abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:20:52 #44
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73437880
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:13 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha heel tof, 4 studies, maar hij is dan wel alleen drs. of niet?
Het leek mij altijd wel tof om als prof.mr.dr.ir. Finitio te eindigen.

En waarom geen natuurkunde?
Enkel drs. hehe! Of eigenlijk dan nog wel MSc MA natuurlijk.

Een hele rij titels is al helemaal mooi inderdaad! Maar Natuurkunde erbij zit er niet in. Als ik er al een tweede studie bij zou kiezen kan die nooit van de zwaarte van een studie als natuurkunde zijn. Bovendien moet ik er dan speciaal voor naar Delft en ik heb ook geen zin om ruim 8 jaar te studeren (tenminste, indien dat niet in een PhD of iets dergelijks resulteert).
Oh really?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:32:23 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73438347
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:13 schreef Finitio het volgende:
Het leek mij altijd wel tof om als prof.mr.dr.ir. Finitio te eindigen.
Ik had ooit een presentatie van iemand.. stond zijn naam op het scherm..

"Prof. dr. mr. [naam] RA"
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:35:27 #46
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73438459
Zo moet ik momenteel een boek bestuderen van een zekere Prof. PhD CMA MBA MSc MA.

Komt neer op Prof.dr.mr. Jantje RA MBA.
Oh really?
pi_73438602
Ik studeer nu Pedagogische Wetenschappen. Heb het erg naar mijn zin, maar zou nog steeds heel graag een studie Engels gaan volgen. Lezen is mijn grootste hobby, en het lijkt me geweldig om me verder te verdiepen in de Engelse literatuur.

Maar heb geen spijt van mijn studiekeuze, Engels zou echt voor de lol zijn, nu doe ik iets waar ik ook daadwerkelijk wat mee wil gaan doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:39:18 #48
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_73438621
Dat zal wel Wiskunde of iets met de Griekse cultuur zijn oid.
Of Chemie.
Deathlift or Die.
pi_73442083
Iets met ontwikkelingswerk / diplomatie.
pi_73444963
Precies dezelfde studie als ik heb gedaan: wiskunde. Ik werk nu ook als wiskundige. Werken in de zin van verstand op nul en doen wat er gedaan moet worden is sowieso niks voor mij, dus ik probeer zolang het nog kan betaald te krijgen voor m'n hobby.
pi_73445147
Astronaut, natuurlijk Nu komen alleen 'the finest of all people' in aanmerking voor uberhaubt een kans. Wel handig ook, dan hoef je niet te klooien met lenzenvloeistof in de ruimte en dergelijke.
Maar goed, had er wel een jaar of 10 studie voor over gehad, zeker.
pi_73445712
Ik doe mijn absolute droomstudie. Sinds de brugklas droom ik er al van : Geneeskunde
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_73445902
Ozan, wat wil je later worden? Rijk.
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_73447856
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef thabit het volgende:
Precies dezelfde studie als ik heb gedaan: wiskunde. Ik werk nu ook als wiskundige. Werken in de zin van verstand op nul en doen wat er gedaan moet worden is sowieso niks voor mij, dus ik probeer zolang het nog kan betaald te krijgen voor m'n hobby.
Ik neem aan dat je nu dan aan het postdoccen bent? Waar ongeveer?
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 09:25:42 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73448079
Er zijn nog wel dingen die ik erbij wil leren jammer is dat als ik iets anders wil gaan doen ik eigenlijk gelijk op een vrij hoog niveau zou moeten beginnen. Bijvoorbeeld nog een AiO doen in een iets andere richting. Helaas is dat dan weer lastig voor elkaar te boksen het doen van een compleet andere opleiding is ook niet echt een financiėle optie. Dus wordt het maar zelfstudie denk ik. Wel ga ik hopelijk in mijn post-doc ergens op een andere grens zitten tussen 2 vakgebieden ofzo. De spanning moet er ook wel in blijven.

Maarja eerst maar eens promoveren dat gaat ook al niet zo best
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_73448693
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je nu dan aan het postdoccen bent? Waar ongeveer?
Bij onze oosterburen in Essen.
pi_73448715
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:51 schreef thabit het volgende:

[..]

Toll
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 09:53:24 #58
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73448731
post doccen in wiskunde chapeau, waar werk je aan? Pure wiskunde of iets toegepasts?
pi_73448783
Zuivere wiskunde (getaltheorie met name).
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 10:00:06 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73448886
quote:
Op maandag 7 oktober 2009 09:55 schreef thabit het volgende:
Zuivere wiskunde (getaltheorie met name).
Ik vind dat altijd fascinerende materie, erg boeiend om over te lezen

Helaas ben ik niet uit het juiste hout gesneden om me zelf met wiskunde bezig te houden.
pi_73448960
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind dat altijd fascinerende materie, erg boeiend om over te lezen

Helaas ben ik niet uit het juiste hout gesneden om me zelf met wiskunde bezig te houden.
Dan kun je altijd nog natuurkunde gaan doen
pi_73449041
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk al wat je wilt gaan doen na je promotie?
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 10:09:32 #63
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73449118
quote:
Op maandag 7 oktober 2009 10:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Biologie en natuurkunde liggen te ver uit elkaar (ik izt trouwens meer tussen biologie en scheikunde in)

Ik zal wel in de biologie blijven voor natuurkunde geld voor mij hetzelfde als wiskunde enorm fascineren maar niks voor mij. Ik moet toch iets meer hands-on werken. Een beetje wroeten in een complex systeem en daar dan een zwakke vorm van logica uit halen
pi_73450619
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:06 schreef thabit het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk al wat je wilt gaan doen na je promotie?
Nee, maar ik denk eigenlijk niet dat ik verder ga met onderzoek doen. Ik haal meer plezier uit het communiceren van wetenschap (schrijven, lesgeven etc) dan het daadwerkelijke bedrijven, ben ik wel achter gekomen.

Ik heb in elk geval mezelf beloofd dat ik op het eind van de rit een redelijk begrip heb van geavanceerde zaken als quantumveldentheorie, snaartheorie, supersymmetrie en supergravitatie en gewoon wat leuke artikelen wil hebben geschreven (waarvan deze zomer de eerste is verschenen). Daarna zie ik wel weer verder
pi_73450655
Pff, droomstudie had denk ik pilotenopleiding geweest. Maar ik heb E&M gedaan, omdat ik bepaald geen ster was in exacte vakken. Nu doe ik informatiekunde, soort van bedrijfskundige ICT, wat me goed bevalt. ICT heeft me altijd wel geļnteresseerd. Een baan als diplomaat lijkt me ook wel wat, maar dat kan je volgens mij met elke studie worden, als je maar goed netwerkt.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  Redactie Frontpage woensdag 7 oktober 2009 @ 11:12:25 #66
4530 crew  Crazy Harry
pi_73450795
Als ik dit topic zo lees, begin ik me af te vragen wat ik nou overschat.
De studenten, ik ga er vanuit dat wanneer je een studie doet, ongeacht welke, je ook slim genoeg bent om bij de opgedane kennis een businessmodel te bedenken om je geld te verdienen.
Of de studies dus, waarbij er vanuit sommige studies echt te weinig werk is...
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:20:30 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_73451036
Ik heb Informatica gestudeerd, maar als ik echt niet om een zorgeloos rijk leventje zou geven, zou ik dat waarschijnlijk vroegtijdig afgekapt hebben om Filosofie te studeren. Beetje keuvelen over Heraclitus en een nog onuitstaanbaardere snob zijn dan ik nu al ben.

Aan de andere kant, nu doe ik wetenschappelijk onderzoek naar computerspellen, en ik kan me moeilijk een toffere baan voorstellen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:21:13 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_73451056
Oh en astronautenopleiding als ik het zou kunnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73458741
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, maar ik denk eigenlijk niet dat ik verder ga met onderzoek doen. Ik haal meer plezier uit het communiceren van wetenschap (schrijven, lesgeven etc) dan het daadwerkelijke bedrijven, ben ik wel achter gekomen.

Ik heb in elk geval mezelf beloofd dat ik op het eind van de rit een redelijk begrip heb van geavanceerde zaken als quantumveldentheorie, snaartheorie, supersymmetrie en supergravitatie en gewoon wat leuke artikelen wil hebben geschreven (waarvan deze zomer de eerste is verschenen). Daarna zie ik wel weer verder
't Is absoluut waar dat het doen van onderzoek een stuk zwaarder is dan het volgen van een studie, zeker als er een flinke theoretische component aan zit.

Na mijn promotie heb ik ook nog even een paar maandjes een reguliere baan gehad (software voor optimalisatie van logistieke processen), omdat het continu moeten verhuizen naar ver afgelegen oorden me niet zo trok (2-body problem). Maar ik kwam er snel achter dat er bij dat soort werk toch wel heel erg weinig wiskunde komt kijken, ondanks de eis dat je een beta-studie op WO niveau afgerond moest hebben. Op de afdeling waar ik zat werkten desondanks toch wel behoorlijk veel wiskundigen, inclusief een aantal gepromoveerden. Het soort werk was op zich best leuk voor tijdelijk, maar niet om er jaren mee door te blijven gaan. Ik heb toen dus maar besloten dat het bedrijfsleven een sociaal vangnet voor academici is.

Doordat m'n contacten binnen de universitaire wereld nog redelijk warm waren had ik gelukkig snel die postdoc gevonden. .
  Moderator woensdag 7 oktober 2009 @ 15:33:27 #70
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_73458848
In de biologie is juist de praktische component van het onderzoek zwaar je zit toch in levende materie te werken en die wil niet altijd meedoen. Niks is statisch en dingen zijn afhankelijk van de stomste omstandigheden. Je kunt in de biologie ook niet fatsoenlijk een experimentele opstelling bouwen zoals bij natuurkunde het is veel meer trail and error en dat is vooral mentaal zwaar. Vooral als het al jaren misgaat
  woensdag 7 oktober 2009 @ 20:55:27 #71
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_73468978
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:12 schreef Crazy Harry het volgende:
Als ik dit topic zo lees, begin ik me af te vragen wat ik nou overschat.
De studenten, ik ga er vanuit dat wanneer je een studie doet, ongeacht welke, je ook slim genoeg bent om bij de opgedane kennis een businessmodel te bedenken om je geld te verdienen.
Of de studies dus, waarbij er vanuit sommige studies echt te weinig werk is...
Ik heb dit topic niet gemaakt alleen in verband met werkgelegenheid. Er zijn honderden verschillende redenen waarom iemand een bepaalde opleiding kiest. Vooropleiding/vakkenpakket, verwachting van ouders (mijn ouders hadden mij graag als klinisch psycholoog, psychiater of ander soort arts gezien; mijn vader is neuroloog en mijn moeder neuropsycholoog), verwachting van peers, et cetera.
pi_73471007
Lucht- en Ruimtevaartwetenschappen. Maar omdat ik niet zo heel erg slim ben, toch maar gekozen voor wat makkelijkers(econometrie)..
pi_73475196
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:49 schreef Hap_Slik het volgende:
Lucht- en Ruimtevaartwetenschappen. Maar omdat ik niet zo heel erg slim ben, toch maar gekozen voor wat makkelijkers(econometrie)..
Lekker, valse bescheidenheid.
pi_73475218
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Je kunt in de biologie ook niet fatsoenlijk een experimentele opstelling bouwen zoals bij natuurkunde...
Ik kan ook geen fatsoenlijke experimentele opstellingen bouwen heur
pi_73475247
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 15:29 schreef thabit het volgende:

[..]

't Is absoluut waar dat het doen van onderzoek een stuk zwaarder is dan het volgen van een studie, zeker als er een flinke theoretische component aan zit.

Na mijn promotie heb ik ook nog even een paar maandjes een reguliere baan gehad (software voor optimalisatie van logistieke processen), omdat het continu moeten verhuizen naar ver afgelegen oorden me niet zo trok (2-body problem). Maar ik kwam er snel achter dat er bij dat soort werk toch wel heel erg weinig wiskunde komt kijken, ondanks de eis dat je een beta-studie op WO niveau afgerond moest hebben. Op de afdeling waar ik zat werkten desondanks toch wel behoorlijk veel wiskundigen, inclusief een aantal gepromoveerden. Het soort werk was op zich best leuk voor tijdelijk, maar niet om er jaren mee door te blijven gaan. Ik heb toen dus maar besloten dat het bedrijfsleven een sociaal vangnet voor academici is.

Doordat m'n contacten binnen de universitaire wereld nog redelijk warm waren had ik gelukkig snel die postdoc gevonden. .
Dat hoor ik inderdaad ook. Ben op een open dag van het actuariaat geweest, maar de wiskundige uitdaging daar is niet te vergelijken met een wiskundige studie; de nadruk ligt toch vooral op andere vlakken. Wat natuurlijk niet verkeerd is, maar je kunt er je analytische ei niet zo snel kwijt.

Maar tov dat je toch je postdoc gevonden hebt
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 00:17:23 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73475440
Statistiek, maar heb pas dit jaar ontdekt dat de studie econometrie dat eigenlijk is dacht dat de studie niet bestond

archeologie heb ik nog over nagedacht maar niet gedaan wegens het arbeidsperspectief.

uiteindelijk journalistiek gaan studeren en ben daar erg blij mee
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_73475687
Waarom geen econometrie als nog gedaan? Erg mooie studie
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_73475779
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 09:51 schreef thabit het volgende:

[..]

Hey dat is niet zover vanaf Dusseldorf
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 08:12:35 #79
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73477345
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:33 schreef Seam het volgende:
Waarom geen econometrie als nog gedaan? Erg mooie studie
Heb er wel aan zitten denken maar ik ben inmiddels wel een keer uitgestudeerd na journalistiek ben ik politicologie gaan doen en heb ik ook nog een pre-master religiestudies gedaan. Doe nu de master politicologie en dan moet het maar eens afgelopen zijn met het studeren

bovendien past econometrie niet bij wat ik uiteindelijk wil gaan doen, namelijk parlementaire verslaggeving
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:44:31 #80
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_73477664
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:17 schreef MaJo het volgende:

archeologie heb ik nog over nagedacht maar niet gedaan wegens het arbeidsperspectief.

Wist je dat het arbeidsperspectief sinds het verdrag van Malta erg goed is?
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 08:48:15 #81
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73477718
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:44 schreef Pavlovje het volgende:

[..]

Wist je dat het arbeidsperspectief sinds het verdrag van Malta erg goed is?
Nope hoe dat zo?
  donderdag 8 oktober 2009 @ 08:50:23 #82
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_73477750
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Nope hoe dat zo?
Als dat de enige reden had dat het je weerhield. Maar nu is journalistiek natuurlijk ook een erg mooie studie; als je het goed doet zelf te combineren met je interesses en hobby's.
  Moderator donderdag 8 oktober 2009 @ 08:54:22 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_73477801
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 08:50 schreef Pavlovje het volgende:

[..]

Als dat de enige reden had dat het je weerhield. Maar nu is journalistiek natuurlijk ook een erg mooie studie; als je het goed doet zelf te combineren met je interesses en hobby's.
Ik ben ook blij met deze keuze, hier ligt toch mijn hart
pi_73497946
Ben nu 3e jaars elektrotechniek duaal.. studie is toch niet echt wat ik wil, maar ik maak het maar af.. werk nu 3 dagen in de week, en dat bevalt wel erg goed, dus als ik het papiertje heb kan ik echt wel iets gaan doen wat ik wil lijkt me maar van tevoren had ik toch iets anders gekozen denk ik.. alleen echt geen idee wat
pi_73500502
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Lekker, valse bescheidenheid.
Dat valt wel mee hoor, het is maar net waar je goed in bent. Ik ben zo slecht met mijn handen en het 'echte' techniek werk, dus schaalmodellen maken, creatieve technische oplossingen bedenken etc. Econometrie is toch meer een studie waarbij dit minder tot niet hoeft. Tuurlijk moet je een beetje wiskundig inzicht hebben en met de computer om kunnen gaan, maar het is wel wat anders dan Lucht- en Ruimtevaarwetenschappen ,,
pi_73505724
Een studie aan een van de Ivy League in de VS en dan naar de business school. De mogelijkheid om dat te doen is er om vele redenen nu niet. Als die er ooit wel is grijp ik die mogelijkheid met beide handen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')