van een andere markt niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zelfs als je door deze contructie twee delen van de tickets weggooid? Want dat is op zich hetzelfde als niet op de feeder flights meegaan.
Ok maar dat is dus in NL niet van toepassing. En ik weet niet hoe men daar omgaat met het tussenin opstappen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
Trek de vergelijking door naar het VK, daar hebben de treinen wel een ingewikkeld tariefsysteem en er is concurrentie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |