abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:28:15 #26
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_73424232
Geneeskunde. Kan nu niet vanwege verkeerde vakkenpakket etc. etc.
Primum non nocere
pi_73425612
Als droomstudies zou ik eerst econometrie willen doen,dan theoretische natuurkunde.
En misschien daarna nog Wiskunde.

Gewoon, omdat het me geweldig lijkt!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:15:17 #28
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73425636
Industrieel ontwerp o.i.d.
Intelligent, but fucked up.
  Moderator dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:33:04 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73426137
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:09 schreef D. het volgende:

[..]

Baanperspectief om je studie, maar als autist stoot je werkgevers misschien af
Als autist zou je deze studie niet eens halen
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73426251
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:22 schreef Chriz2k het volgende:
Mensen die naar werkgelegenheid kijken bij het kiezen van een opleiding .
Niet volledig mee eens. Was pas een mooie bijlage van het NRC over studies met het verstand of op gevoel kiezen. Met sommige studies kun je echt geen droog brood verdienen, veel afgestudeerden hebben wel spijt als ze met hun studie Japankunde niets kunnen en werkloos op de bank zitten..
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:37:40 #31
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_73426290
Met Japankunde kun je heel goed Japankundeleraar worden anders!
Intelligent, but fucked up.
pi_73426298
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:54 schreef eleusis het volgende:
Geneeskunde. Een prachtige combinatie van complexe puzzels oplossen en een maatschappelijke bijdrage leveren. Verder een dynamisch vakgebied met intelligente collega's. Standaard een goed salaris zonder ondernemersrisico. En daarnaast ook nog "Arts & Auto" ontvangen. Wat wil je nog meer? Aan de andere kant is de sfeer in onderzoekskringen ook niet altijd alles en 's nachts eruit hoeft van mij ook weer niet. Toch dagdroom ik er soms nog wel eens over.
Arts & Auto is een van de meest onzinnige tijdschriften ooit.. bij ons vindt die altijd de snelweg naar het oud papier.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:45:41 #33
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73426574
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:36 schreef Finitio het volgende:

[..]

Niet volledig mee eens. Was pas een mooie bijlage van het NRC over studies met het verstand of op gevoel kiezen. Met sommige studies kun je echt geen droog brood verdienen, veel afgestudeerden hebben wel spijt als ze met hun studie Japankunde niets kunnen en werkloos op de bank zitten..
Sprak van de week inderdaad nog met een gast die Japans heeft gestudeerd in Leiden, maar daar totaal niets mee kon dus nu maar een msc in general management volgt aan Erasmus.

Mijn droomstudieplan: natuurkunde en economie studeren. De helft is er al, maar de andere helft zal wel niet volgen. Ken ook iemand (nja 'ken', ik zag hem staan in een lijstje van personen die in de nationale denktank hebben gezeten) die aan de UvA in 7 jaar is afgestudeerd in natuurkunde, wiskunde, filosofie en economie. Redelijk master.

[ Bericht 12% gewijzigd door Matthijs- op 06-10-2009 15:54:38 ]
Oh really?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:02:34 #34
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_73427133
UCU
http://www.uu.nl/EN/facul(...)e/Pages/default.aspx
Maar was duur. Mijn ouders konden dat niet betalen en ik was te bleu om naar alternatieven (lening) te zoeken.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:09:38 #35
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_73427363
Antropologie.

Oh wacht, dat heb ik gedaan

En nu verdien ik mijn geld met wat anders
pi_73431257
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 15:45 schreef Matthijs- het volgende:

[..]

Sprak van de week inderdaad nog met een gast die Japans heeft gestudeerd in Leiden, maar daar totaal niets mee kon dus nu maar een msc in general management volgt aan Erasmus.

Mijn droomstudieplan: natuurkunde en economie studeren. De helft is er al, maar de andere helft zal wel niet volgen. Ken ook iemand (nja 'ken', ik zag hem staan in een lijstje van personen die in de nationale denktank hebben gezeten) die aan de UvA in 7 jaar is afgestudeerd in natuurkunde, wiskunde, filosofie en economie. Redelijk master.
Haha heel tof, 4 studies, maar hij is dan wel alleen drs. of niet?
Het leek mij altijd wel tof om als prof.mr.dr.ir. Finitio te eindigen.

En waarom geen natuurkunde?
pi_73431296
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 09:34 schreef Maraca het volgende:
Ik ben momenteel bezig met mijn droomstudie.. dus eh....
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 18:28:40 #38
230806 Pavlovje
Does it ring a bell?
pi_73431682
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 13:48 schreef Langlearn het volgende:

[..]

Gewoon alsnog doen. Kiezen voor de makkelijkste weg wat betreft je eigen persoonlijke ontwikkeling, maakt het leven nou niet bepaald mooier.
Ik doe nu ook wat ik erg leuk vind, en ik kan het later altijd in deeltijd doen of de benodigde bijvakken naast archeologie doen. Maar je hebt wel gelijk verder, heur. Maar ik had dit topic echt daadwerkelijk gemaakt om de ervaringen van andere mensen te horen uit oprechte interesse, en niet om bevestiging te zoeken over mijn eigen studiekeuze. Maar toch bedankt.
pi_73433009
Als ik me droomstudie had gedaan had ik filosofie, aardrijkskunde, wiskunde, natuurkunde, chemie, elektrotechniek, informatica, biologie, werktuigbouwkunde gestudeerd denk ik

Gelukkig doe ik nu een soort studie waar 't werktuigbouwkunde, elektrotechniek en informatica gedeelte al in zit
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 10:54 schreef eleusis het volgende:
Geneeskunde. Een prachtige combinatie van complexe puzzels oplossen en een maatschappelijke bijdrage leveren. Verder een dynamisch vakgebied met intelligente collega's. Standaard een goed salaris zonder ondernemersrisico. En daarnaast ook nog "Arts & Auto" ontvangen. Wat wil je nog meer? Aan de andere kant is de sfeer in onderzoekskringen ook niet altijd alles en 's nachts eruit hoeft van mij ook weer niet. Toch dagdroom ik er soms nog wel eens over.
't ontdekken en 't kunnen gebruiken van een onuitputtelijke energie bron vind ik veel maatschappelijker
pi_73433897
Autotechniek. Had heel het verkeerde profiel gekozen op VWO, dus uiteindelijk heel ergens anders een master in gehaald.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_73437066
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 08:22 schreef Chriz2k het volgende:
Mensen die naar werkgelegenheid kijken bij het kiezen van een opleiding .
O.a door dit zo'n redenatie als die van jou hebben we elk jaar 800 beginnende psychologiestudenten in Groningen Lijkt me niet meer dan logisch dat je het enigszins meeneemt in je overweging. Tenzij je passie voor muziek zo groot is dat je later jengelende kinderen wilt lesgeven en met een bakkie voor de Jumbo wilt zitten elke dag

Ik ben erg tevreden met m'n studiekeuze, maar ik had nog graag theologie, godsdienstwetenschappen en nog een andere klassieke taal gedaan; Aramees of klassiek Arabisch bijvoorbeeld.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:02:36 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_73437195
Heb scheikunde en geneeskunde gedaan.
Droomstudie: geschiedenis.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_73437318
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:02 schreef Rubber_Johnny het volgende:
UCU
http://www.uu.nl/EN/facul(...)e/Pages/default.aspx
Maar was duur. Mijn ouders konden dat niet betalen en ik was te bleu om naar alternatieven (lening) te zoeken.
Je had het ook nog in Maastricht kunnen doen, heb ik ook gedaan.
Koning.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:20:52 #44
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73437880
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:13 schreef Finitio het volgende:

[..]

Haha heel tof, 4 studies, maar hij is dan wel alleen drs. of niet?

En waarom geen natuurkunde?
Enkel drs. hehe! Of eigenlijk dan nog wel MSc MA natuurlijk.

Een hele rij titels is al helemaal mooi inderdaad! Maar Natuurkunde erbij zit er niet in. Als ik er al een tweede studie bij zou kiezen kan die nooit van de zwaarte van een studie als natuurkunde zijn. Bovendien moet ik er dan speciaal voor naar Delft en ik heb ook geen zin om ruim 8 jaar te studeren (tenminste, indien dat niet in een PhD of iets dergelijks resulteert).
Oh really?
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:32:23 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_73438347
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 18:13 schreef Finitio het volgende:
Ik had ooit een presentatie van iemand.. stond zijn naam op het scherm..

"Prof. dr. mr. [naam] RA"
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:35:27 #46
241811 Matthijs-
Nice car, Bob
pi_73438459
Zo moet ik momenteel een boek bestuderen van een zekere Prof. PhD CMA MBA MSc MA.

Komt neer op Prof.dr.mr. Jantje RA MBA.
Oh really?
pi_73438602
Ik studeer nu Pedagogische Wetenschappen. Heb het erg naar mijn zin, maar zou nog steeds heel graag een studie Engels gaan volgen. Lezen is mijn grootste hobby, en het lijkt me geweldig om me verder te verdiepen in de Engelse literatuur.

Maar heb geen spijt van mijn studiekeuze, Engels zou echt voor de lol zijn, nu doe ik iets waar ik ook daadwerkelijk wat mee wil gaan doen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 21:39:18 #48
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_73438621
Dat zal wel Wiskunde of iets met de Griekse cultuur zijn oid.
Of Chemie.
Deathlift or Die.
pi_73442083
Iets met ontwikkelingswerk / diplomatie.
pi_73444963
Precies dezelfde studie als ik heb gedaan: wiskunde. Ik werk nu ook als wiskundige. Werken in de zin van verstand op nul en doen wat er gedaan moet worden is sowieso niks voor mij, dus ik probeer zolang het nog kan betaald te krijgen voor m'n hobby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')