iig niet met een DSB die nieuwe slachtoffers maakt en Dirk die momenteel zijn bijelkaar geroofde buit bezittingen aan het verplaatsen is naar het buitenland buiten bereik van schuldeisersquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet niet waar gedupeerden beter mee af zijn..
Het is inderdaad niet ondenkbeeldig dat Dirk paulianeus aan het handelen is. En dan kan de zaak maar beter zo snel mogelijk failliet, zodat hij weinig tijd krijgt de schuldeisers mogelijk onherstelbaar te benadelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
iig niet met een DSB die nieuwe slachtoffers maakt en Dirk die momenteel zijn bijelkaar geroofde buit bezittingen aan het verplaatsen is naar het buitenland buiten bereik van schuldeisers
Alleen heeft de politiek Zalm, Wellink Linschoten en de hele VVD er baat bij dat de beerput dicht blijft en dat het probleem vooruitgeschoven wordt naar de komende 10 jaar
Winsten worden geprivatiseerd [lees dirk]
Verliezen worden gecollectiviseerd [ lees wij allemaal]
Ja. Ben bang dat het hem niet gaat worden. Maar DNB valt wel zeker iets te verwijten.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zou wel interessant zijn als toezichthouders medeplichtig gesteld kunnen worden voor bepaalde gebeurtenissen.
Toezicht houders kunnen altijd aansprakelijk gesteld wordenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zou wel interessant zijn als toezichthouders medeplichtig gesteld kunnen worden voor bepaalde gebeurtenissen.
Als ratten de pest verspreiden is uitroeien de beste methodequote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet niet waar gedupeerden beter mee af zijn..
-edit!: Het onder ieder post plaatsen van onderbuikgevoelens voegt niks toe, sterker nog, het werkt averechts, gaarne daar mee minderen dus.quote:Lakeman wil DNB voor rechter om DSB
`De Stichting Hypotheekleed wil De Nederlandsche Bank vanwege de affaire bij de DSB-bank voor de rechter slepen. Het toezicht van DNB schoot tekort en DNB is daarom medeverantwoordelijk voor de problemen bij DSB,zegt de voorzitter van de stichting,Pieter Lakeman.
Volgens Lakeman hebben de bestuurders van DSB immoreel gehandeld door mensen te dure hypotheken aan te smeren.DNB had die bestuurders moeten vervangen, vindt Lakeman,die president Wellink ook persoonlijk verantwoordelijk houdt.
Lakeman wil nog dit jaar een uitspraak van de rechter. Daarna wil hij de schade bij DNB claimen. DNB had die bestuurders moeten vervangen dat was dus met name ook Gerrit Zalm in zijn tijd als financieel directeur bij DSB.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 14:00 schreef Dutchguy het volgende:
'In NOVA vanavond een verslag van de persconferentie, een gesprek met Pieter Lakeman en een reactie van Jelle Hendricks op de uitspraken van Lakeman.'
zekerquote:Op woensdag 7 oktober 2009 18:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
![]()
kijken dus
![]()
![]()
http://www.novatv.nl/page(...)lanten+DSB%26quot%3B
Natuurlijk, maar ik bedoel dat het ook echt gaat gebeuren, en dat het interessant zou zijn als de toezichthouder daadwerkelijk aansprakelijk is. Iedereen kan natuurlijk aansprakelijk zijn in een bepaalde situatie, maar het wordt natuurlijk pas interessant als die situatie zich ook met een waarschijnlijkheid groter dan 0 voor kan doen. Dan ontstaat er namelijk verandering in het 'kostenbegrip' dat aan het handelen van een partij, in dit geval DNB, te grondslag ligt. Een verandering van gedrag zou een logisch gevolg zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Toezicht houders kunnen altijd aansprakelijk gesteld worden
Je hebt alles boven de 100K weggehaald?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Heb wat spaargeld bij DSB weggehaald, zit ik in ieder geval niet in de stront als ik 3 maanden niet bij mijn geld kan.
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 12:04 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
................................ ik in ieder geval bij mijn centjes bij de ING kan. Die bank laat NL / Bos toch nooit omvallen
Daarna even door naar Pauw en Witteman:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:12 schreef ikweethetookniet het volgende:
En alle details van de overeenkomst vanavond in Nova![]()
Nu al na te lezen op:
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7304
In de studio een reactie van drie direct betrokkenen:Dirk Scheringa, eigenaar van de bank, Hans van Goor, rechterhand van Dirk Scheringa, en Jelle Hendrickx, voorzitter van de stichting Steunfonds Probleemhypotheken.
Zouden ze nu wel komen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |