abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73526999
quote:
De officier van justitie vindt het gijzelen van de wethouder een strafverzwarende omstandigheid, omdat het een aanval op het democratisch rechtsbestel betreft.
http://www.nos.nl/nosjour(...)ijzeling_almelo.html

Dit terwijl de moordenaar van Pim Fortuyn slechts 18 jaar kreeg omdat naar oordeel van de rechter geen effect had op de democratische rechtsorde omdat PF geen zittende politicus van een gevestigde partij was en het daarom een "normale moord" betrefde,

Gijzeling van een PvdA wethouder levert slechts 1 jaar minder straf op als de moord op Pim Fortuyn!

Vergelijk het ook met de lagere straf die de moordenaar en verkrachter van Christel Ambrosius (Puttense moordzaak) kreeg:

Ron P. gaat in hoger beroep
pi_73527110
!

Het is een groot complot .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73527197
Forse eis, zeg.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_73527201
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:28 schreef du_ke het volgende:
!

Het is een groot complot .
Iedereen weet dat je bij de rechtbanken veel linksdraaiende rechters aantreft. De rechter bij de zaak van Volkert van der Graaf was zelfs lid van de linkse asiellobby, iets waar Volkert ook een sympathisant van was.
pi_73527334
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:32 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Iedereen weet dat je bij de rechtbanken veel linksdraaiende rechters aantreft.
En zeker zoveel rechtsdraaiende exemplaren. Men is de laatste jaren niet voor niets veel strenger gaan straffen .
quote:
De rechter bij de zaak van Volkert van der Graaf was zelfs lid van de linkse asiellobby, iets waar Volkert ook een sympathisant van was.
Aha heb je z'n lidmaatschapsbewijs ook liggen naast dat van Verdonk van de PSP? Ben benieuwd .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:46:47 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_73527531
Dan had die gozer beter het dochtertje van die wethouder kunnen verkrachten, dan had hij binnen een half jaar weer vrij op straat rondgelopen, en had hij ook zijn punt wel gemaakt...(!)

Achterlijk land.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 18:47:50 #7
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_73527556
Jezus

Het is een eis! bij Fortuyn werd levenslang geëist, das een stuk langer dan 17 jaar hoor. Bovendien heeft hij nog iets meer op zijn kerfstok dan een gijzeling van een persoon zoals valt te lezen.

Wat de straf wordt moet je nog afwachten, wellicht een stuk lager dan de eis...
pi_73528184
Tja we kennen de politieke orientatie van de rechtelijke macht inmiddels wel.
Eigen brokjes eerst.
pi_73528290
Sterk overdreven strafeis.

Als je de context bekijk, waarin de daad gepleegd is met daarmee al het getreiter van de ambtelijke kliek aldaar, ben je nog geneigd begrip te krijgen ook.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:22:38 #10
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_73528691
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:08 schreef Bushmaster het volgende:
Tja we kennen de politieke orientatie van de rechtelijke macht inmiddels wel.
Want? De rechter heeft nog niet eens geoordeeld!

Sowieso zijn sommigen in de topic mensen hier vrij inconsequent: Eerst lopen te janken dat ze niet streng genoeg straffen, nu eisen ze een hoge straf en het is weer niet goed
pi_73528721
Ja, ze mogen blij zijn dat ie niet doordraaide en op de moordtoer ging. Belachelijk hoge eis.

[ Bericht 3% gewijzigd door Toffe_Ellende op 09-10-2009 20:15:37 ]
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:45:27 #12
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_73529330
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:47 schreef Tizitl het volgende:

Het is een eis! bij Fortuyn werd levenslang geëist, das een stuk langer dan 17 jaar hoor.
Touche.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:46:22 #13
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73529354
Schaamteloze copy/paste uit mijn NWS-topic:
quote:
OM eist 17 jaar voor gijzeling Almelo

Het Openbaar Ministerie heeft 17 jaar gevangenisstraf geëist tegen Ahmet O., de man die vorig jaar vijf mensen gijzelde op het stadhuis van Almelo, waaronder wethouder Kuiper.

Volgens de officier van justitie is poging tot moord, de gijzeling van vijf personen, brandstichting en verboden vuurwapenbezit bewezen. Ook vindt hij dat Ahmet O. volledig toerekingsvatbaar was en dat de vijf gijzelaars elk 1250 euro schadevergoeding moeten krijgen.

De officier van justitie vindt het gijzelen van de wethouder een strafverzwarende omstandigheid, omdat het een aanval op het democratisch rechtsbestel betreft.

Bron: NOS Journaal.
Ik vind het toch een opmerkelijk hoge eis: 17 jaar. Er is vandaag net 15 jaar voor een moord uitgedeeld, Volkert van der G. heeft ook 18 jaar gekregen voor een moord, eveneens met democratie, en dan zou gijzeling 17 jaar zijn?

Ik herinner me nog goed de uitzending van Zembla (andere topic: Uitzending van Zembla, inzake grand cafe de Rechter) waarin toch wel heel erg naar voren kwam dat die gijzelnemer gesard is tot op het bot. Dat praat natuurlijk geen gijzeling goed, maar die aanval kwam niet uit het niets.

Zijn huurvergunningen werden verkort, er werden marktkramen precies voor z’n zaak geplaatst, anderen mogen wel bedrijf voeren zonder vergunning (vriendjes van de wethouder), de rechter die hem in het gelijk stelde, maar continu tegen gewerkt worden. Dat is wel mijn beeld vanwege een Zembla-uitzending, en Tubantia-artikelen, maar toch, ik heb heel erg het gevoel dat de gemeente ook het nodige te verwijten valt.

Vandaar, 17 jaar, ik verbaas me erover. Een eis staat echter niet gelijk aan de uitspraak, maar desalniettemin.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73529374
Dark ages
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 19:47:13 #15
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73529383
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:47 schreef Tizitl het volgende:
Jezus

Het is een eis! bij Fortuyn werd levenslang geëist, das een stuk langer dan 17 jaar hoor. Bovendien heeft hij nog iets meer op zijn kerfstok dan een gijzeling van een persoon zoals valt te lezen.

Wat de straf wordt moet je nog afwachten, wellicht een stuk lager dan de eis...
Ja, maar ik vraag me af, waar baseert het OM dat op? Ze kennen inmiddels die jurisprudentie zou je zeggen? Dat nemen ze dan toch mee in hun strafeis?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_73529463
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 18:32 schreef AyrtonSenna het volgende:

[..]

Iedereen weet dat je bij de rechtbanken veel linksdraaiende rechters aantreft. De rechter bij de zaak van Volkert van der Graaf was zelfs lid van de linkse asiellobby, iets waar Volkert ook een sympathisant van was.
Ik ben nog nooit een linksdraaiende jurist tegengekomen.
Juristen in spe die linksdraaiend zijn worden vaak al in hun eerste studiejaar ontmoedigd.
I´m back.
pi_73529681
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:46 schreef Iblis het volgende:
Schaamteloze copy/paste uit mijn NWS-topic:
[..]

Ik vind het toch een opmerkelijk hoge eis: 17 jaar. Er is vandaag net 15 jaar voor een moord uitgedeeld, Volkert van der G. heeft ook 18 jaar gekregen voor een moord, eveneens met democratie, en dan zou gijzeling 17 jaar zijn?

Ik herinner me nog goed de [url=http://forum.fok.nl/topic/1218953]uitzending van Zembla
(andere topic: Uitzending van Zembla, inzake grand cafe de Rechter) waarin toch wel heel erg naar voren kwam dat die gijzelnemer gesard is tot op het bot. Dat praat natuurlijk geen gijzeling goed, maar die aanval kwam niet uit het niets.

Zijn huurvergunningen werden verkort, er werden marktkramen precies voor z’n zaak geplaatst, anderen mogen wel bedrijf voeren zonder vergunning (vriendjes van de wethouder), de rechter die hem in het gelijk stelde, maar continu tegen gewerkt worden. Dat is wel mijn beeld vanwege een Zembla-uitzending, en Tubantia-artikelen, maar toch, ik heb heel erg het gevoel dat de gemeente ook het nodige te verwijten valt.

Vandaar, 17 jaar, ik verbaas me erover. Een eis staat echter niet gelijk aan de uitspraak, maar desalniettemin.
Volgens mij heeft de hoge straf iig niets te maken met het feit dat de gegijzelde politicus PvdA'er was, of denk je van wel? Volgens mij een beetje het punt dat TS probeert te maken.
I´m back.
pi_73529936
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef Ryan3 het volgende:

Volgens mij heeft de hoge straf iig niets te maken met het feit dat de gegijzelde politicus PvdA'er was, of denk je van wel? Volgens mij een beetje het punt dat TS probeert te maken.
Ha! Ga nog maar eens naar die Zembla-uitzending kijken, en realiseer je dat de burgemeester en de officier van justitie elkaar geregeld treffen om gezamelijk met de korpschef beleid uit te zetten. Ik hoop dat de rechter de vloeg aanveegt met dat corrupte zooitje.
pi_73530068
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:05 schreef dvr het volgende:

[..]

Ha! Ga nog maar eens naar die Zembla-uitzending kijken, en realiseer je dat de burgemeester en de officier van justitie elkaar geregeld treffen om gezamelijk met de korpschef beleid uit te zetten. Ik hoop dat de rechter de vloeg aanveegt met dat corrupte zooitje.
Misschien valt de straf hoger uit, omdat de de verdachte een moslim is, en dat de roep om hogere straffen begaan door moslims nogal behoorlijk doorklinkt tegenwoordig, wat denk je daarvan.
I´m back.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:10:43 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73530133
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet. Als-ie een wethouder van willekeurig welke partij had gegijzeld was dat de eis geweest denk ik.
pi_73530177
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:10 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik ook niet. Als-ie een wethouder van willekeurig welke partij had gegijzeld was dat de eis geweest denk ik.
Nee, okee, dat denk ik ook idd.
I´m back.
pi_73530215
1. De strafeis heeft te maken met het feit dat het een wethouder en dus gezagsdrager is. Politieke voorkeur doet hierbij niet te rzake.
2. Het is een eis, geen vonnis.
3. Die vent heeft zijn eigen toko in de fik gestoken en de wethouder en anderen meerdere uren onder schot gehouden... reden genoeg om hem een tijdje op te sluiten dacht ik zo.

Als je getreiterd wordt door ambtenaren stap je anar de rechter en neem je niet zelf het recht in handen. Maarja, horeca is wel vaker lichtelijk louche...
Whatever...
pi_73530266
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:13 schreef Spanky78 het volgende:
1. De strafeis heeft te maken met het feit dat het een wethouder en dus gezagsdrager is. Politieke voorkeur doet hierbij niet te rzake.
2. Het is een eis, geen vonnis.
3. Die vent heeft zijn eigen toko in de fik gestoken en de wethouder en anderen meerdere uren onder schot gehouden... reden genoeg om hem een tijdje op te sluiten dacht ik zo.

Als je getreiterd wordt door ambtenaren stap je anar de rechter en neem je niet zelf het recht in handen. Maarja, horeca is wel vaker lichtelijk louche...
Volledig mee eens; er is hier iig geen sprake van een politieke afrekening.
I´m back.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 20:28:50 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_73530726
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:13 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind zo’n insinuatie wat overbodig, daar hebben we meneer Teeven voor natuurlijk, maar destijds zag je die Zembla aflevering, en daar kwam ook een professor aan het woord die aangaf hoe moeilijk het was om je recht te halen. Je bent dan in feite helemaal afhankelijk van de gemeente, en die werd keer op keer door de rechter op de vingers getikt, en dat werd telkens genegeerd.

Ook dat praat zo’n gijzelingsactie niet goed, maar ik kan me wel voorstellen dat je dan een keer helemaal moe wordt. Dat alles wat je hebt opgebouwd zo kapot wordt gemaakt en dat je weliswaar recht kunt halen maar dat de gemeente dat gewoon negeert. Dan kun je echt niets meer.
pi_73530823
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 20:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik vind zo’n insinuatie wat overbodig, daar hebben we meneer Teeven voor natuurlijk, maar destijds zag je die Zembla aflevering, en daar kwam ook een professor aan het woord die aangaf hoe moeilijk het was om je recht te halen. Je bent dan in feite helemaal afhankelijk van de gemeente, en die werd keer op keer door de rechter op de vingers getikt, en dat werd telkens genegeerd.

Ook dat praat zo’n gijzelingsactie niet goed, maar ik kan me wel voorstellen dat je dan een keer helemaal moe wordt. Dat alles wat je hebt opgebouwd zo kapot wordt gemaakt en dat je weliswaar recht kunt halen maar dat de gemeente dat gewoon negeert. Dan kun je echt niets meer.
Ja, maar dat kan ook op een andere manier. Hier zijn behoorlijk wat grenzen overschreden iig.
Maar heeft iemand van jullie ene linkje paraat voor dat Zembla-programma? Of is dat gewoon op te zoeken op Uitzending vermist?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')