Enkel drs. hehe!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:13 schreef Finitio het volgende:
[..]
Haha heel tof, 4 studies, maar hij is dan wel alleen drs. of niet?
Het leek mij altijd wel tof om als prof.mr.dr.ir. Finitio te eindigen.
En waarom geen natuurkunde?
Ik had ooit een presentatie van iemand.. stond zijn naam op het scherm..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:13 schreef Finitio het volgende:
Het leek mij altijd wel tof om als prof.mr.dr.ir. Finitio te eindigen.
Ik neem aan dat je nu dan aan het postdoccen bent? Waar ongeveer?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 00:38 schreef thabit het volgende:
Precies dezelfde studie als ik heb gedaan: wiskunde. Ik werk nu ook als wiskundige. Werken in de zin van verstand op nul en doen wat er gedaan moet worden is sowieso niks voor mij, dus ik probeer zolang het nog kan betaald te krijgen voor m'n hobby.
Bij onze oosterburen in Essen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 09:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu dan aan het postdoccen bent? Waar ongeveer?
Tollquote:
Ik vind dat altijd fascinerende materie, erg boeiend om over te lezenquote:Op maandag 7 oktober 2009 09:55 schreef thabit het volgende:
Zuivere wiskunde (getaltheorie met name).
Dan kun je altijd nog natuurkunde gaan doenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd fascinerende materie, erg boeiend om over te lezen![]()
Helaas ben ik niet uit het juiste hout gesneden om me zelf met wiskunde bezig te houden.
Weet jij eigenlijk al wat je wilt gaan doen na je promotie?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan kun je altijd nog natuurkunde gaan doen
Biologie en natuurkunde liggen te ver uit elkaar (ik izt trouwens meer tussen biologie en scheikunde in)quote:Op maandag 7 oktober 2009 10:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan kun je altijd nog natuurkunde gaan doen
Nee, maar ik denk eigenlijk niet dat ik verder ga met onderzoek doen. Ik haal meer plezier uit het communiceren van wetenschap (schrijven, lesgeven etc) dan het daadwerkelijke bedrijven, ben ik wel achter gekomen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:06 schreef thabit het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk al wat je wilt gaan doen na je promotie?
't Is absoluut waar dat het doen van onderzoek een stuk zwaarder is dan het volgen van een studie, zeker als er een flinke theoretische component aan zit.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:06 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, maar ik denk eigenlijk niet dat ik verder ga met onderzoek doen. Ik haal meer plezier uit het communiceren van wetenschap (schrijven, lesgeven etc) dan het daadwerkelijke bedrijven, ben ik wel achter gekomen.
Ik heb in elk geval mezelf beloofd dat ik op het eind van de rit een redelijk begrip heb van geavanceerde zaken als quantumveldentheorie, snaartheorie, supersymmetrie en supergravitatie en gewoon wat leuke artikelen wil hebben geschreven (waarvan deze zomer de eerste is verschenen). Daarna zie ik wel weer verder
Ik heb dit topic niet gemaakt alleen in verband met werkgelegenheid. Er zijn honderden verschillende redenen waarom iemand een bepaalde opleiding kiest. Vooropleiding/vakkenpakket, verwachting van ouders (mijn ouders hadden mij graag als klinisch psycholoog, psychiater of ander soort arts gezien; mijn vader is neuroloog en mijn moeder neuropsycholoog), verwachting van peers, et cetera.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:12 schreef Crazy Harry het volgende:
Als ik dit topic zo lees, begin ik me af te vragen wat ik nou overschat.
De studenten, ik ga er vanuit dat wanneer je een studie doet, ongeacht welke, je ook slim genoeg bent om bij de opgedane kennis een businessmodel te bedenken om je geld te verdienen.
Of de studies dus, waarbij er vanuit sommige studies echt te weinig werk is...
Lekker, valse bescheidenheid.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 21:49 schreef Hap_Slik het volgende:
Lucht- en Ruimtevaartwetenschappen. Maar omdat ik niet zo heel erg slim ben, toch maar gekozen voor wat makkelijkers(econometrie)..
Ik kan ook geen fatsoenlijke experimentele opstellingen bouwen heurquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Je kunt in de biologie ook niet fatsoenlijk een experimentele opstelling bouwen zoals bij natuurkunde...
Dat hoor ik inderdaad ook. Ben op een open dag van het actuariaat geweest, maar de wiskundige uitdaging daar is niet te vergelijken met een wiskundige studie; de nadruk ligt toch vooral op andere vlakken. Wat natuurlijk niet verkeerd is, maar je kunt er je analytische ei niet zo snel kwijt.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:29 schreef thabit het volgende:
[..]
't Is absoluut waar dat het doen van onderzoek een stuk zwaarder is dan het volgen van een studie, zeker als er een flinke theoretische component aan zit.
Na mijn promotie heb ik ook nog even een paar maandjes een reguliere baan gehad (software voor optimalisatie van logistieke processen), omdat het continu moeten verhuizen naar ver afgelegen oorden me niet zo trok (2-body problem). Maar ik kwam er snel achter dat er bij dat soort werk toch wel heel erg weinig wiskunde komt kijken, ondanks de eis dat je een beta-studie op WO niveau afgerond moest hebben. Op de afdeling waar ik zat werkten desondanks toch wel behoorlijk veel wiskundigen, inclusief een aantal gepromoveerden. Het soort werk was op zich best leuk voor tijdelijk, maar niet om er jaren mee door te blijven gaan. Ik heb toen dus maar besloten dat het bedrijfsleven een sociaal vangnet voor academici is.
Doordat m'n contacten binnen de universitaire wereld nog redelijk warm waren had ik gelukkig snel die postdoc gevonden..
Heb er wel aan zitten denken maar ik ben inmiddels wel een keer uitgestudeerdquote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:33 schreef Seam het volgende:
Waarom geen econometrie als nog gedaan? Erg mooie studie
Wist je dat het arbeidsperspectief sinds het verdrag van Malta erg goed is?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:17 schreef MaJo het volgende:
archeologie heb ik nog over nagedacht maar niet gedaan wegens het arbeidsperspectief.
Nopequote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:44 schreef Pavlovje het volgende:
[..]
Wist je dat het arbeidsperspectief sinds het verdrag van Malta erg goed is?
Als dat de enige reden had dat het je weerhield. Maar nu is journalistiek natuurlijk ook een erg mooie studie; als je het goed doet zelf te combineren met je interesses en hobby's.quote:
Ik ben ook blij met deze keuze, hier ligt toch mijn hartquote:Op donderdag 8 oktober 2009 08:50 schreef Pavlovje het volgende:
[..]
Als dat de enige reden had dat het je weerhield. Maar nu is journalistiek natuurlijk ook een erg mooie studie; als je het goed doet zelf te combineren met je interesses en hobby's.
Dat valt wel mee hoor, het is maar net waar je goed in bent. Ik ben zo slecht met mijn handen en het 'echte' techniek werk, dus schaalmodellen maken, creatieve technische oplossingen bedenken etc. Econometrie is toch meer een studie waarbij dit minder tot niet hoeft. Tuurlijk moet je een beetje wiskundig inzicht hebben en met de computer om kunnen gaan, maar het is wel wat anders dan Lucht- en Ruimtevaarwetenschappen ,,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |