Rij ongeveer hetzelfdequote:Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef Jordy-B het volgende:
diesel: 2000-2500
benzine: 500 toeren erbij
Same shit met 'good old' benzine.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:39 schreef geelkuikentje het volgende:
tussen de 2000 en 2500 toeren (heb HDI diesel)
Automaten zijn voor mensen die niet in een echte auto kunnen rijden.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef roelke87 het volgende:
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook
Ik houd het zelfs iets ruimer: tussen 1500 en 15000quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:40 schreef daNpy het volgende:
Tussen 2500 en 14500, afhankelijk van apparaat, omstandigheden en motortemperatuur.
Ja. Altijd behalve bij koude motor, dan houdt ik hem onder de 2276 t/min.quote:
Ik vind automaten altijd zo'n gedoe, dan moet je zoveel kleingeld meenemenquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:41 schreef roelke87 het volgende:
Koop toch gewoon een automaat, stelletje paupers hier ook
Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een Enzoquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:43 schreef Chai het volgende:
[..]
Automaten zijn voor mensen die niet in een echte auto kunnen rijden.
haphaphapquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een EnzoEn dat is dan nog een uitzondering. Daar mag je zelf nog aan he thendeltje trekken... maar een koppeling vind je er echt niet in
![]()
Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard
Computerspelletjes speel ik wel op de PC.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:47 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Dat stap maar nooit in een echte sportauto zoals een EnzoEn dat is dan nog een uitzondering. Daar mag je zelf nog aan he thendeltje trekken... maar een koppeling vind je er echt niet in
![]()
Echte auto's kunnen veel beter schakelen dan jij dat kunt. En als je zo nodig een 'echte' auto wil 'rijden' dan koop je toch een paard
quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:44 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik houd het zelfs iets ruimer: tussen 1500 en 15000
40 naar zn drie:Oquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:02 schreef gateway het volgende:
heb geen toerenteller, bij 25 naar 2, 40 naar 3, 50 naar 4, en 65 naar 5
Die zul je niet veel meer vinden. Ontzettend langzaam en niet wezenlijk zuiniger dan een diesel met turbo.quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:54 schreef geelkuikentje het volgende:
personenauto met atmosferische motor op diesel
Laat?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef Cumshooter het volgende:
[..]
40 naar zn drie:O
lijkt me erg laat
Ik kreeg nog zo'n peugeot partner mee toen mijn auto voor een grote beurt bij de garage stond. Zat wel zo'n 1.9D in. Als je een turbo diesel gewend bent rijdt dat dus echt voor geen ene meter.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:11 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Die zul je niet veel meer vinden. Ontzettend langzaam en niet wezenlijk zuiniger dan een diesel met turbo.
Wat voor diesel is dat. 4800 toeren doorschakelen is echt totaal zinloos bij een turbo diesel bijvoorbeeld.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:37 schreef Fer het volgende:
4800 zonder gasloslaten tijdens het schakelen. Het is een Diesel.
Dit dusquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:37 schreef ChickenMan het volgende:
Weet ik niet. Heb geen toerenteller.
Het is sneller dan schakelen bij 2000rpm, denk zelfs sneller dan bij 3200rpm.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:38 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Wat voor diesel is dat. 4800 toeren doorschakelen is echt totaal zinloos bij een turbo diesel bijvoorbeeld.
Laat? ik ga bij 50 naar de 3quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:03 schreef Cumshooter het volgende:
[..]
40 naar zn drie:O
lijkt me erg laat
quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:50 schreef ibaneX het volgende:
Maw. hang totaal af van auto, motor en bak
quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:45 schreef Unreal88 het volgende:
[..]
Ik vind automaten altijd zo'n gedoe, dan moet je zoveel kleingeld meenemen
en dan rem je?quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:59 schreef remmertjuh het volgende:
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet
Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3
Ik jank hem nog even tot z'n 50 door eer ik overschakel naar z'n vier.quote:Op zondag 4 oktober 2009 22:59 schreef remmertjuh het volgende:
Ik heb geen toerenteller op de brommert, dus ik weet het niet
Ik ga bij 15-20 naar zn 2 en bij 37-38 naar zijn 3
Da's geen eigenschap van de bak maar van de motorquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:24 schreef Geqxon het volgende:
Ik zie een versnellingbak als een nadeel van de verbrandingsmotor: Het feit dat deze enkel op een bepaald toerental krachtig is.
Als je liever accu's meesleept dan benzine is dat je oplossing, jaquote:Doe mij maar een elektrische motor
Ehh??quote:of anders een verbrandingsmotor automaat die exact kan berekenen wanneer er in welke versnelling gereden moet worden.
Dat zeg ik dan ook. De versnellingsbak is voortgevloeid uit een nadeel van de verbrandingsmotor. Het is dan per definitie slecht, je kunt het probleem beter bij de bron aanpakken: Vervangen door een motor die over het volledige toerenbereik de volle kracht heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:35 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's geen eigenschap van de bak maar van de motor
Kijk eens naar de Tesla Roadster. Is allemaal prima mogelijk.quote:Als je liever accu's meesleept dan benzine is dat je oplossing, ja
Zo werkt een automaat toch?quote:Ehh??![]()
Handig man, een auto met nog geen 400 km actieradius en een oplaadtijd van meer dan 3 uurquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:50 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Tesla Roadster. Is allemaal prima mogelijk.
Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Handig man, een auto met nog geen 400 km actieradius en een oplaadtijd van meer dan 3 uur
Alsof ik alleen een auto heb om op en neer naar m'n werk te rijdenquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.
400 km op een dag is voor mij toch echt geen uitzondering hoor (en zo heb je er volgens mij nog veel). Elektrisch is leuk, maar laat ze eerst doorgaan met de ontwikkeling van accu's die binnen de 5 minuten herladen zijn (ze zijn er al, maar alleen nog niet echt commercieel beschikbaar)quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jaja, want je dagelijke commute is ook echt meer dan 400 kilometer.
Beter let je op het verkeer i.p.v. je toerental. En check je koelvloeistof :-)quote:Op zondag 4 oktober 2009 21:36 schreef Cumshooter het volgende:
ik meestal bij de 2600 maar soms bij de 4000 als ik stoer probeer te doen;)
op verkeer letten zoals deze?quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:45 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Beter let je op het verkeer i.p.v. je toerental. En check je koelvloeistof :-)
Dat willen we niet!quote:Op maandag 5 oktober 2009 02:26 schreef FCZwolleZuid het volgende:
Rond de de 3000 toeren, anders kom ik in het turbogat
Ik heb geen 4de versnellingquote:Op zondag 4 oktober 2009 23:19 schreef Geqxon het volgende:
11.000 a 12.000 RPM.
[..]
Ik jank hem nog even tot z'n 50 door eer ik overschakel naar z'n vier.
1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:47 schreef junkiesietze het volgende:
altijd bij 5000toeren
benzine 1.3tje
12okt worden dan ook mn koppelingsplaten vervangen
quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:58 schreef ehqo. het volgende:
[..]
1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?
Hopelijk haalt je auto het dan wel tot het einde van het leasecontractquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:12 schreef Wisheh het volgende:
Tot ie het rood net ff aantikt. Koud of warm geen verschil. Fijn zon leasebak
Moet nog 30k en dan zit ik op de 160k binnen 1,5 jaar dan is het tijd voor de volgendequote:Op maandag 5 oktober 2009 19:15 schreef tevebe het volgende:
[..]
Hopelijk haalt je auto het dan wel tot het einde van het leasecontract
Wat voor auto is het? als ik mag vragenquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:19 schreef Wisheh het volgende:
[..]
Moet nog 30k en dan zit ik op de 160k binnen 1,5 jaar dan is het tijd voor de volgendeEn tot nu toe heeft ie me nog nooit in de steek gelaten
Skoda Fabia II Combiquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:31 schreef invine het volgende:
[..]
Wat voor auto is het? als ik mag vragen
Oh ja???..quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:12 schreef Cumshooter het volgende:
ik begrijp nu helemaal waarom de ozonlaag zich nog niet hersteld
Iets met ridder..quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Cumshooter het volgende:
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger
misschien omdat mn auto net aangeschaft is.
maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor
hangt volkomen van de motor af. Ik rijd met de mijne vaak rond de 1300 - 1500 toeren (al mijn stadsverkeer) en daar doet die het perfect op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 16:06 schreef Cumshooter het volgende:
Dan rij ik toch wel een stuk zuiniger
misschien omdat mn auto net aangeschaft is.
maar te weinig toeren is toch ook weer slecht voor de motor
Het is vooral slecht als je bij een laag toerental vol gas geeft. Omdat je waterpomp dan niet hard kan draaien wordt je krukas slecht gesmeerd en krijg kan het zijn dat er onderdelen tegen elkaar gaan schuren, waardoor slijtage optreedt. Beter kan je dus een keer terugschakelen. Sowieso is het niet verkeerd om in een auto af en toe goed te trappen en die motor een keer te laten werken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:52 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hangt volkomen van de motor af. Ik rijd met de mijne vaak rond de 1300 - 1500 toeren (al mijn stadsverkeer) en daar doet die het perfect op.
Laag in toeren rijden is slecht met benzinemotoren die over het algemeen geen koppel in het laag hebben, en daardoor tegen de grens van uitvallen aanzitten (en dan beginnen er trillingen op te trede die nefast zijn voor je lagers)
waterpomp voor de smering? Volgens mij is de smering door olie gedaan & niet door water hoorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:03 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Het is vooral slecht als je bij een laag toerental vol gas geeft. Omdat je waterpomp dan niet hard kan draaien wordt je krukas slecht gesmeerd en krijg kan het zijn dat er onderdelen tegen elkaar gaan schuren, waardoor slijtage optreedt. Beter kan je dus een keer terugschakelen. Sowieso is het niet verkeerd om in een auto af en toe goed te trappen en die motor een keer te laten werken.
Tip: Ga niet met walkman op rijden.quote:
Oh sorryquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waterpomp voor de smering? Volgens mij is de smering door olie gedaan & niet door water hoor. Water dient voor de koeling van je blok
Of met de muziek hard aan.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:08 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Tip: Ga niet met walkman op rijden.
Altijd leuk met wegrijden als je de motor niet hoortquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:14 schreef mstr het volgende:
[..]
Of met de muziek hard aan.
Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat
Dat is wel erg herkenbaar inderdaad.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:14 schreef mstr het volgende:
Of met de muziek hard aan.
Als ik dat doe, schakel ik altijd later dan als de muziek zacht(er) staat
Zeker niet! Als ik schakel bij 2500 valt ie terug tot 1600/1700 net voordat mijn turbo word aangetrapt. Dan lijkt het uren te duren voordat hij een keer op gang is.quote:
hihihi hahaha, leuk.quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:58 schreef ehqo. het volgende:
[..]
1.3 is wel redelijk veel voor een scooter, of niet?
Wat voor auto's heb je danquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:57 schreef Sounddragon het volgende:
4 auto's voor de deur: in 3 stuks wordt er niet geschakeld, en in die andere schakel je als de wielspin ophoudt.
Een '77 Chevy Caprice Estate (aut), een '84er Lincoln Towncar (aut), een 95'er Benz C36 AMG (aut) en een tot GSi versjonniede Astra F Station (5 bak)quote:
Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zittenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:42 schreef Ted_de_Braak het volgende:
Met een Mercedes 230E uit '81: koud zo rond de 2500 schat ik, en warm zo rond de 3500-4000, heb geen toerenteller dus weet het niet precies. Echt doortrekken doe ik eigenlijk nooit, het is geen sportieve auto, meer een tourbak.
Ander blok?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten![]()
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?quote:
AMG is beide. AMG heeft voor Mitsubishi ook wel eens een blok gebouwd en getuned voor de 6G Galant (zelfde Galant als ik)quote:Op donderdag 8 oktober 2009 07:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?
ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
Johquote:Op donderdag 8 oktober 2009 07:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
AMG is beide. AMG heeft voor Mitsubishi ook wel eens een blok gebouwd en getuned voor de 6G Galant (zelfde Galant als ik)
Waar pats ik dan?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:13 schreef Pas259 het volgende:
[..]
Waarom moet je overal patsen met je titel?
Heb je plaatjes van die Caprice en die Towncar?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 22:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een '77 Chevy Caprice Estate (aut), een '84er Lincoln Towncar (aut), een 95'er Benz C36 AMG (aut) en een tot GSi versjonniede Astra F Station (5 bak)
AMG modelsquote:Op donderdag 8 oktober 2009 07:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
AMG is toch een tuning-bedrijf en geen motorbouwer?
ik begrijp het waarschijnlijk verkeerd
Ja, da's wel waar natuurlijk, moet ik eigenlijk eens doen. Ik kon wel echt merken dat hij lui bereden was toen ik hem net had, duurde echt een tijdje voordat de motor een beetje loskwam. Al zullen de 136 trappelende paardjes die er bij het verlaten van de fabriek in zaten wel niet allemaal meer leven…quote:Op donderdag 8 oktober 2009 00:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Af en toe eens FF stampen is heel gezond voor je motor hoor, net als een half uurtje op 80% top speed.. dan blijft er een beetje leven in zitten![]()
Mijn schoonvader kreeg zelfs op zijn lazer dat hij te lief reed met de AMG.. is net FF een ander blok natuurlijk.. maar ze kunnen het hebben hoor, en slecht is het zéker niet
Ja, dacht ik ook ... maar :quote:
Dus ook motor-bouwer (ook voor de straat-markt)quote:AMG developed its own V8 engine (dubbed M156 in development) for the DTM series. This naturally aspirated V8 will also be used to replace most of the "55" models. The published output according to Mercedes varies from 457 PS (336 kW; 451 hp) on the C63AMG, to 525 PS (386 kW; 518 hp) on the C/CLK/R/ML/GL/S/SL/CL/E 63 AMG.
Vette bakken man, beide op gas zeker?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 11:37 schreef Sounddragon het volgende:
Een AMG is inderdaad wat anders als een gewone C-klasse, blok is redelijk ernstig aangepast qua internals, en het onderstel e.d. is aangepakt.
TownCar Front, nog met eendagskenteken op de dag van de RDW keuring;
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Chevy.. a.k.a 'De Hooch'![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prijzige hobby hoorquote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:48 schreef Sounddragon het volgende:
Nope.. alleen de Chevy, de Lincoln zuipt gewoon Benzine..
Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk overquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Prijzige hobby hoorWel erg mooie bak.
Gebruik je die Caprice dagelijks?
Suburbans zijn inderdaad gaaf. Maar vind je het wel te doen om iedere dag met zo'n ouwe bak te rijden? Maatje van me rijdt iedere dag een '73er Buick Riviera, maar die zou toch liever wel iets moderners rijden. Opzich zou ik er zelf weinig problemen mee hebben dat het allemaal wat minder strak stuurt als de gemiddelde BMW of iets dergelijksquote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Valt wel mee; de Lincoln heeft al een injectiemotor, monopoint weliswaar, maar dat brengt het verbruik op een alleszins acceptabele 1 op 8 als je normaal rijdt.. zuiniger kan nog wel iets, maar dan moet je irritant gaan rijden.. als je altijd die duw in je rug wilt bij het verkeerslicht ga je wel rap naar 1 op 5 à 1 op 6.. daar doet hij uiteraard niet moeilijk over![]()
De Chevy is onze daily, vandaar dat dat wel een gasbak is (1 op 4.5 gemiddeld), maar beide auto's zijn belastingvrij, en ze zijn samen verzekerd (allrisk) voor 50¤ per maand.. als je er niet mee rijdt kosten ze dus ook praktisch niks![]()
De Linc rijdt alleen als we op visite gaan of ergens heen waar we hem fatsoenlijk (lees:veilig) kwijt kunnen, of als we even een 2e auto nodig hebben; de Chevy is de butsenbak voor bij de super- en bouwmarkt, en hondenvervoer, die is op de foto een stuk mooier als irl
De Lincoln en de Astra gaat binnenkort de laan uit denk ik, want 4 auto's voor de deur is wel erg vol en érg debiel.. daarbij heb ik er dan liever een dikke Suburban bij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |