abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:55:25 #51
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482088
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:47 schreef waht het volgende:

Mij treft het inderdaad niet en ook niemand die ik ken, maar het gaat voor mij om het principe. Dat is het eigendomsrecht. Enige probleem is nog dat de huizenmarkt door overheidsingrijpen niet naar behoren functioneert. Dus als het parlement nu A zegt, moet het ook B zeggen. Maar dat gebeurd niet...
Nee, je draait het om. Het parlement moet EERST de oorzaak aanpakken en DAN het gevolg. Maar dat doen ze nooit, want het is zoveel makkelijker om alleen het gevolg aan te pakken, daar hoeven ze doorgaans niet over na te denken en meestal kost het ook niks.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73482134
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:55 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Nee, je draait het om. Het parlement moet EERST de oorzaak aanpakken en DAN het gevolg. Maar dat doen ze nooit, want het is zoveel makkelijker om alleen het gevolg aan te pakken, daar hoeven ze doorgaans niet over na te denken en meestal kost het ook niks.

De files worden ook niet aangepakt, moet ik nu maar de vluchtstrook pakken?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:57:25 #53
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_73482135
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:53 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Maar die mogen er dan zonder problemen uitgezet worden, so what's the deal?
Dat je dan geen heel pand meer hoeft schoon te maken omdat ze het onder hebben gescheten.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_73482159
Hoppa, en we mogen er weer een verbod bijschrijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_73482187
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:52 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Omdat jij zo DOM bent heb ik het ff toegelicht. Als ene pand leeg staat heb je namelijk nog steeds kans dat zwervers of vergelijkbaar tuig zich toegang proberen te verschaffen.
Sorry, maar denken dat anti-kraak wonen blijft bestaan als er niet meer gekraakt mag worden is niet echt slim.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:00:13 #56
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482205
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

De krakers die ik ken doen geen reet de hele dag, behalve wat jointjes rollen en opsteken. Ik heb vooralsnog geen ander beeld van zulke mensen gezien Niks trollen.
Niet? Zegt de weggeefwinkel je iets? Daar waar spullen voor niks gebracht worden en voor niks weggeven worden? Ik ken een groep krakers (de fik op locatie) die op vrijwel ieder festival in Zaandam aanwezig zijn met een vouwwagen, die je kan ombouwen tot poppodium. Ik ken zat kraakpanden waar mensen in wonen die studeren, die een vaste baan hebben en die (itt een groot deel van deze maatschappij) wel genieten van het leven.

Ooit weleens van straight edge gehoord? Daar kan ik er ook nog wel een paar van aanwijzen -> niet roken, geen alcohol, geen drugs, geen vlees.

Dat JIJ alleen maar mensen in kraakpanden hebt gezien die drugs gebruiken betekend niet dat dat ook werkelijk zo is. Je baseert je op vooroordelen heb ik het idee...
quote:
[..]

Zoals gezegd, ik ken er geen een die echt daadwerkelijk werkt. Maar er zullen vast wel anderen/uitzonderingen zijn dan.
Hebben we daar dan misschien statistieken van? Ik bedoel, als het als argument gebruikt mag worden, dan wil ik toch graag een bron waaruit blijkt dat het merendeel van de krakers helemaal niet werkt.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_73482226
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:44 schreef maniack28 het volgende:
Haha, dat meen je niet? Dat is natuurlijk de grootste onzin reden die je je maar kan bedenken, maar goed. Dat is de politie en dat is een ander verhaal
Dat meen ik wel. En ik vind het ook geen ander verhaal, ik vind het behoorlijk essentieel voor de manier waarop onze democratische rechtsstaat functioneert. Het valt me namelijk op dat politieke partijen (vooral de PvdA) nogal vaak verrot worden gescholden vanwege dubieuze acties die eigenlijk voor rekening van de politie komen. Neem die snoepreisjes met allochtone jongeren naar Spanje, neem de probleemwijken waar ze met een grote boog omheen lopen.

Het is essentieel dat de politie uitvoert (qua handhaving) wat de Tweede Kamer bepaalt. Scheiding van de machten. De politie hoort het politieke debat niet inhoudelijk te bepalen of te beïnvloeden.
quote:
Ik kan daar in komen, maar vind jij het normaal hoe lang het op dit moment duurt voordat je een woning hebt? Vind je het normaal dat er ongelooflijk veel panden leegstaan op plekken waar mensen nu per direct kunnen wonen? Vind jij het normaal dat er keer op keer huizen gesloopt worden om dure nieuwbouw neer te zetten die normaal klootjesvolk niet kan betalen? De woningmarkt zit dik op slot nu...
Ik vind dat niet normaal, maar dat geeft je NIET het recht om je dan maar toegang te verschaffen tot een pand dat jouw eigendom niet is. Als ik mijn bus mis, heb ik ook niet het recht om weg te rijden in een lege bus die een eindje verderop geparkeerd staat.
quote:
Het kan natuurlijk ook zijn dat jij de discussie kraakverbod los ziet van woningkrapte. Ik zie het als oorzaak en gevolg, dus voor mij is het overduidelijk dat je eerst de oorzaak = leegstand en woningschaarste moet aanpakken en dan pas het gevolg. Maar zoals altijd in dit land (ga er maar eens op letten), wordt het gevolg aangepakt, want dat is makkelijker en kost minder geld.
Aangezien we nu het fenomeen krimpgemeenten kennen, kan er geen woningschaarste meer bestaan. Er is altijd wel ergens een woning over. Het punt is eerder dat iedereen op dezelfde plek wil wonen, wat niet kan. Wie in hartje Amsterdam wil wonen, moet daarvoor betalen. Ik betaal ook voor mijn appartement en ik werk daar voor. Het kan niet zo zijn dat mensen ergens gaan wonen - ook nog andermans eigendom inpikken - en niets betalen.
pi_73482242
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:00 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Niet? Zegt de weggeefwinkel je iets? Daar waar spullen voor niks gebracht worden en voor niks weggeven worden? Ik ken een groep krakers (de fik op locatie) die op vrijwel ieder festival in Zaandam aanwezig zijn met een vouwwagen, die je kan ombouwen tot poppodium. Ik ken zat kraakpanden waar mensen in wonen die studeren, die een vaste baan hebben en die (itt een groot deel van deze maatschappij) wel genieten van het leven.

Ooit weleens van straight edge gehoord? Daar ken ik er ook nog wel een paar van aanwijzen -> niet roken, geen alcohol, geen drugs, geen vlees.

Dat JIJ alleen maar mensen in kraakpanden hebt gezien die drugs gebruiken betekend niet dat dat ook werkelijk zo is. Je baseert je op vooroordelen heb ik het idee...
[..]

Hebben we daar dan misschien statistieken van? Ik bedoel, als het als argument gebruikt mag worden, dan wil ik toch graag een bron waaruit blijkt dat het merendeel van de krakers helemaal niet werkt.
Ik zeg niet dat het een feit is, lieve jongen
Ik woon in Nijmegen, daar heb je onder andere zo'n kansloos iets als De Rode Hoed....allemaal werkloos, allemaal de hele dag door blowend.
Dat het vast ook anders kan zal best, maar in mijn stad heb ik er weldegelijk last van en juich ik deze wet dus toe.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:02:14 #59
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482253
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:01 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het een feit is, lieve jongen
Ik woon in Nijmegen, daar heb je onder andere zo'n kansloos iets als De Rode Hoed....allemaal werkloos, allemaal de hele dag door blowend.
Dat het vast ook anders kan zal best, maar in mijn stad heb ik er weldegelijk last van en juich ik deze wet dus toe.
Heb je in jouw stad ook last van woningnood?
pi_73482306
Alsof ik als student binnen een maand een woning had. Die krakers die nu ergens zitten gaan maar weer bij pappa en mama wonen ofzo, niet mijn probleem. Het punt dat jij mist is dat krakers op de een of andere manier denken meer rechten te hebben op een gratis mooie plek in een binnenstad om uit te wonen dan anderen. Dat klopt niet. Ze hebben net zo veel recht op een woning als een ander.

Dat mensen die 1000 euro hypotheek betalen per maand het uitzuigers vinden lijkt me logisch. Ik vind dat ook.

Ik vind kraken geen oplossing voor leegstand en scheefte op de woningmarkt. De scheefte bestaat vooral doordat gemeenten zelf te veel geld willen verdienen aan bouwlocaties en projectontwikkelaars niet in een laag segment willen bouwn ivm hun marges. Maar die pak je met het kraken niet. Kraken heeft het probleem dan ook nooit opgelost of verbeterd. Er zijn hoogstens gebouwen mee uigeleefd.
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:48 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ze betalen nu ook geld voor gas/water/licht (mits dat aangesloten is, maar dat is een keuze).

En ik weet wat "gewone" mensen betalen, dus doe niet zo betweterig, ik huur mn eigen flat en ik betaal alles netjes.

Ik vroeg dus wat voor oplossing je dan ziet voor de mensen die kraken. Jij zegt ze moeten huur betalen.. ja leuk, maar ze hebben niet binnen een maand een huurwoning ofzo. Dus ik vraag je, hoe ga je dat oplossen?

Als je zo'n groot voorstander van een verbod bent, denk dan ook even na over de gevolgen en wat voor oplossing je daar voor kan verzinnen ipv als een schaap mee te bleren in de discussie. K? Tnx!
Whatever...
pi_73482324
CDA is een partij van symptoombestrijding. Goede maatregel ook voor de mensen die nu anti-kraken, want die worden dan er ook uit geknikkerd. Kunnen panden jarenlang onbewoond verkommeren, ook goed voor het verbeteren van de wijk.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:05:17 #62
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482325
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:00 schreef isogram het volgende:

Aangezien we nu het fenomeen krimpgemeenten kennen, kan er geen woningschaarste meer bestaan. Er is altijd wel ergens een woning over. Het punt is eerder dat iedereen op dezelfde plek wil wonen, wat niet kan. Wie in hartje Amsterdam wil wonen, moet daarvoor betalen. Ik betaal ook voor mijn appartement en ik werk daar voor. Het kan niet zo zijn dat mensen ergens gaan wonen - ook nog andermans eigendom inpikken - en niets betalen.
Ah, dus de woningnood is opgelost? Nou, ik studeer en werk in Utrecht. Ga jij voor mij een nieuwe woning zoeken op reisbare afstand? Welk stad/dorp moet ik wezen?
pi_73482328
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:02 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Heb je in jouw stad ook last van woningnood?
Huizen zat te koop. Particuliere huur is ook vrij snel beschikbaar. Alleen sociale huur niet.
Dus nee, geen woningnood. Kijk maar eens op www.funda.nl
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:06:44 #64
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482362
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:04 schreef Spanky78 het volgende:
Alsof ik als student binnen een maand een woning had. Die krakers die nu ergens zitten gaan maar weer bij pappa en mama wonen ofzo, niet mijn probleem. Het punt dat jij mist is dat krakers op de een of andere manier denken meer rechten te hebben op een gratis mooie plek in een binnenstad om uit te wonen dan anderen. Dat klopt niet. Ze hebben net zo veel recht op een woning als een ander.
Nee, iedereen heeft dat recht. Jij mag ook kraken!
quote:
Dat mensen die 1000 euro hypotheek betalen per maand het uitzuigers vinden lijkt me logisch. Ik vind dat ook.
Dat doe je toch echt zelf? Je had er ook voor kunnen kiezen om te gaan kraken toch?
quote:
Ik vind kraken geen oplossing voor leegstand en scheefte op de woningmarkt. De scheefte bestaat vooral doordat gemeenten zelf te veel geld willen verdienen aan bouwlocaties en projectontwikkelaars niet in een laag segment willen bouwn ivm hun marges. Maar die pak je met het kraken niet. Kraken heeft het probleem dan ook nooit opgelost of verbeterd. Er zijn hoogstens gebouwen mee uigeleefd.
Ok, dus volgens jou moeten we de discussie kraken dus los zien van de discussie leegstand?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:08:14 #65
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73482399
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Het is geen grapje. Ze hebben nooit huur betaald dus hebben ze geld zat. Dat scheelt toch zeker zo'n 400 per maand, als het al niet meer is.
Wel eens aan gedacht dat er gewoon te weinig woningen zijn. Als men wat daar aan doet en aan de woningspeculaten. Samen met een ant-kraak wet hebben we er wat aan. Anti-kraak wet alleen lost het probleem niet op. Denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:09:04 #66
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482422
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:05 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Huizen zat te koop. Particuliere huur is ook vrij snel beschikbaar. Alleen sociale huur niet.
Een koopwoning is niet voor iedereen betaalbaar. Als ik het kon betalen had ik het allang gedaan, want die 700 euro per maand die ik weggooi is ook bullshit.... maar ik krijg geen hypotheek als je maar 2,5 dag per week kan werken en nog student speelt. Er zijn ook zat mensen die wel full time werken maar nog steeds geen hypotheek kunnen betalen..
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:10:07 #67
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73482444
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:05 schreef Dragorius het volgende:

[..]

uhuh, leuk als je een tweeverdiener stel bent die beide boven modaal verdienen. Probeer maar eens als alleenstaande met een matig baantje een huis te kopen.

Verder heb ik respect voor krakers (en dan niet dat buitenlandse tuig wat graag boobytraps plaatst voor de politie). Ze durven tenminste anders te leven dan het gros van de mensen die kiest voor een 9-5 baan en 2,1 kind "want zo hoort dat bij volwassen worden". Die vrijheid en die mensen hebben we nodig als samenleving. Nederland is al zo kleurloos en we doen alleen maar ons best om het nog saaier, nog strakker georganiseerd en nog meer eenheidsworst van te maken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:11:18 #68
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_73482475
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:55 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Het parlement moet EERST de oorzaak aanpakken en DAN het gevolg.
Een regering of parlement die wat oplost of aanpakt. Ach voor alles moet een eerste keer zijn zeg ik maar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:12:06 #69
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482496
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:10 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

uhuh, leuk als je een tweeverdiener stel bent die beide boven modaal verdienen. Probeer maar eens als alleenstaande met een matig baantje een huis te kopen.
Ja maar, er zitten natuurlijk nog allemaal van die dik modaal verdieners in goedkope huisjes, waar jij en ik dan weer niet terecht kunnen.

Misschien moeten we in navolging van de kraakwet dan maar een woning-op-maat wet gaan verzinnen, waarin staat dat mensen alleen maar in huizen mogen wonen die bij hun salaris passen, om te voorkomen dat er van die zuigers komen die met +1500 euro per maand in een woning zittne die maar 350 euro per maand kost.

Goed plan toch?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:12:30 #70
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482504
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Een regering of parlement die wat oplost of aanpakt. Ach voor alles moet een eerste keer zijn zeg ik maar.
Nou ja, trachten op te lossen dan
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:12:33 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_73482506
Ik was altijd wel een voorzichtig voorstander van kraken, omdat het ware probleem van de woningnood natuurlijk de grondspeculatie door lagere overheden is, en elk wapen tegen de overheid is er eentje die je moet koesteren. Zeker ook omdat in Utrecht de woningnood nog heel lang niet opgelost is.

Maar krakers zijn allang geen idealisten meer, maar vaak gewoon tuig. Ik heb ook nooit begrepen waarom de kraakwet geen subverbod had op buitenlandse krakers. Het zit hier vol met Spanjaarden, die zouden protesteren tegen onze woningnood?! Als ze daar werkelijk om gaven zaten ze hier in de eerste plaats niet. En tuig moet je als overheid ook weer niet faciliteren. Dus deze stap is eigenlijk onvermijdelijk.

Ik heb wel groot medelijden met alle mensen die nu anti-kraak zitten. Het verbieden van kraken kan echt alleen samengaan met het verregaand vergemakkelijken van tijdelijk huren. Maar daar zal Grijs 1 niet op zitten te wachten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73482518
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
Eindelijk een goed verbod. Mensen moeten met hun vuile nagelriemen van andermans poten afblijven. Zeker een vies geweldadig volk als krakers.
BE YOUR DOG
pi_73482521
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:53 schreef ethiraseth het volgende:
In Delfzijl is waarschijnlijk geen werk eh.
Boeit dat? Ik heb niet de indruk dat de gemiddelde kraker bekend staat om zijn hoge arbeidsproductiviteit... en dan zeg ik het nog zwak uitgedrukt. Waar het om gaat, is dat er voor iedereen in Nederland een uitkering is waarop je een beroep kunt doen. Rondkomen moet mogelijk zijn. Bovendien: als ergens meer mensen gaan wonen, beïnvloedt dat ook weer de werkgelegenheid.
pi_73482549
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:26 schreef waht het volgende:

[..]

Die doen straks iets illegaals, gaan in een niet-kraakpand wonen of op straat (of naar de gevangenis natuurlijk).
[..]

Hmmm.... omdat kraken niet meer mag zeggen we over veertig jaar dat we het niet wisten?
grapjas als je niet meer mag kraken is er ook geen anti kraak meer...
pi_73482557
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:53 schreef maniack28 het volgende:
Er zijn ook zat villa's ergens in the middle of nowhere die gekraakt zijn. Jij doet net alsof er alleen in hartje Amsterdam gekraakt wordt?
Daarvoor geldt nog steeds het principe dat ervoor betaald moet worden om daar te kunnen/mogen wonen. En ook dat je je niet zomaar toegang mag verschaffen tot andermans eigendom.
pi_73482579
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:00 schreef isogram het volgende:

Ik vind dat niet normaal, maar dat geeft je NIET het recht om je dan maar toegang te verschaffen tot een pand dat jouw eigendom niet is. Als ik mijn bus mis, heb ik ook niet het recht om weg te rijden in een lege bus die een eindje verderop geparkeerd staat.
Kraken wordt nu gedoogd als een pand 1 jaar leegstaat. Het is nu dus niet zo, dat je zomaar het eerstedebeste pand in kan gaan, dus dat verhaal met die lege bus gaat een beetje mank.

Als deze maatregel nou eens gecombineerd wordt met wat goede maatregelen tegen leegstand zou ik er niet zo een bezwaar tegen hebben.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73482614
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:58 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wil je er even subtiel op wijzen dat, wanneer dit verbod er komt, dit niet het gevolg is van kabinetsbeleid, maar van een aantal partijen die op dit moment samenwerken in de Tweede Kamer, waaronder ook VVD en PVV (die NIET in de regering zitten).

Ik dacht: ik meld het even, voordat dit topic een kabinet-bash topic wordt...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:17:18 #78
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482627
quote:
Als deze maatregel nou eens gecombineerd wordt met wat goede maatregelen tegen leegstand zou ik er niet zo een bezwaar tegen hebben.

Ik ook niet, maar dat gebeurd niet en daarom heb ik er wel problemen mee...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:17:30 #79
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73482632
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:13 schreef isogram het volgende:

[..]

Boeit dat? Ik heb niet de indruk dat de gemiddelde kraker bekend staat om zijn hoge arbeidsproductiviteit... en dan zeg ik het nog zwak uitgedrukt. Waar het om gaat, is dat er voor iedereen in Nederland een uitkering is waarop je een beroep kunt doen. Rondkomen moet mogelijk zijn. Bovendien: als ergens meer mensen gaan wonen, beïnvloedt dat ook weer de werkgelegenheid.
Ja, dat boeit, aangezien je zegt dat kraken verboden kan worden omdat er geen woningnood is. Dat veronderstelt echter wel werk/inkomen om dat huis mee te bekostigen. En tja, als er zoveel werk in Delfzijl was liep het niet leeg hè. Mensen gaan er niet wonen als er geen werk is, dus er moet eerst werk zijn voor er mensen heen gaan.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:18:48 #80
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_73482667
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
zullen ze eindelijk moeten werken voor hun huur vieze smerige werkschuwe kladlopers die zichzelf graag kunstenaars en ridders van vrijheid willen noemen
Juist
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_73482689
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:00 schreef maniack28 het volgende:

Ooit weleens van straight edge gehoord? Daar kan ik er ook nog wel een paar van aanwijzen -> niet roken, geen alcohol, geen drugs, geen vlees. Dat JIJ alleen maar mensen in kraakpanden hebt gezien die drugs gebruiken betekend niet dat dat ook werkelijk zo is. Je baseert je op vooroordelen heb ik het idee...
Krakers kun je niet als groep beoordelen, maar wel individueel. Of krakers hun leven zinvol invullen, is niet zo extreem relevant. Je gaat snelheidsovertreders toch ook niet beoordelen op hun maatschappelijke inzet. "Ja, deze man reed dan wel 160, maar hij is wel secretaris van de postzegelvereniging"...

Of ze werken of niet, of ze zuipen, blowen of niet... - totaal niet relevant. Waar het om draait, is dat ze illegaal verblijven in een pand dat hun eigendom niet is. Ze hebben daar niks te zoeken.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:20:41 #82
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73482713
Ik proef hier een hoop jaloezie van mensen die elke ochtend zuchtend naar hun uitzichtloze werk gaan, een lelijke vriendin hebben waar ze aan vastzitten, wonend in een kuthuisje met een veel te hoge hypotheek. Dus ja, kan me voorstellen dat die mensen het niet kunnen hebben dat er mensen zijn die vrij zijn van werk, in een mooi, leegstaand pand wonen en de hele dag kunnen doen wat ze willen. Maar om dan maar ook andere mensen zo'n kutleven op te dringen is wel weer een beetje zielig gedrag.
pi_73482749
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:17 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar dat gebeurd niet en daarom heb ik er wel problemen mee...
Agree, maar de huidige politiek is van `laten we het maar verbieden, dan is het probleem opgelost´.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73482766
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:05 schreef maniack28 het volgende:
Ah, dus de woningnood is opgelost? Nou, ik studeer en werk in Utrecht. Ga jij voor mij een nieuwe woning zoeken op reisbare afstand? Welk stad/dorp moet ik wezen?
Ik heb nergens gesteld dat er op bepaalde plaatsen geen krapte kan bestaan. Er is altijd een oplossing vindbaar. Desnoods moet je verder weg van Utrecht gaan wonen en de reistijd voor lief nemen. Een beetje baas geeft je ook nog een vergoeding in de reiskosten. Het wil echter niet zeggen dat je dan maar het recht moet claimen om in een kraakpand naast je school te gaan wonen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:25:39 #85
105263 Litso
Interlectueel.
pi_73482816
Het probleem met kraken is dat het te vaak voorkomt dat de krakers niet meer weg willen als er eindelijk wat met het pand gedaan wordt. Kraken zou imho gewoon moeten mogen, onder voorwaarde dat ze ophoepelen als het daar tijd voor is
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:25:44 #86
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482820
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:19 schreef isogram het volgende:
Of ze werken of niet, of ze zuipen, blowen of niet... - totaal niet relevant. Waar het om draait, is dat ze illegaal verblijven in een pand dat hun eigendom niet is. Ze hebben daar niks te zoeken.
Ze verblijven er nu dus NIET illegaal. Je behandeld krakers alsof ze een misdaad begaan, maar volgens de wet doen ze niks fout...
pi_73482826
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:39 schreef isogram het volgende:
Krakers hebben niks te zoeken in gebouwen die hun eigendom niet zijn. Als ik in Nederland een gebouw wil neerzetten dat vervolgens leeg staat, is dat mijn keuze. Niemand heeft het recht om zich ongeoorloofd toegang te verschaffen tot mijn eigendommen. Ben dus groot voorstander van deze wet.
Nee, het is niet jouw eigen keuze om een gebouw te laten leegstaan.

In Nederland hebben we namelijk een erg restrictief ruimtelijke-ordeningsbeleid, met tegelijk bevolkingsgroei en gezinsuitdunning. De ruimte die beschikbaar is voor woningbouw kan die groeiende vraag echter niet of nauwelijks bijbenen. Het logische gevolg: als jij een gebouw laat leegstaan of een perceel laat braakliggen, dan dupeer je daarmee (direct of indirect) andere mensen, die daardoor geen plek kunnen vinden!

Daarom is het in Nederland, en zeker in de Randstad, essentieel dat alle ruimte die voor woningbouw is gereserveerd, ook daadwerkelijk voor wonen wordt gebruikt. En dus niet voor speculatie met leegstaande gebouwen of braakliggende grond.

Anders gezegd: ruimte voor woningen is in Nederland een schaars en publiek goed, en dat samen maakt het onrechtvaardig om het voor speculatie te gebruiken.

(En het argument van 200.000 woningen op Funda, dat in dit topic meerdere keren is genoemd, slaat natuurlijk nergens op. De meeste van die woningen staan namelijk helemaal niet leeg)

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2009 12:30:04 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:26:24 #88
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482837
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:23 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik heb nergens gesteld dat er op bepaalde plaatsen geen krapte kan bestaan. Er is altijd een oplossing vindbaar. Desnoods moet je verder weg van Utrecht gaan wonen en de reistijd voor lief nemen. Een beetje baas geeft je ook nog een vergoeding in de reiskosten. Het wil echter niet zeggen dat je dan maar het recht moet claimen om in een kraakpand naast je school te gaan wonen.
Nee maar geef me nu maar even een voorbeeld waar ik kan wonen dan als je het allemaal zo goed weet
pi_73482842
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:09 schreef maniack28 het volgende:
Een koopwoning is niet voor iedereen betaalbaar. Als ik het kon betalen had ik het allang gedaan, want die 700 euro per maand die ik weggooi is ook bullshit.... maar ik krijg geen hypotheek als je maar 2,5 dag per week kan werken en nog student speelt. Er zijn ook zat mensen die wel full time werken maar nog steeds geen hypotheek kunnen betalen..
700 euro per maand?! Zelfs als ik uitga van mijn BRUTO maandlasten, verhoogd met de maandelijkse VVE-bijdrage kom ik daar nog niet op uit. En ik zit in een appartement dat ik gekocht heb. Je betaalt een absurd hoog bedrag voor woonruimte... ik zou wat goedkopers zoeken en wat reistijd voor lief nemen. Wil je dat niet, dan betaal je in elk geval vorstelijk zeg... - in tegenstelling tot jouw klasgenoot die fijn in een kraakpand zit.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:28:24 #90
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_73482886
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:26 schreef isogram het volgende:

[..]

700 euro per maand?! Zelfs als ik uitga van mijn BRUTO maandlasten, verhoogd met de maandelijkse VVE-bijdrage kom ik daar nog niet op uit. En ik zit in een appartement dat ik gekocht heb. Je betaalt een absurd hoog bedrag voor woonruimte... ik zou wat goedkopers zoeken en wat reistijd voor lief nemen. Wil je dat niet, dan betaal je in elk geval vorstelijk zeg... - in tegenstelling tot jouw klasgenoot die fijn in een kraakpand zit.
Ja is inclusief warm water/verwarming/servicekosten, je weet.. de hele shizzle. Kale huur is 493 euro ofzo..

Wat goedkopers zoeken is lastig als je pas weer 1 jaar staat ingeschreven...
  donderdag 8 oktober 2009 @ 12:28:37 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_73482894
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:26 schreef isogram het volgende:
Particuliere huur in Utrecht begint bij 700. Hij heeft het dus waarschijnlijk best goed gedaan. (okee gezien ie student is zou hij nog genoegen kunnen nemen met een kamer).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73482906
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:06 schreef maniack28 het volgende:

Ok, dus volgens jou moeten we de discussie kraken dus los zien van de discussie leegstand?
Inderdaad, kraken is een ouderwets en oneerlijk overblijfsel uit de jaren 70-begin 80. Onder het mom van protest en woningnood heeft het nooit gezorgd voor een beter woningaanbod, ook zullen krakers niet zomaar meer gaan betalen voor een (waarschijnlijk) slechtere plek dan ze eerst gratis kraakten.

Nee, kraken is eigenlijk gewoon een vorm van gedoogde diefstal.

De 'woningnood' kunnen we beter anders aanpakken. Door bijvoorbeeld overheidsinstellingen te verhuizen naar de leegloop-gebieden. Of door geen vergunningen af te geven voor huizen en kantoren waarvan al te veel leeg staat.
Whatever...
pi_73482983
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:17 schreef ethiraseth het volgende:
Ja, dat boeit, aangezien je zegt dat kraken verboden kan worden omdat er geen woningnood is. Dat veronderstelt echter wel werk/inkomen om dat huis mee te bekostigen. En tja, als er zoveel werk in Delfzijl was liep het niet leeg hè. Mensen gaan er niet wonen als er geen werk is, dus er moet eerst werk zijn voor er mensen heen gaan.
Mijn stelling is niet dat kraken kan worden verboden omdat er geen woningnood is. Mijn stelling is gewoon dat je niks hebt te zoeken in een pand dat jouw eigendom niet is. Ik zie de discussies over woningnood los van het kraken. Ik trek ook in twijfel dat krakers alleen kraken vanwege de woningnood. Het is volgens mij ook sterk een 'way of life' en een soort maatschappelijk protest.

Werk is niet relevant. Nederland is zo ingericht dat je een WW-uitkering kunt aanvragen als je geen werk hebt. Ook hoef je niet op straat te leven. Via je gemeente kun je altijd aan woonruimte komen. Als je dakloos dreigt te worden, krijg je meestal zelfs voorrang via een urgentielijst.

Kern: motieven waarom iemand in een kraakpand wil wonen, boeien me niet. Het is gewoon andermans eigendom en je hebt daar weg te blijven.
pi_73483023
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:25 schreef maniack28 het volgende:
Ze verblijven er nu dus NIET illegaal. Je behandeld krakers alsof ze een misdaad begaan, maar volgens de wet doen ze niks fout...
Dat verandert met deze nieuwe wet, waar ik zeker een voorstander van ben. Ik vind het niet meer dan logisch dan dat je met je tengels van andermans eigendommen afblijft.
pi_73483025
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:08 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wel eens aan gedacht dat er gewoon te weinig woningen zijn. Als men wat daar aan doet en aan de woningspeculaten. Samen met een ant-kraak wet hebben we er wat aan. Anti-kraak wet alleen lost het probleem niet op. Denk ik.
Er is te weinig snelweg, maar je ziet mij toch ook niet op de vluchtstrook met 120km/u naar huis rijden, omdat ik denk het recht te hebben boven een ander om dat te doen
pi_73483048
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Inderdaad, kraken is een ouderwets en oneerlijk overblijfsel uit de jaren 70-begin 80. Onder het mom van protest en woningnood heeft het nooit gezorgd voor een beter woningaanbod, ook zullen krakers niet zomaar meer gaan betalen voor een (waarschijnlijk) slechtere plek dan ze eerst gratis kraakten.

Nee, kraken is eigenlijk gewoon een vorm van gedoogde diefstal.

De 'woningnood' kunnen we beter anders aanpakken. Door bijvoorbeeld overheidsinstellingen te verhuizen naar de leegloop-gebieden. Of door geen vergunningen af te geven voor huizen en kantoren waarvan al te veel leeg staat.
Helemaal mee eens!
pi_73483076
Gevalletje niet je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_73483082
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er is te weinig snelweg, maar je ziet mij toch ook niet op de vluchtstrook met 120km/u naar huis rijden, omdat ik denk het recht te hebben boven een ander om dat te doen
Nee, maar Rijkswaterstaat gooit ook niet zomaar rijstroken dicht om te speculeren.
pi_73483122
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:28 schreef speknek het volgende:
Particuliere huur in Utrecht begint bij 700. Hij heeft het dus waarschijnlijk best goed gedaan. (okee gezien ie student is zou hij nog genoegen kunnen nemen met een kamer).
De keuze van TS is zijn keuze; gaat me verder ook niks aan. Het komt een beetje op hetzelfde neer als het voorbeeld dat ik eerder gaf, van de vriend die koste wat het kost in hartje Amsterdam wil wonen. Zijn keuze. Kern is wel dat er netjes voor die woonruimte wordt betaald; in tegenstelling tot krakers.

Stel dat een pand leegstaat en de eigenaar wil toelaten dat het tijdelijk wordt bewoond, dan is dat prima. De eigenaar sluit dan een overeenkomst met de bewoners (die dan geen krakers meer zijn) en ze maken samen een afspraak over de prijs, de duur, de voorwaarden, etc. Dat is wat anders dan zomaar een pand kraken, ook al staat het langere tijd leeg.
pi_73483164
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 12:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, maar Rijkswaterstaat gooit ook niet zomaar rijstroken dicht om te speculeren.
Nou, soms zie ik toch echt wel rode kruizen staan boven een weg die er prima bij ligt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')