abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73559368
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:41 schreef Hanoying het volgende:
De prijzen zullen wellicht even stabiliseren maar op de middellange termijn gaat de rente sterk omhoog (onontkoombaar), wordt een hypotheek dus een stuk duurder (onontkoombaar), kan je minder lenen gezien het hogere percentage (onontkombaar) en gaat er dus nog een behoorlijk percentage van de prijs af (gezien punt A. B en C onontkoombaar). Zeker in het hogere segment.

Ik denk dat het verstandig is om even te wachten. Aan de andere kant zou ik een huis in het segment tot 225.000 euro op het moment rustig kopen. Nu kan je je hypotheek nog vastzetten voor een procent of 5-6 (?) en als je twee jaar wacht kan je het zelfde huis wellicht kopen voor 190.000 euro maar klok je je hypotheek wel 3-4 % hoger. Per saldo ben je dan duurder uit.

Dat is de afweging die je op het moment maakt.. Wil je relatief lage maandlasten, voel je je prettig bij het huis en verwacht je op de middellange termijn niet verplicht te verhuizen dan kan je het nu best kopen. Zou je je niet prettig voelen bij een huis dat (fictief) minder waard is dan je hypotheek en prefereer je dus een lagere hypotheek met hogere maandlasten dan kan je het best nog even wachten.

Bovenstaande gaat overigens alleen op voor starters met geen tot weinig eigen geld. Als je veel eigen geld hebt dan zou ik nu zeker niet kopen en wachten tot de hypotheekrente over een jaar of twee de lucht in schiet.
Onlangs ons huis laten taxeren om het op de markt te zetten en de taxatie waarden was erg goed. Uiteraard moet je het nog wel zien te verkopen, maar vergelijkbare huizen met dezelfde specificaties zijn hier al 200k duurder. Dus weinig competitie.. Kopen?
pi_73559386
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:42 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wat is volgens jou de mooiste regio van NL trouwens?
Ooit de serie Gooische vrouwen gezien? Daar.
pi_73559396
Waarom gaat de rente omhoog? Dus een onderbouwing graag

Waarom maakt dat wat uit als je de rente vast kan zetten?

Waarom zou je niet kopen als je eigen geld hebt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73559464
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Als je voldoende eigen geld hebt, gaat je rente percentage omlaag
Dat haal je volgens mij als he hypotheek 70% is van de executie waarde
pi_73559500
Welk rentepercentage gaat omlaag?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_73559517
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ooit de serie Gooische vrouwen gezien? Daar.
Ik geloof dat wij een andere smaak hebben.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73559546
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:47 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Ik geloof dat wij een andere smaak hebben.
Ow
Zo enorm centraal en zo gezellig. Wat zoek je dan?
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:07:26 #83
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_73560047
quote:
Het rentepercentage is historisch laag (In de VS effectief 0 % en in Europa 1 %) en wordt kunstmatig laag gehouden om de economie weer een beetje uit het slop te trekken. Als de economie het toe laat zal de rente stapsgewijs worden verhoogd, zelfs nog een stuk hoger dan hij voor de crisis was omdat al het geld dat door de centrale overheden momenteel in de economie (en steun cq reddingsoperaties) wordt gepompt (en hiervoor is gecreerd) lijdt tot hogere staatsschulden, inflatie en rentestanden.

quote:
Je kan de rente nu vastzetten op 5,5 % omdat de euribor op 1 % staat. Als de euribor stijgt stijgt de rente die banken rekenen voor een hypotheek ook en kan je hem dus ook niet meer vastzetten op 5,5 %. Het feit dat je nu niet op 3 % vast kan zetten zou maar dat banken maar liefst 4,5 % meer dan de Euribor in rekening brengen (dat is een zeer hoog verschil) geeft al aan dat ze bij de bank al ingecalculeerd hebben dat de rente binnen een paar jaar hard gaat stijgen.
quote:
Omdat ik denk dat de hogere hypotheekrente die er aan zit te komen de prijs van het hogere segment behoorlijk onder druk zal zetten en je dus meer huis koopt met hetzelfde geld als je even een jaar of twee geduld hebt.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:09:31 #84
194833 Hanoying
pi_73560093
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welk rentepercentage gaat omlaag?
De bank loopt minder risico als je veel eigen geld inbrengt (je huis zal immers ook bij een daling waarschijnlijk meer waard blijven dan de waarde van je hypotheek) dus biedt de bank je in het geval van een groot bedrag eigen geld een lagere rante aan voor je hypotheek. Minder risico voor de bank = minder reden voor hun om een hoge rente aan je te vragen.
pi_73560145
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:07 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Het rentepercentage is historisch laag (In de VS effectief 0 % en in Europa 1 %) en wordt kunstmatig laag gehouden om de economie weer een beetje uit het slop te trekken. Als de economie het toe laat zal de rente stapsgewijs worden verhoogd, zelfs nog een stuk hoger dan hij voor de crisis was omdat al het geld dat door de centrale overheden momenteel in de economie (en steun cq reddingsoperaties) wordt gepompt (en hiervoor is gecreerd) lijdt tot hogere staatsschulden, inflatie en rentestanden.

In dat geval leidt het ook tot hogere inkomens en een herstellende huizenmarkt, dus dan ben je per saldo net zo ver

[..]

Je kan de rente nu vastzetten op 5,5 % omdat de euribor op 1 % staat. Als de euribor stijgt stijgt de rente die banken rekenen voor een hypotheek ook en kan je hem dus ook niet meer vastzetten op 5,5 %. Het feit dat je nu niet op 3 % vast kan zetten zou maar dat banken maar liefst 4,5 % meer dan de Euribor in rekening brengen (dat is een zeer hoog verschil) geeft al aan dat ze bij de bank al ingecalculeerd hebben dat de rente binnen een paar jaar hard gaat stijgen.
[..]

Het gaat natuurlijk vooral om mensen die nu hun rente vasthebben staan, dat kon de laatste jaren behoorlijk goedkoop. Die mensen zal het allemaal niet veel interesseren

Omdat ik denk dat de hogere hypotheekrente die er aan zit te komen de prijs van het hogere segment behoorlijk onder druk zal zetten en je dus meer huis koopt met hetzelfde geld als je even een jaar of twee geduld hebt.

Als de hypotheekrente stijgt kun je met het zelfde geld minder huis kopen in plaats van meer]
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:11:44 #86
194833 Hanoying
pi_73560149
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:43 schreef draaijer het volgende:

[..]

Onlangs ons huis laten taxeren om het op de markt te zetten en de taxatie waarden was erg goed. Uiteraard moet je het nog wel zien te verkopen, maar vergelijkbare huizen met dezelfde specificaties zijn hier al 200k duurder. Dus weinig competitie.. Kopen?
Ik snap je vraag niet Vergelijkbare huizen zijn 200 k duurder dan wat? Dan jullie huis
pi_73560187
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:09 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De bank loopt minder risico als je veel eigen geld inbrengt (je huis zal immers ook bij een daling waarschijnlijk meer waard blijven dan de waarde van je hypotheek) dus biedt de bank je in het geval van een groot bedrag eigen geld een lagere rante aan voor je hypotheek. Minder risico voor de bank = minder reden voor hun om een hoge rente aan je te vragen.
Dus is het slim om nu te kopen omdat de rente niet extreem hoog is(en jij denkt dat hij gaat stijgen).

Lijkt me interessanter dan nu je geld weg te zetten tegen 3% en 1,2% te gaan betalen over 18.000-36.000 euro
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:17:55 #88
194833 Hanoying
pi_73560309
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In dat geval leidt het ook tot hogere inkomens en een herstellende huizenmarkt, dus dan ben je per saldo net zo ver
De centrale rente en de inflatie zullen een stuk sneller en harder omhoog gaan dan de inkomens. De ikomens zullen er wel achter aan hobbelen op een gegeven moment maar zeker niet direct.

quote:
Het gaat natuurlijk vooral om mensen die nu hun rente vasthebben staan, dat kon de laatste jaren behoorlijk goedkoop. Die mensen zal het allemaal niet veel interesseren
Daarom zeg ik ook dat je op zich nu best kan kopen omdat je nu je rente nog laag vast kan zetten en dus relatief lage maandlasten zal hebben. Maar als de rente hard stijgt dan zal de huizenprijs toch echt wel dalen hoor, zeker in het hogere segment omdat veel particulieren simpelweg geen huis van 3,5 ton meer gefinancieerd kunnen krijgen bij een rentestand van 9 %.
pi_73560397
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:17 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De centrale rente en de inflatie zullen een stuk sneller en harder omhoog gaan dan de inkomens. De ikomens zullen er wel achter aan hobbelen op een gegeven moment maar zeker niet direct.

Jou mening is geen feit

[..]

Daarom zeg ik ook dat je op zich nu best kan kopen omdat je nu je rente nog laag vast kan zetten en dus relatief lage maandlasten zal hebben. Maar als de rente hard stijgt dan zal de huizenprijs toch echt wel dalen hoor, zeker in het hogere segment omdat veel particulieren simpelweg geen huis van 3,5 ton meer gefinancieerd kunnen krijgen bij een rentestand van 9 %.

Dan ga je lekker over 3 jaar kopen met een rente van 9% en dan kijken hoeveel huis je overhoudt met je geld. Voor iemand die koopt zijn slechts 2 dingen van belang

1: Het huis moet voldoen aan je eisen
2: Je maandlasten moeten op te brengen zijn

Als je aan beide voorwaarden voldoet kan je nooit een miskoop doen

zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:29:26 #90
194833 Hanoying
pi_73560616
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Jou mening is geen feit
Mijn mening is geen feit maar het is wel een feit dat de cetrale rente historisch laag staat, dat de staatschulden wereldwijd enorm oplopen en dat men dit niet eeuwig vol kan houden. De VS kan haar eigen staatsobligaties al niet meer kwijt en koopt ze zelf op met nieuw gecreerde Dollars, Europa doet al niet veel anders. Dit gaat een terugslag vinden in de vorm van inflatie, dat is niet mijn mening maar er is redelijke consensus over. ook de mensen die dit beleid momenteel sturen verwachten niet anders en speculeren er zelfs op.
quote:
Dan ga je lekker over 3 jaar kopen met een rente van 9% en dan kijken hoeveel huis je overhoudt met je geld. Voor iemand die koopt zijn slechts 2 dingen van belang

1: Het huis moet voldoen aan je eisen
2: Je maandlasten moeten op te brengen zijn

Als je aan beide voorwaarden voldoet kan je nooit een miskoop doen
In het lagere segment zou ik dan ook rustig kopen en mijn rente lang vastleggen, als ik veel eigen geld had zou ik het echter niet doen want ik denk dat er best een kans is dat het huis dat je nu voor 380 k koopt over 2 jaar een waarde van 300-320 zal hebben en dan kan je dus beter even wachten. Snappez vous?
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 00:17:10 #91
236264 crew  capricia
pi_73563749
quote:

bovendien kun je je rente makkelijk voor 20 jaar vastzetten. En in deze tijd doen veel mensen die ik ken dat ook.
Die zijn dus ongevoelig voor rentestijgingen...hooguit op hun spaargeld
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73564289
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:34 schreef Prutzenberg het volgende:

Maar voor sommigen zal het een leuk verzetje zijn, kijken bij de buren.

Vandaag weer veel appelgebak met slagroom gegeten

En natuurlijk vaak vermeld dat het huis voor dat bedrag een 'koopje' was, "lekkere taart overigens buurvrouw, mag ik nog een stukje?"

Moeten ze vaker doen zo'n open dag
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator zondag 11 oktober 2009 @ 00:37:32 #93
236264 crew  capricia
pi_73564340
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vandaag weer veel appelgebak met slagroom gegeten

En natuurlijk vaak vermeld dat het huis voor dat bedrag een 'koopje' was, "lekkere taart overigens buurvrouw, mag ik nog een stukje?"

Moeten ze vaker doen zo'n open dag
Ben je echt wezen kijken? Want dat vind ik dan wel weer leuk van je!
Of schrijf je maar wat?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 11 oktober 2009 @ 01:16:27 #94
2651 svann
night-hawk
pi_73565084

* meelurkt  -vooralsnog zonder appelgebak.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zondag 11 oktober 2009 @ 09:08:10 #95
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73567556
quote:
laatst gewijzigd: 10-10-2009 20:07
Veel mensen komen af op open huis

De Nederlandse Vereniging van Makelaars is enthousiast over het aantal bezoekers van de openhuizendag.

Kooplustig of niet?
Zo'n 130.000 hebben een kijkje genomen bij een huis dat te koop staat. Op de openhuizendag waren ditmaal 45.000 woningen te bekijken. Niet alle woningen trokken overigens kooplustige of nieuwsgierige kijkers. Eén op de vijf woningen trok geen enkele bezoeker.

Lagere prijzen
Volgens de NVM is het nu een goede tijd om een huis te kopen. De prijzen liggen gemiddeld 5% lager dan vorig jaar. Maar door de economische crisis is iedereen wel voorzichtiger geworden.
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)zendag_succesvol.xml

*proest* wat een leugens. Ik heb hier in de straat en in m'n familie diverse mensen gesproken die hier aan meededen (allemaal met een woning boven de 400k), mensen die moeite hadden gedaan, het huis aan kant hadden gemaakt, hapjes in huis hadden gehaald, en uiteindelijk kwamen er welgeteld nul komma nul kijkers opdraven. Dat kan gewoon geen toeval zijn.
pi_73568258
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:29 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Mijn mening is geen feit maar het is wel een feit dat de cetrale rente historisch laag staat, dat de staatschulden wereldwijd enorm oplopen en dat men dit niet eeuwig vol kan houden. De VS kan haar eigen staatsobligaties al niet meer kwijt en koopt ze zelf op met nieuw gecreerde Dollars, Europa doet al niet veel anders. Dit gaat een terugslag vinden in de vorm van inflatie, dat is niet mijn mening maar er is redelijke consensus over. ook de mensen die dit beleid momenteel sturen verwachten niet anders en speculeren er zelfs op.
[..]

In het lagere segment zou ik dan ook rustig kopen en mijn rente lang vastleggen, als ik veel eigen geld had zou ik het echter niet doen want ik denk dat er best een kans is dat het huis dat je nu voor 380 k koopt over 2 jaar een waarde van 300-320 zal hebben en dan kan je dus beter even wachten. Snappez vous?
Wanneer gaan mensen het nou eindelijk eens doorkrijgen dat je een huis koopt om er iin te WONEN, niet om er WINST mee te maken.
pi_73569084
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:29 schreef Hanoying het volgende:

[..]

[..]

Geef eens een voorbeeldje van die consensus?

Ik denk dat ik jou niet wil begrijpen, ik zou het pas een probleem vinden als ik dat wel zou doen

Eigen geld is per defenitie niet boeiend, omdat mensen over het algemeen toch voor een zo duur huis zullen gaan wat voor hun binnen hun mogelijkheden ligt. Dat er hier een paar hippies rondlopen die dat niet willen kunnen, wil nog niet zeggen dat het geld voor de grote meerderheid van de Nederlanders die wil gewoon zo mooi mogelijk wonen als wat realistisch gezien mogelijk is

Ik weet niet hoe jij telt maar ik financier liever een eigen huis van 380k tegen 5% dan 320k tegen 9%. Verder koop ik ook liever een huis dan dat ik ga huren

Verder kun je op dit moment vrij weinig met eigen geld en wordt je er bovendien voor gestraft en wordt je beloond als je koopt. Je moet echt vrij zwakzinnig zijn als je liever gestraft wordt dan beloond
pi_73569130
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 09:08 schreef haatbaard het volgende:

[..]

*proest* wat een leugens. Ik heb hier in de straat en in m'n familie diverse mensen gesproken die hier aan meededen (allemaal met een woning boven de 400k), mensen die moeite hadden gedaan, het huis aan kant hadden gemaakt, hapjes in huis hadden gehaald, en uiteindelijk kwamen er welgeteld nul komma nul kijkers opdraven. Dat kan gewoon geen toeval zijn.
Knap dat jij weet dat verschillende mensen een referentie is voor heel Nederland
  zondag 11 oktober 2009 @ 12:24:34 #99
194833 Hanoying
pi_73570497
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eigen geld is per defenitie niet boeiend, omdat mensen over het algemeen toch voor een zo duur huis zullen gaan wat voor hun binnen hun mogelijkheden ligt. Dat er hier een paar hippies rondlopen die dat niet willen/ kunnen..

Ik weet niet hoe jij telt maar ik financier liever een eigen huis van 380k tegen 5% dan 320k tegen 9%. Verder koop ik ook liever een huis dan dat ik ga huren
Natuurlijk is het al dan niet aanschaffen met eigen geld wel belangrijk.. Stel dat je 200 k eigen geld hebt, dan zou je nu dus ten minste 180 k hypotheek moeten nemen voor het huis uit je voorbeeld, als je wacht en het huis zakt inderdaad richting de 300 k dan hoef je slechts 100 k hypotheek. Ik heb liever 100 k hypotheek tegen 10 % dan 200 k tegen 5 % ook al kost het je per saldo hetzelfde.

Ik ben overigens geen hippie die niet kan/wil kopen. Momenteel wonen we niet in Nederland maar we hebben wel een huis in Hanoi (de grondprijs in Hanoi is overigens een stuk hoger dan in Amsterdam met helemaal niets onder de 1000 euro/m2 terwijl het een veel armer land betreft dus soms doet men in Nederland ook wel wat te dramatisch btw) en een groot kavel in Da Lat, een stadje dat vroeger door de fransen werd gebruikt om aan de zomerhitte te ontsnappen.

Als we weer terug naar NL komen houden we ze waarschijnlijk gewoon allebei aan en verhuren we het huis in Hanoi. In dat geval zou ik een huis in NL dus volledig met een hypotheek financiëren en zou ik op zich rustig kopen (zonder haast, dat wel). Mochten we toch besluiten ons huis in Hanoi in de verkoop te zetten dan hebben we dus wel een bedrag eigen geld en in dat geval zou ik even wachten met kopen in NL.

Er zitten behoorlijk wat drama queens in dit topic die niets anders kunnen dan roepen dat de huizen in NL zo duur zijn en ze gaan wachten tot een huis van 200 k nu gezakt is naar 130 k. Die mensen zijn wat mij betreft niet goed bij hun hoofd maar jij staat ook te ver aan de andere kant van het spectrum. Jij doet net alsof er helemaal niets aan de hand is, alsof de rente niet kan stijgen en de prijzen niet kunnen dalen. Ook met die opvatting heb je oogkleppen op.
pi_73570879
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 22:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus is het slim om nu te kopen omdat de rente niet extreem hoog is

In 2007 had ik 4,7 voor 15 jaar met nhg , doet nu 5,9.
euribor is iets van 3% gezakt.

[ Bericht 4% gewijzigd door corus op 11-10-2009 12:51:30 ]
pi_73579229
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 00:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben je echt wezen kijken? Want dat vind ik dan wel weer leuk van je!
Of schrijf je maar wat?
Eigenlijk probeerde ik een beetje te trollen maar reacties blijven uit

Uiteraard ga ik morgen wel even aan mijn collega vragen hoe zijn open dag was, misschien neemt hij het overgebleven appelgebak wel mee voor bij de koffie
I'll sing you a lullaby.
pi_73579875
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Eigenlijk probeerde ik een beetje te trollen maar reacties blijven uit
dat valt me eigenlijk niet meer op

Ik ben wezen kijken naar het open uur van een huis wat geveild wordt. Dat viel niet tegen. De belastingstelling dan, het huis zelf was bagger, stond al een tijd leeg, type spookhuis dus. Over een paar weken de veiling. Kijken of we het plokgeld kunnen binnenroeien.

Saillant detail: ik ken het huis als jongetje toen ik met mijn vader naar hetzelfde huis ben gaan kijken, slordige dertig jaar geleden. Toen werd het ook openbaar verkocht

het huis trekt niet echt de goede mensen aan inderdaad, de laaste bewoner is een beruchte meneer in de financiele wereld
pi_73580460
Diepe buiging voor de mensen die hier nog steeds geduldig reageren op de botte, arrogante, dommige, kleuterklas-toon vragen en opmerkingen die Diego Armando Maradona hier maar blijft spuien.

Ignorance = bliss blijkbaar.
pi_73581281
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 17:42 schreef Jordi1978 het volgende:
Diepe buiging voor de mensen die hier nog steeds geduldig reageren op de botte, arrogante, dommige, kleuterklas-toon vragen en opmerkingen die Diego Armando Maradona hier maar blijft spuien.

Ignorance = bliss blijkbaar.
Gelukkig maar dat jou reactie wel beschaafd is
pi_73581494
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 12:24 schreef Hanoying het volgende:
Jij doet net alsof er helemaal niets aan de hand is, alsof de rente niet kan stijgen en de prijzen niet kunnen dalen. Ook met die opvatting heb je oogkleppen op.
Er is een matige correctie aan de hand, als dat de schade is na een zware mondiale recessie schat ik de kans dat de prijzen met 50% gaan zakken niet erg hoog in
pi_73582811
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er is een matige correctie aan de hand, als dat de schade is na een zware mondiale recessie schat ik de kans dat de prijzen met 50% gaan zakken niet erg hoog in
Ga je me nu vertellen dat de recessie ten einde is dan

Volgens mij zitten we juist nog in de 'warming up', de volgende ronde afschrijvingen komt er aan bij de banken. Gaan de overheden nu de geldpersen in het standje turbo zetten? Ik ga in ieder geval beleggen in drukinkt en papier
I'll sing you a lullaby.
pi_73582999
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ga je me nu vertellen dat de recessie ten einde is dan

Volgens mij zitten we juist nog in de 'warming up', de volgende ronde afschrijvingen komt er aan bij de banken. Gaan de overheden nu de geldpersen in het standje turbo zetten? Ik ga in ieder geval beleggen in drukinkt en papier
Kan je dat ook onderbouwen?
pi_73583079
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 18:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan je dat onderbouwen?
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73583287
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan je dat ook onderbouwen?
Nee, ik kan dat niet onderbouwen. Maar net als menig beurshandelaar vertrouw ik op mijn onderbuikgevoel, zoals je ziet is dat een geldige reden want met de beurs gaat het ook weer lekker. Dus kom maar op met jouw drogreden
I'll sing you a lullaby.
pi_73583318
Door naar het CBS te gaan en te kijken naar de huizenprijzen sinds dat de recessie begon of eventueel wanneer de top bereikt werd
pi_73583350
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Door naar het CBS te gaan en te kijken naar de huizenprijzen sinds dat de recessie begon of eventueel wanneer de top bereikt werd
geeft CBS er tegenwoordig ook een toekomstverwachting bij dan?
pi_73583371
-weg-

[ Bericht 75% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-10-2009 22:01:22 ]
pi_73585281
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 19:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus jij kan vaststellen wanneer de top van de recessie (of het dieptepunt) plaats zal vinden aan de hand van de cijfers van het CBS (dat zijn toch die rekenaars die hun cijfers constant moeten bijstellen).
I'll sing you a lullaby.
pi_73585372
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:08 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus jij kan vaststellen wanneer de top van de recessie (of het dieptepunt) plaats zal vinden aan de hand van de cijfers van het CBS (dat zijn toch die rekenaars die hun cijfers constant moeten bijstellen).
Je bent in de war
pi_73585480
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je bent in de war
Mogelijk...
I'll sing you a lullaby.
pi_73585870
ik vond de slowchat van onlangs informatiever.
pi_73585916
Waar staat dat huis waar je bent wezen kijken?
pi_73585970
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waar staat dat huis waar je bent wezen kijken?
vertel ik je over twee weken als ik het niet gekocht heb Sorry
pi_73586009
-slowchat, kan ook via PM-

[ Bericht 89% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-10-2009 22:04:13 ]
pi_73586042
-weg-

[ Bericht 49% gewijzigd door Bolkesteijn op 14-10-2009 22:04:25 ]
pi_73600831
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:31 schreef Prutzenberg het volgende:
BTW. Heeft er iemand ervaring met een aankoopmakelaar? Ik heb er persoonlijk gemengde gevoelens bij:
Aan de ene kant heeft zo'n makelaar verstand van zaken (als je het juiste kantoor opzoekt), maar aan de andere kant is zijn core-business het verkopen van huizen (met provisie!) waardoor ik me afvraag of er écht het onderste uit de kan gehaald wordt door zo'n figuur.
Ik heb begin Aug. een huis gekocht dmv een aankoopmakelaar, zijn verdiensten waren een basistarief (waarin de bouwtechnische keuring en dergelijke zat) plus 10% van het verschil wat hij van de vraagprijs afkrijgt.

Soortgelijke huizen in de straat zijn voor 245K verkocht en staan rond deze prijs te koop. dit huis heeft/had achterstallig onderhoud en is in de twee jaar dat het huis te koop heeft gestaan gezakt van :
249K (2007) naar 234K (zomer 2008) naar 215K (begin 2009) als "meeneemprijs".

De aankoopmakelaar heeft hier nog eens 15K afgekregen, waardoor we dus uiteindelijke 200K hebben betaald voor dit huis.

Ik ben dus zeer te spreken over een aankoopmakelaar (het was geen NVM makelaar maar een ZZP'er)
namaste
pi_73601084
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 07:36 schreef Dulk het volgende:

[..]

Ik heb begin Aug. een huis gekocht dmv een aankoopmakelaar, zijn verdiensten waren een basistarief (waarin de bouwtechnische keuring en dergelijke zat) plus 10% van het verschil wat hij van de vraagprijs afkrijgt.

Soortgelijke huizen in de straat zijn voor 245K verkocht en staan rond deze prijs te koop. dit huis heeft/had achterstallig onderhoud en is in de twee jaar dat het huis te koop heeft gestaan gezakt van :

De aankoopmakelaar heeft hier nog eens 15K afgekregen, waardoor we dus uiteindelijke 200K hebben betaald voor dit huis.

Ik ben dus zeer te spreken over een aankoopmakelaar (het was geen NVM makelaar maar een ZZP'er)
Feli, heb je de hypo ook al helemaal rond? En zo ja, wat voor constructie heb je gekozen? Puur uit interesse.
pi_73601169
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Feli, heb je de hypo ook al helemaal rond? En zo ja, wat voor constructie heb je gekozen? Puur uit interesse.
ja, inmiddels al druk aan het klussen.

uiteindelijk tot drie keer de ontbindende voorwaarden moeten verlengen, omdat de bank steeds maar bleef "zoeken" naar benodigde documenten.
twee dagen voor overdracht hebben we akkoord gekregen!!

we hebben 60% spaar en 40% aflossingsvrij en NHG. rente 10 jaar vast op 5,1%

en we zien het huis niet als geldmachine, maar als een woning om in te leven, het is een 6 kamer eengezinswoning met een inhoud van 400m³ in een autoluwe wijk , met genoeg toekomst perspectief.
namaste
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:22:01 #124
194833 Hanoying
pi_73601176
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 07:36 schreef Dulk het volgende:

[..]

Feli, maar op zich lijkt het me ook weer niet heel bijzonder dat je een huis met een vraagprijs van 215 k uiteindelijk voor 200 k koopt. Dat was je ook zonder aankoopmakelaar gelukt hoor.

Zeker als het al twee jaar te koop staat en al twee keer een eenzijdige vraagprijsverlaging heeft doorgevoerd. Ik denk dat de vorige eigenaar de champagne uit de kast trok en zijn happy dance inzette toen hij hoorde dat er iemand zo dicht bij de vraagprijs bood.
pi_73601217
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:22 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Feli, maar op zich lijkt het me ook weer niet heel bijzonder dat je een huis met een vraagprijs van 215 k uiteindelijk voor 200 k koopt. Dat was je ook zonder aankoopmakelaar gelukt hoor.

Zeker als het al twee jaar te koop staat en al twee keer een eenzijdige vraagprijsverlaging heeft doorgevoerd. Ik denk dat de vorige eigenaar de champagne uit de kast trok en zijn happy dance inzette toen hij hoorde dat er iemand zo dicht bij de vraagprijs bood.
het openingsbod was 180K, vergeet niet dat de buren 243K hebben betaald, en hij dacht ook wel even snel rijk te worden.

Het is ons eerste koophuis, en ik zag door de bomen het bos niet meer, en mijn ouders en schoonouders hebben allebei geen koophuis en dus ook geen "ervaring" in het kopen van een huis, het was dus ook meer om niet "bedonderd" te worden.
namaste
pi_73601227
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:21 schreef Dulk het volgende:

[..]

ja, inmiddels al druk aan het klussen.

uiteindelijk tot drie keer de ontbindende voorwaarden moeten verlengen, omdat de bank steeds maar bleef "zoeken" naar benodigde documenten.
twee dagen voor overdracht hebben we akkoord gekregen!!

we hebben 60% spaar en 40% aflossingsvrij en NHG. rente 10 jaar vast op 5,1%

en we zien het huis niet als geldmachine, maar als een woning om in te leven, het is een 6 kamer eengezinswoning met een inhoud van 400m³ in een autoluwe wijk , met genoeg toekomst perspectief.
Mogen wij weten waarom je 40% aflossingsvrij hebt genomen? Puur vanwege de maandlasten, of heb je ook een andere reden?
pi_73601245
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:26 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mogen wij weten waarom je 40% aflossingsvrij hebt genomen? Puur vanwege de maandlasten, of heb je ook een andere reden?
maandlasten inderdaad
namaste
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 08:29:24 #128
236264 crew  capricia
pi_73601257
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:28 schreef Dulk het volgende:

[..]

maandlasten inderdaad
Goed gedaan en gefeliciteerd!
Heb je ook ergens pics staan?
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 08:31:05 #129
194833 Hanoying
pi_73601274
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:25 schreef Dulk het volgende:

[..]

het openingsbod was 180K, vergeet niet dat de buren 243K hebben betaald, en hij dacht ook wel even snel rijk te worden.
Na 2 jaar was hij die illusie wel kwijt denk ik :p
quote:
Het is ons eerste koophuis, en ik zag door de bomen het bos niet meer, en mijn ouders en schoonouders hebben allebei geen koophuis en dus ook geen "ervaring" in het kopen van een huis, het was dus ook meer om niet "bedonderd" te worden.
Ach, op zich maakt die paar euro commissie ook niet zo veel uit op de prijs van een heel huis en als je voor het eerst met zulke grote aankopen speelt ben je toch altijd bloednerveus dus ik begrijp je op zich wel hoor
pi_73602717
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Goed gedaan en gefeliciteerd!
Heb je ook ergens pics staan?
Dankjewel, ik zal vandaag eens een topic openen in K&W
namaste
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:37:36 #131
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73604735
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 09:08 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ook echt hapjes gaan halen....

Ik snap mensen niet. Neem je een makelaar in de arm, die aangesloten is bij de NVM en vervolgens ga je op je vrije zaterdag je eigen huis verkopen. Daarbij pak je het beter aan dan de makelaar (hapjes, drankjes). Mocht het dan verkocht worden kan je vervolgens courtage aan de makelaar aftikken. Om van de kosten van zo'n open huis maar te zwijgen. Sommige makelaars draaien momenteel hoofdzakelijk op de opbrengsten van advertenties, open huizen enz. ipv courtages. Echt serieus geïnteresseerden nemen wel een middag vrij om je woning doordeweeks te bekijken!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:52:36 #132
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73605177
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 08:22 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Alsof je dat zo kan zeggen zonder het huis te kennen.... Doe maar lekker interessant.

P.S. Mijn ervaring met zo'n makelaar is dat als je zelf een leek bent het erg handig is zo iemand in dienst te nemen. Als je net als de persoon die ik quote denkt verstand van de markt te hebben en dus lukraak wat doet dan zal je nooit eigenaar worden of toch een keer teveel betalen op dat moment (lange termijn is het altijd afwachten, gaat om hier en nu). Uiteindelijk wil je toch een keer "beet" hebben.

Ik heb zelf ene keer onderhandeld over een woning die voor 339.000 te koop stond, daarna hadden ze het verlaagd naar 324.000. Ik begon na 1,5 te koop op 280.000 maar kreeg hem niet verder dan 300.000. Uiteindelijk kwam iemand met een aankoopmakelaar en die sloot de deal voor 305.000.
and made it rain upward
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:03:54 #133
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73605508
Wat ook mooi is aan zo'n open huizen dag. De makelaar kan nu tegen 1 op de 5 klanten zeggen; De vraagprijs schrikt misschien toch wat af, ik adviseer een psychologische vraagprijs.

maw; Er komt weer een rond prijsverlagingen aan, let maar op. Merendeel van de verkopers tuint er gewoon in!
and made it rain upward
pi_73605571
Wat moeten ze dan doen?
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:07:09 #135
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73605602
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:37 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ook echt hapjes gaan halen....

Ik snap mensen niet. Neem je een makelaar in de arm, die aangesloten is bij de NVM en vervolgens ga je op je vrije zaterdag je eigen huis verkopen. Daarbij pak je het beter aan dan de makelaar (hapjes, drankjes). Mocht het dan verkocht worden kan je vervolgens courtage aan de makelaar aftikken. Om van de kosten van zo'n open huis maar te zwijgen. Sommige makelaars draaien momenteel hoofdzakelijk op de opbrengsten van advertenties, open huizen enz. ipv courtages. Echt serieus geïnteresseerden nemen wel een middag vrij om je woning doordeweeks te bekijken!
Lijkt mij ook. Maar sommige mensen snappen gewoon niet helemaal hoe het werkt. Die denken zelf niet na en doen alles zoals de makelaar zegt dat het moet.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:10:03 #136
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73605685
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:07 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Maar sommige mensen snappen gewoon niet helemaal hoe het werkt. Die denken zelf niet na en doen alles zoals de makelaar zegt dat het moet.
Eigenlijk zou je een onafhankelijk verkoopadviseur moeten hebben als je je huis verkoopt. De makelaars bespelen de verkopende partij meer dan de kopers. En kopers kopen liever een woning via de makelaar dan via de eigenaar zelf. Snap jij het nog?
and made it rain upward
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:11:50 #137
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73605752
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat moeten ze dan doen?
Geduld hebben en gezond verstand gebruiken.
and made it rain upward
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:15:23 #138
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73605858
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:11 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Geduld hebben en gezond verstand gebruiken.

Of hun woning van de markt halen, als ze toch nog niks anders hebben en ook niet willen zakken in prijs.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:17:25 #139
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73605920
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:15 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Of hun woning van de markt halen, als ze toch nog niks anders hebben en ook niet willen zakken in prijs.
Tja, mijn woning staat dus ook te koop, heb niets anders, geen haast en ga niet zakken in prijs. Maar als ik het van de markt haal moet ik de makelaar de startkosten betalen, toch weer ruim 300,-. Dusja, kan ik het net zo goed laten staan toch?
and made it rain upward
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:17:43 #140
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73605929
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:10 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Eigenlijk zou je een onafhankelijk verkoopadviseur moeten hebben als je je huis verkoopt. De makelaars bespelen de verkopende partij meer dan de kopers. En kopers kopen liever een woning via de makelaar dan via de eigenaar zelf. Snap jij het nog?
Ik snap al heel lang niet meer waarom mensen nog zoveel waarde hechten aan allerlei "adviseurs" en andere lieden die tussen de koper en verkoper in gaan staan om hen een poot uit te draaien.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:19:09 #141
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73605972
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:17 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Tja, mijn woning staat dus ook te koop, heb niets anders, geen haast en ga niet zakken in prijs. Maar als ik het van de markt haal moet ik de makelaar de startkosten betalen, toch weer ruim 300,-. Dusja, kan ik het net zo goed laten staan toch?
Natuurlijk. Maar als je serieus bent met verkopen, moet je op korte termijn toch iets ondernemen. Want de prijzen zakken momenteel toch echt door.

Hoe worden die kosten van de makelaar bepaald? Betaal je nu gewoon door, of kost het "te koop staan" je op zich niks?
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:40:44 #142
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73606715
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:19 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar als je serieus bent met verkopen, moet je op korte termijn toch iets ondernemen. Want de prijzen zakken momenteel toch echt door.

Hoe worden die kosten van de makelaar bepaald? Betaal je nu gewoon door, of kost het "te koop staan" je op zich niks?
Ik ben serieus, maar ik heb wel een prijs. Daar ga ik niet onder, dan is het hele gebeuren mij het niet waard, ik woon nu goed maar heb een paar andere wensen. Ik zie het echt als een luxe probleem.

De kosten voor het opstarten zijn gemaakt (plaatsen op websites, brochures, foto's enz). Verder kost het te koop staan niets. Ik heb geen kosten als ik eronder uit wil, enkel moet ik dan gaan afrekenen en betaal ik die opstartkosten.

Ik twijfel ondertussen wel of ik het niet gewoon zelf in de verkoop ga zetten...
and made it rain upward
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:50:15 #143
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73607023
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:40 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik ben serieus, maar ik heb wel een prijs. Daar ga ik niet onder, dan is het hele gebeuren mij het niet waard, ik woon nu goed maar heb een paar andere wensen. Ik zie het echt als een luxe probleem.

De kosten voor het opstarten zijn gemaakt (plaatsen op websites, brochures, foto's enz). Verder kost het te koop staan niets. Ik heb geen kosten als ik eronder uit wil, enkel moet ik dan gaan afrekenen en betaal ik die opstartkosten.

Ik twijfel ondertussen wel of ik het niet gewoon zelf in de verkoop ga zetten...
Ja, maar ja, wat is nou 300 euro? Als dat de enige schade is...

Als ik jou was zou ik het òf heel agressief in de verkoop gaan zetten, zodat je er zo snel mogelijk vanaf bent. Maar dan ontkom je imho helaas niet aan een vraagprijsdaling. Òf je woning van de markt halen, je plannen even in de ijskast zetten en e.e.a. afwachten.

Elk huis extra dat te koop staat veroorzaakt alleen maar meer neerwaartse druk op de markt en dat is dus ook niet in jouw belang. Beter wacht je het dan een paar jaar af, totdat alle ellende is overgewaaid, en probeer je het dan opnieuw, wel met het risico dat de prijzen dan fors gedaald zijn. Maar er is momenteel toch ook niemand meer die nog de hoofdprijs betaalt.

Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
  maandag 12 oktober 2009 @ 12:57:07 #144
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_73607257
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:50 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ja, maar ja, wat is nou 300 euro? Als dat de enige schade is...

Als ik jou was zou ik het òf heel agressief in de verkoop gaan zetten, zodat je er zo snel mogelijk vanaf bent. Maar dan ontkom je imho helaas niet aan een vraagprijsdaling. Òf je woning van de markt halen, je plannen even in de ijskast zetten en e.e.a. afwachten.

Elk huis extra dat te koop staat veroorzaakt alleen maar meer neerwaartse druk op de markt en dat is dus ook niet in jouw belang. Beter wacht je het dan een paar jaar af, totdat alle ellende is overgewaaid, en probeer je het dan opnieuw, wel met het risico dat de prijzen dan fors gedaald zijn. Maar er is momenteel toch ook niemand meer die nog de hoofdprijs betaalt.

Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Denk niet dat mensen momenteel over de streep worden getrokken door een prijsdaling van 20%. Mensen willen hun eigen huis eerst vekopen, dat is de tegenwerkende factor. Zodra die verkocht is kopen ze een ander huis en dan moeten ze wel dus maakt je prijs niet zoveel meer uit (wel marktconform).

Ik wacht nog een jaartje denk ik en dan blijf ik gewoon zitten, ga ik een paar verbouwingen doen.
and made it rain upward
pi_73659357
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 12:57 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Denk niet dat mensen momenteel over de streep worden getrokken door een prijsdaling van 20%. Mensen willen hun eigen huis eerst vekopen, dat is de tegenwerkende factor. Zodra die verkocht is kopen ze een ander huis en dan moeten ze wel dus maakt je prijs niet zoveel meer uit (wel marktconform).

Ik wacht nog een jaartje denk ik en dan blijf ik gewoon zitten, ga ik een paar verbouwingen doen.
Pas als de nieuwbouw weer betaalbaar is dan komt de woningverkoop vlot

dat is altijd zo geweest, dat is de basis

met drie kamerappartementen van 200.000 kan de starter niets, daarnaast is de gemiddelde starter arm als een kerkrat en wil geen enkele bank hem lenen
pi_73662348
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 20:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Pas als de nieuwbouw weer betaalbaar is dan komt de woningverkoop vlot

dat is altijd zo geweest, dat is de basis

met drie kamerappartementen van 200.000 kan de starter niets, daarnaast is de gemiddelde starter arm als een kerkrat en wil geen enkele bank hem lenen
Ik verwacht een zeer snelle daling van de prijs voor nieuwbouw, nieuwbouw dreigt volkomen stil te gaan liggen. Gemeenten verkopen geen m2 meer, dat gaat ze heel veel pijn doen, begrotingen die niet meer sluitend zijn. Extra uitkeringen voor de bijstand want sommigen zijn al door hun WW recht heen. Minder poen van het rijk, want die moet ook de hand op de knip houden. Het worden mooie tijden
I'll sing you a lullaby.
pi_73669224
Mensen die blij zijn met het ongeluk van anderen zijn toch wel de meest trieste soort mensen
pi_73671800
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 00:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die blij zijn met het ongeluk van anderen zijn toch wel de meest trieste soort mensen
Je bedoelt al die huizenbezitters, die zich altijd rot lachten om die lui die nog geen eigen woning hadden en hen dag in dag uit om de oren sloegen met hun rijkdom in de vorm van hun "overwaarde"?
pi_73671834
Ik weet niet met wat voor mensen jij om gaat, maar ik ken ze niet
pi_73671937
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 08:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet niet met wat voor mensen jij om gaat, maar ik ken ze niet
Met huizenbezitters. Ik heb een tante die nu nog steeds op feestjes loopt te pronken met d'r overwaarde. Vorige week heb ik haar de waarheid maar eens gezegd, namelijk dat haar huis bij de door haar ingebeelde overwaarde momenteel onverkoopbaar is. Ze geloofde me niet, dus toen heb ik haar aangeraden eens een kijkje te nemen op funda. Ook in haar dure babyboomerstadswijkje staan de huizen al meer dan 2 jaar te koop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')