abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:36:38 #1
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_73372492
ik meestal bij de 2600 maar soms bij de 4000 als ik stoer probeer te doen;)
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
pi_73372554
Weet ik niet. Heb geen toerenteller.
pi_73372654
Tussen de 6 en 8K
pi_73372701
2000
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:39:40 #5
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_73372759
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Conflict het volgende:
2000
Tiet voor nieuwe rieden
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
pi_73372766
2300
You dream it, I live it.
pi_73372785
tussen de 2000 en 2500 toeren (heb HDI diesel)
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:40:05 #8
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73372792
2635 t/min
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:40:17 #9
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_73372811
Tussen 2500 en 14500, afhankelijk van apparaat, omstandigheden en motortemperatuur.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_73372816
rond de 2200
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:40:57 #11
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_73372892
Hangt er vanaf waar ik rijdt. Woon/werk verkeer probeer ik meestal wel zuinig te rijden maar soms mag ik graag even doortrekken.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 4 oktober 2009 @ 21:41:08 #12
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_73372911
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef Conflict het volgende:
2000
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_73372934
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
2635 t/min
Precies?
pi_73372956
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook
pi_73372980
diesel: 2000-2500
benzine: 500 toeren erbij

Met lading ook wat meer toeren erbij.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_73373023
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
diesel: 2000-2500
benzine: 500 toeren erbij
Rij ongeveer hetzelfde
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:42:25 #17
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_73373035
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef geelkuikentje het volgende:
tussen de 2000 en 2500 toeren (heb HDI diesel)
Same shit met 'good old' benzine.
Qui habet aures audiendi audiat
pi_73373103
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef roelke87 het volgende:
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook
Automaten zijn voor mensen die niet in een echte auto kunnen rijden.
pi_73373119
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:42 schreef tisauch het volgende:

[..]

Same shit met 'good old' benzine.
Dan wil je auto toch niet (tenzij je een TFSI hebt natuurlijk )
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:44:04 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_73373178
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef daNpy het volgende:
Tussen 2500 en 14500, afhankelijk van apparaat, omstandigheden en motortemperatuur.
Ik houd het zelfs iets ruimer: tussen 1500 en 15000
censuur :O
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:44:07 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_73373182
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Precies?
Ja. Altijd behalve bij koude motor, dan houdt ik hem onder de 2276 t/min.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:45:16 #22
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_73373247
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef roelke87 het volgende:
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook
Ik vind automaten altijd zo'n gedoe, dan moet je zoveel kleingeld meenemen
Hoi
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:46:53 #23
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_73373345
Hebben jullie allemaal diesels
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
pi_73373382
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:43 schreef Chai het volgende:

[..]

Automaten zijn voor mensen die niet in een echte auto kunnen rijden.
Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een Enzo En dat is dan nog een uitzondering. Daar mag je zelf nog aan he thendeltje trekken... maar een koppeling vind je er echt niet in

Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:50:49 #25
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_73373613
Mijn auto heeft geen toeren.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_73373642
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een Enzo En dat is dan nog een uitzondering. Daar mag je zelf nog aan he thendeltje trekken... maar een koppeling vind je er echt niet in

Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard
haphaphap
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:51:27 #27
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_73373657
Benzine 2500-3000
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_73373658
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:46 schreef Cumshooter het volgende:
Hebben jullie allemaal diesels
ik wel.
pi_73373684
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:46 schreef Cumshooter het volgende:
Hebben jullie allemaal diesels
Jep
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:51:56 #30
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_73373689
Let the bashing begin...

OT verschilt, soms bij 6000 maar vaak nog onder de 3000
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:52:37 #31
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_73373729
Normaal: 2000-3000
Sportief: 5000-5500
Benzine
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_73373781
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:51 schreef Maikuuul het volgende:
Benzine 2500-3000
pi_73373840
Geloof dat er een verschil is tussen:
Motorfiets
personenauto met atmosferische motor op benzine
personenauto met turbo motor op benzine
personenauto met atmosferische motor op diesel
personenauto met turbo motor op diesel
vrachtwagen
bestelbus
spaceshuttle
whatever
qua schakelstijl
pi_73373877
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:51 schreef Chai het volgende:

[..]

haphaphap
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:55:10 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_73373925
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef roelke87 het volgende:

[..]

Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een Enzo En dat is dan nog een uitzondering. Daar mag je zelf nog aan he thendeltje trekken... maar een koppeling vind je er echt niet in

Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard
Computerspelletjes speel ik wel op de PC.
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:57:11 #36
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_73374058
Bij need for speed schakel ik trouwens altijd bij de 6000 toeren
behalve als die in zn 1 zit
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
  zondag 4 oktober 2009 @ 21:59:50 #37
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_73374228
Ik kon bij mijn vorige auto bij 1500 toeren al opschakelen.
In de 5 zonder horten of stoten door de stad met 50 km per uur.
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:02:24 #38
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_73374390
heb geen toerenteller, bij 25 naar 2, 40 naar 3, 50 naar 4, en 65 naar 5
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:03:25 #39
87694 Robin__
letitredno
pi_73374460
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik houd het zelfs iets ruimer: tussen 1500 en 15000
heb jij ook zo'n lekkere jankert gekocht

  zondag 4 oktober 2009 @ 22:03:38 #40
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_73374479
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:02 schreef gateway het volgende:
heb geen toerenteller, bij 25 naar 2, 40 naar 3, 50 naar 4, en 65 naar 5
40 naar zn drie:O
lijkt me erg laat
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:04:57 #41
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_73374562
Ik schakel pas op het moment dat ik merk dat het motortje dat prettig gaat vinden.. Geen idee bij hoeveel toeren dat is..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:07:16 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73374713
2000 ongeveer, rij mijn diesel 407 met zo 5 tot 5,5 liter per 100 Km.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73374774
Ik toer altijd met mijn auto
pi_73374988
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:54 schreef geelkuikentje het volgende:
personenauto met atmosferische motor op diesel
Die zul je niet veel meer vinden. Ontzettend langzaam en niet wezenlijk zuiniger dan een diesel met turbo.
pi_73375019
Koude motor : rond de 2500 - 3000

Warme motor normaal rijden : rond de 3000 - 3500

Sportief rijden : 8400
Calm down, please!
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 22:16:45 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73375290
2500>3000...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:18:31 #47
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73375399
9300 Moterfiets
pi_73375536
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef Cumshooter het volgende:

[..]

40 naar zn drie:O
lijkt me erg laat
Laat?
pi_73375875
2500-3000 met diesel
3000-3500 benzine
pi_73376137
Tussen de 2000 en 5000 ligt aan de mood
  Moderator zondag 4 oktober 2009 @ 22:29:11 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_73376139
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:20 schreef tevebe het volgende:

[..]

Laat?
Dan word het eens tijd... Maar laat niet
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_73376558
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die zul je niet veel meer vinden. Ontzettend langzaam en niet wezenlijk zuiniger dan een diesel met turbo.
Ik kreeg nog zo'n peugeot partner mee toen mijn auto voor een grote beurt bij de garage stond. Zat wel zo'n 1.9D in. Als je een turbo diesel gewend bent rijdt dat dus echt voor geen ene meter.
pi_73376594
4800 zonder gasloslaten tijdens het schakelen. Het is een Diesel.
.
pi_73376649
6500 toeren, duh
pi_73376659
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:37 schreef Fer het volgende:
4800 zonder gasloslaten tijdens het schakelen. Het is een Diesel.
Wat voor diesel is dat. 4800 toeren doorschakelen is echt totaal zinloos bij een turbo diesel bijvoorbeeld.
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:39:50 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_73376718
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:37 schreef ChickenMan het volgende:
Weet ik niet. Heb geen toerenteller.
Dit dus
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:40:34 #57
220026 Treces
Hier had uw tekst kunnen staan
pi_73376755
Tussen de 8 en 9k
pi_73376969
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:38 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Wat voor diesel is dat. 4800 toeren doorschakelen is echt totaal zinloos bij een turbo diesel bijvoorbeeld.
Het is sneller dan schakelen bij 2000rpm, denk zelfs sneller dan bij 3200rpm.
.
pi_73377046
Tweeduizend of iets erboven. Afhankelijk van of de motor op dat moment lekker klinkt en loopt.
HÆLP.
pi_73377150
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef Cumshooter het volgende:

[..]

40 naar zn drie:O
lijkt me erg laat
Laat? ik ga bij 50 naar de 3
bij 100 naar de 4
Bij 140 naar de 5
pi_73377240
Maw. hang totaal af van auto, motor en bak
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:51:48 #62
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_73377317
Ligt eraan. Meestal tussen de 2.500 en 3.000, maar soms ook pas bij 4.500 of 5.000.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_73377540
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:50 schreef ibaneX het volgende:
Maw. hang totaal af van auto, motor en bak
Calm down, please!
pi_73377603
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:45 schreef Unreal88 het volgende:

[..]

Ik vind automaten altijd zo'n gedoe, dan moet je zoveel kleingeld meenemen
  zondag 4 oktober 2009 @ 22:59:13 #65
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_73377730
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet
Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3
pi_73378502
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:59 schreef remmertjuh het volgende:
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet
Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3
en dan rem je?
pi_73378643
11.000 a 12.000 RPM.
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 22:59 schreef remmertjuh het volgende:
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet
Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3
Ik jank hem nog even tot z'n 50 door eer ik overschakel naar z'n vier.
pi_73378822
Ik zie een versnellingbak als een nadeel van de verbrandingsmotor: Het feit dat deze enkel op een bepaald toerental krachtig is.

Doe mij maar een elektrische motor, of anders een verbrandingsmotor automaat die exact kan berekenen wanneer er in welke versnelling gereden moet worden.
pi_73379241
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:24 schreef Geqxon het volgende:
Ik zie een versnellingbak als een nadeel van de verbrandingsmotor: Het feit dat deze enkel op een bepaald toerental krachtig is.
Da's geen eigenschap van de bak maar van de motor
quote:
Doe mij maar een elektrische motor
Als je liever accu's meesleept dan benzine is dat je oplossing, ja
quote:
of anders een verbrandingsmotor automaat die exact kan berekenen wanneer er in welke versnelling gereden moet worden.
Ehh??
Calm down, please!
pi_73379820
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:35 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's geen eigenschap van de bak maar van de motor
Dat zeg ik dan ook. De versnellingsbak is voortgevloeid uit een nadeel van de verbrandingsmotor. Het is dan per definitie slecht, je kunt het probleem beter bij de bron aanpakken: Vervangen door een motor die over het volledige toerenbereik de volle kracht heeft.
quote:
Als je liever accu's meesleept dan benzine is dat je oplossing, ja
Kijk eens naar de Tesla Roadster. Is allemaal prima mogelijk.
quote:
Ehh??
Zo werkt een automaat toch?
  zondag 4 oktober 2009 @ 23:56:53 #71
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_73380013
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:50 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Kijk eens naar de Tesla Roadster. Is allemaal prima mogelijk.
Handig man, een auto met nog geen 400 km actieradius en een oplaadtijd van meer dan 3 uur
pi_73380096
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Handig man, een auto met nog geen 400 km actieradius en een oplaadtijd van meer dan 3 uur
Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:01:08 #73
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_73380159
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.
Alsof ik alleen een auto heb om op en neer naar m'n werk te rijden
pi_73380233
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.
400 km op een dag is voor mij toch echt geen uitzondering hoor (en zo heb je er volgens mij nog veel). Elektrisch is leuk, maar laat ze eerst doorgaan met de ontwikkeling van accu's die binnen de 5 minuten herladen zijn (ze zijn er al, maar alleen nog niet echt commercieel beschikbaar)

ik schakel meestal bij 3000 rpm, met een turbodiesel zit je dan hoog genoeg om in de versnelling erop weer vol vermogen te hebben.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:06:15 #75
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73380314
bij de max van me motor 6000rpm naar ze 2 en dan heb ik er geen meer
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:11:22 #76
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73380451
2000-2500 toeren koud, warm 3500-4000

2.0 6 inlijn uit 1989
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_73381137
Auto, benzine

Koud, tussen 2000 en 4500
Warm, tussen 3000 en 7500
Als ik zin heb, tussen 7000 en 9500

A redline a day keeps the carbon away
pi_73381272
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 21:36 schreef Cumshooter het volgende:
ik meestal bij de 2600 maar soms bij de 4000 als ik stoer probeer te doen;)
Beter let je op het verkeer i.p.v. je toerental. En check je koelvloeistof :-)
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
  maandag 5 oktober 2009 @ 00:54:52 #79
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_73381482

Lekker interessant
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 5 oktober 2009 @ 01:01:40 #80
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73381626
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 00:45 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Beter let je op het verkeer i.p.v. je toerental. En check je koelvloeistof :-)
op verkeer letten zoals deze?
Opzet vermoed bij dodelijke botsing Erp
pi_73382364
Rond de de 3000 toeren, anders kom ik in het turbogat
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
pi_73382903
koud,tussen 2500/3000tpm
Warm,normaal rijgedrag 3000/4000tpm
Bij spelen 4000/7000tpm

benzine
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_73382945
2500 en 4500 als ik zin heb.
pi_73382946
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 02:26 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Rond de de 3000 toeren, anders kom ik in het turbogat
Dat willen we niet!
  maandag 5 oktober 2009 @ 08:57:37 #85
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_73383534
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:19 schreef Geqxon het volgende:
11.000 a 12.000 RPM.
[..]

Ik jank hem nog even tot z'n 50 door eer ik overschakel naar z'n vier.
Ik heb geen 4de versnelling
  maandag 5 oktober 2009 @ 10:00:02 #86
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_73384473
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 23:16 schreef Silven het volgende:

[..]

en dan rem je?
Jup bij 40 per uur zo op het voorwiel
pi_73384910
Automaat:

bij rustig rijden: 2000
Bij vlot rijden: 2500
Bij sportief: 3000

2.2 200 CDI trouwens.
  Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 10:24:35 #88
18653 crew  D.
pi_73384953
Dat verschilt
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:07:45 #89
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_73394008
Eerste versnelling trek ik hem wel door, de daaropvolgende versnellingen zodra ik iets boven de 2000 zit. In een diesel that is. Rijlesauto, VW Polo.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:47:05 #90
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_73395246
altijd bij 5000toeren
benzine 1.3tje

12okt worden dan ook mn koppelingsplaten vervangen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 5 oktober 2009 @ 16:54:28 #91
98259 mstr
Een jonge God!
pi_73395539
2300-3000 toeren.
En 3500-4000 als ik sportief bezig ben
pi_73395725
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:47 schreef junkiesietze het volgende:
altijd bij 5000toeren
benzine 1.3tje

12okt worden dan ook mn koppelingsplaten vervangen
1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?
HÆLP.
  maandag 5 oktober 2009 @ 17:05:16 #93
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_73395996
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:58 schreef ehqo. het volgende:

[..]

1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?
pi_73398761
zuinig tussen 1500 en 2500
redelijk doorrijden 2500-4000
Sportief 5000-6000, omdat het kan.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjibble op 05-10-2009 18:40:31 ]
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:06:44 #95
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73399853
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 08:57 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Ik heb geen 4de versnelling
ik heb niet eens een 3e en tis geen brommert maar een auto
pi_73400030
Tot ie het rood net ff aantikt. Koud of warm geen verschil. Fijn zon leasebak
pi_73400196
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:12 schreef Wisheh het volgende:
Tot ie het rood net ff aantikt. Koud of warm geen verschil. Fijn zon leasebak
Hopelijk haalt je auto het dan wel tot het einde van het leasecontract
pi_73400387
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:15 schreef tevebe het volgende:

[..]

Hopelijk haalt je auto het dan wel tot het einde van het leasecontract
Moet nog 30k en dan zit ik op de 160k binnen 1,5 jaar dan is het tijd voor de volgende En tot nu toe heeft ie me nog nooit in de steek gelaten
pi_73400557
Rond de 2500.

Ford Mondeo, Benzine.
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:31:08 #100
182073 invine
blablabla etc.
pi_73400945
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:19 schreef Wisheh het volgende:

[..]

Moet nog 30k en dan zit ik op de 160k binnen 1,5 jaar dan is het tijd voor de volgende En tot nu toe heeft ie me nog nooit in de steek gelaten
Wat voor auto is het? als ik mag vragen
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_73401084
In het rood. Standaard. Ook als ie koud is. Het is een leasebak en niet vooruit te branden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_73401310
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:31 schreef invine het volgende:

[..]

Wat voor auto is het? als ik mag vragen
Skoda Fabia II Combi
pi_73401344
bij zo'n 10.000
  maandag 5 oktober 2009 @ 19:51:15 #104
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73401954
Normaal rijden 3000-3500, doorrijden 4000-5000.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_73402004
Koude motor: 2000-2500
Warme motor: 3000-4000
Als ik hard wil: 6000+
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:12:34 #106
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_73402856
ik begrijp nu helemaal waarom de ozonlaag zich nog niet hersteld
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:32:22 #107
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_73406564
Als ik rustig rij tussen de 2500 en 3000 (heb een 1.1 motortje, dus dan moet je wat verder doortrekken anders rijd je als een slak) en als ik doorrij tussen 4000 en 5500

Koude motor max 3000...oud beestje
  maandag 5 oktober 2009 @ 21:58:29 #108
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_73407851
Koud max 2500.. Dus 80 max op de snelweg
Warm normaal 4000
Warm vlammen 7000
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:06:36 #109
267623 Cumshooter
ja toch ja toch
pi_73427261
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger
misschien omdat mn auto net aangeschaft is.
maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor
beter spijt van je daden, als spijt omdat je het hebt gelaten!!!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:10:10 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73427384
Diesel:

Koud 2200
Warm 3500
The truth was in here.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:11:28 #111
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_73427432
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 20:12 schreef Cumshooter het volgende:
ik begrijp nu helemaal waarom de ozonlaag zich nog niet hersteld
Oh ja???..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 16:14:00 #112
182073 invine
blablabla etc.
pi_73427507
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Cumshooter het volgende:
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger
misschien omdat mn auto net aangeschaft is.
maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor
Iets met ridder..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_73436743
@ts gewoon gassen
pi_73441489
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Cumshooter het volgende:
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger
misschien omdat mn auto net aangeschaft is.
maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor
hangt volkomen van de motor af. Ik rijd met de mijne vaak rond de 1300 - 1500 toeren (al mijn stadsverkeer) en daar doet die het perfect op.

Laag in toeren rijden is slecht met benzinemotoren die over het algemeen geen koppel in het laag hebben, en daardoor tegen de grens van uitvallen aanzitten (en dan beginnen er trillingen op te trede die nefast zijn voor je lagers)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:03:27 #115
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73441996
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 22:52 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hangt volkomen van de motor af. Ik rijd met de mijne vaak rond de 1300 - 1500 toeren (al mijn stadsverkeer) en daar doet die het perfect op.

Laag in toeren rijden is slecht met benzinemotoren die over het algemeen geen koppel in het laag hebben, en daardoor tegen de grens van uitvallen aanzitten (en dan beginnen er trillingen op te trede die nefast zijn voor je lagers)
Het is vooral slecht als je bij een laag toerental vol gas geeft. Omdat je waterpomp dan niet hard kan draaien wordt je krukas slecht gesmeerd en krijg kan het zijn dat er onderdelen tegen elkaar gaan schuren, waardoor slijtage optreedt. Beter kan je dus een keer terugschakelen. Sowieso is het niet verkeerd om in een auto af en toe goed te trappen en die motor een keer te laten werken.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_73442133
Ik schakel op gehoor.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_73442206
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Pinkerton het volgende:

[..]

Het is vooral slecht als je bij een laag toerental vol gas geeft. Omdat je waterpomp dan niet hard kan draaien wordt je krukas slecht gesmeerd en krijg kan het zijn dat er onderdelen tegen elkaar gaan schuren, waardoor slijtage optreedt. Beter kan je dus een keer terugschakelen. Sowieso is het niet verkeerd om in een auto af en toe goed te trappen en die motor een keer te laten werken.
waterpomp voor de smering? Volgens mij is de smering door olie gedaan & niet door water hoor . Water dient voor de koeling van je blok
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:08:59 #118
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73442226
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:06 schreef Rechterbal het volgende:
Ik schakel op gehoor.
Tip: Ga niet met walkman op rijden.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:12:25 #119
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73442369
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

waterpomp voor de smering? Volgens mij is de smering door olie gedaan & niet door water hoor . Water dient voor de koeling van je blok
Oh sorry Zat er niet ff met m'n kop bij Zou wel schandalig zijn als ik na twee jaar voertuig en motortechniek op school te hebben gehad nog niet wist hoe een motor een beetje in elkaar steekt. Ik bedoelde dus oliepomp.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  dinsdag 6 oktober 2009 @ 23:14:11 #120
98259 mstr
Een jonge God!
pi_73442459
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:08 schreef Pinkerton het volgende:

[..]

Tip: Ga niet met walkman op rijden.
Of met de muziek hard aan.
Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat
  woensdag 7 oktober 2009 @ 00:45:52 #121
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73445108
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:14 schreef mstr het volgende:

[..]

Of met de muziek hard aan.
Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat
Altijd leuk met wegrijden als je de motor niet hoort Dan klinkt het zo'n beetje als een bejaarde die probeert weg te rijden.
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_73445273
Met een koude motor of als ik in een relaxte mood ben ergens rond de 2000-2500... Als 'ie een beetje lekker opgewarmd is en ik iets vlotter wil rijden rond de 4000. Vooral in de 3 en 4 trek ik nog wel eens bewust wat langer door, omdat hij anders gewoon niet vooruit komt.

Overigens let ik nooit op m'n toerenteller (gewoon op gehoor dus), maar heb het voor de gein wel eens gecheckt.
quote:
Op dinsdag 6 oktober 2009 23:14 schreef mstr het volgende:
Of met de muziek hard aan.
Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat
Dat is wel erg herkenbaar inderdaad.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 03:10:55 #123
157306 De_Groentenboer
Ein kilo roflkartoffeln bitte
pi_73446244
Och en jee, als 'ie warm is jaag ik 'm door tot 7800

Koud max 2500 toeren, turbo's opblazen doe ik liever niet.
'sup.
pi_73446247
Alsof ik daar op ga letten!
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_73446301
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 07:43 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat willen we niet!
Zeker niet! Als ik schakel bij 2500 valt ie terug tot 1600/1700 net voordat mijn turbo word aangetrapt. Dan lijkt het uren te duren voordat hij een keer op gang is.

Tis trouwens een diesel uit 1998 dus hij mag wel een beetje trager zijn
Snel ¤450,- verdienen? Dat is echt fantastisch!
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:19:35 #126
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_73460268
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 16:58 schreef ehqo. het volgende:

[..]

1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?
hihihi hahaha, leuk.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_73460315
Vrij snel wel, behalve bij optrekken, en snelweg opgaan.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:56:40 #128
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_73461455
Ben begrenst op 7k
Thinking about thinking of you.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 16:57:20 #129
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73461475
4 auto's voor de deur: in 3 stuks wordt er niet geschakeld, en in die andere schakel je als de wielspin ophoudt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:01:24 #130
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_73469205
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
4 auto's voor de deur: in 3 stuks wordt er niet geschakeld, en in die andere schakel je als de wielspin ophoudt.
Wat voor auto's heb je dan
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:07:18 #131
248784 druppelkut
huppelt een beetje
pi_73469442
Hangt er eigenlijk helemaal vanaf in wat voor bui ik ben.
Vrachtwagen:
Als ik lui ben en rustig rijd schakel ik soms al bij 900 rpm. Normaal gesproken tussen de 1400 en de 1700.
Als ik door wil kachelen dan schakel ik pas bij de 1900 rpm.
Personenauto:
2500 rpm koud, rood (7250 rpm) warm
pi_73469498
normaal rond de 2500 maar als als ie warm is en ik zin heb bij 9000.
pi_73469933
tussen de 2500 en 6000 afhankelijk van de motortemperatuur. Zodra ie warm is lekker doortrekken voor de mooie boxer-roffel van Alfa
pi_73469974
1600-1800

Diesel wel te verstaan .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 7 oktober 2009 @ 21:28:01 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_73470229
tweeduzend toern -> schakeln!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_73471059
Zo kennie 100 kilomeeder meer rijdn op 1 tenk.
Op 1 tenk?! OP ELKE TENK
New in town
pi_73471487
Moet er trouwens wel bij melden dat ik niet altijd/vaak tot de 6000+ trek, als ik dan thuis kom moet ik weer 2min wachten totdat m'n turbo iets afgekoeld is _! Gebeurt af en toe
Op maandag 5 april 2010 18:35 schreef DutchRodent het volgende:
jij bent stoer,
  woensdag 7 oktober 2009 @ 22:11:46 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73471869
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 21:01 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Wat voor auto's heb je dan
Een '77 Chevy Caprice Estate (aut), een '84er Lincoln Towncar (aut), een 95'er Benz C36 AMG (aut) en een tot GSi versjonniede Astra F Station (5 bak)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73473131
Met een Mercedes 230E uit '81: koud zo rond de 2500 schat ik, en warm zo rond de 3500-4000, heb geen toerenteller dus weet het niet precies. Echt doortrekken doe ik eigenlijk nooit, het is geen sportieve auto, meer een tourbak.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 00:29:11 #140
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73475629
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:42 schreef Ted_de_Braak het volgende:
Met een Mercedes 230E uit '81: koud zo rond de 2500 schat ik, en warm zo rond de 3500-4000, heb geen toerenteller dus weet het niet precies. Echt doortrekken doe ik eigenlijk nooit, het is geen sportieve auto, meer een tourbak.
Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73476981
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
Ander blok?
Calm down, please!
pi_73477130
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:19 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ander blok?
Dan een standaard autoblok.
pi_73477159
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dan een standaard autoblok.
AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?

ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
Calm down, please!
pi_73477224
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?

ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
AMG is beide. AMG heeft voor Mitsubishi ook wel eens een blok gebouwd en getuned voor de 6G Galant (zelfde Galant als ik)
pi_73477282
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:58 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

AMG is beide. AMG heeft voor Mitsubishi ook wel eens een blok gebouwd en getuned voor de 6G Galant (zelfde Galant als ik)
Joh Ik zit nog vast in pre-1993 schijnt!

AMG bouwt wel degelijk motoren voor z'n personen-auot's ... ik dacht alleen voor de racerij
Calm down, please!
pi_73477958
Zo'n C36 is trouwens best wel vet, zit er aan te denken om er 1 als erbij te nemen.

pi_73478070
Ricer
pi_73478089
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ricer
Waarom moet je overal patsen met je titel?
pi_73478095
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:13 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Waarom moet je overal patsen met je titel?
Waar pats ik dan?
pi_73478113
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ricer
pi_73478118
Oftewel ........... gewoon op want je verneukt dit topic met je geblaat.

[ Bericht 12% gewijzigd door ThaFreak op 08-10-2009 14:11:05 (houden we niet zoveel van !!!! normaal praten aub!) ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 09:28:05 #152
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73478329
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 22:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een '77 Chevy Caprice Estate (aut), een '84er Lincoln Towncar (aut), een 95'er Benz C36 AMG (aut) en een tot GSi versjonniede Astra F Station (5 bak)
Heb je plaatjes van die Caprice en die Towncar?
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:37:55 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73481529
Een AMG is inderdaad wat anders als een gewone C-klasse, blok is redelijk ernstig aangepast qua internals, en het onderstel e.d. is aangepakt.

TownCar Front, nog met eendagskenteken op de dag van de RDW keuring;





De Chevy.. a.k.a 'De Hooch'





De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:45:08 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73481765
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 07:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?

ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
AMG models
In 1995, the C-Class received its first genuine performance model, the C 36 AMG, to counter the new six-cylinder BMW M3. Developed with AMG, the tuning house that had now become a subsidiary of Daimler-Benz, it had a racing-tuned suspension (lowered by 25 mm (1 in)) and in the USA, a four-speed automatic gearbox, followed by a standard five-speed automatic gearbox. The 3.6 L engine had a maximum output of 280 PS (206 kW; 276 hp) at 5750 rpm and 385 N·m (284 lb·ft) at 4000 rpm. Top speed was electronically limited to 250 km/h (155 mph). Only a total of 5200 C 36 AMGs were produced.

Bron

AMG is dé tuning divisie van MB

Niet te verwarren met Brabus trouwens, die maken er echte vliegtuigen van; moet je van houden
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73488230
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 00:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
Ja, da's wel waar natuurlijk, moet ik eigenlijk eens doen. Ik kon wel echt merken dat hij lui bereden was toen ik hem net had, duurde echt een tijdje voordat de motor een beetje loskwam. Al zullen de 136 trappelende paardjes die er bij het verlaten van de fabriek in zaten wel niet allemaal meer leven…
pi_73488979
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:45 schreef Sounddragon het volgende:

AMG is dé tuning divisie van MB
Ja, dacht ik ook ... maar :
quote:
AMG developed its own V8 engine (dubbed M156 in development) for the DTM series. This naturally aspirated V8 will also be used to replace most of the "55" models. The published output according to Mercedes varies from 457 PS (336 kW; 451 hp) on the C63AMG, to 525 PS (386 kW; 518 hp) on the C/CLK/R/ML/GL/S/SL/CL/E 63 AMG.
Dus ook motor-bouwer (ook voor de straat-markt)
Calm down, please!
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:12:57 #157
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73492070
Heeuuul vroegâh, was AMG gewoon een duitse tjoenert als ik me niet vergis, met een specialisatie op Mb's maar ook andere merken die geld te besteden hadden.. net zoiets als Cosworth zeg maar.. we werken voor iedereen die betaalt
Als ik het goed begrepen heb heeft Mercedes ze op een gegeven moment gewoon ingelijfd, omdat veel van hun klanten met hun nieuwe auto meteen bij AMG langs gingen, en ze die centen dus gewoon in eigen zak konden houden door die toko over te nemen en de klanten de kans te geven om een AMG gewoon af fabriek te bestellen.. De C36AMG is een van de eerste auto's waarbij dat kon, en de oudere modellen AMG die je tegenkomt zijn dus een soort van one off's.. allemaal wel redelijk hetzelfde, maar in opdracht van een klant getuned en kun je dus vanalles tegenkomen, ook AMG turbo's als ik me niet vergis, al had Mosselmann daar ook wel een houtje van..

Lang verhaal kort; een C36 is dus fabrieksaf AMG
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:45:36 #158
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73493116
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
Een AMG is inderdaad wat anders als een gewone C-klasse, blok is redelijk ernstig aangepast qua internals, en het onderstel e.d. is aangepakt.

TownCar Front, nog met eendagskenteken op de dag van de RDW keuring;

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De Chevy.. a.k.a 'De Hooch'

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]


Vette bakken man, beide op gas zeker?
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 17:48:20 #159
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73493209
Nope.. alleen de Chevy, de Lincoln zuipt gewoon Benzine..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:39:24 #160
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73494805
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
Nope.. alleen de Chevy, de Lincoln zuipt gewoon Benzine..
Prijzige hobby hoor Wel erg mooie bak.
Gebruik je die Caprice dagelijks?
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
pi_73495986
Bij koude motor 3000-4500. Soms 12.000.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 20:54:03 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73499980
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef Pinkerton het volgende:

[..]

Prijzige hobby hoor Wel erg mooie bak.
Gebruik je die Caprice dagelijks?
Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk over

De Chevy is onze daily, vandaar dat dat wel een gasbak is (1 op 4.5 gemiddeld), maar beide auto's zijn belastingvrij, en ze zijn samen verzekerd (allrisk) voor 50¤ per maand.. als je er niet mee rijdt kosten ze dus ook praktisch niks

De Linc rijdt alleen als we op visite gaan of ergens heen waar we hem fatsoenlijk (lees:veilig) kwijt kunnen, of als we even een 2e auto nodig hebben; de Chevy is de butsenbak voor bij de super- en bouwmarkt, en hondenvervoer, die is op de foto een stuk mooier als irl

De Lincoln en de Astra gaat binnenkort de laan uit denk ik, want 4 auto's voor de deur is wel erg vol en érg debiel.. daarbij heb ik er dan liever een dikke Suburban bij
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:04:40 #163
267082 Pinkerton
Of toch niet?
pi_73503127
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 20:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk over

De Chevy is onze daily, vandaar dat dat wel een gasbak is (1 op 4.5 gemiddeld), maar beide auto's zijn belastingvrij, en ze zijn samen verzekerd (allrisk) voor 50¤ per maand.. als je er niet mee rijdt kosten ze dus ook praktisch niks

De Linc rijdt alleen als we op visite gaan of ergens heen waar we hem fatsoenlijk (lees:veilig) kwijt kunnen, of als we even een 2e auto nodig hebben; de Chevy is de butsenbak voor bij de super- en bouwmarkt, en hondenvervoer, die is op de foto een stuk mooier als irl

De Lincoln en de Astra gaat binnenkort de laan uit denk ik, want 4 auto's voor de deur is wel erg vol en érg debiel.. daarbij heb ik er dan liever een dikke Suburban bij
Suburbans zijn inderdaad gaaf. Maar vind je het wel te doen om iedere dag met zo'n ouwe bak te rijden? Maatje van me rijdt iedere dag een '73er Buick Riviera, maar die zou toch liever wel iets moderners rijden. Opzich zou ik er zelf weinig problemen mee hebben dat het allemaal wat minder strak stuurt als de gemiddelde BMW of iets dergelijks
When you're strange, faces come out of the rain.
Op woensdag 2 juni 2010 01:10 schreef Rucky het volgende: De verstandigste opmerking die ik in jaren op fok heb gelezen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 22:12:07 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73503478
Nee hoor.. rijdt relaxed; als je in zo'n bak rijdt heb je ook ineens geen haast meer.. kan je niet uitleggen

Als ik haast heb neem ik de motor, of de Astra, of de AMG sinds kort

Maarrehhh.. zijn we niet ontieglijk offtopic aan het slowchatten ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')