Tja, dan moet je me maar gewoon voor laten gaan, zoals wettelijk geregeld is, dan heb je geen enkel probleem.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:49 schreef Conflict het volgende:
Stomme lul ben je dan. Ik zou je de tyfus slaan als je mijn auto zou beschadigen!
Internetheldquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:49 schreef Conflict het volgende:
Stomme lul ben je dan. Ik zou je de tyfus slaan als je mijn auto zou beschadigen!
Ik zal er aan denken als ik je een keer zonder licht op de fiets zie zittenquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, dan moet je me maar gewoon voor laten gaan, zoals wettelijk geregeld is, dan heb je geen enkel probleem.
Er reed niemand achter 'm. Hij reed langzaam genoeg om makkelijk te kunnen stoppen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:52 schreef _Led_ het volgende:
Ik heb een hekel aan automobilisten die niet stoppen voor overstekers bij een zebrapad.
Maar soms kan het gebeuren dat je het net even te laat ziet en zit te twijfelen of het nou slim is om met gierende banden te stoppen of even snel door te rijden.
Abrupt stoppen is immers ook gevaarlijk als er iemand achter je rijdt.
'k Heb m'n rijbewijs al 16 jaar.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:57 schreef Sulletjes het volgende:
Jij bent vast nog te jong voor een rijbewijs?
Dus? Is dat een reden voor automobilisten om door te rijden voor over zebrapaden overstekende voetgangers? Nee.quote:heb je al eens gekeken hoe menig fietser soms door de stad heen crosst?
Ik heb geen idee hoe ik dan zou reageren, maar waarschijnlijk zou ik toch wel redelijk gaan flippen als je met je tengels aan m'n vehikel kwam.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er reed niemand achter 'm. Hij reed langzaam genoeg om makkelijk te kunnen stoppen.
Heb geen medelijden met dit soort asociale figuren.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:52 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik zal er aan denken als ik je een keer zonder licht op de fiets zie zitten
Gelukkig heeft die asociale bestuurder voortaan geen medelijden meer met asociale overstekers die asociale deuken in zijn asociale auto schoppen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:53 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Er reed niemand achter 'm. Hij reed langzaam genoeg om makkelijk te kunnen stoppen.
Heb geen medelijden met dit soort asociale figuren.
Goed gedaan TSquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:48 schreef spijkerbroek het volgende:
Tja, als ik over een zebrapad loop, waar je me ziet lopen, al ver vantevoren, en je gaat dan alsnog gas bij geven en de bocht wat ruimer nemen om voor me langs te kunnen, dan moet je niet raar kijken als ik een schop tegen je zijkant geef, meneer in lelijke rode auto.
En als je dan daarna remt en quasi-boos in je achteruitkijkspiegel naar me kijkt, maar niet besluit uit te stappen, kan je niet zien dat er wel degelijk een deukje in je zijkant zit.
Veel plezier ermee!
Samenvatting: mensen in auto's die je al ver vantevoren zien oversteken op een zebrapad, maar besluiten dat ze er toch nog wel even voorlangs willen, zijn kansloos en kijken later vreemd op dat ze een deuk in de zijkant van de auto hebben.
Ja, want ik kijk daar altijd of er een auto aankomt die mijn kant op wil, en dat was nu het geval. Ik keek hem aan en hij keek mij aan. En toen besloot hij gas bij te geven.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:01 schreef El_Psycho het volgende:
Maar even over de asociale bestuurder: Kon je wel zien aan de bestuurder dat hij je van tevoren gezien had?
Of het een DAFje is of een maybach, dat boeit me niet. Als het redelijk ongevaarlijk is voor mij, krijgen ze allemaal een trap of een stomp.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:03 schreef appelsjap het volgende:
Als t een dure auto was had je het wss ook niet gedurft
Grapjasquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Of het een DAFje is of een maybach, dat boeit me niet. Als het redelijk ongevaarlijk is voor mij, krijgen ze allemaal een trap of een stomp.
?quote:
Goede beslissing, slecht richtingsgevoel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, want ik kijk daar altijd of er een auto aankomt die mijn kant op wil, en dat was nu het geval. Ik keek hem aan en hij keek mij aan. En toen besloot hij gas bij te geven.
Dan is het inderdaad een asociale bestuurder. Geeft je alleen nog steeds het recht niet om met je tengels aan andermans spullen te komen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:08 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, want ik kijk daar altijd of er een auto aankomt die mijn kant op wil, en dat was nu het geval. Ik keek hem aan en hij keek mij aan. En toen besloot hij gas bij te geven.
Ik durf echt voor een miljoen te wedden dat de rode auto niet meer dan 10k kost.quote:
Geef mij maar een auto van 9999 euroquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:11 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Ik durf echt voor een miljoen te wedden dat de rode auto niet meer dan 10k kost.
schopje klb?quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:12 schreef Yozzz het volgende:
Ik neem dit topic even mee naar KLB.
Tuurlijk niet, daar zitten turken/mocro's met guns inquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:16 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Wedden dat je niet durft bij een witte BMW of Mercedes uit 1994?
Of bij een politie-auto, tank of militaire colonnequote:Op maandag 5 oktober 2009 15:16 schreef Waldkorn het volgende:
[..]
Wedden dat je niet durft bij een witte BMW of Mercedes uit 1994?
Tja, dat heeft ie niet gedaan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:30 schreef Boschkabouter het volgende:
Je weet toch dat als de bestuurder je aanhoudt, dat hij een boete van een paar honderd euro mag betalen, en jij de schade, die best snel kan oplopen tot duizenden euro's.
Poging tot doodslag vind ik nogal wat. Daartegen steekt een deukje in de zijkant van de auto nogal schril af.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:21 schreef JeMoeder het volgende:
Wat heb jij een geluk. Je zou nu met je tenen moeten typen als je dat bij mij geflikt had. Oké, mensen horen voor je te stoppen als je op een zebrapad loopt, maar zaken lopen mollen is van een heel ander kaliber.
Euh.. nee?quote:Jij bent vast zo'n gast die knuffelt met zijn computer, maar in het weekend na een snuifje hier en slokje daar alles kapot trapt?
quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:49 schreef Conflict het volgende:
geen poging tot doodslag, maar zware mishandelingquote:Op maandag 5 oktober 2009 15:33 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Poging tot doodslag vind ik nogal wat. Daartegen steekt een deukje in de zijkant van de auto nogal schril af.
[..]
Euh.. nee?
Dan is het verhaal toch heel simpel dat TS aan de kant moest springen voor een aso die op hem inreed, en dat daarbij helaas zijn voet in contact kwam met het voertuig van betreffende aso.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:10 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Dan is het inderdaad een asociale bestuurder. Geeft je alleen nog steeds het recht niet om met je tengels aan andermans spullen te komen.
Precies.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:38 schreef Metatron het volgende:
Dan is het verhaal toch heel simpel dat TS aan de kant moest springen voor een aso die op hem inreed, en dat daarbij helaas zijn voet in contact kwam met het voertuig van betreffende aso.
Laat de aso in de auto maar eens uitleggen dat dat NIET het geval was, terwijl TS overduidelijk op een zebrapad liep, en betreffende aso het kennelijk te veel gevraagd vond om te stoppen.
Discutabel. Mijn hart bonkte wel hard toen die auto voor me langs stoof. Ik word liever niet aangereden.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:43 schreef Alicey het volgende:
die zonder dat hij zelf hier schade van ondervindt
Je krijgt meer kans op hartziekten door een keer goed te schrikken?quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Discutabel. Mijn hart bonkte wel hard toen die auto voor me langs stoof. Ik word liever niet aangereden.
Dus het kan zomaar dat mijn leven verkort is doordat ik meer kans op hartziekten krijg hierdoor.
Schade is niet alleen materieel.
Je weet nooit.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:48 schreef Ladylike het volgende:
Je krijgt meer kans op hartziekten door een keer goed te schrikken?
Ik denk dat je gelijk hebt!quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:47 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Discutabel. Mijn hart bonkte wel hard toen die auto voor me langs stoof. Ik word liever niet aangereden.
Dus het kan zomaar dat mijn leven verkort is doordat ik meer kans op hartziekten krijg hierdoor.
Schade is niet alleen materieel.
[/sarcasme]quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:49 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat je gelijk hebt!We zijn blij dat er helden zijn zoals jij.
Wettelijk is voorrang krijgen en niet nemen...quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Tja, dan moet je me maar gewoon voor laten gaan, zoals wettelijk geregeld is, dan heb je geen enkel probleem.
Totaal niet vergelijkbaar dus. De hele situatie is anders.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:09 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Lol. Ik had laatst een vergelijkbare situatie op de Spoorlaan hier in Tilburg.
Was midden in de nacht, en reed daar dus rond de 60 km/h. Ineens schep ik bijna een neger (zag hem niet) en die kerel die slaat op mijn wagen. Maar er was daar helemaal geen VOP (zebrapad) oid dus die lul zat fout. Op de rem, in zijn achteruit. Rent dat kleine flikkertje fucking hard weg richting het station.
Bah. Eikel, gelukkig is de wagen er heelhuids vanaf gekomen
En toch vind ik jou reactie wel vrij logisch. Maar even boos kijken en een middelvinger had ook volstaan denk ikquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Totaal niet vergelijkbaar dus. De hele situatie is anders.
Goed dat je auto heel is gebleven though
Klopt, het was enigzins teveel, maar goed. Gedaan is gedaan, en ik heb er geen spijt van, zeker niet nu de hufter met een deuk in z'n auto zit en ik niks hebquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:13 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
En toch vind ik jou reactie wel vrij logisch. Maar even boos kijken en een middelvinger had ook volstaan denk ik
Hahaquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt, het was enigzins teveel, maar goed. Gedaan is gedaan, en ik heb er geen spijt van, zeker niet nu de hufter met een deuk in z'n auto zit en ik niks heb
quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:52 schreef ruud.nl het volgende:
Ah, hier is het maandagmiddag troll/reltopic.
Ze rijden me daar regelmatig bijna van de sokken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:45 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Haha. Vaak is zo'n actie als de jouwe ook een opeenstapeling van kut dingen die je in korte tijd mee maakt. Weet niet of je al ergens mee zat?
Als het bijvoorbeeld regent raak ik ook eerder geïrriteerd
quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:48 schreef Mopst3r het volgende:
Als je dat bij mij zou doen omdat ik je per ongelijk geen voorrang geef dan schoot ik je kankerdood
Ik moest wel stoppen om geen gevaar te lopen he? Als ik door was gelopen, was ik morgen een zwartomrande advertentie op pagina zoveel van een aantal kranten geweest.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef OldJeller het volgende:
Dat dat figuur die actie uithaalde is uiteraard heel verkeerd en zeker wat van te zeggen.
Maar vervolgens tegen z'n auto aan trappen... je liep verder geen gevaar...
Aan iemands auto komen is spelen met vuur, hè. Verbaast me dat hij niet uitstapte...
Niet op reageren, hij weet niet beter.quote:
Jammer dat het niet zo gelopen is iddquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik moest wel stoppen om geen gevaar te lopen he? Als ik door was gelopen, was ik morgen een zwartomrande advertentie op pagina zoveel van een aantal kranten geweest.
Gelieve je taal te matigen.quote:
Maar was het onverwacht of wat. Uit je stukje maak ik in elk geval op dat je het wel zag en dat hij niet rakelings langs je heen ging, maar dat er nog genoeg ruimte tussen zat.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik moest wel stoppen om geen gevaar te lopen he? Als ik door was gelopen, was ik morgen een zwartomrande advertentie op pagina zoveel van een aantal kranten geweest.
Doodverwensing. Bah, schurftquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:52 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Jammer dat het niet zo gelopen is idd
Ik zag hem en hij zag mij. Ik was overduidelijk bezig om het zebrapad op te gaan toen we elkaar aankeken. Op het moment dat ik erop stapte, geeft hij gas bij en maakt een ruimere bocht dan hij normaal gedaan zou hebben om langs me te kunnen komen. Er staat een vluchtheuvel in het midden, dus er was niet veel ruimte. Gezien het feit dat ik kon schoppen, was hij zeker niet meer dan een halve meter van me af.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:53 schreef OldJeller het volgende:
Maar was het onverwacht of wat. Uit je stukje maak ik in elk geval op dat je het wel zag en dat hij niet rakelings langs je heen ging, maar dat er nog genoeg ruimte tussen zat.
En aangezien je tegen z'n auto trapt, kan het niet zo zijn dat hij hard reed, want dan lukt trappen niet meer zonder dat je last van je been krijgt/je been bezeert.
Al met al viel het dus best mee.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik zag hem en hij zag mij. Ik was overduidelijk bezig om het zebrapad op te gaan toen we elkaar aankeken. Op het moment dat ik erop stapte, geeft hij gas bij en maakt een ruimere bocht dan hij normaal gedaan zou hebben om langs me te kunnen komen. Er staat een vluchtheuvel in het midden, dus er was niet veel ruimte. Gezien het feit dat ik kon schoppen, was hij zeker niet meer dan een halve meter van me af.
En hij reed idd nog niet hard, want hij kwam de bocht om (geen obstructie qua zicht in die bocht), dus hij had ook makkelijk kunnen stoppen.
Nou ja, je gaat er niet van uit dat iemand die je gezien heeft, toch gas bij geeft en koste wat kost voor je langs probeert te komen. Da's wel ff een WTF?! gevoel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 17:58 schreef OldJeller het volgende:
Al met al viel het dus best mee.
Niet dat ik niet vind dat je hem op z'n minst aan had moeten spreken. Maar hoe stop je zo iemand. Alleen houd ik er niet van als mensen aan auto's van anderen zitten.
Dan mag ie bewijzen dat ik het was en dat ik het met opzet heb gedaan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:37 schreef zoalshetis het volgende:
ts. het mooie is dat ie jou in de ogen heeft gekeken. hij weet hoe je er uit ziet en zal vast op de loer liggen ivm verzekering en wellicht ook om je benen te breken.
QFTquote:Op maandag 5 oktober 2009 17:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Aan iemands auto komen is spelen met vuur, hè. Verbaast me dat hij niet uitstapte...
Oeh.. Oogcontactquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:37 schreef zoalshetis het volgende:
ts. het mooie is dat ie jou in de ogen heeft gekeken. hij weet hoe je er uit ziet en zal vast op de loer liggen ivm verzekering en wellicht ook om je benen te breken.
S vast niet zo moeilijk om dat te bewijzen aangezien je het rondbazuint op het wereldwijde webquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan mag ie bewijzen dat ik het was en dat ik het met opzet heb gedaan.
Deuk of een mensenlevenquote:Op maandag 5 oktober 2009 22:14 schreef t1m0k het volgende:
Ik merk dat TS denkt dat zijn actie gerechtvaardigd is omdat de chauffeur duidelijk zonder duidelijke reden zich niet aan de regels hield. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan automobilisten en vooral de instelling van 'ik ben belangrijker dan fietsers' die ze vaak hebben, maar ik ben het niet eens met TS. Staat een deuk in een auto nou echt in verhouding tot doorrijden bij een zebrapad? Niet echt, hé? De kosten die je hebt gemaakt door zijn auto tebeschadigen zullen waarschijnlijk niet te min zijn, en daar mag hij nu voor opdraaien. Een beter idee was om de auto aan te houden en de chauffeur er even kalm op te wijzen dat je van mening was dat hij niet goed handelde. Door een deuk in z'n auto te schoppen laat je eigenlijk alleen maar zien dat je geen haar beter bent dan die chauffeur zelf.
Ja want zoiets gaat per ongelukquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:45 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dan mag ie bewijzen dat ik het was en dat ik het met opzet heb gedaan.
Op zuid kwam mijn boodschappentas met redbull-blikjes dan altijd in aanraking met de auto.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:38 schreef Metatron het volgende:
[..]
Dan is het verhaal toch heel simpel dat TS aan de kant moest springen voor een aso die op hem inreed, en dat daarbij helaas zijn voet in contact kwam met het voertuig van betreffende aso.
Laat de aso in de auto maar eens uitleggen dat dat NIET het geval was, terwijl TS overduidelijk op een zebrapad liep, en betreffende aso het kennelijk te veel gevraagd vond om te stoppen.
Niets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:48 schreef Shoombak het volgende:
Wat geeft jou het recht om een deuk in die auto te schoppen omdat hij een verkeersregel overtreedt?
Heilig boontje. Iedereen doet wel eens iets verkeerd in het verkeer, per ongelijk of niet - vernieling is iets doelbewusts (altijd) en is gewoon een zwaktebod. Je had het ook gewoon met een scheldkanonnade kunnen oplossen, ipv iets doelbewust te vernielen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niets.
Wat geeft hem het recht om een verkeersregel te overtreden?
Je zou het wel als liefste doen volgens mijquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:59 schreef zoalshetis het volgende:
als ik een fietser een fout zie maken, rijd ik zijn fiets toch ook niet in de kreukels?
Klopt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:58 schreef JeMoeder het volgende:
vernieling is iets doelbewusts (altijd) en is gewoon een zwaktebod.
en dat baseer jij op wat?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:02 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Je zou het wel als liefste doen volgens mij
Nee. Hoelang heb je plantsoentjes moeten schoffelen? Ik neem aan dat die persoon aangifte heeft gedaan wegens mishandeling.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:03 schreef El_Liberaliste het volgende:
De persoon die ditzelfde bij mij flikte vorig jaar, heeft er een deukje in zijn gezicht aan overgehouden.
Was jij dat TS?
Dus als jij tegen mij aanrijd met je fiets, mag ik naar je huis lopen, je tv van de muur trekken en die naar de tering gooien op de stoep?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt.
Helaas is een voetganger in zo'n situatie altijd de zwakkere partij. De automobilist zit lekker in z'n koekblik. Hij heeft hooguit een deuk als ie iemand aanrijdt. Hij kan wegrijden zonder het slachtoffer (aangereden of niet) te spreken.
De voetganger kan dat niet. Uitschelden kan niet, omdat de automobilst in z'n auto zit en/of wegrijdt. Aangifte doen bij politie kan niet, omdat er niet genoeg getuigen zijn die een verklaring willen afgeven en omdat politie er niks mee doet. Het enige dat mogelijk is, is middelvinger opsteken of een tik op de auto geven.
Ja, da's zwak. Ben ik met je eens.
Aan de andere kant is het ook een zwaktebod van de automobilist dat hij niet uitstapt en gewoon doorrijdt en niet zijn verantwoordelijkheid neemt door zijn excuses aan te bieden.
Ik vind dat hij en ik quite staan.
En jij loopt zeker nooit door een rood voetgangerslicht?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 11:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Niets.
Wat geeft hem het recht om een verkeersregel te overtreden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |