Mogen wij weten waarom je 40% aflossingsvrij hebt genomen? Puur vanwege de maandlasten, of heb je ook een andere reden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:21 schreef Dulk het volgende:
[..]
ja, inmiddels al druk aan het klussen.
uiteindelijk tot drie keer de ontbindende voorwaarden moeten verlengen, omdat de bank steeds maar bleef "zoeken" naar benodigde documenten.
twee dagen voor overdracht hebben we akkoord gekregen!!
we hebben 60% spaar en 40% aflossingsvrij en NHG. rente 10 jaar vast op 5,1%
en we zien het huis niet als geldmachine, maar als een woning om in te leven, het is een 6 kamer eengezinswoning met een inhoud van 400m³ in een autoluwe wijk , met genoeg toekomst perspectief.
maandlasten inderdaadquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:26 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mogen wij weten waarom je 40% aflossingsvrij hebt genomen? Puur vanwege de maandlasten, of heb je ook een andere reden?
Goed gedaan en gefeliciteerd!quote:
Na 2 jaar was hij die illusie wel kwijt denk ik :pquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:25 schreef Dulk het volgende:
[..]
het openingsbod was 180K, vergeet niet dat de buren 243K hebben betaald, en hij dacht ook wel even snel rijk te worden.
Ach, op zich maakt die paar euro commissie ook niet zo veel uit op de prijs van een heel huis en als je voor het eerst met zulke grote aankopen speelt ben je toch altijd bloednerveus dus ik begrijp je op zich wel hoorquote:Het is ons eerste koophuis, en ik zag door de bomen het bos niet meer, en mijn ouders en schoonouders hebben allebei geen koophuis en dus ook geen "ervaring" in het kopen van een huis, het was dus ook meer om niet "bedonderd" te worden.
Dankjewel, ik zal vandaag eens een topic openen in K&Wquote:Op maandag 12 oktober 2009 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed gedaan en gefeliciteerd!
Heb je ook ergens pics staan?
Ook echt hapjes gaan halen....quote:Op zondag 11 oktober 2009 09:08 schreef haatbaard het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/%28/fin(...)zendag_succesvol.xml
*proest* wat een leugens. Ik heb hier in de straat en in m'n familie diverse mensen gesproken die hier aan meededen (allemaal met een woning boven de 400k), mensen die moeite hadden gedaan, het huis aan kant hadden gemaakt, hapjes in huis hadden gehaald, en uiteindelijk kwamen er welgeteld nul komma nul kijkers opdraven. Dat kan gewoon geen toeval zijn.
Alsof je dat zo kan zeggen zonder het huis te kennen.... Doe maar lekker interessant.quote:Op maandag 12 oktober 2009 08:22 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Feli, maar op zich lijkt het me ook weer niet heel bijzonder dat je een huis met een vraagprijs van 215 k uiteindelijk voor 200 k koopt. Dat was je ook zonder aankoopmakelaar gelukt hoor.
Zeker als het al twee jaar te koop staat en al twee keer een eenzijdige vraagprijsverlaging heeft doorgevoerd. Ik denk dat de vorige eigenaar de champagne uit de kast trok en zijn happy dance inzette toen hij hoorde dat er iemand zo dicht bij de vraagprijs bood.
Lijkt mij ook. Maar sommige mensen snappen gewoon niet helemaal hoe het werkt. Die denken zelf niet na en doen alles zoals de makelaar zegt dat het moet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:37 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ook echt hapjes gaan halen....
Ik snap mensen niet. Neem je een makelaar in de arm, die aangesloten is bij de NVM en vervolgens ga je op je vrije zaterdag je eigen huis verkopen. Daarbij pak je het beter aan dan de makelaar (hapjes, drankjes). Mocht het dan verkocht worden kan je vervolgens courtage aan de makelaar aftikken. Om van de kosten van zo'n open huis maar te zwijgen. Sommige makelaars draaien momenteel hoofdzakelijk op de opbrengsten van advertenties, open huizen enz. ipv courtages. Echt serieus geïnteresseerden nemen wel een middag vrij om je woning doordeweeks te bekijken!
Eigenlijk zou je een onafhankelijk verkoopadviseur moeten hebben als je je huis verkoopt. De makelaars bespelen de verkopende partij meer dan de kopers. En kopers kopen liever een woning via de makelaar dan via de eigenaar zelf. Snap jij het nog?quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:07 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Maar sommige mensen snappen gewoon niet helemaal hoe het werkt. Die denken zelf niet na en doen alles zoals de makelaar zegt dat het moet.
Geduld hebben en gezond verstand gebruiken.quote:
quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:11 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Geduld hebben en gezond verstand gebruiken.
Tja, mijn woning staat dus ook te koop, heb niets anders, geen haast en ga niet zakken in prijs. Maar als ik het van de markt haal moet ik de makelaar de startkosten betalen, toch weer ruim 300,-. Dusja, kan ik het net zo goed laten staan toch?quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:15 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Of hun woning van de markt halen, als ze toch nog niks anders hebben en ook niet willen zakken in prijs.
Ik snap al heel lang niet meer waarom mensen nog zoveel waarde hechten aan allerlei "adviseurs" en andere lieden die tussen de koper en verkoper in gaan staan om hen een poot uit te draaien.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:10 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je een onafhankelijk verkoopadviseur moeten hebben als je je huis verkoopt. De makelaars bespelen de verkopende partij meer dan de kopers. En kopers kopen liever een woning via de makelaar dan via de eigenaar zelf. Snap jij het nog?
Natuurlijk. Maar als je serieus bent met verkopen, moet je op korte termijn toch iets ondernemen. Want de prijzen zakken momenteel toch echt door.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Tja, mijn woning staat dus ook te koop, heb niets anders, geen haast en ga niet zakken in prijs. Maar als ik het van de markt haal moet ik de makelaar de startkosten betalen, toch weer ruim 300,-. Dusja, kan ik het net zo goed laten staan toch?
Ik ben serieus, maar ik heb wel een prijs. Daar ga ik niet onder, dan is het hele gebeuren mij het niet waard, ik woon nu goed maar heb een paar andere wensen. Ik zie het echt als een luxe probleem.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:19 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar als je serieus bent met verkopen, moet je op korte termijn toch iets ondernemen. Want de prijzen zakken momenteel toch echt door.
Hoe worden die kosten van de makelaar bepaald? Betaal je nu gewoon door, of kost het "te koop staan" je op zich niks?
Ja, maar ja, wat is nou 300 euro? Als dat de enige schade is...quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:40 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik ben serieus, maar ik heb wel een prijs. Daar ga ik niet onder, dan is het hele gebeuren mij het niet waard, ik woon nu goed maar heb een paar andere wensen. Ik zie het echt als een luxe probleem.
De kosten voor het opstarten zijn gemaakt (plaatsen op websites, brochures, foto's enz). Verder kost het te koop staan niets. Ik heb geen kosten als ik eronder uit wil, enkel moet ik dan gaan afrekenen en betaal ik die opstartkosten.
Ik twijfel ondertussen wel of ik het niet gewoon zelf in de verkoop ga zetten...
Denk niet dat mensen momenteel over de streep worden getrokken door een prijsdaling van 20%. Mensen willen hun eigen huis eerst vekopen, dat is de tegenwerkende factor. Zodra die verkocht is kopen ze een ander huis en dan moeten ze wel dus maakt je prijs niet zoveel meer uit (wel marktconform).quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:50 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ja, maar ja, wat is nou 300 euro? Als dat de enige schade is...
Als ik jou was zou ik het òf heel agressief in de verkoop gaan zetten, zodat je er zo snel mogelijk vanaf bent. Maar dan ontkom je imho helaas niet aan een vraagprijsdaling. Òf je woning van de markt halen, je plannen even in de ijskast zetten en e.e.a. afwachten.
Elk huis extra dat te koop staat veroorzaakt alleen maar meer neerwaartse druk op de markt en dat is dus ook niet in jouw belang. Beter wacht je het dan een paar jaar af, totdat alle ellende is overgewaaid, en probeer je het dan opnieuw, wel met het risico dat de prijzen dan fors gedaald zijn. Maar er is momenteel toch ook niemand meer die nog de hoofdprijs betaalt.
Maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
Pas als de nieuwbouw weer betaalbaar is dan komt de woningverkoop vlotquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Denk niet dat mensen momenteel over de streep worden getrokken door een prijsdaling van 20%. Mensen willen hun eigen huis eerst vekopen, dat is de tegenwerkende factor. Zodra die verkocht is kopen ze een ander huis en dan moeten ze wel dus maakt je prijs niet zoveel meer uit (wel marktconform).
Ik wacht nog een jaartje denk ik en dan blijf ik gewoon zitten, ga ik een paar verbouwingen doen.
Ik verwacht een zeer snelle daling van de prijs voor nieuwbouw, nieuwbouw dreigt volkomen stil te gaan liggen. Gemeenten verkopen geen m2 meer, dat gaat ze heel veel pijn doen, begrotingen die niet meer sluitend zijn. Extra uitkeringen voor de bijstand want sommigen zijn al door hun WW recht heen. Minder poen van het rijk, want die moet ook de hand op de knip houden. Het worden mooie tijdenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 20:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Pas als de nieuwbouw weer betaalbaar is dan komt de woningverkoop vlot
dat is altijd zo geweest, dat is de basis
met drie kamerappartementen van 200.000 kan de starter niets, daarnaast is de gemiddelde starter arm als een kerkrat en wil geen enkele bank hem lenen
Je bedoelt al die huizenbezitters, die zich altijd rot lachten om die lui die nog geen eigen woning hadden en hen dag in dag uit om de oren sloegen met hun rijkdom in de vorm van hun "overwaarde"?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 00:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die blij zijn met het ongeluk van anderen zijn toch wel de meest trieste soort mensen
Met huizenbezitters. Ik heb een tante die nu nog steeds op feestjes loopt te pronken met d'r overwaarde. Vorige week heb ik haar de waarheid maar eens gezegd, namelijk dat haar huis bij de door haar ingebeelde overwaarde momenteel onverkoopbaar is. Ze geloofde me niet, dus toen heb ik haar aangeraden eens een kijkje te nemen op funda. Ook in haar dure babyboomerstadswijkje staan de huizen al meer dan 2 jaar te koop.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet niet met wat voor mensen jij om gaat, maar ik ken ze niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |